DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

28 Pages « < 19 20 21 22 23 > »  
Reply to this topicStart new topic

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Honda Insight Hybrid 2010, prima japoneza ... si Laguna 4Control renascuta

Gil26
post 14 Jul 2023, 19:46
Post #601


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




OK, atasat cateva capturi si pentru 4Control si puntea spate:

LE: am adaugat si valorile de reglaj si bucsele actuatorului.

This post has been edited by Gil26: 14 Jul 2023, 20:18


Attached thumbnail(s)
CupluriPunteSpate.png ( Size: 360.3k ) Number of downloads: 538
Reglaj.png ( Size: 774.36k ) Number of downloads: 559
PunteSpate1.png ( Size: 731.15k ) Number of downloads: 529
PunteSpate2.png ( Size: 735.38k ) Number of downloads: 522
ValoriPunteSpate.png ( Size: 81.26k ) Number of downloads: 512
BucsaActuator.png ( Size: 340.7k ) Number of downloads: 30


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 14 Jul 2023, 21:02
Post #602


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(madhorsefuzzy @ 14 Jul 2023, 19:24)
Nu stiu la care te referi. Si nu imi dau seama nici din pozele puse de @Gil26
*


vezi prima poza adaugata acum de Gil, (merci)
axul/fuzeta este prins de punte in doua bucse orizontale
miscarea fuzetei se face tot in cauciucul bucsei


This post has been edited by IRONICK: 14 Jul 2023, 21:13


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 15 Jul 2023, 18:53
Post #603


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




M-am lamurit. wink.gif

Azi de dimineata m-am trezit la 7. Nu mai aveam somn si in cap imi era ideea ca surubul ala de la 4Control nu e excentric si e un simplu surub.

De unde: m-am lamurit mai apoi ca are o saiba turnata excentrica si ca din ea se face reglajul. Aveam in cap ca pot muta mai la stanga sau mai la dreapta surubul cu tot cu bucsa prin care trece. sad.gif

M-am tot gandit cum as ciocani surubul de jos dupa ce desfac piulita, dar tot e riscant ca poate il rup.

Apoi m-am gandit de unde provine problema: de la montajul bucselor de la puntea spate: m-a mancat in ... sa le schimb (unele voci spun ca degeaba, ca mai mergeau inca 2-3 ani).

Inainte de schimbarea bucselor aveam deschidere stanga 6' si pe dreapta 9' fata de 14' +-8' cum trebuie sa fie pe fiecare parte.
Dupa am stanga 15' si dreapta 0', fata de aceleasi 14' +-8' cum trebuie sa fie pe fiecare parte.

Deci toata puntea spate s-a rotit cu 9' spre stanga, de unde si masina trage stanga.

Daca desfac suruburile de la bucsile de la punte si rotesc toata puntea spre dreapta (sa o indrept la loc) cum imi iau punctele de masura? La ce ma raportez inainte si dupa masuratoare?

Adica imi trebuie un punct central fix pe sub masina la care sa ma raportez inainte si dupa rotirea puntii, si 2 puncte stanga dreapta fata de care sa masor distanta pana la centru. Care sa fie alea?

As fi vrut sa fac operatiunile astea la un centru cu geometrie, dar nu face nimeni asa ceva acolo. Deci tot eu trebuie sa o fac cu mana mea la Panda. sad.gif
Nu as vrea sa o fac eu dar cred ca e solutia cea mai simpla si mai ieftina sa indrept masina de spate.

Ma tot gandesc acum daca nu mi-au montat aia gresit bucsile la punte. Sigur nu au strans aia suruburile la punte in "half-load position" ...

Attached thumbnail(s)
4control_rear_axle.JPG ( Size: 188.86k ) Number of downloads: 35


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 15 Jul 2023, 20:31
Post #604


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Pana-ti raspund Solon, cluj si axa, creierele forumului, incerc eu.
Ba pardon...

