Consum ulei Duster 1,2 TCe 125CP in garantie, Consum repetat ulei si nesemnalizare senzor
![]() ![]() ![]() |
Consum ulei Duster 1,2 TCe 125CP in garantie, Consum repetat ulei si nesemnalizare senzor
vincere |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 25 June 10 From: IASI ![]() |
|
||
--------------------
DACIA
DUSTER 1.2 TCe, 125 CP, 4x4, E6
2015
- IS31DIO
|
|||
YRX |
![]()
Post
#62
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Uf, greu mai esti de citit. Mai ia si tu randul de la capat cand schimbi ideea.
Deci, ai facut test compresie. Nu inteleg ce e cu cartonasele, testul de compresie se face cu un manometru si se citesc valori ale presiunii in bar. Mai povesteste cu amanunte cum s-a facut. Admisia i-a durut mana sa o desfaca? Nu ti-au dat nici o explicatie, unde se duce uleiul? Nici macar o supozitie? Ai citit topicul la care am pus link? Are aceeasi problema si a descris si rezolvarea. Haideti ma, ce dracu, sunteti atatia care lucrati la Dacia, spuneti-i omului unde sa sune sau ce sa ceara sa trimita Dacia om la Iasi sa-i verifice omului motorul. Care-s pasii de urmat in caz ca nu te intelegi cu serviceul. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
sobolan |
![]()
Post
#63
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
spune-le sa-ti schimbe simeringurile la supape si apoi sa reverifice catalizatorul/filtrul de particule ! Oricum motorul ala n-o s-o duca mult pe sasiul ala,era mai corecta o motorizare mai mare gen dci110.
This post has been edited by sobolan: 13 Mar 2018, 10:52 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Agrig |
![]()
Post
#64
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(YRX @ 13 Mar 2018, 07:53) Deci, ai facut test compresie. Nu inteleg ce e cu cartonasele, testul de compresie se face cu un manometru si se citesc valori ale presiunii in bar. Mai povesteste cu amanunte cum s-a facut. Probabil a facut testul cu un compresimetru adevarat, din acela cu inscriptor grafic. Are un ac care inescrie cresterea si descresterea presiunii din cilindru pe o rola de hirtie, cum erau vechile inscriptoare grafice la AMC-uri sau electrocardiografe. |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
YRX |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Da, ma rog, eu n-am vazut decat din ala cu manometru. Cat traieste omul invata...
![]() Dar vroiam sa vad niste valori, vad ca omul se invarte in jurul cozii prin serviceuri fara nici un rezultat. Mi-a placut la Partner ( cel cu Captur) cum a facut Cobalcescu, i-a facut uleiul maxim, i-a sigilat toate busoanele si dupa nu stiu cati km a venit la service si i l-au masurat. Au stabilit consumul si i-au schimbat motorul cu totul. Aici mi se pare abureala aiurea, fara nici un rezultat. Pe vremuri trimitea Dacia om de la Pitesti si pentru vopsea sarita, sa verifice si sa autorizeze reparatia. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Agrig |
![]()
Post
#66
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Ala e Renault...
Cam asa arata ala cu inregistrare: https://www.olx.ro/oferta/vand-compresmetru...html#00055ce9ba This post has been edited by Agrig: 13 Mar 2018, 13:45 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
vincere |
![]()
Post
#67
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 25 June 10 From: IASI ![]() |
De sus in jos s-a inscris presiunea de la cilindru de pe partea pasagerului inspre cilindru de pe partea soferului (nu stiu cum numerotati), privind graficul:
cilindru 1 - 26,5 barr cilindru 2 - 27 barr cilindru 3 - 28 barr cilindru 4 - 25 barr (unde a repetat testul) This post has been edited by vincere: 13 Mar 2018, 14:59 Attached thumbnail(s) test_compresiune.jpg ( Size: 41.75k ) Number of downloads: 444 |
--------------------
DACIA
DUSTER 1.2 TCe, 125 CP, 4x4, E6
2015
- IS31DIO
|
|
YRX |
![]()
Post
#68
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Cum naibii sa ai 28 de bari?
