Baterie, Ce baterie imi recomandati
![]() ![]() ![]() |
Baterie, Ce baterie imi recomandati
MiG29 |
![]()
Post
#31
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 28 November 05 ![]() |
|
||
--------------------
Audi
Q3
2017
|
|||
RollerMAN |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru Group: Members Posts: 104 Joined: 10 July 05 From: Bucuresti ![]() |
Mi-am luat in seara asta fulmen fara intretinere din metro sunt la oferta incepand cu 50 Ah eu mi-am luat de 60 cu 640 la pornire si m-a costat 1 mil jumate si am garantie 2 ani si cand duc bateria veche inapoi la metro imi dau si 200 d mii p ea
![]() Sunt foarte multumit de afacere mai ales ca fulmenul meu vechi are 6 ani si abia acum cand a venit frigul dadea semne de oboseala si eu vroiam sa o mai fortzez sa o tin si iarna asta insa daca am gasit o oferta asa avantajoasa am preferat sa am baterie noua.....ca sa fiu mai sigur. |
--------------------
Dacia
1410
- B Born 2 roll!
|
|
ches |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 27 October 05 From: Bucuresti ![]() |
Poate o sa radeti de mine, dar cand mi-am cumparat masina am schimbat bateria (aia de pe ea era moarta) cu una STAB de 65Ah. Pe atunci nu stiam mai dimic despre baterii decat ca o capacitate mare este mai buna
![]() mentionez ca nu am completat-o decat o data si nu am pus-o niciodata la redresor. |
--------------------
Chevrolet
Epica
2.0D/2006
- B xxx LMT
|
|
mihneag |
![]()
Post
#34
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 6 October 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(micutu82 @ 30 Oct 2005, 12:27) Pana la urma mi-am luat rombat pe calciu de 55 amperi la 1.100.000 din cora. Intitial am vrut sa-mi iau de 66 am peri fiind diferenta de 250.000-300.000. Dar am fost sfatuit sa nu fac asa pt ca...alternatorul nu o poate incarca decat pana la 55 de amperi si tot timpul ca s-o incarc pana la puterea maxima trebuie sa folosesc redresorul. Este adevarat? Zi-mi si mie te rog de unde ai luat-o (daca esti din Buc.) si cata garantie ti-a dat? |
-------------------- |
|
costi |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Din Cora. Garantia este de doi (in general) cu conditia sa te duci unde-ti spun ei, sa-ti verifici instalatia electrica. Poti merge in orice supermarket sau magazin de piese auto.
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
mihneag |
![]()
Post
#36
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 6 October 03 From: Bucuresti ![]() |
aha
si unde te trimit?! sper ca nu in colentina sau mai stiu io pe unde ... scuze daca devin agasant ![]() |
-------------------- |
|
costi |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai nu stiu unde; scrie in hirtiile de garantie pe care ti le fac la magazin; apropo trebuie sa duci si bateria veche (tot acolo de unde o iei pe aia noua) si-ti returneaza 10% pret.
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
mitzaciobanu |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru Group: Members Posts: 137 Joined: 21 May 05 From: Brasov ![]() |
eu zic ca Rombat nu sunt chiar asa rele... pe mine m-a tinut prima baterie pe berlina 5 ani.
Acum, pe Logan am Rombat Calciu, care isi face treaba foarte bine, si n-am auzit pe nimeni sa se planga la sectiunea Logan de baterie. La Logan e de 60 Ah, dar dupa cartea tehnica pe care o aveam eu, la berlina trebuie de 55 Ah. |
--------------------
Dacia
Logan
1.6 MPI Ambition - 2005
- BV
|
|
padual |
![]()
Post
#39
|
Membru autentic Group: Members Posts: 295 Joined: 29 November 04 From: MANGALIA ![]() |
Eu am un rombat de cam 2 ani jumate.Din cauza problemelor de Demaror ,si cablaraie si nu numai, am epuizat-o de vreo 5 ori(odata mers doar pe baterie vreo 30km)...din astea 5 o data am pus-o la redresor.Am completat-o atunci cu apa,cam 3/4 din ea plina cu lichid.Merge inca bine desi observati cat de chinuita a fost si este, mai ales ca eu circul rar si atunci drumuri scurte,maxim 80km si asta rar.
