presiune pneuri, despre presiunea in pneuri
![]() ![]() ![]() |
presiune pneuri, despre presiunea in pneuri
andrei_d |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 31 August 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan 1.6
- tzzzzz
|
|||
yO_ |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Dacia Felix Group: Members Posts: 528 Joined: 1 January 06 From: Târgoviște & Besançon ![]() |
Pai in primul and intrebarea ta trebuia pusa nu la rubrica "Imbunatatiri Logan" (poate la Diverse sau la Tutoriale).
Lasa presiunea asa cum e ca e bine. Daca mergi pe drumuri cu gropi poti sa mai scazi putin (dar creste consumul). O presiune mica la roti face bine la amortizoare dar oboseste pneurile. Oricum nu baga nici prea mult pe fata ca pierzi aderenta la franare. Eu cand am luat Loganul am intrebat pe dealer daca presiunea e OK la roti. Ala bineintles ca "DA"! Dupa 5000 km am fost in benzinarie sa verific presiunea si surpriza ![]() This post has been edited by yO_: 21 Feb 2006, 11:01 |
--------------------
DACIA
LOGAN
2005, Préférence 1.4, rosu zgâriat.
- DB-05-SLE Si six scies scient six cypres, six cent six scies scient six cent six cypres aussi!
|
|
b64chr |
![]()
Post
#3
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Presiunea se recomanda 2.0 cu roata libera.
In sarcina, presiunea creste in functie de incarcarea pe roata respectiva. In fata 2.2 si in spate 2.1. Presiunea se masoara cu roata "rece", adica inainte sa apuci sa mergi. In mers roata se incalzeste si presiunea creste. This post has been edited by b64chr: 21 Feb 2006, 11:05 |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
DFA |
![]()
Post
#4
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Și eu când am luat mașina de la dealer am întrebat dacă presiunea e reglată corespunzător, mi s-a spus că da, dar am insistat să mergem la un atelier de vulcanizare unde firește am constatat că presiunea era mai mare, nu 3 ci pe undeva pe la 2,5-2,7....
Am Kormoran și se comportă destul de bine, nu mi-au dat emoții până acum... |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
DFA |
![]()
Post
#5
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
Pentru MPi-uri:
În caz de control al presiunii la cald, țineți cont de creșterea presiunii de la 0,2 la 0,3 bari și nu dezumflați niciodată. Jantă ..............Pneu....Presiune..Față....Spate (în bari) 5,5 J 14..........165/80 R14...........2..........2 6 J 15 ............185/65 R15.......... 1,9.......2,1 6 J 15*............185/65 R15..........1,9.......2,1 * jantă din aluminiu Pentru dCi-uri: În caz de control al presiunii la cald, țineți cont de creșterea presiunii de la 0,2 la 0 bari și nu dezumflați niciodată. Jantă ..............Pneu....Presiune..Față....Spate (în bari) 5,5 J 14........... 165/80 R14........ 2........ 2 6 J 15.............. 185/65 R15........ 2,0..... 2,2 6 J 15*............. 185/65 R15....... 2,0..... 2,2 * jantă din aluminiu Topicul ăsta trebuie mutat la Diverse, că nu are nici o treabă cu îmbunătățiri. This post has been edited by DFA: 21 Feb 2006, 11:17 |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
madhorsefuzzy |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.247 Joined: 9 May 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am Laureate 1,4 MPI si pe eticheta de pe usa soferului imi scrie 2 pe fata si 2,2 pe spate pentru cauciucuri 185/65 R15.
E pusa prost eticheta la mine? In manual citisem la fel. Sau poate am citit aiurea? ![]() |
--------------------
Laguna Grandtour
2011 4Control 2.0dci
200cp+ / Honda Insight Hybrid 2010 stock "Vei invata sa conduci cand vei sti sa te feresti de prosti, nu cand vei sti legea!"
