Honda Insight Hybrid 2010, prima japoneza ... si Laguna 4Control renascuta
![]() ![]() |
Honda Insight Hybrid 2010, prima japoneza ... si Laguna 4Control renascuta
Gil26 |
![]()
Post
#601
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Attached thumbnail(s) CupluriPunteSpate.png ( Size: 360.3k ) Number of downloads: 538 Reglaj.png ( Size: 774.36k ) Number of downloads: 559 PunteSpate1.png ( Size: 731.15k ) Number of downloads: 529 PunteSpate2.png ( Size: 735.38k ) Number of downloads: 522 ValoriPunteSpate.png ( Size: 81.26k ) Number of downloads: 512 BucsaActuator.png ( Size: 340.7k ) Number of downloads: 30 |
||
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|||
IRONICK |
![]()
Post
#602
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(madhorsefuzzy @ 14 Jul 2023, 19:24) vezi prima poza adaugata acum de Gil, (merci) axul/fuzeta este prins de punte in doua bucse orizontale miscarea fuzetei se face tot in cauciucul bucsei This post has been edited by IRONICK: 14 Jul 2023, 21:13 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#603
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
M-am lamurit.
![]() Azi de dimineata m-am trezit la 7. Nu mai aveam somn si in cap imi era ideea ca surubul ala de la 4Control nu e excentric si e un simplu surub. De unde: m-am lamurit mai apoi ca are o saiba turnata excentrica si ca din ea se face reglajul. Aveam in cap ca pot muta mai la stanga sau mai la dreapta surubul cu tot cu bucsa prin care trece. ![]() M-am tot gandit cum as ciocani surubul de jos dupa ce desfac piulita, dar tot e riscant ca poate il rup. Apoi m-am gandit de unde provine problema: de la montajul bucselor de la puntea spate: m-a mancat in ... sa le schimb (unele voci spun ca degeaba, ca mai mergeau inca 2-3 ani). Inainte de schimbarea bucselor aveam deschidere stanga 6' si pe dreapta 9' fata de 14' +-8' cum trebuie sa fie pe fiecare parte. Dupa am stanga 15' si dreapta 0', fata de aceleasi 14' +-8' cum trebuie sa fie pe fiecare parte. Deci toata puntea spate s-a rotit cu 9' spre stanga, de unde si masina trage stanga. Daca desfac suruburile de la bucsile de la punte si rotesc toata puntea spre dreapta (sa o indrept la loc) cum imi iau punctele de masura? La ce ma raportez inainte si dupa masuratoare? Adica imi trebuie un punct central fix pe sub masina la care sa ma raportez inainte si dupa rotirea puntii, si 2 puncte stanga dreapta fata de care sa masor distanta pana la centru. Care sa fie alea? As fi vrut sa fac operatiunile astea la un centru cu geometrie, dar nu face nimeni asa ceva acolo. Deci tot eu trebuie sa o fac cu mana mea la Panda. ![]() Nu as vrea sa o fac eu dar cred ca e solutia cea mai simpla si mai ieftina sa indrept masina de spate. Ma tot gandesc acum daca nu mi-au montat aia gresit bucsile la punte. Sigur nu au strans aia suruburile la punte in "half-load position" ... Attached thumbnail(s) 4control_rear_axle.JPG ( Size: 188.86k ) Number of downloads: 35 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
Muttley |
![]()
Post
#604
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pana-ti raspund Solon, cluj si axa, creierele forumului, incerc eu.
