RABLA numai cu ITP, split de la Stiri pe scurt
![]() ![]() ![]() |
RABLA numai cu ITP, split de la Stiri pe scurt
MuciX |
![]()
Post
#91
|
||
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
|
||
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|||
maho |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Nu-l am pe "ignore", pur si simplu nu stiu cum e p-aici (daca e nevoie de itp pt. inchiriere de loc), pt. ca eu imi tin masina in garaj, in curtea cuiva - proprietate privata. Pana acum n-am fost in situatia sa-mi inchiriez loc, si sper sa nu fiu nici de-acu' incolo (la vreo 2 ani dupa ce-am facut masina, am adus-o in fata blocului pt. vreo 3 ore, pe un "X" - loc intre parcari - si am gasit capota portbagajului zgariata).
Mai e o chestie subiectiva (tot off-topic) si relativa: ce inseamna "rabla", si cat de des ar trebui sa circule masina. De-aia zic ca atata timp cat omu' (din motivele lui) plateste tot ce trebuie pt. ea, n-ai ce-i face. |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
mircea_aq |
![]()
Post
#93
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.170 Joined: 13 October 06 ![]() |
QUOTE(pishky @ 2 Apr 2019, 09:56) Se ia in calcul NEDC sau WLTP ? @maho, daca as fi politia romana, indiferent ca vorbim de o dacie 1310 din '83 sau una din '99, indiferent ca e intr-o stare buna sau curg tablele de pe ea, indiferent ca te gazeaza sau nu (presupun cu generozitate ca ar mai exista agregate care nu scot gaze in asa hal incat sa-l oblige pe cel aflat in spatele ei sa treaca pe recirculare). Indiferent de aceste aspecte, te-as opri, te-as felicita pentru capacitatea de a indura si te-as anunta ca supliciul a luat sfarsit si vei pleca spre casa pe jos si cu un tichet rabla in buzunar. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
maho |
![]()
Post
#94
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
Nici o sansa.
De-aia ziceam ca totu-i relativ, probabil clio din 2006 e considerata "masina noua", iar aia din 2010 futurista. ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
MuciX |
![]()
Post
#95
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Nici chiar asa. Statutul de masina istorica ar trebui sa se pastreze. Si o masina ok tehnic prezenta zilnic in circulatie nu prea constituie rabla.
|
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
dizzy |
![]()
Post
#96
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.070 Joined: 11 February 04 ![]() |
Rabla- dpdv al meu, este o un autovehicul in stare avansata de degradare cu sanse minime de a fi readus pe drumuri fara o cheltuiala care sa depaseasca cu mult valoarea ei.
Daca este perforata de rugina la structura de rezistenta: sasiu, praguri, lonjeroane, stalpi, contraaripi, in plus mecanica e obosita, nu mai are sens reparatia. Ok, poate daca ar fi vreun Bugatti, vreun Mercedes antebelic, atunci ar merita sa o reconstruiesti - ca asta facio, folosesti seriile si reconstuiesti masina de la zero. Dar o Dacie 1310, un Oltcit, W123, W124, E30, o Lada putreda, nu mai merita refacute si nici nu vor fi refacute. Vor zace acolo, focar de infectie, pline cu siringi, cadavre de animale, etc. E mult mai bine ca aceste cadavre sa fie duse la fier vechi. Eliberezi un loc de parcare, iti iei o masina din zilele noastre de care te poti folosi decent. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#97
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.366 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
se ia in calcul ce e in CIV, si in civ e in functie de data productiei/inmatriclarii, deci WLTP anul asta
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
torquemada |
![]()
Post
#98
|
![]() torquemada Group: Members Posts: 1.902 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Defapt:
Astfel, în anul 2019, prima de casare se acordă pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 120 g CO2/km NEDC (New European Drive Cycle, utilizat în temeiul Regulamentului (CE) nr. 692/2008 al Comisiei Europene), în regim de funcționare mixt, conform informațiilor înscrise în Certificatul de Conformitate al mașinii (COC). În cazul în care în COC este înscrisă cantitatea de emisii de CO2 conform standardului WLTP (World Harmonised Light Vehicles Test Procedure, stabilită în Regulamentul 2017/1.151 al Comisiei Europene), prima de casare se acordă pentru autovehiculul nou al cărui sistem de propulsie generează maximum 140 g CO2/km NEDC, în regim de funcționare mixt. |
--------------------
DACIA
Logan II
2012 / 0.9 TCe Laureate
- B-xxx-xxx Există două feluri de oameni:
1 - Cei care pot extrapola din date incomplete |
|
psychoo |
![]()
Post
#99
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.684 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Heh, focusul meu are 124 in CI (wltp) si e euro5.
