Chituire si revopsire Dacia 1300, Prezentarea modului de lucru si rezultatul final
![]() ![]() ![]() |
Chituire si revopsire Dacia 1300, Prezentarea modului de lucru si rezultatul final
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Attached thumbnail(s) pizap.com14376610787211.jpg ( Size: 220.39k ) Number of downloads: 1155 pizap.com14376613694761.jpg ( Size: 239.39k ) Number of downloads: 1191 11649340_873419116058723_1412543342_o.jpg ( Size: 348.83k ) Number of downloads: 1198 11660203_873431519390816_1739599030_o.jpg ( Size: 330.82k ) Number of downloads: 1159 11120606_862582623809039_106377003_n.jpg ( Size: 35.32k ) Number of downloads: 1140 11354959_862582630475705_1302205423_n.jpg ( Size: 26.77k ) Number of downloads: 306 11289955_862582607142374_1040760113_n.jpg ( Size: 51.51k ) Number of downloads: 318 11414665_862582613809040_1895659422_n.jpg ( Size: 42.43k ) Number of downloads: 299 11291987_862582600475708_930807500_n.jpg ( Size: 48.69k ) Number of downloads: 293 11418410_862890070444961_1922586956_n.jpg ( Size: 83.59k ) Number of downloads: 366 11426723_862582593809042_2008983340_n.jpg ( Size: 46.5k ) Number of downloads: 363 11664101_873431522724149_451614358_o.jpg ( Size: 314.21k ) Number of downloads: 347 11208709_863924280341540_256941155_n.jpg ( Size: 62.16k ) Number of downloads: 392 11414644_863924140341554_1479847677_n.jpg ( Size: 17.02k ) Number of downloads: 354 11120963_866431103424191_542043791_n.jpg ( Size: 56.59k ) Number of downloads: 350 |
||
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|||
Daacia97 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 5 February 15 ![]() |
Arata bine..ai putea sa pui mai multe poze ?
![]() |
--------------------
dacia
dacia
1998
|
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Salut! Sigur, pot sa pun mai multe poze, dar in weekend (masina e la tara si alte poze nu am mai gasit prin telefon). Materialele pentru refacut exteriorul nu m-au trecut de 200 Ron, iar cateva "placeri" pentru un interior mai prezentabil (volan-10 lei, nuca+priza bricheta-5 lei, radio-40 lei, boxe (4 la numar)-30 lei) au mai crescut costul total pana pe la vreo 280-290... deci nu foarte mult!
Desigur, mai am de gasit cateva piese (mai mult pt confortul interior) care sper sa nu ma treaca de inca 100 lei. Mentionez ca in afara de vopsele si chit-uri, toate piesele au fost second, dar in stare buna. Revin sambata-duminica cu un set de poze mai atent facute. This post has been edited by Dinica Mihnea: 23 Jul 2015, 19:27 |
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
daniel93 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei ![]() |
Pentru o 'treaba' de ITP, si mai ales pentru 14 ani, ai facut treaba ok.
Zonele ruginite insa, doar din slefuit si chituit nu le rezolvi. Peste cateva luni va pusca chitul, chiar daca e de fibra, si va ramane poate si mai urat in urma. Trebuie sa ai in vedere inlocuirea/peticirea zonelor pe care le-ai carpit acum cu chit. Si inca un lucru: evita slefuirea cu apa, in special pe chit. Cand ai vopsea de matuit, merge bine cu apa, dar pe chit nu e bine sa dai cu apa, ca majoritatea chiturilor absorb apa, apoi crapa, rugineste tabla de sub el... |
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Multumesc...
Doar pe partea dreapta am dat cu apa (defapt era diluant), pe partea stanga am uitat ![]() A trecut deja o luna de cand am terminat ce se vede in imagini si inca nu au reaparut semne de rugina, vedem mai incolo... Apropo, chitul era poliesteric (zic bine asa?) Oricum, daca va reaparea rugina peste 1 an - 2, nu ma deranjeaza sa dau chitul afectat jos si sa repet procesul, de data asta mai bine, poate, avand mai multa "experienta", chiar m-am simtit bine si m-am distrat pe parcursul acestei "reparatii" (in special pt ca am facut-o singur, de capul meu, tata nefiind la tara, langa mine si bunicul nepricepandu-se, am putut sa lucrez fara sa ma bata cineva la cap), nu ma deranjeaza sa o mai fac inca o data! |
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
daniel93 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru cu serie mare Group: Members Posts: 456 Joined: 21 October 08 From: Vatra Dornei ![]() |
Poti folosi si un deruginol (Evipass folosesc eu), dupa ce slefuiesti pana la luciu metalic.