![]() RCO la 1.2 este 9,5:1, ar trebui vreo 13 bari. Inginerilor, voi ce ziceti? Din ce stiu P= 1,55xRCO-2,35 Cum se citeste nenea Grig cartonasul? This post has been edited by YRX: 13 Mar 2018, 15:27 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Agrig |
![]()
Post
#69
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Adica romaneste, merge si asa!
A folosit cartonas de Diesel ca s`au gatat alealalte. Cred ca este exact ca ala de pe OLX la care am pus eu link. Acolo sint in fapt 2 aparate, pentru Diesel si pentru Otto si au cartonasele lor fiecare, in stinga si dreapta se vad in buzubarase. In fapt colegul a si scris asta: ". Manometru avea o tija cu un carton si cand a dat la automat s-a inscris o mica curba, nici o valoare scrisa - spunea ca cartonasele sunt de la diesel (la ultimul cilindru mi s-a parut ca era o valoare mai mica - au zis ca nu au infiletat bine si au repetat. Singura explicatie care mi s-a spus ca este ca uleiul se duce in turbina." This post has been edited by Agrig: 13 Mar 2018, 16:05 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#70
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
pentru un diesel are compresii ok ish, la limita d ejos. Pentru un benzinar sunt cam mari.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
YRX |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Adica au masurat o p... Si sa nu-ti vina sa-i iei la bataie.
Einsteine, parca esti rabin sa mor io, auzi raspuns - pentru diesel sunt bune, pentru benzina cam mari ... ![]() Poate ca da, poate ca nu. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Agrig |
![]()
Post
#72
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Adica masutstoarea aia ar trebui sa fie o dovada a ceva!
Asa cum spui, te poti pisa pe ea! |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
IRONICK |
![]()
Post
#73
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
bion |
![]()
Post
#74
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Acu 2000 de ani erau manometre cu diagrama.Ca sa priceap inginerii ca la seismograf dar fara rola . Eru niste fituici pe care se scria data, modelul si nr. masinii. Pe carton era un grafic dedicat Dupa ca faceai RK iti facea o inregistre din aia anexata la factura.Daca dupa RK iesea rau ucenicu belea pooola. Slefuia la scaune de supape pana nu mai trecea strop de benzina la test.
![]() |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
YRX |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Agrig |
![]()
Post
#76
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
IRONICK |
![]()
Post
#77
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
sobolan |
![]()
Post
#78
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
ala turbo are rc-ul mai mic.....eu mai scriu odata : a se verifica simeringurile la supape la "minunea" aia de motor,uleiul nu dispare asa prin magie,ori il mananca ori il pierde....cat despre aparatele alea de masurat compresia cu hartie pot zice ca-s de prin anii 80,un manometru cu un furtun facea minuni si arata ok....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Agrig |
![]()
Post
#79
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
De, asta e avantajul clapetei de acceleratie fly by wire...inchide tot, vid la maxim in galerie, sa te mai miri cum soarbe uleiul atunci?
|
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
YRX |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Ce conteaza ma ca-i turbo?
Zice la carte ca are raport 9,5 la 1, cand masori compresia nu cred ca intra turbina sa faca presiune. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
vincere |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 25 June 10 From: IASI ![]() |
Mecanicul crede ca uleiul e aspirat in Turbina. Cum ?
Nu stiu daca lucrurile se leaga cu defectul de fabricatie prezentat de Argus. Am facut o traducere a celor de la ARGUS La rădăcina problemei, o calibrare defectuoasă a computerului motorului. Presiunea scăzută în galeria de admisie, cuplată cu o depresiune puternică în cilindru, cauzează o lipsă de etanșeitate a celui de-al doilea segment al pistoanelor. Uleiul este apoi aspirat și ars prin ardere, de unde și supraconsumarea ulei. Soluția este reprogramarea calculatorului pentru a mări presiunea din colector când sarcina și viteza motorului sunt scăzute și reduce consumul de ulei. Din nefericire, dacă autovehiculul nu este readus în timp, uzura segmentelor crește și cauzează deteriorarea ireversibilă a motorului din cauza lipsei de lubrifiere. Acest lucru ar fi putut fi evitat datorită prezenței unei martor de avertizare. ulei. Din motive de economie, producătorul a ales sa faca acest motor fara acest martor. |
--------------------
DACIA
DUSTER 1.2 TCe, 125 CP, 4x4, E6
2015
- IS31DIO
|
|
Agrig |
![]()
Post
#82
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
Adica apare depresiunea in admisie ca timpitul de calculator inchide complet clapeta de acceleratie cind frinezi cu motorul. Atunci trage ulei de unde poate, din baie pe sub segmenti sau pe sub simeringurile de supape.
