DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dizertatii despre ulei, ori m-am timpit eu, ori altii

Dreamer
post 26 Dec 2005, 16:52
Post #61


Un visator hoinar ...


Group: Members
Posts: 1.750
Joined: 23 September 05
From: Brasov




Si daca se transforma in incendiu, incepi si te rogi de stingator sa scuipe ceva alicios pe flacara smile.gif


--------------------
Ex Renault Megane 1, 2 si 4 2002 diesel, 2004 si 2017 benzina
Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 3 Jan 2006, 14:12
Post #62


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Mda , caterinca de caterinca . Raspuns pentru colegul prea serios care are o Dacie 1310 : e bine sa pui maxim semi-sintetic , Cel sintetic este bun pentru motoarele de turatie , ceea ce nu e cazul Daciei . Nu incerca sintetic , ca dai banii degeaba , Eu m-am tepuit cand am avut presiune prea mica acum doi ani si am crezut ca-mi va rezolva problema ... Dar troncanea de-i sareau capacele , presiunea nu era cu absolut nimic mai buna si bagasem inca vre-o 700.000 degeaba intr-un ulei prost. Bine ca am gasit un prieten care avea un Golf mai vechi si am scapat de el dupa 1500 km . Uleiul sintetic are vascozitate mica , presiune constanta ( dar nu pentru Dacie ) , are un transfer termic bun si principala lui calitate este ca isi pastreaza caracteristicile de ungere , presiune si temperatura constante . Stii si tu ca la o Dacie mai veche merge intr-un fel motorul cand e rece , altfel cand abia s-a incalzit si altfel cand e foarte cald . Pentru Dacie iti recomand Castrol / BP / 20 w 50 sau 15w40 + un tub de aditiv 2+2 . Nu uita , cand schimbi uleiul , schimbi si filtrul ( care e bine sa aiba cat mai multe gaurele in el , pentru a permite presiune buna ) si sa nu uiti sa scazi din cel aprox. 3 L de ulei , cantitatea de aditiv pe care o bagi .
Acum despre subiect ! Uleiurile de motor , ca si cele de transmisie au nevoie de o perioada de "rodaj" . Cu cat uleiul este de o calitate mai buna si sintetic , cu atat acea perioadat este mai mica . In principiu acea perioada este pe la 1000 - 1500 km . In aceasta perioada , asa cum au spus unii si apoi au dat-o in balbe , anumiti compusi din ulei se depun pe suprafetele cu care intra in contact si asigura o altfel suprafata de contact . Totodata se stie ca uleiurile contin si un fel de detergenti , care actioneaza in tot intervalul de folosire al uleiului si in aceasta perioada de "rodaj" , actiunea acestul detergent din ulei este cea mai puternica si de aceea se observa schimbarea culorii . ( dinspre galben , merge spre brun si apoi spre negru ) . Si aditivii in ulei ( ma refer la cei de calitate , gen DuraLube , Xeramic , Slick si altii ( nu vreau sa mai intru in alte disc referitoare la aditivi )) , este recomandat sa fie adaugati dupa acesta perioada in ulei si nu de la inceput , pentru a putea actiona si imbunatati acele proprietati ale uleiului si ale suprafetelor protejate .
De schimbat parerea mea este ca nu trebuie exagerat . Eu il schimb la 8000 - 8500 si nu la 10.000 . Dar asta depinde si de conditiile in care am mers , de anotimp si de cum se prezinta el ( se consulta joja ) . Bafta la aberatii in continuare !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ionutctn
post 3 Jan 2006, 14:42
Post #63


Membru cu TDI


Group: Members
Posts: 1.373
Joined: 20 November 04
From: Bucuresti




Multumesc mult de raspuns. In sfarsit cineva care mai e si serios. Eu am folosit pana acum numai BP mineral oil 20 w 50 si am fost foarte multumit. Nu mi-a facut niciodata smantana si nu becuri aprinse nu nimic niciodata probleme cu ungerea. Am intrebat chestia cu uleiul sintetic ca vazusem intr-un magazin BP dar sintetic; era ceva mai scump si intrebam daca se merita. Asta al meu e 140k ROL litrul. Castrol-ul ala cat costa? Sper sa nu am surprize neplacute cu el.


