Honda Insight Hybrid 2010, prima japoneza ... si Laguna 4Control renascuta
![]() ![]() |
Honda Insight Hybrid 2010, prima japoneza ... si Laguna 4Control renascuta
IRONICK |
![]()
Post
#631
|
||
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
|
||
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|||
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#632
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Mda ... sa le schimbi ... des ...
Deci are sens sa ma gandesc la poliuretan pentru bucse sau risc sa stric motorasul (altceva nu imi vine in cap) si sa merg pe brate noi cu bucse normale de cauciuc? |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
Muttley |
![]()
Post
#633
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Care-s diferentele spate pe cele 2 rapoarte de masuratori? Mie-mi par cam la fel, date fiind abaterile (mari) ale aparatului.
Poliuretanul necesita gresare periodica. Iar daca mergi pe umezeala, vaselina aia siliconica se spala urgent. Pana si eu, care nu merg cu masina pe ud, ezit din motivul asta. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#634
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
la un daily driver eu as pune brate originale cu bucse de cauciuc.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
eviltuning |
![]()
Post
#635
|
![]() 峠ドライバ Group: Members Posts: 494 Joined: 28 November 10 From: Brasov ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 99' 2.o 16s RXE /
Laguna 08' 2.0 16v TCe GT
- BV 99 EVL
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#636
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Deci ... sunt bou! Recunosc!
![]() In primul rand ideea cu poliuretanul pica: e o ideea pe cat de proasta, pe atat de nerealizabila. Eu unul uit subiectul. In al doilea rand: am crezut ca un bou ca + la paralelism inseama ca roata e deschisa spre exterior si ca minus e spre interior. Drept urmare am trait cu impresia ca +13' la stanga inseama ca roata e deschisa si +3' la dreapta ca roata e mai putin deschisa. De unde ... ca erau spre interior ambele ... Si unul nu a zis: baaaaa citesti invers valorile! ![]() Apoi m-am trezit azi la 6:00 de dimneata. Ceasul suna la 7:30. Si ma tot geandeam ca la geometrie deschide de abia la 9:00 ...n-am mai putut sa dorm ... Si am ajuns la geometrie: i-am zis omului ca vreau sa scot surubul la bratul drept si sa imping bratul spre exterior sa iasa roata spre exterior. Zis si facut: adica eu am pus mana si am facut ca lui ii era frica ca se rupe vreun surub. Venisem pregatit sa pun mana. Am scos surubul am mutat bratul spre stanga/exterior, pus inapoi surubul, strans la 90Nm cu dinamometrica... si bum -30' pe roata dreapta ![]() Zic: am stricat-o de tot ce naiba ii fac. Desfacem surubul, ma proptesc in perete (aveam perete acolo) si imping in roata: -2'. Tot nu e bine. Si imi zic baietii ca asteapta o alta masina la geometrie in 30 min. Stau ma scarpin si ma gandesc la o solutie de avarie sa plec cat de cat de acolo: sa desfac surubul de la motorasul 4Control si sa incerc sa reglez de acolo. Surpriza: surubul ala se invartea cu tot cu piulita de deasupra foarte usor ... ![]() Am desfacut si din 2-3 incercari am plecat de acolo cu +4' stanga si +6' dreapta. Verificat strangerea cu dinamometrica 90Nm la excentrice, 84Nm la motoras si am plecat dupa 1 ora si 15 min. Masina merge DREPT! ![]() Ganduri de dupa: - sunt bou! Cum naiba sa nu verific ce inseamna + si - la paralelism? ... bine ca sunt aparate sa iti arate cu rosu unde esti bou ... - se pot regla usor unghiurile alea sa fie +14' stanga dreapta, daca dupa ce am miscat de bieleta aia ajunsesem de la +3' la -30'. E loc de reglaj. - clar trebuie sa revin sa fac geometria sa fie