Insa rugina peste gaurelele astea tot apare pana la urma, din cauza ca slefuirea se face doar pe o parte. Daca ai baga o perie de sarma agresiva (din aia cu smocurile rasucite), ai vedea cat de sanatoasa e tabla in zonele alea, ca faci gauri de 10 cm. O carpeala pe termen lung in zonele astea e fibra de sticla. Nu chit cu fibra, ci tesatura de fibra, aplicata pe tabla curata, cu rasina poliesterica sau epoxidica. O slefuiesti cu ceva dur, apoi dai un strat de chit peste ea ca sa poti finisa. Daca te atrage treaba asta, poti sa te orientezi spre tinichigerie auto/vopsitorie; cam asa am inceput si eu. |
--------------------
Dacia
1300/1310 TLX
1976/1988 Opel Astra F C20LET cu cheaturi
Ford Focus 1.8 TDCI Logan 1.4 mpi Gunoaie romanesti, si plastice fara valoare |
|
r3d |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 5 October 11 From: buzau ![]() |
bravo a iesit bine dar cum spune si colegu mai sus rugina trebuie tratata cu mai multa atentie.bafta
|
--------------------
dacia
1310
1999
- bz 03 gat
|
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Nu am stat degeaba de atunci si am mai facut niste reparitii ici-colo. Spre exemplu: schimbat cateva furtune crapate, schimbat capac pompa de apa, refacut tabloul de sigurante, am tras instalatia electrica pentru bricheta si radio (cu tot cu boxe: pe spate le-am prins prins in spatele banchetei si pe fata in consola de bord cu niste carcase) si azi le-am terminat de montat , am mai facut mici retusari pe la interior, in weekend urmeaza sa montez un nou electromotor cu solenoid cu tot (achizitionat cu 50 de lei SH) si un far nou in locul celui cu oglinda ruginita, am adaugat sigla UAP pe aripa si DACIA 1300 pe portbagaj... trebuie sa vad ce fac cu sinele scaunelor, cele vechi sunt terminate si sper sa gasesc altele SH... Pana una-alta, atasez si niste poze imediar ce imi da site-ul voie (nu stiu de ce imi da crash)
|
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
sobolan |
![]()
Post
#9
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
Bine ai venit pe forum.....
Bun,pentru anii tai e de admirat,eu la 14 ani ma incaltam cu fesul dar nu asta e important...banuiesc ca ai umplut cu chit rugina si gaurile......incredibil,imi vine sa ma dau cu capul de-un perete.... ![]() ![]() ![]() Incredibil man cum unii au noroc de masini vechi pastrate cat de cat bine dar isi bat joc de ele.....bravo,ai ruinat oarecum o posibila masina cu perspectiva care ,pe mana cui trebuie si facuta ca la carte,mai putea sa ruleze inca 30 de ani pe soselele patriei si sa fie admirata din plin..... Stai sa iesi cu ea din iarna si mai vorbim despre "combinatia" chit peste rugina... This post has been edited by sobolan: 1 Sep 2015, 01:40 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Am eliminat in mare parte rugina din zonele in care am chituit si de la inceput nu-mi propusesem sa fac o restuarare... doar mici reparatii la caroserie, pe unde era rugina, si sa vopsesc doar acele zone, dar am ajuns sa o sprayez in final pe toata, iesind o vopsea foarte gazata. Nu ma astept sa tina prea mult (desi de 3 luni inca nu a reaparut rugina sau sa se crape chitul), chit ca masina va fi folosita, in special, la tara, la treburi agricole (transport unelte la vie, la camp etc). Masina oricum era "parasita" de vreo 5 ani, si nu ar mai fi durat mult (probabil) pana ar fi ajuns la fier vechi. Chiar daca nu era necesar, m-am mai jucat eu pe la partea electrica (montand radio si bricheta) doar ca sa incerc ceva nou. Nu se preta o reconditionare completa si costisitoare a acestei masini pentru ca nu avea cine sa o intretina si la partea de mecanica s-au schimbat cam multe piese originale (frantuzesti, belgiene, ce-or fi fost) cu facaturi ca sa zici ca doar "tablaria" ar fi fost o problema (spre exemplu motorul, in proportie de 60-70% nu mai e cel original). Topicul nu se adreseaza celor care vor sa bage 1000, 2000, 3000 de euro sa-si reconditioneze masina, ci celor care nu au mari planuri cu Dacia lor si vor sa execute cateva reparatii de acest fel la caroserie, fara mari investitii, care sa mai amane "inevitabilul"...
