Un far inseaman o viata!, campania impotriva accidentelor
![]() ![]() ![]() |
Un far inseaman o viata!, campania impotriva accidentelor
astarte |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Group: Members Posts: 0 Joined: 14 January 06 ![]() |
|
||
--------------------
honda
cbr
- multe cifre
|
|||
bion |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.711 Joined: 1 May 04 From: TM ![]() |
Problema e ca procentul celor care conduc agresiv cu viteza excesiva chiar si in oras care sar de pe o banda pe alta care forteaza intersectiile este cu mult mai mare intre motociclisti fata de automobilisti.Ii obliga cineva la demaraje cu urlet de motor mers pe o roata etc.?
Vin si se vaita ca nu sunt protejati sau sunt chiar agresati cu ura (atentie paranoia). In primul rand ar trebui sa se protejeze ei si sa incerce sa conduca legal. .Dupa unii dintre ei ar trebui ca toti cei din trafic sa se opreasca si sa dea pe spate ca trec bykerii .Repet nu degeaba de ani de zile au porecla generica de Organespender.In marea majoritate a accidentelor si-au facut-o cu mana lor.Toata stima pentru cei dintre ei care au ceva in cap si judeca dar sunt prea putini. WARN +10% (conform anuntului din al doilea mesaj al acestui topic ar fi trebuit BAN) ! |
--------------------
Dacia
SLZ Scala
2003
- TM54 Crăpa-le-ar Domnul ficații
Și setea ogoi-le-ar cu venin, Căci n-au păreche-n lume blestemații Crîșmarii care toarnă apă-n vin ! |
|
nik1965 |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 17 June 05 ![]() |
Din cite stiu regulile de circulatie sunt exact aceleasi si pentru conducatorii auto cit si cei moto. Adica reguli legate de viteza maxima de deplasare, acordare de prioritate, asigurare la executarea manevrelor etc.
Din citi motociclisti am intilnit in trafic pot sa spun ca 100% nu respectau regulile de circulatie, si cred ca nu ar exista nici un fel de probleme daca ar circula corect ( viteza de deplasare, asigurarea la executarea manevrelor etc). Acum fara suparare dar cred ca problema este la motociclisti nu la automobilisti. Nu inteleg cum cineva vrea ca el sa fie ferit de catre ceilalti in momentul cind el circula total iresponsabil. Nu zic ca ptintre automobilisti nu sunt persoane care circula in mod total iresponsabil insa procentul acestora e cu muuullllt mai mic decit in rindul motociclistilor unde dupa umila mea parere se apropie vertiginos de 100%. WARN +10% (ca si colegul de mai sus) ! |
--------------------
dacia
logan , duster
2005, 2017
- xx-xx-xxx
|
|
Lucas |
![]() ![]()
Post
#34
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 7 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Avantajul motocicletelor e ca sunt inguste si se pot strecura la semafor. Sunt momente cand mi-ar placea sa am o masina mai ingusta sa ma pot strecura mai in fata cand ma grabesc la munca... Am vazut cazuri cand "o masina" a blocat o motocicleta pt. ca ar fi putut ajunge mai in fata la semafor... asta (parerea mea) fiind deja exagerare (daca nu prostie pt. "masina")
|
--------------------
Ford/Logan
escort
.
- B-69-WRX
|
|
EEN |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 March 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE BFLORIAN - cand franzei violent cu motorul, indiferent de viteza pe care o ai in acel moment, esti oarecm deja in pericol. o motocicleta reactioneaza f urat la o franre brusca.unii incepatori nu stiu cand isi blocheaza roata la franare si sunt jos instant sau se ridica in stoppie si iar nu stiu ce sa faca sa o puna jos (mobra) intr-un mod "safe". unde mai pui si calitatea drumurilor noastre, o pata de ulei, benzina, etc...nu iesi bine ca motociclist din treaba asta. Cum ramine atunci cu regula adaptarii vitezei la conditiile de trafic pina la evitarea oricarui pericol? Pe acelasi rationament au murit zeci de pustani soferi cu masini tari care au uitat ca daca la ei pe vitezometru scrie ca pot ajunge la 260km/h chiar NU trebuie sa ajunga in apropierea acestei viteze. Daca ai motor sau masina si iti e greu sa o controlezi la o anumita viteza - nu ar fi mai logic sa incerci sa mergi cu o viteza mai mica? QUOTE Avantajul motocicletelor e ca sunt inguste si se pot strecura la semafor. Aici este o problema mare: motocicleta ca si masina sau caruta cu cal, cind sunt pe drumurile publice trebuie sa respecte regulile lor. Una dintre primele reguli pe care le inveti la SCOALA de soferi (si banuiesc si la cea de motoare) este ca pe drumurile publice se circula PE BENZI. Ceea ce inseamna ca daca un drum are DOUA BENZI pe sens atunci, pe acel sens nu pot fi mai mult de DOUA VEHICULE CARE SA CIRCULE IN PARALEL. O motocicleta care se strecoara intre cele doua vehicule, pe criteriul ca este mai ingusta si incape, face (gresesc ?!) un lucru ilegal. Ma repet: strecuratul de acest gen il consider ilegal si lipsit de bun simt atit pentru soferi cit si pentru motociclisti - dar realitatea este ca motociclistii fac din acest fel de condus o regula ... |
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 2007 [FONT=Arial][SIZE=7]Adevarul "pur si simplu" e rareori pur si niciodata simplu![SIZE=7]
|
|
astarte |
![]()
Post
#36
|
![]() Group: Members Posts: 0 Joined: 14 January 06 ![]() |
chiar trebuie sa ajungem la acest razboi moto vs. auto permanent? nu uitati un lucru oameni buni. ca mare parte din motociclisti sunt si posesori de masina. in loc sa aratati cu degetul ha-ha "motociclistii rai si pletosi" pe cari ii stit din filmele americane, de ce nu va ganditi de exemplu la sotia aunui motociclit care a fost ucis in 2004, care a rama singura cu 2 copilasi mici, sau la parintii celui care a fost omorat de un sofer politist si care avea numai 25 ani, circula REGULAMENTAR si nici in ziua de azi cazul nu a ajuns la Parchet macar, ce sa mai zicem de judecatorie / tribnual, etc, sau la cel care a murit pe magheru in 2005, care abia plecase de la semafor, avea viteza mica si l-a luat un jeep in plin. nici de soferul jeep-ului nu se mai stie nimic.