Ba pardon... QUOTE(cj98czh @ 5 Jul 2023, 10:49) Grije cand mergi la geometrie, ca si-asa nu se-nvarte roata, sa fie anvelopele bune si sa nu vibreze cand stau pe loc. Asa a zis asta, atotstiitorul, deci asa e, n-are cum altfel. Daca doresti sa rotesti puntea (9 grade e enorm, sper ca glumesti), de fapt vrei altceva, si anume ampatamente egale stanga-dreapta. In ipoteza ca o Laguna asa le are de fabrica, ca nu-i reno 16. - cel mai important: te futs in ea starea anvelopelor, n-are-o treaba. - scoti rotile, una cate una, scoti capacele centrale ale jantelor, pui rotile la loc. - lasi masina pe sol, perfect drept si orizontal, o impingi fata-spate cate un metru, sa se detensioneze tot, o lasi pe liber, nefranata. - pe fata, planetarele ar trebui sa aiba o adancitura in mijloc, conica, e necesara la prelucrarile din timpul fabricatiei, dar tie iti permit sa infigi acolo o sula sau surubelnita in cruce subtire, care sa se centreze astfel perfect pe roata. De surubelnita legi cu ata de cusut o piulita mica, ceva, care sa-ti proiecteze un punct de pe axa puntii fata pe sol. Marchezi punctul pe sol. - faci la fel la cealalta roata fata. - pe spate e mai ciudat, ca nu ai planetara. Aici iti va trebui un compas cu laturi egale, care, extins in plan orizontal, sa-l poti sprijini de marginile jantei, in 2 puncte diametral opuse. Varful compasului e pe axa puntii spate, si-l poti proiecta ca-n cazul puntii fata pe sol, si sa marchezi proiectia. Ma tot gandesc la un astfel de compas de prin casa, si nu-mi vine nicio idee pe moment. Uite, poti merge la o librarie si sa iei 2 rigle identice de 30 sau 40cm, care sa aiba gaura aia la un capat. Treci un surub cu piulita prin gaura, gata compasul isoscel, sau iti faci unul si aia e. - ai 4 marcaje pe sol. - aici vrei sa ajungi: masori distanta marcaj fata - marcaj spate pe stanga, la fel pe dreapta. Distantele trebuie sa fie egale. Daca nu-s, fie, poti incerca rotirea puntii spate, pana ajung egale. Observatii: - logic, compasul se poate folosi cu succes la toate cele 4 roti, e mult mai precis si nici nu implica capace scoase. Ideea cu capacele fu implicita si instinctiva, eu avand 4 planetare. - foarte, al naibii de important. Convergentele partiale trebuie sa fie simetrice. E o variabila ce influenteaza pozitiile proiectiilor, pe care vei dori s-o elimini. Altfel, n-ai facut absolut nimic. Convergentele se verifica cu sfoara si subler. Dupa verificare, nu misti masina, si faci miscarea cu proiectiile si ampatamentele. - 9 grade deviatie se vad lejer la ochi, in centrarea rotilor spate in arcul aripii/barei spate. Daca-s centrate la fel, nu cred ca-i de acolo. - daca la fixarea puntii pe caroserie nu s-a umblat din fabrica, as zice ca e ok aia. Si as miza mai degraba pe convergente dereglate. Daca ai drum pe la Brasov, pot incerca sa-mi dau cu parerea, desi nu ma pricep. Si cui nu-i convine ca mai sus am scris lacrimogen sau cu prea multe cuvinte, sa sp. This post has been edited by Muttley: 15 Jul 2023, 20:38 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
tomageorgian |
![]()
Post
#605
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.387 Joined: 22 February 10 From: Franta ![]() |
Ce copchil esti ! ti'a zis unu odata ca scrii mult si de atunci tot o scoti in fata, ori pui doar poze ori o zici
|
--------------------
.
.
. Kia Niro Phev
Laguna3 2.0dCI ex. Latitude 2.0dCI C5 x7 2.0hdi Logan 1.6mpi E39 530D Laguna 3 2.0dCi Qashqai 1.5dCI Twingo 2 1.2i E28 520i |
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#606
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
@Muttley: multam de raspuns!
Nu sunt 9 grade ci 9 minute. Acum am +15 pe stanga si 0 pe dreapta. Ideal ar fi sa o trag 7.5 minute inapoi, dar intre 6 si 9 merge orice. Si mai ideal ar fi sa pot face partea dreapta sa iasa alea 15 minute sa fie identica cu stanga si in parametrii, dar ma multumesc si cu o masina care merge drept. Imi e cam frica sa ma leg de rotile fata pentru ca nu am incredere ca atunci cand o bag pe rampa volanul/rotile fata sunt perfect drepte sa pot masura distantele fata spate intre proiectii. De asta ma tot gandesc la puncte de pe caroserie fata de care sa imi iau reperul. This post has been edited by madhorsefuzzy: 15 Jul 2023, 21:56 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#607
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Nu cumva cand ai schimbat bucsele puntii spate, aia ti-au desfacut prinderile de sasiu?