Verificati-va Demarorul,si releul de tensiune.Ale mele erau la un pas sa imi termine bateria>>>>releul l-am schimbat + schimbat bendix la demaror si acum sunt sigur ca ma duce si iarna asta bateria. Orice probleme la Aprindere,Demaror,Alternator,Releu,Conumatori(scurt) scurteaza viata bateriei,sau chiar o poate omora definitiv indiferent ca are ea 1, 2, 3 sau 7 ani sau ca este Bosch,Varta,Rombat,Caranda,Tudor sau mai stiu eu ce. Eu merg pe Rombat cat vreme nu e mai scumpa decat un Bosch ![]() This post has been edited by padual: 16 Dec 2005, 11:24 |
--------------------
Daewoo | Ford
MATIZ 0.8l - 49cp | Focus 1.8l - 115cp
2006 E | 1999
- CT-89-PAD|TX-6273-TX Doamne ajuta!
|
|
gattoman |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- ![]() |
Salutare.Am gasit la reprezentata Caranda baterie de 62 A cu 114 lei. A mai folosit vreo cineva astfel de baterii, ma refer la cele facute de firma asta.Daca da, poate isi spune parerea despre ele.
![]() |
--------------------
Tractor
U650 16v
z
- K-MR-589
|
|
vaally |
![]()
Post
#41
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(gattoman @ 24 Jan 2006, 12:32) Salutare.Am gasit la reprezentata Caranda baterie de 62 A cu 114 lei. A mai folosit vreo cineva astfel de baterii, ma refer la cele facute de firma asta.Daca da, poate isi spune parerea despre ele. ![]() Eu am o boterie identica pe dacia mea si sunt f multumit de ia chiar pe gerurile astea. este luata in septembrie. |
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|
Juliaen |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 18 November 05 From: Brasov ![]() |
QUOTE(MiG29 @ 28 Nov 2005, 23:18) eu am un Bosch Silver de 6 ani (fara misto). Bateria e luata in 99, am avut-o un an pe 1310 tx-ul vechi, si in 2000 cand am luat-o pe asta noua, am inlocuit Rombat-ul cu Bosch-ul normal. Ei, bine inca merge ...(poate faptul ca bateria nu are decat vreo 30.000 km e unu din motivele ptr care m-a tinut atat de mult... Confirm cele spuse mai sus. Bosch Silver, e a sasea iarna pe care o trece cu bine. Si nu a fost luata in casa decat o singura data (in octombrie) cand am curatat-o. Nu a fost completata (nici nu e posibil) si nici pe redresor nu a stat. M-a salvat de chinul caratului bateriei in casa in fiecare zi de iarna. Intr-adevar, da semne de oboseala (la relanti, scad semnificativ luminile, faza lunga devine scurta, din punct de vedere al intensitatii luminii); instalatie electrica e OK, si nu a fost nici macar o dimineata (chiar si la -25 grade) sa nu imi porneasca. Acum costa in jur de 2mil, dar, daca ar fi la fel de bune, isi face toti banii. Si cum spunea MiG29, fara misto, nici bancuri, nici aberatii! Tatal meu are pe Dacia lui Rombat Calciu, e a doua iarna si cara zilnic la ea in casa, si, cu toate astea, cateodata mai cere curent de la vecini sa porneasca. Mai frumos cu cei de la magazinul de unde a cumparat-o: "Garantia?!?!...La Brasov, nu la noi!" Frumos, nu? Noroc ca mai exista OPC sa te mai salveze de astfel de indivizi. Acum, e si roata norocului, pt. ca nu te mai poti baza pe o anumita marca. Cum o fi s-o nimeresti! This post has been edited by Juliaen: 7 Feb 2006, 01:20 |
--------------------
Dacia
1310
- NT-10-SET Dacia - nu trece-o zi fara sa-i deschizi capota!
|
|
serban_1205 |
![]()
Post
#43
|
Membru Group: Members Posts: 131 Joined: 28 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Unde gasesc baterie Varta sau Bosch de 60Ah fara intretinere? Am umblat la intamplare prin oras si nu am gasit. Am auzit ca ar fi pe la Cora, Carrefour, Selgros... dar nu e indicat ca se descarca si astia nu se pricep sa le intretina. Sau se poate cumpara cu incredere una descarcata, se incarca la loc si e ok? Cunoaste cineva magazine specializate?