QUOTE(cj98czh @ 5 Jul 2023, 10:49)
Geometria se face cu anvelope bune, nu cu unele uzate si mai ales uzate neuniform ...
*


Grije cand mergi la geometrie, ca si-asa nu se-nvarte roata, sa fie anvelopele bune si sa nu vibreze cand stau pe loc. Asa a zis asta, atotstiitorul, deci asa e, n-are cum altfel.




Daca doresti sa rotesti puntea (9 grade e enorm, sper ca glumesti), de fapt vrei altceva, si anume ampatamente egale stanga-dreapta. In ipoteza ca o Laguna asa le are de fabrica, ca nu-i reno 16.
- cel mai important: te futs in ea starea anvelopelor, n-are-o treaba.
- scoti rotile, una cate una, scoti capacele centrale ale jantelor, pui rotile la loc.
- lasi masina pe sol, perfect drept si orizontal, o impingi fata-spate cate un metru, sa se detensioneze tot, o lasi pe liber, nefranata.
- pe fata, planetarele ar trebui sa aiba o adancitura in mijloc, conica, e necesara la prelucrarile din timpul fabricatiei, dar tie iti permit sa infigi acolo o sula sau surubelnita in cruce subtire, care sa se centreze astfel perfect pe roata. De surubelnita legi cu ata de cusut o piulita mica, ceva, care sa-ti proiecteze un punct de pe axa puntii fata pe sol. Marchezi punctul pe sol.
- faci la fel la cealalta roata fata.
- pe spate e mai ciudat, ca nu ai planetara. Aici iti va trebui un compas cu laturi egale, care, extins in plan orizontal, sa-l poti sprijini de marginile jantei, in 2 puncte diametral opuse. Varful compasului e pe axa puntii spate, si-l poti proiecta ca-n cazul puntii fata pe sol, si sa marchezi proiectia. Ma tot gandesc la un astfel de compas de prin casa, si nu-mi vine nicio idee pe moment. Uite, poti merge la o librarie si sa iei 2 rigle identice de 30 sau 40cm, care sa aiba gaura aia la un capat. Treci un surub cu piulita prin gaura, gata compasul isoscel, sau iti faci unul si aia e.
- ai 4 marcaje pe sol.
- aici vrei sa ajungi: masori distanta marcaj fata - marcaj spate pe stanga, la fel pe dreapta. Distantele trebuie sa fie egale. Daca nu-s, fie, poti incerca rotirea puntii spate, pana ajung egale.

Observatii:
- logic, compasul se poate folosi cu succes la toate cele 4 roti, e mult mai precis si nici nu implica capace scoase. Ideea cu capacele fu implicita si instinctiva, eu avand 4 planetare.
- foarte, al naibii de important. Convergentele partiale trebuie sa fie simetrice. E o variabila ce influenteaza pozitiile proiectiilor, pe care vei dori s-o elimini. Altfel, n-ai facut absolut nimic. Convergentele se verifica cu sfoara si subler. Dupa verificare, nu misti masina, si faci miscarea cu proiectiile si ampatamentele.
- 9 grade deviatie se vad lejer la ochi, in centrarea rotilor spate in arcul aripii/barei spate. Daca-s centrate la fel, nu cred ca-i de acolo.
- daca la fixarea puntii pe caroserie nu s-a umblat din fabrica, as zice ca e ok aia. Si as miza mai degraba pe convergente dereglate.

Daca ai drum pe la Brasov, pot incerca sa-mi dau cu parerea, desi nu ma pricep.

Si cui nu-i convine ca mai sus am scris lacrimogen sau cu prea multe cuvinte, sa sp.

