DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Quick question: Lant sau curea, Care e mai bun pentru distributie?

Andrei87
post 4 Sep 2006, 00:14
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 23 August 06




Stiu ca la masinile mai vechi (a.k.a. dacia 1310... singurul exemplar pe care l-am vazut demontat) distributia era pe lant... nu prea exista riscul sa se rupa, era sigur, etc, etc... de ce s-a trecut pe curea de distributie la masinile mai noi? huh.gif O SuperNova nu o poti tracta/impinge la pornire de frica sa nu se rupa cureaua (caz in care ai pus-o dry.gif ).
De asemenea, am vazut ca la motoarele diesel de mare putere (ex: 4.2 V8 TDI de la Audi) distributia este pe lant, nu pe curea.

Care sunt avantajele/dezavantajele fiecareia? (ca sa stiu si eu de ce Audi au pus pe V8-ul lor lant si nu curea biggrin.gif )


--------------------
Dacia 1310 '99 carburator
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LemonDemon
post 4 Sep 2006, 07:04
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 420
Joined: 21 February 06




Distributia pe lant este mult mai buna, insa este normal ca la masini din clasa medie si ieftina sa puna pe curea ca este mult mai ieftina.


--------------------
None None N/A
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mars
post 4 Sep 2006, 07:11
Post #3


meow or never


Group: Moderatori
Posts: 7.306
Joined: 22 January 04




Ete na! Si motorul de 1.2 de la VW de ce e pe lant? Polo, Ibiza, Fabia... Cel de 1.4 e pe curea.
Teoretic sunt mai silentioase pe curea. Poate ne lumineaza cineva.


--------------------
Mercedes-AMG A 35 (2023)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 4 Sep 2006, 07:39
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




la curea ai ce sa schimbi biggrin.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciombe
post 4 Sep 2006, 08:05
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 368
Joined: 9 January 04
From: Arad




La cele pe lant zgomotul produs de rularea motorului e mai mare.
Lantul e mult mai sigur decat cureaua.
In general la motoarele mai mari de 1,3 nu se foloseste lantul, probabil ca mai e si o politica a firmelor... adica cele cu motoare mici, in vest merg mai mult in oras, km putini pe an etc. Cele cu motoare mari merg mult pe autostrada, km mai multi pe an. Facand km multi intr-un an, se schimba destul de des curelele si astfel mai au unii o paine de mancat (producatorii de curele si service-urile). Iar daca la masinile mici, de oras, daca s-ar monta curele.. si aia nu ar face cei 60.000 de km (cam atat sunt garantate in medie curelele) in 2 -3 ani - probabil ca in service la reviziile anuale s-ar omite inlocuirea lor.. Dar curelele imbatranesc dupa un anumit nr de ani chiar daca masina nu ruleaza - si asta ar duce probabil la cresterea posibilitatii de a ase distruge ceva motoare in plus.... in vine, azi gandesc cam intortocheat blink.gif


--------------------
Oltena 12 TRS, Dacia 1304 Papuc - B-83-JJJ, AR-30-JJJ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BOGDAN DSN
post 4 Sep 2006, 09:11
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 248
Joined: 18 October 04
From: Bucuresti




La Opel Astra Classic motorul de 1.4 are distributia pe lant. Toyota Corolla 1.4 si 1.6 au distributia pe lant. - deci sunt motoare mai mari de 1.3.


--------------------
Toyota Aygo 2006 - masina de servici - fost posesor de DSN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 4 Sep 2006, 09:16
Post #7


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Dintre astea doua, lantul e mai bun dpdv al fiabilitatii. La urcarea in ture, cureaua e un pic mai sprintena. Distributia pe lant e mai scumpa, si se schimba mai rar.
Cea mai buna varianta e distributia cu pinioane wink.gif


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Sep 2006, 09:22
Post #8


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(tatabobu @ 4 Sep 2006, 10:16)
. Distributia pe lant e mai scumpa, si se schimba mai rar.

*




Practic nu se schimba niciodata, duce cat motorul, teoretic nustiu la cat recomanda producatorul..


