Toyota PRIUS test, motorizarea hibrida: benzina + electric
![]() ![]() ![]() |
Toyota PRIUS test, motorizarea hibrida: benzina + electric
IulianP |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|||
kukuruz |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 4 June 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IulianP @ 28 Dec 2005, 12:27) PRIUS II. Asa ca am trimis un mail la Toyota France [...] Spre surprinderea mea sunt contactat a doua zi de un reprezentant Toyota si, dupa ce mi se aduce la cunostinta oferta (care includea si un mic discount (25.000-cu taxe, 20.700-fara taxe, 20.000-pentru persoanele simpatice, asa, ca mine…) mi se propune sa vin sa ridic masina de test intr-o zi si sa le-o aduc a doua zi ![]() [...] Vor urma impresiile ![]() Daca te uiti la preturile Toyota France editia 12.12.05 din acest PDF vei gasi preturile TTC (toate taxele cuprinse) la cele 3 nivele de dotare ale Prius II 110CP: - €25050 Linea Sol MC - €28800 Linea Sol Pack MC - €28800 Linea Sol Pack cu IPA (=Intelligent Parking Assist) Discountul acordat este intr-adevar mic daca in oferta lor era dotarea de la primul punct, dar substantial daca era una din celelalte doua! Apropo, cat este procentul TVA in Franta? Stii ca de la 1 ianuarie, in unele tari europene (ex. UK, cu doar GBP250 in plus fata de modelul actual) este disponibil Prius facelift 2006: prius2006a5jw.th.jpg prius2006b6hc.th.jpg |
-------------------- |
|
IulianP |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 ![]() |
QUOTE(kukuruz @ 28 Dec 2005, 20:21) Discountul acordat este intr-adevar mic daca in oferta lor era dotarea de la primul punct, dar substantial daca era una din celelalte doua! Mai, discountul fata de pretul uzual (si fara taxe, un fel de CIP) era de vreo 700 de euro. Nu ar fi mare, dar nici de lepadat. Oricum, neavand cum sa o cumpar pt mine este irelevant... ![]() QUOTE(kukuruz @ 28 Dec 2005, 20:21) Apropo, cat este procentul TVA in Franta? Nu stiu exact, am sa caut. Ok, in sfarsit am mai gasit ceva timp sa astern impresiile. === Prima impresie, chiar in curtea Toyota, e ca masina are o forma cam ciudatica ![]() === Intrarea in masina. Bon (avand in prealabil o minima documentatie in legatura cu particularitatile masinii) ma duc spre masina. Surpriza asteptata, dar, totusi, f placuta : masina parcata, incuiata, ma apropii, duc mana spre manerul usii si ![]() === Instalarea la volan – ia foarte putin timp. Te obisnuiesti imediat cu pozitia, ramai insa un pic sceptic la unele chestii ‘altfel’ ![]() - nu exista nici un levier de viteze, fie el si automat. Nu exista nici frana ‘de mana’ intre scaune. Astfel spatiul eliberat devine un loc cu tot felul de compartimente extrem de utile. Cam orice ai avea cu tine prin mana sau prin buzunare poti baga acolo, ba chiar si ma mult. - pentru inceput, imi dau seama ca sunt marcat de unele ‘sechele’ ![]() ![]() === Primele tururi de roata : mai intai comut din micul joystik de pe bord pe ‘mers inainte’. Apoi apas usor acceleratia, iar masina se pune in miscare fara sa faca vreun zgomot. Am senzatia ca cineva ma impinge de la spate ![]() ![]() === Sa descriu cam cum se intampla acceleratia. Varianta 1 : daca apesi pedala relaxat ![]() Varianta 2 : esti pe loc si apesi pedala ca disperatul ![]() ![]() ![]() Mai urmeaza… ex : PRIUS nu are cutie de viteze… da, da… |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
AND |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Super tare , felicitari!
PS: 40Nm ? Pai Logan 1.6 are 124Nm ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
asarban |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
400 monser..400
|
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
lucian79 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 11 September 05 From: O R A D E A ![]() |
Banuiesc ca ai facut niste poze ..nu ?!
|
--------------------
pejos
confort
2006 feel free ..... feel FIAT
|
|
ssilviu |
![]()
Post
#7
|
![]() F1 Man Group: Members Posts: 8.043 Joined: 11 June 04 From: Nicaieri ![]() |
prius are CVT? sau motorul termic este generator pentru cel electric?