Va rog sa nu ma sfatuiti sa cumpar alt fel de baterie ca alegerea nu imi apartine. E adevarat ca bateriile Varta se fabrica in Turcia? De ce se zice ca bateria trebuie sa nu fie prea mare ca altfel nu o incarca? Ce, daca bateria e mai mare creste si consumul? Ca necesarul de curent pentru incarcare dupa mintea mea depinde de consum, nu de capacitate. QUOTE "Garantia?!?!...La Brasov, nu la noi!" ... La Varta sau Bosch garantia unde este?This post has been edited by serban_1205: 3 May 2006, 11:14 |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
2006
- B 24 WNN
|
|
gti98 |
![]()
Post
#44
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(serban_1205 @ 3 May 2006, 22:11) Unde gasesc baterie Varta sau Bosch de 60Ah fara intretinere? Am umblat la intamplare prin oras si nu am gasit. Am auzit ca ar fi pe la Cora, Carrefour, Selgros... dar nu e indicat ca se descarca si astia nu se pricep sa le intretina. Sau se poate cumpara cu incredere una descarcata, se incarca la loc si e ok? Cunoaste cineva magazine specializate? Va rog sa nu ma sfatuiti sa cumpar alt fel de baterie ca alegerea nu imi apartine. E adevarat ca bateriile Varta se fabrica in Turcia? De ce se zice ca bateria trebuie sa nu fie prea mare ca altfel nu o incarca? Ce, daca bateria e mai mare creste si consumul? Ca necesarul de curent pentru incarcare dupa mintea mea depinde de consum, nu de capacitate. ... La Varta sau Bosch garantia unde este? In principiu, bateriile cu plumb nu se tin descarcate (se vor reincarca fie prin rulaj, fie pe redresor, daca au fost descarcate de incercari nereusite de pornire sau de stationare indelungata: o baterie pierde in medie 1% din capacitate pentru fiecare zi de nefolosire! Interesant e ca autodescarcarea e mai intensa la cald decat la rece; recomandarile mai vechi erau ca bateria nefolosita sa fie incarcata la redresor, o data pe luna vara si maxim la doua luni iarna. Bateria descarcata sufera un fenomen numit SULFATARE, care inseamna ca sulfatul de plumb ce se depune pe placi la descarcare se compacteaza sub forma unor cristale mari, greu solubile in electrolit, care produc cresterea rezistentei interne: bateria nu mai da curent pentru pornire) Da, e logic ca majoritatea marcilor "grozave" deplaseaza productia mai ales a elementelor cu toxicitate mare in zone mai....tolerante la poluare, cu forta de munca mai ieftina... Cred ca problema vine insa mai ales din faptul ca pe o piata destul de "libera" (in sensul de haotica) cum e cea romaneasca exista riscul de a cumpara un produs contrafacut prin cine stie ce cotloane asiatice... Personal, recoand cu caldura Rombat-ul; eu folosesc baterii de Bistrita din 1984, cand unii se plangeau ca le-au explodat (!?!). Nici o baterie nu a tinut mai putin de 3 ani, viata lor fiind intre 3,5 si 5 ani, ceea ce mi s-a parut un timp de viata onorabil la pretul lor. Dupa 1992-93, s-au facut modernizari serioase in fabrica. De asemenea conteaza enorm si modul de exploatare; si nu ma refer la accidente (am avut ocazia sa vad un scurtcircuit in care o borna s-a topit pe sfert; s-au frecat cele doua cabluri groase care alimenteaza demarorul si masina era sa ia foc! Si cu toate astea, bateria a mai functionat bine-mersi inca 2 ani!!) Dar daca alternatorul incarca prea mult si scade electrolitul prea repede, in 2-3 luni bateria crapa (cade pasta de pe placi) Sau completarea cu lichide dubioase in loc de apa distilata. Sau abandonarea bateriei descarcate vreo 2 saptamani. Si dup-aia: Bateria X sau Y e proasta!! Referitor la capacitate, chestiunea se coreleaza cu puterea alternatorului si puterea consumatorilor de pe automobil. Dacia 1300 a fost echipata in 1968, cand a fost lansata cu un alternator de 500W, cu o baterie de 45Ah si cu o echipare electrica destul de spartana (adica economica). De atunci, modernizarile au crescut mereu puterea consumatorilor electrici (incalzitor de luneta, ventilator climatizare de putere mai mare, electroventilator, faruri duble, faruri de ceata (becurile cu halogeni cu putere cam dubla) etc, etc. iar alternatorul a ramas acelasi pana la Supernova Adica mic!! Bateria mai mare e OK daca bilantul energetic este excedentar (adica alternatorul debiteaza mai mult decat media consumului, altfel sunt bani dati de pomana ) Personal, constat fenomenul la Nova GTi, ultimul model care foloseste alternator de 500W si la care iarna nu pot folosi simultan farurile, ventilatia si dezaburirea lunetei. Si nu uitati ca puterea alternatorului depinde si de turatie; daca masina sta la stop cu motorul la relanti, e iarna si ventilatia trebuie sa dezabureasca parbrizul iar luneta trebuie incalzita electric in acelasi scop, sigur se ia curent din baterie! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
B-18-HSU |
![]()
Post
#45
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 3 April 06 ![]() |
Eu mi-am luat Caranda Durabila Top 55Ah dupa o "mica" documentare pentru ca au consum redus de apa, utilizeaza tehnologie cu aliaj plumb-calciu expandat la confectionarea placilor, are asa numitul "ochi magic" cu care vezi foarte usor starea bateriei, garantie 2 ani si nu in ultimul rand pretul de 117 lei
|
--------------------
Dacia
1300
- B-18-HSU week end placut!