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 4 Sep 2006, 09:51
Post #9


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Se schimba patina intinzatorului, pentru ca are prostul obicei de a se toci. La berlina, cu piese proaste, cam trebuie schimbat lantul si intinzatorul la 100k kilometri.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 4 Sep 2006, 09:51
Post #10


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




incepem cu teoria conspiratiei,curea ptr ca sa mai scoata un ban de la noi


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 4 Sep 2006, 11:32
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




mai sunt motoare care au si curea si lant biggrin.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 4 Sep 2006, 11:42
Post #12


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




da au lant si curea de accesorii


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sty1129
post 4 Sep 2006, 11:57
Post #13


Membru incepator


Group: Members
Posts: 9
Joined: 17 October 05




QUOTE(argon @ 4 Sep 2006, 10:22)
Practic nu se schimba niciodata, duce cat motorul, teoretic nustiu la cat recomanda producatorul..
*





La masina din semnatura, i-a cedat o patina la 200k Km.
Am schimbat toate trei patinele si lantul!


--------------------
Logan Ambition 1.5 dci noiembrie 2006
"Daca informatie nu e, nimic nu e..."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 4 Sep 2006, 12:04
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(salutcalin2002 @ 4 Sep 2006, 12:42)
da au lant si curea de accesorii
*




ar fi interesant si alternatorul cu lant laugh.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 4 Sep 2006, 12:09
Post #15


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




QUOTE(andu911 @ 4 Sep 2006, 13:32)
mai sunt motoare care au si curea si lant biggrin.gif
*



Da, alea-s misto. Au curea de distributie si sunt legate cu lant, ca sunt rele si musca. radmasa.gif


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 4 Sep 2006, 12:29
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




Off
iar te-ai trezit tu spiritual, dar nu ai habar de nimic din ce-am zis. Ai mai ras odata cand am zis ca motoru diesel tine 400.000 km, si dupa aia te-ai gandit ca nu era nimic de ras...si n-ai mai postat acolo. Vezi ca si acum esti in aceeasi situatie.

Lant pentru axa/axele cu came. Curea pentru pompa de injectie. Si inca o curea pt accesorii cum ziceti voi. In special motoarele Ford mai noi folosesc lant pt axa si curea pt pompa.
Se schimba doar cureaua de la pompa de injectie si rolele ei intinzatoare.
Alternatorul are o alta curea separata.

This post has been edited by andu911: 4 Sep 2006, 12:32


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 4 Sep 2006, 12:33
Post #17


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




OK, si ce are sula cu prefectura? Mai pe intelesul tau, ce are distributia cu pompa de injectie? A si poti sa-mi spui si mie la ce masini POMPA DE INJECTIE e antrenata de O CUREA???????????????????????


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andrei87
post 4 Sep 2006, 12:33
Post #18


Membru incepator


Group: Members
Posts: 58
Joined: 23 August 06




Sidenote: Audi a pus lant CAM PESTE TOT la motorul V8. Si distributia este cu lant, la fel si pompa de ulei, pompa de apa (si nu sunt sigur daca si pompa pentru servo). Dar la 650 Nm distribuiti de la 1500 la 3500 rpm ... poate ca stiu ei ce stiu happy.gif

This post has been edited by Andrei87: 4 Sep 2006, 12:33


--------------------
Dacia 1310 '99 carburator
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 4 Sep 2006, 12:36
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




tatabobu, hai ca nu stii fizica! D-aia n-ai dreptate! radmasa.gif Vezi sa nu te impuste si sa sari pe pereti! Mai bine te uiti cum se impusca platina. wink.gif


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 4 Sep 2006, 12:42
Post #20


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Sony, n-ai inteles nimic. N-am dreptate pentru ca n-am basca.


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 4 Sep 2006, 12:43
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




Da' maieu ai?


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andu
post 4 Sep 2006, 17:20
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 294
Joined: 24 May 02
From: Bucuresti




Lant
Avantaje :Rezistent in timp
Dezavantaje: Zgomotos, transmite vibratiile

Curea
Avantaje: Silentioasa, absoarbe vibratiile
Dezavantaje: Rezistenta mai scazuta, risc de a sari

Din punctul meu de vedere aici este unul dintre cazurile in care proiectantii de automobile din ziua de azi au optat pentru un plus de confort in detrimentul durabilitatii motoarelor.


