DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

53 Pages « < 49 50 51 52 53 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Discutii pe teme feroviare - Despre trenuri !, DOAR material rulant

medelin
post 22 Nov 2024, 16:40
Post #1501


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 23 May 10




Nu cred ca pune nimeni bagajele mari si grele sub scaun in vreun tren.

La noi sigur au preferat sa puna scaune in loc de spatiu pt bagaje. Daca a fost sa aleaga.
De locurile pt biciclete nici nu mai vorbim.
Macar sunt pentru persoanele cu dizabilitati, asta pentru ca probabil sunt obligati.

This post has been edited by medelin: 22 Nov 2024, 16:41


--------------------
tractor u650, dacia 1300 1971 - b 22 auz 7-B-798
Chiar existand tractorul,plugul il trag cu inima!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bicicleta galbena
post 22 Nov 2024, 19:56
Post #1502


Sunt nembru, domnule!


Group: Members
Posts: 2.181
Joined: 29 January 13
From: Bucuresti




Locuri pentru biciclete - nu e cazul, in opinia onorabililor de la CFR.

Locul pentru bagaje - nu e cazul, doar calatorii nu au bagaje de obicei.

Scaunele sunt foarte dragute - spatarul ala pozitionat la vreo 100 grade fata de sezut sugereaza confort in primele 3 minute si paralizie in restul minutelor.

Sezutul mi se pare ingust, chiar zici ca-s scaune de tramvai.

De preț mi-e teama sa intreb. De punctualitate nici nu-mi fac iluzii.

Dar e nou, e colorat, masina noua e masina noua domle...







--------------------
Peugeot 407 1.8 16v 2005 , ex-Dacia Solenza 1.4 Mpi 2003
______________
Nemțoaicele e tancuri. Japonezele nu se strică. Franțuzoaicele e proaste. Italiencele e cele mai proaste.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 2 Dec 2024, 00:25
Post #1503


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.188
Joined: 29 May 06




QUOTE(einstein1984 @ 22 Nov 2024, 10:11)
Pai da un tu un search dupa e-bike battery fires si o sa vezi unde, daca linkul pus de mine nu e de ajuns.


Poate nu m-am exprimat suficient de clar initial.

Daca tot iau foc asa repede, intrebam unde isi incarca oamenii aia bateria de la bicicleta electrica in afara de tren [ca nu le incarca toti in tren]? Adica risca chiar toti sa-si dea foc la casa / loc de munca / statie de incarcare pe bani [daca o exista], etc?

Cu "da un search ..." nu ajungem nicaieri. La fel de bine pot si eu spune "da un search dupa accidente pe autostrada". De aici inseamna ca nu mai avem nevoie de autostrazi?

In plus discutia era despre romanii pe care nu i-a dus capu' sa puna locuri de biciclete intr-un tren facut de la zero vs italieni care au pus prize in tren pentru bicicletele electrice.

Adica italienii s-au adaptat la realitate [numar mare de biciclete electrice] pe cand romanii ignora cu totul subiectul bicicleta clasica [ca n-am pretentia de priza] in tren.
Ce conteaza ca suntem "in plin proces de de-carbonizare", ca suntem detasat locul 1 la morti pe sosele in UE si ca suntem [tot la nivel de UE] pe un loc fruntas [daca nu pe primul] la obezitate, mai ales cea infantila.

N-am o statistica exacta, insa numarul bicicletelor electrice in Europa de Vest este foarte mare. In tura din Alsacia, cam jumatate dintre bicicletele pe care le-am vazut erau electrice.

@nasty
Mersi pentru film.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 2 Dec 2024, 08:21
Post #1504


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Daca isi dau foc la casa nu pun in pericol toti calatorii din vagonul ala
https://www.theguardian.com/news/2023/may/0...y-fires-uk-data
190 in uk,
The New York State Attorney General issued a consumer alert in June 2023, stating that e-bike batteries had caused more than 100 fires to date, which resulted in 13 deaths. Some searching on Google yields plenty of horror stories, media reports, and viral videos that might make you think twice about a bike with a battery.
https://direct-current.bike/e-bike-battery-...hould-we-worry/
Multe parcari publice si cladiri de birouri nu permit incarcarea chinezariilor acolo tocmai din cauza asta, si intr-o parcare de beton riscul e mult mai mic decat intr-un tren in mers.