This post has been edited by ssilviu: 29 Dec 2005, 19:52 |
--------------------
Renault
Megane 2 GPL
2006 Renault Master 2
Renault Clio 4.1 1.2 EDC Renault Clio 4.2 1.2 EDC Dacia Dokker 1.6 SCE GPL Dacia Logan 1.4 GPL |
|
Doru |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 247 Joined: 27 May 03 ![]() |
super.
![]() ![]() |
--------------------
VW
PASSAT TDI 4 MOTION
- B-05-TIE Keep It Real!!
|
|
nicolau.cosmin |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 86 Joined: 15 August 03 From: Galati ![]() |
Ce chestie, seamana cu Nissan Primera! Oricum, tot n-am inteles cum functioneaza dar daca as avea 30000 de euro mi-as lua-o desi sunt fan BMW!!!
|
--------------------
Dacia
Solenza Scala
- GL-05-UJR Life Is A Shit And I Want My Money Back !!!
|
|
IulianP |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 ![]() |
Am si unele poze, le pun la repezeala ca e deja tarziu. Detalii mai urmeaza, explicate pe indelete, dar nu acum.... despre constatarile mele privind consumul, despre 2-3 situatii mai "la limita" prin care am impins-o... si, ma mai gandesc
![]() Mai am si "episodul 2" si 3... mai am impresiii de impartasit, nu le-am terminat, inca. nu pot "sa tac", n-am cum sa ma abtin dupa ce am condus "chestia" asta. - ssilviu: o sa urmeze despre asa-zisa cutie de viteze (nu e CVT, de fat nu exista cutie in sensul clasic, voi detalia data viitoare!), - Ma intreba cineva de ce au ale motor pe benzina si nu pe motorina + electric. Ei bine, din mai multe considerente si, din cate m-am prins eu pana acum: 1. e un motor mai special care functioneaza pe ciclu "Atkinson" (parca) si nu Otto; nu ma intrebati detaliile tehnice ca nu le stiu exact. Stiu doar ca isi variaza singur compresia, a.i. la pornire, de ex, e f mica (cam 7, de-aia nici nu iti dai seama cand porneste), iar in lucru ajunge pe la 12, parca. 2. ratiuni de poluare: diesel se incalzeste mai greu, e mai brutal un pic, mai nerafinat; Asta are si un fel de "termos" ![]() 3. cica ar fi f bine adaptat tipului de transmise mai speciala de pe PRIUS; cam atat stiu pe tema asta. - lucian79 : am si poze, vor urma. - Doru: consumul e super mic - detalii altadata, acum doar atat: de la dealerul Toyota din afara Parisului pana acasa (18km total, 8 autostrada, 2 bulevard periferic aglomerat, 8 oras pe stradute aglomerate) mi-a consumat o medie de 3,8 l/100. F putin. Cred totusi ca era si drumul un pic in panta spre Paris (cam ca de la Comarnic spre Ploiesti, lejer, inobservabil aproape). Oricum e beton ! ! ![]() - nicolau.cosmin: sa stii ca in SUA e doar 18000 USD si pleci cu ea . adica vreo 15000 euro. deh... ![]() - asarban: 400Nm, asa e. Scuze, graba... - AND: merci. chiar mi-a placut si imi place si sa impartasesc impersiile. SI sunt 400NM, nu 40. Cam cat 3 Loganuri si jumatate ![]() Hai noroc ! PS: poze la intamplare: http://img514.imageshack.us/img514/9282/pic00642bh.jpg http://img514.imageshack.us/img514/9335/pic00919ay.jpg http://img514.imageshack.us/img514/4940/pic00988pk.jpg http://img514.imageshack.us/img514/1215/pic00866ve.jpg http://img514.imageshack.us/img514/3791/pic01217bk.jpg |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
AND |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.225 Joined: 19 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Am o curiozitate ..