Nu e foarte restrictiv din ce vad |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#100
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.170 Joined: 13 October 06 ![]() |
OK, multumim torquemada.
Face sens. La 120 g CO2/km WLTP nu se incadreaza nici macar 1.33 Tce-ul. @maho, pe clio il paste rabla, mai are intre 5-11 luni, in functie de cand apare fl-ul megane-ului, pleaca pe ultimul drum. @MuciX, tu stii la prima mana cat costa sa refaci o masina veche. Mie mi se pare o pasiune rezervata celor cu bani multi. Vehiculele istorice in schimb ar trebui scuturate bine de tot. Sub umbrela acestui statut, in Romania majoritatea au abuzat si au inregistrat tot felul de rable. RAR-ul ar trebui sa le ia la triat, 80-90% ar ajunge in ghearele rematului. Ce e istoric la o dacie din anii 80, care din fabrica n-a avut nici directie nici frane, doar piese rebutate. Sa fim seriosi. Nimic, doar nostalgia si incapacitatea de a evolua a unor indivizi, coroborate strans cu saracia cronica pe care au indurat-o de-alungul vietii, ii fac sa se agate de tinicheaua aia chioara. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
MuciX |
![]()
Post
#101
|
![]() sunt un om bun Group: Members Posts: 9.559 Joined: 19 November 07 From: când în când ![]() |
Unii sunt legati de fiarele alea fara frane, prin diverse amintiri. De aia se chinuie sa le tina in circulatie, nu as cataloga-o ca incapacitate de a evolua.
Personal nu consider ca am bani multi, doar ca nu aveam un alt hobby sau viciu in care sa toc bani, asa ca mi-am permis sa aloc un cunatum mai mare din venituri acelui proiect. Au intrat niste bani, dar pe o perioada de 5 ani. Bani pe care altii i-ar fi dat pe undite, incaltari trendy, calatorind, sau mai stiu eu ce. |
--------------------
-
-
- Un român emigrat este un român salvat.
|
|
dizzy |
![]()
Post
#102
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.070 Joined: 11 February 04 ![]() |
Unii nu-si permit din cauza de saracie.; altii din nostalgie.
Aveam un vecin (betiv) cu doua Dacii Nova, tot timpul ba era una stricata, ba cealalta. Inainte sa ma mut, si-a luat o Skoda Octavia dar nu a vandut troacele. Cred ca era nostalgic. This post has been edited by dizzy: 2 Apr 2019, 12:51 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
maho |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru rigido-flexibil Group: Members Posts: 5.219 Joined: 7 April 10 From: Brașov, orașul olimpic ![]() |
QUOTE(mircea_aq @ 2 Apr 2019, 12:50) @maho, pe clio il paste rabla, mai are intre 5-11 luni, in functie de cand apare fl-ul megane-ului, pleaca pe ultimul drum. @MuciX, tu stii la prima mana cat costa sa refaci o masina veche. Mie mi se pare o pasiune rezervata celor cu bani multi. Vehiculele istorice in schimb ar trebui scuturate bine de tot. Sub umbrela acestui statut, in Romania majoritatea au abuzat si au inregistrat tot felul de rable. RAR-ul ar trebui sa le ia la triat, 80-90% ar ajunge in ghearele rematului. Ce e istoric la o dacie din anii 80, care din fabrica n-a avut nici directie nici frane, doar piese rebutate. Repet, notiunea de "rabla" e foarte relativa: acu' ceva timp, am constatat in trafic ca mi se arsese un bec de faza scurta; am tras pe dreapta, am schimbat becul si-n 10 minute am plecat, case solved; in schimb, vad o gramada de cazane ("rable"?) care merg cu un bec ars fara greata (probleme la instalatia de iluminare = motiv de retinere talon), poate nu-si permit sa mearga-n service, sa dea bara jos si sa schimbe becul. Nu e singurul, iar pt. unii banii nu-s chiar totul in viata. Esti in eroare de doua ori: nu orice dacie (sau orice alta masina) din anii '80 ia atestatul de "istorica", iar pt. a 2-a parte a afirmatiei... ![]() Istoricele chiar sunt "scuturate" bine (mai ales la r.a.r.), in unele cazuri chiar excesiv, stiu de la prima mana. ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983 "Mother, should I trust the government ?" - No fuckin' way !
"A champion is someone who gets up when he can't." |
|
dizzy |
![]()
Post
#104
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.070 Joined: 11 February 04 ![]() |
Din partea mea ar trebui scuturate TOATE masinile, nu conteaza ca e istorica, non-istorica, isterica, etc.
