Fac, da' nu stiu ce fac..., pornire demaror
![]() ![]() ![]() |
Fac, da' nu stiu ce fac..., pornire demaror
Iulianix |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 28 September 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
1310L
1998
- B909CTI
|
|||
paulp |
![]()
Post
#2
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Trebuie reglat putin surubul din capatul demarorului. Da-i o juma de tura cu cheia de 10, inspre motor.
|
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
RIon |
![]()
Post
#3
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
trebuie curatat elm-ul, sau periile, sau carbunii...
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Juliaen |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 18 November 05 From: Brasov ![]() |
Aceleasi simptome le-a prezentat si batranica mea (berlina ungureasca 86') saptamana trecuta. In chinurile pornirii la rece, daca imi murea motorul, aveam parte de acel click si gata. In plus la ce ai spus tu, din cand in cand, din cauza contactelor de la baterie, cand facea acel click se producea un scurt si ramaneam fara curent pe masina.
Vinovat: electromotor; anume acel pacatos bendix ce ramane agatat. Eu, ca sa pot pleca, scoteam o borna de la baterie, invarteam motorul in gol la manivela (avantaj masina batrana) si bendixul scapa. Solutia: schimbat contacte baterie. Apoi demontat electromotor, schimbat carbuni si perii, curatat.. Totul a costat 150 de mii, cu manopera mea. Recomandat e, daca nu te pricepi, sa chemi un mester; manopera nu ar trebui sa fie mai mult de 250-300k, si se rezolva in maxim 2 ore. Sper sa iti fie de folos. Numa' bine si o iarna fara belele auto! |
--------------------
Dacia
1310
- NT-10-SET Dacia - nu trece-o zi fara sa-i deschizi capota!
|
|
Seba |
![]()
Post
#5
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 27 April 05 From: Targu Mures ![]() |
Carbuni uzati sau intepeniti in locas. Cand mai face doar "clic" loveste electromotorul cu o cheie mai maricica si da-i iarasi cheie. Daca porneste dupa faza asta ai carbunii intepeniti si trebuie curatati si daca e cazul schimbati.
Bafta |
--------------------
-
-
-
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu poti da un verdict 100%; de regula acel "tzac" apare de la "arderea" contactelor din solenoid; se procedeaza la reglarea cursei furcii si momentului anclansarii contactului;
cum iti spunea paulp reglezi din acel surub din capatul solenoidului daca ai electromotor "normal" de berlina sau dintr-un excentric aflat pe axul furcii daca ai electromotor tip "Nova" (sau scurt). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Iulianix |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 28 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Mersi tuturor pt. interventii.
![]() Update: aseara clic...am aplicat sfatul lui Seba, am pus mina pe cheia de bujii si i-am aplicat citeva corectii demarorului...sper ca unde trebuia, in capsula aia dinspre volanta. Cheie...nimic. Am bagat-o intr-a 5a am impins-o un metru, cheie, nimic (clic), am mai dat o cheie asa fara vreo speranta si...a pornit. Azi dimineata, bineinteles, clic. N-aveam unde s-o imping asa ca am aplicat metoda cu surubelnita pe volanta, dupa care a pornit. Urmeaza acum sa aplic sfaturile lui paulp si diaconuliviu, dupa aceea pe ale lui RIon si Juliaen... Intrebare ( nu de alta da' n-am mai facut asa ceva pina acum): surubul ala de reglaj se ascunde sub capacelul ala prins cu doua suruburi de corpul demarorului ? Mersi inca odata... ![]() |
--------------------
DACIA
1310L
1998
- B909CTI
|
|
fnp |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
reglare cursa bendix
Attached thumbnail(s) cursa_bendix.jpg ( Size: 72.55k ) Number of downloads: 1161 |
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
RIon |
![]()
Post
#9
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Nu mai urma nici un sfat, mergi la electrician sa desfaca electromotorul
![]() |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Iulianix |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 28 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Am desfacut simbata electromotoru', singur...
![]() Cei 4 carbuni erau in stare buna, aveau cursa peste 4 mm, magnetii statorului ca si bobinaju' rotorului era murdar de o naclaiala neagra, lipicioasa, am curatat frumos....am schimbat bucsele din capetele rotorului...montat inapoi pe masina, cheie, a plecat f frumos la sfert. Verificat pornirea de 4-5 ori, parfum...la sfert. Azi de dimineata, f increzator si sigur de reusita, dau cheie...clic si alarma incepe sa piuie a marsarier...decuplez alarma de la baterie ( si + si - ) si nu mai am tensiune in bord...daca o cuplez nu-si mai face initializarea ei, piuie ca'n marsarier...tensiunea pe baterie, masurata 12,7V, un fir de masa la carcasa motorului, doua de +, unul gros, negru si cel albastru si tensiune la bord nema...nada....kaput... ![]() p.s.: alarma e o belea de la eloton... ![]() |
--------------------
DACIA
1310L
1998
- B909CTI
|
|
amc |
![]()
Post
#11
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Sigur nu e bateria!daca face figuri la borne sigur este bateria terminata,in mod normal tre sa mearga si cu bornele jegoase,curata minusul bine,vezi daca incarca alternator-releu,daca toate astea sunt in regula.......vezi cursa furcii sa nu fie dereglata,astfel bendixul loveste carcasa inainte sa inchida circuitul pentru demaror!
