Clio hatch 1,2 - 16V, 2002., Dynamique!
![]() ![]() |
Clio hatch 1,2 - 16V, 2002., Dynamique!
Paleonte |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 3 October 14 From: München ![]() |
Attached thumbnail(s) IMAG0072.jpg ( Size: 3.16mb ) Number of downloads: 749 IMAG0073.jpg ( Size: 3.14mb ) Number of downloads: 759 IMAG0027.jpg ( Size: 2.39mb ) Number of downloads: 752 |
||
--------------------
Renault
Clio 2 , 1,2 16 V
2002
|
|||
red_apple |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 20 November 14 ![]() |
Felicitari pentru masina , privind problema cu trasul motorului incerca sa faci urmatoarele :
- Curata corp clapeta - Curata cu un spray special senzorii : MAP si IAT Ai spus ca ai 1.2 16v , asta inseamna D4F dar acest motor am impresia ca in perioada 2001-2004 a avut pozitionari diferite pentru Corp clapeta , si cativa senzori si bineinteles o galerie de admisie putin diferita. Fa o poza la motor ca-mi dau seama imediat despre care versiune este vorba!! Mai mult ca sigur cred ca ai versiunea in care ca sa poti ajunge la corp clapeta trebuie intai demontata galeria de admisie , senzorul IAT il gasesti montat excat pe corpul clapetei , practic cum te uiti dupa "fluturas"ai sa vezi senzorul , il scoti cu grija si-l cureti . Celalat senzor MAP il vei gasii montat undeva pe galeria de admisie. This post has been edited by red_apple: 5 Mar 2015, 07:29 |
--------------------
Renault
Symbol
2012
|
|
UXE |
![]()
Post
#3
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Sunt curios cum sunt service-urile reno in jermanika
|
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
MuciX |
![]()
Post
#4
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
La 874m distanta de casa oricarui batranel, fost doctor si plin de evlavie.
![]() |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
La Deva sunt la 500m de casa bătrâneilor posesori de Reno
![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
Paleonte |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 3 October 14 From: München ![]() |
QUOTE(red_apple @ 5 Mar 2015, 06:23) Felicitari pentru masina , privind problema cu trasul motorului incerca sa faci urmatoarele : - Curata corp clapeta - Curata cu un spray special senzorii : MAP si IAT Ai spus ca ai 1.2 16v , asta inseamna D4F dar acest motor am impresia ca in perioada 2001-2004 a avut pozitionari diferite pentru Corp clapeta , si cativa senzori si bineinteles o galerie de admisie putin diferita. Fa o poza la motor ca-mi dau seama imediat despre care versiune este vorba!! Mai mult ca sigur cred ca ai versiunea in care ca sa poti ajunge la corp clapeta trebuie intai demontata galeria de admisie , senzorul IAT il gasesti montat excat pe corpul clapetei , practic cum te uiti dupa "fluturas"ai sa vezi senzorul , il scoti cu grija si-l cureti . Celalat senzor MAP il vei gasii montat undeva pe galeria de admisie. Multumesc. O sa fac poze imediat si sa atasez. Ma gandeam si eu prima data sa incerc curatarea senzorilor si a clapetei, si doar apoi sa ii schimb daca revine problema, deoarece nu sunt chiar ieftini, si e posibil sa se rezolve. Am o eroare permanenta si una intermitenta. Ambele de la clapeta. Asa a fost si cu senzorul de volanta. Pe tester dadea ca trebuie schimbat, dar am scapat cu o scurta curatare. <span class='edit'>5 Mar 2015, 12:53:</span> QUOTE(UXE @ 5 Mar 2015, 07:31) La ce te referi ? Reprezentante sau cele independente ? Pana acum, ce am facut am rezolvat cu un mecanic roman, angajat al unui service de aici, care dupa orele de program inchiriaza elevator si lucreaza suplimentar. Astfel reduci putin din costuri. Iar o parte din operatiuni le-am facut la un mecanic bun cu un service cochet din Romania, cand am avut drum. De exemplu, un tester aici costa 50-70 euro + timpu manopera. Adica daca investigheaza sa zicem o ora, asta inseamna sa zicem 60 + inca vreo minim 60 ora de manopera = 120 Euro in medie. Si asta doar ca se uita la masina. This post has been edited by Paleonte: 5 Mar 2015, 13:54 |
--------------------
Renault
Clio 2 , 1,2 16 V
2002
|
|
argon |
![]()
Post
#7
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am același motor dar pe twingo automat, e okei, economicos in oraș, dar extraurban nu merita ca in Germania sunt multe autostrazi, si are consum de motor de capacitate dubla, iar pe drumuri normale pana in 90 la ora ia 4 virgula, ca e mai ușor decât clio.