This post has been edited by Muttley: 15 Jul 2023, 20:38


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomageorgian
post 15 Jul 2023, 20:48
Post #605


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.387
Joined: 22 February 10
From: Franta




Ce copchil esti ! ti'a zis unu odata ca scrii mult si de atunci tot o scoti in fata, ori pui doar poze ori o zici


--------------------
. . .
Kia Niro Phev
Laguna3 2.0dCI
ex. Latitude 2.0dCI
C5 x7 2.0hdi
Logan 1.6mpi
E39 530D
Laguna 3 2.0dCi
Qashqai 1.5dCI
Twingo 2 1.2i
E28 520i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 15 Jul 2023, 21:53
Post #606


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




@Muttley: multam de raspuns!

Nu sunt 9 grade ci 9 minute. Acum am +15 pe stanga si 0 pe dreapta.
Ideal ar fi sa o trag 7.5 minute inapoi, dar intre 6 si 9 merge orice.
Si mai ideal ar fi sa pot face partea dreapta sa iasa alea 15 minute sa fie identica cu stanga si in parametrii, dar ma multumesc si cu o masina care merge drept.

Imi e cam frica sa ma leg de rotile fata pentru ca nu am incredere ca atunci cand o bag pe rampa volanul/rotile fata sunt perfect drepte sa pot masura distantele fata spate intre proiectii.

De asta ma tot gandesc la puncte de pe caroserie fata de care sa imi iau reperul.

This post has been edited by madhorsefuzzy: 15 Jul 2023, 21:56


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 15 Jul 2023, 23:29
Post #607


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




Nu cumva cand ai schimbat bucsele puntii spate, aia ti-au desfacut prinderile de sasiu?
Ca daca nu le-au mai pus in acelasi loc ...


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 16 Jul 2023, 00:02
Post #608


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Pai eu am inteles ca puntea doresti s-o rotesti, dar mai sus te referi la rotire pe o singura parte?
Sunt 2 suruburi excentrice, sau cum? Unde se afla? Foloseste una dintre pozele din urma si arata.

Nvm, am inteles, ai convergente partiale aiurea, si rotind puntea le faci egale.
Arata unde e surubul cu cama totusi.

Repere fata: pivotii.
Repere spate... Nush, vezi ce gasesti pe acolo.

Si totusi, daca masori ampatamentele ai o interpretare liniara a abaterii unghiulare de pe spate. Poti si confirma ca valorile masurate (la geometrie presupun) sunt coerente cu ce masori tu, trebuie putina trigonometrie. Iar daca corespondenta se confirma, reglezi minunea la marea precizie.
Volanul drept si rotile fata drepte se vad la ochi, privind din fata masinii.

Crec-am inteles acum, dar arata unde e surubul.

tomageorgian, si tu casses les oeufs...

This post has been edited by Muttley: 16 Jul 2023, 00:12


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tomageorgian
post 16 Jul 2023, 03:13
Post #609


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.387
Joined: 22 February 10
From: Franta




Dap , copchil.

Iti lipseste un 'me' dupa tu.

This post has been edited by tomageorgian: 16 Jul 2023, 03:19


--------------------
. . .
Kia Niro Phev
Laguna3 2.0dCI
ex. Latitude 2.0dCI
C5 x7 2.0hdi
Logan 1.6mpi
E39 530D
Laguna 3 2.0dCi
Qashqai 1.5dCI
Twingo 2 1.2i
E28 520i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 16 Jul 2023, 07:03
Post #610


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




Totusi este o diferenta intre 9 grade si 9 minute, si oricata trigonometrie am “aplica” nu stiu \cred daca ca se poate masura asta asa precis cu o surubelnita, sfoara, rigla, piluita, etc., dar colegul are CanClip si poate face cateva verificari si via diagnoza (vorba aia “work smart not hard”) apoi desigur si celalate mecanic \fizic pe masina.
Nu stiu ce s-a facut sau nu s-a facut referitor la asta, dar pentru ca s-a mentionat in capturile din postul #601 se pot observa surubul cu came (6), excentric (2), cel de la bieleta de directie (3), verificarea paralelismului, etc., mai atasez cateva capturi referitoare la bucsele puntii spate si prinderile de sasiu (pentru ca s-a mentionat foarte bine si corect de @ IRONICK), plus saiba aceea de reglaj (daca exista trebuie sa aibe aceleasi dimensiuni), etc…, chiar daca toate acestea se gasesc si pe catcar.info (de aceea am intrebat de “configuratie”) dar si in MR415LAGUNA3 din care s-a atasat acea captura din postul #603 (iar “"half-load position" este lungimea de montaj, KO sau cum se doreste sa se mai numeasca si reprezinta distanta dintre axa bucsii superioare si celei inferioare, in cazul de fata 488mm, si orice mecanic bun stie sa aduca masina \axa la cota respectiva ca sa o faca in mod conform si mai ales sa nu se chinuie) ….