|
|
cosming |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 2 November 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(madhorsefuzzy @ 21 Feb 2006, 11:33) Eu am Laureate 1,4 MPI si pe eticheta de pe usa soferului imi scrie 2 pe fata si 2,2 pe spate pentru cauciucuri 185/65 R15. E pusa prost eticheta la mine? In manual citisem la fel. Sau poate am citit aiurea? ![]() Eu azi mi-am umflat rotile prima data de cand am masina ~5000km. Efectiv incepuse sa ma enerveze modul in care trepida. O singura roata mai avea presiunea de 2. Restul de valori de presiune roti variau intre 1.7 - 2. Acum mi-am bagat 2.5 in toate (umblu numai prin oras si nu foarte tare) ca sa experimentez. Drumul de la benzinarie pana acasa ~0.5km mi-a placut ca parca aveam directie asistata. La mine volanul cred ca a inceput sa aiba jocul prea mare. S-a m-ai rodat ceva pe acolo. La o frana de proba intradevar parca nu mai era asa ferma oprirea. Sper ca nu o sa am probleme ![]() |
--------------------
Logan
Ambiance 1.4 MPI
2006 cosming
|
|
tazzz |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 521 Joined: 26 August 04 From: Iasi - Romania ![]() |
eu am observat ca inversand presiunea fata/spate adica 2.1 pe fata si 1.9 pe spate masina a devenit ceva mai stabila...cu presiune normala cam fuge spatele
![]() @cosming: pune-ti o presiune mai normala...ca asa rozi aiurea cauciucurile si scazi manevrabilitatea masinii...fuge in curbe si franare proasta (pentru ca ai aderenta proasta) si obisnuieste-te sa verifici mai des presiunea ca daca o verifici din 5 in 5 mii cine stie ce se mai intampla ![]() This post has been edited by tazzz: 21 Feb 2006, 19:27 |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.6
- IS XX TAZ si aici ar fii semnatura nu? :)
|
|
cosming |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 2 November 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(tazzz @ 21 Feb 2006, 19:24) @cosming: pune-ti o presiune mai normala...ca asa rozi aiurea cauciucurile si scazi manevrabilitatea masinii...fuge in curbe si franare proasta (pentru ca ai aderenta proasta) si obisnuieste-te sa verifici mai des presiunea ca daca o verifici din 5 in 5 mii cine stie ce se mai intampla ![]() ok am retinut. dar o sa testez un pic : daca maine imi place cum merge.. daca nu fug iar si schimb presiunea la 2.2 nu?! |
--------------------
Logan
Ambiance 1.4 MPI
2006 cosming
|
|
tazzz |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 521 Joined: 26 August 04 From: Iasi - Romania ![]() |
poate sa iti explice Andrei_dum cum a mers el cateva mii cu presiune d-asta intre 2,5 si 3 bar si nu stia de ce ii scartaie cauciucurile la fiecare curba si de ce se comporta masina ciudat
![]() plus ca pe langa problemele astea supui la stres si toata suspensia masinii si apare uzura prematura...si mai pot incepe sa-ti trancane si toate prin masina pentru ca se simte fiecare groapa ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.6
- IS XX TAZ si aici ar fii semnatura nu? :)
|
|
costi |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
cosmine toate testele astea de presiune au fost facute la uzina;
de asta fabricantul recomanda o anumita presiune lasa tstele pt specialisti si respecta recomandarile lor vrei sa descoperi apa calda nu ai decit dar sa stii ca la un accident, cei de la politie/CASCO pot masura pina si presiunea din pneuri si sa-ti puna tie in circa derapajul/rasturnarea ! |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
andrei_d |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 31 August 05 From: Bucuresti ![]() |
[quote=tazzz,21 Feb 2006, 19:24]
eu am observat ca inversand presiunea fata/spate adica 2.1 pe fata si 1.9 pe spate masina a devenit ceva mai stabila...cu presiune normala cam fuge spatele ![]() salve taz deci tu zici ca ar fi ok ideea mea cu inversarea presiunilor fata-spate in raporturile 2.1 si 1.9. am sa incerc maine treaba asta si pe seara bag un drum mai lung din oras sa vad cum sta pe sosea. o zi nu poate fi o chestiune foarte grava. nu? |
--------------------
Dacia
Logan 1.6
- tzzzzz
|
|
DFA |
![]()
Post
#13
|
![]() moderator://DC/Logan Group: Moderatori Posts: 3.558 Joined: 30 September 05 From: Buzău, RO ![]() |
![]() Sau atunci dați o fugă la prima benzinărie ca să vă refaceți presiunea corectă în anvelope?.... Eventual vă faceți abonament la o vulcanizare, să reglați presiunea de fiecare dată când se schimbă sarcina mașinii...., sau vă luați un compresor portabil... |
--------------------
Logan III Comfort
ECO-G 100cp
2021 sedan
- 27 Iul 2021 Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5 |
|
andrei_d |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 31 August 05 From: Bucuresti ![]() |
cum 80% din drumuri le fac doar eu cu mine in masina, si prin bucuresti, nu cred ca va fi o problema ca inaintea plecarii la un drum mai lung cu pasageri si bagaje sa refac presiunea. Oricum in astfel de cazuri e indicat un drum la vulcanizare, macar pentru verificari si corectii. nu-i asa?
