Ulei motor--dCi cu filtru de particule(DPF), Ulei si filtre ulei pentru Euro V-DPF
![]() ![]() ![]() |
Ulei motor--dCi cu filtru de particule(DPF), Ulei si filtre ulei pentru Euro V-DPF
bella |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() TRACTORIST INCEPATOR Group: Members Posts: 322 Joined: 9 June 06 ![]() |
|
||
--------------------
Logan
Laureate 1.5dCi-75Cp
2011
- PH-xx-XXX
|
|||
george_scala_2004 |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
|
--------------------
...
...
...
|
|
Ampt |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București ![]() |
Din informatiile pe care le-am gasit pe marginea acestui subiect (fara sa fac reclama), acesta ar fi uleiul recomandat :
Elf SOLARIS DPF 5W-30, ACEA C4, Level C3 Norma Renault : RN 0720 Am inteles ca exista in Service-urile Dacia si varianta de Dacia Oil SOLARIS DPF 5W-30 ! |
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|
bella |
![]()
Post
#4
|
![]() TRACTORIST INCEPATOR Group: Members Posts: 322 Joined: 9 June 06 ![]() |
Merci George.
Ce ma intriga este faptul ca in carnetul de garantie spune doar norma ACEA C3 iar pe diverse site-uri spune ca motoarele Renault Euro IV/V cu DPF trebuie sa foloseasca ulei compatibil cu RN0720 care e de fapt asociata cu norma ACEA C4. 15 Nov 2011, 16:41: QUOTE(Ampt @ 15 Nov 2011, 16:37) Nu sunt nici pe departe expert dar parca totusi... This post has been edited by bella: 15 Nov 2011, 15:41 |
--------------------
Logan
Laureate 1.5dCi-75Cp
2011
- PH-xx-XXX
|
|
DMP |
![]()
Post
#5
|
![]() Mumu' padurii Group: Members Posts: 1.670 Joined: 4 September 06 From: Bucuresti ![]() |
In Carnet ce scrie?
Din cate am citit, pentru diesel cu DPF Renault solicita ulei cu norma RN0720. |
--------------------
Dacia
Logan
1.5 dci 2006
|
|
bella |
![]()
Post
#6
|
![]() TRACTORIST INCEPATOR Group: Members Posts: 322 Joined: 9 June 06 ![]() |
In carnet, daca am fost eu suficient de atent, scrie doar norma ACEA C3(0-5w30) deci nimic de RN0720.
Sper sa nu ma insel... This post has been edited by bella: 15 Nov 2011, 16:11 |
--------------------
Logan
Laureate 1.5dCi-75Cp
2011
- PH-xx-XXX
|
|
george_scala_2004 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 6.580 Joined: 16 April 09 ![]() |
Poate ca acele carnete au fost tiparite pe vremea Euro 4 si inca nu au apucat sa le actualizeze...si e destul de aiurea...
|
--------------------
...
...
...
|
|
bella |
![]()
Post
#8
|
![]() TRACTORIST INCEPATOR Group: Members Posts: 322 Joined: 9 June 06 ![]() |
Nice...de ce nu ma mir oare?
Asadar, ar trebui respectata norma ACEA C4 respectiv RN0720. Later: Si totusi...pare-se ca si ACEA C3 poate fi folosit la motoarele cu filtru de particule dar poate doar pentru motoare cu norma de poluare Euro IV. ACEA C3 oils are Top Tier lower SAPS1 lubricants. They are designed for use in high performance gasoline and light duty diesel engines where advanced aftertreatment systems such as Diesel Particulate Filters (DPFs) and Three Way Catalysts (TWC) are used. Sursa: http://www.lubrizol.com/EuropeanEngineOils/C308.html 15 Nov 2011, 17:42: QUOTE(Ampt @ 15 Nov 2011, 16:37) Din informatiile pe care le-am gasit pe marginea acestui subiect (fara sa fac reclama), acesta ar fi uleiul recomandat : Elf SOLARIS DPF 5W-30, ACEA C4, Level C3 Norma Renault : RN 0720 Am inteles ca exista in Service-urile Dacia si varianta de Dacia Oil SOLARIS DPF 5W-30 ! Din Datele aferente lui Elf se pare ca este folosit la Euro IV cu filtru de particule. ![]() This post has been edited by bella: 15 Nov 2011, 16:42 |
--------------------
Logan
Laureate 1.5dCi-75Cp
2011
- PH-xx-XXX
|
|
MariusWsW |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 9 May 04 ![]() |
daca nu sunt indiscret, am si eu o intebare:
de ce sa folosesc ulei special pt DPF cand de fapt in mare marte motoarele sunt identice cu exceptia DPF-ului. Ca uleiul sta in baie si pe toate componentele mobile si nu ajunge in camera de ardere asa cum se intampla cu combustibilul. Ca DPF-ul are legatura stricta cu gazele evacuate. Gresesc? Unde? multam |
-------------------- Omului ii trebuie 1 an sa invete sa vorbeasca si o viata sa invete sa taca...
|
|
mk2 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti ![]() |
Da, gresesti.