LE: sters atasamentele

This post has been edited by Gil26: 16 Jul 2023, 16:53


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cj98czh
post 16 Jul 2023, 08:09
Post #611


Membru de la Cluj ...


Group: Moderatori
Posts: 23.322
Joined: 27 March 06
From: Cluj-Napoca




Muttley .. iar iti dau suferintele pe afara? daca nu te baga lumea in seama simti nevoia sa ataci tu?

<span class='edit'>16 Jul 2023, 09:12:</span>
QUOTE(Muttley @ 15 Jul 2023, 21:31)
Grije cand mergi la geometrie, ca si-asa nu se-nvarte roata, sa fie anvelopele bune si sa nu vibreze cand stau pe loc. Asa a zis asta, atotstiitorul, deci asa e, n-are cum altfel.
*



las asta aici ca esti de bula ... mah .. daca anvelopa are uzura catre exterior sau interor ... chiar daca roata sta ... oare cum culca pe sol? poti sa faci o geometrie cum trebuie? ..

This post has been edited by cj98czh: 16 Jul 2023, 08:17


--------------------
Mazda 3 Zoom-Zoom 2018
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 16 Jul 2023, 08:20
Post #612


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




Gil, pe un ecartament de aproape 2m, cand bagi 9' (sau ~0.15⁰) de rotatie, iti ies pe la vreo 5mm abatere la ampatament. Eu zic ca-s masurabili.
Si ce sa-i dea diagnoza? blink.gif

Cluj, radmasa.gif
Cheama-i si p-ailalti doi, sa-ti faca galerie.
Dap, se tuflesc bucsele la maxim, ca e anvelopa trunchi de con. Vaiplt...

This post has been edited by Muttley: 16 Jul 2023, 08:25


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 16 Jul 2023, 08:33
Post #613


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




Referitor la diagnoza citeste mai atent, plus unele proceduri de demontare \montare care la final fac si "trimitere" la ea.
Spor si bafta la "masuratori"! smile.gif

This post has been edited by Gil26: 16 Jul 2023, 08:34


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 16 Jul 2023, 08:52
Post #614


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




fuzzy, pentru mine e cat de cat clar ce trebuie facut.
Se regleaza convergenta din 4 si caderea din 2.

Ce nu mi-e clar e de unde ideea ca ai posibilitatea de a roti puntea (???). Eu zic ca nu o ai.
Daca fixarile puntii pe sasiu sunt la fel ca in poza asta, atunci gaura aia alungita 3 are ca unic scop compensarea abaterilor dimensionale atat din punte, cat si din caroserie, gaura aia nu este pentru reglaj.

Tot ce am aberat pana aici cu ampatamente si proiectii se baza pe ideea ca ai putea roti puntea in plan orizontal, idee pe care am luat-o de buna. Dar nu pare a fi o optiune, e imposibil. Masina are reglaje clasice.

Multumim, Gil, pentru poze, au fost lamuritoare.

This post has been edited by Muttley: 16 Jul 2023, 08:55


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 16 Jul 2023, 08:58
Post #615


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




up.gif aplauze.gif , plus ca mai trebuie tinut cont si de asta:

LE: sters captura

This post has been edited by Gil26: 16 Jul 2023, 09:42


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 16 Jul 2023, 09:08
Post #616


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




No, daca actuatorul de 4ws nu e default pe zero/centru, probabil trebuie facuta si chestia asta.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 16 Jul 2023, 09:16
Post #617


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




wink.gif iar pentru asta am atasat si prima captura din postul #610 ...


