probleme ceasuri bord, nu mai merg ceasurile de la bord
![]() ![]() ![]() |
probleme ceasuri bord, nu mai merg ceasurile de la bord
torinezul85 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 25 May 07 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310 cl
1999
|
|||
brigada_diverse |
![]()
Post
#2
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
e vreo siguranta arsa pe sub bord...vreuna pe fir sau in panou de sigurante
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Minel |
![]()
Post
#3
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(torinezul85 @ 12 Feb 2008, 21:55) salutare ....am si eu o problema...nu imi mai indica turometrul ...nivelu la benzina bateria si temp uleiului .....merge doar ceasul cu vitezometru Daca ai panou de sigurante cu 10 sigurante ,este prima siguranta de sus de 15A ,ea este "responsabila" pt indicatorii din bord ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
torinezul85 |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 25 May 07 ![]() |
am cica m-a zis unu panou de siguranta model nou...si cred ca da are 10 sigurante
|
--------------------
dacia
1310 cl
1999
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai atunci este una din sigurante
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
torinezul85 |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 25 May 07 ![]() |
multumesc ...asa a fost...era siguranta de sus merci
![]() |
--------------------
dacia
1310 cl
1999
|
|
Merced |
![]()
Post
#7
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Bine ca ai rezolvat tu, ca acum vin eu cu o problema similara. Din ciclul, am fost in service sa repar ceva si mi-au stricat aia altceva.
Am avut eu belele pe la frane si am fost sa rezolv. Daca tot am gasit-o pe rampa mi-a dat prin cap sa schimb cablul de kilometraj, ca am zis ca fac o treaba. Am facut. Acum imi merge vitezometrul. Insa ca n-am observat acolo si am observat abia acum 10 minute cand mutam masina, e ca nu mi se mai aprind becurile de presiune ulei, martorul de soc, ceasul indicator de baterie e mort, la fel si becul de la frana de mana. Si astea toate mergeau cand am dus-o. Inapoi nu ma duc cu ea ca ma trimit la un electrician care nu ma suporta. Practic presupun ca mi-a iesit vreun fir cand a schimbat mecanicu' cablul de kilometraj. Am masina din semantura cu bordul original. Sigurantele le-am verificat, sunt ok. Indicatorul luminilor merge, la fel si cel de semnalizari si luminile de la bord. Va rog frumos, daca aveti idee care e problema, ajutati-ma ca abia credeam ca am terminat cu ea si vad ca nu-mi da pace... ![]() Later edit: Colac peste pupaza, aveam si stopurile moarte. Am luat lanterna si am depistat un fir care era iesit, l-am pus la loc si acum am toate cele, inclusiv beculetele cu care ma mandresc ca-s toate functionale. ![]() This post has been edited by Merced: 13 Feb 2008, 19:45 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
KTC |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 341 Joined: 3 May 06 From: BUC -IF ![]() |
Si daca e siguranta de sus responsabila de faptul ca nu-ti mai mergeau indicatoarele vezi ca tot ea e responsabila si de becurile de frana.
Sa nu cumva sa mergeti cu ea arsa pt ca o sa va treziti pupati in fund de alta masina ![]() |
--------------------
Dacia
1310
`85 (54cp)
- IF 75 KTC BMW 325i `93 (192cp) - B 95 KTC
|
|
Adrian_Boy |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.849 Joined: 31 October 07 ![]() |
Ca sa nu mai deschis alt topic. La mine nu functioneaza becurile de la usi, ce siguranta sa fie ?
|
--------------------
Opel
Astra Z16XE
2001
- B 16V 101 caluti de rasa!
|
|
Merced |
![]()
Post
#10
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Ce becuri de la usi?
Cat depsre ce am zis eu, era un fir scos. Eu am puse de cineva acum multi ani stopurile de frana printr-un releu si-i mai dubioasa instalatia. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Crow45 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 16 February 08 ![]() |
sa nu deschid si eu un topic nou,la mine merge turometru si imi indica si ulei,benzina,baterie mai putin nivelul apei, in plus kilometrajul nimic,mort, desi sub el sunt pozitiilte unde-ti arata socul care merge, kilometrajul tot mort,nu mai misca...... AJUTOR!!!!