Ca daca nu le-au mai pus in acelasi loc ... |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
Muttley |
![]()
Post
#608
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pai eu am inteles ca puntea doresti s-o rotesti, dar mai sus te referi la rotire pe o singura parte?
Sunt 2 suruburi excentrice, sau cum? Unde se afla? Foloseste una dintre pozele din urma si arata. Nvm, am inteles, ai convergente partiale aiurea, si rotind puntea le faci egale. Arata unde e surubul cu cama totusi. Repere fata: pivotii. Repere spate... Nush, vezi ce gasesti pe acolo. Si totusi, daca masori ampatamentele ai o interpretare liniara a abaterii unghiulare de pe spate. Poti si confirma ca valorile masurate (la geometrie presupun) sunt coerente cu ce masori tu, trebuie putina trigonometrie. Iar daca corespondenta se confirma, reglezi minunea la marea precizie. Volanul drept si rotile fata drepte se vad la ochi, privind din fata masinii. Crec-am inteles acum, dar arata unde e surubul. tomageorgian, si tu casses les oeufs... This post has been edited by Muttley: 16 Jul 2023, 00:12 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
tomageorgian |
![]()
Post
#609
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.387 Joined: 22 February 10 From: Franta ![]() |
Dap , copchil.
Iti lipseste un 'me' dupa tu. This post has been edited by tomageorgian: 16 Jul 2023, 03:19 |
--------------------
.
.
. Kia Niro Phev
Laguna3 2.0dCI ex. Latitude 2.0dCI C5 x7 2.0hdi Logan 1.6mpi E39 530D Laguna 3 2.0dCi Qashqai 1.5dCI Twingo 2 1.2i E28 520i |
|
Gil26 |
![]()
Post
#610
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Totusi este o diferenta intre 9 grade si 9 minute, si oricata trigonometrie am “aplica” nu stiu \cred daca ca se poate masura asta asa precis cu o surubelnita, sfoara, rigla, piluita, etc., dar colegul are CanClip si poate face cateva verificari si via diagnoza (vorba aia “work smart not hard”) apoi desigur si celalate mecanic \fizic pe masina.
Nu stiu ce s-a facut sau nu s-a facut referitor la asta, dar pentru ca s-a mentionat in capturile din postul #601 se pot observa surubul cu came (6), excentric (2), cel de la bieleta de directie (3), verificarea paralelismului, etc., mai atasez cateva capturi referitoare la bucsele puntii spate si prinderile de sasiu (pentru ca s-a mentionat foarte bine si corect de @ IRONICK), plus saiba aceea de reglaj (daca exista trebuie sa aibe aceleasi dimensiuni), etc…, chiar daca toate acestea se gasesc si pe catcar.info (de aceea am intrebat de “configuratie”) dar si in MR415LAGUNA3 din care s-a atasat acea captura din postul #603 (iar “"half-load position" este lungimea de montaj, KO sau cum se doreste sa se mai numeasca si reprezinta distanta dintre axa bucsii superioare si celei inferioare, in cazul de fata 488mm, si orice mecanic bun stie sa aduca masina \axa la cota respectiva ca sa o faca in mod conform si mai ales sa nu se chinuie) …. LE: sters atasamentele This post has been edited by Gil26: 16 Jul 2023, 16:53 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
cj98czh |
![]()
Post
#611
|
![]() Membru de la Cluj ... Group: Moderatori Posts: 23.322 Joined: 27 March 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
Muttley .. iar iti dau suferintele pe afara? daca nu te baga lumea in seama simti nevoia sa ataci tu?