Poate ar trebui introduse mai multe categorii de istorice: - 30 ani-60ani youngtimer 60 ani-100 ani oldtimer 100 ani- + veryoldtimer |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
cristic1982 |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.342 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
dizzy este așa (au tipologii în funcție de vechime, nivel de originalitate etc.), citește regulamentul pentru certificare de pe retromobil.
Anul ăsta am vrut să iau un pemfe 750 din '89 și să îl fac vehicul istoric (îndeplinind condițiile) și m-am documentat de subiect, dar riscul de a nu putea să o incadrez că vehicul istoric m-a dat înapoi. This post has been edited by cristic1982: 2 Apr 2019, 16:23 |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
Merced |
![]()
Post
#106
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Daca este originala si foarte bine intretinuta eu cred ca ai sanse sa o faci istorica. Chiar a avut un amic asa ceva la un moment dat, era cred ca din 1988 daca tin bine minte. Dar masina aia va inghiti multi bani. Tin minte ca l-a apucat pe el nebunia ca nu mai tineau amortizoarele de la portbagaj si capota, si le-a cumparat, noi, doar originale, ca altele nu se mai gaseau, cu vreo 800 lei in 2008. Ca idee asa.
Cat despre cele incadrate ca vehicul istoric eu sunt de acord cu maho. Masinile alea trec prin mai multe maini decat unele obisnuite, tot ajungi cu ea si la RAR in timp ce cu alte masini poti sa treci ITP cu 100 lei in plus si sa fie cu filtru de particule anulat, chestii din astea. Eu inca am in familie Cielo-ul alor mei luat in 1995. Si daca Dacia am dat-o la rabla in 2008 parca, fiind cam greu de salvat, cu gauri mari cauzate de rugina prin toata caroseria, pe asta n-o s-o dau, chiar daca pana la sfarsitu' anului as cam vrea sa o scot din circulatie. Si acum regret ca am dat Dacia, au fost salvate altele mult mai distruse, dar era vorba de multi bani pe care nu-i aveam atunci. Inca mai visez noaptea ca o conduc. Sunt chestii din astea stupide care nu prind la toata lumea, dar ma rog, cine stie, intelege. Pana la urma pana face 30 de ani n-ar mai avea mult Cielo-ul, iar infloriturile de rugina pe la contraripile spate si putin pe praguri nu se compara cu gaurile prin care bagai mainile de la Dacie. Cu reparatii prin zonele alea, o vopsire cap-coada, cateva elemente puse la punct, interiorul curatat si aranjat, o vad atestata in 2025. Sase ani trec imediat. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
cristic1982 |
![]()
Post
#107
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.342 Joined: 4 February 11 From: Pitești ![]() |
Păi și scrie că un autovehicul istoric nu se folosește zilnic.
Am discutat cu cineva care se ocupă de certificarea vehiculelor istorice și mi-a spus că există neșansa la rar să nu accepte certificarea, iar asta înseamnă o acciză de 1 euro/cm3 (pt. că are motor mai mare de 3000 cm3) și impozitul aferent. În fine, am renunțat la idee momentan. |
--------------------
Dacia
Duster
2010 K9K898 Laureat 4x4 & 1980 Fiat Spider 2000
|
|
Merced |
![]()
Post
#108
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Nu Rar îți certifica automobilul, ci Retromobil. Ia legătura cu Ov de aici, poate te lămurește el mai mult.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#109
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
sper sa va pot da detalii in curand cu toate etapele certificarii .... vreme nu am din pacate sa aduc acasa Aro si sa ma ocup de el ..