--------------------
Opel Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS.... 2006 - fost GGA
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
prody
post 4 Sep 2006, 19:56
Post #23


membru iradiat


Group: Members
Posts: 1.365
Joined: 26 November 05
From: Cetatea Banilor




Lantul e clar mai bun, si batranul Pegas era dotat cu asa ceva!


--------------------
Mazda 3 2011 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mars
post 4 Sep 2006, 23:51
Post #24


meow or never


Group: Moderatori
Posts: 7.306
Joined: 22 January 04




Lantul e clar mai bun. Ati auzit voi de negri legati cu curea? Nu, pentru ca scapau usor...
Dupa o sticla de vin rosu si eu prefer lantul...


--------------------
Mercedes-AMG A 35 (2023)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sony
post 5 Sep 2006, 07:04
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.862
Joined: 30 August 04
From: Ban Land




QUOTE(mars @ 5 Sep 2006, 00:51)
Ati auzit voi de negri legati cu curea?
*


Asa cum s-a spus mai sus, sunt exemplare care au si lant si curea. Cu lantul sunt legati, iar cureaua e la pantaloni. wink.gif


--------------------
Caruta cu doi cai frumosi 1945
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pedala
post 7 Sep 2006, 10:47
Post #26


pedal2theMetal


Group: Members
Posts: 78
Joined: 24 June 04
From: Galati




QUOTE(BOGDAN DSN @ 4 Sep 2006, 10:11)
La Opel Astra Classic motorul de 1.4 are distributia pe lant. Toyota Corolla 1.4 si 1.6 au distributia pe lant. - deci sunt motoare mai mari de 1.3.
*




Te contrazic: distributia la Opel Astra Classic 1.4 se face cu curea din cauciuc.


Oricum ar fi, lant sau curea, e bine de stiut ca daca se intampla sa se rupa, in functie de ce turatie are motorul in momentul ruperii curelei, in cele mai multe cazuri, se lovesc supapele de capul pistonului si se rup, se distrug. Imaginati-va cum s-ar manifesta motorul la un asemenea soc si de ce manopera si piese este nevoie sa il aduci la viata.

Concluzia: schimbati cureaua, rolele si ce-o mai fi prin distributie, LA TIMP!!! Puteti sa mai verificati ochiometric starea curelei din cand in cand.


--------------------
Dacia & Opel Logan 1.4 Laureate 2005, 1310 CL 1.4 1998 - AstraG 1.6i 3 usi
"Fac sport extrem cu Dacia, o calc, imi place senzatia!" - Ombladon. - posesor Dacia 1310 CL
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Alex2k4
post 7 Sep 2006, 12:58
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 140
Joined: 11 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(Pedala @ 7 Sep 2006, 12:47)
Te contrazic: distributia la Opel Astra Classic 1.4 se face cu curea din cauciuc.



Si eu pe tine. Am chiar modelul asta si distributia e pe lant. Motorul 1.6 twinport are curea dar pe 1.4 au lasat lant.


--------------------
Dacia 1310 Li - B-xx-KIR
Dacia 1310 Li - 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dic
post 7 Sep 2006, 19:13
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 185
Joined: 4 January 04
From: Bucuresti




Alex2k4, din ce an ai masina? Am un document cu motorizarile Opel din 2001 si 2002, iar lant NU se gaseste pe 1.4 16V. Singurele motoare cu lant erau:
- benzina: 1.0, 1.2, 2.2
- motorina 2.0 DI, 2.0 DTI si 2.2 DTI
Restul motorizarilor (benzina 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 si motorina 1.7) au curea de transmisie.
In cazul in care esti interesat iti pot trimite acest document. Oricum el se gaseste pe forumul baietilor cu Opel (de acolo l-am luat).

LE: Transmisia pe lant este mai buna pentru toata lumea. Pentru cei care fac sub 10.000km/an nu sunt nevoiti sa schimbe cureaua la 40K-50K km in loc de 60K km (pentru ca in 4-5 ani se invecheste), iar cei care fac peste 60K km/an nu sunt nevoiti sa cheltuie anual cu inlocuitul curelei. Banuiala mea este ca nu din cauza comfortului s-a ales cureaua, ci pentru a mai face un ban cinstit service-urile, producatorii si distribuitorii de piese (de origine biggrin.gif).

