DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> CarPC in Logan, Am sa imi montez un pc in Logan

cbuhu
post 8 Jan 2006, 13:44
Post #31


Membru incepator


Group: Members
Posts: 44
Joined: 10 June 03
From: Suceava




Multam, din pacate se pare ca achzitionarea de afara ramine in continuare o aventura, atit ca procedura cit si costuri.
Am cautat si prin tara, am gasit [neoficial] intr-un singur loc dar nu puteau vinde pentru ca "nu aveau preturile" si asa a ramas.



--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosming
post 9 Jan 2006, 20:31
Post #32


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 2 November 05
From: Cluj-Napoca




QUOTE(cbuhu @ 8 Jan 2006, 13:44)
Multam, din pacate se pare ca achzitionarea de afara ramine in continuare o aventura, atit ca procedura cit si costuri.
Am cautat si prin tara, am gasit [neoficial] intr-un singur loc dar nu puteau vinde pentru ca "nu aveau preturile" si asa a ramas.
*



"Oficial" (smile.gif) iti spun ca eu nu am gasit nicaieri in Romania oferta de placi mini-itx (si crede-ma ca am cautat nu o luna, nu doua...). Iar cand intreb la un magazin de calculatoare de adaptor IDE pentru Compact Flash I si II, vanzatorul se uita cu niste ochi mari de parca sunt verde si am aterizat de pe marte. La un magazin de componente electrice si electronice, dnra. vanzatoare (f. dragutza de altfel) a avut bunavointa sa caute 2-3 minute prin oferte si apoi mi-a raspuns cu obisnuitul "ne pare rau dar in ofertele disponibile momentat nu exista ...".

Deci concluzia: fratilor daca aveti nevoie de ceva mai special, apelati la rudele care sunt afara, la prietenii care sunt afara, la forum-istii care sunt afara... oriunde dar sa nu pierdeti timp si benzina aiurea cu drumuri la vanzatorii de cartofi de la noi (cred ca asta e valabil in 70% din tot ce inseamna vanzare in Romania - iti place cartoful il cumperi, nu-ti place?, nici o problema cumpara altul in locul tau...).


--------------------
Logan Ambiance 1.4 MPI 2006
cosming
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 10 Jan 2006, 22:22
Post #33


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Nici nu-i prea poti condamna pentru ca romanul nu ar cumpara asa ceva si nimeni nu-si face stocuri cu lucruri care nu se vand.
Orice chestie mai speciala se cumpara cu comanda speciala. Important e sa fie un importator dispus sa-ti aduca asa ceva.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ga!nusha
post 12 Jan 2006, 00:10
Post #34


Still here


Group: Members
Posts: 984
Joined: 6 September 05
From: Paris




pana aici am ajuns si eu... cu un laptop... pe care nu l-am modificat deloc... tot in portbagaj ma gandeam...si sa trag un cablu de la svideo pana in fata la monitor...dar de unde iau monitor?.... pentru maus poti sa folosesti 1 dala cu bila pe maus...nu sub el....sau de la un laptop pe care nu-l mai fol.... mausu(senzoru(placa)) ala pe care dai cu dejtu....
o alta problema am.... cum fac ca dvd-playerul din laptop sa ajunga in fata?

asta s-ar putea sa te ajute.... http://www.cartft.com/carpc/community/ict

This post has been edited by ga!nusha: 12 Jan 2006, 00:13


--------------------
Mazda 3 MPS ex: Logan Preference+AC 1.6 2oo8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosming
post 12 Jan 2006, 18:19
Post #35


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 2 November 05
From: Cluj-Napoca




QUOTE(ga!nusha @ 12 Jan 2006, 00:10)
pana aici am ajuns si eu... cu un laptop... pe care nu l-am modificat deloc... tot in portbagaj ma gandeam...si sa trag un cablu de la svideo pana in fata la monitor...dar de unde iau monitor?.... pentru maus poti sa folosesti 1 dala cu bila pe maus...nu sub el....sau de la un laptop pe care nu-l mai fol.... mausu(senzoru(placa)) ala pe care dai cu dejtu....
o alta problema am.... cum fac ca dvd-playerul din laptop sa ajunga in fata?