![]() |
--------------------
dacia
1310
1997
|
|
viorel 77 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 30 January 08 From: Bucuresti ![]() |
verifica si tu cablul de chilometraj
|
--------------------
Dacia 1310
Break
2001
- B 26 DKR
|
|
alinushy |
![]()
Post
#14
|
![]() modeLator Group: Members Posts: 2.622 Joined: 9 January 07 From: Pitesti - Mioveni ![]() |
pt kilometraj verifica, cablu de kilom.
|
--------------------
Audi
A4
... 1.8T...quattro ;) frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
|
|
Crow45 |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 16 February 08 ![]() |
din cutia de viteze?
|
--------------------
dacia
1310
1997
|
|
alinushy |
![]()
Post
#16
|
![]() modeLator Group: Members Posts: 2.622 Joined: 9 January 07 From: Pitesti - Mioveni ![]() |
da ala e, pt apa verifica firul de la sonda(in capatul chiloasei, spre habitaclu, st 2 sonde, una pt pecu de la apa, alta pt acul de la apa)
This post has been edited by alinushy: 16 Feb 2008, 22:04 |
--------------------
Audi
A4
... 1.8T...quattro ;) frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
|
|
Crow45 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 14 Joined: 16 February 08 ![]() |
o sa incerc,mersi
|
--------------------
dacia
1310
1997
|
|
viorel 77 |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 30 January 08 From: Bucuresti ![]() |
2 daca ai ,daca nu 1 daca ai bord vechi
si cablul de chilometraj il verifici si la ceasuri si la cutie ![]() |
--------------------
Dacia 1310
Break
2001
- B 26 DKR
|
|
masalko |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 65 Joined: 25 January 08 From: SIBIU ![]() |
am si eu oproblema similara cu cablul de kilometraj,in sensul ca sapt trecuta l-am verificat ca nu mai mergea deloc,iar acum ,dupa ce o sapt a mers bine,a inceput din nou sa indice undeva la 30 km/h cand eu merg cu vreo 70.ce ar trebui sa verific?Cat despre posesorii de Dacia care au inca bordul functional cu indicatorii luminosi sa fie fericiti,
![]() ![]() This post has been edited by masalko: 17 Feb 2008, 07:44 |
--------------------
dacia
1310
1310 tx -1987
|
|
Alex_84 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 53 Joined: 6 December 07 From: Constanta ![]() |
salut baieti am si eu o intrebare sau o problema nu stiu cum sa o iau..am o berlina din 98 si am avut ceasurile originale dar nu se aprindeau toti martori aceia. bateria jos la kilometraj dezaburirea cand apasam butinul si cel de sus dar nu stiu cum se numeste(alte pericole)dar cand l-am dat jos pentru ca nu mai mergea am observat ca nu aveam becuti la ele, am pus alte ceasuri am pus la toate becuri dar nu se aprind bordul este scoica ..
Attached thumbnail(s) picture029.jpg ( Size: 51.58k ) Number of downloads: 3323 |
--------------------
Dacia
Berlina
1998
- CT 04 MXG
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
la baterie nu se foloseste si la dezaburire poate nu ai fire la fel la alte pericole
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
costin1300 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 110 Joined: 3 August 07 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(Alex_84 @ 17 Feb 2008, 13:11) salut baieti am si eu o intrebare sau o problema nu stiu cum sa o iau..am o berlina din 98 si am avut ceasurile originale dar nu se aprindeau toti martori aceia. bateria jos la kilometraj dezaburirea cand apasam butinul si cel de sus dar nu stiu cum se numeste(alte pericole)dar cand l-am dat jos pentru ca nu mai mergea am observat ca nu aveam becuti la ele, am pus alte ceasuri am pus la toate becuri dar nu se aprind bordul este scoica .. becurile alea de sub kilometraj nu se aprind la dezaburire ai bec in comutator |
--------------------
-
-
- Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul!