fix fix +14' stanga/dreapta. Se poate cu bieletele actuale, trebuie doar rabdare. Acum venea urmatorul client. - de ce naiba era slabit surubul ala la motorasul de 4Control? Si daca e slabit si cel din partea cealalta de la bucsa in care se tine? Trebuie sa verific si asta. - inteleg acum si de ce tragea stanga cu +13' pe stanga si +3' pe dreapta. Puntea spate tragea spre dreapta si arunca fata si toata masina spre stanga ... Acum puteti da cu pietre! ![]() Attached thumbnail(s) Geometrie_roti_1024x468.jpg ( Size: 37.27k ) Number of downloads: 551 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#637
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Nu ma mai uit daca ti-a dat Gil26 valorile de geometrie din Dialogys, dar in toate manualele de reparatii renault pagina cu unghiurile incepe fix cu asta: conventia de semne pt unghiuri.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#638
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
In postul #601 sunt valorile pentru puntea spate, in #624 descrierea lor, in MR415Laguna3 pe care colegul o are (si i-am scris sa o citeasca cu atentie) si din care a si atasat "diverse" este si conventia de semne in capitolul 30A pag 31. Si nu in ultimul rand "baietii" aia de la geometrie
![]() This post has been edited by Gil26: 19 Jul 2023, 15:16 |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#639
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Epopeea 4Control continua.
Mi-am facut instrument de masura pentru convergenta laguna 4Control jante pe 18": - 485 mm intre picioruse - picioruse de plastic sa nu zgarie - inclinometru digital de 100 lei - cornier de fer sa adere magnetic inclinometrul - gaura centrala prin care sa vad interiorul rombului de pe roata L-am calibrat in laborator conform ISO 325157 (cum se vede in poze ) si maine il pun la treaba. Obiectii? ![]() Daca presupun ca pot regla caderea la orice unghiuri ce valori ar trebui sa urmaresc? Maxim negativ, dar in limita impusa de fabricant? Sau fix valoarea data de fabricant? Conditii: - fata -15' +- 30' (deci plaja +15' -45'). Majoritatea timpului am avut -30' - 42' - spate -50' +-20' (deci plaja -30' -1gr 10'). Majoritatea timpului am avut -1gr 5' st -1gr 24' dr - toate 4 rotile s-au uzat indiferent de tipul de anvelopa pe exterior fata spate, dar le-am tinut si la presiuni usor marite cu 0.2-0.3 bar fata de normal. This post has been edited by madhorsefuzzy: 24 Jul 2023, 22:21 Attached thumbnail(s) WhatsApp_Image_2023_07_24_at_21.04.25__1_.jpeg ( Size: 276.94k ) Number of downloads: 454 WhatsApp_Image_2023_07_24_at_21.04.26.jpeg ( Size: 287.46k ) Number of downloads: 455 WhatsApp_Image_2023_07_24_at_21.04.26__1_.jpeg ( Size: 246.78k ) Number of downloads: 451 WhatsApp_Image_2023_07_24_at_21.04.24.jpeg ( Size: 118.28k ) Number of downloads: 447 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#640
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Laguna - faza tampoane motor
Problema 1: - la plecare de pe loc mici ezitari (miscari fata spate) fara vibratii daca pornesc usor mai tare decat lin lin. Parca nu face tot timpul, dar rece la plecarea din parcare se simt - dupa ce se incalzeste un pic, merg un pic in trafic, parca dispar ezitarile sau ma obisnuiesc eu sa plec foarte lin - am schimbat tamponul nr 1 (antibalans) pe OE Renault si parca, parca s-au mai redus ezitarile, dar tot sunt acolo - alti 130 lei aruncati (manopera eu - 0 lei) Problema 2: - si dupa schimbarea tamponului nr 1 (parca usor mai accentuat), dar si inainte am un soc cand ridic piciorul mai brusc de pe acceleratie si intra in frana de motor. - treaba asta se simte foarte puternic in treapta a 2-a (20-30Km/h), mai putin in treapa a 3-a (30-45Km/h) si