Oravița – Leșcovița – Baziaș – Eibenthal – Orșova, Câteva vorbe și mai multe poze
![]() ![]() ![]() |
Oravița – Leșcovița – Baziaș – Eibenthal – Orșova, Câteva vorbe și mai multe poze
corbex |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|||
gibonu |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.190 Joined: 29 May 06 ![]() |
Berzasca – Drencova – Svinița – Eibenthal – Dubova – Eselnița – Orșova – Partea a II-a.
Platformă pentru baie și pescuit, în mijlocul Dunării. 01.jpg ( Size: 205.67k ) Number of downloads: 360 Viaduct pe malul sârbesc. 02.jpg ( Size: 131.77k ) Number of downloads: 361 Spre aval. 03.jpg ( Size: 84.06k ) Number of downloads: 356 Indicator rutier cu pești n-am mai văzut până acum. 04.jpg ( Size: 200.85k ) Number of downloads: 358 Parcare cu bănci, mese și umbrele. 05.jpg ( Size: 137.69k ) Number of downloads: 357 Din păcate, acolo unde nu există umbrele lemnul a putrezit. 06.jpg ( Size: 232.95k ) Number of downloads: 57 Sub umbrelă, totul este OK. 07.jpg ( Size: 161.67k ) Number of downloads: 56 Desi nu suntem in sectiunea potrivita, merita si bicicleta o poza. 08.jpg ( Size: 169.99k ) Number of downloads: 63 Cu câțiva km înainte de Svinița asfaltul impecabil se transformă în macadam. 09.jpg ( Size: 208.98k ) Number of downloads: 65 Smochinul de Svinița. 10.jpg ( Size: 301.67k ) Number of downloads: 61 Am înțeles că există o teorie conform cărei la Svinița smochina crește mai bine decât în Grecia datorită climei mediteraneene mai blânde vara, când temperaturile nu ajung la nivelul celor din bazinul Mediteranei. În curtea în care se afla smochinul din poza de mai sus, la fereastra casei era o doamna în vârstă. Am stat puțin de vorbă cu ea și am aflat că într-adevăr verile sunt mai blânde la Svinița, însă iarna este cam nosol. Din ce mi-a spus doamna din Svinița, există ierni când Dunărea îngheată și “mergem pe gheată în Serbia”. Referitor la smochini am aflat că iarna sunt protejați cu grămezi de paie la rădăcină și tulpină. Înapoi la asfalt. 11.jpg ( Size: 115.83k ) Number of downloads: 62 Însă nu pentru mult timp. 12.jpg ( Size: 201.66k ) Number of downloads: 49 Mal consolidat, însă pentru asflat probabil că nu au mai existat fonduri. 13.jpg ( Size: 198.01k ) Number of downloads: 55 Intrarea (bilingvă și bialfabetică) în Svinița (venind dinspre Berzasca). 14.jpg ( Size: 160.43k ) Number of downloads: 57 În limba sârbă, pentru cei care nu înțeleg chirilicele: "Opștina Svinița" și "Dobro Doșli". Același indicator, pe cealaltă față. 15.jpg ( Size: 174.96k ) Number of downloads: 58 În limba sârbă: "Sretan Put". O posibilitate de cazare în Svinița. 16.jpg ( Size: 139.96k ) Number of downloads: 66 17.jpg ( Size: 125.01k ) Number of downloads: 58 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
eugeniuz2004 |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.004 Joined: 13 August 04 From: Iasi ![]() |
oare e terminat de asfaltat dn-ul? ca la vara... zona e deja pe lista cazarilor facute!