This post has been edited by einstein1984: 2 Dec 2024, 14:04


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 3 Dec 2024, 23:29
Post #1505


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.188
Joined: 29 May 06




@einstein1984
Prespun ca italienii nu sunt idioti si ca nu zilnic incendii in tren de la bicicletele electrice.

Repet: italienii au percutat la ceea ce se intampla in realitate [adica cresterea numarului de biciclete electrice] pe cand romanii ignora total subiectul biciclete [clasica] in tren.

Ma rog, daca tie ti se pare ok ca un tren nou, facut de la zero sa nu aibe si locuri pentru biciclete ...

P.S. Nu sunt fan al bicicletei electrice.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nasty
post 4 Dec 2024, 11:14
Post #1506


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.505
Joined: 3 January 05




Italia
Până acum vreo 4-5 ani, locul pt biciclete era la un singur capăt al trenului și cànd așteptam trenul cu bicicletele după noi, stăteam pe la mijlocul peronului, că nu știam dacă e primul sau ultimul vagon. Și dă-i la pedale printre călători la trenul care era chiar lung.
Acum au adus trenuri noi, Hitachi și FIECARE vagon are loc de biciclete. Și da, toate aceste locuri au prize de încărcat bicicletele electrice ( trotinete electrice am văzut mai multe în trenuri)
Deocamdată…

This post has been edited by nasty: 4 Dec 2024, 11:29


--------------------
. bicl/trt 2006/2020
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 4 Dec 2024, 11:26
Post #1507


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Norwegian trains accept e-bikes (as long as the battery is removed from the bike and not charged on the train).

Slovakia You can bring your e-bike on the train, but the battery must stay on the bike (you are not allowed to charge it).


OBB
E-bikes are permitted, but charging is not allowed on trains, and the battery must stay on the bike.

Adica italienii e destepti si astialalti prosti.... Nu mai zic de aviaone unde bateriile peste 100W nu au voie...

This post has been edited by einstein1984: 4 Dec 2024, 11:28


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 5 Dec 2024, 23:40
Post #1508


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.188
Joined: 29 May 06




QUOTE(nasty @ 4 Dec 2024, 13:14)
Italia
Acum au adus trenuri noi, Hitachi


Hitachi pentru ca japozoii i-au cumparat pe cei de la Ansaldo Breda, altfel falimentul ii manca pe italieni.
Si li se trage de la ramele diesel IC2 si IC4 livrate in Danemarca, rame care au fost un dezastru si italienii au trebuit sa plateasca despagubiri danezilor.

IC 2 sunt ramele alea pe care danezii au inceput sa le dea noi la fier vechi, insa a intrat Astra Arad pe fir, le-a cumparat si azi merg prin RO [Astra Transcarpatic]


QUOTE(einstein1984 @ 4 Dec 2024, 13:26)
Adica italienii e destepti si astialalti prosti.... 


Tot nu vrei sa intelegi ca nu discutam despre prize si incendii?
Discutam despre cum uniii s-au raportat la realitate [italienii] iar altii au igonorat realitatea [romanii].

Este cum ai spune tu ca o tara are nevoie de autostrazi insa as veni si as spune "nu-s bune autostrazile, pentru ca se merge cu viteza mare pe ele si vor fi accidente".


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 6 Dec 2024, 17:44
Post #1509


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Gibonu, in momentul in care tu vociferezi pe ideea "CFR-ul prost, n-a luat tren nou cu loc de băgat biticlul" și "ia uite ăilalți, au și priza-n tren" ești fix in pozitia celui care zice de Gheorghe "ia uite-l ba și pe ăla, și-a luat în 2024 mașină fără aceu....ce fraier" când poate Gheorghe de atât a avut bani.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
medelin
post 6 Dec 2024, 19:25
Post #1510


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 23 May 10




Pai sa pui aceu pe o masina costa in plus.
Sa pui scaune pe loc de bicicleta costa in plus.