Tocmai ca uleiul ajuge in camera de ardere. Este aruncat de turbina - intr-o cantitate mica intr-adevar, dar ajunge. |
--------------------
Dacia Logan
1.5 dci
2006 Laureate
- BxxXXX Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
|
|
MariusWsW |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 9 May 04 ![]() |
MK2, cu tot respectul, dar ma jignesti. Intr-atat de idiot nu sunt si crede-ma pe cuvant ca daca tu crezi ca acea cantitate, care in 10 mii de km este de maxim 100 ml, hai 250 ml afecteaza DPF, eu imi tai...toba la masina. Vreau o explicatie clara nu prostii de-astea. Oricum mersi de osteneala de a scrie
|
-------------------- Omului ii trebuie 1 an sa invete sa vorbeasca si o viata sa invete sa taca...
|
|
bella |
![]()
Post
#12
|
![]() TRACTORIST INCEPATOR Group: Members Posts: 322 Joined: 9 June 06 ![]() |
Inainte de a cere explicatii si socoteala, de ce nu ne explici cu argumente documentate ceea ce afirmi?....
![]() <span class='edit'>14 Dec 2011, 10:51:</span> QUOTE(MariusWsW @ 13 Dec 2011, 10:28) daca nu sunt indiscret, am si eu o intebare: de ce sa folosesc ulei special pt DPF cand de fapt in mare marte motoarele sunt identice cu exceptia DPF-ului. Ca uleiul sta in baie si pe toate componentele mobile si nu ajunge in camera de ardere asa cum se intampla cu combustibilul. Ca DPF-ul are legatura stricta cu gazele evacuate. Gresesc? Unde? multam Ia te uita aici: QUOTE Low Ash Lube Oil CJ-4 is the American Petroleum Institute (API) lube oil specification for engines using exhaust aftertreatment such as a Diesel Particulate Filter (DPF) and cooled Exhaust Gas Recirculation (EGR). Commonly known as “low ash” oil, it is more resistant to heat and leaves lower amounts of ash deposits when it does burn off during the combustion process. The lower ash content of the oil enables the DPF to reach the EPA mandated 4,500 hour ash cleaning service interval for engines above 174 hp (130 kW). However, Cummins expects to extend this service interval to 5,000 hours. In Europe, the equivalent specification to CJ-4 low ash oil is ACEA E9, which was also introduced specifically for engines using exhaust aftertreatment. CJ-4 was first introduced for use with EPA 2007 on- road engines and is now the industry recommended specification for Tier 4 Interim engines, as is ACEA E9 in Europe for Stage IIIB engines. So Why The Oil Spec Upgrade? Tier 3 off-road engines in North America can currently use the API CH-4 spec introduced in 1998 or the CI-4 spec introduced in 2002. However, using EGR and a DPF significantly increases demands on lube oil performance. Here’s why: EGR: by operating at elevated temperatures EGR creates additional demands on the lube oil. Recirculating the exhaust gas results in higher amounts of soot (the hard carbon particles in the exhaust) for the lube oil to hold in suspension. CJ-4 and E9 oil are formulated to deal with these higher soot loadings and prevent premature engine wear. DPF: small amounts of the engine oil are consumed by the combustion process, this results in the formation of incombustible ash. This ash is formed from the base stock and trace minerals found in the oil additive pack. The DPF traps the ash in the same way it traps particulate matter (PM). However, the ash remains incombustible in the DPF - unlike the PM which is oxidized. CJ-4 and E9 low ash oil help extend the ash cleaning interval to its maximum level, as they contain a lower level of trace minerals within the additive pack to generate less ash. The CI-4 spec introduced in 2002 does not have a low ash formulation. The new CJ-4 is backwards compatible so it can also be used in engines meeting Tier 3/Stage IIIA and other previous emissions regulation standards as long as the engine is also operating with ultra-low sulfur diesel ULSD) fuel (15 ppm or less sulfur content). Cummins highly recommends the use of a high quality heavy-duty engine oil, such as Valvoline Premium Blue, which meets or exceeds the API performance classification CJ-4. The CJ-4 classification indicates that the lube oil has been specifically designed to work with both cooled EGR and exhaust aftertreatment when using Ultra-Low Sulfur Diesel of 15 ppm sulfur content. Will oil change intervals stay the same? Yes. Oil change intervals will remain the same when using low ash lube oil. This post has been edited by bella: 14 Dec 2011, 10:51 |
--------------------
Logan
Laureate 1.5dCi-75Cp
2011
- PH-xx-XXX
|
|
EUGEN2008 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.889 Joined: 19 August 08 From: Brasov ![]() |