1 Sep 2015, 12:33: Ah, si apropo, cum am spus masina a fost tinuta 5 ani afara, fara nicio protectie (prelata sau mai stiu eu ce), deci nu era pastrata atat de bine... Nici n-ai idee cata rugina acumulase in acele "gauri". Din nou, probabil ca masina ar fi fost cat de curand dusa la fier vechi (il batea de ceva vreme gandul asta pe bunicul, dar probabil ca inca nu se obosise sa faca asta) si asa ca m-am gandit sa incerc si eu, cat mai am ocazia, niste chituiri si revopsiri pe o "rabla" la care sa nu ne intereseze daca rezultatul final era catastrofal de prost... Ei bine, pentru ca nu a iesit induiosetor de rau, planurile s-au mai schimbat, si Dacia asta va mai sta ceva vreme prin zona... Daca o mai prind si la vara, vreau sa incerc o revopsire cu pistolul, poate mai arunc niste chit daca mai e nevoie SAU (daca ma tine buzunarul) sa cumpar cateva din piesele afectate grav de rugina... This post has been edited by Dinica Mihnea: 1 Sep 2015, 12:33 |
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
Daacia97 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 47 Joined: 5 February 15 ![]() |
QUOTE(Dinica Mihnea @ 1 Sep 2015, 12:25) Am eliminat in mare parte rugina din zonele in care am chituit si de la inceput nu-mi propusesem sa fac o restuarare... doar mici reparatii la caroserie, pe unde era rugina, si sa vopsesc doar acele zone, dar am ajuns sa o sprayez in final pe toata, iesind o vopsea foarte gazata. Nu ma astept sa tina prea mult (desi de 3 luni inca nu a reaparut rugina sau sa se crape chitul), chit ca masina va fi folosita, in special, la tara, la treburi agricole (transport unelte la vie, la camp etc). Masina oricum era "parasita" de vreo 5 ani, si nu ar mai fi durat mult (probabil) pana ar fi ajuns la fier vechi. Chiar daca nu era necesar, m-am mai jucat eu pe la partea electrica (montand radio si bricheta) doar ca sa incerc ceva nou. Nu se preta o reconditionare completa si costisitoare a acestei masini pentru ca nu avea cine sa o intretina si la partea de mecanica s-au schimbat cam multe piese originale (frantuzesti, belgiene, ce-or fi fost) cu facaturi ca sa zici ca doar "tablaria" ar fi fost o problema (spre exemplu motorul, in proportie de 60-70% nu mai e cel original). Topicul nu se adreseaza celor care vor sa bage 1000, 2000, 3000 de euro sa-si reconditioneze masina, ci celor care nu au mari planuri cu Dacia lor si vor sa execute cateva reparatii de acest fel la caroserie, fara mari investitii, care sa mai amane "inevitabilul"... <span class='edit'>1 Sep 2015, 12:33:</span> Ah, si apropo, cum am spus masina a fost tinuta 5 ani afara, fara nicio protectie (prelata sau mai stiu eu ce), deci nu era pastrata atat de bine... Nici n-ai idee cata rugina acumulase in acele "gauri". Din nou, probabil ca masina ar fi fost cat de curand dusa la fier vechi (il batea de ceva vreme gandul asta pe bunicul, dar probabil ca inca nu se obosise sa faca asta) si asa ca m-am gandit sa incerc si eu, cat mai am ocazia, niste chituiri si revopsiri pe o "rabla" la care sa nu ne intereseze daca rezultatul final era catastrofal de prost... Ei bine, pentru ca nu a iesit induiosetor de rau, planurile s-au mai schimbat, si Dacia asta va mai sta ceva vreme prin zona... Daca o mai prind si la vara, vreau sa incerc o revopsire cu pistolul, poate mai arunc niste chit daca mai e nevoie SAU (daca ma tine buzunarul) sa cumpar cateva din piesele afectate grav de rugina... E bine si asa.. pe parcurs poate o sa-ti fie la suflet si de ce nu, o restaurare completa ? Masina se prezinta intr-o stare buna. ( a avut pana acum interventii la caroserie? ) |
--------------------
dacia
dacia
1998
|
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Nu mi-ar displacea nici acum o restaurare completa, dar momentan "lipsa de fonduri"
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
BuggyDacia |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 18 April 14 ![]() |
Pentru început e foarte bine luând în calcul condițiile și bugetul.
