Caroserie inoxidabila, piese din inox sau intreaga caroserie
![]() ![]() ![]() |
Caroserie inoxidabila, piese din inox sau intreaga caroserie
vaally |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
CIrcula un mail mai demult cu un Audi A6, al nustiu cui print din Dubai, cu toate elementele caroseriei facute din argint !
Spune sincer, de aici ti-a venit ideea? ![]() This post has been edited by argon: 26 Apr 2006, 13:42 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
amc |
![]()
Post
#3
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
tu vrei caroserie din otel inoxidabil!
![]() Da aluminiu nu mai e bun? Sau o caroserie din titan ca tot avem jante din titan, pe alt topic!! ![]() This post has been edited by amc: 26 Apr 2006, 14:31 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
vaally |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(argon @ 26 Apr 2006, 14:35) CIrcula un mail mai demult cu un Audi A6, al nustiu cui print din Dubai, cu toate elementele caroseriei facute din argint ! Spune sincer, de aici ti-a venit ideea? ![]() Ideia a venit din posibilitatea de a achizitiona tabla de inox la un pret mic. Restul trebuie rezolvat. Ce tehnologie aplic? ce elemente se pot executa din astfel de material cu alte proprietati mecanice si tehnologice decit otelul carbon din care sunt elaborate tablele decapate? Unde gasesc prese si matrite pentru asa ceva? Este o provocare. Daca aveam un proiect al structuri as fi reusit sa fac o evaluare mecanica, dar in lipsa este mai greu. |
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#5
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Asta este utopie ca sa nu-i spun copilarie.
Tabla din inox se deformeaza total diferit fata de tabla normala si oricum va rugini la imbinarile sudate. Mai bine ia o caroserie noua si bag-o intr-o baie de zincare...daca o sa gasesti asa ceva prin Romanica. |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#6
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.374 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Tabla de inox nu poate fi folosita pentru caroserii auto pentru simplul motiv ca in loc sa se indoaie, crapa (e fragila), e foarte greu de sudat si nu se prea vopseste (poate in camp electrostatic). Aluminiul are cam aceleasi probleme cu ambutisarea (rebutri multe la piese avand curburi complexe, sudura dificila). Matrite si prese gasesti la Mioveni, in judetul Arges. Pe strada Uzinei numarul 9 parca.
Singura masina cu caroserie de inox (si nu era autoportanta) a fost coupeul DeLorean (cel din Back to the future). Piesele din PAFS nu au rol structural si sunt destul de grele. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#7
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca printul Dubai-ului are un Audi de argint, nu vad de ce nu ne-am face si noi macar o Dacie din inox
![]() Attached thumbnail(s) 138699937786_med.jpg ( Size: 46.2k ) Number of downloads: 1810 138699937787.jpg ( Size: 109.7k ) Number of downloads: 1840 138699937788.jpg ( Size: 115.35k ) Number of downloads: 1879 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vaally |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 26 Apr 2006, 18:23) Tabla de inox nu poate fi folosita pentru caroserii auto pentru simplul motiv ca in loc sa se indoaie, crapa (e fragila), e foarte greu de sudat si nu se prea vopseste (poate in camp electrostatic). Aluminiul are cam aceleasi probleme cu ambutisarea (rebutri multe la piese avand curburi complexe, sudura dificila). Matrite si prese gasesti la Mioveni, in judetul Arges. Pe strada Uzinei numarul 9 parca. Singura masina cu caroserie de inox (si nu era autoportanta) a fost coupeul DeLorean (cel din Back to the future). Piesele din PAFS nu au rol structural si sunt destul de grele. depinde de inox. inoxul austenitic se deformeaza bine se sudeaza in mediu protejat se decapeaza sudura iar toata structura se trateaza termic -austenitizare-si este ok. singura problema ar fi grosimea tablei in comparatie cu cea de otel carbon si vopsirea (eu m-am gindit la o sablare cu nisip cu granulatie controlata si o lacuire iese ca vopseaua gri metalizat) |
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|
OVIDIUS |
![]()
Post
#10
|
![]() bogat în valori simple Group: Members Posts: 1.726 Joined: 14 February 05 From: Orasu' lui Bucur ![]() |
Ma gandesc ca daca aceasta tehnologie ar fi fost eficienta, masinile de lux ar fi folosit-o de multa vreme. Dar...