In pen-ultima poza se vad doua torpedouri..care defapt banuiesc ca doar cel de jos este torpedoul normal iar cel de sus este cel refrigerat (gen Fiat Stilo) ; ma insel? Daca nu ..atunci , de unde pleaca airbag-ul pasager? ![]() |
--------------------
Dacia
Logan 1.4 Laureate
- B - xx - xxx Audi's 5.9 TDI V12 - Worlds most powerful production diesel!
|
|
driverx |
![]()
Post
#12
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(AND @ 30 Dec 2005, 04:23) Am o curiozitate .. In pen-ultima poza se vad doua torpedouri..care defapt banuiesc ca doar cel de jos este torpedoul normal iar cel de sus este cel refrigerat (gen Fiat Stilo) ; ma insel? Daca nu ..atunci , de unde pleaca airbag-ul pasager? ![]() Nu are. Doar Logan, si asta numai la versiuni de top are si airbag pasager. Compari Toyota aia cu Loganul? ![]() |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
IulianP |
![]() ![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 ![]() |
... continuare ...
AND: nu stiu cum e cu airbag-ul dreapta; SIGUR are, are si laterale si in fata si in spate; pur si simplu insa, nu stiu de unde "sare" ![]() === Transmisia este de tip variabil continuu, similara ca feed-back faimoasei CVT (dar cu alte solutii tehnice). In fapt, trebuie sa iti imaginezi ca motorul electric si cel pe benzina sunt cuplate printr-un fel de diferential si ca varierea vitezei motorului electric adapteaza raportul de viteza al motorului pe benzina – ceea ce mi se pare o chestie geniala, un triumf al simplitatii si electronii de gestiune. Practic ai scapat de o pacoste in plus, anume cutia de viteze. Iar motorul pe benzina functioneaza intotdeauna la un regim quasi-constant, in jurul regimului de randament maxim. === Ce am mai constatat, in vrac, fara nici o ordine: directia este supla, volanul este relativ mic, dar este plin de butoane (ca unul de formula 1; la inceput te descumpaneste, dar pe urma nu te-ai mai dispensa de ele, sunt f f ergonomice si facil de actionat la viteze f mari, pe autostrada de ex); vizibilitatea inainte si laterala este f buna; in spate ai senzatia unei masini de curese cu 2 zone de viziune: sus si jos (iarasi, te obisnuiesti f rapid); ecranul tip "airbus" e elementul central de atractie al interiorului. === Alta chestiune interesanta este ca nu exista turometru: la inceput m-a mirat, dar apoi mi-am dat seama ca la sistemul asta nici nu ai nevoie. Oricum nu schimbi tu viteze si, mai ales, conducand masina asta chiar ca un dement nu ai senzatia de "supraturare" ![]() === Urcarea in panta se face foarte alert ![]() ![]() La fel, plecare in panta e f facila: cu maneta in pozitia "inainte, daca te opresti in panta masina nu da singura inapoi nici un cm, iar la plecare gadili putin acceleratia si o ia din loc; fara frana de mana, turare, sincronizare, patinare, socuri etc... Revenind la Logan deja ma enerva povestea asta cu plecarea in panta (mai ales ca a trebuit sa o fac de vreo 10 ori la rand) si nu ca nu stiu sa o fac, pur si simplu e mult mai mare si incomoda bataia de cap. === Consumul in oras e de 5,3 litri ![]() === CEl mixt exterior+oras, obtinut pe 150 km (Paris-Dreux) parcurs cam asa: - 15 km iesirea din Paris (ambuteiaj pe cca 8 km, am facut peste o ora; aici o masina clasica ar fi ars benzina sau motorina de pomana; Prius a mers majoritatea timpului pe motorul electric); - 30 km autostrada mai aglomerata cu variatii dese ale vitezei fluxului de deplasare (intre 80 si 120) - 30 km drum national (adica tot 2 benzi pe sens + banda de urgenta, ca o autostrada; relativ liber, seara, vant lateral f puternic, viteza de croaziera constanta de 130-140) - La intoarcere acceasi poveste, dar in sens invers; Rezultat – consum mediu de 5,4 l/100 km ![]() === Cam atat. Concluziile acum ... Eu unul am fost incantat de aceast „alt stil” de a gandi si conduce o masina. Trecerea inapoi la Logan (o masina de cara raman in continuare f multumit, totusi), dar, in fapt, spre orice alta masina „clasica”, este destul de enervanta: schimbarea vitzelor pare o inutilitate, acceleratiile (pentru a obtine timpi similari) se fac mult mai putin rafinat, cu suturi, cu urlete ale motorului etc.. Am constatat ca, inclusiv pt pasageri, daca mergi intr-o masina clasica si trebuie sa te tii dupa un Prius care merge vioi (nu sportiv) trebuie sa o faci in totala lipsa de consideratie pt confort si rafinament. Pe cand in Prius totul e deconectant, clam, usor etc.. Pana