Deci problema ta nu prea are rezolvare.
Singura chestie pe care ai putea sa o faci e sa legi pe usb un hdd portabil de laptop, si sa iti cumperi un prelungitor de usb de vreo 3metri.
QUOTE(ga!nusha @ 12 Jan 2006, 00:10)
asta s-ar putea sa te ajute.... http://www.cartft.com/carpc/community/ict
*


Multumesc de link dar nu prea are cum sa ma ajute devreme ce eu nu folosesc windows pentru carPC.



--------------------
Logan Ambiance 1.4 MPI 2006
cosming
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ga!nusha
post 12 Jan 2006, 22:55
Post #36


Still here


Group: Members
Posts: 984
Joined: 6 September 05
From: Paris




QUOTE(cosming @ 12 Jan 2006, 18:19)
Deci problema ta nu prea are rezolvare.
Singura chestie pe care ai putea sa o faci e sa legi pe usb un hdd portabil de laptop, si sa iti cumperi un prelungitor de usb de vreo 3metri.
*




ma refeream la unitatea de dvd integrata... exista vreun prelungitor IDE?? blink.gif


le: am gasit monitoare tft mici si ieftine rau de tot... touchscreen inca mai caut...pm daca vreti

This post has been edited by ga!nusha: 12 Jan 2006, 22:56


--------------------
Mazda 3 MPS ex: Logan Preference+AC 1.6 2oo8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bassfreak
post 12 Jan 2006, 23:56
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 897
Joined: 29 August 04
From: Bucuresti




nu exista prelungitor IDE si nici nu poti face fara sa risti buna functionare. comunicarea de tip paralel a interfetei IDE nu permite cabluri prea lungi (parca 60cm e cel mai lung).
Poti pune o unitate dvd externa pe USB. portul usb comunica serial si poti merge cu cabluri mult mai lungi.


--------------------
Dacia Logan 2004 Ambiance
Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ga!nusha
post 13 Jan 2006, 09:58
Post #38


Still here


Group: Members
Posts: 984
Joined: 6 September 05
From: Paris




QUOTE(bassfreak @ 12 Jan 2006, 23:56)
nu exista prelungitor IDE si nici nu poti face fara sa risti buna functionare. comunicarea de tip paralel a interfetei IDE nu permite cabluri prea lungi (parca 60cm e cel mai lung).
Poti pune o unitate dvd externa pe USB. portul usb comunica serial si poti merge cu cabluri mult mai lungi.
*



stiam tongue.gif d'aia am pus fata aia la sfarsit... biggrin.gif la usb ma gandisem si eu.... dar tocmai au spart 3 masini la mine in fata blocului.... 1 dintre ele era logan(nu ca ar avea importanta)... asa ca e "on hold" deocamdata... dry.gif

LE: marfa bordu wink.gif

This post has been edited by ga!nusha: 13 Jan 2006, 09:58


--------------------
Mazda 3 MPS ex: Logan Preference+AC 1.6 2oo8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 13 Jan 2006, 10:47
Post #39


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.075
Joined: 11 February 04




http://users.skynet.be/media-car/software.html
aici gasiti si un soft gratis pt carpc.
Ca mp3-player se descurca binisor si un amarat de P1 sau un 486.
Eu as opta pt o placa de laptop, ar fi cea mai potrivita.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ga!nusha
post 14 Jan 2006, 19:15
Post #40


Still here


Group: Members
Posts: 984
Joined: 6 September 05
From: Paris




merci frumos!
am maigasit si eu intre timp site-ul asta... http://www.mp3car.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=60


--------------------
Mazda 3 MPS ex: Logan Preference+AC 1.6 2oo8
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Fuzzy
post 16 Jan 2006, 10:10
Post #41


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 16 January 06




Poate v-ar interesa cum a rezolvat acest sofer problema.


--------------------
Ford Focus TDDi - IF 01 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosming
post 16 Jan 2006, 21:03
Post #42


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 2 November 05
From: Cluj-Napoca




QUOTE(Fuzzy @ 16 Jan 2006, 10:10)
Poate v-ar interesa cum a rezolvat acest sofer problema.
*



Multumesc pentru link.
Ceva de genu asta vreau si eu sa fac numai ca mai ieftin daca se poate
(citez "$1250 plus shipping and Tax where applicable" - s-a traduce prin 1500$) si nu deodata. Mai intai rezolv partea audio, gps si apoi video.