aproape deloc in treapta a 4-a (50-60Km/h) - au fost dati cand nu am putut reproduce In ambele cazuri nu am zgomote de metal-metal sau vibratii de orice fel ci doar ezitari (hatz-hatz) si soc-uri (poc-poc - fara zgomote, doar le simt) QUOTE(einstein1984 @ 18 Jul 2023, 11:33) Tampoanele tin, problema e ca dai tu in ea ca surdu in tobe, un clutch dump omoara tamponul mai rau decat o accelerare in viteza. Sau tranzitii dese intre sarcina si frana motor. Daca schimbin opune si ala de cutie. Acum clutch dump nu imi dau seama sa fac. Tranzitii dese sarcina si frana motor rar, poate cand mai merg mai sportiv, dar asta se intampla foarte rar. Nu zic ca nu mai merg mai tare cu tranzitii din astea, doar ca nu se potriveste expresiei "ca surdu in tobe". Acum intrebarile/investigatiile: - e clar ca din tamponul 1 nu este fiind schimbat nou - din tamponul 2 nu cred sa fie pentru ca nu am vibratii la ralanti in caroserie/volan - pe caroserie nu simt nimic pe prinderea tamponului, pe cand partea de tampon de pe motor tremura bine de tot, de asta ma gandesc ca isi face treaba - raman tamponul 3 si 4 - tamponul 3 l-am verificat cu o ranga pe sub masina si mi s-a parut ca il misc destul de usor cu ranga doar ca miscarea nu era fata-spate ci mai mult de rotire sus-jos, pentru ca doar atat poti misca de acolo. Il apasam in sus destul de lejer si cu degetul (stiu ca treaba lui se face fata-spate). - am comandat pe Sasic tamponul 3, dar in magazin l-am simtit la mana la fel de moale ca ala de pe masina- il impingeam tot cu degetul usor si nu l-am mai luat - acum intrebarea cheie: poate sa fie problemele din tamponul 4 ala de la cutie, recomandat de @einstein1984 sa fie si ala schimbat cu celelalte 2? - pot fi slabite suruburile de la tamponul 4 si sa creeze astfel probleme. E si asta o posibilitate, dar ma gandesc ca ar fi trebuit sa am un zgomot, un zumzet ceva de metal pe metal. Eu nu am absolut nimic din asa ceva. Deci tamponul 3 sau 4 sau ambele? Sa incep cu 3 intai (cum aveam de gand, dar m-am razgandit) si apoi sa vad si 4? Attached thumbnail(s) image_2023_07_27_082532975.png ( Size: 154.87k ) Number of downloads: 37 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#641
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Acum vreo 15 ani asa-mi făcea Accent-ul când cerea un schimb de ulei.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#642
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
La cutie? Am 28k Km de la schimb si mai putin de 3 ani. Nu caraie, nu maraie, intra frumos in viteza.
La motor? Am 6.500 Km si 7 luni de la schimb. |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#643
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Eu am inteles cand face. Cand ridici ambreiajul sau dupa ce l-ai eliberat si accelerezi?
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#644
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
La motor. Avea șocuri mai pronunțate la intrarea în frână de motor. E posibil sa fi fost și suporturile obosite la al meu, dar aruncă un ochi și la ulei. Îl schimbam la 7-8 mii de km.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#645
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
Eu vad asa:
"- la plecare de pe loc mici ezitari (miscari fata spate) fara vibratii daca pornesc usor mai tare decat lin lin. Parca nu face tot timpul, dar rece la plecarea din parcare se simt - dupa ce se incalzeste un pic, merg un pic in trafic, parca dispar ezitarile sau ma obisnuiesc eu sa plec foarte lin" |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#646
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Face cand plec usor si las ambreiajul. Nu cand e lasat ambreiajul si accelerez. Mai verific azi.