|
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
Juliaen |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 18 November 05 From: Brasov ![]() |
QUOTE(Iulianix @ 28 Nov 2005, 12:34) Am desfacut simbata electromotoru', singur... ![]() Cei 4 carbuni erau in stare buna, aveau cursa peste 4 mm, magnetii statorului ca si bobinaju' rotorului era murdar de o naclaiala neagra, lipicioasa, am curatat frumos....am schimbat bucsele din capetele rotorului...montat inapoi pe masina, cheie, a plecat f frumos la sfert. Verificat pornirea de 4-5 ori, parfum...la sfert. Azi de dimineata, f increzator si sigur de reusita, dau cheie...clic si alarma incepe sa piuie a marsarier...decuplez alarma de la baterie ( si + si - ) si nu mai am tensiune in bord...daca o cuplez nu-si mai face initializarea ei, piuie ca'n marsarier...tensiunea pe baterie, masurata 12,7V, un fir de masa la carcasa motorului, doua de +, unul gros, negru si cel albastru si tensiune la bord nema...nada....kaput... ![]() p.s.: alarma e o belea de la eloton... ![]() Daca citesti post-ul meu o sa observi ca masinuta mea avea aceleasi simptome. Nu strica sa arunci o privire la borne (daca le schimbi, preferabil sa pui din bronz) si sa desfaci iar electromotorul si sa il verifici cu atentie, sigur ai ceva scurtcircuitat inauntru. Astfel la mine s-a rezolvat si e OK. (pana la urmatoarea belea). |
--------------------
Dacia
1310
- NT-10-SET Dacia - nu trece-o zi fara sa-i deschizi capota!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(amc @ 28 Nov 2005, 12:16) [...]..vezi cursa furcii sa nu fie dereglata,astfel bendixul loveste carcasa inainte sa inchida circuitul pentru demaror! Care carcasa? vrei sa zici coroana? Pai la TOATE demaroarele bazate pe tipul asta de cuplaj, "bendixul" cupleaza pinionul pe coroana INAINTE de a face acel contact. Dereglarea furcii cu efectul de "tzac" apare cind acel contact NU SE FACE DELOC, din cauza contactelor ozidate sau "consumate" prin repetatele contacte. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
fnp |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Iulianix @ 28 Nov 2005, 13:34) Am desfacut simbata electromotoru', singur... ![]() Cei 4 carbuni erau in stare buna, aveau cursa peste 4 mm, magnetii statorului ca si bobinaju' rotorului era murdar de o naclaiala neagra, lipicioasa, am curatat frumos....am schimbat bucsele din capetele rotorului...montat inapoi pe masina, cheie, a plecat f frumos la sfert. Verificat pornirea de 4-5 ori, parfum...la sfert. Azi de dimineata, f increzator si sigur de reusita, dau cheie...clic si alarma incepe sa piuie a marsarier...decuplez alarma de la baterie ( si + si - ) si nu mai am tensiune in bord...daca o cuplez nu-si mai face initializarea ei, piuie ca'n marsarier...tensiunea pe baterie, masurata 12,7V, un fir de masa la carcasa motorului, doua de +, unul gros, negru si cel albastru si tensiune la bord nema...nada....kaput... ![]() p.s.: alarma e o belea de la eloton... ![]() Vezi sa nu-ti taie alarma contactul. Eu am patit-o cand s-a stricat alarma mea - porneau sirena si avariile aiurea in mers si nu se mai dezarma din telecomanda. In momentul ala daca opream motorul nu mai dadea la demaror - solutia temporara: scoasa o borna de pe baterie cateva secunde. Solutia finala: decuplat alarma. ![]() |
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
tarzy |
![]()
Post
#15
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
mai baga o verificare temeinica a contactelor de la baterie, mai mult ca sigur aici ai pbe
|
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
vaally |
![]() ![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(Iulianix @ 28 Nov 2005, 11:34) Am desfacut simbata electromotoru', singur... ![]() Cei 4 carbuni erau in stare buna, aveau cursa peste 4 mm, magnetii statorului ca si bobinaju' rotorului era murdar de o naclaiala neagra, lipicioasa, am curatat frumos....am schimbat bucsele din capetele rotorului...montat inapoi pe masina, cheie, a plecat f frumos la sfert. Verificat pornirea de 4-5 ori, parfum...la sfert. Azi de dimineata, f increzator si sigur de reusita, dau cheie...clic si alarma incepe sa piuie a marsarier...decuplez alarma de la baterie ( si + si - ) si nu mai am tensiune in bord...daca o cuplez nu-si mai face initializarea ei, piuie ca'n marsarier...tensiunea pe baterie, masurata 12,7V, un fir de masa la carcasa motorului, doua de +, unul gros, negru si cel albastru si tensiune la bord nema...nada....kaput... ![]() p.s.: alarma e o belea de la eloton... ![]() De cind are electromotorul patru carbuni? Eu il desfac pe al meu la 3000 Km si il curat, eventuale inlocuiri dar are doar doi carbuni |