Problema mea principala este cum il montez in portbagajul masinii (pare cel mai indicat loc din cate am inteles).
Daca cineva a montat singur un amplificator de masina in Logan, poate sa ma ajute cu niste sfaturi ?
Am nevoie de o gramada de fire de tras prin habitaclu sofer pana in portbagaj. Plus ca trebuie din ce am vazut sa dau si niste gauri in tabla pe care se sprijina bancheta din spate.



--------------------
Logan Ambiance 1.4 MPI 2006
cosming
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DigitalScribe
post 17 Jan 2006, 19:34
Post #43


Scribul Digital


Group: Members
Posts: 1.249
Joined: 5 October 04
From: Iasi




Ca idee alternativa la dat gauri ai putea folosi niste adeziv (ceva care sa tina bine) cu care sa prinzi niste urechi de metal pe care sa montezi PC-ul. Sau eventual confectionat un sistem de prindere din 2 bucati care sa gliseze una in cealalta cu sistem de blocare. Prinzi / lipesti una in interior (partea fixa) si pe cealalta o montezi pe fundul CarPC-ului apoi il poti scoate si pune oricand vrei. Trebuie putina imaginatie, materiale si scule ca sa-ti faci ce iti trebuie asta daca nu gasesti cumva ceva gata facut.


--------------------
Renault Espace V Renault Zoe D-Max 2022 - n/a
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 17 Jan 2006, 20:00
Post #44


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




cosming

Poate ne intalnim intr-o zi sa facem schimb de experienta. Ce zici?


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosming
post 19 Jan 2006, 19:08
Post #45


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 2 November 05
From: Cluj-Napoca




QUOTE(DigitalScribe @ 17 Jan 2006, 19:34)
Ca idee alternativa la dat gauri ai putea folosi niste adeziv (ceva care sa tina bine) cu care sa prinzi niste urechi de metal pe care sa montezi PC-ul. Sau eventual confectionat un sistem de prindere din 2 bucati care sa gliseze una in cealalta cu sistem de blocare. Prinzi / lipesti una in interior (partea fixa) si pe cealalta o montezi pe fundul CarPC-ului apoi il poti scoate si pune oricand vrei. Trebuie putina imaginatie, materiale si scule ca sa-ti faci ce iti trebuie asta daca nu gasesti cumva ceva gata facut.
*


Multumesc mult pentru sugestia cu "prins-lipici"-ul smile.gif. Am in vedere ideea cu folosirea unui adeziv metal-metal pentru montare.
Case-ul pe care il am este aproximativ identic cu cele de la amplificatoarele audio de masina.
In primul post din thread este un link. Este facut sa se prinda in 4 suruburi. Eu as dori sa folosesc
sistemul asta de prindere pentru ca :
- mi se pare mai sigur decat "lipiciul";
- asa a fost proiectat.
In legatura cu materiale si scule e cam greu ca nu prea am asa ceva si nici posibilitatea curenta sa cumpar/imprumut de undeva. In afara de asta nici nu am unde sa imi desfasor "recreatia" asta in materie de auto. De aceea ma gandesc sa le montez la Dacia service smile.gif - o sa las acolo 100RON probabil, dar asta e situatia - nu sunt mecanic si electrician auto ca sa ma apuc eu sa le fac si nici nu am timp sa devin smile.gif; evident lucrul acesta o sa se intample dupa ce m-am hotarat unde si cum montez carPC-ul si termin partea de software.

O problema un pic mai delicata este temperatura (ma refer la extreme: -20 iarna si 50 vara). Am luat in considerare pentru temperatura de vara faptul ca circulatia de aer in portbagaj tinde elegant catre zero cand masina stationeaza (a propos : exista circulatie de aer in portbagaj? depinde de super maneta aia din interior?). Nu am nici o solutie la treaba asta ... cel putin deocamdata.

Cealalta problema este umiditatea. Nici nu vreau sa ma gandesc cum s-ar produce un eveniment de gen scurtcircuit in carPC. Din pacate nu pot izola complet cutia cu carPC-ul pentru ca trebuie racire (case-ul e prevazut cu un ventilator 80mmx80mmx10mm montat in spate, in fata fiind toate porturile de intrare iesire -tastura, mause, sunet... precum si drive-ul de compact flash). Concluzia mea este ca la o ploaie mai indelungata exista mari sanse sa se scurtcircuiteze ceva pe acolo.
Cineva are o solutie ?

