DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> zgomot diesel mult atenuat

bogdan_o
post 30 Mar 2004, 12:20
Post #61


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Sunt doua zgomote de diele. Unul mai finut care e de la culbutorii cu role si poate sa se atenueze sau sa dispara la unii dupa schimbarea uleiului si mai este unul, mai pronuntat, de la ambreiaj, mai bine zis de la arcurile lui care nu stau fixe. Asta se elimina, cum a mai scris cineva pe forum, numai dupa schimbarea lui.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-cj666
post 30 Mar 2004, 15:10
Post #62


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 20 May 03
From: Cluj




QUOTE
Sunt doua zgomote de diele. Unul mai finut care e de la culbutorii cu role si poate sa se atenueze sau sa dispara la unii dupa schimbarea uleiului si mai este unul, mai pronuntat, de la ambreiaj, mai bine zis de la arcurile lui care nu stau fixe. Asta se elimina, cum a mai scris cineva pe forum, numai dupa schimbarea lui.



Toate il au pe ala de la ambreiaj? Am pompat azi ambreiaju in draci, nu e nici o diferenta de tacaneala cu el apasat sau lasat. Tot zgomotul ala pe care il cunosc de la mama ei si care, sint de acord, poate fi de la culbutori. Aia mai sunai si la motoarele romanesti vechi, chiar daca nu erau cu role, da materialu era meserie in ei.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusI
post 30 Mar 2004, 16:01
Post #63


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 24 March 03
From: Bucuresti




A mea are zgomotul respectiv (suna ca un uruit), dar nu se aude decat daca ii dau forja o vreme..


--------------------
Solenza Scala
Dixit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 30 Mar 2004, 17:30
Post #64


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Marius, exact, nu se aude decit daca incalzesti bine uleiul din cutie!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 30 Mar 2004, 18:33
Post #65


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




QUOTE
Toate il au pe ala de la ambreiaj?


Din pacate da. N=-am vazut SLZ care, incalzita fiind, sa nu faca zgomotul acela. Valabil chiar si pentru SLZ cu cativa zeci de km.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radu718
post 31 Mar 2004, 07:49
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 675
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




La topicul Rulment cred ca problema a gasit rezovare....


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 31 Mar 2004, 20:22
Post #67


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Urmatorul text ii apartine lui Radu718, asta pentru cei care nu au citit topicul cu rulmentul.

QUOTE
Gata, cat de cat m-am linistit. Am luat decizia sa-mi umble la transmisie asa cum v-am povestit pentru huruitul din zona cv.  
Cum v-am povestit cei de la Serus au spus ca este discul de ambreiaj. Ok, l-au schimbat si diferenta radicala.  
Am incalzit-o si intr-adevar nu mai face. Cand pornesti aerul conditionat f.f.f.f. putin il sesizezi; de fapt il sesizezi fiindca stii  
ce sa asculti (daca nu as fi avut problema nu as fii observat zgomotul). Deci, fratilor, sa recapitulam pt. toti cei cu problema  
asta: zgomotul provine din jocul arcurilor (6 la numar) din discul de ambreiaj. Din punct de vedere tehnic nu se poate intampla  
nimic grav, singura problema este zgomotul deranjant de Diesel. In ceea ce priveste schimbarea discului (acolo unde este garantie-la restul, evident, ca nu conteaza) trebuie ca service-ul sa primeasca acordul Renault-aici e cam la ghici situatia, s-ar putea sa vrea s-ar putea sa nu vrea. Vrea sa vorbesc un pic si de SERUS (cred ca are legatura cu topicul, dar se poate incadra si in topicuri legate de service). Desi teoretic, de problema respectiva ar fii trebuit sa se ocupe cei de la care am luat masina, in speta Auto Cobalcesu (dar care dupa cum stiti m-au \"scuipat\", dupa ce le-am platiti masina cash), cei de la Serus nu au comentat, ba mai mult au pus punctul pe i si au fost fermi, spunand clar: \" se stie problema, este discul\". Intr-adevar toate service-urile sunt obligate sa lucreze pt. garantii Renault, dar stiti cum e ...se deconteaza greu, la manopera Renault le impune si niste tarife minimale...cu alte cuvinte AC a luat comsion pt. vanzarea masinii, iar SERUS o repara. Nu pot sa zic f. multe de calitatea lucrarii (stiti f. bine, ca la schimbarea discului este vorba de timp: cum se aseaza, cum a fost montat, etc-adica poti sa-ti dai cu parerea dupa o anumita perioada----in schimb,acum, pot sa spun ca zgomotul de Diesel este aproape inexistent si nu am probleme cu vitezele). In ceea ce priveste modul cum te trateaza: cei de la receptie sunt OK, la fel si mecanicii , in plus te lasa in atelier ( e drept ca nu oficial, dar nici nu te iau la bataie). Mecanicul se baga cu tine in seama si iti da diferite explicatii, evident la cerere. Toti stim ca nu exista mecanici-ingeri si am mai spus-o de atatea ori, important e sa alegem raul cel mai mic. Parerile sunt impartite de fiecare data, evident in functie de experientele fiecaruia. Dar daca ar fii sa fac un clasament (atentie, este parerea mea si nu vreau sa o impun nimanui) ar fii:  
1) Serus  
2)Mach1  
3)Ipso  
..  
...  
..999) prietenii nostri, Auto Cobalcescu  