dragilor, motociclistii care merg haotic sunt condamnati de intreaga comunitate moto si se accidenteaza singuri si forteaza limitele. noi facem aceasta campanie pt cei ce mor NEVINOVATI, pt a a vea cat mai putine cazuri precum cele de care v-am povestit. nu uittai inca ceva: asa cum exista incepatori in ale sofatului, exitsa si in ale mersului pe 2 roti. acestia sunt victime clare ale soferilor neatenti pt ca ei nu inteleg cat de haotic e traficul bucurestean, nu isi cunosc motocicletele suficient de bine inca si nu stiu ce sa faca sa iasa teferei dintr-o situatie periculoasa. SI LA EI ne gandim noi. hai sa nu ne mai ciondanim si sa incercam sa facem ceva constructiv. se poate? avem nevoie de ajutor in conceperea unui mesaj pe care intentionam sa-l lipim pe masini (ale noastre, ale prietenilor) si nu am gasit inca ceva f scurt si care sa ramana in mintea celui ce-l citeste. aici ne puteti ajuta !!! BFLORIAN : iti dau motorul meu, te las sa maergi cu 60 la ora si apoi, starnge tata frana de fata TARE, ca ti-a "iesit in fata" ....cineva. sa vedem daca mai esti pe 2 roti...... SI LA VITEZA MICA SE CADE SAU SE AJUNGE...SUB PAMANT. pe noi, de cele mai multe ori, acceleratia ne scoate din situatiile critice, dar incepatorii NU STIU ce sa faca. la ei nu va ganditi? cum si soferii au "lamaie" in geam si sunt "iertati" uneori de participantii la trafic, asta am dori si noi pt incepatorii nostri, numai ca la noi...NU sunt semne pt ca nu ai unde sa le pui. pe ei vrem sa ii protejam in primul rand, pe incepatori |
--------------------
honda
cbr
- multe cifre
|
|
EEN |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 March 03 From: Bucuresti ![]() |
Sa nu fiu inteles gresit: nu am nimic fata de pletosi, fata de motociclisiti sau fata de incepatori. Toti avem aceleasi drepturi si obligati pe sosea. Am ceva importiva celor ce NU RESPECTA regulile pe sosea- fie cele din Codul Rutier fie cele dictate de bun-simt. Pentru ca daca unii se comporta ca si cum ar avea mai multe drepturi asta inseamna ca eu trebuie sa am mai putine ! Si nu are importanta daca sunt soferi sau motociclisti. Sunt de acord ca motociclistul este mult mai putin protejat decit sunt eu in masina si de aceea, in apropierea lui, calc mai des frina sau ii fac loc sa treaca chiar daca nu as fi facut acelasi lucru in cazul unui autoturism. Dar asta nu ma face mai fericit ci imi creste stresul la volan. Si nu pot sa nu fiu suparat pe cei care imi cresc stresul la volan! (dar asta este valabil si pentru tractoristii, vatmanii, taximetristii sau maxi-taximetristii care se poarta ca zmeii soselelor). Si toti cei care am trecut prin situatii periculoase pe sosea am invatat ca INAINTE DE A CERE ALTORA SA TE PROTEJEZE PE TINE TREBUIE SA TE PROTEJEZI TU INSUTI. Cit despre America - nu stiu ce parere au altii dar mie mi s-au parut mult mai corecti motociclistii de acolo fata de cei din Europa...
Si de aceea nu am nimic special cu motociclistii - am cu cei ce iincalca regulile. |
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 2007 [FONT=Arial][SIZE=7]Adevarul "pur si simplu" e rareori pur si niciodata simplu![SIZE=7]
|
|
astarte |
![]()
Post
#38
|
![]() Group: Members Posts: 0 Joined: 14 January 06 ![]() |
ma bucur ca incept sa ne intelegem .
da si tu o mana de ajutor la elaborarea autocolantului pe caredorim sa-l lipim pe masinile celor carev or sa neajute. in State, exista asa ceva, dar mie personal mi s-a parut tras de par mesajul, exagerat. era ceva de genul " daca sunt mai lent/ precaut intr-o intersectie, o fac pt ca ma uit dupa motociclete. tu te uiti dupa motociclete?" e exagerat dupa parerea noastra si cam lung. poate aveti si voi o idee. ce v-ar atrage atentia si v-ar influenta pozitiv vis-a-vie de noi? hai oameni buni, voi vedeti altfel lucrurile decat noi si asta e motivul pt care apelam la voi. da-ti o mana dea jutor. putem face ceva benefic pt toti. |
--------------------
honda
cbr
- multe cifre
|
|
f_alecs |
![]()
Post
#39
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 25 August 05 ![]() |
Eu vad zi de zi sute de motociclisti in traficul din centrul Tokiolui si pana la periferie si cred ca ideea unui autocolant pe masina ca sa atraga atentia e binevenit doar in conditiile in care ar atrage atentia ambelor tabere. Si spun asta in conditiile in care aici in trafic soferii sunt in general (95%) extrem de politicosi si respecta regulile de circulatie, iar singurele categorii dificile pentru trafic sunt motociclistii si taximetristii.