La alea batrine nu aveai cum face asta halul ala de vid in admisie, era surubul de reglaj relanti. This post has been edited by Agrig: 13 Mar 2018, 23:33 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
BLUE R 19 |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.244 Joined: 12 August 10 From: Pitesti ![]() |
Asta e o gluma de explicatie, puteau s-o rezolve in cazul asta, poate ca trage din carter in admisie, depinde cum e sistemul de recirculare, pe la segmenti doar daca e infundat. Ori simerinrurile supapelor. Sau amarata de turbina are scapari.
This post has been edited by BLUE R 19: 14 Mar 2018, 02:29 |
--------------------
Dacia
1310
/1900
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#84
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
Pentru colegul care întreba cine plătește manopera în garanție: nimeni. Dacia obliga service-urile autorizate sa lucreze gratis. Dacia suporta doar costul piesei înlocuite, care dpdv costuri e cam de 10x mai mic decât prețul de vânzare către utilizator.
În concluzie, Dacia rulls! Iar serviceurile fug de garanții ca el diablo de tămâie. Referitor la ulei, toate mașinile consuma ulei prin fenomenul de pompa al segmentelor. Ca unele consuma mai puțin e alta chestiune. |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#85
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
nu abera amice, se plateste si manopera inlocuirii piesei catre service. Pretul de garantie e mai mic fata de pretul clientul doar cu suma care reprezinta adaosul de service (serviceul cumpara piesa cu X lei d ela renult, atata e platit pe ea in garantie). Sericeurile fug de problemele pe care stiu ca nu le rezolva din prima si genereaza retur in atelier....
@YRX, eu le dadeam cu diagrama in cap, dar nu e masina mea. This post has been edited by einstein1984: 14 Mar 2018, 08:00 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
vincere |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 25 June 10 From: IASI ![]() |
Intrebare: macar testul de compresiune facut are valoare calitativa ? aprecIind diferentele de valori , se poate evalua pragul la care se poate spune ca exista o diferenta semnificativa de presiune care sa arate defectiunea pe vreun cilindru ? Care sunt valorile de referinte pt motorul asta ?
In articol se vorbeste de lipsa de etanseitate pe segmentul 2. Mecanicul spunea ceva ca testul te compresiune se face doar daca masina da semne ca scoate fum negru si se duce ultimul segment - deci trag concluzia ca segmentii pot fi uzati partial si daca ultimul segment e ok testul de compresiune sa iasa normal ? eu am mers cu uleiul sub nivelul marcat minim al jojei, era doar cam 5 mm pe varf, habar nu am cati km, cu singuranta cand am descoperit faptul lipsei de ulei eram 10000 km de la ultima schimbare de ulei 5w30 si filtre. Cum puteam sa imi imaginez ca in 10000 km pierd tot uleiul. Nu am verificat cand au facut ultima schimbare de ulei inainte incidentului de pierdere, pana unde era nivelul pe joja, dar mi s-a spus ca la revizie service-ul e obligat sa aduca uleiul la limita superioara a jojei. Din ce stie careva asa se procedeaza ? |
--------------------
DACIA
DUSTER 1.2 TCe, 125 CP, 4x4, E6
2015
- IS31DIO
|
|
Agrig |
![]()
Post
#87
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.056 Joined: 13 February 04 From: Jimbolia/Timisoara mai rar. ![]() |