This post has been edited by Dic: 7 Sep 2006, 19:24


--------------------
Dacia DSN Rapsodie x 2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 7 Sep 2006, 20:00
Post #29


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




am mai zis cineva teoria conspiratie


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 15 Sep 2006, 06:18
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Cu riscul de a atrage tunete si fulgere as indrazni sa nu fiu de acord cu....mai toata lumea. Lantul de distributie se poate rupe si nu-i greu. Un caz celebru care a facut valuri pina la a atrage o denuntare din partea specialistilor a fost BMW M3 E30. Lanturile se rupeau si asta le-a atras o faima proasta masinilor pe nedrept. Cauza a fost descoperita in neincarcarea la relanti a patinei de intindere (presiunea de ulei prea mica, patina era hidraulica). Eu personal am rupt lantul la R10. Nu vreau sa sustin ca ideea cu lantul e falita, nicidecum.

Cureaua e prezenta in toate motoarele, de toate capacitatile. de exemplu Calibra (2L, 150cp), dar si in monstri super V8 Holden(GM)/Ford, masini de 600-800cp si 5.8L (Australia super V8 championship). Si o curiozitate interesanta, binecunoscutele Harley-Davidson au transmisie pe curea de mult. Exista si BMW-uri (putine), Moto Guzzi, samd. Nu e nici o problema cu cureaua si daca credeti ca e mai ieftina, va inselati. Un lant Sachs pentru BMW-ul meu din 1970 a costat 25AUD (nou nout de la BMW Australia), in timp ce o curea pt Honda Civic 1988 a fost 50AUD de la Honda! Lantul are si el o viata limitata, caci zalele se intind in cele din urma ceea ce poate cauza dezastre cind pistoanele ajung sa loveasca in supape. Nu sunt sigur de perioada de exploatare garantata, dar asa cum a zis cineva aici, cureaua are un anumit timp (si o limita de kilometri, depinde care expira prima) pe cind lantului nu prea ii pasa daca sta nefolosit, deci conteaza mai mult kilometri/timpul de folosire efectiva. La Honda mea de exemplu se recomanda schimbarea curelei la 70.000km (in Oz asta inseamna un an si jumatate, dar am vazut masini cu cureaua neschimbata dupa 15 ani daca nu s-au facut km cu pricina).

Si lantul si cureaua vor ceda daca sunt folosite demential cind nu sunt proiectate sa fie (admitind ca nu cedeaza altceva mai inainte).

Pompe de injectie pe curea exista, primele pompe chiar asa erau, de exemplu cele folosite in legendarul BMW2002tii din anii 70. Modelul 2002 turbo din aceeasi serie/perioada (prima masina turbo de productie de serie din Europa, unica pe strada in epoca) foloseste aceeasi pomapa Kugelfischer de injectie antrenata de o curea. Si distributia e pe lant, desigur. Masina avea 170cp, dar variantele de concurs nu erau departe de 400cp.

Asa cum deja s-a aratat, lantul e mai zgomotos, mai ieftin de fabricat (fierul nu costa mult), mai durabil in timp. Cureaua e tehnologie moderna, mai complexa (chimia polimerilor folositi nu era chiar la indemina doamnei Academician Doctor Inginer Ceausescu, insertiile metalice cereau un alt doctorat), pina la urma fiecare companie a optat pentru ce i s-a parut mai profitabil.

Eu personal as schimba de o mie de ori cureaua la Honda decit sa ating lantul la BMW, si motorul Hondei e inghesuit si imputit (adica dificil de gasit vreun surub pe care poti sa pui o cheie normala de la magazin si sa mai poti sa o si misti dup-aia, cred ca japonezii le fac cu niste scule inventate de ei acolo in fabrica lor pe care nu le mai are nimeni) ca un apartament de vietnamezi din drumul taberei. Dar asta e gustul meu personal.

This post has been edited by Gheorghedracu: 15 Sep 2006, 06:28


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 9th July 2025 - 17:32
Forum Renault