Asa ca eu as propune ideea unui autocolant care pus pe masina sa spuna ceva de genul "OK, am gresit, dar merita sa risti?". |
--------------------
Toyota
Land Cruiser Prado
- 33-66
|
|
dizzy |
![]()
Post
#40
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.127 Joined: 11 February 04 ![]() |
Motocicleta e mica, si mai ales subtire.
Daca merg pe banda de langa bordura si las un metru la margine, pt gropi si alte alea, el are loc sa se bage. Beleaua e ca eu nu il vad intotdeauna desi sunt un sofer destul de atent, mai ales cand merge fara far aprins. M-ar durea nespus sa accidentez pe cineva, fie el pe motocicleta, scuter, bicicleta dar cateodata doirotistii pur si simplu nu se asigura. Ei "uita" ca depasirile se fac prin stanga.Am mers ani multi pe bicicleta, mai merg si acuma si asa fac si eu. Norocul e ca ii auzi cand ai geamul deschis. Dar daca nu il ai accidentul e aproape gata. Pe langa asta in RO nu exista o cultura a motociclistului pe sosea, in sensul ca nu realizam in fiecare moment ca pe sosele ar putea fi si motoare. De aceea o campanie ar fi binevenita. Adaugati la asta si tampenia unor soferi care nu se asigura niciodata din principiu si nu semnalizeaza ca se uzeaza becul + vitezele ametitoare ale unor motoristi cu 150CP sub tur + lipsa elementara de protectie oferita de motociclete + lipsa purtarii de costume de protectie, ca nu-s cool + gropi nenumarate in asfalt si veti intelege de ce am ajuns la concluzia ca anii de bicicleta in care am fost norocos ca m-am ales numai cu vanatai si cucuie au fost de ajuns pe 2 roti. Am avut cateva accidente, am lovit masini (fiind pe bicicleta), etc. Imi doream si eu motor dar acum am renuntat. In copaci si-au gasit moartea si multi "conservari" nu numai motociclisti. Si alti conservari, si alti pietoni au fost loviti si omorati de politisti sau smecheri si nu se mai aude nimic de ei. Dumnezeu sa-i ierte pe toti!! Si sa va povestesc si o intamplare: Veneam pe Valea Timisului inspre Predeal, si rulam cu o 1310 in rampa in spatele unui autobuz. Vad venind din spate un singur far, depasind elegant (chiar daca era pe linie continua) coloana. A ajuns in spatele meu, l-am lasat sa ma depaseasca dandu-ma un pic la o parte si l-am vazut tzasnind pe langa autobuz ca din tun. Locul era limitat dar tipul stia ce face. A intrat la timp, nu a stanjenit pe nimeni toata stima pt el! Sunt convins ca tipul asta nu o sa pateasca nimic decat daca o sa aiba un ghinion teribil. Nu ma asteptam sa imi multumeasca si nici nu cer asa ceva, daca imi multumeste in gand mi-e mai mult decat suficient! Oricum incercarea de a culpabiliza in bloc soferii sau motociclistii nu are prea mare sens. Dobitoci sunt in ambele tabere. This post has been edited by dizzy: 15 Jan 2006, 14:01 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
astarte |
![]()
Post
#41
|
![]() Group: Members Posts: 0 Joined: 14 January 06 ![]() |
foarte adevarat dizzy, multi nu merg imbracati corespunzator. se multumesc cu purtatul castii, desi uneori nici cu ele pe cap nu i ivezi. crede-ma ca cei mai exeprimentati dintre motociclsiti le fac ditamai teoria incepatorilor sau celor care comit astfel de erori. si depasirea pe dreapta e un subiect f aprig discutat, dar pana nu se dau pe jos si nu isi iau cateva arsuri in piele, cu asfalt de te ustura ca naiba, nu se potolesc. pe ei, si noi i-am...impusca. dar vreau sa te corectez cu ceva: motoretele, mai aels cele mai noi, dupa 2000, stau permanent cu farul parins...DIN fabricatie. asa e modelul. cei cu "comuniste" si "antichitati" in schimb, sunt deranjanti si pt noi pt ca merg haotic si nu respecta nici legile bunului simt, dar pe cele rutiere....
si ce ai facut tu legat de motociclistul care te-a depasit, multumim. nu te-a incurcat, nu l-ai incurcat. daca el vroi sa mearga mai tare o facea pe pielea lui. si crede-ma ca cel putin in gand ti-a multumimt. noi discutam treburile astea intre noi si spunem: bai, azi m-a lasat un sofer sa trec, sa fac una sau alta. suntem placut surprinsi si daca nu putem in acel moment sa exteriorizam un gest de multumire, stai linistit ca macar in gand zicem "sarumana nenea" |
--------------------
honda
cbr
- multe cifre
|
|
FLEX |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
astarte = babyblade = Lizu-ka, te rog sa ne furnizezi o baza de plecare pentru acest autocolant, o schita, un ceva despre care sa ne dam cu parerea.