I-ai putea da și un strat de lac. Se găsește și la spary. Îi mai lungești puțin timpul până va apărea iarăși rugina ![]() Verifică și starea lonjeronelor. La vechimea mașinii, dacă nu au fost întreținute, sigur sunt ciuruite. Înlocuirea lor este costisitoare și trebuie făcută de cineva care se pricepe foarte bine (se folosește un stand construit special sau cu măsurători exacte pe diagonale etc.), altfel nu va mai merge drept în veci. O soluție simplă și rapidă de a stopa evoluția ruginei pe dedesupt, este să o pulverizezi cu ulei peste tot și să-i bagi inclusiv în lonjeroane, portiere, scoici, praguri și în stâlpul pe care sunt prinse balamalele (în special în față). De preferat este să nu folosești ulei ars (folosit), dar în lipsă de altceva, merge și ăla. Eu am dat jos aripile de pe față și în toată zona respectivă (inclusiv pe interiorul aripilor și articulații) am aplicat cu pensula o pastă ce se folosește la hidroizolația acoperișurilor (nu bitum). Peste pasta asta am pulverizat ulei și a rezultat într-o crustă asemănătoare cu ceea ce găsești pe sub locomotivele diesel. ![]() A trecut 3 ITP-uri de atunci și încă nu se lipește apa de ea pe dedesupt. Verifică starea podelelor (planșeu, pedalier). Și nu în ultimul rând, dacă nu ai deja, fă rost de un manual de diagnosticare, întreținere și reparare. Bate cu siguranță orice tester ![]() This post has been edited by BuggyDacia: 1 Sep 2015, 23:30 |
--------------------
Dacia 1310
Berlina
1985
|
|
iustin_uap |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 378 Joined: 25 October 13 From: Piatra-Neamt ![]() |
Salut! Am dat intamplator peste topicul asta, atras fiind de nume. Ce pot sa zic?! Felicitari pt. initiativa, perseverenta si, nu in ultimul rand, pentru modul corect in care scrii, foarte rar intalnit pe internet.
Nu cred ca masina ar merita sa ajunga la fier vechi. Are multe piese bune si rare pe ea. Daca n-o poti tine, macar incearca s-o vinzi unui pasionat, sau dezmembreaz-o. |
--------------------
Dacia
1300/1310
73/83
|
|
sobolan |
![]()
Post
#15
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
eu as fi preferat s-o iau nerestaurata de exemplu si sa vad eu cu ochii mei unde e nasoala tabla....asa ea e plina de chit si am de munca in plus ca s-o demaschez.....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Buggy Dacia, la vara vreau macar sa incerc si o revopsire cu pistolul (poate mai arunc si niste chit pe unde trebuie sau mai inlocuiesc anumite piese) deci nu m-as grabi cu lacul momentan (oricum, am dat-o cu ceara de 2 ori pana acum, se vede putin diferenta, dar nu face minuni sau cel putin ce imi imaginam eu ca ar face
![]() ![]() ![]() 3 Sep 2015, 15:48: Iustin_uap merci pentru remarci, ma straduiesc si eu sa scriu cat mai corect, dar sunt convins ca nu-mi iese mereu... ![]() Mai mult asta il batea gandul pe bunicul, sa o vanda sau sa o duca tata la REMAT, daca vrea sa-si ia alta masina... dar din comoditate si lipsa de interes niciuna dintre idei nu a fost pusa in practica (banuiesc ca e mai bine asa ![]() 3 Sep 2015, 15:54: Sobolan, stai linistit... nu-ti dadea nimeni masina asta ![]() This post has been edited by Dinica Mihnea: 3 Sep 2015, 15:54 |
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
sobolan |
![]()
Post
#17
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(Dinica Mihnea @ 3 Sep 2015, 16:45) Sobolan, stai linistit... nu-ti dadea nimeni masina asta ![]() tot n-ai inteles ideea......fa-o dupa muschi cum vrei tu,eu le fac dupa cap de regula...oi mai gresi si eu ca nu-s marele mester dar unde nu stiu intreb ! Spor la mesterit ! This post has been edited by sobolan: 5 Sep 2015, 00:16 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Tu poate le faci profesional pt reconditionari sau asta e meseria ta... tot respectul, nimic de comentat... dar masina asta pur si simplu statea in curte de 5 ani si nimeni nu se mai interesase de ea (nu avea nici prea mult potential pentru reconditioanare si nici nu avea cineva