|
|
Minel |
![]()
Post
#23
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Alex_84 @ 17 Feb 2008, 13:11) salut baieti am si eu o intrebare sau o problema nu stiu cum sa o iau..am o berlina din 98 si am avut ceasurile originale dar nu se aprindeau toti martori aceia. bateria jos la kilometraj dezaburirea cand apasam butinul si cel de sus dar nu stiu cum se numeste(alte pericole)dar cand l-am dat jos pentru ca nu mai mergea am observat ca nu aveam becuti la ele, am pus alte ceasuri am pus la toate becuri dar nu se aprind bordul este scoica .. Din cate se vede din poza nu ti se aprinde nici becul de la ulei ,si nici cel (!) normal ar fi sa ti se aprinda toate 3 cand pui contactul ! Iar acela din stanga sus ar trebui sa fie pt farurile ceata de pe spate ,(care functioneaza doar cu faza scurta ) in buton ar trebui sa ai un bec care sa fie aprins atat timp cat ai ,faruri ,pozitii aprinse si se stinge cand il apesi ,aprinzand becul acela care semnalizeaza ca ai pornite farurile ceata de pe spate !!! ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Gaby_19_4you |
![]()
Post
#24
|
![]() The Red Fury / YGY Group: Members Posts: 100 Joined: 3 March 08 From: bucuresti - militari ![]() |
incercand sa numai deschid alt topic, postez si eu aici problema la bord! am dus masina la mecanic (mecanic de cartier, ceea ce nu va recomand!!) si de atunci nu se mai aprinde indicatorul de faza lunga(de culoare albastra), cand pun contactul nu se aprind becurile ...este normal ? si indicatorul 'alte avarii' (!) ramane aprins, la ulei sau apa eu nu vad nici un bec aprins! de la ce sa fie ?
P.S. - cum se da bordul jos, este greu de dat jos, respectiv de montat? si cum se numeste modelul de bord de la 1410 din 91' ??? ![]() Attached thumbnail(s) Imag066.jpg ( Size: 402.16k ) Number of downloads: 3370 Imag047.jpg ( Size: 170.57k ) Number of downloads: 3302 |
--------------------
DACIA/DACIA/RENAULT
1410/1310/SYMBOL 1.4 16V
1991 TLX / 1987 XX / 2006 FULL
- 77-KIS/54-YGY/93-SNC
|
|
Minel |
![]()
Post
#25
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(Gaby_19_4you @ 13 Mar 2008, 01:39) incercand sa numai deschid alt topic, postez si eu aici problema la bord! am dus masina la mecanic (mecanic de cartier, ceea ce nu va recomand!!) si de atunci nu se mai aprinde indicatorul de faza lunga(de culoare albastra), cand pun contactul nu se aprind becurile ...este normal ? si indicatorul 'alte avarii' (!) ramane aprins, la ulei sau apa eu nu vad nici un bec aprins! de la ce sa fie ? P.S. - cum se da bordul jos, este greu de dat jos, respectiv de montat? si cum se numeste modelul de bord de la 1410 din 91' ??? ![]() sa o luam pe rand 1. Turometrul iti functioneaza ??prima siguranta de sus ar fi responsabila pt instrumentele de bord (daca ai bloc cu 10 sigurante ) probabil ti-a miscat becul indicator din bord de la faza lunga sau sa il fi ars(poti baga mana pe sub bord si dai de el si il schimbi daca nu functioneaza 2. Acela nu se aprinde ,nu era prevazut cu bec 3. Indicator faruri ceata spate ,se aprinde doar cand ai faza scurta si butonul de faruri ceata comutat in pozitia ON 4. Indicator dezaburire ceata ,se aprinde cand apesi butonul cu pricina 5.Acela trebuie sa stea aprins impreuna cu becurile de la ulei si apa atat timp cat ai contactul pus 6. Verifica incarcarea cu aparatul de masura si observa ce valori ai in relanti , in relanti cu diferiti consumatori , si daca ii in parametri poti sa ignori acel indicator pe care nu te poti baza in referire cu incarcatul bateriei 7. Acolo sigur ai bec ,probabil ars sau nu este montat ,trebuie sa stea aprins inpreuna cu becul de la apa si cel (!) Bafta !!! This post has been edited by Minel: 13 Mar 2008, 07:35 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ATM |
![]()
Post
