fise buji, masurarea fiselor
![]() ![]() ![]() |
fise buji, masurarea fiselor
razvan32 |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|||
sorin1983 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.628 Joined: 3 July 06 From: Bucuresti-Rahova ![]() |
Parerea mea: cea mai buna e cea de la bujia 1, restul sunt inexistente
![]() Bune ar fi Tesla(alea albastre siliconice) dar nu stiu cum or mai fi acum sau Champion. |
--------------------
Renault
Megane1-
-Sisteme electronice de securitate "Pe zi ce trece, prostii fac progrese, devin si mai prosti!" C. Vadim Tudor
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#3
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(razvan32 @ 21 Nov 2011, 00:47) Am fost la masina sa imi masor rezistenta fiselor de buji. Fisele am de Urziceni. Am luat aparatul de masura, am fixat pe ohmetru si am inceput sa iau fiecare fisa in parte. Rezultatele sunt urmatoarele: - pentru bujia 1 ( cea de langa baterie) am valoarea de 5.6 kohmi - pentru bujia 2 am valoarea de 7.6 kohmi - pentru bujia 3 am valoarea de 8.6 kohmi - pentru bujia 4 ( cea din fata radiatorului) am valoarea de 9.6 kohmi Fisa centrala are valoarea de 10 kohmi. Acum intrebarea mea este. De ce sunt asa mari diferente? Inseamna ca nu mai sunt bune. Si masina porneste mai greu. Trebuie sa le inlocuiesc? Care sunt cele mai bune fise de buji si cam cat costa? Fisele sunt inca in parametrii in special daca sunt de Urziceni(deplorabile),daca ai bani le poti schimba,cel mai probabil cele noi de pe raft au rezistenta si mai mare(isi maresc rezistenta doar stand pe raft).Daca mergi la magazin du ohmetru cu tine sa le masori.Cand o sa aiba peste 20 kohm fiecare trebuie obligatoriu schimbate. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
nici tesla nu mai au rezistenta chiar cat trebuie (sub 4 kohm) dar mai bune nu am gasit, au in jur de 5-6 k
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
razvan32 |
![]()
Post
#5
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
Azi am fost la magazin si mi-am luat fise siliconice TESLA la pret de 25 lei.
Din curiozitate am zis sa masor rezistenta fiecarei fise in parte. Am obtinut urmatoarele valori: - fisa 1 are valoarea de 3.67 kohm - fisa 2 valoarea de 4.21 kohm - fisa 3 valoarea de 3.10 kohm - fisa 4 valoarea de 2.96 kohm - fisa 5 ( cea care vine de la bobina de inductie la delcou) valoarea de 4.70 kohm Intrebarea este: de ce au valori diferite ? Voi ce parere aveti. Sunt bune? Attached thumbnail(s) 22112011379.jpg ( Size: 218.83k ) Number of downloads: 4931 22112011380.jpg ( Size: 184.64k ) Number of downloads: 4664 |
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
sunt f bune , monteaza-le, eu am dat mai mult pe ele (parca 40) si au rezistente mai mari, masor maine exact daca ai nevoie, oricum fisa centrla am pus fara rezistenta
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
razvan32 |
![]()
Post
#7
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
sa-mi spui ce valori ai la fise
|
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
am asa
4,6 4,1 4,3 5,17 centrala 5,92, cum am spus nu am montat-o, am una cu rez 0 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
razvan32 |
![]()
Post
#9
|
![]() superdaciuta Group: Members Posts: 842 Joined: 12 January 08 From: Ploiesti ![]() |
mi-am montat fisele la masina si se simte diferenta la masina. se aude mai frumos motorul.