Daca printre coforum-isti exista o persoana care are access sau stie modul in care sunt protejate echipamentele industriale (gen regulatoare digitale) as ruga sa impartaseasca macar o parte din informatii legate de temperatura si/sau umiditate...

Multumesc anticipat,
cosming

QUOTE(driverx @ 17 Jan 2006, 20:00)
...
Poate ne intalnim intr-o zi sa facem schimb de experienta. Ce zici?
*


E posibil dar eu nu prea am experienta la date-ing... smile.gif


--------------------
Logan Ambiance 1.4 MPI 2006
cosming
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 19 Jan 2006, 19:14
Post #46


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




"E posibil dar eu nu prea am experienta la date-ing... smile.gif"

Ehh..ziceam asa. Schimbul consta in: tu imi arati ce jucarii ti-ai luat, eu iti dau eventuale sugestii smile.gif



--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosming
post 19 Jan 2006, 19:17
Post #47


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 2 November 05
From: Cluj-Napoca




QUOTE(driverx @ 19 Jan 2006, 19:14)
"E posibil dar eu nu prea am experienta la date-ing... smile.gif"

Ehh..ziceam asa. Schimbul consta in: tu imi arati ce jucarii ti-ai luat, eu iti dau eventuale sugestii smile.gif
*


Multumesc mult de ajutor...
Hmm pai de aia exista idee de forum online... pentru sugestii care sa persiste in eventualitatea ca altcineva ar intampina aceleasi probleme/ar avea aceleasi intrebari.



--------------------
Logan Ambiance 1.4 MPI 2006
cosming
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 19 Jan 2006, 19:21
Post #48


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(cosming @ 19 Jan 2006, 19:17)
Multumesc mult de ajutor...
Hmm pai de aia exista idee de forum online... pentru sugestii care sa persiste in eventualitatea ca altcineva ar intampina aceleasi probleme/ar avea aceleasi intrebari.
*


OK


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
k_gula
post 19 Jan 2006, 21:48
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 14
Joined: 10 January 06




?|


--------------------
Opel rekord coupe 68 - b55rek
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alphred
post 19 Jan 2006, 22:00
Post #50


Membru


Group: Members
Posts: 177
Joined: 9 May 05




in portbagaj situatie e cam umeda, cel putin acum iarna la vara o fi alta treaba. era o firma care aducea mini-itx acum 2 ani am avut mare nevoie de 3 placi de baza mini-itx, ei promiteau ca-mi aduceau numai la comanda ferma si cu avans marisor, am renuntat doar pentru simplu fapt ca nu pareau de incredere. cu un barebone eu zic ca se rezolva problema si il gasesti pe la 200-300euro(case+sursa+mb) ii mai pui proc hard si ceva optic si un lcd si gata.


--------------------
dacia/ford logan 1,6 / focus 1,6 16v 2005/2008 - B43VCI / B26MFF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosming
post 20 Jan 2006, 19:00
Post #51


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 2 November 05
From: Cluj-Napoca




QUOTE(alphred @ 19 Jan 2006, 22:00)
in portbagaj situatie e cam umeda, cel putin acum iarna la vara o fi alta treaba. era o firma care aducea mini-itx acum 2 ani am avut mare nevoie de 3 placi de baza mini-itx, ei promiteau ca-mi aduceau numai la comanda ferma si cu avans marisor, am renuntat doar pentru simplu fapt ca nu pareau de incredere. cu un barebone eu zic ca se rezolva problema si il gasesti pe la 200-300euro(case+sursa+mb) ii mai pui proc hard si ceva optic si un lcd si gata.
*


Un barebone e foarte scump si consuma foarte mult in comparatie cu un sistem bazat pe VIA C3. Plus ca ocupa mai mult loc.





--------------------
Logan Ambiance 1.4 MPI 2006
cosming
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stefan19
post 20 Jan 2006, 22:49
Post #52


Membru incepator


Group: Members
Posts: 89
Joined: 15 September 04
From: Constanta




O idee pentru car pc:
http://web.njit.edu/~cas1383/proj/my_car/car_pc/index.htm,
in schimb nu stiu daca gasim pe la noi astfel de componente.