|
--------------------
Kia
Cee'd
2008 SW BEST
- IS-96-AEU
|
|
corbex |
![]()
Post
#34
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Pentru citeva sute de metri de drum in lucru e pacat sa renunti la traseu. E o placre sa-l faci asa, incet, pe indelete, cu cite opriri e nevoie.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
eugeniuz2004 |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.004 Joined: 13 August 04 From: Iasi ![]() |
daca alea cateva sute de metri adunate fac 2 - 3 km si pe ele de dezastru national... merita sa renunti (asta e tara pe care o avem si de aia turistii nu se inghesuie)
|
--------------------
Kia
Cee'd
2008 SW BEST
- IS-96-AEU
|
|
corbex |
![]()
Post
#36
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Copiii mosului, tara asta are mii de km de drumuri proaste. Nu v-a spus nimeni inainte sa va luati masina? Pe unde credeati ca o sa circulati cu ea? Inca voi ati prin o perioada net superioara celor anterioare.
Masinile au reinceput sa se vinda in numar mare spre sfirsitul anilor '60. In 1975, in judetul Arges de exemplu, erau asfaltate citeva drumuri: Pitesti-Slatina Pitesti-Rm. Vilcea Pitesti-Brasov Pitesti-Bucuresti (DN7) Pitesti-Capatineni (Pitesti-Curtea de Arges) Restul drumurilor aratau ca transalpina veche. Pi undi crezi matali ca mergeau oamenii sheia cu mashinilii? This post has been edited by corbex: 3 Apr 2015, 16:15 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
gibonu |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.190 Joined: 29 May 06 ![]() |
@eugeniuz2004
In cei 130 km de la Bazias la Orsova, maxim 5 km sunt macadam, adica sub 5 % din lungimea totala a drumului. Iar macadamul este bun, nivelat, etc. Adica poti sa mergi cu masina pe el cu 30-40 km/h. Asadar, sugestia mea este ca iti faci griji degeaba. Ai aici o descriere strict a starii drumului de la Bazias la Orasva: http://www.daciaclub.ro/Resita-si-Clisura-...52056-s30.html# Cat despre terminarea asfaltarii celor 5 km de macadam, nu cred ca se mai pune problema. In iulie 2014 n-am vazut sa existe vreun santier, utilaj, muncitor, coada de lopata, etc Daca vrei ca drumul sa fie in intregime asfaltat, atunci poti merge pe malul sarbesc. Berzasca – Drencova – Svinița – Eibenthal – Dubova – Eselnița – Orșova – Partea a III-a. Despre dulceață, gem și țuică de smochine. 01.jpg ( Size: 233.1k ) Number of downloads: 48 Păcat că la drumul national (DN 57) nu era niciun magazin în care să se vândă produsele obținute din smochine. Nici măcar vreun indicator spre un astfel de magazin nu am văzut. Orașul sârbesc Donji Milanovac. 02.jpg ( Size: 95.9k ) Number of downloads: 55 Oraș care a avut o soartă similară cu cea a Orșovei, în sensul ca orașul vechi de află acum sub apele Dunării. La o tura (tot cu bicicleta) in 2009 am dormit o noapte în Donji Milanovac. Țin minte că am ajuns la Centrul de informare turistică,la ora 20:50 iar pe ușă scria că se închide la ora 21.00. Cu toate astea, sârbul de acolo, într-o engleză perfectă ne-a rezolvat imediat cazarea, fară să comenteze absolut nimic pentru că am ajuns cu 10 minute înainte de închidere. Mai adaug doar că întâmplarea asta s-a petrecut într-un sfârșit de septembrie și intr-o zi din săptămână, nu in week-end. Rămășițele cetății Tricule, cât se poate vedea din ele deoarece între drum și malul Dunării se află o proprietate privată îngrădită. 