Trebuie sa intelegi ca nici un proprietar de masina cu capul pe umeri nu simte vreo placere deosebita sa lipeasca ceva pe luneta (obtureaza vizibilitatea) sau pe tabla (la o eventuala revinzare trebuie sa-l dea jos, muncesti cu spume sa scoti lipiciul si poate sa ramina diferenta de nuanta a vopseliei, asa ca demrsul tau trebuie solid argumentat si comunicat intr-o forma care sa convinga pe cit mai multi - e greu, dar se poate, crede-ma. Dupa capul meu, o simpla fraza de genul " ATENTIE LA MOTOCICLETE !" ar fi suficient de neutru pentru a nu isca discutiii interminabile despre care e mai cretin in trafic si nu face nici o referire la motociclist, adica exact la cel pe care multi soferi il stiu ca se da cu 180 pe magheru si croseteaza benzile cu 30km/h peste viteza coloanelor (DIN PACATE, ASTA E PERCEPTIA "CIVILILOR" DESPRE MOTOCICLISTI SI PENTRU ASTA VINA APARTINE ... GHICI CUI?); evident, trebuie protejata viata de pe motocicleta, dar cind vezi aproape zilnic ca viata respectiva se pretuieste prea putin iti cam vine sa iti bagi picioarele, nu? This post has been edited by FLEX: 15 Jan 2006, 14:00 |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
Cib |
![]()
Post
#43
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
QUOTE(astarte @ 15 Jan 2006, 13:12) BFLORIAN : iti dau motorul meu, te las sa maergi cu 60 la ora si apoi, starnge tata frana de fata TARE, ca ti-a "iesit in fata" ....cineva. sa vedem daca mai esti pe 2 roti...... SI LA VITEZA MICA SE CADE SAU SE AJUNGE...SUB PAMANT. pe noi, de cele mai multe ori, acceleratia ne scoate din situatiile critice, dar incepatorii NU STIU ce sa faca. la ei nu va ganditi? cum si soferii au "lamaie" in geam si sunt "iertati" uneori de participantii la trafic, asta am dori si noi pt incepatorii nostri, numai ca la noi...NU sunt semne pt ca nu ai unde sa le pui. pe ei vrem sa ii protejam in primul rand, pe incepatori din cate stiu eu cea mai buna protectie pe care poti sa o ai este propia protectie. In conditiile in care stiti cauzele in care se produc accidente voi ce faceti ca sa nu intrati in acele cauze? imi cer mie sa port un autocolant, ca voi sa nu mai fiti accidentati. e o idee, dar asta nu cred ca va aduce decat o informare a noastra a conservarilor, pentru ca voi o sa intrati mereu in aceleasi situatii in care aveti probleme. Din pacate orice conserva are unghiuri moarte si din pacate eu nu pot sa prevad nici o manevra a unui motociclist care nu respecta nici cele mai elementare reguli de circulatie. Oameni suntem toti, toti gresim (practic e imposibil sa nu faci greseli) dar sper ca aceasta campanie are ca scop sporirea reponsabilitatii a ambelor tabere. Daca voi incercati numai ca sa va faceti mai speciali prin impunerea tacita a unor reguli, nu cred ca sunt incantat de aceasta chestie. hai sa ne respectam reciproc si sa nu aruncam pisica moarta in curtea celuilalt. PS Nu este o polemica, ci sunt numai idei de conservare a vietii umane. Eu nu pot decat sa incerc sa-i feresc, dar nu pot realiza o protectie 100% pentru cei care se bazeaza pe "lasa ca imi fac altii loc". E valabil atat pt motociclisti cat si pentru cei cu 4 roti. Regulile sunt aceleasi pentru toti, nu depinde decat de fiecare in parte sa le respecte. Cand le incalca riscul creste si singura vina e acea a celui caruia nu-i pasa de reguli. Daca pot evita un accident intotdeauna o sa o fac, indiferent de ce situatie e si de ce vehicul e implicat. Dar nu imi cereti imposibilul si nu va bazati pe prezenta mea de spirit pentru ca nu intotdeauna pot garanta cea mai buna solutie pentru a evita sau a minimaliza efectele unui accident. Merci |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
astarte |
![]()
Post
#44
|
![]() Group: Members Posts: 0 Joined: 14 January 06 ![]() |
cib, ma bucur ca "ai avut agrija" de oasele motociclistilor si sper din tot sufletul sa o faci si mai departe. si noi sfatuim zmeii si mai ales incepatorii, o prima regula a mersului pe strada etse sa nu stai niciodata in spatele unei masini fix pe mijlocul ei.. intelegi ce vreau sa spun si incercam toti sa ne facem cat mai vizibili (daca se paote spune asa).