<span class='edit'>6 Dec 2024, 20:52:</span>
Oare cat o costa sa pui niste suporti din aia vis a vis de zona de bagaje, sau de wc?

This post has been edited by medelin: 6 Dec 2024, 19:53

Attached thumbnail(s)
IMG_5712.jpeg ( Size: 510.05k ) Number of downloads: 265


--------------------
tractor u650, dacia 1300 1971 - b 22 auz 7-B-798
Chiar existand tractorul,plugul il trag cu inima!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 7 Dec 2024, 01:51
Post #1511


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Acu' ce sa zic.... Daca CFR-ul nu vinde bilete de bicicleta ca-s prea scumpe, și bicicliștii ajung/preferă sa dea șpagă nașului, de unde să știe CFR-ul că există cerere maaare de tot de locuri de bicicleta în tren?


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
medelin
post 7 Dec 2024, 12:22
Post #1512


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 23 May 10




La cat s-a mers cu nasu in romania…sa zicem mersi ca (mai) avem trenuri.


--------------------
tractor u650, dacia 1300 1971 - b 22 auz 7-B-798
Chiar existand tractorul,plugul il trag cu inima!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 8 Dec 2024, 12:50
Post #1513


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Acum vreo 20 de ani CFR-ul a decis să nu mai exploateze nici un tren pe Oltenița - București. S-au lăsat cu demonstrații, cu urlete că "nu mai ajungem la servici" (era reportaj la știri), și reporterul a cerut un punct de vedere al CFR-ului: vindeau vreo 10-20 de bilete săptămânal pe linia aia.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 8 Dec 2024, 23:51
Post #1514


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.188
Joined: 29 May 06




QUOTE(tatabobu @ 8 Dec 2024, 14:50)
Acum vreo 20 de ani CFR-ul a decis să nu mai exploateze nici un tren pe Oltenița - București. ... vindeau vreo 10-20 de bilete săptămânal pe linia aia.


Corect.

Chiar stiu pe cineva ca cineva care sta intr-un sat de-a lungul caii ferate Bucuresti [Titan Sud mai exact, parca fosta Republica].
Pe vremea in care calea ferata era deservita de CFR, casiera radea cu curu' de tine daca cereai bilet la trenul asta iar nasu aproape le lua la batatie in tren daca aveai bilet.

Problema s-a rezolvat cand CFR a renuntat la calea asta ferata care a fost preluata de TFC Calatori. Prima masura a TFC Calatori a fost sa aduca niste baieti de la BGS [format 2 pe 1] care aveau un mesaj foarte simplu pentru calatori "fara bilet nu te urci in tren".

Azi sunt multe pereche de trenuri pe zi. Primul tren pleaca de la Oltenita la ora 03:26 si ajunge la Titan Sud la ora 04:54. Ultimul tren pleaca de la Titan Sud la ora 22:45 si ajunge la Oltenita la 00:12.

Adica acopera la fix nevoile unor oameni care vin in Bucuresti sa lucreze ca paznici, covrigari, curatenie [nu salubritate] / etc. In vara lui 2023 am stat de vorba cu niste bastinasi la Petrom-ul din Oltenita. Mi-au spus ca dimineata "n-ai loc sa arunci un ac in trenurile de Bucuresti".

Spun toate astea in contextul in care am tot fost blamat pe aici [nu de tine] pentru ca sustin necesitatea unei centuri feroviare a Bucurestiului la standarde contemporane.

Stiu, TFC Calatori primeste subventie de la stat. Dar imi este greu sa cred ca plimba trenuri la ora 3 dimineata doar pentru a incasa subventia.

Pe scurt, ce se intampla azi pe Buc - Oltenita este exemplul clar de cum mediul privat poate sa faca performanta acolo unde statul nu poate.

P.S. Te poti urca, contra cost pret modic, cu bicicleta in trenul TFC Calatori Buc - Oltenita.

This post has been edited by gibonu: 8 Dec 2024, 23:52


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 9 Dec 2024, 07:52
Post #1515


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




QUOTE(medelin @ 6 Dec 2024, 19:25)
Pai sa pui aceu pe o masina costa in plus.
Sa pui scaune pe loc de bicicleta costa in plus.