03.jpg ( Size: 239.28k ) Number of downloads: 57 04.jpg ( Size: 139.54k ) Number of downloads: 49 Bornă din tablă. 05.jpg ( Size: 209k ) Number of downloads: 56 Cer aproape senin și asflat perfect. 06.jpg ( Size: 179.74k ) Number of downloads: 51 Intersecția cu drumul de macadam care urcă spre satele cehești Eibenthal și Baia Nouă. 07.jpg ( Size: 267.76k ) Number of downloads: 57 Cât stăteam să mă gandesc dacă mă încumet la cei 6 km de macadam în urcare, a apărut un Land Rover cu numere de înmatriculare din București. Omu’ de la volan mi-a spus că pot ajunge la Eibenthal pe un drum asfaltat care începe la vreo 2 km mai în aval. I-am mulțumit pentru informație și am decis că ar fi păcat să nu ajung în satul Eibenthal dacă există un drum asfaltat. Încă o porțiune scurtă de macadam pe DN 57. 08.jpg ( Size: 194.02k ) Number of downloads: 56 Venind dinspre Berzasca, imediat după ce se traversează pârâul Liubotina se află drumul asfaltat care urcă spre satul Eibenthal. 09.jpg ( Size: 223.04k ) Number of downloads: 53 Podul de peste pârâul Liubotina. 10.jpg ( Size: 223.6k ) Number of downloads: 56 La vreo 500 de metri de intersecția cu DN 57 apare și indicatorul spre satul Eibenthal. 11.jpg ( Size: 272.05k ) Number of downloads: 50 Intersecția cu DN 57 și podul peste pârâul Liubotina, văzute de sus. 12.jpg ( Size: 217.85k ) Number of downloads: 50 Drumul, deși îngust, este impecabil. 13.jpg ( Size: 277.61k ) Number of downloads: 52 Mai apar și alveole în care mașinile să se aștepte una pe alta. 14.jpg ( Size: 237.07k ) Number of downloads: 53 Cutia care se vede in poza de mai jos am inteles ca ar fi nu stiu ce capcan pentru gandacii care distrug copacii. Daca poate cineva sa dea mai multe detalii, raman dator. 15.jpg ( Size: 252.48k ) Number of downloads: 61 Dunărea văzută de sus. 16.jpg ( Size: 157.55k ) Number of downloads: 57 Drumul rămâne impecabil, iar în partea superioară are și sanțuri betonate pentru scrugerea apei (construcția șanțurilor a început din partea superioară spre cea inferioară). 17.jpg ( Size: 228.93k ) Number of downloads: 47 18.jpg ( Size: 201.96k ) Number of downloads: 39 Aproape de intrarea în satul Eibenthal întersecția cu drumul de macadam care urcă din DN 57. 19.jpg ( Size: 184.11k ) Number of downloads: 43 Pe noul drum asfaltat sunt aproape 8 km de la intersecția cu DN 57 până la intersecția din poza de mai sus. 3 Apr 2015, 20:10: Berzasca – Drencova – Svinița – Eibenthal – Dubova – Eselnița – Orșova – Partea a IV-a. În intersecție nu există (sau nu exista când am fost eu) vreun indicator către satul Eibenthal, de parcă satul asta vrea să rămână în continuare ascuns. Ocazie cu care mi-am adus aminte de o glumă americană, care spunea ceva de genul “capitala Canadei nu poate fi cucerita pentru simplul motiv că orice armată s-ar rătăci prin pădure până ajunge acolo”. Drumul asfaltat continua spre drepta, atracția să văd unde merge drumul era mare, așa că am ținut asfaltul. 