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(vaally @ 29 Nov 2005, 12:17) De cind are electromotorul patru carbuni? Eu il desfac pe al meu la 3000 Km si il curat, eventuale inlocuiri dar are doar doi carbuni S-au fabricat electromotoare "scurte" "tip Nova", cu statorul din magnet permanent si rotor cu 4 carbuni, la care reglajul cursei furcii se face din acel excentric de pe axul furcii.- asta pt IulianX, atentie la reglaj. This post has been edited by diaconuliviu: 29 Nov 2005, 12:34 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
amc |
![]()
Post
#18
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Care carcasa?
Carcasa demarorului, daca cursa bendixului este dereglata din furca,va ajunge la capatul cursei inainte ca bobina sa cupleze electromotorul!!! Se poate uza si contactul electromotorului din bobina,fiind capsulata va trebui schimbata bobina. This post has been edited by amc: 29 Nov 2005, 13:04 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Eu am incercat sa strag de surub ca-mi face la fel si nu am gasit nici un surub pe care sa-l starng .La un capat sunt contactele de alimentare cu suruburi de prindere si la celalalt capat este un ax care se misca sper interior cand il apesi .El are un surub in cap dar nu poti sa-l reglezi ca se invarte cu totul .Se invarte la mana .Nu am inteles schema .Nu stiu ce capac trebuie sa dau jos. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
Daniel M. |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 27 Joined: 30 September 05 From: Timisoara ![]() |
Salut,
am si eu exact problema despre care se vorbeste aici. Din cand in cand cupleaza doar acea bobina fara electromotor, si se aude acel clic. Dupa schimbarea "bobinei" respective cu una noua, problema nu s-a remediat... buuun. Bine-nteles ca toate acestea le-am facut dupa schimbarea periilor din electromotor si supunerea acestuia la cateva teste, unde nu a dat gres. Dupa toate acestea am mers pe circuitul de pornire de la contact si am gasit un releu care dadea contact pentru pornirea motorului (mentionez ca am dacia din vara, si nu stiam de existenta acestui releu si nici nu stiu daca se foloseste in mod normal la berline). Daca nu folosesc releul cu pricina, porneste fara nici o problema. Doar cand contactul se face prin acel releu apare problema asta. Incearca sa pui contactul direct de la baterie sa vezi daca iti mai face la fel. Poate te ajuta cu ceva. ![]() This post has been edited by Daniel M.: 29 Nov 2005, 14:04 |
--------------------
BMW
320d
2000
- CJ
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Eu nu am releu. MAsina e din 80. Vreau sa-i pun releu . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(B31AYZ @ 29 Nov 2005, 13:28) Salut , [...]este un ax care se misca sper interior cand il apesi .El are un surub in cap dar nu poti sa-l reglezi ca se invarte cu totul .Se invarte la mana .Nu am inteles schema .Nu stiu ce capac trebuie sa dau jos. Nu dai capac jos; acel surub mai are dupa capul ala hex mic inca unul mai mare, de plastic parca. Tii "contra" cu o cheie de partea mica, iei un ajutor sa-ti impinga acea piesa "U" care asigura acea piulita din plastic-ebonita sau ce o fi si rotesti piulita cu cheie de 9 sau 10. Acuma, nu mai stiu sensul pentru apropiere pinion. Faci prin teste, asa incit sa asiguri acea distanta de pina la 1,5 mm din schema. Pentru B31AYZ: Pai spune in schita cum se modifica jocul, numai ca nu e "G" ci "H" ![]() ![]() This post has been edited by diaconuliviu: 29 Nov 2005, 14:46 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
B31AYZ |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Ok. Multumesc. Am sa mai studiez problema .Am inteles ca trebuie sa rotesc spre motor 1/2 tura .