<span class='edit'>6 Dec 2024, 20:52:</span>
Oare cat o costa sa pui niste suporti din aia vis a vis de zona de bagaje, sau de wc?
*


invers, sa nu ai scaune te costa profit ca puteai vinde un loc, astia cu bicicleta nu platesc suplimentul si dau spaga la nas, asa macar iei bani din bilet

This post has been edited by einstein1984: 9 Dec 2024, 07:55


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 9 Dec 2024, 23:39
Post #1516


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.188
Joined: 29 May 06




QUOTE(tatabobu @ 6 Dec 2024, 19:44)
... când poate Gheorghe de atât a avut bani.


Ce face Gheorghe este fix problema lui, pentru ca masina si-o ia din banii lui, "proprii si personali" deoarece Gheorghe nu presteaza un serviciu public.

Trenul nou Alstom Coradia este cumparat din bani publici, adica din banii tai si ai mei, pentru ca CFR Calatori presteaza un serviciu public.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 10 Dec 2024, 10:22
Post #1517


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Eu văd că tu extrapolezi pornind de la tine. Daca tu când mergi cu trenul ai aproape de fiecare data nevoie sa te urci cu bicicleta în tren, e pe undeva normal să ți se pară că e cerere extrem de mare de locuri de bicicleta, nesatisfăcută de CFR. Și să ți se pară aiurea că au cumpărat tren nou fara locuri de-astea. Primul tren nou din secolu' asta, mai exact. Dar cinstit vorbind, raspunde-ti ție (nu-i nevoie sa spui public) daca ai platit legal CFR-ului bilet pentru bicicleta așa cum îl cere compania, adică inclusiv cel de bagaj voluminos când nu-s locuri speciale, macar in jumătate din cazurile în care ai urcat-o în tren. Nu, șpaga către naș nu se pune ca bilet.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 10 Dec 2024, 22:09
Post #1518


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.188
Joined: 29 May 06




Scuze, insa m-am luat cu vorba si am uitat sa anunt aici ca la trenurile care au vagoane cu locuri pentru biciclete s-au schimbat tarifele. Asadar:

In Monitorul oficial nr. 443 din 14.05.2024 s-a publicat "Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 1039/2024 privind aprobarea tarifelor care pot fi percepute de operatorii de servicii publice pentru serviciile de transport feroviar public de călători care fac obiectul obligației de serviciu public".

Art. 1. — (1) Se aprobă următoarele tarife de deservire generală din transportul feroviar public de călători, denumite în continuare tarife, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin:
k) tarif supliment transport biciclete.

(5) Operatorii de serviciu public de transport feroviar de călători, denumiți în continuare O.T.F.-C, pot stabili liber, cu respectarea normelor privind ajutoarele de stat, valoarea tarifelor pentru alte servicii.

Art. 2. — În înțelesul prezentului ordin, termenii și expresiile de mai jos au următoarele semnificații:

w) tarif supliment transport biciclete — prețul stabilit în baza prezentului ordin, perceput de către operatorul de serviciu public suplimentar tarifelor de călătorie pentru îmbarcarea cu biciclete nepliabile;

Art. 8. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, și intră în vigoare în 60 de zile de la data publicării.

Tabel 6.5. Tarife suplimente transport biciclete

Transport biciclete nepliabile*)

Zona km 1 - 60 - 7,00 Lei;
Zona km 61 - 120 - 10,00 Lei;
Zona km 121 - 250 -15,00 Lei;
Zona km 251 - 500 - 20,00 Lei
> 500 km - 25,00 Lei


*) Tarife valabile la trenurile care permit acest tip de transport. Fiecare călător poate transporta o singură bicicletă nepliabilă, în limita locurilor disponibile.

Tarifele astea au intrat in vigoareain jurul datei de 15.07.2024, apar pe site-ul CFR Calatori si a altor operatori privati [Regio Calatori, TFC, etc]

P.S. Monitorul oficial se poate accesa gratis, in format pdf pe site-ul https://monitoruloficial.ro/e-monitor/

Revenind la discutie, mai spun inca odata [oare a cata data?] ca in cazul CFR Calatori exita doua situatii referitor la transportul bicicletei in tren:

1. Cand trenul are vagoane cu locuri pentru biciclete [cam 10% din flota CFR Calatori] se aplica tarifele de mai sus, adica minim 6 Lei / maxim 20 Lei, in functie de distanta parcursa.