--------------------
Dacia Logan Ambition - CT-XX-STE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marksman
post 20 Jan 2006, 23:05
Post #53


Post mortem nihil est


Group: Members
Posts: 7.679
Joined: 1 November 04
From: sat




QUOTE(stefan19 @ 20 Jan 2006, 23:49)
O idee pentru car pc:
http://web.njit.edu/~cas1383/proj/my_car/car_pc/index.htm,
in schimb  nu stiu daca gasim pe la noi astfel de componente.
*



Parerea mea e ca acolo sunt prea multe transformari.

Trebuie o sursa de curent alternativ (CA), care de fapt transforma CC primit de la baterie in CA, alimenteaza sursa PC-ului care la randul ei da iar CC. Doua transformari -> pierderi, chiar cu eliminare de caldura. N-avem nevoie de asta. ATX vs. micro-ATX 0-1


--------------------
Opel / Mazda Crossland X / CX-30 2019 / 2020
Charlie Foxtrot: Massively vote Charlie Golf for President!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosming
post 21 Jan 2006, 12:39
Post #54


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 2 November 05
From: Cluj-Napoca




QUOTE(Illusi0n @ 20 Jan 2006, 23:05)
Parerea mea e ca acolo sunt prea multe transformari.

Trebuie o sursa de curent alternativ (CA), care de fapt transforma CC primit de la baterie in CA, alimenteaza sursa PC-ului care la randul ei da iar CC. Doua transformari -> pierderi, chiar cu eliminare de caldura. N-avem nevoie de asta. ATX vs. micro-ATX 0-1
*



Multumesc pentru link, este interesant dar eu deja am carPC-ul si transformatorul DC-DC (am dat link-urile si explicatiile pe tot parcursul thread-ului de discutii...).

Problemele care as dori sa le discutam sunt :
- montare (amplasament, manopera, modalitati de montare);
- temperatura si umiditate (solutii pentru izolare).

Multumesc pentru intelegere si astept feedback de la voi...


--------------------
Logan Ambiance 1.4 MPI 2006
cosming
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 21 Jan 2006, 13:52
Post #55


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.075
Joined: 11 February 04




Am sa incerc sa te ajut si eu pe cat pot.
Locuri bune pt montaj:
1) Portbagaj, prins pe un cadru de bara din spatele banchetei sau sub luneta.
Avantaje: - usor de montat si eventual de demontat
- poti trage fire in habitaclu foarte usor si or sa fie fire scurte.
- aer destul acolo si comunica cu exteriorul prin clapa antipresiune (cred)
Dezavantaje: - poate fi lovit de diverse bagaje
- cabluri lungi de tras pt monitor si evetuala tastatura
- umiditate ridicata
2) Sub scaunul pasagerului
3) Sub torpedou
4) In loc de airbagul pasagerului (daca ai varianta de baza)

Hai sa lamurim si umiditatea:
Pt utilizare in interiorul unei masini iti recomand sa cumperi un echipament care sa aiba IP54 certificat. Uite mai jos ce inseamna IP-urile astea. Dar probabil ca o sa ai un echipament cu IP20. Trebuie sa vezi ce umiditate relativa maxima suporta echipamentul. Daca e in domeniul 0-90% umiditate relativa aer fara condensare e in regula, cu conditia sa il izolezi bine.

IP rating stands quite literally for 'Ingress Protection'
An IP (Ingress Protection) number is used to specify the environmental protection of enclosures around electronic equipment. These ratings are determined by specific tests. The IP (Ingress Protection) number is composed of two numbers, the first referring to the protection against solid objects and the second against liquids. The higher the number the better the protection.
0 - No protection (Sometimes X)
1 -Protected against solid objects up to 50mm2.
2 - Protected against solid objects up to 12mm2.
3 - Protected against solid objects up to 2.5mm2.
4 - Protected against solid objects up to 1mm2.
5 - Protected against dust, limited ingress (no harmful deposit).
6 - Totally protected against dust.