01.jpg ( Size: 185.79k ) Number of downloads: 50 Nu a durat foarte mult până m-am întâlnit cu doamna viperă. 02.jpg ( Size: 292.41k ) Number of downloads: 59 03.jpg ( Size: 276.75k ) Number of downloads: 53 Nu ne-am încurcat reciproc, pentru că eu am mers înainte iar vipera doar a traversat drumul. În plus nici nu părea foarte grăbită, pentru că a durat ceva pănă m-am oprit și am reușit să scot aparatul foto din geanta de pe ghidon. Asfaltul mai continuă câțiva km. apoi urmează macadamul. Având în vedere întalnirea cu vipera am considerat că nu este cazul să continui. 04.jpg ( Size: 231.4k ) Number of downloads: 52 Veliki Strbac (768 m. altitudine) situat apoximativ față în față cu Ciucare Mare (318 m. altitudine), chiar în Cazanele Mari. 05.jpg ( Size: 145.17k ) Number of downloads: 46 06.jpg ( Size: 110.5k ) Number of downloads: 40 Iarbă și cer. 07.jpg ( Size: 169.62k ) Number of downloads: 40 Drumul asfalt pe care am urcat (de la intersetia cu drumul de macadam). 08.jpg ( Size: 195.87k ) Number of downloads: 44 09.jpg ( Size: 179.89k ) Number of downloads: 39 10.jpg ( Size: 145.76k ) Number of downloads: 36 11.jpg ( Size: 225.73k ) Number of downloads: 40 Am inteles ca acest drum cand va fi gata se va opri la niste relee de telefonie mobila si nu in satul Baia Noua asa cum am crezut initial. Cimitirul satului Eibenthal. 12.jpg ( Size: 251.02k ) Number of downloads: 54 Intrarea în satul Eibenthal (Tisove Udoly în cehă). 13.jpg ( Size: 221.65k ) Number of downloads: 53 Câteva vorbe despre sat. 14.jpg ( Size: 168.66k ) Number of downloads: 47 Prima oprire a fost la cârciuma din sat, numita “Urșii” (conform Google translate). 15.jpg ( Size: 215.83k ) Number of downloads: 48 16.jpg ( Size: 93.07k ) Number of downloads: 48 Cârciuma este amenajată într-un fost grajd. 17.jpg ( Size: 121.85k ) Number of downloads: 49 Vederi, cu prețuri exprimate in Lei și Coroane cehești. 18.jpg ( Size: 119.58k ) Number of downloads: 58 Grătar cu proțap inclus, în curtea cârciumii. 19.jpg ( Size: 237.8k ) Number of downloads: 59 This post has been edited by gibonu: 3 Apr 2015, 18:10 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
radian |
![]()
Post
#38
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
corbex |
![]()
Post
#39
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Ca bine zici! Am uitat de Pitesti-Petrosani.
Am vrut sa zic ca erau putine, bre! Numai din intimplare ajungeai sa mergi pe asfalt. This post has been edited by corbex: 4 Apr 2015, 08:34 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
eugeniuz2004 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.004 Joined: 13 August 04 From: Iasi ![]() |
cu masini destinate acelor drumuri (vezi Renault 12 si ARO)
|
--------------------
Kia
Cee'd
2008 SW BEST
- IS-96-AEU
|
|
corbex |
![]()
Post
#41
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Erau numai masini totteren, cum ar fi renalt 10 major, fiat 600, fiat 850, skoda 1000 mb, trabant 600, wartburg 311 si folskvagin broasca.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
radian |
![]()
Post
#42
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
De Volga si de Moskvich nu zici nica din principiu?