Poate fi si ambreiajul o cauza, dar daca la 28k Km e ambreiajul/placa ... eu ii dau foc. Dar soc-urile in frana de motor au treaba cu ambreiajul/placa de presiune? Ca acolo e in viteza ... This post has been edited by madhorsefuzzy: 27 Jul 2023, 10:33 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#647
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
N'ar fi prima oara cand schimba cineva suporti motor desperecheat si descopera asta, dar incepe cu 4.
This post has been edited by einstein1984: 27 Jul 2023, 11:46 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#648
|
![]() - Group: Members Posts: 22.543 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(madhorsefuzzy @ 27 Jul 2023, 11:32) Face cand plec usor si las ambreiajul. Nu cand e lasat ambreiajul si accelerez. Mai verific azi. Poate fi si ambreiajul o cauza, dar daca la 28k Km e ambreiajul/placa ... eu ii dau foc. Dar soc-urile in frana de motor au treaba cu ambreiajul/placa de presiune? Ca acolo e in viteza ... Pai suportii nu functioneaza mai bine la cald, doar ambreiajul. "fara vibratii daca pornesc usor mai tare decat lin lin", adica patinezi mai putin. Nu cred ca este de la suporti, ci de la ambreiaj. 27 Jul 2023, 12:56: ajnstain, nu exista imprechere la suporti dar intradevar, daca 4 a fost primul, a pornit gresit 27 Jul 2023, 13:24: QUOTE(madhorsefuzzy @ 27 Jul 2023, 11:32) Frana de motor cum? Doar ridici piciorul de pe acceleratie, retrogradezi etc 27 Jul 2023, 13:25: QUOTE - tamponul 3 l-am verificat cu o ranga pe sub masina si mi s-a parut ca il misc destul de usor cu ranga doar ca miscarea nu era fata-spate ci mai mult de Cu ranga verifici ca nu este rupt. This post has been edited by IRONICK: 27 Jul 2023, 12:25 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#649
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Hai sa va fac un update/lamuriri:
Am plecat azi cu masina 10 Km la temperatura de 18-19 grade C pe ploaie fata de ieri la 35-40 grade C pe uscat. Nu mai face nimic la plecarea de pe loc: incet, tare oricum. Doar daca patinez eu ambreiajul si nu ii dau drumul, ceea ce e firesc. Oare m-am obisnuit sa frec ambreiajul? Sper sa nu ... In mers constant cand iau piciorul de pe acceleratie sau cand accelerez si iau brusc piciorul de pe acceleratie (frana de motor adica) iarasi nu mai face acel soc cand iau piciorul de pe acceleratie. Si nici cand accelerez brusc din mers constant la 2000rpm. Pur si simplu la o diferenta de 17-21 de grade C in minus fata de ieri si pe umezeala ... nu mai face, e normala. Deci cum fac? Comand tampoanelel 4 si 3 (daca il schimb pe 4 nu imi e greu sa-l schimb si pe 3, ca se desface oricum cand lucrezi la 4) pentru zilele calduroase de 35+ grade C? E din ambreiaj daca acum nu mai face? |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#650
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(IRONICK @ 29 Apr 2023, 17:48) pitcar de pe barbu vacarescu acolo ma duc cu orice de cativa ani buni nu stiu pe nimeni anume, dar de fiecare data a iesit bine QUOTE(YRX @ 30 Jun 2023, 13:51) Ce tot faci geometrii? Parca Pit car aia erau buni, am fost si eu cu Logan-ul. Pana la urma am ascultat de sfatul batranilor si incepe sa iasa. 350 lei fata spate (210 + 140 pentru autoturism jante pe 18") dar ... Mai am de lucru pana sa o dovedesc. Luni dau bratele de la 4Control jos sa curat excentric, bucse tot .. nu stiu cu ce solutie dar vad eu ... Attached thumbnail(s) WhatsApp_Image_2023_07_28_at_15.56.27.jpeg ( Size: 163.16k ) Number of downloads: 38 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#651
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Am desfacut bratele de la 4Control, am curatat "cimentul" din interiorul ovalelor de reglaj de pe cele 2 tije si acum se poate face lejer reglajul din suruburi.