<span class='edit'>16 Jul 2023, 09:12:</span> QUOTE(Muttley @ 15 Jul 2023, 21:31) Grije cand mergi la geometrie, ca si-asa nu se-nvarte roata, sa fie anvelopele bune si sa nu vibreze cand stau pe loc. Asa a zis asta, atotstiitorul, deci asa e, n-are cum altfel. las asta aici ca esti de bula ... mah .. daca anvelopa are uzura catre exterior sau interor ... chiar daca roata sta ... oare cum culca pe sol? poti sa faci o geometrie cum trebuie? .. This post has been edited by cj98czh: 16 Jul 2023, 08:17 |
--------------------
Mazda 3
Zoom-Zoom
2018
|
|
Muttley |
![]()
Post
#612
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Gil, pe un ecartament de aproape 2m, cand bagi 9' (sau ~0.15⁰) de rotatie, iti ies pe la vreo 5mm abatere la ampatament. Eu zic ca-s masurabili.
Si ce sa-i dea diagnoza? ![]() Cluj, ![]() Cheama-i si p-ailalti doi, sa-ti faca galerie. Dap, se tuflesc bucsele la maxim, ca e anvelopa trunchi de con. Vaiplt... This post has been edited by Muttley: 16 Jul 2023, 08:25 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#613
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Referitor la diagnoza citeste mai atent, plus unele proceduri de demontare \montare care la final fac si "trimitere" la ea.
Spor si bafta la "masuratori"! ![]() This post has been edited by Gil26: 16 Jul 2023, 08:34 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
Muttley |
![]()
Post
#614
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
fuzzy, pentru mine e cat de cat clar ce trebuie facut.
Se regleaza convergenta din 4 si caderea din 2. Ce nu mi-e clar e de unde ideea ca ai posibilitatea de a roti puntea (???). Eu zic ca nu o ai. Daca fixarile puntii pe sasiu sunt la fel ca in poza asta, atunci gaura aia alungita 3 are ca unic scop compensarea abaterilor dimensionale atat din punte, cat si din caroserie, gaura aia nu este pentru reglaj. Tot ce am aberat pana aici cu ampatamente si proiectii se baza pe ideea ca ai putea roti puntea in plan orizontal, idee pe care am luat-o de buna. Dar nu pare a fi o optiune, e imposibil. Masina are reglaje clasice. Multumim, Gil, pentru poze, au fost lamuritoare. This post has been edited by Muttley: 16 Jul 2023, 08:55 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#615
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
![]() ![]() LE: sters captura This post has been edited by Gil26: 16 Jul 2023, 09:42 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
Muttley |
![]()
Post
#616
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
No, daca actuatorul de 4ws nu e default pe zero/centru, probabil trebuie facuta si chestia asta.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#617
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#618
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand multumesc @IRONICK, @Muttley si nu in ultimul rand lui @Gil26
QUOTE(IRONICK @ 16 Jul 2023, 00:29) Nu cumva cand ai schimbat bucsele puntii spate, aia ti-au desfacut prinderile de sasiu? Ca daca nu le-au mai pus in acelasi loc ... Prinderea in sasiu din ce am gasit in manual (vezi poza) se face cu un surub ce vine printr-o tabla si apoi prin bucsa in sasiu (surubul incercuit cu albastru) si prin tabla care se prinde prin cele 3 (sau mai multe daca nu apar in poza) suruburi ce prind tabla de sasiu (incercuite cu rosu). Nu stiu daca din mecanismul asta de prindere 1 surub prin tabla si bucsa si 3 direct in tabla aia se putea roti puntea la montaj. Asta incerc sa ma lamuresc si eu. QUOTE(Muttley @ 16 Jul 2023, 09:52) fuzzy, pentru mine e cat de cat clar ce trebuie facut. Corect, doar ca suruburile 4 sunt cam intepenite in bucsele barelor de directie si daca ma apuc sa schimb tot trebuie sa scot 2550 lei (suruburi, piulite, bare) pe ceva ce functiona inainte de schimbarea bucselor de la punte, adica era in parametrii (la limita, dar in parametrii).Se regleaza convergenta din 4 si caderea din 2. De aici si dilema ca toate s-au schimbat dupa