This post has been edited by argon: 5 Mar 2015, 14:10 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Paleonte |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 3 October 14 From: München ![]() |
Pai eu fac majoritatea km in oras. Dar se aduna zilnic ca e mare orasul. Daca voi avea de facut naveta pe autostrada , ma voi gandi la alta masina, clar. Oricum, eu de diesel in oras nu vreau sa aud.
|
--------------------
Renault
Clio 2 , 1,2 16 V
2002
|
|
red_apple |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 20 November 14 ![]() |
QUOTE(Paleonte @ 5 Mar 2015, 13:48) Asa a fost si cu senzorul de volanta. Pe tester dadea ca trebuie schimbat, dar am scapat cu o scurta curatare. Senzorul TDC iti recomand sa-l schimbi de preferat sa fie de origine , chiar daca l-ai curatat. |
--------------------
Renault
Symbol
2012
|
|
Paleonte |
![]()
Post
#10
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 3 October 14 From: München ![]() |
Am facut recent test si eroarea nu mai e. Si a fost curatat de vreo 4 luni. Nici macar odata nu am mai facut figuri la pornire. La primul semn o sa il schimb. Exista vre-un alt motiv pentru care trebuie schimbat ?
Pun si poza cu motorul pentru colegul care vrea sa vada ce motor este. Poate imi dai si mie niste sfaturi daca il identifici, referitor la clapeta asta. Mersi 6 Mar 2015, 02:19: poza This post has been edited by Paleonte: 6 Mar 2015, 03:19 Attached thumbnail(s) ATT_1425603765812_IMAG0194.jpg ( Size: 2.3mb ) Number of downloads: 506 |
--------------------
Renault
Clio 2 , 1,2 16 V
2002
|
|
red_apple |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 20 November 14 ![]() |
Da este exact ce banuiam, prima versiune de D4F.
Ca sa dai jos corpul clapeta(motorizata deci nu are cablu de acceleratie)trebuie sa desfaci galeria de admisie , la versiunea pe care o ai tu e nasol ca trebuie date multe piese jos pana sa ajungi la corp clapeta. Odata ce-ai ajuns la clapeta o demontezi si o cureti cu spray de carburatoare DAR fi atent intai sa scoti senzorul IAT de pe ea da ? IAT-ul il cureti cu un spray de curatat contacte electronice(sau spray de curatat senzor "MAF" gasesti pe net) sa nu dai cu spray de curatat carburator pe acel IAT ca l-ai stricat imediat asa ca ai grija mare. In legatura cu senzorul TDC poate ai avut noroc dar eu stiu ca in majoritatea cazurilor dupa ce a fost curatat nu mai rezista mult si trebuie inlocuit. https://www.youtube.com/watch?v=02OAzLkbgwk This post has been edited by red_apple: 6 Mar 2015, 07:33 |
--------------------
Renault
Symbol
2012
|
|
Paleonte |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 3 October 14 From: München ![]() |
Mersi de tutorial. Foarte explicit !
|
--------------------
Renault
Clio 2 , 1,2 16 V
2002
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Tutorialul e de mașină fara ac, sa iei in calcul ca trebuie demontat si compresorul ca sa poți cureți nenorocita aia de clapeta, de rasul lumii cu renoaiele astea
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
red_apple |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 20 November 14 ![]() |
Nu degeaba au renuntat la configuratia asta pentru corp - clapeta , galerie admisie etc. la motorul D4F , acum la cele de dupa (2007 parca) poti scoate corp clapeta doar demontand carcasa filtrului de aer si voila, ai ajuns la clapeta.
![]() ![]() This post has been edited by red_apple: 9 Mar 2015, 11:06 |
--------------------
Renault
Symbol
2012
|
|
Paleonte |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 3 October 14 From: München ![]() |
Azi am schimbat uleiul+filtru. Mi-au zis cei de la service, ca am o problema cu un burduf la ax pe dreapta fata. Nu stiu ce inseamna ca mi-au zis in germana, evident. Probabil la planetara ?
Si iarasi au zis ca am pierderi de ulei. Atat. Mi-au scris asta pe factura cu schimbul. Piederile de ulei pe unde pot fi ? Am completat 1 L de ulei in 20K km, si acum era pe minim cand am mers la schimb. Oricum merg saptamana asta la mecanic, pentru ca vreau sa o "purec" si sa vad tot ce am de facut pe la ea sa incep asa incet, deoarece in septembrie am TÜV de facut, si nu trec daca am defecte la ea. Pana atunci, daca aveti idei sunt bine-venite. This post has been edited by Paleonte: 9 Mar 2015, 20:59 |
--------------------
Renault
Clio 2 , 1,2 16 V
2002
|
|
espacern |
![]()
Post
#16
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(Paleonte @ 9 Mar 2015, 20:58) Mi-au zis cei de la service, ca am o problema cu un burduf la ax pe dreapta fata. Nu stiu ce inseamna ca mi-au zis in germana, evident. Probabil la planetara ? Burduf este la planetara sau la bieleta directie....trebuie verificat vizual. Daca este burduful de la planetara trebuie schimbat urgent pentru ca unsoarea din interior sa nu se piarda.....cu riscul de deteriorare planetara. Daca este burduful de la bieleta de directie asta are rol de protectie contra praf/apa/mizerie.....si trebuie inlocuit recent. Pierderea de ulei daca nu e vizibila la exterior.....e de rau pentru motor da poate nu e cazul! |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
Paleonte |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 20 Joined: 3 October 14 From: München ![]() |
Pai e vizibila la exterior pierderea de ulei. Asta e ideea. Nu am intrebat pe unde, o sa vad cand merg la mecanic.
