Ajutor incarca prea mult, am schimbat tot in alternator si pe langa
![]() ![]() ![]() |
Ajutor incarca prea mult, am schimbat tot in alternator si pe langa
Claudiu_dar |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Please enter pin Group: Members Posts: 20 Joined: 8 January 09 From: Romania ![]() |
|
||
--------------------
Audi
A6 2.8
1996
|
|||
bygy007 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
in dreapta sus exista functia CAUTA daca vrei MURA IN GURA GASESTI AICI
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Io zic masa proasta.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Claudiu_dar @ 8 Jan 2009, 22:51) ![]() ![]() ![]() 8 Jan 2009, 23:25: QUOTE(Mr_Devil83 @ 8 Jan 2009, 23:14) e din alta parte This post has been edited by bygy007: 8 Jan 2009, 23:25 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
Deci sau masa la baterie sau la alternator e praf sau cablul de + de pe alternator pe baterie. Una din doua.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
v_razvan_c |
![]() ![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Am si eu o intrebare: cand pornesc masina acul de la baterie se duce aproape de zona rosie cu +... apoi scade pe la jumate dupa cateva minute. E ceva in neregula?
|
--------------------
-
-
-
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
LA afisaj sigur da, la circuitul electric de incarcare si pornire u e obligatoriu sa fie probleme.
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
v_razvan_c |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Sa fie acul prost? ...stiu ca si la celelalte 2 dacii pe care le-am avut tot la fel facea...
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
bylexus |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea ![]() |
Eu am baterie noua cumparata in noiembrie.
Pana acum 1 saptmana acul imi indica in afisaj tensiunea langa pictograma "+" iar acum de cateva zile... acul sta undeva mai aproape de pictograma "-" mai jos de jumatate; aproape de albul acela marcat cu liniute multe. E problema mare?! Sau scade putin din cauza frigului?! Mentionez ca masina porneste fara probleme. Daca e ceva, va rog sa-mi spune-ti sa pot preintampina o eventuala descarcare. Multumesc. This post has been edited by bylexus: 11 Jan 2009, 17:37 |
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
iei un aparat de masura si masori pe bornele baterie daca ai intre 14 si 14,4V cu si fara consumatori turata sau nu atunci e bine , acel aparat care masoara bateria este construit dintr-o nichelina izolata in matase infasurata pe un bimetal , deci sa nu ai incredere in el
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
io nu am avut masa buna de la alternator la caroserie. 3 electricieni nu si-au dat seama. cercul acela din capatul firului se centrase in jurul surubului fara sa-l atinga, totul era strans, parea ok. bateria fierbea de nu avea aer. un al patrulea electrician si-a dat seama din... mersul motorului.
|
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
si io ti-am pus papuc de 8 pe surub de 5?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
bylexus |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 12 Jan 2009, 00:54) iei un aparat de masura si masori pe bornele baterie daca ai intre 14 si 14,4V cu si fara consumatori turata sau nu atunci e bine , acel aparat care masoara bateria este construit dintr-o nichelina izolata in matase infasurata pe un bimetal , deci sa nu ai incredere in el Cat costa un aparat din acela de masura?! Cum se numeste mai exact(cum se cere)?! Multumesc. |
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
asta e cel mai ieftin dt838.jpg ( Size: 21.71k )
Number of downloads: 478
si destul de bun costa in jur de 20-30 roni , in bucuresti il gasesti si cu 10 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
bylexus |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 538 Joined: 2 January 09 From: Oradea ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 14 Jan 2009, 01:17) asta e cel mai ieftin dt838.jpg ( Size: 21.71k )
Number of downloads: 478 si destul de bun costa in jur de 20-30 roni , in bucuresti il gasesti si cu 10 Multumesc.Cand il cumpar, ii fac poza si apelez la tine sa-mi spui si cum lucreaza cu mine ![]() |
--------------------
Renault
Symbol
2012 Start 1.2 16v
- BH 90 DBA
|
|
slaiciprian |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru Group: Members Posts: 872 Joined: 13 October 07 From: Botosani ![]() |
|
--------------------
dacia
1310
1990 Nu conduce mai repede decat poate sa zboare ingerul tau pazitor. |
|
bygy007 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
deci bygy eu doar incerc sa identific potentiale cauze la belele care apar pe aici. Nu-mi amintesc sa fi fost ironic cu tine vreodata dar ma rog...