|
--------------------
DACIA
1310
1990 TX BERLINA
- 6-PH-7008
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Ma uimeste faptul ca ai la cele de Urziceni, rezistenta asa mica. Eu, si la cele de Tesla, fisa centrala am taiat-o s-o aduc la 5K.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 28 Nov 2011, 22:01) [...]Eu, si la cele de Tesla, fisa centrala am taiat-o s-o aduc la 5K. ![]() De ce? Chiar crezi ca un 0,5K e asa rau? Din experienta proprie, pina pe la 10K cu aprindere buna se mai pot folosi fisele. Nu mai mult, de la 10K incolo deja "decalibrarea" nu mai e uniforma, adica daca ele au 10 K azi, miine poti vedea ca una are 11, alta 15..18..etc. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
panter1 |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
ma intreb daca cei cu masini straine isi pun atatea probleme cu fisele, ei care au si 160.000 - 300.000 km, aceia nu au schimbat fisele in viata lor iar bujiile odata la 120.000 si unii nici atunci.. Treziti-va fratilor.. Am auxit la tv ca noi exportam fise.. deci sunt bune ale noastre.. multe ajung pe masini straine si se comporta impecabil.. dapai la dacii??? Nu mai zic de generatiile noi de bobine care dau tensiune la bujii de 14kV sau 16kv.. pe cand bobina normala de dacie nu stiu daca in cazurile cele mai bune ajunge la 12kv.. Deci fisele sunt solicitate mai putin si rezista mai mult..
La treaba cu rezistenta este simpla.. trebuie sa aiba rezistor ori fisa ori bujia.. sau ambele, si cum bujiile deobicei au inscriptie R cum sunt cele de la bosch WR 8 BC care au rezistor.. Chiar nu inteleg de ce va puneti atatea probleme cu fleacuri... Daca aveti fise cu rezistenta 0 puneti bujii cu Rezistor.. Daca aveti fise cu rezistenta mai mare puteti pune bujii si fara rezistor care sunt un pic mai ieftine desi in ambele cazuri sunt bune bujii cu inscriptia R.. e simplu ca buna ziua.. Iar Rezitorul acela are rolul de a nu lasa amperajul sa treaca si deci sa nu solicite prea mult bobina si sa pape mult curent, atata tot.. si a.. sa nu bage paraziti in Radio casetofonul de la bord. Dar in zilele noastre cam toate casetofoanele sunt imune la parazitii proveniti de la lipsa Rezistentei pe ansamblul fise-bujii.. Intr-un timp schimbam si eu bujiile la 20.000. dar am vazut ca erau ca noi cele platinate(cu platina in varf unde face scanteia Bosch WR 8BC+ si se uzeaza extrem de greu) dupa care nu am mai schimbat nici o bujie si motorul merge mereu la fel. Vorba unui coleg de pe aici ''pai imi fac magazin de fise si bujii'' la cat de des le schimbati voi ![]() O vorba inteleapta spune ''cand ceva nu e stricat, nu il repara'' ![]() This post has been edited by panter1: 30 Nov 2011, 14:51 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
QUOTE(panter1 @ 30 Nov 2011, 15:33) .. Iar Rezitorul acela are rolul de a nu lasa amperajul sa treaca si deci sa nu solicite prea mult bobina si sa pape mult curent, atata tot.. am mai avut noi o discutie despre treaba asta, imi pare rau ca nu ai inteles, rolul PRINCIPAL e pt deparazitare, nu numai pt echimamente audio, in primul rand sa nu bage paraziti in ecu. E fals sa spui ca ar conta semnificativ la consum, defapt noi de asta vrem sa limitam in jur de 4-5 k ohmi , sa avem energie mai mare la scanteie. Bobinele tip injectie au tensiunea mai mare dar curentul e mult mai mic, deci energia e mai mica |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Am taiat din ea, ca avea undeva peste10K, si mi s-a parut mult. Sa ca am adus-o la jumate. Deparazitare sa face si pentru a nu bruia apratul din casa, cand trece drujba pe la geam, mai putin il interesa aparatul din masina. V-am spus ca, eu n-am schimbat in peste 22 de ani, decat de doua ori, la doua masini. Exportam fise, pe cele care ajung la capatul benzii, dupa testare. Primele care cad, ca fiind rebuturi, merg la prosti.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
