Quick question: Lant sau curea, Care e mai bun pentru distributie?
![]() ![]() ![]() |
Quick question: Lant sau curea, Care e mai bun pentru distributie?
Andrei87 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 23 August 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
'99 carburator
|
|||
LemonDemon |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 420 Joined: 21 February 06 ![]() |
Distributia pe lant este mult mai buna, insa este normal ca la masini din clasa medie si ieftina sa puna pe curea ca este mult mai ieftina.
|
--------------------
None
None
N/A
|
|
mars |
![]()
Post
#3
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.306 Joined: 22 January 04 ![]() |
Ete na! Si motorul de 1.2 de la VW de ce e pe lant? Polo, Ibiza, Fabia... Cel de 1.4 e pe curea.
Teoretic sunt mai silentioase pe curea. Poate ne lumineaza cineva. |
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
andu911 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
la curea ai ce sa schimbi
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
Ciombe |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 368 Joined: 9 January 04 From: Arad ![]() |
La cele pe lant zgomotul produs de rularea motorului e mai mare.
Lantul e mult mai sigur decat cureaua. In general la motoarele mai mari de 1,3 nu se foloseste lantul, probabil ca mai e si o politica a firmelor... adica cele cu motoare mici, in vest merg mai mult in oras, km putini pe an etc. Cele cu motoare mari merg mult pe autostrada, km mai multi pe an. Facand km multi intr-un an, se schimba destul de des curelele si astfel mai au unii o paine de mancat (producatorii de curele si service-urile). Iar daca la masinile mici, de oras, daca s-ar monta curele.. si aia nu ar face cei 60.000 de km (cam atat sunt garantate in medie curelele) in 2 -3 ani - probabil ca in service la reviziile anuale s-ar omite inlocuirea lor.. Dar curelele imbatranesc dupa un anumit nr de ani chiar daca masina nu ruleaza - si asta ar duce probabil la cresterea posibilitatii de a ase distruge ceva motoare in plus.... in vine, azi gandesc cam intortocheat ![]() |
--------------------
Oltena 12 TRS,
Dacia 1304 Papuc
- B-83-JJJ, AR-30-JJJ
|
|
BOGDAN DSN |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 248 Joined: 18 October 04 From: Bucuresti ![]() |
La Opel Astra Classic motorul de 1.4 are distributia pe lant. Toyota Corolla 1.4 si 1.6 au distributia pe lant. - deci sunt motoare mai mari de 1.3.
|
--------------------
Toyota
Aygo
2006 - masina de servici
- fost posesor de DSN
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#7
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Dintre astea doua, lantul e mai bun dpdv al fiabilitatii. La urcarea in ture, cureaua e un pic mai sprintena. Distributia pe lant e mai scumpa, si se schimba mai rar.
Cea mai buna varianta e distributia cu pinioane ![]() |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#9
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Se schimba patina intinzatorului, pentru ca are prostul obicei de a se toci. La berlina, cu piese proaste, cam trebuie schimbat lantul si intinzatorul la 100k kilometri.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
C@talin |
![]()
Post
#10
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
incepem cu teoria conspiratiei,curea ptr ca sa mai scoata un ban de la noi
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
andu911 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
mai sunt motoare care au si curea si lant
![]() |
--------------------
-
-
-
|
|
C@talin |
![]()
Post
#12
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
da au lant si curea de accesorii
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
sty1129 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 9 Joined: 17 October 05 ![]() |
|
--------------------
Logan
Ambition 1.5 dci
noiembrie 2006 "Daca informatie nu e, nimic nu e..."
|
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#15
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
andu911 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
Off
iar te-ai trezit tu spiritual, dar nu ai habar de nimic din ce-am zis. Ai mai ras odata cand am zis ca motoru diesel tine 400.000 km, si dupa aia te-ai gandit ca nu era nimic de ras...si n-ai mai postat acolo. Vezi ca si acum esti in aceeasi situatie. Lant pentru axa/axele cu came. Curea pentru pompa de injectie. Si inca o curea pt accesorii cum ziceti voi. In special motoarele Ford mai noi folosesc lant pt axa si curea pt pompa. Se schimba doar cureaua de la pompa de injectie si rolele ei intinzatoare. Alternatorul are o alta curea separata. This post has been edited by andu911: 4 Sep 2006, 12:32 |
--------------------
-
-
-
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#17
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
OK, si ce are sula cu prefectura? Mai pe intelesul tau, ce are distributia cu pompa de injectie? A si poti sa-mi spui si mie la ce masini POMPA DE INJECTIE e antrenata de O CUREA???????????????????????