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 16 Jul 2023, 09:27
Post #618


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




In primul rand multumesc @IRONICK, @Muttley si nu in ultimul rand lui @Gil26

QUOTE(IRONICK @ 16 Jul 2023, 00:29)
Nu cumva cand ai schimbat bucsele puntii spate, aia ti-au desfacut prinderile de sasiu?
Ca daca nu le-au mai pus in acelasi loc ...

Prinderea in sasiu din ce am gasit in manual (vezi poza) se face cu un surub ce vine printr-o tabla si apoi prin bucsa in sasiu (surubul incercuit cu albastru) si prin tabla care se prinde prin cele 3 (sau mai multe daca nu apar in poza) suruburi ce prind tabla de sasiu (incercuite cu rosu).

Nu stiu daca din mecanismul asta de prindere 1 surub prin tabla si bucsa si 3 direct in tabla aia se putea roti puntea la montaj. Asta incerc sa ma lamuresc si eu.

QUOTE(Muttley @ 16 Jul 2023, 09:52)
fuzzy, pentru mine e cat de cat clar ce trebuie facut.
Se regleaza convergenta din 4 si caderea din 2.
Corect, doar ca suruburile 4 sunt cam intepenite in bucsele barelor de directie si daca ma apuc sa schimb tot trebuie sa scot 2550 lei (suruburi, piulite, bare) pe ceva ce functiona inainte de schimbarea bucselor de la punte, adica era in parametrii (la limita, dar in parametrii).

De aici si dilema ca toate s-au schimbat dupa montarea bucselor de punte, pentru ca am valori masurate inainte si dupa schimbarea bucselor.

Daca nimic nu era reglabil din prinderile bucselor, atunci poate vechile bucse erau strambe/stateau stramb si puntea venea drept (cu rotile drepte).

Repet toate s-au schimbat dupa schimbarea bucselor spate. M-am faultat singur.

@Gil26: actuatorul de 4WS nu se pune pe 0 cand opresti motorul? Eu unul asa stiam.

Eu am citit toate capturile de le-ai pus. Si stiam de procedura, dar stiam si de chestia ca se pune pe 0 cand opresti motorul.

Tot ce scrie acolo presupune sa ai CLIP (Renault) si sa ai stand de geometrie cu elevator, ca sa poti pilota sistemul 4Control cu rotie in aer si apoi sa repui masina pe sol. Cate ateliere de geometrie stiti care au asa ceva?
Au facut sistemul sa il poti servisa doar in reteaua Renault?

This post has been edited by madhorsefuzzy: 16 Jul 2023, 09:32

Attached thumbnail(s)
4control_rear_axle_bolts.JPG ( Size: 294.09k ) Number of downloads: 30


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 16 Jul 2023, 09:37
Post #619


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




Daca tot ai CanClip cred ca e bine sa il si folosesti, citeste mai cu atentie MR415LAGUNA3 (pe care il ai) dar si restul ce am atasat \subliniat , apoi desigur ca poti face si restul verificarilor (in mod conform), dar desigur ca procedezi asa cum doresti....
Sa auzim numai de bine!

LE: acum am citit si ce ai adaugat, imi pare bine ca le stiai pe toate up.gif , pot sa le sterg acum...

This post has been edited by Gil26: 16 Jul 2023, 09:41


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 16 Jul 2023, 10:10
Post #620


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Stai asa ca nu le stiam pe toate!

In nici un caz: stiam doar de procedurile de dinainte si de dupa reglarea geometriei! Doar ca de cand am aflat de, poate gresit de punerea pe 0 la oprirea motorului am zis , poate gresit ca nu mai trebuie pus clip-ul pe masina.