dar azi nu o sa am vreme sa schimb presiunea . las treaba asta pe maine. |
--------------------
Dacia
Logan 1.6
- tzzzzz
|
|
Mario_b |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Simplu Group: Members Posts: 625 Joined: 9 December 04 From: Craiova+Sibiu ![]() |
Eu personal verific presiunea cam o data la 2 saptamani, poate chiar 3, dar intotdeauna inainte de un drum lung. Si atentie mare la vulcanizarile mai proaste, sa nu va mirati dup'aia de ce oare imi vibreaza volanu si trage masina intr-o parte? Se intampla chiar mai des decat credeam eu, din cauza vulcanizarilor proaste.
|
--------------------
'05 Dacia
Logan 1,6
Ambition
- MBM War is peace. Freedom is Slavery. Ignorance is Strength.
--->Logan Tuning Club Craiova<--- |
|
cosming |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 2 November 05 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(costi @ 21 Feb 2006, 22:00) cosmine toate testele astea de presiune au fost facute la uzina; de asta fabricantul recomanda o anumita presiune lasa tstele pt specialisti si respecta recomandarile lor vrei sa descoperi apa calda nu ai decit dar sa stii ca la un accident, cei de la politie/CASCO pot masura pina si presiunea din pneuri si sa-ti puna tie in circa derapajul/rasturnarea ! mai azi m-am plimbat un pic cu masina prin oras.. ce sa zic, imi place ca volanul se invarte mai usor. numai ca gropile de cluj is la tot pasul, si daca nu sunt gropi is denivelari la tot pasu. maine o sa imi reglez presiunea dupa specificatii... a propos ce inseamna presiune la cald? de unde imi dau eu seama ca e la cald daca merg 0.5 km ? in manual scrie destul de clar : 2 la rece si 2.2 la cald. deci tinand cont ca nam posibilitatea sa reglez la rece, o sa trebuiasca sa am presiunea 2.2 in toate rotile?! |
--------------------
Logan
Ambiance 1.4 MPI
2006 cosming
|
|
babone |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 90 Joined: 23 April 05 ![]() |
QUOTE(yO_ @ 21 Feb 2006, 10:59) Pai in primul and intrebarea ta trebuia pusa nu la rubrica "Imbunatatiri Logan" (poate la Diverse sau la Tutoriale). ...Eu cand am luat Loganul am intrebat pe dealer daca presiunea e OK la roti. Ala bineintles ca "DA"! Dupa 5000 km am fost in benzinarie sa verific presiunea si surpriza ![]() Atentie la bari, atmosfere, psi, mmHg etc. Presiunea este una dintre marimile cu cele mai multe unitati de masura din fizica... Verificati concordanta cu datele prescrise de constructor numai cu manometre care masoara bari, nu altceva... |
--------------------
Renault
Megane 2.2 Estate
2008, 1.5dci 78kw
|
|
SiloS |
![]()
Post
#18
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Care incearca un 1.8 pe fata si 1.7 pe spate ?
Ideea este ca daca mergeti cu presiune mai mare decat cea recomandata de producator cauciucul se va uza pe centru mai repede . In caz contrar , cu presiune mai mica , suprafata de contact va fi mai mare , insa cauciucul se va uza mai repede pe margini . Plus ca si janta va avea de suferit daca mergeti pe drumuri cu gropi . |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
tazzz |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 521 Joined: 26 August 04 From: Iasi - Romania ![]() |
@DFA: fii serios...de cate ori mergi tu cu 4 pasageri si bagaje in oras?
iar cand pleci la un drum mai lung nu verifici rotile? eu le echilibrez si fac presiunea...dar na...poate iti place sa verifici presiunea la fiecare 15.000 ![]() e de bun simt sa-ti faci presiunea inainte de un drum lung...ca sa n-ai surprize si in plus la benzinarii e gratuita presiunea iar la vreo vulcanizare dai 10.000 si se murdareste ala pe maini ![]() @SiloS: sa incerci tu presiunea aia cand oi avea tu chef...sa vezi cam cum se simte masina ![]() ![]() @andrei_d: si eu merg tot asa 80% singur sau cu o persoana asa ca nu-i probleme...mi se pare mai bine cu 2.1 fata si 1.9 spate...spui parerea ta dup-aia @cosming: in 500 de metrii nu se incazesc asa tare cauciucurile, nici aerul din ele...stai linistit, fa-ti presiunea normal ![]() |
--------------------
Dacia Logan
Laureat 1.6
- IS XX TAZ si aici ar fii semnatura nu? :)
|
|
SiloS |
![]()
Post
#20
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.285 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
tazz , la ce cauciucuri inalte are loganul , cred ca o sa mearga ca pe gheata
![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT35 |
|
Danielle |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 166 Joined: 9 December 05 From: Pe alt forum. ![]() |
Vin si eu cu o recomandare daca nu va e cu suparare.