QUOTE(BLUE R 19 @ 14 Mar 2018, 02:21) Asta e o gluma de explicatie, puteau s-o rezolve in cazul asta, poate ca trage din carter in admisie, depinde cum e sistemul de recirculare, pe la segmenti doar daca e infundat. Ori simerinrurile supapelor. Sau amarata de turbina are scapari. Ai perfecta dreptate, rezolva problema simeringurilor, segmentilor si a consumului de ulei cu update de soft! Mai era o masina care avea un dispozitiv care daca`l scoteai consuma ulei mai mult, mai ales in oras! Stiti care? Si totusi exista vreo masina care are recircularea gazelor din carter dusa sub clapeta? in asa fel incit sa "suga" ulei din baie in frina de motor? La un motor nou diferenta de compresie peste 10% este destul de mare, testul a fost facut la cald? Ca valoare absoluta habar n`am cit este folosind diagrame de Diesel. La al meu 1.6Mpi de 150Kkm diferenta este de sub 0,5bari masurata la rece, la cald nu m`am mai obosit sa o fac. This post has been edited by Agrig: 14 Mar 2018, 10:19 |
--------------------
Renault
Megane IV 1,33Tce
2021 Life "Proștii se înmulțesc cînd cei înțelepți aleg să tacă"
Nelson Mandela |
|
YRX |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai ce sa zic, dupa cartonasul cu 28 de bari am ramas pe jumatate prosti. Nu ai valoarea presiunii pentru motorul tau. Doar sa vedem diferentele intre cilindri. La 1 si 4 sunt mai mici valorile, dar nu se stie cu cat. Referinta ar fi 13 bar.
Bujiile cum aratau? Erau mate, lucioase, cu depuneri, negre? Alte investigatii au facut? Turbina? |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
sobolan |
![]()
Post
#89
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(vincere @ 14 Mar 2018, 10:01) tu chiar nu intelegi nimic,valorile care ti-au fost spuse sunt fictive,refa testul cu un manometru cum fac toate service-urile si pune-i sa verifice cumva etenseietatea simeringurilor supapelor,pe acolo se mananca ulei la mai multe motoare si de la alte marci mai ok.....un mecanic bun vede imediat gazele reziduale pe admisie,trage o concluzie.....daca-l da la turbina vezi de ce ajunge in admisie,poate pierde turbina pe la lagare dar ar face zgomot.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
vincere |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 25 June 10 From: IASI ![]() |
- nu si-au batut capul cu nici o turbina si verificare suplimentara, asa-zisul test de compresie a facut la insistenta mea la rece, bujiile erau curate neafumate.
- " pune-i sa verifice cumva etanseietatea simeringurilor supapelor,pe acolo se mananca ulei " - cand nu-s pe domeniul meu , cam greu sa stiu ce sa mai cer sa-i faca si cum - toti pe unde am fost sar sa-mi puna ulei 10w40 sa mascheze , cu greu am impus sa puna ulei 5w40 - probabil vor sa vada cat ulei consuma, ca mai apoi sa ma convinga dupa manual ca 0,5 l / 1000 km este normal, incat sa nu isi mai bata capul cu alte verificari si sa ma faca sa o las moarta ... - cat am mers cu ulei sub limita inferioara fara sa am vreun martor aprins, riscul sa fie dusi segmentii, il poate spune un test de compresie sa inteleg. Voi face testul de compresie la alt service. problema e alta: care sunt valorile de referinta si ce inseamna in valori absolute uzura segmentilor pe acest tip de motor ? - am primit azi un telefon ca voi fi reconvocat pentru o reprogramre a softului - ce sa inteleg ca se rezolva prin reprogramarea softului ? rezolva problema sau doar mascheaza defectiunea si uzura pe segmenti? ... in articolul pus se vorbeste chiar de lant de distributie, bloc motor This post has been edited by vincere: 14 Mar 2018, 21:55 Attached File(s) ![]() |
--------------------
DACIA
DUSTER 1.2 TCe, 125 CP, 4x4, E6
2015
- IS31DIO
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 04:15 |