Oravița – Leșcovița – Baziaș – Eibenthal – Orșova, Câteva vorbe și mai multe poze
![]() ![]() ![]() |
Oravița – Leșcovița – Baziaș – Eibenthal – Orșova, Câteva vorbe și mai multe poze
corbex |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|||
UXE |
![]()
Post
#62
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Va rog, fara offtopic
|
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
gibonu |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.190 Joined: 29 May 06 ![]() |
Orsova
Înainte de a pleca, mi-am rezervat telefonic toate cazările din tură, insa la Orșova am rămas puțin surprins de prețurile cam mari. Pana la urma, am ajuns la Casa Patricia, 120 lei camera / noapte, fără mic dejun: http://www.turistinfo.ro/orsova/cazare-ors...cia-c94300.html Condițiile de cazare erau mai mult decât OK. 01.JPG ( Size: 90.9k ) Number of downloads: 398 02.JPG ( Size: 120.11k ) Number of downloads: 408 Camera era la primul etaj. Dacă era la etajul 2 ar fi fost puțin cam greu de ajuns, având în vedere dimensiunea redusă a treptelor scării. Pare că acea scară nu a fost proiectată odată cu restul clădirii. 03.JPG ( Size: 118.19k ) Number of downloads: 408 Carciuma Damiro din Orsova nu prea m-a impresionat. Este pe faleza Orșovei, în zona centrală, cam la 2 km de pensiunea Patricia. Am deschis menu-ul și printre altele, pe o pagină special dedică era pleșcavița cu cartofi prăjiți și ceapă, parcă 20 de lei. Mi s-a părut puțin cam scump, însă m-am gandit că apropierea de Serbia face pleșcavița bună. Din păcate nu a fost așa, semn că românii nici la copiat mâncare nu se descurcă prea bine. Ce se vede în poza de mai jos nu are nicio treabă cu pleșcavița originală din Serbia, pentru că la mama ei acasă pleșcavița nu arată ca un mic mai mare, ci ca o chftea plată, care acoperă aproape toată farfuria. 04.JPG ( Size: 168.8k ) Number of downloads: 412 Măcar a fost bine prăjită, deși cam ațoasă. După tentativa de pleșcavița l-am întrebat pe chelner de o porție de clătite. Omu’ mi-a spus că nu știe dacă mai are și că se duce la bucătărie să întrebe. Și dus a fost, pentru că n-a mai apărut deloc toată seara iar nota am achitat-o la colega lui. Locul unde se antrenează unul dintre loturile naționale de canatoaj academic. 05.JPG ( Size: 75.22k ) Number of downloads: 412 Un fel de monument al schifului. 06.JPG ( Size: 232.36k ) Number of downloads: 48 În curtea complexului, mi-am adus aminte că în urmă cu 20 de ani încăpeam și eu într-un astfel de schif și fumam doar două țigări pe zi. 07.JPG ( Size: 152.12k ) Number of downloads: 53 Faleza Orșovei. 08.JPG ( Size: 141.43k ) Number of downloads: 50 Golful Cernei. 09.JPG ( Size: 106.51k ) Number of downloads: 41 Podul peste Cerna, care (din cate stiu) marchează granița istorică între Banat și Oltenia. 10.JPG ( Size: 138.22k ) Number of downloads: 45 Cuștile cânilor Poliției de Frontieră 11.JPG ( Size: 204.1k ) Number of downloads: 50 și căteva bărci, probabil defecte. 12.JPG ( Size: 187.73k ) Number of downloads: 51 Reguli de pescuit și A.V.P.S. Dunărea albastră. 13.JPG ( Size: 123.8k ) Number of downloads: 46 Intrarea în parcul General Ion Dragalina, care practic este o mica peninsulă în golful Cernei. 14.JPG ( Size: 142.48k ) Number of downloads: 44 General Ion Dragalina, s-a născut la Caransebeș, a absolvit al Academia militară de la Viena și a activat o perioada în cadrul armatei austro-ungare. În anul 1887 a demisionat din armata austro-ungară, s-a mutat în România și a fost încadrat în armata română cu gradul de sublocotenent. În august 1916 a comandat trupele române care au eliberat Orșova. Mai multe detalii despre general: http://ro.wikipedia.org/wiki/Ioan_Dragalina Canotorii erau deja la antrenament. 15.JPG ( Size: 109.88k ) Number of downloads: 46 Orșova, văzută din parcul General Ion Dragalina. 16.JPG ( Size: 197.35k ) Number of downloads: 44 17.JPG ( Size: 159.31k ) Number of downloads: 37 Eminescu prezent și el în parc. 18.JPG ( Size: 225.29k ) Number of downloads: 40 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
UXE |
![]()
Post
#64
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
gibonu, unde ai lasat bicicleta la pensiune? ai luat-o in camera?