Asa ca am facut un reglaj la ochi cu 2 lasere, 4mm mai in interior pe stanga si 5 mm pe dreapta ca aici aveam un deficit de 8'. Sa mai merg si la geometrie? ![]() Attached thumbnail(s) WhatsApp_Image_2023_07_31_at_21.29.48__1_.jpeg ( Size: 282.55k ) Number of downloads: 95 WhatsApp_Image_2023_07_31_at_21.29.48.jpeg ( Size: 277.58k ) Number of downloads: 95 WhatsApp_Image_2023_07_31_at_21.29.47.jpeg ( Size: 229.95k ) Number of downloads: 90 WhatsApp_Image_2023_07_31_at_21.29.32__2_.jpeg ( Size: 203.56k ) Number of downloads: 98 WhatsApp_Image_2023_07_31_at_21.29.32__1_.jpeg ( Size: 134.23k ) Number of downloads: 93 WhatsApp_Image_2023_07_31_at_21.29.32.jpeg ( Size: 184.05k ) Number of downloads: 47 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
psychoo |
![]()
Post
#652
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
Neaparat!
Laserele alea au dioda si lupa care foarte rar sunt aliniate cu carcasa cilindrica exterioara. Ar trebui sa pui raza laser sa treaca prin 2 puncte 100% aliniate ca sa poti ignora marjele de fabricatie chinezesti |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#653
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Glumeam.
![]() Maine sau poimaine merg la geometrie. Mie imi trebuia un punct de 0 cu laserele alea si apoi sa masor dupa ce fac reglajul de la acel punct de 0. Nu conteaza alinierea laserului ci doar sa stea fix intre inainte si dupa: si l-am prins bine cu soricei de prag, fiind tinute si de talpa elevalorului pe prag. Mai mult m-am jucat sa vad ca se poate regla ceva dupa ce am curatat mizeria de pe acolo. Inainte nu puteam roti stanga dreapta excentricul decat vreo 30 de grade. Acum il pot roti 360 de grade (il dau peste cap), deci excentricul ala poate sta in orice pozitie vrei. This post has been edited by madhorsefuzzy: 1 Aug 2023, 14:00 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#654
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
M-am intors la geometrie la PitCar Barbu Vacarescu.
Aveti in poza rezultatul final: - la caderile pe fata nu s-a putut scadea mai mult spre minus pe stanga si am reglat dreapta dupa stanga. Teoretic sunt nereglabile. Si in 99% din cazuri nu se baga nimeni sa le regleze. - caderile pe spate au fost reglate la -1 grad, un pic in plus fata de -50'. Nu am vrut sa merg la maxim la -1 grad si 10' - paralelismul spate e aproape de norma de 14' - paralelismul fata e pus special la -3' pentru curbe - la final a strans la cuplu 180Nm suruburile la amortizoarele fata, 190Nm surubul la excentricul de cadere spate dreapta (doar acolo a umblat), 90Nm piulitele excentricelor de la 4Control Eu zic ca e bine. Masina trage in continuare spre stanga ... din cauza cauciucurilor uzate aiurea ... ![]() Nu a putut regla cauciucurile din aparatul de geometrie. ![]() Am luat si o parere despre cauciucuri allseason 225/50 R17 98 V fiind si vulcanizare: - Conti - pica: se uzeaza repede - Pirelli - pica si astea dar nu mai stiu de ce - Dunlop - pica: profil asimetric - nu le pot roti si nu au flancuri cu blocuri mari pe exterior pentru curbe in viteza - GoodYear - pica: am 2 exemple personale (all season si iarna) de uzura dubioasa - sar bucati din calea de rulare dupa 4 ani ... - Bridgestone - uzura mare Si castigator ramane ... Michelin CC2. Ca asa e-n tenis ... Pareri strict intre cele 6? Nu ma intereseaza Vredestein, Nokian, Uniroyal, BFGoodrich, etc. Attached thumbnail(s) Laguna_3_4Control_geometrie_finala.jpeg ( Size: 180.13k ) Number of downloads: 31 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
Gil26 |
![]()
Post
#655
|
Membru autentic Group: Members Posts: 3.129 Joined: 10 May 20 ![]() |
Fara alte comentarii (si lasere, punct 0, trigomometrie, reglaje, etc.)
