Dizertatii despre ulei, ori m-am timpit eu, ori altii
![]() ![]() ![]() |
Dizertatii despre ulei, ori m-am timpit eu, ori altii
Dreamer |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
|
||
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|||
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Mda , caterinca de caterinca . Raspuns pentru colegul prea serios care are o Dacie 1310 : e bine sa pui maxim semi-sintetic , Cel sintetic este bun pentru motoarele de turatie , ceea ce nu e cazul Daciei . Nu incerca sintetic , ca dai banii degeaba , Eu m-am tepuit cand am avut presiune prea mica acum doi ani si am crezut ca-mi va rezolva problema ... Dar troncanea de-i sareau capacele , presiunea nu era cu absolut nimic mai buna si bagasem inca vre-o 700.000 degeaba intr-un ulei prost. Bine ca am gasit un prieten care avea un Golf mai vechi si am scapat de el dupa 1500 km . Uleiul sintetic are vascozitate mica , presiune constanta ( dar nu pentru Dacie ) , are un transfer termic bun si principala lui calitate este ca isi pastreaza caracteristicile de ungere , presiune si temperatura constante . Stii si tu ca la o Dacie mai veche merge intr-un fel motorul cand e rece , altfel cand abia s-a incalzit si altfel cand e foarte cald . Pentru Dacie iti recomand Castrol / BP / 20 w 50 sau 15w40 + un tub de aditiv 2+2 . Nu uita , cand schimbi uleiul , schimbi si filtrul ( care e bine sa aiba cat mai multe gaurele in el , pentru a permite presiune buna ) si sa nu uiti sa scazi din cel aprox. 3 L de ulei , cantitatea de aditiv pe care o bagi .
Acum despre subiect ! Uleiurile de motor , ca si cele de transmisie au nevoie de o perioada de "rodaj" . Cu cat uleiul este de o calitate mai buna si sintetic , cu atat acea perioadat este mai mica . In principiu acea perioada este pe la 1000 - 1500 km . In aceasta perioada , asa cum au spus unii si apoi au dat-o in balbe , anumiti compusi din ulei se depun pe suprafetele cu care intra in contact si asigura o altfel suprafata de contact . Totodata se stie ca uleiurile contin si un fel de detergenti , care actioneaza in tot intervalul de folosire al uleiului si in aceasta perioada de "rodaj" , actiunea acestul detergent din ulei este cea mai puternica si de aceea se observa schimbarea culorii . ( dinspre galben , merge spre brun si apoi spre negru ) . Si aditivii in ulei ( ma refer la cei de calitate , gen DuraLube , Xeramic , Slick si altii ( nu vreau sa mai intru in alte disc referitoare la aditivi )) , este recomandat sa fie adaugati dupa acesta perioada in ulei si nu de la inceput , pentru a putea actiona si imbunatati acele proprietati ale uleiului si ale suprafetelor protejate . De schimbat parerea mea este ca nu trebuie exagerat . Eu il schimb la 8000 - 8500 si nu la 10.000 . Dar asta depinde si de conditiile in care am mers , de anotimp si de cum se prezinta el ( se consulta joja ) . Bafta la aberatii in continuare ! |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
ionutctn |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru cu TDI Group: Members Posts: 1.373 Joined: 20 November 04 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc mult de raspuns. In sfarsit cineva care mai e si serios. Eu am folosit pana acum numai BP mineral oil 20 w 50 si am fost foarte multumit. Nu mi-a facut niciodata smantana si nu becuri aprinse nu nimic niciodata probleme cu ungerea. Am intrebat chestia cu uleiul sintetic ca vazusem intr-un magazin BP dar sintetic; era ceva mai scump si intrebam daca se merita. Asta al meu e 140k ROL litrul. Castrol-ul ala cat costa? Sper sa nu am surprize neplacute cu el.