Frumoasa asezarea Orsovei. ![]() Intrebare: cam in cate zile se poate vizita zona Cazanele Mari si Mici + Portile de Fier? O sapt ajunge? PS: localitatea Cazanele Mari nu exista.. ![]() This post has been edited by UXE: 10 Apr 2015, 13:36 |
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
gibonu |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.190 Joined: 29 May 06 ![]() |
@UXE
Bicicleta am lasat-o legata, in curtea pensiunii. Cred ca doua zile sunt suficiente pentru a vizita Cazanele Mari si Mici (plimbare cu barca, eventual urcat pe Ciucaru Mare) si Portile de Fier (banuisc ca te referi la hidrocentrala). Daca ai o saptamana la dispozitie, nu are rost sa stai doar la Cazane. Mai sunt Cheiele Nerei, lacul Ochiul Beiului, cascadele Beusnita, Oravita, Resita, etc. Orsova – partea a II-a Biserica romano-catolică “Neprihănita Zămislire”. 01.JPG ( Size: 83.75k ) Number of downloads: 41 02.JPG ( Size: 240.22k ) Number of downloads: 32 Vedere din față. 03.JPG ( Size: 118.51k ) Number of downloads: 43 Interiorul, văzut printr-un geam, deoarece biserica era închisă. Din cate am inteles, accesul in biserica propriu-zisa este permis doar cand se oficiaza slujba religioasa. 04.JPG ( Size: 110.28k ) Number of downloads: 43 05.JPG ( Size: 104.64k ) Number of downloads: 37 Tavanul în formă de cruce. 06.JPG ( Size: 106.47k ) Number of downloads: 34 Picturile de pe pereții laterali care indică “Drumul Crucii” (scuze pentru calitatea pozelor făcute prin geam). 07.JPG ( Size: 91.56k ) Number of downloads: 35 08.JPG ( Size: 94.22k ) Number of downloads: 26 09.JPG ( Size: 107.75k ) Number of downloads: 28 Am înțeles că în aceste picturi aprare Lenin ca instigator, John Lennon ca Isus Hristos și alte personaje precum Nadia Comăneci sau Florin Piersic. De asemena, se spune că acesta biserică ar fi singura de rit romano-catolic construită în România în perioada comunistă. Despre Sfânta Coroană (maghiară) care a stat ascunsă la Orșova în perioada 1849-1853. 10.JPG ( Size: 106.75k ) Number of downloads: 31 Un stabilopod, probabil rămas din faza de construcție a barajului de la Porțile de Fier 1. 11.JPG ( Size: 236.07k ) Number of downloads: 40 Podul peste Cerna, văzut mai de aproape. 12.JPG ( Size: 190.15k ) Number of downloads: 40 Intrarea în Orșova (din DN 6). 13.JPG ( Size: 225.88k ) Number of downloads: 39 Indicator rutier trosnit, probabil de vreun gabarit depășit pe înălțime (un TIR avea spațiu suficient pentru a trece). 14.JPG ( Size: 142.32k ) Number of downloads: 41 Orșova, văzută de pe podul peste râul Cerna. 15.JPG ( Size: 88.41k ) Number of downloads: 38 Gara Orșova 16.JPG ( Size: 142.61k ) Number of downloads: 29 Cișmea prin care odată se alimentau cu apă locomotivele cu abur. 17.JPG ( Size: 260.32k ) Number of downloads: 36 Podul peste Cerna, văzut de pe calea ferată. 18.JPG ( Size: 84.46k ) Number of downloads: 37 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
ipiq |
![]()
Post
#66
|
![]() The transporter Group: Members Posts: 1.924 Joined: 17 December 06 From: RO ![]() |
![]() |
--------------------
ex Renault Laguna
2
1.9dci Opel Insignia + Mercedes Vito + Audi A4
4x Peugeot Boxer 2010,2011,2011,2014 Cine nu face fata... face spate!!! |
|
bion |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Biserica din Orsova (1976)a fost capodopera lui Hans Fackelmann(1933-1979) cel care a cladit Universitatea de Vest (1964), Liceul de Muzică (1969), Biserica Romano-Catolică din Dumbrăvița (1979) deci Orsova nu e singura biserica catolica moderna ridicata in perioada comunista. Pictura nonconformista si ea a fost opera lui Gabriel Popa (1937-1995) si e acuarela pa panouri de lemn.Am vizitat biserica la putin timp dupa inaugurare si m-a impresionat profund eu avand in minte ca notiune de biserica prafuitele locasuri vechi.