2. Cand trenul nu are vagoane cu locuri pentru biciclete [cam 90% din flota CFR Calatori] se aplica tarifele pentru bagaj voluminos, adica 60 Lei pentru prima suta de km, 75 Lei pentru 101 - 200 km, 90 Lei pentru 201 - 300 km, etc [se considera ca bicicleta are 15 kile, tariful incepe de la 4 Lei / kil si continua cu 5 Lei / kil, 6 Lei / kil, etc]

11 Dec 2024, 00:21:
QUOTE(einstein1984 @ 9 Dec 2024, 09:52)
invers, sa nu ai scaune te costa profit ca puteai vinde un loc,


Poza asta [a mai fost postata aici] este din ICE-ul cu care am mers pe bucata Berlin - Leipzig in septembrie 2019.

13.jpg ( Size: 391.96k ) Number of downloads: 148


Zic sa le dai e-mail celor de la DB si sa le zici ca-s prosti pentru ca au pus locuri de biciclete in loc de scaun in ICE.
Zi-le sa renunte la locurile pentru biciclete si sa monteze scaune ca sa ia bani mai multi

QUOTE(einstein1984 @ 9 Dec 2024, 09:52)
astia cu bicicleta nu platesc suplimentul si dau spaga la nas, asa macar iei bani din bilet


In majoritatea calatoriilor pe care le-am facut cu bicicleta in tren am avut bilet pentru mine [adica am platit supliment]. Exceptii au fost doar cand m-am urcat in tren din statie fara casa de bilete [cum ar fi euro halta Comana] sau halta Poarta Alba.

Asa ca mai usor cu ...

This post has been edited by gibonu: 10 Dec 2024, 22:21


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 11 Dec 2024, 08:18
Post #1519


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Nu ziceam de tine personal, vorbeam la modul general.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 11 Dec 2024, 19:55
Post #1520


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Pai asta zic și eu. Când nu e.prevazut loc pentru bicicleta, tu și probabil marea majoritate a bicicliștilor feroviari plătiți o șpagă nașului in loc să solicitați bilet de bicicleta tip "bagaj voluminos", de-ala de 60 de lei pe prima sută de kilometri. Că e scump sau că nașul oferă varianta asta, nici nu mai contează. Ideea e aceeași: cum poate ști cel care cumpără vagoane că e cerere, daca nu se vede contabil? Sau o fi vina angajatului că-i șpăgar, nu și a șpăguitorului că ține cu buzunarul propriu?


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
medelin
post 11 Dec 2024, 20:22
Post #1521


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 23 May 10




Pai si de unde sa stie cfr-ul ca x% de bilete “bagaj voluminos” sunt reprezentate de biciclete?

Ti se pare normal sa dai 60 lei bilet bicicleta pt bagaj voluminos? Pune si drumul intors.
La cat dai pe biletul tau, cat dai pe biletul de bagaj voluminos, te duci colea in targ si iti iei suporti de bicla la masina si mai raman si bani de benzina.
Ceva e gresit aici.

Sa luam exemplu un drum pana la azuga, se duc baietii cu mtb-urile pe baiului.
51 lei bilet+60 bicla+extra km, sau cum zice cfr-ul.
222 lei dus-intors.

Pai de banii aia merg cu masina extraurban cu bicla in ea 800km, nu 260 cat e pana la azuga.

This post has been edited by medelin: 11 Dec 2024, 20:30


--------------------
tractor u650, dacia 1300 1971 - b 22 auz 7-B-798
Chiar existand tractorul,plugul il trag cu inima!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 11 Dec 2024, 23:30
Post #1522


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.188
Joined: 29 May 06




QUOTE(tatabobu @ 10 Dec 2024, 12:22)
Eu văd că tu extrapolezi pornind de la tine.


Nu de mine este vorba, pentru ca eu ma descurc sa ma inteleg cu nasul [cand trenul nu are locuri pentru biciclete] iar daca intelegerea nu merge am bugetat tariful aberant pentru bagaj voluminos.