Poate ar trebui sa descriem putin functionarea sistemului de incarcare al splendidului bolid dacia realizat, la mioveni. Cand masina este pornita si motorul se invarte prin fortele proprii, invarte rotorul alternatorului. Acest rotor este alimentat cu o tensiune continua si absoarbe un curent in functie de tensiunea pe care releul regulator io aplica. In functie de acea tensiune, rotorul va deveni un electromagnet cu intensitate variabila, care va genera pe scurt in stator o tensiune alternativa. Valoarea acestei tensiuni depinde de turatia alternatorului si intr-o masura mult mai mare, de intensitatea campului magnetic creat de rotor. La turatie este clar ca nu se putea umbla asa ca s-a ales controlul campului magnetic. Tensiunea aia alternativa trifazica, este redresata, cu o punte de diode de cea mai joasa speta, dar alea erau cam singurele diode de putere pe care romanii le aveau prin anii 70. Teoretic acea tensiune trebuie sa se regaseasca la bornele bateriei. In practica, de multe ori din cauza neglijentei proprietarului autoturismului, sau din cauza ca metalele se mai oxideaza in timp, apar pierderi de tensiune inexplicabile la prima vedere, in special la masa releului regulator. Astfel, el va mentine tensiunea de incarcare a bateriei, de 14,4v in raport cu masa care o vede el, care nu este neaparat pusa la masa autoturismului. De ce? Pentru ca in timp se oxideaza papucii cu care acesta este conectat de sasiul autoturismului. Se mai poate intampla ca pe alternator sa avem vreo 15 - 16v si pe baterie tensiunea sa fie buna, acest lucru de obicei se intampla cand traseul de + de la alternator spre baterie este oxidat. Aici ma refer la papucul de pe alternator de +. Nu are importanta daca releul este cu fir de referinta sau fara. Daca instalatia electrica este in parametri tehnici buni, ambele tipuri de relee isi vor face treaba. Cel cu fir de referinta a aparut tocmai pentru ca alternatorul sa livreze 14,4v chiar daca pe baterie mai ajung 12 din cauza cablajului. Eu privesc acest lucru drept o carpeala, nu o imbunatatire a sistemului de incarcare. Daca veti studia, veti observa ca majoritatea alternatoarelor de pe autoturismele de import sunt echipate cu relee de incarcare simpliste, cu 2 tranzistori ordinari, fara prea mari pretentii, dar producatorii or avut destul creier incat sa scurteze cat mai mult traseul + alternator + baterie si sa elimine contacte care ar putea cauza probleme in timp. This post has been edited by Mr_Devil83: 15 Jan 2009, 07:12 |
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Claudiu_dar |
![]()
Post
#20
|
![]() Please enter pin Group: Members Posts: 20 Joined: 8 January 09 From: Romania ![]() |
Intai imi cer scuze pt intarziere.Pur si simplu nu am gasit unde sa postez....
Masa de pe aripa nu era buna era stransa bine curatat cu peria de sarma... dar de geaba. am luat un surub si o piulita si am dat gaura in alta pare si am tras un fir de pe aripa pe masa alternatorului.Apoi a functionat. Multumesc colegilor Se poate inchide |
--------------------
Audi
A6 2.8
1996
|
|
Mr_Devil83 |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.254 Joined: 14 June 08 ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300 / SUPERNOVA EUROPA
1984 / 2002
|
|
Claudiu_dar |
![]()
Post
#22
|
![]() Please enter pin Group: Members Posts: 20 Joined: 8 January 09 From: Romania ![]() |
|
--------------------
Audi
A6 2.8
1996
|
|
v_razvan_c |
![]() ![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Apropo de incarcare, becul ala din bord, rosu, pe care este desenat o baterie, ce face?
La mine nu merge si vreau sa-l fac. Daca poate sa-mi explice cineva ce trebuie sa verific... Becul este OK. |
--------------------
-
-
-
|
|
Claudiu_dar |
![]()
Post
#24
|
![]() Please enter pin Group: Members Posts: 20 Joined: 8 January 09 From: Romania ![]() |
QUOTE(v_razvan_c @ 2 Feb 2009, 21:22) Apropo de incarcare, becul ala din bord, rosu, pe care este desenat o baterie, ce face? La mine nu merge si vreau sa-l fac. Daca poate sa-mi explice cineva ce trebuie sa verific... Becul este OK. Becul ala rosu cu baterie pe el se aprinde cand nu mai incarca. Poate te ajuta cineva dar nu stim ce masina ai. |
--------------------
Audi
A6 2.8
1996
|
|
v_razvan_c |
![]() ![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Cea din semnatura, 1310L, 1997, CN...
Imi dau seama ca nu functioneaza, pt. ca din cate stiam trebuie sa se aprinda cand pun contactul, ceea ce nu face... ![]() This post has been edited by v_razvan_c: 2 Feb 2009, 21:54 |
--------------------
-
-
-
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Ala e "de poza", nu e legat. Se poate face sa arate dar cu ceva chin si modificari.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#27
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
dar cablaju pana la el e facut, nu?
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#28
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
nu, nu e facut, eu urmeaza sa-l pun in functiune curand, mi-am inlocuit alternatorul cu unul de opel de 70 A, care are un surub de iesire unde se leaga firul ce trebuie sa aprinda beculetul din bord, la alternatorul de dacie e mai greu de facut. Atasez o poza sa va arat montajul provizoriu al becului, fara existenta acestuia alternatorul nu incarca, cand pun contactul se aprinde, iar la pornire se stinge; poza....
Attached thumbnail(s) Imagine001.jpg ( Size: 295.36k ) Number of downloads: 262 |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
v_razvan_c |
![]() ![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 665 Joined: 11 March 07 ![]() |
Nu stiu daca este cablaj, vorba lui liviu, daca nu merge, poate ca nici nu e...
Ciudat, parca am vazut la alte DACIA ca se aprindeau becul ![]() Daca ai spus de chin si modificari, ma las pagubas, asta ar insemna ca implica vreo schema ceva, ceea ce eu urasc ![]() 3 Feb 2009, 12:43: Prin schema asta nu se gaseste, eu unul am cautat, dar nu am gasit, imi fug ochii la scheme ![]() This post has been edited by v_razvan_c: 3 Feb 2009, 11:43 Attached thumbnail(s) dacia1410.jpg ( Size: 663.88k ) Number of downloads: 266 |
--------------------
-
-
-
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#30
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
nu e in schema aia nimic, la legenda spune ca papucul respectiv "lampa NC", nu se foloseste, iar bec functional se poate sa fi vazut la daciile mai noi cu alternator cu releu incorporat care nu mai au in bord indicatorul de incarcare baterie doar becul respectiv.
|
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 09:00 |