#26
|
![]() 1948 Tucker Torpedo Group: Members Posts: 596 Joined: 28 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Pentru Gaby 19, problemele stau in felul urmator:
1.becul de bord de faza lunga, explicatia cea mai simpla, ar fi ars. bagi mana pe sub bord, il inhati, verifici, daca-i ars il schimbi, daca nu-i ars si tot nu merge, alta problema. Poate blocul de lumini? 2.becul galben de ceata de deasupra turometrului nu prea merge la toate Daciile, depinde de lot. La majoritatea loturilor exista bec chiar in butonul de becuri de ceata, si se aprinde deci butonul. Si e mai bine asa, parerea mea...pe o ceata d-aia criminala numai lumina aia galbena nu-ti mai trebuie sa iti stea in ochi... 3.becul de baterie de pe kilometraj. Personal nu cunosc Dacie careia sa ii fi mers vreodata asa ceva, nici macar nu are fire trase in spate. Explicatia, din cate stiu eu, e ca bordul Daciei este preluat dupa R12 phase 2 (unde becul asta chiar mergea) insa pentru motive economice (=scartari/zgarie branza) romanii nostri au renuntat la traseul acestiu indicator. 4.becul de dezaburire de pe kilometraj - explicatie similara cu becul de lumini de ceata. Nu are legatura cu faprul ca sunt legate sau nu firele. Nici ale mele nu sunt legate, s-au dezlipit de bine ce au fost facute, dar butonul de dezaburire se aprinde cand il actionez. 5.becul (!) - alte avarii. E, aici e mai nasol, daca indicatia e reala. Ala se aprinde real cand nivelul lichidului de frana din vasul expansor e la minim (pentru modelul de vas expansor cu "putza" in cap)/cand nu mai exista presiune in pompa de frana (pentru masinile cu pompa de frana cu dublu circuit si sonda ICP). Asta chiar e o problema de luat aminte, neaparat verifici franele. Mai exista posibilitatea unui contact prost la sonda ICP, sau sa fie plutitorul spart la vasul expansor. Sau pur si simplu mecanicul ala sa-ti fi facut o varza totala la legaturile electrice (ceea ce ar explica de ce nu ti se mai aprind becurile de ulei si apa). 7. DA, ai bec pe indicatorul de temeratura, se afla in partea superioara, deasupra literei H. daca nu se aprinde, fie e un contact slab, fie e becul ars, fie are legaturi nasoale. Ar trebui sa se aprinsa impreuna cu becul de ulei si (!), cand pui contactul, si sa se stinga cand pornesti motorul. se aprinde singur cand fierbe motorul. 6. indicatorul de baterie. Daca nu se misca tot asa vioi precum era inainte, 2 posibilitati: fie el indica corect dar incarcarea in sine e slaba (verifici cu un multimetru tensiunea de incarcare si daca e mica incepi sa iei la rand contacte baterie, curea incarcare sa nu fie slaba, releu incarcare, in cazul cel mai nasol alternator etc) ori dimpotriva incarcarea e buna dar indicatorul in sine e busit (indicatorul ala functioneaza pe un alt principiu decat celelalte ceasuri din bord: este de fapt o lamela bimetalica ce se incalzeste cand trece curent prin ea; cu cat curentul e mai puternic se incalzeste mai tare si fiind bimetalica se indoaie -pe acelasi principiu ca un termostat de frigider; lama e prinsa de acul indicator, cand se indoaie forteaza acul sa se miste pe scala. Evident, cu timpul incalzirile alea distrug unul din metalele lamei si deja lama nu mai e bimetalica, cu "unu-si-jumatate" metalica-urmarea, nu se mai indoaie la fel de vivace, deci si acul se misca mai slab. remediu: schimbare indicator). -Modelul de Dacie cu bord din 1982-1992 e singurul model de bord care nu are un nume popular (nici scoica, nici Jaeger, nici CN, nici in caruta, nici in teleguta). -bordul se da jos bagand mainile prin spatele lui pe stanga, se scot alea 3 mufe electrice(cate una pe cadran), se desfac niste agrafe laterale, se scot betele alea 2 metalice in care se sprijina spatele bordului, se desfileteaza cablul de kilometraj apoi se scoate tot bordul prin stanga. Pentru a nu te chinui la modul sadic, mai bine slabesti prinderea din stanga a bordului. Dar sa stii ca poti ajunge la becuri si fara a da bordul jos, daca asta vrei (pentru cadranele 1 si 2, bagi mana prin stanga; pentru becurile din cadranul 3, ala cu apa/ulei, dai torpedoul jos, ca-i mai simplu, si ajungi la problema prin partea dreapta). |