montarea bucselor de punte, pentru ca am valori masurate inainte si dupa schimbarea bucselor. Daca nimic nu era reglabil din prinderile bucselor, atunci poate vechile bucse erau strambe/stateau stramb si puntea venea drept (cu rotile drepte). Repet toate s-au schimbat dupa schimbarea bucselor spate. M-am faultat singur. @Gil26: actuatorul de 4WS nu se pune pe 0 cand opresti motorul? Eu unul asa stiam. Eu am citit toate capturile de le-ai pus. Si stiam de procedura, dar stiam si de chestia ca se pune pe 0 cand opresti motorul. Tot ce scrie acolo presupune sa ai CLIP (Renault) si sa ai stand de geometrie cu elevator, ca sa poti pilota sistemul 4Control cu rotie in aer si apoi sa repui masina pe sol. Cate ateliere de geometrie stiti care au asa ceva? Au facut sistemul sa il poti servisa doar in reteaua Renault? This post has been edited by madhorsefuzzy: 16 Jul 2023, 09:32 Attached thumbnail(s) 4control_rear_axle_bolts.JPG ( Size: 294.09k ) Number of downloads: 30 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#619
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Daca tot ai CanClip cred ca e bine sa il si folosesti, citeste mai cu atentie MR415LAGUNA3 (pe care il ai) dar si restul ce am atasat \subliniat , apoi desigur ca poti face si restul verificarilor (in mod conform), dar desigur ca procedezi asa cum doresti....
Sa auzim numai de bine! LE: acum am citit si ce ai adaugat, imi pare bine ca le stiai pe toate ![]() This post has been edited by Gil26: 16 Jul 2023, 09:41 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#620
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Stai asa ca nu le stiam pe toate!
In nici un caz: stiam doar de procedurile de dinainte si de dupa reglarea geometriei! Doar ca de cand am aflat de, poate gresit de punerea pe 0 la oprirea motorului am zis , poate gresit ca nu mai trebuie pus clip-ul pe masina. De la ultima incercare de reglare a geometriei spate in 2015, m-am lasat pagubas cu spatele si nu mi-am pus problema de clip la geometrie. Capturile facute de tine ma ajuta enorm: eu nu am DDT-ul si ce am in manualele MR415LAGUNA3 si experienta cu CLIP-ul nu e foarte explicit tot timpul. ![]() Da poti te rog frumos sa pui inapoi capturile alea. Nu am incercat sa fac pe desteptul, mai ales ca nici nu sunt ... |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#621
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(madhorsefuzzy @ 15 Jul 2023, 21:53) Imi e cam frica sa ma leg de rotile fata pentru ca nu am incredere ca atunci cand o bag pe rampa volanul/rotile fata sunt perfect drepte sa pot masura distantele fata spate intre proiectii. De asta ma tot gandesc la puncte de pe caroserie fata de care sa imi iau reperul. Daca toata abaterea e din puntea spate, si masina e "simetrica", poti sa masori linistit fata de capatul din spate al pragului. Ce abatere in mm ai intre centru rotii spate si capatul spate al pragului ai si intre centrul rotii spate si centrul rotii fata, repet, daca masina e simetrica. Daca inteleg eu bine cum functioneaza actuatorul ala, ar trebui sa aiba pozitie de zero, si sa se propteasca in urechea aia de pe dreapta. Si ori sa "traga", ori sa "imipinga" saracia aia de pe mijlocul puntii pentru cotit rotile. Sigur e pe zero, initializat corect, si are curse identice "la stanga" si "la dreapta"? Urechea aia nu e usor deformata spre interior, caz in care ti-ar trage stanga? |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#622
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