Incearca sa vezi problema dincolo de mine. Am mai spus, insa repet:

1. Suntem in plin proces de decarbonizare si ne dam cu curu' de pamant ca sa reducem poluarea. Nu ar fi mai logica sa aplicam orice metoda pentru a reduce numarul masinilor de pe strada.

2. Suntem campioni europeni absoluti la numarul de morti pe sosele, tot timpul exista riscul de a fi spulberat de un sofer beat sau / si drogat, deja asta nu mai reprezinta o stire.

3. Suntem pe primele locuri [posibil pe primul] in UE la obezitatea populatiei si mai ales la cea infantila. Nu ar fi mai util, pe termen lung, sa facem orice pentru a stimula miscarea [nu vorbesc de sport de performanta]?

Acum intelegi ce vreau sa spun si de ce insist pentru posibilitatea de a transporta bicicleta in tren [contra unui tarif decent, nu a unuia aberant]?

Sper ca vom putem dialoga civilizat si ca nu vei folosi [cum s-a mai intamplat] o jignire ca argument.

<span class='edit'>12 Dec 2024, 01:36:</span>
QUOTE(tatabobu @ 10 Dec 2024, 12:22)
Primul tren nou din secolu' asta, mai exact.


Mai exact nu este Alstom Coradia primul tren nou din secolu' asta.
A mai fost lotul de 120 de bucati [noi] de rame Siemens Desiro cumparate in anii 2000, parca in perioada 2003 - 2007.

<span class='edit'>12 Dec 2024, 01:44:</span>
QUOTE(einstein1984 @ 11 Dec 2024, 10:18)
Nu ziceam de tine personal, vorbeam la modul general.


Iar este pe langa subiect, nu ca m-ar mira asta.

Este in avantajul biciclistului sa aibe bilet pentru el. In primul rand il ajuta la negocierea cu nasul. Apoi, in caz de supra control, va avea mai putin de platit [ca sa nu mai vorbim despre amenda].

<span class='edit'>12 Dec 2024, 01:50:</span>
QUOTE(tatabobu @ 11 Dec 2024, 21:55)
cum poate ști cel care cumpără vagoane că e cerere, daca nu se vede contabil?


Am tot spus pe aici ca in perioda Mai [ca sa nu zic Aprilie] - Septembrie [ca sa nu zic Octombrie], cel putin in weekend este bataie pe locurile de biciclete din trenurile care merg pe valea Prahovei.

Am pus si poze in care se vad mai multe biciclete comparativ cu locurile oferite de CFR.

Asadar, CFR stie foarte bine ca existe cerere, insa ii doare la basca de asta.

<span class='edit'>12 Dec 2024, 01:54:</span>
QUOTE(medelin @ 11 Dec 2024, 22:22)
Pai si de unde sa stie cfr-ul ca x% de bilete “bagaj voluminos” sunt reprezentate de biciclete?


Scrie "bicicleta" pe biletul pentru bagaj voluminos.

QUOTE(medelin @ 11 Dec 2024, 22:22)
te duci colea in targ si iti iei suporti de bicla la masina


Pana la suport ai nevoie de bare. Plus ca nu toata lumea are masina.

<span class='edit'>12 Dec 2024, 02:00:</span>
QUOTE(medelin @ 11 Dec 2024, 22:22)
Sa luam exemplu un drum pana la azuga, se duc baietii cu mtb-urile pe baiului.
51 lei bilet+60 bicla+extra km, sau cum zice cfr-ul.


Pentru Buc - Brasov situatia este ok, sunt destule trenuri cu locuri pentru biciclete.
Pentru Buc - Azuga [133 km pe calea ferata] biciclete costa 15 Lei [am pus mai sus tarifele].

This post has been edited by gibonu: 12 Dec 2024, 00:08


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 12 Dec 2024, 07:37
Post #1523


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Uite cum îmi dai dreptate. Scrie "bicicleta" pe biletul de bagaj voluminos, dar tu (și alții) dați o șpagă nașului in loc să plătiți biletul, deci CFR-ul nu are contabiliceste vorbind date care sa le arate de cate locuri de bicicleta ar fi nevoie în plus.