nu demult ma dadeam si eu cocos cum ca „cutiile automate” sunt pt cei ce nu stiu sa conduca si alte asemenea abureli. Ei bine, Prius nu are cutie deloc si o gasesc geniala in schimbarea rapoartelor: este extrem de intuitiva: - apesi usor pe acceleratie, motorul se tureaza cat ii ceri si masina accelereaza usor (fara sa trebuiasca sa isi varieze regimul de lucru (turatia)de la 1800/2000 la 3000/3500 rpm de 5 ori ![]() ![]() Toate cele bune. Si sa mai auzim de astfel de teste. Ii invit si pe ceilalti coforumisti sa isi impartaseasca experientelor lor cat mai pe larg. Iulian This post has been edited by IulianP: 4 Jan 2006, 16:42 |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
lucian79 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 11 September 05 From: O R A D E A ![]() |
@IulianP
Pozele sunt datate pe aprilie 2005 ? ![]() |
--------------------
pejos
confort
2006 feel free ..... feel FIAT
|
|
IulianP |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 ![]() |
QUOTE(lucian79 @ 4 Jan 2006, 17:01) ![]() ![]() Altceva nu a parut insa interesant in toata povestea asta? ![]() Noroc! |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
DFA |
![]()
Post
#16
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Foarte interesant, am așteptat cu nerăbdare toate informațiile - care au fost foarte bine detaliate și în acelaș timp concentrate - excelentă treabă IulianP !!!
Mi-aș dori să merg și eu cu o asemenea mașină..., măcar de test... |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
Ake |
![]()
Post
#17
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Unde se baga in priza?
![]() |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
Smudo |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 617 Joined: 7 August 05 ![]() |
Intrebi la misto?
Eu intelesesem ca in timp ce merge pe benzina, partea electrica se incarca. Nu-s mecanic de felu' meu ca sa explic mai pe-ndelete, dar principiul asa intelesesem eu ca ar fi. |
--------------------
x
x
- X Cumparindu-ti Dacia, te simti de parca te-ai duce la bagaboante dar tu esti voyeur. In loc sa te satisfaca masina prin confort si performante, trebuie sa te satisfaci tu insuti, adaugind diverse chichite si bagind bani pentru a indrepta cretinismele unui producator idiot! (Marty)
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#19
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand, considera-te fericit ca ai avut ocazia sa mergi cu aceasta minune a tehnicii. In al doilea rand, felicitari pt. prezentarea de mai sus. Nu ascund faptul ca sunt un fan al motoarelor electrice ,al cutiilor cu variatie continua, al sistemului de admisie variabil si nu in ultimul rand al sistemelor de propulsie hibrida. Si toate astea reunite intr-o singura masina, nu am decat un cuvant pentru aceasta: "extraordinar'. Singura chestie care-i lipseste este tractiunea integrala permanenta. Dar aceasta o intalnim insa la o alta masina produsa de acelasi concern, respectiv Lexus RX 400h De motorul in ciclu Atkinson nu auzisem dar cica ar functiona asa: atkinson.gif Diferenta intre CVT-ul de pe Nissan si ECVT-ul de pe Toyota cred ca vrea sa sublinieze asistarea electronica. Este totusi vorba de o cutie dar fara trepte, transmisia se face variabil intra 2 perechi de fulii. ecvt.jpg Multi soferi raman sceptici cand ii loveste viitorul in moalele capului dar Toyota Prius reprezinta avangarda. Mai devreme sau mai tarziu vom conduce toti asemenea masini, poate numai si din considerente ecologice. Va veni o vreme cand batranele dacii nu vor mai avea voie sa circule pe strazi. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#20
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Smudo @ 4 Jan 2006, 18:55) Intrebi la misto? Eu intelesesem ca in timp ce merge pe benzina, partea electrica se incarca. Nu-s mecanic de felu' meu ca sa explic mai pe-ndelete, dar principiul asa intelesesem eu ca ar fi. La viteze mici participa doar motorul electric, la viteze medii actioneaza ambele motoare, iar la viteze superioare, predominant cel pe benzina In acest timp se incarca si bateriile, plus de asta, la franare, motorul electric se transforma in alternator preluand energia de franare si transformand-o in energie electrica. E un fel de frana de motor al motorului electric. |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
Ake |
![]()
Post
#21
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
me stupid!