panter1 |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(krapcarasu @ 30 Nov 2011, 16:09) am mai avut noi o discutie despre treaba asta, imi pare rau ca nu ai inteles, rolul PRINCIPAL e pt deparazitare, nu numai pt echimamente audio, in primul rand sa nu bage paraziti in ecu. E fals sa spui ca ar conta semnificativ la consum, defapt noi de asta vrem sa limitam in jur de 4-5 k ohmi , sa avem energie mai mare la scanteie. Bobinele tip injectie au tensiunea mai mare dar curentul e mult mai mic, deci energia e mai mica Krapocarasu, aici parca era vorba despre dacii carburatie, fisele din poza sunt pentru carburatie din cate vad, si deci de unde ECU ? Pe vremuri tata avea un Trabant si baga paraziti la greu in radio, se auzea fix turatia motorului peste orice post de radio, un beeeem, beeeeem, pentru ca nu prea se gaseau bujii cu R si nu se prea stia de ele. Cum a facut sa nu se mai auda parazitii?? Simplu inaintea firului de alimentare al radioului un batran electrician a montat un condensator si gata cu parazitii deci sunt locali nicidecum sa treci cu masina prin fata unei curti si sa bruiezi radioul omului din casa... Iar referitor la ECU de injectie fisele daca nu ma insel au rezistor pe ele.. deci de unde paraziti in ECU?? de asta zic.. Se da prea multa importanta unor lucruri care nu merita atentie.. dar na.. acum e timpul fiecaruia ![]() Cat despre tensiune mare si curent mic.. asta spuneam eu undeva mai sus intr-un post anterior Iar ca sa va mai spun o chestie.. cadva a fost proiectata o chiulasa de motor cu 2 bujii pe compartimentul cilindrului, si dupa lungi testari fata de chiulasa cu o singura bujie s-a ajuns la concluzia ca nu imbunatateste cu nimic consumul si puterea acelui motor.. scanteia doar aprinde focul si atat.. pentru ca tot cantitatea aceia de carburant comprimat cu aer o aprinde si nimic mai mult.. Problemele cu consumul sunt cu totul in alta parte, nu la bujii ![]() This post has been edited by panter1: 1 Dec 2011, 01:28 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
stiu ca aici e vorba de carburtie, evident cand am spus ecu m-am referit la masinile care au (Li cum ai tu de ex). Trebuia sa fi scris 'consumul de curent', adica rezistenta fiselor nu reduce consumul de curent astfel incat sa ofere un avantaj, mai mult , daca e prea mare rezistenta totala scade fara rost energia scanteii.
in prospectul de la aprinderile gotronic scrie 'max 4 kohmi' ps: trabant am avut si eu intre 2001-2003 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(panter1 @ 1 Dec 2011, 01:15) [...]deci sunt locali nicidecum sa treci cu masina prin fata unei curti si sa bruiezi radioul omului din casa... [...] Sa crezi tu, cind treci pe la geamul omului ii "puriceste" TV, ii piriie radioul, asa ca nu mai fii asa sigur. ce a facut "electricianul batrin" a fost sa trateze efectul, nu cauza. Montind C pe radio a "taiat" parazitii de la intrarea in radio, nu existenta lor. De aia se puneau condensatori pe alternator, bobina, motorasele stergator si pompa spalare..etc.. Si de aia se pun fise rezistive sau inductive: sa NU genereze paraziti. Nu e nimeni obligat sa-si monteze condensatori pe aparat ca tu ai fise "sirma", nedeparazitate. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
kog |
![]()
Post
#18
|
![]() epuri orijinali Group: Members Posts: 1.916 Joined: 27 November 08 From: Lipova - Arad ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310
1989 TLX
- AR-05-DGF Daa... prea rapid, daa... prea furios
Io merg cu Dacia, iar tu pa jos... "ti ciuda ca consum putin?" by argon |
|
r3d |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
acum o luna am schimbat fisele la buji,am cumparat de urziceni.acum cand am zis sa le masor sa vad cum mai stau cu rezistenta la 2 am gasit 5komhi iar la celelalte 2 am gasit peste 30kohm.acum am taiat una veche sa vad ce e in ea si am dat de niste firicele subtiri un fel de atata de cusut.acum la scuter am vazut ca are fisa cu fire de cupru in ea.am taiat niste fire de cupru la dimensiunile fiselor leam masurat si aveau 9ohmi.pana la urma ar merge sa pun fire in loc de fise(firele daca e sa mearga le imbrac intrun furtun)????a mai folosit cineva asa ceva sau e o idee prosteasca
|
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Gasesti fise din sarma, fara rezistenta la magazinele de piese auto, chiar mai ieftine decat alea de urziceni.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
r3d |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
nu ma gandesc sa cumpar altele cu bani de fise schimb alte alea.pa mine ma intereseaza daca as putea sa fac ceva care sa nu ma lase in drum sau mai rau sa ia foc sau sa ard aprinderea etx.