De la ultima incercare de reglare a geometriei spate in 2015, m-am lasat pagubas cu spatele si nu mi-am pus problema de clip la geometrie.

Capturile facute de tine ma ajuta enorm: eu nu am DDT-ul si ce am in manualele MR415LAGUNA3 si experienta cu CLIP-ul nu e foarte explicit tot timpul. sad.gif

Da poti te rog frumos sa pui inapoi capturile alea. Nu am incercat sa fac pe desteptul, mai ales ca nici nu sunt ...


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 16 Jul 2023, 13:03
Post #621


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(madhorsefuzzy @ 15 Jul 2023, 21:53)


Imi e cam frica sa ma leg de rotile fata pentru ca nu am incredere ca atunci cand o bag pe rampa volanul/rotile fata sunt perfect drepte sa pot masura distantele fata spate intre proiectii.

De asta ma tot gandesc la puncte de pe caroserie fata de care sa imi iau reperul.
*



Daca toata abaterea e din puntea spate, si masina e "simetrica", poti sa masori linistit fata de capatul din spate al pragului. Ce abatere in mm ai intre centru rotii spate si capatul spate al pragului ai si intre centrul rotii spate si centrul rotii fata, repet, daca masina e simetrica.
Daca inteleg eu bine cum functioneaza actuatorul ala, ar trebui sa aiba pozitie de zero, si sa se propteasca in urechea aia de pe dreapta. Si ori sa "traga", ori sa "imipinga" saracia aia de pe mijlocul puntii pentru cotit rotile. Sigur e pe zero, initializat corect, si are curse identice "la stanga" si "la dreapta"? Urechea aia nu e usor deformata spre interior, caz in care ti-ar trage stanga?


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 16 Jul 2023, 17:09
Post #622


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




QUOTE(tatabobu @ 16 Jul 2023, 13:03)
... Ce abatere in mm ai intre centru rotii spate si capatul spate al pragului ai si intre centrul rotii spate si centrul rotii fata, repet, daca masina e simetrica.
...
*


Ne uitam la geometria \forma capatului spate al pragului la LagunaIII KT12 apoi citim si asta (dar nu numai):
QUOTE(madhorsefuzzy @ 4 Jul 2023, 12:00)
...
Bun. Acum experienta cu auto35:
- curat, aparat nou (2 luni), fixat volan drept (cu motorul oprit) - de catre mine - sa-l vad eu de la volan drept nu ei
- facut geometria (poza) NB: vezi poza
- plecat: masina trage stanga dupa ce las volanul din mana. Cu volanul tinut cu mana drept merge drept. Hmmmm ...
- ma intorc, le spun, pun masina inapoi pe aparat - aceleasi valori masurate si cu motorul pornit sa mearga pompa de servo. E prima data cand ma intorc la un stand de geometrie si indica aceleasi valori cu care am plecat.
- ne uitam la valarile spate care erau in balarii pe dreapta, masoara distanta de la janta la aripa - pe dreapta mai mult cu 5 mm (pe fata identic).
...
*



This post has been edited by Gil26: 16 Jul 2023, 17:21


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 16 Jul 2023, 23:50
Post #623


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Chiar așa, cum mi-am permis sa nu citesc ceva scris acum două săptămâni când am răspuns unei discuții de ieri? Propun sa fiu pus la panoul cu "așa nu", și să fiu supus unei ședințe in care să-mi fac autocritica și să-mi iau angajamentul in fata colectivului că asemenea scăpări de neiertat nu-și vor mai găsi locul in activitatea mea pe ramura, iar daca se va repeta să-mi fie ridicat dreptul la opinie. Cam așa ceva, nu? Ți-a scăpat partea in care posesorul de cotitoare cu fundu' întreba care ar putea fi punctele simetrice stânga - dreapta la care s-ar putea raporta in măsurători.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gil26
post 17 Jul 2023, 05:33
Post #624