dupa cum am mai spus, incepatorii nu stiu in ce se baga si nu toti au langa ei motociclisti experimentati sau cu "mintea intreaga". atat eu cat si alti prieteni incercam sa-i invatam de bine, sa-i temperam, nu incurajam razboiul cu soferii, mersul "la scandal" sau "la fite", nepurtarea echipamentului, etc. in gradina noastra incercam sa domolim pe cat putem haosul, dar astea sunt discutii purtate intre noi si e drept voi nu stiti de ele. va garantez ca exista asemenea polemici si intre noi. nu putem sa-i domolim sau sa ii convingem pe toti, ca de... asta este, dar facem tot ce ne sta in putere. nu cerem sa fim tratati preferential, ci numai cu mai mult grija din partea voastra, pt ca nu vrem sa mai avem accidente de genul celor mentionate mai sus de mine, sau sa le reducem numarul cat se poate de mult si de aceea apelam la voi. accidentele provocate de mersul pe o roata sau alte scamatorii, nu le putem stopa. cei ce merg asa , o fac pe pielea lor. dar daca reusim sa miscoram numarul de accidente masina vs motor ar fi minunat. |
--------------------
honda
cbr
- multe cifre
|
|
DomnulK |
![]()
Post
#45
|
![]() ex kAndrei Group: Members Posts: 1.403 Joined: 7 September 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bflorian @ 14 Jan 2006, 18:53) Si motociclistii si soferii ar trebui sa conduca dupa principiul: RESPECTA-I PE CEILALTI ASA CUM VREI SA TE RESPECTE EI PE TINE. --- iata un bun slogan pentru aceasta campanie, dar cu o mic amentiune: Respecta TOTI participantii l atrafic asa cum vrei sa te respecte ei pe tine. Iata ca deja se desprind si idei d ebun simt in acest topic, cu care cred ca si noi cei cu auto cat si cei cu moto sunt de acord. QUOTE(bion @ 14 Jan 2006, 22:57) Problema e ca procentul celor care conduc agresiv cu viteza excesiva chiar si in oras care sar de pe o banda pe alta care forteaza intersectiile este cu mult mai mare intre motociclisti fata de automobilisti.Ii obliga cineva la demaraje cu urlet de motor mers pe o roata etc.? ---Domnu' desi nu sunt pro condus agresiv, bucurestiul m-a facut sa conduc extrem d eagresiv, dar mereu imi fac timp sa ma uit de doua ori in oglinda dupa motociclisti, biciclisti, pietoni care alearga dup atramvaie pe unde-i taie capul. Am fost implicat intr-un accident cu vatamare corporala cu o individa care alerga dupa troleu...si mi-a ajuns ....Nu mai vreau sa tremur tot si sa am procese de constiinta ca daca moare, daca o las invalid<a> pe viata. Desi nu sunt un sofer model, desi mi-am luat de la motociclisti palme peste oglinda si suturi in portiere<lucru care s-a lasat cu sunat la 112 si nu le-a fost prea bine ulterior> sunt PENTRu a te asigura de doua ori inainte sa te urci pe un participant la trafic sau sa-l arunci in cap, sau sa-i rupi picioarele.Vin si se vaita ca nu sunt protejati sau sunt chiar agresati cu ura (atentie paranoia). In primul rand ar trebui sa se protejeze ei si sa incerce sa conduca legal. .Dupa unii dintre ei ar trebui ca toti cei din trafic sa se opreasca si sa dea pe spate ca trec bykerii .Repet nu degeaba de ani de zile au porecla generica de Organespender.In marea majoritate a accidentelor si-au facut-o cu mana lor.Toata stima pentru cei dintre ei care au ceva in cap si judeca dar sunt prea putini. WARN +10% (conform anuntului din al doilea mesaj al acestui topic ar fi trebuit BAN) ! Mai bine vii cu idei...practice pentru campanie decat sa ne criticam unii pe altii. Ma ascuzati,mi-a scapat un "TZ"....am laut la cunostinta MoneyTalks. Multumesc! This post has been edited by kAndrei: 15 Jan 2006, 16:14 |
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.6 MPI
2004 Asfalt Uscat!
|
|
Cib |
![]()
Post
#46
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
daca facem o statistica a accidentelor masina vs motocicleta cred ca o sa gasim niste rezultate pe care nu o sa le accepti privind vina pentru accident. Eu am spus si o sa spun ca nu cred ca e cineva matur in gandire si in tot ceea ce face ca sa vrea sa se ia la intrecere cu o motocicleta sau sa le faca rau celor pe 2 roti. Ideea e ca acest "strecurat" va pune in pozitii pe care eu nici macar nu le banuiesc si in consecinta se impune ca voi sa va faceti cunoscuta prezenta.Eu prin faptul ca ma aflu intr-o aglomeratie lasemafor si am coloana si in dreapta si in stanga nu poti sa imi ceri ca eu sa banuiesc ca tu te afli in depasirea coloanelor de masini(lucru ilegal de altfel) sau ca tu vrei sa ma depasesti prin dreapta. Ideea e ca in ciuda factului ca ai un gabarit mai mic nu ai voie sa te strecori, ci esti obligat sa te comporti la fel cu orice autovehicul. (Asta ar fi ca si cum eu as circula pe trotoar la fiecare semafor, ca doar am loc si in principiu pot...)