|
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
Kiraly |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 921 Joined: 21 May 10 ![]() |
iti recomand fisele de 10 lei NU au rezistenta, eu am schimbat la ele capacele care vin pe bujii cu cele de Urziceni ca sunt mai bune..acum de 2ani si nu au rezistenta deloc.
|
--------------------
Dacia
1310 Li
2004
- BH 90 PUP sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
|
|
surube |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 November 09 ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
logan
1.5 dci
2006 Unde dragoste nu e nimic nu e /
|
|
maho |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.220 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Si asta-i "problema tehnica", nu ?
|
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
Grim Reaper |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 8 November 07 ![]() |
Nu stiu cum ati reusit sa masurati rezistenta unei fise , ca eu nu am reusit deloc.Am incercat cu 3 aparate de masura si am reusit doar la o fisa sa masor 13,4 kohm.Fisele sunt cele de urziceni cred ca au o vechime de peste 8-9 ani.Fisele sunt cele cu monofilament inauntru.
|
--------------------
dacia 1310
,opel vectra b2 2001 2,2 dti, echipare full option
. Toti traim sub acelasi cer, dar nu toti avem acelasi orizont.
|
|
viorel_olaru78 |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 16 October 07 ![]() |
Salutare!!
Dupa o luna de la ultimul mesaj as vrea sa readuc in atentie acest topic destul de important pt Dacie mai ales ca vine sezonul rece.Rog un electrician sa ne explice si noua oamenii de rand cum masuram rezistenta la bujii si la fise .Daca este cineva atat de amabil il rog sa ne explice ca la copiii de clasa a-2-a, adica unde punem bornele aparatului de masura, unde punem comutatorul aparatului de masura (un multimetru ordinar din ala de 15 lei).Multumesc anticipat! |
--------------------
dacia
1310
1983
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
pui aparatul pe 20 k ohmi, unesti bornele lui intre ele , trebuie sa indice aproape zero;scoti fisa de la masina, o borna a aparatului o pui pe metalul fisei unde era bujia, cealalta unde venea la capac, citesti valoarea pe scala de 20 k ohmi, daca nu indica nimic muti pe 200kilo apararul(citestiacuma pe scala de 200) scrie aici ce valori ai citit
This post has been edited by krapcarasu: 22 Oct 2012, 14:51 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca e mai mare de 8Kohmi , o arunci ( 08.00 )
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
viorel_olaru78 |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 40 Joined: 16 October 07 ![]() |
Multumesc pentru sfaturi.Am verificat fisele sunt sub 7k, in afara de fisa centrala care are 15k.Nu mai stiu ce sa-i fac la daciuta mea, la rece nu vrea sa porneasca de nici o culoare, dupa ce a pornit si opresc motorul o ia la sfert.Alimentarea se face foarte bine in schimb scanteia la bujii este f. slaba.De fapt bobina da o scanteie slaba rau(am verificat printr-o sarma in loc de fisa).Am schimbat si bobina - aceeasi scanteie.Mentionez faptul ca am si gaz pe ea iar tensiunea la alimentarea instalatiei de gaz este mica fata de tensiunea de la baterie - este normal? (de la 12,8 la baterie la 9 v la instalatia de gaz).am schimbat tot :bujii,fise,capac delcou,am pus aprindere electronica cu senzor, bobina, baterie, electromotor. Ce ar mai putea sa fie, rog idei???
|
--------------------
dacia
1310
1983
|
|
val2011 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 484 Joined: 17 September 11 From: Buzau ![]() |
Poate bateria sau iti fura curent pe la electromotor. Si eu am senzor de la gotronic si imi inarte de 3-4 ori dimineata pana porneste pe gaz.
|
--------------------
dacie
1310
1999
- bz..
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 22nd May 2025 - 02:09 |