Hramul e la 14 septembrie de Inaltarea Sfintei Cruci. Popa a sustinut ca a reprezentat in pictura pe Lenin ca Pilat iar in multime Nadia Comăneci, John Lennon,Florin Persic, Ana Szeles. Cele doua orgi au fost Golgota celor 200 de catolici dinOrsova. Gibonu felicitari ![]() Pentru OFF TOPIC (cateva nume de colonii din Banatul Montan :Eichenthal,Tirol, Wolfsberg, Salbagel, Steierdorf, Eisenwerk Reschitza) Regiunea la inceputul sec. XIX a fost varful industriei metalurgice din centrul si estul Europei aici folosindu-se o serie de tehnologii in premiera.Experimentul austriac din Banat a dus la un amalgam de popoare care insa au reusit sa convietuiasca fara mari probleme. De vizitat in Banatul Montan : Cale ferată Oravita – Anina. Teatrul din Oravita. Farmacia Oravita - Muzeul Knoblauch. Garana. Muzeul de Mineralogie de la Ocna de Fier . Monumentul turismului din Rusca Montana. Crucea de pe Muntele Mic. Ruinele Baile Herculane ![]() Morile de la Rudaria. Sfinxul Banatean. Cetatea Pescari -Coronini. Manastirea Piatra Scrisa pentru legenda ei. Babacaia – Craiasa Singuratica de la Coronini locul unde incepe defileul Dunarii. Morile de la Garnic. Cele sase sate cehești de pe Clisura . Trei Ape. Pestera Comarnic. Cascadele Beusnita. Lacul Ochiul Beiului Lacul Dracului din Cheile Nerei. Cheile Minisului. Izbucul Bigar. Pestera Buhui. This post has been edited by bion: 10 Apr 2015, 20:59 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
corbex |
![]()
Post
#68
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Jos palaria pentru povestitorul si documentaristul Gibonu! Si pentru enciclopedistul Bion, care ar spune orice numai sa nu recunoasca dreptul Olteniei asupra banatului montan.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
bion |
![]()
Post
#69
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Orice adevar maestre.
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
gibonu |
![]()
Post
#70
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.190 Joined: 29 May 06 ![]() |
@ipiq, bion & corbex
Multumesc pentru aprecieri. Orsova – partea a III-a Era păcat să plec din Orșova fără să urc până la mânăstirea Sfanta Ana. 01.jpg ( Size: 304.16k ) Number of downloads: 50 Sunt doar vreo 2 km, însă drumul urcă, plus că afară eram cam cald. 02.jpg ( Size: 239.58k ) Number of downloads: 53 03.jpg ( Size: 236.91k ) Number of downloads: 42 Pauză în poarta mânăstirii pentru a trage pe mine pantalonii lungi (prelungirea cu fermoar a celor scurti). 04.jpg ( Size: 250.23k ) Number of downloads: 45 Mânăstirea văzută de undeva de lângă poartă. 05.jpg ( Size: 160.76k ) Number of downloads: 46 Curtea interioară. 06.jpg ( Size: 160.03k ) Number of downloads: 44 Mormântul lui Pamfil Șeicaru, ctitorul mânăstirii Sfanta Ana. 07.jpg ( Size: 147.3k ) Number of downloads: 46 Pamfil Șeicaru a fost considerat cel mai combativ ziarist din perioada interbelică. Mai multe detalii: http://ro.wikipedia..../Pamfil_Șeicaru În timpul Primului Război Mondial, Pamfil Șeicaru era sublocotenent in armata română. În timpul luptelor din toamna anului 1916 din apropierea Orșovei (Delul Moșului mai exact), Pamfil Șeicaru a fost acoperit de pâmantul rezultat din explozia unui obuz. Deoarece a scăpat cu viață, după razboi a finanțat ridicarea mânăstirii Sfanta Ana în locul exploziei obuzului. În perioada 1945 - 1990 mânăstirea a fost transformată în cârciumă iar chiliile maicilor în locuri de cazare. Mai multe detalii: http://www.crestinor...