|
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
sobolan |
![]()
Post
#110
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(pishky @ 2 Apr 2019, 10:56) 120 e dar cam tot ce este e6 chiar si diesel scoate in jur de suta deci ce e asa grav ? QUOTE(Merced @ 2 Apr 2019, 17:57) Pana la urma pana face 30 de ani n-ar mai avea mult Cielo-ul, iar infloriturile de rugina pe la contraripile spate si putin pe praguri nu se compara cu gaurile prin care bagai mainile de la Dacie. Cu reparatii prin zonele alea, o vopsire cap-coada, cateva elemente puse la punct, interiorul curatat si aranjat, o vad atestata in 2025. Sase ani trec imediat. ai de pla mea,dacia lui einstein de la bursa era naspa ca era euro3 ,cielo ce norma are ? ![]() Cu tot respectul,te stiu pe aici de mult dar te credeam mai serios,ori cu einstein o dadeai in balarii pe la bursa....no offence. This post has been edited by sobolan: 2 Apr 2019, 21:51 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#111
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(mircea_aq @ 2 Apr 2019, 11:50) Ce e istoric la o dacie din anii 80, care din fabrica n-a avut nici directie nici frane, doar piese rebutate. Sa fim seriosi. Nimic, doar nostalgia si incapacitatea de a evolua a unor indivizi, coroborate strans cu saracia cronica pe care au indurat-o de-alungul vietii, ii fac sa se agate de tinicheaua aia chioara. In caz ca nu oscilezi intre o lipsa cronica de bun simt, si frustrari macsime ca n-ai fost luat in brate cand erai mic, ti s-o explicat aici: QUOTE(MuciX @ 2 Apr 2019, 11:59) |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
sobolan |
![]()
Post
#112
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
@mirce_aq :dacia cu bune si rele face parte din noi,e masina cu care ne-am crescut,e ok la multe treburi casnice,te duce din A in B ,toti am mers cu ele,au facut tara....iarna e ok,da caldura cand ajungi la destinatie
![]() This post has been edited by sobolan: 2 Apr 2019, 21:57 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Merced |
![]()
Post
#113
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
QUOTE(sobolan @ 2 Apr 2019, 20:52) ai de pla mea,dacia lui einstein de la bursa era naspa ca era euro3 ,cielo ce norma are ? ![]() Cu tot respectul,te stiu pe aici de mult dar te credeam mai serios,ori cu einstein o dadeai in balarii pe la bursa....no offence. Vorbim de doua chestii diferite. Cielo ala anu' asta o sa ajungă sub șopron și ferit de eventuale taxe aiurea. Îl voi scoate și de la primărie și apoi când va avea 30 de ani se poate reinmatricula și plăti impozitul la primărie pe anii ăștia, cel puțin acum schema asta este posibila. E o mașină avuta de noua în familie, cu valoare sentimentala și într-o stare mult mai buna decât crezi tu. Dacă ai fi văzut unul lângă altul unul facut în Coreea și unul la Craiova ai fi știut despre ce e vorba. Alea din 1996 românești sunt adunate de mult cu matura cum zici tu. Asta are niște flori de rugina, nici măcar una "patrunsa". In plus și-a petrecut și primii ani de viata într-un garaj. Nu neg ca este mult mai bun un Logan, dar nu era un Vectra furat, era pe platforma de Kadett, iar tabla proasta era apanajul celor făcute la noi, nu alora făcute la ei. Eu la bursa ma uitam de o mașină care sa înlocuiască Cielo-ul pentru a fi folosita în următorii ani de maica-mea. Cum baga ăștia taxe dubioase, cum se va radia Cielo, care este într-adevăr non-euro. Între timp am găsit ceva interesant la niște rude, rămâne sa vad zilele următoare despre ce e vorba(cu motor mai mic și euro 4, tot din 2005). Asa sa iau un Logan chiar și la super preț și sa ma trezesc ca cer prostii ăștia taxe aiurea , chiar sunt bani pierduți. Oricum cred ca se preteaza mai bine pentru mama o mașină mai mica. Dacă nu se baga taxe dubioase în următorii doi ani, voi încerca să devansez restaurarea mașinii. Tot nu am văzut niciuna pe internet sa mai arate ca în reclama care a consacrat-o. Au ajuns Daciile mașini de colecție, de ce nu ar fi și astea cândva: Cu respect! This post has been edited by Merced: 2 Apr 2019, 22:04 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#114
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
Dacia are pesonalitate si inca o dezvolta,crede-ma.....stiu ca e kadet,am gresit....daca e coreean e mai ok la consum si cheltiueli de intretinere +mai putini senzori si electronica ,pana la urma e treaba ta ce faci cu ea
![]() This post has been edited by sobolan: 2 Apr 2019, 22:07 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Merced |
![]()
Post
#115
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Dacia are personalitate pentru noi, pentru alții nu are nimic. Mașina poate ajunge și la Rabla cu Itp ca îl are valabil, dar dacă încă se pot face chestii cu ea, ar fi păcat. Oricum nu sunt bani de masina noua. Piese sunt pe piața, principala problema e sa găsesc pe cineva sa o vopsească cum trebuie. În rest nu sunt multe de schimbat, are în general piese de calitate pe unde a fost nevoie, amortizoare Kayaba, capete de bara Lemforder, plăcute Ferodo, filtre Mahle. Chiar am întreținut - o cât s-a putut de bine, dar cu tabla e o lupta cu timpul.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#116
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
tabla te lasa si la merceses,aia e.....daca ai garaj e ok daca nu e mai naspa.....piesele la cielo-s ieftine,ma mir ca inca se mai gasesc,am avut unul pe mana coreean de la servici,era full-full,tot ce se putea avea pe o masina ,cutie hidramata in 3,era ok,mi-a placut la vremea aia....pana la urma as lua unul identic daca as gasi doar asa de moft desi ma indoi... dar tabla....tabla la ele e cam proasta orice ai zice iar la anii astia te astepti la multe...adica dintr-o simpla gaurica luata la frecat
![]() ![]() This post has been edited by sobolan: 2 Apr 2019, 22:29 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#117
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.170 Joined: 13 October 06 ![]() |
Vad ca s-au activat cativa fani ai berlinelor obosite.