Iar când am zis că extrapolezi pornind de la tine, m-am referit la nevoia de locuri de bicicleta pe care o vezi in orice tren, de pe orice ruta. Deloc diferită de nevoia de locuri de parcare "oriunde" pe care o vede unul care vrea să meargă cu mașina peste tot.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 12 Dec 2024, 08:46
Post #1524


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.067
Joined: 11 February 04




QUOTE(medelin @ 11 Dec 2024, 21:22)
Pai si de unde sa stie cfr-ul ca x% de bilete “bagaj voluminos” sunt reprezentate de biciclete?

Ti se pare normal sa dai 60 lei bilet bicicleta pt bagaj voluminos? Pune si drumul intors.
La cat dai pe biletul tau, cat dai pe biletul de bagaj voluminos, te duci colea in targ si iti iei suporti de bicla la masina si mai raman si bani de benzina.
Ceva e gresit aici.

Sa luam exemplu un drum pana la azuga, se duc baietii cu mtb-urile pe baiului.
51 lei bilet+60 bicla+extra km, sau cum zice cfr-ul.
222 lei dus-intors.

Pai de banii aia merg cu masina extraurban cu bicla in ea 800km, nu 260 cat e pana la azuga.
*



Dar, de ce sa nu dai banii pe belet? Ca-i numa' 2 pachete de tigari al de bicla?
Cum nu e scumpa parcarea, nu e scump nici trenul, nu-i asa?
La 220 lei de caciula x 4 caciuli , le pun de coada calului, ma costa 15 de litri de motorina x 7 lei = 100 leimaxim pana la Azuga, dus- intors ;

Hai ca vine Drula la Transporturi, ii scrieti lui si va pune suporti de bicle in tren;
Vreo 20 de lei, ar merita un bilet, zic, nu?

This post has been edited by dizzy: 12 Dec 2024, 08:48


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
medelin
post 12 Dec 2024, 09:41
Post #1525


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 23 May 10




Nu ma asteptam ca pe bilet sa scrie, cum nu ma astept ca cineva sa se uite pe statistici la cfr.
La cfr e nevoie de mai mult de un ministru competent pt cateva luni ca sa se schimbe ceva pe termen lung.

Sa nu uitam de elefantul din incapere:
https://cfr.ro/06-decembrie-2024-lucrari-la...decembrie-2024/

Ce zic statisticile la cfr despre trenurile cu intarziere?


Attached thumbnail(s)
IMG_5566.jpeg ( Size: 2.19mb ) Number of downloads: 108


--------------------
tractor u650, dacia 1300 1971 - b 22 auz 7-B-798
Chiar existand tractorul,plugul il trag cu inima!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 12 Dec 2024, 09:58
Post #1526


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.067
Joined: 11 February 04




La Chefereu e nevoie de o minune ca sa rezolve problemele ;


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 12 Dec 2024, 21:45
Post #1527


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.188
Joined: 29 May 06




QUOTE(tatabobu @ 12 Dec 2024, 09:37)
Uite cum îmi dai dreptate. Scrie "bicicleta" pe biletul de bagaj voluminos, dar tu (și alții) dați o șpagă nașului in loc să plătiți biletul, deci CFR-ul nu are contabiliceste vorbind date care sa le arate de cate locuri de bicicleta ar fi nevoie în plus.


Asta este biletul pentru bicicleta.

15.jpg ( Size: 308.22k ) Number of downloads: 81


Cu mentiunea ca in 2023 inca se tarifa bicicleta cu 3 Lei per kil pentru prima suta de km. Azi biletul ar fi costata 60 Lei.

Este utopic sa crezi ca va sta cineva de la CFR Calatori sa analizeze numarul de biletele pentru biciclete vandute de nasi in tren si apoi vor ajunge si la niste concluzii.

M-ai acuzat deja de doua ori pe topicul asta ca imi este lene sa dau un e-mail la CFR. Am dat acel e-mail si bineinteles ca nu am primit niciun raspuns.

Tu chiar crezi ca CFR Calatori, care nu sunt in stare sa raspunda la un e-mail, va face analize de piata pe baza biletelor vandute?