-ana-67851.html Dunărea văzută de la mânăstirea Sfanta Ana. 08.jpg ( Size: 116.79k ) Number of downloads: 48 Ceea ce ar trebuie să fie o priveliște frumoasă asupra Orșovei, din păcate obturată de casa construită în curtea mânâstirii. 09.jpg ( Size: 172.8k ) Number of downloads: 45 Butoaiele de agheasmă 10.jpg ( Size: 168.96k ) Number of downloads: 48 cu instrucțiuni de folosire. 11.jpg ( Size: 99.15k ) Number of downloads: 46 Înainte de a ieși din curtea mânâstirii am stat de vorba cu un cuplu pe la 60 de ani. Erau din Constața și călătoareau într-o casă pe roti (sau mașină casă) pe un șasiu de Fiat Ducato. Când am întreabat cât costă, mi s-a răspuns: “Cam cât un apartament. Asta, cu tot cu antena pentru satelit costă aproximativ 40.000 de euro”. M-a înțepat puțin la inimă când am auzit prețul, exprimat în bani d-aștia, de acum. Mi-am mai revenit când mi s-a aratat interiorul, unde practic erau de toate: baie, bucătărie, pat, televizor, etc. Apoi oamenii mi-au spus că au vazut toată țara cu casa pe roti și că zona Cazanelor Dunării era singura încă ne-vizitată. Domnul a ținut să precizeză că la Orșova a mai fost odată, cu vreo 30 de ani în urmă, iar pe atunci, undeva pe malul iugoslav (Iugoslavia încă există) numele lui Tito era scris cu nisțe litere imense (volumetrice, cum le-am numi azi) construite probabil din piatră. Una peste alta, chiar m-am bucurat să văd că exista în România oameni în vârstă care își permit investiția într-o casă pe roti. Apoi am taiat-o spre casa. Insa pana acasa m-am mai oprit la viaductul Ada-Kaleh si la muzeul hidrocentralei Portile de Fier. Mai multe detalii: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=279973&hl= Va mai urma un bonus la povestea turei. <span class='edit'>16 Apr 2015, 18:11:</span> QUOTE(bion @ 10 Apr 2015, 21:46) De vizitat in Banatul Montan : Cale ferată Oravita – Anina. Teatrul din Oravita. Se gasesc aici cateva informatii: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=216538&st=0 QUOTE(bion @ 10 Apr 2015, 21:46) Morile de la Rudaria. Se gasesc aici cateva informatii: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=217380&hl= QUOTE(bion @ 10 Apr 2015, 21:46) Babacaia – Craiasa Singuratica de la Coronini locul unde incepe defileul Dunarii. Daca nu imi scapa ceva, nu prea inteleg ce este de vizitat la Babacaia, care este o stanca in Dunare. Am pus si eu in topicul asta o poza cu stanca respectiva. QUOTE(bion @ 10 Apr 2015, 21:46) Cele sase sate cehești de pe Clisura. Te rog, poti sa enumeri cele 6 sate. QUOTE(bion @ 10 Apr 2015, 21:46) Cheile Minisului. Se gasesc aici cateva informatii: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=281041&hl= This post has been edited by gibonu: 16 Apr 2015, 16:13 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
bion |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Bigr,Eibental,Gernik, Rovenska,Svata Helena,Sumicza. Acu cred ca mai multe sunt satele decat cehii ramasi dupa `90.