QUOTE Toyota Prius automatically recharges its battery ..... alte Q&A interesante aici: http://www.toyota-europe.com/cars/new_cars/prius/kce_5.asp Nu intrebam la misto, mi-era capul la Reva - stiti voi, jucaria aia electrica... aia trebuie tinuta in priza vreo 8 ore. |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
clr |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
Am vazut intr - o emisiune de profil (TopGear parca) o comparatie intre 2 masini traditionale si Toyota Prius.
Concluzia a fost destul de socanta pentru mine: daca in ciclu urban si mixt consumul era super ok, in momentul in care s - a facut un test exclusiv pe autostrada la viteze mari (adica atunci cand motorul electric nu prea mai avea nimic de spus), devenea super gurmanda! Ai facut cumva si un astfel de test? |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003 Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire
|
|
IulianP |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 ![]() |
QUOTE(clr @ 4 Jan 2006, 21:22) (TopGear parca) comparatie intre 2 masini traditionale si Toyota Prius. Concluzia a fost destul de socanta pentru mine: (...) exclusiv pe autostrada la viteze mari (adica atunci cand motorul electric nu prea mai avea nimic de spus), devenea super gurmanda! Ai facut cumva si un astfel de test? Clr, am oarece dubii legate de "stilul" celor de la TopGear, pt ca - de multe ori - doar de dragul spectacolului oratoric si al vointei de a fi "cool" ajung sa forteze prea mult subiectivismul unor evaluari. Sau acorda unor criterii o imortanta disproportionata in schema de evaluare... ma rog.. Experienta mea (proprie si relativ empirica, dar careia ii dau credit) documentata pe doar aproximativ 60 km in regim de autostrada parcursi la viteze de croaziera de oridnul a 130-140km/h si cu un varf de 160, consumul a fost de 5,7-5,8 l/100 km. Viteza medie este destul de ridicata, iar consumul obtinut mi se pare foarte onorabil. Chiar si un diesel modern ar fi mandru cu astfel de valori de consum (iar cand intri in oras deja e alta poveste, PRIUS castiga detasat). Si mai e o chestiune: cea referitoare la poluare - vazusem undeva un calcul care arata ca un diesel modern (dci, hdi, tdi...) elimina cu mult, mult mai multe particule/gaze poluante decat PRIUS (parca in 50.000 km cam 2 tone poluanti in plus fata de Prius). Net peste beneficiul de consum (si el onorabil, cu cam 40% in medie fata de uzual) este cel ecologic (raportul factorului de poluare fata de reperul devenit deja clasic al unui diesel modern este de cam 2 (prius) fata de 10 (diesel), adica de vreo 5 ori ma putin poluant este Prius). |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
b64chr |
![]()
Post
#24
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Oare de ce dealerii Toyota din Romania nu comercializeaza Prius?
|
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
vv |
![]()
Post
#25
|
![]() dilbert.com Group: Members Posts: 1.080 Joined: 10 June 04 From: Bucuresti ![]() |
IulianP - nu mint aia de la TopGear. La viteze mari, motorul electric nu ajatua - ba chiar incurca, fiindca face masina mai grea. Are sens sa fie 'gurmanda' - orice benzinar papa destul de mult la viteze mari pe autostrada; In plus, Prius e mai greu decat o masina obisnuita, deci va 'papa' mai mult.
E clar, Prius nu e o masina de mers pe autostrada, ci una pt. regim predominant urban. |
--------------------
Renault
Grand Scenic
2008
- B.00.XXX It is final proof of god's omnipotence that he needs not exist in order to save us.
|
|
dizzy |
![]()
Post
#26
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.067 Joined: 11 February 04 ![]() |
Exista cumva posibilitatea sa alimentezi acumulatorul electric al Toyotei Prius direct?