0 - No protection (Sometimes X)
1 - Protection against vertically falling drops of water (example, condensation.
2 - Protection against direct sprays of water up to 15 degrees from vertical.
3 - Protection against direct sprays of water up to 60 degrees from vertical.
4 - Protection against water sprayed from all directions - limited ingress permitted.
5 - Protected against low pressure jets of water from all directions - limited ingress permitted.
6 - Protected against low pressure jets of water, limited ingress permitted (example, ship deck).
7 - Protected against the effect of immersion between 15cm and 1m.
8 - Protected against long periods of immersion under pressure.
sursa: http://www.beacon-link.co.uk/pages/faq-IngressProtection.htm


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosming
post 22 Jan 2006, 15:09
Post #56


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 2 November 05
From: Cluj-Napoca




QUOTE(dizzy @ 21 Jan 2006, 13:52)
Am sa incerc sa te ajut si eu pe cat pot.
Locuri bune pt montaj:
1) Portbagaj, prins pe un cadru de bara din spatele banchetei sau sub luneta.
    Avantaje:  - usor de montat si eventual de demontat
                      - poti trage fire in habitaclu foarte usor si or sa fie fire scurte.
                      - aer destul acolo si comunica cu exteriorul prin clapa antipresiune (cred)
    Dezavantaje: - poate fi lovit de diverse bagaje
                          - cabluri lungi de tras pt monitor si evetuala tastatura
                          - umiditate ridicata
2) Sub scaunul pasagerului
3) Sub torpedou
4) In loc de airbagul pasagerului (daca ai varianta de baza)

Hai sa lamurim si umiditatea:
Pt utilizare in interiorul unei masini iti recomand sa cumperi un echipament care sa aiba IP54 certificat. Uite mai jos ce inseamna IP-urile astea. Dar probabil ca o sa ai un echipament cu IP20. Trebuie sa vezi ce umiditate relativa maxima suporta echipamentul. Daca e in domeniul 0-90% umiditate relativa aer fara condensare e in regula, cu conditia sa il izolezi bine.
...
*



Multumesc de informatii si sugestii...

Din specificatiile placii de baza rezulta ca temperatura de functionare este 0~50°C, iar umiditatea relativa maxima intre 0~93% fara condensare (sincer nu prea inteleg specificatia asta : relativa la ce este umiditatea ?).

Dupa clasificare IP cred ca, carPC-ul meu s-ar incadra la categoria IP30. Deci protectie umiditate este cam zero. Case-ul este destul de solid, si se pot monta pana la 3 ventilatoare care ajuta la protectia importriva umiditatii si/sau prafului.

Locul de montare l-am ales deja, in portbagaj, pentru ca nu as dori sa modific bordul prin taiere/gaurire sa fac loc de dispozitiv.

Nu stii daca exista un fel de filtre care sa retina apa (relizare mecanica si/sau chimica) care se pot monta in portbagaj/carPC? Stiu ca unele echipamente electronice vin impachetate cu o "punguta" cu ceva chestii albe in ea care sunt pentru umiditate. Ai idee ce sunt "chestiile" alea ? As putea eventual sa le montez in jurul locului pe unde intra aer si sa se retina apa din aer ?
Sper sa nu radeti de chestia asta... smile.gif
Multumesc


--------------------
Logan Ambiance 1.4 MPI 2006
cosming
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ender644
post 22 Jan 2006, 18:42
Post #57


Membru incepator


Group: Members
Posts: 61
Joined: 14 September 05
From: Tecuci




QUOTE
Stiu ca unele echipamente electronice vin impachetate cu o "punguta" cu ceva chestii albe in ea care sunt pentru umiditate


Chestiile alea se numesc silica gel si sunt bune pentru ce vrei tu. Alea realizeaza deumidificarea aerului ( se folosesc si la geamurile termopan ). Poti eventual sa faci un filtru ( ca un saculet din plasa fina in care pui silica gel ) pe care sa-l in fata ventilatorului, asa incat sa traga aer prin el.