QUOTE(cj98czh @ 5 Jul 2023, 09:49) Geometria se face cu anvelope bune, nu cu unele uzate si mai ales uzate neuniform ... ... iar geometrie am facut doar in cazuri de interventii mecanice care necesitau aceasta operatie, nu am avut niciodata uzura inegala la anvelope indiferent de marca sau motorizare .. |
--------------------
Dacia
Sandero Stepway 1.5dCi Easy-R(TS4)
2017
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#656
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Revin si cu anvelopele noi la o noua masuratoare, fara doar si poate.
Dar masina trebuia adusa cat de cat la o linie de plutire, chiar si cu anvelope varza. Pe spate indiferent de anvelope (noi, sh, uzate, etc.) intotdeauna a fost in balarii. E primul reglaj care i se face in 12 ani de viata. Pe spate s-au schimbat bucsele la punte: nu stiu daca e o operatiune care necesita reglaj de geometrie. Pe fata s-au schimbat cel putin bielete de directie, deci obligatoriu trebuia reglaj. Alternativa e sa stau cu masina asa 2-3 saptamani pana gasesc anvelope noi sa-i pun. Se pare ca Michelin CC2 exista cu DOT2022 in general si intr-un depozit din Polonia dot 2023 saptamana 8+. Imi par vechi toate. ![]() This post has been edited by madhorsefuzzy: 2 Aug 2023, 15:57 |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
mircea_aq |
![]()
Post
#657
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.171 Joined: 13 October 06 ![]() |
Da un ban in plus si ia pilot sport de vara si pilot alpin de iarna.
|
--------------------
xxxxxxxx
xxxxxxxx
xxxxxxxx
|
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#658
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Ban in plus = x 4
Deci (4 pilot sport + 4 pilot alpin ) x 2 = 16 anvelope dedicate in 4 ani in loc de 4 anvelope all season in 4 ani. Pilot sport le-am schimbat pe garantie dupa 2 veri cu ... CC+-uri. De ce m-as intoarce la vara + iarna ca dupa 2 veri sa trebuiasca sa cumpar dinou caucicuri de vara? Nici macar nu am zis vreodata ca sunt barosan ... |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
psychoo |
![]()
Post
#659
|
![]() Membru Group: Members Posts: 3.685 Joined: 23 August 07 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Gil26 @ 2 Aug 2023, 16:34) QUOTE(psychoo @ 5 Jul 2023, 10:13) Pai ce legatura are uzura anvelopei cu alinierea jantei? As intelege sa refuze jante care fuleaza, dar contactul guma-sol nu are legatura cu reglajele de geometrie Nu mi s-a raspuns acolo, poate am noroc aici, dar cu chestii tehnice nu din auzite. Aparatul de reglare are paralelism care trebuie sa puste cu paralelismul masinii? Eu la toate care le-am vazut s-a masurat exact pe janta, nu pe cauciuc, ori janta este aceeasi si daca o roata e mai uzata cu 3mm decat cealalta. Nu fac pe desteptul, chair vreau sa inteleg de ce conteaza sa fie gumele noi |
--------------------
Ford
Focus
Titanium, 2.0 TDCI, 2013 You deserve what you tolerate!
|
|
tomageorgian |
![]()
Post
#660
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.387 Joined: 22 February 10 From: Franta ![]() |
|
--------------------
.
.
. Kia Niro Phev
Laguna3 2.0dCI ex. Latitude 2.0dCI C5 x7 2.0hdi Logan 1.6mpi E39 530D Laguna 3 2.0dCi Qashqai 1.5dCI Twingo 2 1.2i E28 520i |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 23:06 |