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.129
Joined: 10 May 20




Nope, si nu cred ca mi-a scapat ce se dorea sa se masoare \faca (vezi si poza cu paralelismul si caderea), inclusiv ce s-a scris ieri chiar putin mai sus de ceea ce ai citat:
QUOTE(madhorsefuzzy @ 15 Jul 2023, 21:53)
...
Nu sunt 9 grade ci 9 minute. Acum am +15 pe stanga si 0 pe dreapta.
Ideal ar fi sa o trag 7.5 minute inapoi, dar intre 6 si 9 merge orice.
Si mai ideal ar fi sa pot face partea dreapta sa iasa alea 15 minute sa fie identica cu stanga si in parametrii, dar ma multumesc si cu o masina care merge drept.

Imi e cam frica sa ma leg de rotile fata ....
*


Sau chiar putin mai inainte:
QUOTE(madhorsefuzzy @ 15 Jul 2023, 18:53)
...
Inainte de schimbarea bucselor aveam deschidere stanga 6' si pe dreapta 9' fata de 14' +-8' cum trebuie sa fie pe fiecare parte.
Dupa am stanga 15' si dreapta 0', fata de aceleasi 14' +-8' cum trebuie sa fie pe fiecare parte.

Deci toata puntea spate s-a rotit cu 9' spre stanga, de unde si masina trage stanga.

Daca desfac suruburile de la bucsile de la punte si rotesc toata puntea spre dreapta (sa o indrept la loc) cum imi iau punctele de masura? La ce ma raportez inainte si dupa masuratoare?

Adica imi trebuie un punct central fix pe sub masina la care sa ma raportez inainte si dupa rotirea puntii, si 2 puncte stanga dreapta fata de care sa masor distanta pana la centru. Care sa fie alea?
...
*



Iar pentru ca s-a cerut reatasez cateva capturi (nu mai tin minte cum le-am denumit sau daca erau toate astea) cu unele sublinieri si mai adaug doua multimarca, sper sa fie clare ..


LE: worship.gif mai erau alea cu amortizorul, arcul, etc., dar colegul le are\gaseste in MR415.

This post has been edited by Gil26: 17 Jul 2023, 07:43

Attached thumbnail(s)
WhatsApp_Image_2023_07_04_at_11.49.20.jpeg ( Size: 472.62k ) Number of downloads: 22
1Diagnosticare.png ( Size: 261.18k ) Number of downloads: 22
AxaSpate1.png ( Size: 329.45k ) Number of downloads: 21
AxaSpate2.png ( Size: 351.41k ) Number of downloads: 16
AxaSpate3.png ( Size: 127.09k ) Number of downloads: 16
AxaSpate4.png ( Size: 294.48k ) Number of downloads: 9
AxaSpate5.png ( Size: 181.98k ) Number of downloads: 7
AxaSpate6.png ( Size: 195.73k ) Number of downloads: 12
AxaSpate7.png ( Size: 253.65k ) Number of downloads: 16
AxaSpate8.png ( Size: 458.99k ) Number of downloads: 21


--------------------
Dacia Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4) 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 17 Jul 2023, 09:03
Post #625


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Attached File  laguna_3.pdf ( 2.2mb ) Number of downloads: 11


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 17 Jul 2023, 09:17
Post #626


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Deci ma leg de punctele Bg si Bd si ceva punct de pe fuzeta, ca sa nu ma duc direct pe janta/cauciuc/roata.

Multumesc @einstein1984 !

<span class='edit'>18 Jul 2023, 08:02:</span>
Si am fost la Panda Self-Service dinou. O sa puna si un filmulet cu masina si 4Control-ul.

In primul rand am luat cu mine CLIP-ul sa fac procedurile pe rampa: "4Control computer could not enter dialogue!"
Fix acum cand voiam sa-l folosesc ... parca vad ca in dimineata asta daca cobor la masina merge.
Nu aveam eroarea asta decat pe multimedia ... cred ca trebuie sa-i dau foc! Sau sa o vand ... desi aici am o reticenta ...