|
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
corbex |
![]()
Post
#43
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Alea chiar erau allroad.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
gibonu |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.190 Joined: 29 May 06 ![]() |
Berzasca – Drencova – Svinița – Eibenthal – Dubova – Eselnița – Orșova – Partea a V-a
În poarta cârciumii. 01.jpg ( Size: 203.65k ) Number of downloads: 45 În caz că vrea cineva să ajungă pe Everest, pornind din Eibenthal. 02.jpg ( Size: 150.08k ) Number of downloads: 46 Ulița principală. 03.jpg ( Size: 220.19k ) Number of downloads: 52 N-am mai văzut de mult timp ferestre așa mari. 04.jpg ( Size: 177.88k ) Number of downloads: 53 Miere și produse derivate din miere. 05.jpg ( Size: 207.88k ) Number of downloads: 58 “Vceli med” = miere de albine. “Medovina” = mied (băutură făcută din apă și miere fermentată). Biserica romano-catolică. 06.jpg ( Size: 192.21k ) Number of downloads: 52 07.jpg ( Size: 114.74k ) Number of downloads: 40 Înapoi spre intersecția celor două drumuri (asfalt și macadam) care urcă de pe malul Dunării. 08.jpg ( Size: 281.2k ) Number of downloads: 44 Apoi doar la vale, tot pe asfalt. 09.jpg ( Size: 287.92k ) Number of downloads: 45 Rar se mai vede și Dunărea, atunci când vegetația permite acest lucru. 10.jpg ( Size: 196.36k ) Number of downloads: 46 11.jpg ( Size: 146.8k ) Number of downloads: 44 Intrarea in Cazanele Mari si varful Veliki Strbac. 12.jpg ( Size: 97k ) Number of downloads: 50 Înapoi pe malul Dunării (intersecția DN 57 cu drumul asfaltat care urcă în satul Eibenthal). 13.jpg ( Size: 213.24k ) Number of downloads: 51 Dunărea printre flori albe. 14.jpg ( Size: 149.85k ) Number of downloads: 44 Un vas de pasageri tocmai ieșea din Cazanele Mari. 15.jpg ( Size: 97.34k ) Number of downloads: 51 Vasul de pasageri văzut mai de aproape, cu malul sârbesc pe fundal. 16.jpg ( Size: 212.01k ) Number of downloads: 51 Drumul de pe malul românesc, care din păcate ocolește Cazanele Mari. 17.jpg ( Size: 160.82k ) Number of downloads: 53 Intrarea în Cazanele Mari (deși șoseaua nu trece prin ele). 18.jpg ( Size: 227.23k ) Number of downloads: 65 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
UXE |
![]()
Post
#45
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Poate se refera la numele localitatii , nu la formatiunile muntoase.
Destul de pustii soselele pe acolo.. ceea ce e bine! |
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
sorin1983 |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
![]() |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
luck33ro |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
Superb topic! Si eu aveam bunicii in Banat... multe povesti si multa nostalgie
![]() |
--------------------
***
**
***
|
|
gibonu |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.190 Joined: 29 May 06 ![]() |
QUOTE(UXE @ 8 Apr 2015, 11:10) Poate se refera la numele localitatii , nu la formatiunile muntoase. Cine sau ce "se refera la numele localitatii , nu la formatiunile muntoase"? Pentru ca oricat m-as stradui, nu inteleg ce vrei sa spui. Soseaua oarecum se mai aglomereaza pe bucata Dubova - Eselnita - Orsova, probabil datorita zecilor (cred ca mai corect sutelor) de pensiuni din zona. Voi detalia acest subiect. @sorin1983 & luck33ro Multumesc frumos. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
UXE |
![]()
Post
#49
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
@gibonu, ma refeream la postarea ta
QUOTE Intrarea în Cazanele Mari (deși șoseaua nu trece prin ele). si spuneam ca semnul acela ar face referinta la numele localitatii Cazanele mari, nu la formatiunile muntoase Cazanele Mari. This post has been edited by UXE: 8 Apr 2015, 13:17 |