Ceva de genul: Vin cu alimentatorul pana langa masina, il conectez la acumulator si il incarc peste noapte! Stiu ca se incarca de la cel pe benzina si/sau prin recuperarea energiei de franare dar cred ca astfel masina ar fi mai economica pt ca dimineata ai pleca direct cu acumulatorul plin. Fiind in oras, masina ar merge mai mult pe energie electrica. Ajungi la birou, poate stai toata ziua acolo, are iar timp sa se incarce. Trebuie sa pleci urgent, decuplezi incarcatorul si ii dai electroni. Vrei sa te duci pana la Ploiesti, ai oricand rezervorul de benzina care sa te duca pana acolo. La fel si daca te duci la munte sau la mare. Oricum te duci sa zicem de maxim 10 ori pe an in afar localitatii. Cred ca un incarcator optional nici nu e scump si ar face treaba buna. Prius e o masina gandita in principal pt traficul din oras si este optimizata pt asta, nu pt forje pe rampe de munte, desi am inteles ca se descurca onorabil si acolo. Pacat ca e cam scumpa, desi folosirea ei ar trebui sa fie incurajata, de statele civilizate macar, cu impozite, asigurari si taxe mai mici. |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
IulianP |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 127 Joined: 28 October 05 ![]() |
Dizzy, e posibil si ce spui tu, dar Toyota "nu recomanda". In SUA, insa, unde au fost vandute multe exemplare s-au gasit si baieti destepti si se pare ca nu ar fi prea greu.
VV -- nu zic neaparat ca mint cei de la TopGear, ci doar ca mai trag unele concluzii de par. Sa stii ca inclusiv la viteze mari motorul electric poate ajuta spre ex atunci cand vrei sa accelerezi si efortul nu cade doar in sarcina motorului clasic => economie; la fel in pante si in alte situatii. De asemenea, masina ca nu este deloc grea pt clasa ei (4,45m lungime si are doar 1300kg, cam cat un VW Polo mai dotat, deci argumentul greutatii motorului electric nu prea tine, nici macar nu ea asa mare motorul asta sa stiti). Corect, "orice benzinar clasic papa destul de mult la viteze mari pe autostrada", dar asta e un benzinar mai "altfel", mergand pe ciclu Atkinson, nu Otto. Si nu as zice deloc ca "Prius nu e o masina de mers pe autostrada" decat daca ai pretentia sa stai tot timpul peste 150 km/h poate... Altfel, e f OK. Vezi, te rog, descrierea mea de mai sus: 130-140 croaziera se face f relaxat. Vezi si valorile de consum obtinute de mine "in regim de autostrada", care sunt foarte mici ![]() b64chr, nu stiu. Poate se tem sa nu aiba cerere pt ca multi, daca ar avea 25000 euro si-ar lua BMW sau ceva similar, adica mai "valorizant" ![]() ![]() This post has been edited by IulianP: 5 Jan 2006, 17:33 |
--------------------
Dacia
Logan 1.6 Ambition
- B 02 BUB
|
|
Ake |
![]()
Post
#28
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
"Toyota Prius se va comercializa in 2006 si in Romania" Asta zicea un ziar. Daca mai gasesc stirea pun link-ul.
Ideea e ca nu vanzarea in sine e o problema sau o mare investitie pentru dealeri. Ci cheltuielile cu trainingul angazatilor (in special service) care se impun odata cu introducerea unui model complet scos din tiparele clasice. L.E. ete lincu' : http://www.hotnews.ro/articol_39750-Vin-ma...ine-si-bune.htm |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
MariusI |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 344 Joined: 24 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Curiozitatea mea referitoare la eficienta modelului hibrid ar fi cam cat 'tine' o incarcare de acumulator daca pleci cu el plin de acasa. Adica cati km in regim urban/autostrada pana 'moare' motorul electric si ramai doar cu cel pe benzina, situatie in care performantele o sa se degradeze urgent.
De asemenea, care e rata de degradare a capacitatii bateriei si dupa cati km trebuie schimbata. Recunosc faptul ca am tot respectul pentru toyota, stiam de ceva vreme de prius, dar din pacate nu e o masina pe care sa ti-o iei in romania. Ganditi-va numai ce fata ar face maimutele din service daca te duci cu o problema la motor sau la transmisie... |
--------------------
Solenza
Scala Dixit.
|
|
Ake |
![]()
Post
#30
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
@ Marius I
Tu citisi mai sus? 1. Pana si eu am inteles ca bateria nu "moare" ci ca se incarca din mers 2.Cine te te pune sa te duci cu masina la "MekaNicu s.r.l " din fundu curtii? Tocmai ziceam ca sunt costuri enorme pentru dealeri cu scolarizarea personalului Toyota ca sa aiba service asigurat |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 4th May 2025 - 08:23 |