Vreau sa mentionez ca am dat si eu o mica atentie mecanicului, dar nu f.substantiala (oricum asta este peste tot, stiu ca nu e un mod de gandire normal, dar asta e).  
Cam astea ar fii, ma bucur ca s-a rezolvat si as propune sa se faca un topic in care sa se voteze Service-urile, poate ca si dupa anumite caracteristici (calitate lucrari, relatii cu publicul si de cu nu cota spagii...)


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
guvernul
post 5 Apr 2004, 09:19
Post #68


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 30 April 03




Si la mine face la fel cand se incalzeste motorul. Un huruit si vibratii de la disc. Zilele urmatoare voi suna la Vocea Clientului ca s aincerc sa rezolv problema. Nu stiti, Serus repara si Dacii Solenza sau numai Renault? Ca la Cobalcescu nu m-as duce sa-mi umble la motor pentru chestii de finete. Mai degraba la Ipso daca Serus nu se baga (ceea ce ar fi ciudat dat fiind faptul ca motorizarea si transmisia e Renault).


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 5 Apr 2004, 10:12
Post #69


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Serus lucreaza EXCLUSIV Renault!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radu718
post 5 Apr 2004, 14:48
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 675
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




Partea naspa e ca s-ar putea , dupa anumiti km (poate sute, poate cateva mii) sa faca din nou....Am auzit de cazuri in care nu facea din fabrica (cum imi facea mie) , ci a inceput la 10.000 (David de la Reno.ro). Oricum e strigator la cer ce se intampla, eu am dat un mail la VC Renault, inainte ca cei de la Serus sa recunoasca. Iar cei de la Renault m-au sunat, vorbind f. amabil, spunand ca nu se stie problema respectiva...Eu le spuneam ca toata tara o are, ei nimic, taceau ca c.catu in iarba...Ar trebui sa trimitem fiecare un mail cu un text standard, creat pe un topic separat....Si atunci sa vedem, tot asa o sa zica.....


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maf
post 7 Apr 2004, 11:14
Post #71


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 10 January 03
From: Bucuresti




Am fost si eu azi la Dacoserv sa-i intreb de acel huruitul care dispare la apasarea ambreiajului. Inginerul sef de la garantii(Manzatu il cheama ...daca mai tin bine minte) mi-a zis din prima ca, intradevar, acel zgomot este din cuplajul ansamblului ambreiaj, cutie de motor. Acest "fenomen" nu produce efecte negative. Tot el mi-a spus ca daca turatia de relanti era setata un pic mai mare acest "huruit de tractor" nu mai aparea. Parca zicea cineva, aici, pe forum ca turatia de relanti este cam mica!
Daca tot eram pe acolo le-am zis si de acel zgomot rezonant care apare pe la 2100 tr/min (asta in sarcina, ca daca stau pe loc si accelez zgomotul apare in jur de 2400 tr/min). Au ridicat masina pe rampa au mai strans ceva suruburi, si mi-au spus ca virgula cauza ar fi din imbinarea dintre catalizator si galeria de evacuare, care se face printr-o parte flexibila, si care nu este atat de flexibila(ar trebui sa se lase in timp). Dar acum stau si ma intreb de ce la altii acea rezonanta a aparut dupa ceva mii de kilometri... :shock:
Ma rog, am ajuns la concluzia ca asa e facuta Solenza asta, asa ca ma voi obisnui cu acel huruit.
A, si inca ceva ... Intre catalizator si motor exista o tabla care atingea lateral catalizatorul. Mecanicii au departat un pic acea tabla de catalizator(pe laterale). O fi si asta posibila sursa de zgomot.