eu am inteles altceva , ca in momentul in care se face curatirea filtrului de particule (intentionat sau in mod aleator) arderile care au loc degaja o caldura foarte mare care deterioreaza usor uleiul obisnuit, uleiul asta cu "specificatii" isi pastreaza proprietatile si la temperaturi mai inalte astfel ca nu e nevoie sa schimbi uleiul dupa o regenerare a filtrului. Probabil ca dupa o regenerare a filtrului la un motor cu ulei obisnuit in el , se aprinde martorul de ulei dupa regenerare din cauza uleiului compromis. Si decat sa schimbi uleiul dupa bunul plac al filtrului de particule mai bine bagi de care trebuie , nu?
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE
2006 La omu sarac nici boii nu trag !
|
|
paul_p |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.133 Joined: 1 April 06 From: psd=evil ![]() |
Desi a trecut 1 an de la postare concluzia din postul anterior merita inca toata consideratia
![]() This post has been edited by paul_p: 30 Oct 2012, 00:54 |
--------------------
Fara
roti
fara ipocriti
- 2010
|
|
Ampt |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.597 Joined: 25 July 10 From: București ![]() |
A folosit cineva uleiul acesta la dCi-urile cu filtru de particule ?
http://uleideulei.ro/elf-solaris-fe-5w30-litru-p-890.html |
--------------------
Dacia
SupeRNova / Logan ph2
2000/Rapsodie/Laureate 1,5 dCi 75 CP, Euro 5/2011 Este mai ușor să previi, decât să remediezi !
|
|
mdaniel76 |
![]()
Post
#16
|
Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 11 September 11 ![]() |
eu am folosit la ultima revizie ulei motul xclean 5w40, scrie ca este pt filtru de particule. dar pe site-ul motul este uleiul best reccomended. pana acum merge impecabil, dintre toate uleiurile folosite aral, castrol, elf, de motul sunt cel mai multumit.
|
--------------------
Dacia
Logan
2008, Prestige 1.5dci 85cp
- x xx xxx
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#17
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Dau un "bump" la acest topic in incercarea de a afla un rezultat. Exact aceeiasi dilema am si eu ca si initiatorul topicului.
In hartogaraia primita la cumpararea masinii la sectiunea ulei motor zice ca se recomanda ELF sau ulei care sa respecte norma C3 5w sau 0w 30 in functie de temperatura mediului. Acum problema, unii zic de acea norma RN0720 ca ar trebui sa fie inclusa in calitatile uleiului dar toate uleiurile pe care le-am gasit sa respecte acea norma (inclusiv ELF) zic numai de norma C4. Deci nu am gasit ulei care sa aiba norma C3 + RN0720. Atasez o poza luata de pe forumul vecin reno.ro. Este vorba despre E5 la care se recomanda uleiul cu norma RN0720 si schimbul de ulei la fiecare 30.000km sau 1 an. La mine despre schimbul de ulei zice ca trebuie facut la fiecare 20.000km sau 1 an. Ce tip de ulei folositi cei care aveti norma euro5 si euro6? Ce scrie despre ulei la cei care aveti euro6? L.E. Am inceput sa fac ceva "sapaturi" pe net si am descoperit ca uleiul recomandat ar fi ELF Solaris FE 5w30 dar acesta ar fi fost inlocuit de Elf Evolution Full-Tech FE 5w30. Despre Elf Evolution Full-Tech FE 5w30: ELF full synthetic oil, latest generation, specially adapted to meet the requirements of Renault cars' new diesel engines fitted with particulate filters (DPF). Recommended for all driving style types and all journey types. Formula designed to enable fuel savings by directly reducing friction inside the engine. ACEA C4 niveau C3 RENAULT RN0720 Deci ar fi norma C4 la nivel C3 ? This post has been edited by RazvanF: 5 Jan 2019, 19:58 Attached thumbnail(s) fisa_clio_4_dci_euro_5.jpg ( Size: 531.98k ) Number of downloads: 281 Untitled1.png ( Size: 304.85k ) Number of downloads: 284 |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
user123 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Nu o sa gasesti niciodata C3+RN0720 ; RN0720 este numai C4, vezi pe site lubrizol/ACEA.... Ideea este urmatoarea.....ce anume iti trebuie tie? C3 sau C4? Rn0720? Norma exacta ceruta de fabrica.... Vad ca acolo ti-au pus un ulei RN0720 deci C4, care dpdv al DPF se impaca cu C3 ( cerut la vremea ta)- este mai stricta norma, continut mai mic de cenusa .... Deci eu zic ca nu-i problema sa folosesti uleiul despre care scriai.... Exprimarea pe site - elf- este ambigua, marketing......uitate pe norme ce presupune C3 si apoi C4 si o sa vezi ca poti folosi C4 fara probleme. |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
RazvanF |
![]()
Post
#19
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
In acele hartii in care precizeaza tipul de ulei scrie ca am nevoie de ulei cu norma C3 si ca Dacia recomanda uleiurile ELF. Nu scrie absolut nimic de norma RN0720 sau alte norme RN.