nevoie de ea sa o foloseasca si sa o repare)... Asa ca m-am gandit ca daca tot nu mai are nicio importanta viitorul masinii asteia (sa nu mai zic ca asta a fost masina pentru treburi agricole, nici de cum o dacie de oras intretinuta sau mai stiu eu ce) sa ma "joc" un pic cu ea si vedem pe final ce iese... SI intrucat finalul nu a fost catastrofal, m-am gandit sa deschid acest subiect, nu ca sa ma laud cu ce am facut eu(in primul rand, rezultatul final nu e de lauda, si stiu asta), ci pentru ca atunci cand am vrut sa ma apuc nu am gasit nicaieri un post complet cu pasii pe care trebuie sa-i urmez, a trebuit sa iau cate ceva din mai multe locuri si am vrut sa le ofer amatorilor care vor sa-si carpeasca un pic masina o baza de plecare, nimic mai mult. Stiu ca metodele pe care le-am folosit nu au fost cele mai bune si nici nu le-am aplicat eu prea bine, dar acum nu mai am ce sa modifc...
|
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
sobolan |
![]()
Post
#19
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
Man mai sus am scris ca e de admirat ce ai facut mai ales la anii tai,nu citesti.....dar daca tot te inhami la o treaba de asta cel putin fa-o mai calitativ,multi ar vrea masina aia la restaurat,tu o tii la munci agricole si e pacat pentru ca in ochii mei are perspectiva.......
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Am citit aia, dar am crezut ca zici la baza
![]() 7 Sep 2015, 21:30: Ahh, si nu eu o tin la munci agricole, nu este nicidecum alegerea mea, ci a proprietarului... This post has been edited by Dinica Mihnea: 7 Sep 2015, 21:30 |
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
In primavara vreau sa revin asupra "tablariei" masinii.... mi-am luat pistol pt vopsit, compresor dar n-am reusit sa fac rost si de niste sfaturi
![]() Intre timp, pe langa subiect, m-am pus bine pe ea: urmeaza de schimbat tot ce tine de suspensii, refacut motor si frane si am schimbat complet interiorul, revenind la unul original, demontat de pe un 1310 din '83 cred (varianta aia de trecere intre 1300 si 1310, cu aripa rotunda la far si bari de 1300) |
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
deceneu32 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.371 Joined: 7 February 08 ![]() |
Felicitari!Alte imagini?
|
--------------------
Dacia
1300
1970
- DJ 70 ABC
|
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
La exterior tot cam aia e... pun niste poze cu interiorul
12 Feb 2016, 23:56: Mai aveam 2-3 poze, dar imi da crash site-ul cand le pun... Pana una alta, mai am o intrebare: Acum vreo 15 ani s-au schimbat chederele parbriz+luneta oricinale cu unele de CN, in prezent fiind din cauciuc total. Acum, nu vreau sa schimb chederele, dar vreau sa am acea dunga cromata pe mijloc la ele si m-am gandit sa maschez pe laterale si sa vopsesc cu un spray chrome, dar mi-e sa nu se ia in timp vopseaua... trebuie sa folosesc vreun primer? sau exista primer pentru cauciuc? This post has been edited by Dinica Mihnea: 12 Feb 2016, 23:56 Attached thumbnail(s) Screenshot_2016_01_10_19_02_38.png ( Size: 2.92mb ) Number of downloads: 262 Screenshot_2016_01_10_19_02_39.png ( Size: 2.54mb ) Number of downloads: 197 Screenshot_2016_01_10_19_02_47.png ( Size: 2mb ) Number of downloads: 173 12632975_974030099330957_1766774957_o.jpg ( Size: 130.71k ) Number of downloads: 166 |
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
In vacanta din aprilie vreau sa-i fac tinichigeria cum trebuie... ce vopsea, lac, spritzchit si chit imi recomandati? Eu ma gandeam sa fac asa: curat pana la luciu meralic zonele afectate si ma rog sa nu aiba gauri, dau spray cu zinc, slefuiesc, chit cu fibra pentru adancime (slefuiesc din nou) si chit poliesteric pentru suprafata, slefuiesc, spritzchit, slefuiesc, vopsea si lac... o fi bine?
|
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
sobolan |
![]()
Post
#25
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
tot citesc intrebari de genul "care kit e mai bun" ?