Una peste alta le acord nota 10 pesonalului de la service/garantii de la Dacoserv. Sunt prompti si amabili.


--------------------
Dacia Solenza Clima - B-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radu718
post 7 Apr 2004, 14:34
Post #72


Membru autentic


Group: Members
Posts: 675
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




Chiar daca o turezi un pic, tot face....Se pare (nu se stie sigur) ca tot lotul de discuri e busit....


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maf
post 7 Apr 2004, 14:42
Post #73


Membru


Group: Members
Posts: 169
Joined: 10 January 03
From: Bucuresti




QUOTE
Chiar daca o turezi un pic, tot face....Se pare (nu se stie sigur) ca tot lotul de discuri e busit....


Nope, daca o turez, chiar putin, nu mai face...


--------------------
Dacia Solenza Clima - B-00-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Radu718
post 7 Apr 2004, 14:55
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 675
Joined: 22 December 03
From: Bucuresti




Vezi la tine sa fie "dieselul -motor" si nu "dieselul-ambreiaj"....


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DanM
post 22 Apr 2004, 19:26
Post #75


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 16 April 04
From: SANNICOLAU MARE, TIMIS




Toata lumea vorbeste de revizia la 10.000.
La mine in cartea tehnica scrie ca trebuie facuta la 7.500 (SLZ Confort 1,9 D)
Am numai 2.500 km pana acum si vreau sa schimb uleiul cu Elf ...
Crede-ti ca or sa vrea? sad.gif


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
fiend2004
post 22 Apr 2004, 22:47
Post #76


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 21 April 04




citez din manualul dacia slz editia a IV-a ianuarie 2004 fara recomandari sau obligatiuni:) : "Calitate ulei motor: Dacia oil extra 10w40apisj!" am incheiat citatul! nimeni nu obliga la nimic!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 23 Apr 2004, 00:14
Post #77


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE

Toata lumea vorbeste de revizia la 10.000.  
La mine in cartea tehnica scrie ca trebuie facuta la 7.500 (SLZ Confort 1,9 D)

Revizia de 10.000km e pt benzina (1.4 MPI); pt diesel (1.9D) revizia e la 7.500, si apoi la fiecare 15.000km.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 23 Apr 2004, 08:51
Post #78


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Eu am manulalul editia a II-a pentru 1.4 MPI, care la pagina 3 scrie "In perioada de garantie a automobilului dumneavoastra se vor utiliza numai produse agreate Dacia: pentru motor, ulei Dacia Oil Extra 10W40 API SJ etc, etc."

Atunci cum ar obliga posesorii de masini care au editia a II-a sa puna numai Dacia Oil, iar pe restul i-ar lasa liberi sa aleaga orice. Pana la urma motoarele sunt aceleasi.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aTc
post 30 Apr 2004, 01:52
Post #79


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 22 April 04
From: Oradea




Salut.
Despre "zgomotul de diesel". Am si eu o SLZ de o luna cu 2000km (cumparata din Oradea). Am avut inainte un Oltcit. Asta lucreaza la temperaturi foarte mari, ca are racire atmosferica. Dupa vreo 3 ani si 45000km a inceput si motorul de "oltean" sa tzacane ca un diesel.
Remediul:
1. sistemul de ambreiaj schimbat (piese originale Citroen!) si BINE reglat (sport dar bine reglat);
2. ulei motor 10W40 semisintetic AGIP, ca e original ziceau vinzatorii.
Rezultatul: Dupa rulaj de 200km urban la 35 grade C la umbra (asta inseamna pe la 60-70 pe asfalt la 20 cm in aer) nici urma de "oboseala" a motorului sau alte zgomote "ciudate". In plus la pornire am avut inainte niste batai de la ambielaj; DUPA nimic.
Toate aceste rezultate le-am realizat cu un mecanic de etnie slovaca, cu simtzul raspunderii si rabdare cind munceste.