|
|
iulianv |
![]()
Post
#46
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 7 December 04 From: Pascani - Iasi ![]() |
Am o baterie Rombat Calciu da 1,5 ani. Acum daca nu folosesc masina 48h nu o mai pot porni, tensiunea pe baterie scade pe la 11V (masina e berlina cu injectie).
In decembrie am mers cel putin 600Km cu tresa dintre aripa si alternator oxidata si incarcarea a fost sub 14V. In ianuarie a stat 24h pe masina descarcata, cand afara au fost -24°C. Am masurat curentul tras din baterie cu motorul oprit: cca. 70mA, din care am gasit cca. 20mA alarma; alti 20mA casetofonul (in stand by); posibil restul de curent sa-l ia ceasul in stand-by. Din cauza acestui curent se descarca baterie in doua zile sau s-a dus bateria? Acum am incarcat-o pe redresor si am sa-i urmaresc tensiunea pana o duc pe masina. |
--------------------
Dacia
1310Li
- IS 04 XYH
|
|
argon |
![]()
Post
#47
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
nelu |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
[quote=iulianv,24 May 2006, 10:41]
In ianuarie a stat 24h pe masina descarcata, cand afara au fost -24°C. Sigur ti-a inghetat bateria si probabil ca o parte din pasta este cazuta de pe elementi. Nu cred ca-i mai poti face ceva. |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
iulianv |
![]()
Post
#49
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 7 December 04 From: Pascani - Iasi ![]() |
QUOTE(argon @ 24 May 2006, 09:46) De la plusul bateriei pleca un fir de culoare albastra cu un conector tip papuc mama-tata. Desfacut acolo, inseriat ampermetru si aparatul indica cc.a 70mA. Scos alimentarea de la casetofon si curentul a scazut cu 20mA, daca am scos si mufa de la alarma a mai scazut cu inca 20mA. Cu acest fir intrerupt am scos borna plus de la baterie si in acest caz curentul era de 7mA. Si eu cred ca bateria e moarta. Ce-mi recomandati pt. o berlina cu injectie? |
--------------------
Dacia
1310Li
- IS 04 XYH
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
Nu asa se masoara se masoara pe volti care trebuie sa fie intre 12v si maxim 14,4v
Daca vrei sa vezi ca bateria este buna faci in felul urmator: cu motorul oprit aprinde farurile si pune avariile apoi masoara tensiunea la baterie.Daca scade sub 11v sa zic intr-un interval de 1 -2 min iar in 5 min la mai putin de 10v e clar ca e nasoala bateria .Aceasta proba trebuie facuta de pe o zi pe alta .Adica nu cum ai oprit motoru ci a doua zi cu motorul nepornit.Daca in 5 min tensiunea nu scade bateria e ok |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
iulianv |
![]()
Post
#51
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 7 December 04 From: Pascani - Iasi ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 24 May 2006, 22:44) Am masurat curentul pt. a vedea daca nu cumva exista un consumator parazit: caz intalnit la alta masina: s-a incalzit un rezistor de la ceasul din bord pana s-a carbonizat circuitul imprimat si consumul din baterie era de 840mA. Legat de ce mi-ai spus tu: am mers cu masina duminica dimineata cam 3Km, dupa care am lasat-o in parcare. Luni seara aveam pe baterie 12,1V; dupa ce am pus contactul sa astept stingerea becului de la bujii tensiunea a scazut pe la 11V. Cand am actionat demarorul a scazut sub 10V. Demarorul se invartea rar, cu pauze, nu continuu. Dupa ce am lasat bateria pe redresor la incarcat, dupa deconectare de la redresor aveam pe ea 13V. Dupa o zi de stat in casa, fara nici un consumator pe ea tensiunea este 12,6V. Totusi mai am garantie la ea cam 6 luni, dar nu mai exista magazinul de la care am cumparat-o. Caut acum sa vad poate mai exista firma cu magazinul respectiv. |
--------------------
Dacia
1310Li
- IS 04 XYH
|
|
cik83 |
![]()
Post
#52
|
![]() Member Group: Members Posts: 98 Joined: 5 May 05 ![]() |
Rombat nu mai face baterii ca acum 3,4 ani. Caranda sunt mai bune. Cele pe Calciu cu intretinere. Sunt bune ca pret-calitate. Eu am Rombat de 6 ani pe masina si nu mi-a facut probleme decat de doua ori iarna trecuta. Dar cum am mai spus cei de la Rombat nu mai fac baterii ca inainte.