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Andrei87 |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 23 August 06 ![]() |
Sidenote: Audi a pus lant CAM PESTE TOT la motorul V8. Si distributia este cu lant, la fel si pompa de ulei, pompa de apa (si nu sunt sigur daca si pompa pentru servo). Dar la 650 Nm distribuiti de la 1500 la 3500 rpm ... poate ca stiu ei ce stiu
![]() This post has been edited by Andrei87: 4 Sep 2006, 12:33 |
--------------------
Dacia
1310
'99 carburator
|
|
Sony |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
tatabobu, hai ca nu stii fizica! D-aia n-ai dreptate!
![]() ![]() |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#20
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Sony, n-ai inteles nimic. N-am dreptate pentru ca n-am basca.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
Sony |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Da' maieu ai?
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
Andu |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 294 Joined: 24 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Lant
Avantaje :Rezistent in timp Dezavantaje: Zgomotos, transmite vibratiile Curea Avantaje: Silentioasa, absoarbe vibratiile Dezavantaje: Rezistenta mai scazuta, risc de a sari Din punctul meu de vedere aici este unul dintre cazurile in care proiectantii de automobile din ziua de azi au optat pentru un plus de confort in detrimentul durabilitatii motoarelor. |
--------------------
Opel
Astra H ABS+EBD+EBA+CBC+DDS ESP+TC+UCL TPMS....
2006
- fost GGA
|
|
prody |
![]()
Post
#23
|
![]() membru iradiat Group: Members Posts: 1.365 Joined: 26 November 05 From: Cetatea Banilor ![]() |
Lantul e clar mai bun, si batranul Pegas era dotat cu asa ceva!
|
--------------------
Mazda
3
2011 TX
|
|
mars |
![]()
Post
#24
|
![]() meow or never Group: Moderatori Posts: 7.306 Joined: 22 January 04 ![]() |
Lantul e clar mai bun. Ati auzit voi de negri legati cu curea? Nu, pentru ca scapau usor...
Dupa o sticla de vin rosu si eu prefer lantul... |
--------------------
Mercedes-AMG
A 35
(2023)
|
|
Sony |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
|
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
Pedala |
![]()
Post
#26
|
![]() pedal2theMetal Group: Members Posts: 78 Joined: 24 June 04 From: Galati ![]() |
QUOTE(BOGDAN DSN @ 4 Sep 2006, 10:11) La Opel Astra Classic motorul de 1.4 are distributia pe lant. Toyota Corolla 1.4 si 1.6 au distributia pe lant. - deci sunt motoare mai mari de 1.3. Te contrazic: distributia la Opel Astra Classic 1.4 se face cu curea din cauciuc. Oricum ar fi, lant sau curea, e bine de stiut ca daca se intampla sa se rupa, in functie de ce turatie are motorul in momentul ruperii curelei, in cele mai multe cazuri, se lovesc supapele de capul pistonului si se rup, se distrug. Imaginati-va cum s-ar manifesta motorul la un asemenea soc si de ce manopera si piese este nevoie sa il aduci la viata. Concluzia: schimbati cureaua, rolele si ce-o mai fi prin distributie, LA TIMP!!! Puteti sa mai verificati ochiometric starea curelei din cand in cand. |
--------------------
Dacia & Opel
Logan 1.4 Laureate 2005, 1310 CL 1.4
1998
- AstraG 1.6i 3 usi "Fac sport extrem cu Dacia, o calc, imi place senzatia!" - Ombladon. - posesor Dacia 1310 CL
|
|
Alex2k4 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru Group: Members Posts: 140 Joined: 11 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Pedala @ 7 Sep 2006, 12:47) Te contrazic: distributia la Opel Astra Classic 1.4 se face cu curea din cauciuc. Si eu pe tine. Am chiar modelul asta si distributia e pe lant. Motorul 1.6 twinport are curea dar pe 1.4 au lasat lant. |
--------------------
Dacia
1310 Li
- B-xx-KIR Dacia 1310 Li - 2000
|
|
Dic |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 185 Joined: 4 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Alex2k4, din ce an ai masina? Am un document cu motorizarile Opel din 2001 si 2002, iar lant NU se gaseste pe 1.4 16V. Singurele motoare cu lant erau:
- benzina: 1.0, 1.2, 2.2 - motorina 2.0 DI, 2.0 DTI si 2.2 DTI Restul motorizarilor (benzina 1.4, 1.6, 1.8, 2.0 si motorina 1.7) au curea de transmisie. In cazul in care esti interesat iti pot trimite acest document. Oricum el se gaseste pe forumul baietilor cu Opel (de acolo l-am luat). LE: Transmisia pe lant este mai buna pentru toata lumea. Pentru cei care fac sub 10.000km/an nu sunt nevoiti sa schimbe cureaua la 40K-50K km in loc de 60K km (pentru ca in 4-5 ani se invecheste), iar cei care fac peste 60K km/an nu sunt nevoiti sa cheltuie anual cu inlocuitul curelei. Banuiala mea este ca nu din cauza comfortului s-a ales cureaua, ci pentru a mai face un ban cinstit service-urile, producatorii si distribuitorii de piese (de origine ![]() This post has been edited by Dic: 7 Sep 2006, 19:24 |
--------------------
Dacia
DSN Rapsodie x 2
2001
|
|
C@talin |
![]()
Post
#29
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
am mai zis cineva teoria conspiratie
|
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Cu riscul de a atrage tunete si fulgere as indrazni sa nu fiu de acord cu....mai toata lumea. Lantul de distributie se poate rupe si nu-i greu. Un caz celebru care a facut valuri pina la a atrage o denuntare din partea specialistilor a fost BMW M3 E30. Lanturile se rupeau si asta le-a atras o faima proasta masinilor pe nedrept. Cauza a fost descoperita in neincarcarea la relanti a patinei de intindere (presiunea de ulei prea mica, patina era hidraulica). Eu personal am rupt lantul la R10. Nu vreau sa sustin ca ideea cu lantul e falita, nicidecum.
Cureaua e prezenta in toate motoarele, de toate capacitatile. de exemplu Calibra (2L, 150cp), dar si in monstri super V8 Holden(GM)/Ford, masini de 600-800cp si 5.8L (Australia super V8 championship). Si o curiozitate interesanta, binecunoscutele Harley-Davidson au transmisie pe curea de mult. Exista si BMW-uri (putine), Moto Guzzi, samd. Nu e nici o problema cu cureaua si daca credeti ca e mai ieftina, va inselati. Un lant Sachs pentru BMW-ul meu din 1970 a costat 25AUD (nou nout de la BMW Australia), in timp ce o curea pt Honda Civic 1988 a fost 50AUD de la Honda! Lantul are si el o viata limitata, caci zalele se intind in cele din urma ceea ce poate cauza dezastre cind pistoanele ajung sa loveasca in supape. Nu sunt sigur de perioada de exploatare garantata, dar asa cum a zis cineva aici, cureaua are un anumit timp (si o limita de kilometri, depinde care expira prima) pe cind lantului nu prea ii pasa daca sta nefolosit, deci conteaza mai mult kilometri/timpul de folosire efectiva. La Honda mea de exemplu se recomanda schimbarea curelei la 70.000km (in Oz asta inseamna un an si jumatate, dar am vazut masini cu cureaua neschimbata dupa 15 ani daca nu s-au facut km cu pricina). Si lantul si cureaua vor ceda daca sunt folosite demential cind nu sunt proiectate sa fie (admitind ca nu cedeaza altceva mai inainte). Pompe de injectie pe curea exista, primele pompe chiar asa erau, de exemplu cele folosite in legendarul BMW2002tii din anii 70. Modelul 2002 turbo din aceeasi serie/perioada (prima masina turbo de productie de serie din Europa, unica pe strada in epoca) foloseste aceeasi pomapa Kugelfischer de injectie antrenata de o curea. Si distributia e pe lant, desigur. Masina avea 170cp, dar variantele de concurs nu erau departe de 400cp. Asa cum deja s-a aratat, lantul e mai zgomotos, mai ieftin de fabricat (fierul nu costa mult), mai durabil in timp. Cureaua e tehnologie moderna, mai complexa (chimia polimerilor folositi nu era chiar la indemina doamnei Academician Doctor Inginer Ceausescu, insertiile metalice cereau un alt doctorat), pina la urma fiecare companie a optat pentru ce i s-a parut mai profitabil. Eu personal as schimba de o mie de ori cureaua la Honda decit sa ating lantul la BMW, si motorul Hondei e inghesuit si imputit (adica dificil de gasit vreun surub pe care poti sa pui o cheie normala de la magazin si sa mai poti sa o si misti dup-aia, cred ca japonezii le fac cu niste scule inventate de ei acolo in fabrica lor pe care nu le mai are nimeni) ca un apartament de vietnamezi din drumul taberei. Dar asta e gustul meu personal. This post has been edited by Gheorghedracu: 15 Sep 2006, 06:28 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th July 2025 - 17:32 |