![]() Babacaia =treci si o vezi . ![]() This post has been edited by bion: 16 Apr 2015, 18:24 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
gibonu |
![]()
Post
#72
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.190 Joined: 29 May 06 ![]() |
QUOTE(bion @ 16 Apr 2015, 20:22) Bigr,Eibental,Gernik, Rovenska,Svata Helena,Sumicza. Traducerea din limba ceha. Bigr = Bigăr; Eibental = nu are nevoie de traducere; Gernik = Gârnic; Rovenska = Ravensca; Svata Helena = Sfanta Elena; Sumicza = Șumița Din cate stiu, mai exista si satul cehesc Baia Noua (putin mai sus de Eibenthal). QUOTE(bion @ 16 Apr 2015, 20:22) Acu cred ca mai multe sunt satele decat cehii ramasi dupa `90. Nu stiu cum este in celelalte sate, insa Eibenthal parea destul de populat. La iesirea din sat (spre Orsova) am stat de vorba cu niste sateni care veneau de la munca agricola (erau cu coase si furci). Am aflat ca cei batrani au ramas in sat iar cei tineri lucreaza in Orsova sau Drobeta, insa in week-end vin in sat sa ii ajute pe cei batrani. This post has been edited by gibonu: 17 Apr 2015, 13:31 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
vercingetorix |
![]()
Post
#73
|
![]() Dusmanii imi poarta pica, dar n-au valoarea mea... Group: Members Posts: 138 Joined: 20 April 06 ![]() |
QUOTE(gibonu @ 16 Apr 2015, 16:02) Domnul a ținut să precizeză că la Orșova a mai fost odată, cu vreo 30 de ani în urmă, iar pe atunci, undeva pe malul iugoslav (Iugoslavia încă există) numele lui Tito era scris cu nisțe litere imense (volumetrice, cum le-am numi azi) construite probabil din piatră. Confirm, in anul 1988 pe malul sarbesc in dreptul localitatii Gura-Vaii, se vedea foarte clar cand mergeai spre Portile de Fier I. Facea parte din parcul national Derdap, vizavi de Gura-Vaii era satul Davidovac. |
--------------------
Dacia 1310
break 1985 pt. export
2 canistre de benzina shpaga la IDMS
|
|
gibonu |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.190 Joined: 29 May 06 ![]() |
@vercingetorix
Multumesc pentru completare. Bonus: Halta Ciudanovița – Ciudanovița Colonie – Ciudanovița Sat – Jitin – Ticvaniu Mare – Gradinari Despre plimbarea, pe jos si pe langa bicicleta, de pe calea ferata pe bucata Gârliște – Ciudanovița am vorbit aici: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=216538&st=30# Drumul cu piatră cubică începe chiar lângă halta (punctul de oprire) Ciudanovita. 01.jpg ( Size: 239.62k ) Number of downloads: 55 Intrararea în Ciudanovița Colonie. 02.jpg ( Size: 222.05k ) Number of downloads: 50 Amintirea exloatării uraniului. 03.jpg ( Size: 175.56k ) Number of downloads: 53 Din cate stiu, exploatarea uraniului a inceput prin anii ’50, sub directa si atenta supraveghere a Uniunii Sovietice, care este si beneficiara uraniului extras de aici. Minele parca s-au inchis pe la inceputul anilor ’90 si de atunci au inceput sa apara tot felul de povesti despre cat de contaminata este zona. Blocuri de locuințe, unde aproape fiecare apartament are cate o antena TV. 04.jpg ( Size: 230.42k ) Number of downloads: 59 05.jpg ( Size: 183.58k ) Number of downloads: 55 Ecologie în locul uraniului. 06.jpg ( Size: 258.57k ) Number of downloads: 52 Sirenă, pe fațada unei clădiri. 07.jpg ( Size: 188.41k ) Number of downloads: 53 Școala din Ciudanovița Colonie arată foarte bine. 08.jpg ( Size: 165.28k ) Number of downloads: 51 La ieșirea din Ciudanovița Colonie începe macadamul. 09.jpg ( Size: 258.16k ) Number of downloads: 50 Relativ repede se ajunge în Ciudanovița Sat, unde predomină casele din piatră. 10.jpg ( Size: 201.52k ) Number of downloads: 47 11.jpg ( Size: 255.43k ) Number of downloads: 41 12.jpg ( Size: 227.57k ) Number of downloads: 39 Piatră combinată cu lemn. 13.jpg ( Size: 274.02k ) Number of downloads: 41 O poartă mai veche. 14.jpg ( Size: 220.48k ) Number of downloads: 44 Placa cu furca de lânga numărul postal. 15.jpg ( Size: 203.68k ) Number of downloads: 49 Aceasta placa se referea in trecut (nu stiu daca se mai pastreaza si azi) la impartirea atributiilor satenilor in caz de incendiu. Am inteles ca ar mai exista placi asemanatoare cu galeata sau scara. La revedere Ciudanovița. 