Eu in roti am bagat azot si sunt foarte multumita, pentru cei care doresc sa afle mai multe despre avantajele azotului recomand un link. Pretul este de 5ron/roata. |
--------------------
Bad User
Bad Example
- Be Aware Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos." |
|
andrei_d |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 31 August 05 From: Bucuresti ![]() |
de unde ai bagat azot?
|
--------------------
Dacia
Logan 1.6
- tzzzzz
|
|
Danielle |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 166 Joined: 9 December 05 From: Pe alt forum. ![]() |
Sotul meu a bagat la o vulcanizare pe Ciurel (cred ca dupa fostul Shell actual Mol) si am inteles ca au o masina de produs azot nu butelii. Dar cica si astia la SHAMA Service au dar un pic mai scump.
|
--------------------
Bad User
Bad Example
- Be Aware Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos." |
|
andrei_d |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 31 August 05 From: Bucuresti ![]() |
pe Virtutiii, ok
o sa arunc o privire intr-una din zile e pe dreapta cand vii dinspre crangasi cred. nu-i asa? |
--------------------
Dacia
Logan 1.6
- tzzzzz
|
|
Danielle |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 166 Joined: 9 December 05 From: Pe alt forum. ![]() |
Da aia e (cred, daca e singura).
|
--------------------
Bad User
Bad Example
- Be Aware Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos." |
|
andrei_d |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 31 August 05 From: Bucuresti ![]() |
am o intrebare pentru moderatori sau moderator. de ce daca discutam de tinuta de drum a masinii (presiune in pneuri de exemplu) intram la "diverse" si daca vorbim de ce casetofon shucar ne-am mai pus sau ce beculete colorate intra la "imbunatatiri"?
nu era mai normal ca un topic de stabilitate a spatelui sa fie la imbunatatiri? sau covorasele gri din cauciuc de la cora de 1,2 milioane lei fac mai mult decat o discutie serioasa de presiuni? si nu zic numai de mine, am vazut la "diverse" subiecte mai interesante din punctul meu de vedere decat ledurile de la "tunning" logan |
--------------------
Dacia
Logan 1.6
- tzzzzz
|
|
robertt |
![]()
Post
#27
|
![]() bilutze Group: Members Posts: 62 Joined: 19 March 05 From: lat44° 26' lon26° 6' ![]() |
|
--------------------
Opel
Vectra 1800 16v
2001
- b xx xxx
|
|
costi |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(andrei_d @ 25 Feb 2006, 19:00) am o intrebare pentru moderatori sau moderator. de ce daca discutam de tinuta de drum a masinii (presiune in pneuri de exemplu) intram la "diverse" si daca vorbim de ce casetofon shucar ne-am mai pus sau ce beculete colorate intra la "imbunatatiri"? Pai nu tu ai postat aici ? Sau ti-a fost mutat topicul ? Iar daca tu consideri ca a umbla la presiunea din pneuri, contrar celor indicate de producator, este "imbunatatire"........ Presiunile in pneuri ar trebui sa fie tabu. De imbunatatit puteai imbunatati tinuta prin montarea unor cauciucuri mai late, montarea unor bare intre amortizoare in portbagaj, eleron, etc. |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
avathan |
![]()
Post
#29
|
eu. Group: Banned Posts: 586 Joined: 16 March 05 From: Buc ![]() |
QUOTE(Danielle @ 25 Feb 2006, 18:51) Vin si eu cu o recomandare daca nu va e cu suparare. Eu in roti am bagat azot si sunt foarte multumita, pentru cei care doresc sa afle mai multe despre avantajele azotului recomand un link. Pretul este de 5ron/roata. este un mare fas ! si s-a mai discutat aici cu argumente pro si contra This post has been edited by avathan: 27 Feb 2006, 17:17 |
--------------------
a
Rosu
1800
- @ unu,doi,trei,patru,cinci ... zero
|
|
os |
![]()
Post
#30
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@Danielle, ref: Azot.
Sa ma ierti de intrebare: in afara de faptul ca ai portofelul mai usor cu 20RON (sau 25?), cum iti dai deama practic de diferenta intre aer si azot in anvelope? Sa fie oare "doar" placebo? This post has been edited by os: 27 Feb 2006, 17:18 |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 5th May 2025 - 15:33 |