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
gibonu |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.190 Joined: 29 May 06 ![]() |
QUOTE(UXE @ 8 Apr 2015, 15:17) spuneam ca semnul acela ar face referinta la numele localitatii Cazanele mari[U] Desi am trecut de mai multe ori prin zona (cu masina, cu bicicleta si partial cu caiacul) localitatea Cazanele Mari n-am vazut-o. Si nici n-am auzit sa existe in zona o localitate cu numele asta. Asadar, daca sti tu unde este localitatea Cazanele Mari, te rog arata-ne si noua. Daca te ajuta cu ceva, poza despre care discutam a fost facut in locul marcat cu sageata rosie pe harta de mai jos. 02.jpg ( Size: 287.75k ) Number of downloads: 51 Harta pe care se vede foarte bine ca pe malul romanesc drumul paraseste malul Dunarii (adica Cazanele Mari) si revine pe malul fluviului dupa satul Dubova, in golful Dubova. Pe cand pe malul sarbesc drumul ramane pe malul Dunarii, adica trece prin Cazanele Mari. 8 Apr 2015, 18:46: Berzasca – Drencova – Svinița – Eibenthal – Dubova – Eselnița – Orșova – Partea a VI-a Veliki Strbac, văzut mai de aproape. 01.jpg ( Size: 188.37k ) Number of downloads: 37 02.jpg ( Size: 177.75k ) Number of downloads: 28 Sper sa ajung odata si pe Veliki Strbac si sa revin cu niste poze. Spre amonte, înainte ca șoseaua să piardă contacul vizual cu Dunărea. 03.jpg ( Size: 68.03k ) Number of downloads: 29 Pe malul sârbesc șoseaua continuă pe malul Dunării, prin Cazanele Mari. 04.jpg ( Size: 207.71k ) Number of downloads: 33 Cazanele Mari văzute de pe malul sârbesc (poză de la tura din septembrie 2009). 05.jpg ( Size: 111.45k ) Number of downloads: 39 Intrarea în satul Dubova. 06.jpg ( Size: 207.58k ) Number of downloads: 39 Aproape de intrarea în sat (venind dinspre Berzasca) se află indicatorul spre Ciucaru Mare. În realitate, cam în 30, maxim 40 de minute se ajunge pe vârf, din care primele 15-20 de minute se urcat o pantă mai dură 07.jpg ( Size: 140.29k ) Number of downloads: 41 Cel mai bun reper pentru indicatorul din poza de mai sus este releul de telefonie mobilă (lânga care se află indicatorul). 08.jpg ( Size: 187.41k ) Number of downloads: 36 Revenind la Ciucaru Mare, se ajunge mai degrabă pe un platou decât pe un varf. Oricum, indiferent că este vorba despre un varf sau un platou, priveliște face toți banii și merită efortul (minim) de a ajunge aici. Poze mai vechi de pe Ciucaru Mare. 09.JPG ( Size: 182.39k ) Number of downloads: 43 10.JPG ( Size: 137.39k ) Number of downloads: 44 Urmează golful Dubova și Cazanele Mici pe fundal. 11.jpg ( Size: 159.25k ) Number of downloads: 43 Intrarea în Cazanele Mici, văzută din amonte. 12.jpg ( Size: 144.58k ) Number of downloads: 41 Indicatorul rutier. 13.jpg ( Size: 253.24k ) Number of downloads: 45 Intrarea în Cazanele Mari, văzută din aval. 14.jpg ( Size: 114.77k ) Number of downloads: 42 Golful Dubova, văzut tot din aval. 15.jpg ( Size: 99.17k ) Number of downloads: 35 Ceea ce se vede în poza de mai jos (pe malul sârbesc) este singura care mai există dintre cele patru stații de semnalizare care dirijau circulația navelor prin Cazane, înainte de formarea lacului de acumulare de la Porțile de Fier. 16.jpg ( Size: 263.42k ) Number of downloads: 41 Și o vedere de la nivelul apei, din caiac (o poză mai veche). 17.JPG ( Size: 245.14k ) Number of downloads: 44 Practic, bila de fier avea rolul unui semafor, deoarece în funcție de poziția bilei (sus sau jos) navele puteau sau nu puteau trece prin Cazane. Cele patru stații de semnalizare erau amplasate la intrarea si iesirea din Cazanele Mari și Mici, câte două pe fiecare mal. Prin Cazanele Mici la ceas de seară. 18.jpg ( Size: 171.66k ) Number of downloads: 45 19.jpg ( Size: 122.72k ) Number of downloads: 36 8 Apr 2015, 18:57: Berzasca – Drencova – Svinița – Eibenthal – Dubova – Eselnița – Orșova – Partea a VII-a Mânăstirea Mraconia. 