|
--------------------
Dacia
Berlina 1310 MLS
1986
- No information
|
|
iulianv |
![]()
Post
#53
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 7 December 04 From: Pascani - Iasi ![]() |
A mai masurat cineva curentul tras din baterie cu motorul oprit? Ce valoare ati gasit.
Intreb asta deoarece una din conditiile de pierdere a garantiei la bateriile Rombat este ca acel curent sa fie peste 50mA. P.S. Bateria Rombat cu care a venit masina din fabrica a rezistat din martie 2000 pana in octombrie 2004. |
--------------------
Dacia
1310Li
- IS 04 XYH
|
|
blade |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 9 March 06 From: galati ![]() |
fratilor eu am avut o Caranda si ma tinut 6 ani jumate si nu am avut nici o problema si acum miam luat tot Caranda pe 66 amperi ca cealalta si e super buna
|
--------------------
dacia
break
- BR 05 BUT
|
|
Trofin Liviu |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 17 May 06 ![]() |
Si eu cred ca bateriile Caranda st perfecte.Daca ai GPL am inteles ca nu e bine sa iei batarie fara intreteinere din cauza ca plamanul incalzeste Bateria si atunci se evapora mai mult de aceea tre luata cu intretinere ptr ca tre completata mai des cu apa distilata.Asa este oare?
|
--------------------
Renault
Megane
2007
- Cl-02-xxx
|
|
Trofin Liviu |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 326 Joined: 17 May 06 ![]() |
[quote=iulianv,25 May 2006, 10:38]
Depinde la caranda chiar si 12,8 La Steco 12,5-12,55 |
--------------------
Renault
Megane
2007
- Cl-02-xxx
|
|
sieger |
![]()
Post
#57
|
![]() animalu' Group: Members Posts: 8 Joined: 22 May 06 From: suceava ![]() |
Ia-ti o baterie Rombat "TORNADO" de 70ah ,ai garantie si n-ai treaba un an, doi.
Vezi sa-ti incarce bine alternatorul. |
--------------------
dacia
1410
1997 berlina
- SV 07 REM deutsch kraftwagen liebhaber
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
eu am avut o caranda de 66 de A luata in luna mai2000 si m-a tinut pana in nov 2005 si acum am luat tot caranda ciclon 60 de A cu calciu.
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
trotil_trist |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 20 October 05 From: Braila ![]() |
Am avut Caranda si m-a tinut aproape 5 ani. Probabil as mai fi putut trage de ea o perioada...dar mi-a picat incarcarea...si am mers doar in baterie pana a cedat :doh:
Acum, tot Caranda folosesc. |
--------------------
Dacia
1300
- BR-07-JUN Give a jackass an education and you get a smartass
|
|
500 |
![]()
Post
#60
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 12 March 06 ![]() |
QUOTE(trotil_trist @ 25 May 2006, 22:41) Am avut Caranda si m-a tinut aproape 5 ani. Probabil as mai fi putut trage de ea o perioada...dar mi-a picat incarcarea...si am mers doar in baterie pana a cedat :doh: Acum, tot Caranda folosesc. Observ ca multa lume recomanda "Caranda" . Din ceea ce cunosc aceste baterii sunt produse de catre Rombat Bistrita iar singurul lucru care difera de un Rombat este eticheta care e lipita la Bucuresti! |
--------------------
dacia
1310 break
- cenzurat
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 07:52 |