|
--------------------
Dacia
1310
1998 Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it. |
|
Laurentziu83 |
![]()
Post
#64
|
Membru autentic Group: Members Posts: 7.592 Joined: 17 May 05 ![]() |
Mda, in sfarsit cineva care a gandit ce am scris eu pe reno.ro atunci. Nu era de la mine putere afirmatia, totusi, am copiat-o si eu si cred ca e buna. Dar daca la unii cunostintele despre ulei se rezuma la "sa fie dom'le presiune pe instalatie" "sa fie gros, ca sa fie si presiune si sa nu consume" "sa bagam aditivi sau mai stiu eu ce in ulei" "sa schimbam cat mai des, ca e mai bine" "lasa ba ca merge asa", e normal sa ia in ras explicatia.
Nu conteaza doar sa fie ulei si atat, conteaza si cum isi face treaba. Uite si citatul original, nu spun cine si pe ce forum a postat asa ceva, sorry. QUOTE Nu e chiar asa cu schimbatul uleiului la 5.000 !! De ce ? Pentru faptul ca: ultimele studii in materie de uleiuri pentru motor arata ca un ulei nou este aspru pentru motor si devine fin dupa o perioada sa zicem 1.000 Km, adica intra in parametrii maximi de functionare. Dupa aceasta perioada (de parametrii max.) urmeaza panta descendenta adica uleiul isi pierde din proprietati. Daca schimbam uleiul foarte des, riscam sa fortam motorul sa mearga numai cu ulei aspru, si nu e bine. Se stie faptul ca la un ulei bun, sa zicem sintetic, perioada pina la panta descendenta e mai mare decit la un ulei mineral. Concluzia cercetatorilor: este bine sa se foloseasca ulei cit mai sintetic si in functie de regimul de mers al motorului sa se schimbe exact inainte de panta descendenta. La un ulei sintetic recomandarea ar fi (in cazul unui regim mai sportiv de mers) 7.000 - 8.000 Km, deci in nici un caz 5.000 Km Spor la aberat in continuare. This post has been edited by Laurentziu83: 3 Jan 2006, 15:49 |
--------------------
.
.
.
|
|
nik1965 |
![]()
Post
#65
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 3 Jan 2006, 14:12) Acum despre subiect ! Uleiurile de motor , ca si cele de transmisie au nevoie de o perioada de "rodaj" .....In principiu acea perioada este pe la 1000 - 1500 km . ! deci in primii 1000-1500km nu incercati sa obtineti performante maxime de la motor, abia peste 3000km, si asta schimb de schimb.... ![]() ![]() ![]() |
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
Petea |
![]()
Post
#66
|
Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 31 August 05 From: Iasi ![]() |
QUOTE Pentru faptul ca: ultimele studii in materie de uleiuri pentru motor arata ca un ulei nou este aspru pentru motor si devine fin dupa o perioada sa zicem 1.000 Km, adica intra in parametrii maximi de functionare. Da, pot confirma faptul ca uleiul este aspru pentru ca m-am spalat pe dinti cu el si mi-a zgariat smaltul. De altfel, asa se si verifica un ulei bun: cu cat e mai aspru cu atat e de mai buna calitate. Iar motorul de dacie nu e ca sa "impinga" caroseria (asa cum credeam eu ca incepator) ci ca sa macine uleiul aspru si sa-l faca fin asa cum se macina grauntele si se face faina. Cu alte cuvinte, motorul nu e altceva decat o moara, in unele cazuri fiind si hodorogita. |
--------------------
Dacia
Logan
2006
- is Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
|
|
marius80_eugen |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Pentru ionutctn : incearca Castrol 20W50 ( sau 15W40 ) . Primul este pentru o compresie mai buna , dar eu numai pe asta l-am folosit si can am avut probleme cu compresia ( si pana la urma am facut tot setul ) , dar si dupa . Nu uita sa cumperi si un filtru care sa accepte presiune mare ( cu multe gaurele ) ! Bafta !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
clr |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 27th July 2025 - 16:35 |