Ceea ce ma deruta este faptul ca la masinile Renault scrie in hartii de acea norma, sau cel putin de ulei special conceput pentru diesel cu dpf dar nu si la Dacia. Niste chestii se cam bat cap in cap, faptul ca recomanda norma C3 dar nu scrie nimic de norme RN si faptul ca la alte masinii scrie de norma RN + norma C4. In momentul de fata am in motor mobil super 3000 5w30 xe care zice ca e ceva low emissions dar vreau sa il schimb cu ELF Evoulution FE care chipurile este uleiul recomandat. Norma C4 +RN0720 cu nivel C3 .... ![]() This post has been edited by RazvanF: 8 Jan 2019, 07:04 |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#20
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
rn0720 e suficient.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
user123 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Pune 0720 sau C4 linistit |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
RazvanF |
![]()
Post
#22
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
Mulțumesc pentru răspunsuri .
|
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
trabinatorccc |
![]()
Post
#23
|
Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 12 January 15 From: radauti ![]() |
QUOTE(RazvanF @ 8 Jan 2019, 07:02) In acele hartii in care precizeaza tipul de ulei scrie ca am nevoie de ulei cu norma C3 si ca Dacia recomanda uleiurile ELF. Nu scrie absolut nimic de norma RN0720 sau alte norme RN. Ceea ce ma deruta este faptul ca la masinile Renault scrie in hartii de acea norma, sau cel putin de ulei special conceput pentru diesel cu dpf dar nu si la Dacia. Niste chestii se cam bat cap in cap, faptul ca recomanda norma C3 dar nu scrie nimic de norme RN si faptul ca la alte masinii scrie de norma RN + norma C4. In momentul de fata am in motor mobil super 3000 5w30 xe care zice ca e ceva low emissions dar vreau sa il schimb cu ELF Evoulution FE care chipurile este uleiul recomandat. Norma C4 +RN0720 cu nivel C3 .... ![]() Mobilul asta pe care il folosesti nu e pentru dpf.Nici macar nu scrie norma C3 pe el.Daca vrei Mobil 1 foloseste ESP formula 5w30 (bidonul cu eticheta si capac verde), care are norma ACEA C3 dar nu e RN 720. Eu il folosesc de 6ani, chiar daca nu e RN720 pentru ca e mai ieftin ca elful si se gaseste la bidoane de 4l nu 5l. Intra 4,3l pina la max.Il schimb la 10-12mii de km.Nici la mine in carte nu scrie nimic de RN720, ci doar norma ACEA C3. Dacia nu recomanda in mod explicit o anume marca de ulei. Ei folosesc DACIA OIL, care cred ca e acelasi ulei ca si ELFul.L-am folosit doar in primul an,4600km pentru ca cu acest ulei a venit masina din fabrica.Nu am remarcat diferente cind am trecut la Mobil1. |
--------------------
dacia
logan
2011 1,5dci laureate
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#24
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
in 2011 aveai FAP?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
evisceratum |
![]()
Post
#25
|
Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 27 August 05 ![]() |
Da, FAP din 2011! nu esti la curent? Nu numai el!