01.jpg ( Size: 154.14k ) Number of downloads: 41 Din câte știu, actuala mânăstire este construită pe fundația unei foste stații de semalizare cu bilă. M-am oprit să-l salut pe Decebal. 02.jpg ( Size: 201.43k ) Number of downloads: 47 Laudabilă inițiativa magnatului Drăgan de a finanța sculptarea statuii însă discutabilă inscripția cu “Dragan Fecit”. Pe marginea DN 57 în zona statuii lui Decebal. 03.jpg ( Size: 128.63k ) Number of downloads: 43 Plimbare cu barca pe Dunăre = 25 Lei / om (față de 50 Lei / om cât ar costa de la Orșova). 04.jpg ( Size: 167.58k ) Number of downloads: 45 O imprimantă A3 pentru a printa afișul din poza de mai sus bănuiesc că era greu de găsit. Puțin mai în aval de statuia lui Decebal, dacă nu mă înșel, se află locul în care Dunărea are cea mai mică lățime. 05.jpg ( Size: 241.76k ) Number of downloads: 49 Ieșirea (spre aval) din Cazanele Mici. 06.jpg ( Size: 118.5k ) Number of downloads: 43 Pensiunea Septembrie de la Eșelnița, una dintre cele mai frumoase și bine organizate pensiuni în care am stat (într-un octombrie acum 3 ani, pentru că în sezon era prea scump). Acum, am aflat ca s-a fâsâit rau treaba si aici. 07.jpg ( Size: 163.56k ) Number of downloads: 46 De aici începe aglomerația de pensiuni de la Eșelnită. Pur și simplu, în zona de pe malul Dunării nu cred că mai există vreo construcție care să nu fie pensiune. Mai mare sau mai mică, mai frumoasă sau mai urâtă, nu contează, turiști să primească. Fiind sâmbătă seara, în majoritatea acestor pesniuni distracția era în toi, adică gratarul sfârâia și maneaua duduia. Satul Eselnița (care nu mai este pe malul Dunării) a rămas un sat normal, fâră pensiuni. În Orșova, m-am oprit la cârciuma Damiro pentru că mi s-a spus că este singrul loc din oraș de un pot lua o pizza la pachet. Am intrat în cârciumă, am spus că as vrea o pizza la pachet și mi s-a răspuns “19 Lei”. Puțin mirat, am întrebat dacă nu pot alege ce pizza vreau și mi s-a răspuns că nu, ca pentru pachet exista doar un singur tip de pizza. Luna reflectată în Dunăre, cât așteptam să se coacă pizza. 08.jpg ( Size: 39.18k ) Number of downloads: 47 Plus conversația cu doamna bucătăreasă, care mi-a ținut o întreagă prelegere despre timpul optim de coacere la pizza. Înapoi la pensiunea Patricia, unde, după ce am făcut un dus m-am așezat în cur pe marginea patului, am mâncat pizza și am văzut meciul Olanda – Brazilia (finala mica a Cupei Mondiale la fotbal). Mi-a plăcut acel 3-0 administrat de Olanda înfumuratei Brazilia, păcat că nu le-au dat mai mult. This post has been edited by gibonu: 8 Apr 2015, 16:57 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
bion |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
QUOTE(corbex @ 1 Apr 2015, 13:42) Observa ca toata zona montana a banatului si toata zona montana si deluroasa a mehedintiului e plina de denumiri sirbesti sau de origine sirba. Sirbii au fost prezenti in mod egal in tot banatul montan si in oltenia de la vest de Motru, cel putin. Nemti nu prea sint nici astazi in banatul montan. Zona Timisoarei si de la vest si sud-vest de Timisoara nu are prea multe in comun zu Banatul montan. Io zic sa te abtii de la istorie ca esti mai rau ca manualul scurt al PCUS.Asa zisii svabi au venit in trei mari valuri de colonisti. A fost generalizat termenul de svabi desi aia proveneau din Würtenberg ,Alsacia și Lorena. Colonizarea s-a facut progresiv de la Dunare spre nord. Populatia autohtona la ocuparea de catre austrieci mai numara numai 80.0000 de suflete. Rigorile administratiei noi si aplecarea catre munca a harnicilor si talentatilor romani si sarbi i-a facut sa fuga in Valahia si Serbia. Asa ca Banatul a trebuit repopulat ( au mai fost si niste epidemii). In