--------------------
Dacia 1310 1998
Skoda Superb Elegance
People who say it cannot be done, should not interrupt those who are doing it.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Laurentziu83
post 3 Jan 2006, 15:46
Post #64


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.592
Joined: 17 May 05




Mda, in sfarsit cineva care a gandit ce am scris eu pe reno.ro atunci. Nu era de la mine putere afirmatia, totusi, am copiat-o si eu si cred ca e buna. Dar daca la unii cunostintele despre ulei se rezuma la "sa fie dom'le presiune pe instalatie" "sa fie gros, ca sa fie si presiune si sa nu consume" "sa bagam aditivi sau mai stiu eu ce in ulei" "sa schimbam cat mai des, ca e mai bine" "lasa ba ca merge asa", e normal sa ia in ras explicatia.
Nu conteaza doar sa fie ulei si atat, conteaza si cum isi face treaba.

Uite si citatul original, nu spun cine si pe ce forum a postat asa ceva, sorry.
QUOTE
Nu e chiar asa cu schimbatul uleiului la 5.000 !!

De ce ? Pentru faptul ca: ultimele studii in materie de uleiuri pentru motor arata ca un ulei nou este aspru pentru motor si devine fin dupa o perioada sa zicem 1.000 Km, adica intra in parametrii maximi de functionare. Dupa aceasta perioada (de parametrii max.) urmeaza panta descendenta adica uleiul isi pierde din proprietati.

Daca schimbam uleiul foarte des, riscam sa fortam motorul sa mearga numai cu ulei aspru, si nu e bine.

Se stie faptul ca la un ulei bun, sa zicem sintetic, perioada pina la panta descendenta e mai mare decit la un ulei mineral.

Concluzia cercetatorilor: este bine sa se foloseasca ulei cit mai sintetic si in functie de regimul de mers al motorului sa se schimbe exact inainte de panta descendenta. La un ulei sintetic recomandarea ar fi (in cazul unui regim mai sportiv de mers) 7.000 - 8.000 Km, deci in nici un caz 5.000 Km

Spor la aberat in continuare.

This post has been edited by Laurentziu83: 3 Jan 2006, 15:49


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nik1965
post 3 Jan 2006, 18:56
Post #65


Membru autentic


Group: Members
Posts: 365
Joined: 17 June 05




QUOTE(marius80_eugen @ 3 Jan 2006, 14:12)
  Acum despre subiect ! Uleiurile de motor , ca si cele de transmisie au nevoie de o perioada de "rodaj" .....In principiu acea perioada este pe la 1000 - 1500 km . !
*


deci in primii 1000-1500km nu incercati sa obtineti performante maxime de la motor, abia peste 3000km, si asta schimb de schimb.... radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif


--------------------
dacia logan , duster 2005, 2017 - xx-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Petea
post 3 Jan 2006, 19:11
Post #66


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 31 August 05
From: Iasi




QUOTE
Pentru faptul ca: ultimele studii in materie de uleiuri pentru motor arata ca un ulei nou este aspru pentru motor si devine fin dupa o perioada sa zicem 1.000 Km, adica intra in parametrii maximi de functionare.


Da, pot confirma faptul ca uleiul este aspru pentru ca m-am spalat pe dinti cu el si mi-a zgariat smaltul. De altfel, asa se si verifica un ulei bun: cu cat e mai aspru cu atat e de mai buna calitate. Iar motorul de dacie nu e ca sa "impinga" caroseria (asa cum credeam eu ca incepator) ci ca sa macine uleiul aspru si sa-l faca fin asa cum se macina grauntele si se face faina. Cu alte cuvinte, motorul nu e altceva decat o moara, in unele cazuri fiind si hodorogita.


--------------------
Dacia Logan 2006 - is
Eten Glofiish x500 + iGo Romania 2006
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 9 Jan 2006, 16:01
Post #67


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Pentru ionutctn : incearca Castrol 20W50 ( sau 15W40 ) . Primul este pentru o compresie mai buna , dar eu numai pe asta l-am folosit si can am avut probleme cu compresia ( si pana la urma am facut tot setul ) , dar si dupa . Nu uita sa cumperi si un filtru care sa accepte presiune mare ( cu multe gaurele ) ! Bafta !


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 10 Jan 2006, 10:08
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




QUOTE(Marty @ 12 Dec 2005, 11:48)
Explicatie: am pus aici topicul pentru ca e evident ca va degenera intr-o caterinca monstruoasa!
*



Marty, am si eu o intrebare: ai incercat sa obtii si altceva in topicul asta
radmasa.gif

O adevarata incantare sa citesc topicul asta, n - am mai ras de mult cu atata pofta.


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 27th July 2025 - 16:35
Forum Renault