La SLZ am observat si eu ca si altzii ca , cu ambreiajul la podea nu se mai aude nimic in interior. La 3000 de km incerc sa-mi verific sistemul ambreiaj si sa-mi schimb uleiul pe 10W40 full sintetic Agip sau Aral. Sunt sigur ca aceste 2 cauze sunt cel care genereaza "dieselul". Am un prieten din copilarie inginer (de Timisoara) la garantii. Mi-a spus ca ma ajuta cu orice este bine demonstrat practic.

Ati mai pus problema instabilitatii termice a motorului. Pararea mea este ca tot de la ulei se trage. Pe OLTC numai uleiurile (minerale) bune si scumpe (ESSO, AGIP, BP) tineau maxim 5000km (ca lucreaza la peste 108 grd C). Dar merita. Uleiul bun si benzina curata asigura fiabilitatea motorului.

Mai conduc si un Peugeot 307 HDI. Si diferenta este ca daca am pus ulei prost (ELF !!!) si motorina proasta (PETROM !!!) am avut "carutza".

Directorul general Opel West Oradea mi-e prieten bun si aceleasi sfaturi de mai sus mi le-a dat.

Am ales SLZ, desi puteam sa-mi permit PGT 206 HDI, ca tot "baciul Ioane` " le repara si pe alea. Si cu restul de bani imi mai iau o SLZ. Sau X90 care va fi ceva mai buna (din surse directe care au pus mina pe ea).

Don't shoot the pianist...
La buna vedere!


--------------------
yeLLow
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 30 Apr 2004, 09:40
Post #80


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Din uleiurile pe care le mentionei tu nu am incercat decat BP pe care l-am folosit cativa ani buni pe masina mai veche. In '96 cand am luat masina, BP-ul era bun, dupa care s-a stricat. Acum BP e un ulei si prost si scump. Numai de bine am auzit de Castrol spre care cred ca o sa ma indrept si eu la revizia de 10k. Si o sa pastrez indicele de vascozitate 10W-40. Initial imi urlau gargaunii in cap sa-mi pun Mobil 0W-40 dar cand am aflat ca e prea subtire si iese pe la toate bujiile mi-am schimbat parerea. E prea bun pentru Dacia.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusI
post 3 May 2004, 13:05
Post #81


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 24 March 03
From: Bucuresti




Apropos de zgomotul de ambreiaj, am observat ca se accentueaza daca am consumatori porniti (in special A/C). Acu, ca un necunoscator, vin si intreb: cum se cupleaza A/C la motor ? Are vreo legatura cu ceva din ambreiaj ? (Logica mea ar zice ca nu, dar ma astept la orice wink.gif )


--------------------
Solenza Scala
Dixit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 3 May 2004, 13:13
Post #82


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Are si A/C-ul un ambreiaj propriu dar nu are nici o legatura cu cel din cutie!


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 3 May 2004, 17:05
Post #83


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Compresorul de A/C este antrenat de motor prin asa-numita curea de accesorii care mai antreneaza si pompa de servo si alternatorul. Chestia pe care spune Marty este un fel de ambreiaj al compresorului. Asta pentru ca (,) cureaua de accesorii antreneaza tot timpul si compresorul insa acesta din urma nu trebuie sa mearga decat atunci cand este cuplat.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusI
post 3 May 2004, 17:08
Post #84


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 24 March 03
From: Bucuresti




Aha, multam.
Ca vreau sa ma duc sa fac gat la ipso ca imi face ambreiajul zgomot si vreau sa fiu informat, sa nu ma abureasca aia smile.gif


--------------------
Solenza Scala
Dixit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 3 May 2004, 17:16
Post #85


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Pai din cate s-a discutat pe forum, zgomotul ambreiajului e cauzat de arcurile sale care au un mic joc. Nu afecteaza cu nimic performantele masinii si nici nu conduc la o uzura prematura a ansamblului. In schimb face acel zgomot, ceea ce inseamna ca inlocuirea lui, mai precis acordul celor din service e cu semnul intrebarii. Mie personal imi face la fel, dar nu m-as duce sa-mi dea motorul si cutia jos pentru asta.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MariusI
post 3 May 2004, 17:26
Post #86


Membru autentic


Group: Members
Posts: 344
Joined: 24 March 03
From: Bucuresti




Din moment ce lui Dany i l-au schimbat pe motivul mai sus mentionat, inseamna ca o sansa e .. si daca pot sa am un ambreiaj mai putin uzat si care face si mai putin zgomot, nu e normal sa incerc ?


--------------------
Solenza Scala
Dixit.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 00:03
Forum Renault