nu sunt de acord nici cu soferii care se cred superiori ca sunt pe 2 sau 4 roti, nu sunt pro nici cu cei care vor sa "le dea o lectie" celor pe 2 roti intinzand curse ci eu cer sa ne respectam reciproc. adica sa respectam in aglomeratiile din orase mai ales regulamentul si tot ceea ce spune el. E valabil indiferent de numarul rotilor asa ca hai sa declaram razboi celor care nu inteleg ce inseamna toleranta, fluenta traficului, reguli obligatorii, samd Includ aici acei copilasi sau ce care nu au coborat din copac si au o masina si nici teribilistii ci doar ma uit in fiecare zi ca intalnesc destui care nu au nici o treaba cu condusul sau cu tot ceea ce inseamna a circula pe drumurile publice(se includ si cei care incurca circulatia si smecherii care vor sa impuna legea, si smecheri de gen -eu sunt mai mare ma feresc ceilalti, samd) |
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
FLEX |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
In scurte cuvinte:
- daca motocicleta nu a depasit linia de demarcatie intre sensuri sau intre benzi NU SE CONSIDERA CA A EFECTUAT O DEPASIRE - verificati decretul in vigoare inca si veti vedea ca definirea unei manevre ca depasire se face NUMAI daca se trece peste marcaje. Aceasta mica inexactitate a legii este interpretata de motociclisti in avantajul lor si ei profita de ea pentru a se strecura si la faza asta rog soferii sa fie foarte atenti, fiindca puteti sa o luati pe coaja extrem de lejer, organul constatator va fi obligat sa aplice legea in cazul unui eventual nedorit acrosaj. Ce se trece cu vederea de catre motociclisti este articolul de lege care defineste distantele de siguranta fata/spate SI LATERALE si aici ii rog pe ei sa fie foarte atenti unde si cum fac manevra de mers in paralel pe aceeasi banda, mai ales de cind in orasele mari s-a redus la minimum posibil latimea unei benzi (2.75m in loc de 3.50m) pentru a mai stoarce inca o banda din batrinele si ingustele noastre strazi. In continuare se pedepseste conform legii depasirea coloanelor oprite la semafor, desi dupa capul meu ar fi singurul loc unde manevra de strecurat s-ar face in siguranta pentru toata lumea. Deci stimati soferi, sa nu ne inflamam totusi prea tare cind vedem un motociclist trecind printre coloane, face asta fiindca POATE si chiar ARE VOIE CONFORM LEGII, IN ANUMITE CIRCUMSTANTE - discutabil ramine aspectul vitezei cu care se executa respectiva manevra. Viitorul Cod Rutier va reglementa mult mai strict aceste situatii. |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
asarban |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Banned Posts: 2.288 Joined: 24 May 02 ![]() |
Bucurestiul e plin de soferi imbeciuli care nu respecta nici o regula, care isi neaga si propriul instinct de conservare.
Urmarea e ca in Bucuresti se conduce de parca ai juca shootere pe comp. Esti permanent intr-o alerta maxima, cu simturile ascutite, cu ochii fugind in toate partile, oricand gata sa degajezi in stanga sau dreapta, oricand gata sa speculezi un spatiu gol. Si chestia asta nu face altceva decat ca ajungi unde ai nevoie plin de draci sau epuizat psihic sau fizic. Sa te fereasca Dumnezeu sa vrei sa ajungi seara pe la 6 din baneasa in berceni! Imposibil sa nu intalnesti> vitezomani pe 1 metru, d'aia care intorc de pe banda 1 pana pe banda 3, depasiri pe linia de tramvai urmate de bagat in fata, taiat fata, mers cu pozitiile mers cu faza mare, blocat intersectia, trecut pe rosu, clacsoane, taximetristi, cucoane inca neinscrise la Spaima Soselelor, si lista poate continua. E..daca in tot acest circ ambulant motociclistii mai fac si ei ghidusiile lor (depasit pe unde se poate, crosetat etc etc) si au pretentia sa le arat o atentie preferentiala...MAI PARDON! Daca ar incerca sa mearga si ei cat mai PREVIZIBIL si si/ar purta mai bine de grija ar fi mai bine. Dar o atitudine de genul "eu merg cum pot tu trebuie sa ai grija sa nu dai peste mine" e inaceptabila |
-------------------- Intr-o apa adanca patru ochi luceste. Ce sa fie oare este doi de peste.
|
|
Ake |
![]()
Post
#49
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Suntem la Cafenea? Hai sa ma bag si eu un pic intr-un off-topic
Eu vreau sa va fac sa constientizati ca banuiesc ca pentru foarte multi (eu stiu doar un caz) motocicleta nu e un mijloc de transport ci o sursa de senzatii tari. Si acum cazul: tipa, peste 40 ani, familista, copii, top-position in cariera, cunostinta foarte apropiata. Are ceva supermotor japonez, dar evident si masina. Ca sofer, e supernormala. Merge nici prea repede nici prea incet, si conduce cu o dexteritate mult peste media barbatilor. Ei bine, cand o apuca, o data pe saptamana sau doua saptamani, se urca pe motor si parca-i replica feminina din filmul ala cu DrJeckyl si MrHide. Stoarce motorul ala la maximum, indiferent de sosea, indiferent daca-i prin sate sau afara. Si e un motor care sare lejer de 200km/ora. Pentru astia ca ea, motorul nu e mijloc de transport ci drog. Si nici traficul nu mai e trafic ci un fel de bungee-jumping dar cu elasticul de la chiloti. In acest caz am dubii vizavi de finalitatea intentiilor voastre, oricat de bune ar fi ele. |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
EEN |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 March 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(FLEX @ 15 Jan 2006, 19:36) In scurte cuvinte: - daca motocicleta nu a depasit linia de demarcatie intre sensuri sau intre benzi NU SE CONSIDERA CA A EFECTUAT O DEPASIRE - verificati decretul in vigoare inca si veti vedea ca definirea unei manevre ca depasire se face NUMAI daca se trece peste marcaje. Ce se trece cu vederea de catre motociclisti este articolul de lege care defineste distantele de siguranta fata/spate SI LATERALE si aici ii rog pe ei sa fie foarte atenti unde si cum fac manevra de mers in paralel pe aceeasi banda, Deci stimati soferi, sa nu ne inflamam totusi prea tare cind vedem un motociclist trecind printre coloane, face asta fiindca POATE si chiar ARE VOIE CONFORM LEGII, IN ANUMITE CIRCUMSTANTE - discutabil ramine aspectul vitezei cu care se executa respectiva manevra. Viitorul Cod Rutier va reglementa mult mai strict aceste situatii. Nu imi este clar cum "are voie conform legii" sa treaca printre coloane si in acelasi timp respecta si distanta laterala minima? Cit este aceasta distanta laterala minima? Un centimetru? 5 cm? Daca ai vre-un citat din codul rutier sau else pune-l te rog aici! ![]() |
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 2007 [FONT=Arial][SIZE=7]Adevarul "pur si simplu" e rareori pur si niciodata simplu![SIZE=7]
|
|
FLEX |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Offf! ce ma pui sa fac!