Asa ca ...

- am desfacut ambele suruburi excentrice de la 4Control: cel de pe stanga s-a miscat mai greu ca nu il rotisem ci doar desfacusem piulita lui
- am facut reglajul din cele 2 suruburi astfel incat roata stanga sa o duc maxim spre interior, iar roata dreapta maxim spre exterior, sa fac sa mearga masina drept
- iesit in proba: trage stanga, dar subiectiv ceva mai putin???

Concluzia: bucsele de la bratele 4Control sunt praf
Rezolvari:
- schimbat bratele cu unele noi
- schimbat bucsele bratelor actuale cu unele de poliuretan care sa nu se muceasca in 3-4 ani cum s-au facut astea originale. In 2015 la 4 ani de la fabricatie erau crapate, adica acum 8 ani.

Stiti un atelier care face bucse custom de poliuretan? As putea sa dau una jos si sa-i iau cotele sau sa merg cu ele direct acolo.

Alte mici observatii:
- imi trebuie garnitura de la furtunul de intrare in intercooler - face mizerie pe acolo
- imi trebuie tampon motor antirasturnare - cel de jos de sub motor - il imping cu degetul, cu ranga il flexez imediat
- imi trebuie si tamponul antibalans de sus - cu o surubelnita bagata in el il flexez usor

Se vede cum caii in plus dar mai ales cuplul marit pun presiune pe tampoane ... au 5 ani ambele, Km cam 60-70k Km. Sau atat e normal sa tina niste tampoane?

Oare merge poliuretan si la astea ca sa le intaresc?

L.E. Am fost sa masor dinou geometria. Cine vede diferentele? naughty.gif

This post has been edited by madhorsefuzzy: 18 Jul 2023, 09:36

Attached thumbnail(s)
WhatsApp_Image_2023_07_18_at_10.34.10.jpeg ( Size: 205.03k ) Number of downloads: 30
WhatsApp_Image_2023_07_18_at_10.34.10__2_.jpeg ( Size: 330.46k ) Number of downloads: 48
WhatsApp_Image_2023_07_18_at_10.34.10__3_.jpeg ( Size: 124.58k ) Number of downloads: 45
WhatsApp_Image_2023_07_18_at_10.34.10__1_.jpeg ( Size: 111.83k ) Number of downloads: 44


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 18 Jul 2023, 10:33
Post #627


fan Dacia


Group: Members
Posts: 21.376
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Tampoanele tin, problema e ca dai tu in ea ca surdu in tobe, un clutch dump omoara tamponul mai rau decat o accelerare in viteza. Sau tranzitii dese intre sarcina si frana motor.
Daca schimbin opune si ala de cutie.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 18 Jul 2023, 11:33
Post #628


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Esti rau: sunt mos acum si merg cu ea fara sa o mai bruschez. Accelerarile blana le fac din 2500rpm acum si cand schimb la 3700 rpm nu prea e soc in cutie/tampoane oricat de neindemanatic as fi. Desi si atunci incerc sa nu bruschez nimic.

Cum se verifica tamponul la cutie?

Ala mare cu gel l-am verificat simtind vibratiile pe motor si pe caroserie: practic pe caroserie sunt imperceptibile fata de cum se zguduie motorul.

This post has been edited by madhorsefuzzy: 18 Jul 2023, 13:51


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 18 Jul 2023, 13:42
Post #629


-


Group: Members
Posts: 22.543
Joined: 19 April 05
From: Romania




aluminiu cu fer este acolo?


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
madhorsefuzzy
post 18 Jul 2023, 13:50
Post #630


Membru


Group: Members
Posts: 4.247
Joined: 9 May 05
From: Bucuresti




Asa pare.


--------------------
Laguna Grandtour 2011 4Control 2.0dci 200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock
"Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
28 Pages « < 19 20 21 22 23 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th May 2025 - 22:56
Forum Renault