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004 Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#11
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
...dar prefera zincarea
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
OVIDIUS |
![]()
Post
#12
|
![]() bogat în valori simple Group: Members Posts: 1.726 Joined: 14 February 05 From: Orasu' lui Bucur ![]() |
Exact...De ce oare?
|
--------------------
Renault
Laguna
2.0 T 2007 / Dinamique + Twingo 1.2 16v 2004 Chiar si ziua de luni poate aduce minuni...
|
|
amc |
![]()
Post
#13
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Costuri de fabricatie enorme, material scump si in primul rand greautatea unei astfel de caroserii!
|
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
vaally |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
|
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|
vaally |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(tunderbird @ 26 Apr 2006, 17:37) Asta este utopie ca sa nu-i spun copilarie. Tabla din inox se deformeaza total diferit fata de tabla normala si oricum va rugini la imbinarile sudate. Mai bine ia o caroserie noua si bag-o intr-o baie de zincare...daca o sa gasesti asa ceva prin Romanica. inoxul nu rugineste la imbinarile sudate. materialul de adaos sau electozii sunt din acelasi material cu tablele. oxidarea apare numai la sudura electrica eu o sa folosesc sudura cu plasma deoarece tabla are grosime mica si prin acest procedeu nu apare oxidarea materialului la imbinare. |
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|
amc |
![]()
Post
#16
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Sablezi masina si faci un POWDER COATING ...... ca pe Discovery!
![]() This post has been edited by amc: 27 Apr 2006, 10:09 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
sddragos |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 26 Apr 2006, 18:23) Tabla de inox nu poate fi folosita pentru caroserii auto pentru simplul motiv ca in loc sa se indoaie, crapa (e fragila), e foarte greu de sudat si nu se prea vopseste (poate in camp electrostatic). Aluminiul are cam aceleasi probleme cu ambutisarea (rebutri multe la piese avand curburi complexe, sudura dificila). Matrite si prese gasesti la Mioveni, in judetul Arges. Pe strada Uzinei numarul 9 parca. Singura masina cu caroserie de inox (si nu era autoportanta) a fost coupeul DeLorean (cel din Back to the future). Piesele din PAFS nu au rol structural si sunt destul de grele. Strada Uzinei, nr. 2A, Mioveni, jud. Arges. |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
aur |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 374 Joined: 9 April 05 ![]() |
Zincarea este o solutie mai "accesibila"!
Eu am incercat sa pun caroseria de DACIE SPORT intr-o baie de zinc. |
--------------------
Dacia
LOGAN Prestige
2006
- BH05AUR
|
|
tunderbird |
![]()
Post
#19
|
![]() tunzator de iarba & atacator de integritatzuri Group: Members Posts: 3.193 Joined: 26 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(vaally @ 27 Apr 2006, 11:04) inoxul nu rugineste la imbinarile sudate. materialul de adaos sau electozii sunt din acelasi material cu tablele. oxidarea apare numai la sudura electrica eu o sa folosesc sudura cu plasma deoarece tabla are grosime mica si prin acest procedeu nu apare oxidarea materialului la imbinare. Oricat ai incerca tu sa ne arati ca esti cunoscator in ale sudurii, toata povestea asta tot o copilarie ramane. Inainte de toate ar trebui sa ai idee cate repere din tabla sunt, dupa aceea o sa ai nevoie de desene de executie pentru fiecare reper in parte. Reperele care nu se vad (traverse, lonjeroane, chesoane, podea, etc) probabil ca o sa poti sa le manufacturezi pe banc, dar elementele vizibile (fetele de usi, aripile, pavilionul, pragurile, etc) fara matrite n-ai nici o sansa...tu chiar ai impresia ca aia de la Dacia o sa-ti dea tie matritele? Si daca ti le da ce o sa faci cu ele? Dupa aceea o sa ai nevoie de gabarite ca sa poti asambla caroseria...pe care tot la Dacia le gasesti. LE. Oricum, iti apreciez foarte mult entuziasmul...cu un catalog de piese de schimb Dacia, as putea sa te ajut eu, dar acolo nu o sa gasesti dimensiunile de executie. Mai asteapta si tu vreo zece ani pana cand Dacia poate o sa scoata la vanzare toata linia de presaj elemente de caroserie pentru berlina. Tu te uiti pe Discovery? Ai vazut ce ateliere si ce colaboratori au englezii aia care restaureaza masini vechi sau aia din Orange care fac motociclete. Initial n-am vrut sa intervin in aceasta discutie dar nu m-am putut abtine pentru ca eu visez de mult sa demarez o mica afacere cu un atelier de reconstituire auto, dar cand am pus pe hartie ce implica aceasta actiune mi-am dat seama ca poate o sa reusesc in alta viata...solutii mai mult sau mai putin pertinente vei gasi pe forumuri, dar intrebarea este daca esti capabil sa o suporti si daca este rentabila aceasta cheltuiala. This post has been edited by tunderbird: 27 Apr 2006, 13:24 |
--------------------
Dacia
Dacia
1100 - '69, '70 ; 1300 - '70,'81 ; 1310cli - 2000
- B 13 ABC Renault Twingo 1,2 16V - 2001
Renault Laguna Concorde 1,6 16V - 1999 Cocoșul e mai frumos ca vulturul, numai că nu poate zbura! (N. Iorga) |
|
argon |
![]()
Post
#20
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Si sa zicem ca o faci...la 2 minute dupa ce ai iesit cu ea in trafic te izbeste un bou...ce faci? o iei de la capat?
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vaally |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
|
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|
emircea |
![]()
Post
#22
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
Cred ca ceva accesibil ar fi sablarea caroseriei sa se scoata orice urma de rugina, apoi vopsire intr-un mediu controlat (gen cuptor) cu vopsea de zinc (gasibila in comert).