In rest, te las pe tine [si pe altii de aici] sa insisti pe langa nas sa platesti 60 Lei pentru cateva minute de mers cu trenul.

QUOTE(tatabobu @ 12 Dec 2024, 09:37)
Iar când am zis că extrapolezi pornind de la tine, m-am referit la nevoia de locuri de bicicleta pe care o vezi in orice tren, de pe orice ruta.


Ti-au pus cumva problema de ce in toata Europa civilizata pe poti urca cu bicicleta in tren fara probleme?

Inclusiv in Bulgaria, unde te poti urca cu bicicleta in orice tren, tarif 2 Leva [aprox 5 Lei]. Asadar, in Bulgaria de ce se poate iar in RO nu?

--------------------------------

Pe bucata Bucuresti - Constanta [225 km] bicicleta costa 90 Lei. Dus intors inseamna 180 Lei. Oare cate pachete de tigari poti lua de 180 Lei? [ca io am trecut demult la rulat tigari].

-----------------------------------

In alte locuri, cum ar fi la Strasbourg, te poti urca cu bicicleta in tramvai [poze facute de mine din iunie 2024].

16.jpg ( Size: 438.18k ) Number of downloads: 82
17.jpg ( Size: 492.31k ) Number of downloads: 16


Iar regulile sunt clare:

"Access on board is limited to no more than 2 bicycles or e-scooters/push scooters per carriage (except on Sundays and public holidays, subject to space availability) and is only permitted using the rearmost door of the carriage."
Sursa: https://www.cts-strasbourg.eu/en/getting-ar...nd-regulations/

Asta ca sa vedem exact unde suntem la nivel de tara. In Strasbourg te poti urca cu bicicleta in tramvai, in RO nu te poti urca cu bicicleta intr-un tren nou, facut de la zero.

This post has been edited by gibonu: 12 Dec 2024, 22:00


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 13 Dec 2024, 08:47
Post #1528


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Eu ma refeream la biletul de bicicleta ca nu e platit, acuma tu intelegi ce vrei.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 15 Dec 2024, 23:35
Post #1529


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.188
Joined: 29 May 06




@einstein1984
Te astept pe tine sa dai 60 Lei ca sa mergi cu bicicleta in tren pentru cateva minute. Si apoi sa pui aici poza cu biletul.

In rest, cum ramane cu decarbonizare, morti pe sosele si obezitate?

Cum ramane cu reactiile nasilor de genul "va iau banii doar pentru bilete, pentru biciclete imi este rusine sa va iau banii" sau [pentru bicicleta, pentru ca eu aveam bilet] "da cat vrei, ca la ce preturi au facut astia ..."

Cum ramane cu organizarea turei in care plec singur?
Anul trecut am facut o tura care a inceput la Cervavoda si s-a terminat la Mangalia [traseu Cernvavoda - Baneasa - Dobrici - Ezerests - Mangalia, cu ulltima cazare la Ezeret].

Cum trebuia sa procedez daca mergeam cu masina? Legam bicicleta in fata unui pom in fata garii din Mangalia si plecam cu trenul la Cernavoda ca sa imi recuperez masina, sa revin la Mangalia sa iau bicicleta si apoi sa o tai spre casa?

As aprecia foarte mult un raspuns la cele de mai sus, atat de la tine cat si de la alti participanti la discutie.

P.S Ai trimis e-mail la DB ca sa le spui ca-s prosti pentru ca plimba biciclete cu ICE-ul? Si sa le spui ca te-ai gandit tu sa scota suportii pentru biciclete si sa puna scaune in locul lor.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 16 Dec 2024, 08:09
Post #1530


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.355
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




In ce fel e problema mea organizarea plimbarilor tale? Sau finantarea lor?

This post has been edited by einstein1984: 16 Dec 2024, 08:14


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DaciaClub - Reno Bot
post Reguli topic / Topic rules
Post #


Mesaj automat









InnoTrans - Berlin - 18.09.2018
...


--------------------
Go to the top of the page
53 Pages « < 49 50 51 52 53 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 2nd May 2025 - 07:05
Forum Renault