QUOTE(tatabobu @ 16 Jul 2023, 13:03) ... Ce abatere in mm ai intre centru rotii spate si capatul spate al pragului ai si intre centrul rotii spate si centrul rotii fata, repet, daca masina e simetrica. ... Ne uitam la geometria \forma capatului spate al pragului la LagunaIII KT12 apoi citim si asta (dar nu numai): QUOTE(madhorsefuzzy @ 4 Jul 2023, 12:00) ... Bun. Acum experienta cu auto35: - curat, aparat nou (2 luni), fixat volan drept (cu motorul oprit) - de catre mine - sa-l vad eu de la volan drept nu ei - facut geometria (poza) NB: vezi poza - plecat: masina trage stanga dupa ce las volanul din mana. Cu volanul tinut cu mana drept merge drept. Hmmmm ... - ma intorc, le spun, pun masina inapoi pe aparat - aceleasi valori masurate si cu motorul pornit sa mearga pompa de servo. E prima data cand ma intorc la un stand de geometrie si indica aceleasi valori cu care am plecat. - ne uitam la valarile spate care erau in balarii pe dreapta, masoara distanta de la janta la aripa - pe dreapta mai mult cu 5 mm (pe fata identic). ... This post has been edited by Gil26: 16 Jul 2023, 17:21 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#623
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Chiar așa, cum mi-am permis sa nu citesc ceva scris acum două săptămâni când am răspuns unei discuții de ieri? Propun sa fiu pus la panoul cu "așa nu", și să fiu supus unei ședințe in care să-mi fac autocritica și să-mi iau angajamentul in fata colectivului că asemenea scăpări de neiertat nu-și vor mai găsi locul in activitatea mea pe ramura, iar daca se va repeta să-mi fie ridicat dreptul la opinie. Cam așa ceva, nu? Ți-a scăpat partea in care posesorul de cotitoare cu fundu' întreba care ar putea fi punctele simetrice stânga - dreapta la care s-ar putea raporta in măsurători.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#624
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Nope, si nu cred ca mi-a scapat ce se dorea sa se masoare \faca (vezi si poza cu paralelismul si caderea), inclusiv ce s-a scris ieri chiar putin mai sus de ceea ce ai citat:
QUOTE(madhorsefuzzy @ 15 Jul 2023, 21:53) ... Nu sunt 9 grade ci 9 minute. Acum am +15 pe stanga si 0 pe dreapta. Ideal ar fi sa o trag 7.5 minute inapoi, dar intre 6 si 9 merge orice. Si mai ideal ar fi sa pot face partea dreapta sa iasa alea 15 minute sa fie identica cu stanga si in parametrii, dar ma multumesc si cu o masina care merge drept. Imi e cam frica sa ma leg de rotile fata .... Sau chiar putin mai inainte: QUOTE(madhorsefuzzy @ 15 Jul 2023, 18:53) ... Inainte de schimbarea bucselor aveam deschidere stanga 6' si pe dreapta 9' fata de 14' +-8' cum trebuie sa fie pe fiecare parte. Dupa am stanga 15' si dreapta 0', fata de aceleasi 14' +-8' cum trebuie sa fie pe fiecare parte. Deci toata puntea spate s-a rotit cu 9' spre stanga, de unde si masina trage stanga. Daca desfac suruburile de la bucsile de la punte si rotesc toata puntea spre dreapta (sa o indrept la loc) cum imi iau punctele de masura? La ce ma raportez inainte si dupa masuratoare? Adica imi trebuie un punct central fix pe sub masina la care sa ma raportez inainte si dupa rotirea puntii, si 2 puncte stanga dreapta fata de care sa masor distanta pana la centru. Care sa fie alea? ... Iar pentru ca s-a cerut reatasez cateva capturi (nu mai tin minte cum le-am denumit sau daca erau toate astea) cu unele sublinieri si mai adaug doua multimarca, sper sa fie clare .. LE: ![]() This post has been edited by Gil26: 17 Jul 2023, 07:43 Attached thumbnail(s) WhatsApp_Image_2023_07_04_at_11.49.20.jpeg ( Size: 472.62k ) Number of downloads: 22 1Diagnosticare.png ( Size: 261.18k ) Number of downloads: 22 AxaSpate1.png ( Size: 329.45k ) Number of downloads: 21 AxaSpate2.png ( Size: 351.41k ) Number of downloads: 16 AxaSpate3.png ( Size: 127.09k ) Number of downloads: 16 AxaSpate4.png ( Size: 294.48k ) Number of downloads: 9 AxaSpate5.png ( Size: 181.98k ) Number of downloads: 7 AxaSpate6.png ( Size: 195.73k ) Number of downloads: 12 AxaSpate7.png ( Size: 253.65k ) Number of downloads: 16 AxaSpate8.png ( Size: 458.99k ) Number of downloads: 21 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#625
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#626
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Deci ma leg de punctele Bg si Bd si ceva punct de pe fuzeta, ca sa nu ma duc direct pe janta/cauciuc/roata.