banatul montan unde s- dezvoltat rapid industria a fost o colonizare din alte provincii cu populatia calificata in industria miniera , siderurgica si forestiera in constructia de drumuri si ulterioar de cai ferate. Astia erau in mare parte germani sau austrieci din Boemia, Burgenland, Carinthia, Cehia, Moravia, Slovacia,Știria, Tirol. Intre nemti si austrieci au fost si mici colonii de cehi( pemi), slovaci, italieni, croati, olteni!!! care in mare parte au fost asilimati de etnicii germani si romanii i-au inclus in categoria generica de svabi.Banatului a avuta parte de un plan special aulice austriac, un statut aparte. Nu se va face restitutio considerandu-se ca nu prea exista o aristocratie locala de tip medieval.Sub spiritul iluminismului epocii s-a hotarat implementare unei noi administratii "ein neues Land” care să nu aibă „nimic în comun cu comitatele ungurești". Prinz Eugen de Savoia, era adeptul acestei soluții. Ideea bine sustinuta la Viena a generat statutul de „Țară de Coroană” cu dirijare direct de la Viena și a permis reforme care au abrogat principiile feudale. A fost o experienta reusita care a marcat zona si populatia care a continuat si dupa intrarea sub jurisdictie ungureasca sa se considere ca " supusa" a Vienei. Daca vrei iti mai povestesc dar s-ar putea sa nu-ti placa ![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
corbex |
![]()
Post
#52
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Povesteste, ai si talent si cunostinte!
Povestește despre nemtii din Iablanița si Plavișevița. Cum au venit ei cu denumirile din Thuringia de Nord-Westfalia. This post has been edited by corbex: 8 Apr 2015, 19:42 |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
l@u |
![]()
Post
#53
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 6.057 Joined: 31 July 06 ![]() |
Ce prostani, au adus nemti, austrieci si alte broscarimi cand moldoveni erau kklau!
|
--------------------
Land Rover
Freelander
Td4, HSE
-
|
|
luck33ro |
![]()
Post
#54
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
Sunt de toate neamurile acolo in Banat: romani, unguri, nemti, bulgari, sarbi, si desigur tzigani, adusi de comunisti pentru temperarea spiritelor civice in vremea lu Ceasca
![]() |
--------------------
***
**
***
|
|
bion |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
La ordine in fcț.de număr pe primul loc sun țiganii.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
maho |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
luck33ro |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
Adevarul e ca au reusit sa cotropeasca populatiile din zona in ultimii 25 de ani. \Emigratia le-a oferit spatiu de manevra tiganilor si acum ei dicteaza legea
![]() Pana nu le dai foc nu se potolesc , sunt ca lacustele ![]() |
--------------------
***
**
***
|
|
radian |
![]()
Post
#58
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
QUOTE(l@u @ 8 Apr 2015, 21:21) Stai bre ca vorbim de Imperiu si Regat. Un "judet" al Imperiului a fost populat cu colonisti adusi din diverse alte zone ale Imperiului. Celor din Regat le trebuia viza, drept de munca, etc ... ![]() Sau poate nici macar de Regat ci de Tarile Romane. This post has been edited by radian: 10 Apr 2015, 06:35 |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
luck33ro |
![]()
Post
#59
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.720 Joined: 8 March 06 ![]() |
|
--------------------
***
**
***
|
|
radian |
![]()
Post
#60
|
![]() gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama... Group: Members Posts: 1.273 Joined: 17 January 05 From: petrosani ![]() |
Si se si bucura ...
![]() Urmeaza oltenii, ardelenii ... |
--------------------
dacia logan
ambition
2005
- HD 06 LDM
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 02:10 |