![]() Spray-ul de zinc e de kko....nu-ti prinde nici o vopsea pe el,creeaza o pelicula alunecoasa,evita-l.....unde ai rugina foloseste smirghel,convertor/tratament anti-rugina(iti recomand nigrin rust converter),apoi grund,apoi vopsea...... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#26
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
La chituri conteaza mult finetea(aspectul de gras cum se intinde untul pe paine) prospetimea fara cocoloase, astfel incat sa poti intinde straturi cat mai putin grosiere.
La chituri eu cel mai multumit am fost de brandul grecesc Body Sustin cele spuse de colegul sobolan, referitor la vopseaua de zinc. Pe ea nu se mai vopseste cu altceva! This post has been edited by tunderbird: 12 Mar 2016, 22:46 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
sobolan |
![]()
Post
#27
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(tunderbird @ 12 Mar 2016, 23:39) deci nu-s singurul patit ![]() cu kit-ul eu stiam ca este asa :1 kit cu fibra pentru denivelari mari granulatie mare ,2.kit poliesteric normal pentru denivelari mici si 3.kit rapid(foarte fin) pentru zgatieturi etc(asta merge dat si peste vopseaua veche direct) ...... This post has been edited by sobolan: 12 Mar 2016, 22:46 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#28
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Ca experienta placuta cu sprayul de zinc: cand am schimbat jgheaburile si burlanele la casa am pastrat vechile carlige pe care le-am periat de rugina acolo sus pe acoperis unde erau deja fixate, dupa care le-am vopsit cu spray de zinc. Au trecut mai bine de 5 ani si nu a aparut niciun strop de rugina. Si erau destul de ruginite inainte....
Ideea este ca si sprayul cu zinc este bun, daca il folosesti unde trebuie si cum trebuie! De chitul ala rapid la tub ca pasta de dinti, am vazut ca fug multi vopsitori... probabil din comoditate. De obicei zgarieturile fine le acopera din spritzchit sau filler... si aici unii zic ca filler-ul (fuler in argoul de vopsitor) nu este acelasi cu spritzchitul, dar nu am reusit sa aflu si argumentele pentru sustinerea acestei diferente. Culmea este ca pe mine chiar un vopsitor m-a indemnat sa-l folosesc, atunci cand dupa slefuirea spritzchitului, mai apar defecte fine... ca sa nu mai murdaresti iar pistolul de spritzchit, este mult mai comod sa aplici chitul rapid. Practic este exact ca un spritzchit ceva mai vascos, ambalat la tub. Numai ca daca nu esti atent iti poate dilua vopseaua peste care-l aplici si iti poate strica munca de-o jumatate se zi! This post has been edited by tunderbird: 12 Mar 2016, 23:36 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
sobolan |
![]()
Post
#29
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
chiar la asta ma gandeam ieri : ce diferenta e intre spritchit si filler(fuler zic analafabetii din service
![]() si tot din experienta proprie e bine de evitat spritchitul la spray,e un mare shit ! de ce ? pai poate ataca vechea vopsea in unele scenarii iar in altele nu adera prea ok noua vopsea peste el..... This post has been edited by sobolan: 12 Mar 2016, 23:38 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Dinica Mihnea |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 23 July 15 ![]() |
Daca as avea doar zgarieturi fine ce bine ar fi... dar nu e cazul, la vechimea ei sunt probleme mai maricele. Deci sa renunt la spray-ul cu zinc si sa trec pe un tratament... chituri stiam ca majoritatea sunt bune, dar am vazut ca unele sunt albe, iar cele folosite de "profesionisti" erau mau galbuie si de aici ma gandeam ca exista diferenta intre ele... Am si locuri mai adanci unde va trebui sa folosesc fibra, deci merg pe aceste 2 tipuri de chit (fibra si poliesteric) Ca vopsea si lac eu ma indreptasem spre Breckner, dar tot citesc despre ei ca sunt de calitate proasta... inca sunt indevis la acest capitol. Si o intrebare: dau cu grund pe tabla si apoi chit sau mai intai chit si apoi grund? Multumesc pentru raspunsuri
|
--------------------
Dacia
Dacia 1300
1975
- DJ 06 CGF
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 15:55 |