Poti incerca Valvoline SynPower MST C4 5W30 - are norma renault. |
--------------------
Dacia & Renault
MCV 2011 & Megane2001
1.5 DCI 90CP & 1.6l 16v MCV 1.5DCI 90cp E5
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#26
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
QUOTE(trabinatorccc @ 11 Jan 2019, 11:26) Deci nu ma speria cu de astea ![]() Uite aici, atasez 2 poze fata spate cu bidonul de mobil super 3000 care il am acum. Am vro 6000 de km cu el dar maine trec la bidonul albastru ca azi mi-a venit comanda. L.E Despre Dacia Oil, nu cred ca este acelasi cu Elf. De ce zic asta? Pentru ca la Clio 4 euro 5 zice ca schimbul de ulei se face la 30.000 de km la acelasi diesel 1.5 de 90 cai si la Dacia zice ca schimbul se face la fiecare 20.000 km. Vezi cateva posturi mai sus ca am atasat o poza cu fisa service de la Clio4. This post has been edited by RazvanF: 12 Jan 2019, 20:05 Attached thumbnail(s) 20190112_183140.jpg ( Size: 486.98k ) Number of downloads: 186 20190112_183150.jpg ( Size: 752.61k ) Number of downloads: 176 20190112_183204.jpg ( Size: 563.8k ) Number of downloads: 177 |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
trabinatorccc |
![]()
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 101 Joined: 12 January 15 From: radauti ![]() |
einstein1984
Da,atunci s-a trecut la euro5. As fi luat euro4 dar nu mai aveau. RazvanF Imi cer scuze, cred ca in graba am vazut mobil fe in loc de xe. De ala am la skoda si eram sigur ca e ACEA A3/B3. Cit despre schimburile de ulei la 20000 sau 30000km e chestie de marketing, la fel cum e si cu cureaua de distributie. In Romania,Dacia zice ca se schimba la 80-90000km, iar la Renault,in vest, cu acelasi motor 1,5dci e 120000km.N-as schimba uleiul in motor la 30000km nici sa mi-l dea gratis. La 12000km (90% extraurban si multa autostrada) deja nu mai arata prea bine.Probabil din cauza dpf-ului.Vesticii in schimb tin uleiul in motor 30000km Pentru ca dupa 4-5ani vind masina la estici si nu le pasa cit mai tine. This post has been edited by trabinatorccc: 13 Jan 2019, 10:06 |
--------------------
dacia
logan
2011 1,5dci laureate
|
|
RazvanF |
![]()
Post
#28
|
![]() Tech Group: Members Posts: 2.284 Joined: 25 March 14 ![]() |
QUOTE(trabinatorccc @ 13 Jan 2019, 10:04) Asta e clar. Am sa vad pe parcurs cum va fi cu uleiul Elf. Cu cel ce a venit din fabrica am fost multumit. Dar desigur ca si motorul era nou. L-am schimbat la 15.000 km. Cam asta va fi limita pentru mine la cum exploatez masina. In legatura cu mobil super 3000, am cautat si ca sa respecte norma Rn0720 trebuie sa aiba scris pe bidon FormulaR asa cum celelalte au scris fe, xe etc. |
--------------------
Dacia
Logan MCV Stepway X52
2017 1.5dCi 90 cp VW Polo Comfortline 2017 1.2TSI 90 cp 7-speed DSG
Masina are un tacanit....este intre scaun si volan. |
|
Lord Hades |
![]()
Post
#29
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Legat de ulei, mașina estimează si notifică daca este necesar schimb mai repede de 30k km. Personal am schimbat pe la 26k parca.
Legat de DPF ... Nu stiu cum arată ciclul de curățare inițiat de mașina, nu am văzut nimic in 30k km care sa semene a curățare dpf. Legat de ule in camera de arderei, cu siguranță o parte din el intra in camera de ardere. Ca il scapa suflanta, ca intra pe la segmenti, ca rămâne oricum pe cilindru pentru ca asa trebuie. Eu schimb cu ce a avut mașina din fabrica si nu imi bat capul. Motorul oricum duce mai mult decât mașina. |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
user123 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 ![]() |
Daca te iei dupa acel sistem de "estimat" nu faci bine....este pus orientativ, nu e litera de lege Dar nu trebuie sa ma crezi, cauta pe net despre acel sistem si cum functioneaza ( ce parametrii ia in considerare) si apoi tragi singur concluziile.... Daca tii uleiul 26 000 km si mai vrei si "longevitatea" filtrului de particule si protectie motor.......no comment, nu ai nici una din aceste lucruri ( nu in conditiile din romania, de la trafic la carburanti si la ce mai vrei tu) |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:48 |