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
amc |
![]()
Post
#24
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Cel mai bine daca vrei sa faci pe mesterul, desfa l iar ia l in casa si l testezi .
Impingi capul bobinei la maxim si cu o lampa de verificare vezi daca la cele doua suruburi din capatul bobinei se inchide circuitul,adica daca trece curentul dintr unu in altul daca nu........ ori contacul din bobina e bulit ori bendixul ajunge la capatul cursei si loveste carcasa inainte sa puna bobina si contactul pe cele doua suruburi, Daca ai carcasa de tipul vechi fara gaura n cap sa i dai tu manual la bendix,va trebui sa faci acele verificari pe baterie(redresorul nu face fata) Ce tip ai,cu gaura sau fara? ![]() |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Ok. Dupa mine schita nu respecta descrierea .
|
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
amc |
![]()
Post
#26
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
in schita surubul care trebuie reglat este notat cu 1!!
|
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Iulianix |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 71 Joined: 28 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca va spun care era problema n-o sa ma credeti...dar sa prelungim putin suspansul...
In primul rind, imi pare rau ca nu am putut face niste poze ale demarorului desfacut in bucati ( eram negru pe miini ![]() V-am spus ca la montare i-am facut proba si mergea f. bine. La o zi diferenta s-a intimplat ce spuneam mai sus. M-a umplut de draci...am scos demarorul din circuit, aprinderea, alarma...nimic, tensiune in bord nu era...pe cablurile ce plecau din baterie erau 12,8V...dar surpriza, pe alternator erau 3V !!! Atunci mi-a picat fisa...La montarea demarorului am montat cablul de masa pe al treilea surub, cel de jos...nu am avut puse decit doua suruburi in partea de sus, pe orizontala si eu ce-am zis, mai bine sa pun unul din ele jos, sa fie in diagonala sa fie electomotoru' fixat mai bine...De ce a facut masa in ziua montarii, nu stiu...cert e ca acum nu mai facea...Asa ca am pus firul de masa pe gaura originala ( cu surubul aferent ) si a mers tot, a aparut tensiunea in bord, a mers alarma si merg toate bine pina in ziua de azi la aproape o saptamina. Demarorul nu mai face probleme si parca sa zic ca porneste mai frumos...( doar l-am bibilit ![]() Sa vedem cit m-o tine... ![]() |
--------------------
DACIA
1310L
1998
- B909CTI
|
|
gti98 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(Iulianix @ 5 Dec 2005, 21:06) Daca va spun care era problema n-o sa ma credeti...dar sa prelungim putin suspansul... In primul rind, imi pare rau ca nu am putut face niste poze ale demarorului desfacut in bucati ( eram negru pe miini ![]() V-am spus ca la montare i-am facut proba si mergea f. bine. La o zi diferenta s-a intimplat ce spuneam mai sus. M-a umplut de draci...am scos demarorul din circuit, aprinderea, alarma...nimic, tensiune in bord nu era...pe cablurile ce plecau din baterie erau 12,8V...dar surpriza, pe alternator erau 3V !!! Atunci mi-a picat fisa...La montarea demarorului am montat cablul de masa pe al treilea surub, cel de jos...nu am avut puse decit doua suruburi in partea de sus, pe orizontala si eu ce-am zis, mai bine sa pun unul din ele jos, sa fie in diagonala sa fie electomotoru' fixat mai bine...De ce a facut masa in ziua montarii, nu stiu...cert e ca acum nu mai facea...Asa ca am pus firul de masa pe gaura originala ( cu surubul aferent ) si a mers tot, a aparut tensiunea in bord, a mers alarma si merg toate bine pina in ziua de azi la aproape o saptamina. Demarorul nu mai face probleme si parca sa zic ca porneste mai frumos...( doar l-am bibilit ![]() Sa vedem cit m-o tine... ![]() BRAVO! Bine ai venit in clubul adevaratilor fani Dacia!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
parpanel |
![]()
Post
#30
|
![]() Calator Group: Members Posts: 805 Joined: 11 March 05 ![]() |
Deci...am avut si eu acceasi problema. Demarorul facea tac si murea curentul la toata masina. Am fost la mester si mi-a dat jos demarorul. Se uita omul si nu descopera nimic. Facem proba la baterie si merge. Punem pe masina...mort.
Problema: borna de plus de la baterie avea niste depuneri si nu facea contact. Faza apare cam la 2 luni si o rezolv prin curatarea bornei. |
--------------------
DACIA
Logan
2006 Ambition
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 11:10 |