Ce parere aveti de motorul de 1,4 16V ? Ma bate si gandul sa o vand si sa iau alta de 1,4 , cu km putini si TUV facut nou. Asa stiu ca nu mai am stres o perioada. Pana la urma nu stiu daca merita sa ma apuc sa arunc o caruta de bani in asta. Are totusi 175.000. |
--------------------
Renault
Clio 2 , 1,2 16 V
2002
|
|
MuciX |
![]()
Post
#18
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Cel mai probabil pe la capac supape, desi e destul de mare cantitatea.
Am avut si eu motorizarea asta, consuma intre schimburi, dar doar daca se mergea mult extraurban - regim de turatii mari. |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
argon |
![]()
Post
#19
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Mie nu imi consuma deloc ulei, dar e umed pe la capac, dar nu cat sa lase urme sub masina, sau sa se vada pe joja...cica asa-s toate, trebuie schimbata garnitura de la capac.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
red_apple |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 20 November 14 ![]() |
QUOTE(Paleonte @ 9 Mar 2015, 20:58) Piederile de ulei pe unde pot fi ? Am completat 1 L de ulei in 20K km, si acum era pe minim cand am mers la schimb. Deci tu ai completat 1 L ulei in 20.000 de km ? daca este asa sa stii ca nu mi se pare exagerat de mult acesta pierdere. Filtrul de aer cum il ai ? are cumva ulei pe el ? Daca vrei treci la o alta vascozitate si vezi daca se schimba treaba cu consumul de ulei. |
--------------------
Renault
Symbol
2012
|
|
espacern |
![]()
Post
#21
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(Paleonte @ 10 Mar 2015, 03:31) Ce parere aveti de motorul de 1,4 16V ? Motor mult mai puternic/fiabil/economic.....de preferat cu clapeta acceleratie manuala. |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
argon |
![]()
Post
#22
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
De ce clapeta manuala? Sa excluda din start un cruise control? A zis ca circula mai mult pe autostrada.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
espacern |
![]()
Post
#24
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Modelul cu clapeta manuala este mai fiabil.....si mai economic.
La comanda electronica se regasesc multe probleme......dupa 10-12 ani de functionare in special din cauza imbatranirii cablajelor/mufelor/etc. |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
red_apple |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 20 November 14 ![]() |
Daca o iei asa......nu mai evoluam deloc in materie auto si oricum sunt sanse foarte mari ca dupa 10-12 ani omul sa fie deja la a doua /treia masina.
|
--------------------
Renault
Symbol
2012
|
|
espacern |
![]()
Post
#26
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
Daca tu crezi ca "evolutia" in motorizare cu adaus la greu de electronica aduce fiabilitate......te inseli!
Evolutia motorului a fost fortata din cauza obligativitatii normele de depoluare si a adus mari probleme de fiabilitate....Renault inclusiv. Vezi problemele intampinate de posesorii de Laguna 2/Megane 2 care nu au avut nici o problema majora cu modelele lor anterioare Laguna 1/Megane 1......e plin forumul de "avantajele" evolutiei electronice! |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
red_apple |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 59 Joined: 20 November 14 ![]() |
|
--------------------
Renault
Symbol
2012
|
|
argon |
![]()
Post
#28
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca nu a avut probleme cu clapeta electronica la 1.2 16v, de ce ar avea la 1.4 16v? Nu trebuie sa involuam. Evolutia de la manuala la electronica s-a facut din cauza ESP-ului si pilotului automat/limitator de viteza, chiar daca nu toate au aceste dotari, sunt pregatite pentru ele, si au clapeta electronica.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
espacern |
![]()
Post
#29
|
![]() ART-ist Group: Moderatori Posts: 17.610 Joined: 14 August 09 From: Mihalaya ![]() |
QUOTE(argon @ 10 Mar 2015, 12:24) Evolutia de la manuala la electronica s-a facut din cauza ESP-ului si pilotului automat/limitator de viteza S-a evoluat din cauza controlului mai eficient al injectie....nu al dotarilor! ![]() Sunt destule masinii fara dotarile astea....dar cu norma evoluata obligatoriu pentru fabricant. |
--------------------
.
.
.
- . RENAULT are mistere pe care OMUL nu va reusi niciodata sa le afle!
|
|
argon |
![]()
Post
#30
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ESP cu cpaleta manuala nu exista..la fel CC si limitator de viteza.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 12:34 |