Multumesc @einstein1984 ! <span class='edit'>18 Jul 2023, 08:02:</span> Si am fost la Panda Self-Service dinou. O sa puna si un filmulet cu masina si 4Control-ul. In primul rand am luat cu mine CLIP-ul sa fac procedurile pe rampa: "4Control computer could not enter dialogue!" Fix acum cand voiam sa-l folosesc ... parca vad ca in dimineata asta daca cobor la masina merge. Nu aveam eroarea asta decat pe multimedia ... cred ca trebuie sa-i dau foc! Sau sa o vand ... desi aici am o reticenta ... Asa ca ... - am desfacut ambele suruburi excentrice de la 4Control: cel de pe stanga s-a miscat mai greu ca nu il rotisem ci doar desfacusem piulita lui - am facut reglajul din cele 2 suruburi astfel incat roata stanga sa o duc maxim spre interior, iar roata dreapta maxim spre exterior, sa fac sa mearga masina drept - iesit in proba: trage stanga, dar subiectiv ceva mai putin??? Concluzia: bucsele de la bratele 4Control sunt praf Rezolvari: - schimbat bratele cu unele noi - schimbat bucsele bratelor actuale cu unele de poliuretan care sa nu se muceasca in 3-4 ani cum s-au facut astea originale. In 2015 la 4 ani de la fabricatie erau crapate, adica acum 8 ani. Stiti un atelier care face bucse custom de poliuretan? As putea sa dau una jos si sa-i iau cotele sau sa merg cu ele direct acolo. Alte mici observatii: - imi trebuie garnitura de la furtunul de intrare in intercooler - face mizerie pe acolo - imi trebuie tampon motor antirasturnare - cel de jos de sub motor - il imping cu degetul, cu ranga il flexez imediat - imi trebuie si tamponul antibalans de sus - cu o surubelnita bagata in el il flexez usor Se vede cum caii in plus dar mai ales cuplul marit pun presiune pe tampoane ... au 5 ani ambele, Km cam 60-70k Km. Sau atat e normal sa tina niste tampoane? Oare merge poliuretan si la astea ca sa le intaresc? L.E. Am fost sa masor dinou geometria. Cine vede diferentele? ![]() This post has been edited by madhorsefuzzy: 18 Jul 2023, 09:36 Attached thumbnail(s) WhatsApp_Image_2023_07_18_at_10.34.10.jpeg ( Size: 205.03k ) Number of downloads: 30 WhatsApp_Image_2023_07_18_at_10.34.10__2_.jpeg ( Size: 330.46k ) Number of downloads: 48 WhatsApp_Image_2023_07_18_at_10.34.10__3_.jpeg ( Size: 124.58k ) Number of downloads: 45 WhatsApp_Image_2023_07_18_at_10.34.10__1_.jpeg ( Size: 111.83k ) Number of downloads: 44 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#627
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Tampoanele tin, problema e ca dai tu in ea ca surdu in tobe, un clutch dump omoara tamponul mai rau decat o accelerare in viteza. Sau tranzitii dese intre sarcina si frana motor.
Daca schimbin opune si ala de cutie. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#628
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Esti rau: sunt mos acum si merg cu ea fara sa o mai bruschez. Accelerarile blana le fac din 2500rpm acum si cand schimb la 3700 rpm nu prea e soc in cutie/tampoane oricat de neindemanatic as fi. Desi si atunci incerc sa nu bruschez nimic.
Cum se verifica tamponul la cutie? Ala mare cu gel l-am verificat simtind vibratiile pe motor si pe caroserie: practic pe caroserie sunt imperceptibile fata de cum se zguduie motorul. This post has been edited by madhorsefuzzy: 18 Jul 2023, 13:51 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#629
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
aluminiu cu fer este acolo?
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#630
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Asa pare.
|
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 22:56 |