distanta platina
![]() ![]() ![]() |
distanta platina
bygy007 |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
xrt3xrt3 |
![]()
Post
#32
|
![]() o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro Group: Members Posts: 117 Joined: 10 February 10 From: Ploiesti-Bucuresti ![]() |
pai de ala am... chair doua iar cand am achimbat bateria mi-a verificat electricianul ala cu inca vro 3.... deci nu prea rezolva in cazul meu...
![]() |
--------------------
Dacia
1310 pe GPL
1998
- DB 05 MBI
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Daca cei 1,88V se refera la pierderea de tensiune pana in releul de reglare a tensiunii alternatorului(insa eu am inteles ca pana la bobina),dar tensiunea pe baterie e corecta,nu e chiar o problema.Altfel,solutia cea mai buna e cea data de bygy.De altfel la Dacia clasica toti consumatorii sunt alimentati cu pierderi.Nu atat din cauza contactelor care nu e rau sa fie si curatate si unse cu nitica vaselina(ca sa nu mai fie probleme ani de zile) cat din cauza conceptiei instalatiei.Are fire lungi plimbate in zig-zag prin toata caroseria care produc caderi de tensiune mari.De aici si ideea de a alimenta bobina de inductie direct de la borna + a alternatorului (care e si ea legata direct prin firul gros,albastru la borna + a bateriei).In plus se descarca de o parte din consum instalatia si se alimenteaza mai bine si ceilalti consumatori.Ideea cu releul de alimentare directa merge si la faruri;daca se alimenteaza asa fie si numai farul din dreapta,scad pierderile si pe stanga si sa vezi lumina noaptea!Dar asta e discutie de alt topic.
In poza 1 e un releu ce scurtcircuiteaza rezistenta aditionala la pornire marind scanteia.Nu e cazul aici. Poza 2 da o schema cu 2 relee,cel de sus fiind cel de la poza 1.Cel de jos e cel care intereseaza pt alimentarea directa a bobinei.La borna(papucul) 86 se leaga firul rosu(uneori dublu)care in schema originala vine de la cheia de contact la borna + a bobinei de inductie.La papucul 30 se pune un fir de la borna + a alternatorului.De la 87 se pune fir la borna + a bobinei.Firele sunt scurte deci pot fi si de0,75...1 mm patrat. Releul utilizat e cel"de protectie"pentru claxon,faruri,etc.E de 20...30 A deci n-are probleme la 3...5A prin bobina.Cele de plastic negru de prin magazine mi-au facut surpriza defectarii si dupa 2 ore.Asa ca prefer releele cu carcasa din aluminiu de la dezmembrari.Oricare ar fi,trebuie reglat sa cupleze sigur la 7...7,5V si contactele sa calce putin alunecator pentru autocuratare.Cine nu se descurca are poza 3 cu placuta de textolit. Co releu sau placuta,Gotronic are la pornire cam 40% in plus la scanteie.Cu 0,25...0,3 mm la platine, in mers da cu circa 20% mai multa scanteie la bujii. Dupa toate acestea se reverifica tensiunea de incarcare pe baterie pentru ca se poate modifica un pic tensiunea de comanda a releului de incarcare 9 Mar 2010, 18:03: Hai ca s-a oprit internetul si pana am trimis postul ai mai pus unul. Se pare ca totusi cei 1,88 V se refereau la releul de incarcare.Ce tensiune este pe baterie fara farurile aprinse la ralanti si in turatie?Dar cu ele aprinse? Totusi,merita facut ce am zis in postul anterior.Se va vedea diferenta. This post has been edited by Tudor Badescu: 9 Mar 2010, 18:03 |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
xrt3xrt3 |
![]()
Post
#34
|
![]() o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro Group: Members Posts: 117 Joined: 10 February 10 From: Ploiesti-Bucuresti ![]() |
QUOTE .Ce tensiune este pe baterie fara farurile aprinse la ralanti si in turatie?Dar cu ele aprinse? Hmmm,am sa iti dau masuratroile de acum 3 zile(recent mi-am ars aparatul de masura... just for the thrill...). Am facut o gramada de masuratori numai asta cea mai comuna nu am facut-o(stiind ca nu imi incarca destul din masuratori anterioare) DAR printre ele am asa : test facut la 2000 RPM: -cu consumatori: Baterie 13,10V Alternator 13,8V -fara consumatori: B 13,66 A 13,86 Multumesc pentru lamuriri in legatura cu legaturile la releu si cum il fac sa " cupleze sigur la 7...7,5V si contactele sa calce putin alunecator"? QUOTE In plus se descarca de o parte din consum instalatia si se alimenteaza mai bine si ceilalti consumatori.Ideea cu releul de alimentare directa merge si la faruri;daca se alimenteaza asa fie si numai farul din dreapta,scad pierderile si pe stanga si sa vezi lumina noaptea!Dar asta e discutie de alt topic. Detaliaza putin asta.... Later edit: De ce? Pt ca imi incarca bateria undeva pe la 13,5 cu motorul turat maxim, la relanti ajunge pe undeva pe la 12V. Problema a fost gasita la schimbarea bateriei cand electricianul de la rombat a observat ca nu imi incarca destul, asa ca m-a pus sa cumpar alt releu... acelasi rezultat... am mai schimbat 3(pe stampila lui cum ca sunt defecte) prin urmare omul mi-a legat firul de referinta la bobina, incarcadu-mi astfel 14,5-15v. Acum cu totii stim ca nu e un voltaj ok... iar bateria are 4 luni . This post has been edited by xrt3xrt3: 9 Mar 2010, 21:12 |
--------------------
Dacia
1310 pe GPL
1998
- DB 05 MBI
|
|
luffovi |
![]()
Post
#35
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 5 June 09 ![]() |
eu am umblat prin service cu ea. tot dadea in bot. pana la urma am dus-o mecanicul de la care am cumparat masina, si in 2 minute a rezolvat-o. a zis ca la aprindere electronica platina se regleaza la 0.2 max. 0.25. de atunci nu am mai avut probleme.