Oare chiar merita sa investesti atata energie in apararea unei rable ? La urma urmei amintirile sunt legate de trairi si de oameni, nu de masini, aspiratoare sau frigidere. Cu astea din urma iti faci treaba cat ti-o faci, pe urma le casezi sau le duci la remat, dupa caz. Eu inteleg foarte bine ca cei mai in varsta au fost traumatizati de comunism si inca au sechele, dar e cazul sa-si depaseasca trauma si sa dea dracului harbul. Daca ai bani, si ai acest fetis sa te chinui cu 1310, fa-o pe proprietatea personala, nu pe un drum public. Pentru mine locul daciei 1310 e la muzeul comunismului, alaturi de carpeta cu rapirea din serai si de volumul omagiu. In niciun caz pe strazi. Sa numesti o dacie 1100/1300/1310 vehicul istoric, mi se pare o gluma macabra. @sobolan, verifica din curiozitate cate motoare scot sub 120 g co2/km cf WLTP. Chiar si 140 g e problematic. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
Merced |
![]()
Post
#118
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Repet, un Ford T e mai sigur? Nici ala nu e masina istorica? Fiecare face ce vrea cu banii lui. Nu vorbim de epavele care încă circula și care sunt de toate felurile, însuți niște oameni care au niște mașini aduse din cam toate punctele de vedere la starea din fabrica a mașinii. Ce e rău că se duc de câteva ori pe an cu ele la întâlniri pentru pasionați?
Ai înțelege mai ușor dacă în loc de Dacia 1300 i-ar zice Renault 12? Ala e vehicul istoric? |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
sobolan |
![]()
Post
#119
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(mircea_aq @ 2 Apr 2019, 23:28) eu zic ca tu esti deja activat..... te ataci aiurea,cu ce e mai ok un Kafer la directie sau frane? la ala franele-s o gluma de doi lei,am vazut si stiu....sau o duba obosita T1 ? sau un trabant ? sau o skoda MB etc dar au cult in toata lumea si aia nu mai zic nimic de Hitler.....aia e,is masini vechi depasite tehnologic,is masini de epoca,de parada cu tehnologia aferenta anului de fabricatie....ce e asa de greu de inteles ? Daca la mine te referi cu varsta nu ai ghicit...sechele nu prea am spre deosebire de tine,asta vad eu si altii(desigur) din ceea ce scrii....nu ne cunoastem si nu impinge limita,te rog. This post has been edited by sobolan: 2 Apr 2019, 22:40 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#120
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.170 Joined: 13 October 06 ![]() |
Tocmai, ca nu sunt. Modelele care merita cu-adevarat titulatura de istorice sunt putine la numar.
Ca se numesc R12, 1310 sau Cielo, ca sunt intr-o stare tehnica buna sau nu, e prea putin relevant. Chiar daca ar fi perfecte tehnic, ele sunt atat de departe de standardele din ziua de azi, incat simpla lor prezenta in trafic constituie un pericol pentru ceilalti participanti. Personal n-as vrea sa fiu pe trecerea de pietoni in situatia in care e umed pe jos , iar dintr-un sens vine un istoric 1310. Chiar daca are actele in regula, corespunde tehnic cu ce e in fisa masinii, soferul e atent si respecta regulile de circulatie, conduce preventiv, are mari sanse sa provoace un accident. Dacia 1310 nu franeaza pentru ca are un sistem ineficient de franare, pentru ca de fapt si de drept nu are un sasiu echilibrat, iar spatele pleaca foarte usor in derapaj, pentru ca suspensia masinii nu o ajuta sa aiba o aderenta mecanica buna. Pur si simplu, judecata prin prisma standardelor de azi, e un pericol public. Faptul ca sunt unii pasionati care vor sa cheltuie pentru a restaura berline, e treaba oamenilor cum isi cheltuie bugetul. Din punctul meu de vedere sa se bucure de ele, dar nu pe un drum deschis circulatiei publice. |
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 8th May 2025 - 20:55 |