--------------------
Dacia Logan 1.4 Ambiance - gl xx xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 22 Jan 2006, 18:59
Post #58


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.075
Joined: 11 February 04




Umiditate relativa este relativa la aer complet umed, adica saturat de vapori de apa.
Ventilatoarele alea sunt bune pt racire si praf, nu pt umiditate. Pericolul cel mai mare este condensarea vaporilor de apa pe compoinentele electronice.
Daca vrei o sugestie, foloseste Car-Pc-ul primavara, vara si toamna cand e cald si uscat, si tine-l acasa cand temperatura este sub 7-10 grade si umezeala afara, gen vreme innorata si ploioasa.
Ca sa te feresti de posibilitatea condensarii apei, poti sa montezi placa astfel incat orice picatura de apra cazuta pe dansa sa se scurga altundeva decat pe circuit.
Silica-gelul usuca aerul dar cred ca nu e foarte potrivit in toate conditiile.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
musicall
post 24 Jan 2006, 09:33
Post #59


musicall


Group: Members
Posts: 547
Joined: 6 February 05
From: Braila




Uite ce am gasit cand am cautat pe google mai multe detalii despre unu din Pc-uriile mele 1 Hp e-Vectra.

Sper sa iti vina idei frumoase dupa ce vezi cum a facut un tip pe masina lui aici
Iar rezultatul final se vede aici

This post has been edited by musicall: 24 Jan 2006, 09:35


--------------------
Fiat Punto Classic | Blogu personal - delfinul.com
Va salut dintr-o clinica de dezintoxicare pentru dependentii de webdesign!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cosming
post 24 Jan 2006, 20:39
Post #60


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 2 November 05
From: Cluj-Napoca




Multumesc pentru raspunsuri.
QUOTE(ender644 @ 22 Jan 2006, 18:42)
Chestiile alea se numesc silica gel si sunt bune pentru ce vrei tu. Alea realizeaza deumidificarea aerului ( se folosesc si la geamurile termopan ). Poti eventual sa faci un filtru ( ca un saculet din plasa fina in care pui silica gel ) pe care sa-l in fata ventilatorului, asa incat sa traga aer prin el.
*


Am retinut ideea cu filtrul.
Pericolul cel mai mare este, dupa cum bine a subliniat dizzy, condensarea vaporilor de apa pe componentele electronice. Am sa incerc sa fac un filtru cu siliza-gel, dupa ce am sa caut si am sa gasesc silica-gel pe la magazine (sa incerc la Praktiker din Cluj-Napoca??!). Problema mea este ca nu prea am cum sal montez pentru ca in partea anterioara pe unde o sa intre aerul o sa fie cam ocupat cu cabluri; uite si o poza:
img00511bt.th.jpg
Filtrul ala ar putea cumva sa acopere toata masca asta?
QUOTE(dizzy @ 22 Jan 2006, 18:59)
Umiditate relativa este relativa la aer complet umed, adica saturat de vapori de apa.
Ventilatoarele alea sunt bune pt racire si praf, nu pt umiditate. Pericolul cel mai mare este condensarea vaporilor de apa pe compoinentele electronice.
Daca vrei o sugestie, foloseste Car-Pc-ul primavara, vara si toamna cand e cald si uscat, si tine-l acasa cand temperatura este sub 7-10 grade si umezeala afara, gen vreme innorata si ploioasa.
Ca sa te feresti de posibilitatea condensarii apei, poti sa montezi placa astfel incat orice picatura de apra cazuta pe dansa sa se scurga altundeva decat pe circuit.
Silica-gelul usuca aerul dar cred ca nu e foarte potrivit in toate conditiile.
*


Case-ul carPC-ului are o singura deschizatura in spate (este montat un ventilator in interior pe case de 80mmx80mmx10mm - care este destinat sa scoata aerul cald din interior) iar in fata sunt porturile de conectare pentru periferice s.a. . De asemenea mai sunt 2 locuri libere pentru ventilatoare suplimentare:
img00446xv.th.jpg
Dupa cum se vede in josul imaginii exista un "filtru", nu ii inteleg rostul cei drept ca pentru praf sigur nu este.
QUOTE(musicall @ 24 Jan 2006, 09:33)
Uite ce am gasit cand am cautat pe google mai multe detalii despre unu din Pc-uriile mele 1 Hp e-Vectra.
Sper sa iti vina idei frumoase dupa ce vezi cum a facut un tip pe masina lui aici
Iar rezultatul final se vede aici
*


Fain n-am ce zice... multumesc de link.



--------------------
Logan Ambiance 1.4 MPI 2006
cosming
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2025 - 00:30
Forum Renault