16.jpg ( Size: 184.49k ) Number of downloads: 51 Mina de pe stema Ciudanoviței probabil că face trimitere la exploatarea uraniului. Însă coasa de pe stemă tot la uraniu se referă? 21 Apr 2015, 19:12: Halta Ciudanovița – Ciudanovița Colonie – Ciudanovița Sat – Jitin – Ticvaniu Mare – Gradinari Partea a II-a. Între Ciudanovița și Jitin. 01.jpg ( Size: 164.31k ) Number of downloads: 50 02.jpg ( Size: 176.78k ) Number of downloads: 38 Intrarea în Jitin. 03.jpg ( Size: 221.92k ) Number of downloads: 41 Altă casă din piatră. 04.jpg ( Size: 235.53k ) Number of downloads: 42 În Jitin am aflat că există comunități greco-catolice și în Banat. Până acum eram convins că aceste comunități există doar în Ardeal. 05.jpg ( Size: 135.26k ) Number of downloads: 43 06.jpg ( Size: 221.98k ) Number of downloads: 39 Între Jitin și intersecția cu DJ 581. 07.jpg ( Size: 223.58k ) Number of downloads: 42 Probabil zona este locuită de oameni gospodari, careu au consolidat malul părâului cu blocuri de piatră peste care au turnat un strat generos de beton. Așadar, unde se vrea se poate. 08.jpg ( Size: 239.52k ) Number of downloads: 52 09.jpg ( Size: 253.7k ) Number of downloads: 48 Plantă galbenă care nu știu cum se numește (era plin în zonă de astfel de plante). 10.jpg ( Size: 266.19k ) Number of downloads: 52 Porumb bine crescut. 11.jpg ( Size: 248.12k ) Number of downloads: 50 Raul Caraș. 12.jpg ( Size: 291.79k ) Number of downloads: 44 Intersecția cu DJ 581. 13.jpg ( Size: 293.74k ) Number of downloads: 44 DJ 581 spre Ticvaniu Mare. 14.jpg ( Size: 236.02k ) Number of downloads: 44 Până la Grădinari nimic deosebit, doar niște case țigănești moderne în Ticvaniu Mare, case pe care nu le-am fotografiat pentru că proprietarii mai bronzați erau prin zonă și nu aveam chef de un eventual scandal. La Grădinari, în drum spre gară, am făcut un mic ocol până la iesirea spre Oravița pentru a vedea ceea ce se numește “Podul Turcesc” sau “Podul Maria Tereza”. 15.jpg ( Size: 226.43k ) Number of downloads: 54 Din câte am înțeles, acest pod a fost construit de către turci în timpul ocupației otomane a Banatului apoi a fost consolidat în vremea Mariei Tereza. Se pare că pe acest pod s-a circulat până în anul 1985. Ar mai fi fost de văzut ceea ce a mai rămas din turla unei biserici, însă m-am multumit doar cu poză de la distanță. 16.jpg ( Size: 163.4k ) Number of downloads: 57 Bucata Gradinari - Oravita am parcurs-o cu bicicleta in tren. Cei 13 km care despart cele două localități nu ar fi fost o problema, pentru ca erau pe drum bun, puțin în urcare. Însă eu eram trezit cu noaptea în cap în acea zi, plus că seara era cea de-a doua semifinală a Campionatului Mondial de Fotbal din Brazilia și vroiam să dorm puțin înainte de meci. Posibil locomotiva 50065 (în depoul gării Oravița), locomotivă cu abur special construită pentru a putea rula pe calea ferată Oravița – Anina. Am înțeles că momentan are cazanul spart și nu există fonduri pentru reparații. 17.jpg ( Size: 191.12k ) Number of downloads: 57 La pensiunea am vrut să mănânc o plescavița, însă nu mai era, așa că m-am multumit cu o porție de mici. Apoi un duș si puțin somn până la ora 22.00 când incepea semifinala Argentina – Olanda. M-am trezit cu greu, am reușit să văd intonarea imnurilor naționale după care am adormit fix până la finalul loviturilor de departajare, ca să aflu că Argentina a bătut cu 4-2. Oricum, a doua zi am înțeles că nu am pierdut prea mult, pentru că a fost un meci foarte plictisitor. Cam asta a fost povestea turei din zona Banatului Monatan si a Dunarii. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere. This post has been edited by gibonu: 21 Apr 2015, 17:12 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
adi_ar |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic si conservator Group: Moderatori Posts: 4.437 Joined: 23 February 07 From: Arad ![]() |
Multumesc!