![]() |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
EEN |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 March 03 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 2007 [FONT=Arial][SIZE=7]Adevarul "pur si simplu" e rareori pur si niciodata simplu![SIZE=7]
|
|
kaspersky |
![]()
Post
#53
|
![]() maistru Zen Group: Members Posts: 1.063 Joined: 23 April 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
Sincer nici eu nu cred ca treaba asta cu strecuratu' printre doua masini ce merg pe doua benzi alaturate sa fie legala. Am patit-o cu un motorist care venea tare din spate pe banda mea, eu fiind pe banda a doua, in paralel cu mine pe banda I mai circula o masina! In fata mea fiind o groapa am evitat-o apropiindu-ma de banda I fara sa trec peste linia de marcaj. Dementul din spate care tocmai incerca manevra lui de strecurat printre mine si cel de linga mine cred ca a avut ceva palpitatii la inima, noroc ca n-a patit nimic, dar sper ca s-a invatat minte cu manevrele de genul asta!
Dupa mine cei mai periculosi sint cei care cind te afli pe banda I si faci la dreapta apar din dreapta ta, ca ei se baga pe portiunea dintre tine si bordura(motoristi, scuteristi, biciclisti). Riscul unui accident in cazul acesta este ridicat! |
--------------------
KIA
Cee'd SW 1.6 GSL
Base 2008 "Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
|
|
marksman |
![]()
Post
#54
|
Post mortem nihil est Group: Members Posts: 7.744 Joined: 1 November 04 From: sat ![]() |
Eu nu pot fi de acord cu lasatul distantei x pana in bordura ca sa se strecoare pe acolo cei pe doua roti, fie ei biciclisti sau motociclisti.
De ce sa ies eu cu 1/4 din masina pe sensul celalalt? A, daca soseaua e destul de lata, nici o problema, dar nu-mi impuneti (motociclistii/biciclistii) sa va fac voua loc pentru a va strecura! E coloana, e aglomeratie, banda e ingusta, stati in spatele masinii pana ne miscam toti, fara replici de genul "Urca-te si pe trotuar, baa!" si fara lovituri peste oglinzi si-n portiere. Asta nu face decat sa alimenteze animozitatile intre "conservari" si motociclisti/biciclisti. Pentru ca daca noi, "conservarii" vedem 1,2, 5, 10 exemple negative tragem concluzia "asa-s toti motociclistii" si reciproc. Uite-asa se naste ura. Deci, mai multa toleranta intre noi si mai mult respect fata de lege. |
--------------------
Opel / Mazda
Crossland X / CX-30
2019 / 2020 Nick Ușor
|
|
FLEX |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 570 Joined: 14 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Iata cum e cu depasirea, dupa actuala lege:
"€ 3. Depasirea Art. 45. - Depasirea este manevra prin care conducatorul unui vehicul îl devanseaza pe un altul, aflat în mers sau imobilizat, daca prin aceasta se trece peste axul longitudinal al drumului sau peste marcajul de separare a sensurilor de circulatie. Art. 46. - (1) Depasirea se efectueaza, de regula, pe partea stânga. (2) Depasirea vehiculului al carui conducator a semnalizat intentia si s-a încadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stânga se face prin partea dreapta daca între el si acostamentul drumului exista spatiu suficient pentru efectuarea acestei manevre." Iata si legea modificata: Art.45. (1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflate pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial ~ (2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza în depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula în fata sau în spatele lui nu a initiat o asemenea manevra. (3) Atunci când prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie, conducatorii de vehicule trebuie sa se asigure ca din sens opus nu se apropie un vehicul si ca dispun de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, unde au obligatia sa revina dupa efectuarea manevrei de depasire. (4) Nu constituie depasire, în sensul alin.(1), situatia în care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circula pe alta banda, în acelasi sens de circulatie. (5) Depasirea se efectueaza numai pe partea stânga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a încadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stânga se depaseste prin partea dreapta. (6) Tramvaiul aflat în mers poate fi depasit si pe partea stânga atunci când drumul este cu sens unic sau când între sina din dreapta si marginea trotuarului nu exista spatiu suficient. Mai sap dupa articolele cu distanta laterala. De remarcat ca in actuala lege se conditioneaza depasirea de trecerea peste marcaje, asa ca erai cam bun de plata, kasperky, in caz de Doamne feri', daca motociclistul putea dovedi ca nu a depasit marcajul (urme de frinare, etc.). PS: sintem cam off-topic cu aceste divagatii, dar io cred ca sint utile pentru intelegerea corecta a campaniei. This post has been edited by FLEX: 15 Jan 2006, 21:02 |
--------------------
Daewoo Matiz