Peste ar fi interesant un lac; ramane culoarea argintie. Tot ce m-a impiedicat sa fac toate astea a fost sablarea, nu stiu unde exista cine sa faca asa ceva. |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#23
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.374 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
La Oldtimer Studio, in snagov. Au si niste tinichigii geniali. Dar ar costa mai mult decat utilajul din avatar.
In plus , nu vad nevoia de asemenea operatii costisitoare la o masina atat de raspandita ca Dacia, la care o aripa e 80 de RON. Parca ar fi vreun Rolls unicat la care tine motorul 1000 de ani si rugineste tabla. Daca chiar vreti sa protejati tabla, as putea sugera niste anozi de sacrificiu din magneziu. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
florinutzu |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 290 Joined: 6 July 05 From: Piatra Neamt ![]() |
Cum vine asta cu anozii de sacrificiu?
E ceva ca la vapoare care stau tot timpul in apa marii si care au niste chestii ca sa nu rugineasca? Asteptam detalii! |
--------------------
DACIA
BERLINA 1310L
- NT 05 XXX Cel ce pune o intrebare e prost pana afla raspunsul.
Cel ce nu intreaba e prost pentru todeauna! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#25
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.374 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Cam da. Un bloc de magneziu e legat galvanic la caroserie. In loc sa rugineasca fierul, se oxideaza bucata de magneziu, care se schimba atunci cand e cazul (sistemul e folosit la conductele ingropate).
Acum, nu stiu cat de repede se intampla asta, cat costa anodul respectiv, si cum reactioneaza sistemul fiind legat la polul - al bateriei. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
vaally |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 9 May 2006, 15:40) Cam da. Un bloc de magneziu e legat galvanic la caroserie. In loc sa rugineasca fierul, se oxideaza bucata de magneziu, care se schimba atunci cand e cazul (sistemul e folosit la conductele ingropate). Acum, nu stiu cat de repede se intampla asta, cat costa anodul respectiv, si cum reactioneaza sistemul fiind legat la polul - al bateriei. Cred ca ai uitat ca este nevoie si de electrolit (lichidul dintr-un rezervor este un astfel de electrolit, apa si diversele substante din sol etc) la caroserie nu este decit aer sau trebuie montat electrozii in toate zonele unde este posibila aparitia coroziuni. |
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#27
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.374 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ce electrolit domnule? Nu am zis ca sunt legate galvanic ? Adica cu o sarma? Ce nevoie am de electrolit?
Caroseria e cam o singura bucata dpdv electric, nu are piesele metalice izolate unele de altele, deci 1 electrod ar fi de ajuns. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
vaally |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 9 May 2006, 21:21) Ce electrolit domnule? Nu am zis ca sunt legate galvanic ? Adica cu o sarma? Ce nevoie am de electrolit? Caroseria e cam o singura bucata dpdv electric, nu are piesele metalice izolate unele de altele, deci 1 electrod ar fi de ajuns. Atunci spune-mi te rog cum se consuma electrodul de zinc? |
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#29
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.374 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ce electrod de zinc bai baiatule, tu ce topic ai citit?
Intr-o baterie, electrozii sunt izolati intre ei dpdv electric si fac schimb de ioni prin electrolit. Eu nu vreau sa produc curent electric, vreau sa iau electronii din magneziu ca sa nu ii iau din Fe. Daca ii luam din Fe, ionii de Fe se combinau cu Oxigenul din aer si ramaneam cu rugina. Asa, ii iau din Mg (pe electroni) si se oxideaza magneziul, nu fierul. E o pila electrica, bazata pe propietatea Mg de a fi mai electronegativ decat Fe. Chiar nu se mai invata asta la chimie sau la fizica in ziua de azi? This post has been edited by einstein1984: 10 May 2006, 16:06 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
vaally |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 10 May 2006, 17:04) Ce electrod de zinc bai baiatule, tu ce topic ai citit? Intr-o baterie, electrozii sunt izolati intre ei dpdv electric si fac schimb de ioni prin electrolit. Eu nu vreau sa produc curent electric, vreau sa iau electronii din magneziu ca sa nu ii iau din Fe. Daca ii luam din Fe, ionii de Fe se combinau cu Oxigenul din aer si ramaneam cu rugina. Asa, ii iau din Mg (pe electroni) si se oxideaza magneziul, nu fierul. E o pila electrica, bazata pe propietatea Mg de a fi mai electronegativ decat Fe. Chiar nu se mai invata asta la chimie sau la fizica in ziua de azi? intr-o pila este si electrolit. si sa sti ca de protectia la electrocoroziune ma ocup zilnic. La dacie este si coroziune chimica si electrocoroziune in unele zone (unde ramine umed si murdar-electrolit) mai citest putin inainte de a spune tot felul de lucrurii. This post has been edited by vaally: 11 May 2006, 06:42 |
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 12:39 |