Atat de aproape si totusi necunoscute mie! As spune ca pentru asta exista prieteni, fie si virtual! |
--------------------
Renault
Megane 2.1 Sedan
1.5 dCI 2005 iGO 9.6.29.357899
|
|
gibonu |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.190 Joined: 29 May 06 ![]() |
@adi_ar
Cu cea mai mare placere. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
UXE |
![]()
Post
#77
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
@gibonu, in ce perioada (an/luna) ai fost la Ciudanovița?
|
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
bion |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Un modelator se prindea ca in 9 iulie 2014.
|
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
b76bgaarh |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 9.966 Joined: 5 October 06 From: Bucuresti ![]() |
la indus in eroare porumbul.
|
--------------------
Renault
Megane sedan
04/2007 1,5 dci 85 cp ZEFI Realme GT2 Neo cu here, maps, viamichelin, waze.
|
|
gibonu |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.190 Joined: 29 May 06 ![]() |
@UXE
Ti-a raspuns deja bion. Daca citeai ceea ce am scris, nu mai era nevoie sa intrebi de perioada. Daca vrei sa intrebi de temperatura, au fost cam 25-30 de grade. Pe la halta Ciudanovita am prins si vreo 30 de minute de ploaie. Daca mai ai alte intrebari, cu cea mai mare placere. |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
corbex |
![]()
Post
#81
|
![]() Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti ![]() |
Din ce parte batea vintul?
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
gibonu |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.190 Joined: 29 May 06 ![]() |
Cam asa arata Clisura Dunarii in anul 1942.
01.jpg ( Size: 74.61k ) Number of downloads: 57 Sursa si alte fotografii: http://adevarul.ro/locale/timisoara/clisur...a667/index.html |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
bion |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Ce relaxati aia doi. Cica era razboi.
![]() Imi amintesc cand eram jr. am mers si io pe acolo. Arata exact la fel. Ca sa nu fie praf turnau pacura pe drum ![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
UXE |
![]()
Post
#84
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Bion se refera la primul razboi mondial.
This post has been edited by UXE: 28 Oct 2015, 20:37 |
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
gibonu |
![]()
Post
#85
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.190 Joined: 29 May 06 ![]() |
QUOTE(bion @ 28 Oct 2015, 22:08) Imi amintesc cand eram jr. am mers si io pe acolo. Arata exact la fel. Si pana acum ai mers pe burta, n-ai zis nimic. Daca ai prins vremurile de dinainte de lacul de acumulare de la Portile de Fier, te rog, povesteste-ne si noua mai multe. Pentru ca sigur sunt informatii interesante. QUOTE(bion @ 28 Oct 2015, 22:08) Placuta erai faleza din Orsova veche. Parca acum 2 ani, la inceputul verii Europa Centrala era afectata de indundatii. Ca masura de precautie, s-a golit o mare parte din lacul de acumulare de la Portile de Fier, ocazie cu care au iesit de sub apa niste ruine ale vechii Orsova. Tin minte ca am vazut un reportaj cu niste orsoveni mai batrani care s-au dus sa vada vechiu oras si oamenii povesteau cu nostaligie ca aici era ..., acolo era ... QUOTE(bion @ 28 Oct 2015, 22:08) Ce mi-a placut ere edecul cu locomotive pe malul sarbesc Adica asta? 334.JPG ( Size: 100.72k ) Number of downloads: 57 Locomotivele cu abur care tractau vapoarele pe canalul Sip. Poza este luata din topicul dedicat Hidrocentralei de la Portile de Fier I: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=279973&hl= Povestea cu Armata Sovietica cam macane. @UXE Nu inteleg de vrei sa spui. Poti sa explici? This post has been edited by gibonu: 29 Oct 2015, 09:49 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
Inform 1.5
- B 00 XXX BMW F 800 GS
Trek 4300 I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat Four wheels move the body. Two wheels move the soul. |
|
UXE |
![]()
Post
#86
|
![]() Modelator Group: Members Posts: 6.733 Joined: 21 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Faceam referire la varsta stimabilului coleg
![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2006 1.4 8v
- UXE Subaru Forester 2.5 XT - 230 CP
|
|
bion |
![]()
Post
#87
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Gibonule multe amintiri despre Dierna nu prea am pen`ca eram junior de junior
![]() ![]() This post has been edited by bion: 31 Oct 2015, 11:48 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th May 2025 - 02:25 |