Fiat 600D "Inainte de a cumpara sau utiliza un produs cititi cu atentie instructiunile de utilizare"
|
|
EEN |
![]()
Post
#56
|
![]() Membru Group: Members Posts: 136 Joined: 30 March 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(FLEX @ 15 Jan 2006, 22:55) Iata si legea modificata: Art.45. (1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflate pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial ~ ..."sau din sirul de vehicule in care s-a aflat initial" . Dupa parerea mea asta nu da dreptul cuiva sa iasa "din sirul de vehicule in care s-a aflat initial" si sa treaca in fata altuia si asta sa nu fie considerata depasire. Am I wrong? ![]() |
--------------------
Renault
Megane
1.6 16v 2007 [FONT=Arial][SIZE=7]Adevarul "pur si simplu" e rareori pur si niciodata simplu![SIZE=7]
|
|
Cib |
![]()
Post
#57
|
![]() fost posesor de Solenza Group: Members Posts: 493 Joined: 27 July 04 From: Iasi ![]() |
voi ganditi numai din punctul de vedere al unui autoturism care nu are unghiuri moarte. Sunt o groaza de masini care in ciuda faptului ca au 100 de oglinzi au si unghiuri moarte. Daca un motorist este in unghiul mort nu am cum sa-l vad. Concluzia?
|
--------------------
Nissan Almera Tekna
Oltcit 12TRS
2005
- B-43-ZGO, SV-02-SST Solenza... O masina buna! Pacat ca e facuta de romani.
nu ma cert cu nimeni, doar contrazic oamenii care spun tampenii |
|
costi |
![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
"Romania se afla in topul tarilor cu cele mai multe victime soldate in urma accidentelor de circulatie. Potrivit Inspectoratului General al Politiei Romane (IGPR), unul dintre cei mai importanti factori ai producerii accidentelor il constituie infrastructura precara din tara noastra, dar si indisciplina rutiera. Mai ales ca, in ultimul timp, numarul masinilor a crescut foarte mult, totodata si numarul posesorilor de permise auto. In schimb, infrastructura din Romania, care ne pune si mari piedici in integrarea UE, nu s-a dezvoltat deloc, ceea ce a sporit riscul accidentelor rutiere. In aceste conditii, Politia Romana va lansa, joi, o campanie pentru preintampinarea accidentelor rutiere. Proiectul se va desfasura in conformitate cu dispozitiile Cartii Albe a Transporturilor din Uniunea Europeana. IGPR sustine ca e nevoie de adoptarea in regim de urgenta a unei strategii nationale pentru prevenirea si combaterea accidentelor. In acest sens, programul de combatere se va desfasura prin cooperarea Politiei cu institutii guvernamentale si ONG-uri, in vederea reducerii cu 5%, in primele sase luni, a numarului accidentelor rutiere. Totodata, in campania care se va desfasura pana la sfarsitul lunii iunie, un rol important il va avea mass-media."
|
--------------------
DSN/SLZ
|
|
kaspersky |
![]()
Post
#59
|
![]() maistru Zen Group: Members Posts: 1.063 Joined: 23 April 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
@FLEX - eu cred ca politia nu ar fi stat pe ginduri:
"Conducatorul de vehicul este obligat, in functie de viteza cu care circula, sa pastreze o distanta de siguranta fata de vehiculul cel preceda, pentru a putea evita o coliziune in cazul cand conducatorul acestuia reduce brusc viteza sau opreste in mod neasteptat." |
--------------------
KIA
Cee'd SW 1.6 GSL
Base 2008 "Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#60
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(FLEX @ 15 Jan 2006, 21:55) Iata cum e cu depasirea, dupa actuala lege: "€ 3. Depasirea Art. 45. - Depasirea este manevra prin care conducatorul unui vehicul îl devanseaza pe un altul, aflat în mers sau imobilizat, daca prin aceasta se trece peste axul longitudinal al drumului sau peste marcajul de separare a sensurilor de circulatie. ....... Iata si legea modificata: Art.45. (1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece înaintea altui vehicul ori pe lânga un obstacol, aflate pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule în care s-a aflat initial ......... (4) Nu constituie depasire, în sensul alin.(1), situatia în care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decât vehiculele care circula pe alta banda, în acelasi sens de circulatie. ........ De remarcat ca in actuala lege se conditioneaza depasirea de trecerea peste marcaje, asa ca erai cam bun de plata, kasperky, in caz de Doamne feri', daca motociclistul putea dovedi ca nu a depasit marcajul (urme de frinare, etc.). ..... Flex, da-mi voie sa te contrazic: in articolul asta postat de tine nu se defineste depasirea, ci se reglementeaza modul in care trebuie efectuata o depasire. Deci, daca nu treci de linia dintre benzi este tot depasire, insa depasire neregulamentara. EDIT: vorbesc de legea modificata, in care este exemplificata clar singura devansare care nu constituie depasire. In legea actuala se lasa loc de interpretari. This post has been edited by tatabobu: 16 Jan 2006, 11:35 |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th July 2025 - 02:32 |