|
--------------------
dacia 1310
tlx
1997 1397cc
- bt-02-vub
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
O prima problema e la legatura dintre borna + a alternatorului si borna + a bateriei.Este facuta cu un fir gros,albastru.La capatul dinspre baterie e un cuplaj cu papuci mama-tata,daca il mai are;posibil sa fie direct la colierul de la borna +. E unul din cablurile bine dimensionate si pe el nu se pierd maai mult de circa 0,1 V.O diferenta de 0.7 V inseamna sigur ca cel putin o legatura e in neregula pe acest fir.Vezi intai la alternator.Desfaci TOTI papucii de la borna + ii cureti bine si ii remontezi unsi cu vaselina.
Mai verifici si firul care duce de la borna - a alternatorului la masa. Multe relee electronice din comert regleaza tensiunea in jur de 13,5V.Nu sunt defecte,doar prost reglate.Electricianul a procedat corect.A legat firul de referinta intr-un loc alimentat cu pierderi.Asfel releul simte o tensiune mai mica si mareste incarcarea aducand tensiunea pe baterie in limitele corecte.Cand vei pune releul la bobina efectul va disparea.Eu leg nu la bobina ci lapapucul de pe insusi releul de incarcare unde e alimentat cu + de la contactul cu cheie(nu cel verde care duce la alternator,celalalt).Daca nu da rezultatul dorit,mai e o metoda mai precisa:inserierea pe firul de referinta a unei diode de cel putin 50V cu catodul la + ul alternatorului.Cu ea releul simte cu 0.7V mai putin si ridica pe baterie cu 0,7Vmai mult. La nevoie se pun si doua diode.Dar toate astea NUMAI DUPA CE se rezolva cu firul albastru discutat la inceput. O incarcare cu 15 V la o baterie calciu-calciu(cum sunt cam toate acum)nu e o problema daca are dopuri.Multe suporta fara probleme speciale si 16V un timp destul de lung.Doar ca peste 14,2...14.4 V consumul de apa nu mai e complet neglijabil,deci e cu desavarsire interzisa depasirea acestei tensiuni la bateriile capsulate! Pentru releu imi dau seama ca trebuie o poza.Ne ocupam de asta dupa ce se rezolva problemele anterioare. |
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
xrt3xrt3 |
![]()
Post
#37
|
![]() o721 380 039 www www www N-am Stare!!! .Ro Group: Members Posts: 117 Joined: 10 February 10 From: Ploiesti-Bucuresti ![]() |
QUOTE Ne ocupam de asta dupa ce se rezolva problemele anterioare. Azi a plouat , asa ca am avut timp de mesterit pe langa masina. Am desfacut contactul, [dupa cum se vede si din topicul deschis de mine si inchis tot de mine], am curatat contactele electrice, era o mazga acolo .... am curatat papucii mama tata de contact, am inlocuit firul rosu subtire cu un fir ...rosu gros... 6 mm la fel de gros ca ala albastru de la bateire la alternator... pe cel intre contact si tablou l-am lasat asa acolo aveam o pierdere de 0.05[intre surubul depe blocul de lumini si tablou]... seritizat papuci... izolat papuci... Rezultatul: o cadere de doar 0.1V fara consumatori si 0.6v cu .... Rezultatul: cand am plecat cu ea, am uitat ce facusem, iar pe drum ma miram ce agresiva a devenit... Multumiri bygy007 si Tudor Badescu! |
--------------------
Dacia
1310 pe GPL
1998
- DB 05 MBI
|
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Buna baieti! In seara asta am pornit si eu masina sa vad daca am pierderi de curent. Am pus un amic sa dea cheie si m-am uitat sa vad daca scapa la pornire. La pornire nu scapa. Dupa ce porneste se vede lumina in jurul bujiilor. Cred ca da la masa la chiuloasa. Nu da foarte mult dar se vede ca un colier de lumina. Si cand pun mana pe fise se vede lumina la mana, unde pun mana pierde curent. In cazul asta trebuie schimbate fisele? Si inca o problema. Dupa ce infierbant motorul, merg cativa km cu ea si o opresc, cand pornesc invarte de parca e obosita bateria. Asta doar la cald si nu de fiecare data, la rece nu am treaba. Ma gandeam la electromotor ca i-am schimbat carbunii si i-am legat cu mana, nu am avut pistol de lipit. Dar nu are nici o treaba zic eu. Ma gandesc la bobina de inductie. A, si bobina se infierbanta destul de repede, dupa vreo 10 minute sa zic, nu stiu sigur de nu pot sa tin mana pe ea.
|
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
![]() ![]() ![]() ... ai facut ce ??? Poate vrei sä zici la alternator , dar si äia vin cu lamelele, n-am intilnit färä . Cum nevoia sa invîrtä un electromotor cu carbunii " legati cu mana " ? |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
Bogdan90 |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 962 Joined: 1 November 09 From: Botosani ![]() |
Da legati cu mana. Si merge asa de asta iarna
![]() ![]() This post has been edited by Bogdan90: 8 Aug 2010, 09:51 |
--------------------
Dacia
Solenza
2004
- BT-90-PAN Dacia 1310, Dacia Solenza, Skoda Fabia 6Y2.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 09:26 |