--------------------
MITSUBISHI
COLT
Z30-2005 Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
|
|
Gaby_19_4you |
![]()
Post
#27
|
![]() The Red Fury / YGY Group: Members Posts: 100 Joined: 3 March 08 From: bucuresti - militari ![]() |
offf, in primul rand va multumesc pentru sfaturi, am inteles cum sta treaba
![]() ![]() ![]() @MINEL : DA, turometrul functioneaza, am mai schimbat vreo 2 sigurante de bord(aceea prima de sus) ca am si aeroterma pe aceasi siguranta si le cam ardea, cand pun contactul pana sa o pornesc nu se aprind toate becurile si apoi sa se stinga cand am pornit motorul, nu, se aprinde doar (!) si ramane aprins pe tot traseul cu motor pornit ! @ATM : becul (!) sta asa de juma de an, mai da sa intrerupa dar tot aprins ramane, am schimbat si pompa de frana si tot asa, cred ca nu face contact bine acolo la contactele de la indicator lichid, de la indicatorul de caldura am patito, m'a ars rau de tot de nu imi merge masina nici acum , trebuie bagata in service, ca daca se aprindea si el sa imi spunea asa ca la prost, ca numai am apa in radiator, poate completam acolo si nu ardeam chiuloasa, nu duceam masina la mecanic, nu imi rupea prezon din chiuloasa, nu mi-o rupea de tot si numai asteptam sa o programez la service..dintr-un bec atatea milioane...si numai povestesc ce masina aveam inainte de mersul la mecanic de cartier, era lux! nu inteleg dece dacia mea nu are nume la bord ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() si nu, nu vreau sa desfac bordul, ceasurile , sa repar cele stricate, adica nu numai, vreau sa desfac tot bordul, tot, sa ai fac ceva sa tapitez sa modific vad eu, deci : e greu de demontat si de remontat bordul anonim la dacia ???? MS. inca odata tuturor! |
--------------------
DACIA/DACIA/RENAULT
1410/1310/SYMBOL 1.4 16V
1991 TLX / 1987 XX / 2006 FULL
- 77-KIS/54-YGY/93-SNC
|
|
qwertyro |
![]()
Post
#28
|
Membru Group: Members Posts: 121 Joined: 2 December 07 From: Bucuresti ![]() |
De dat jos l-am dat in 20 de minute. Am stat ca prostul asa mult pentru ca nu am vazut si suruburile de sus de dupa cauciuc.....si nu intelegeam ce il mai tine...cum il pun inapoi nu stiu...
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1983
|
|
SSilent |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru Vitezoman Group: Members Posts: 1.235 Joined: 23 July 07 From: ...I'm everywhere... nowhere ![]() |
am si io o nedumerire, am schimbat beculetul de la semnul "
![]() |
--------------------
Dacia
1210
1986
- N/A dacie dezmembrata... in curs de RK ^_^
cu planuri de viitor (adica vise): -Yamaha Fazer 600 cm3 -Ford Escord 2000RS -Mercedes Benz W201 |
|
Gaby_19_4you |
![]()
Post
#30
|
![]() The Red Fury / YGY Group: Members Posts: 100 Joined: 3 March 08 From: bucuresti - militari ![]() |
eu stiu ca becul (
![]() 14 Mar 2008, 17:37: care cunoaste-ti, nu crede-ti ca este diferenta intr-o dacie facuta pentru romani si una facuta pentru export de uzina auto dacia ??? eu banuiesc ca trebuiau sa imi functioneze toate becurile din bord, acum am controlat si becul de la faza lunga era ars si inca unu'! se gasesc becuri de bord ?? ( apa, ulei, benzina, faruri aprinse etc)! dece nu se parind si la mine becurile la ulei si apa cand pun contactul, ca am pus un bec bun de la indicator de faruri aprinse si tot nu se aprinde apa+ulei.. ![]() This post has been edited by Gaby_19_4you: 14 Mar 2008, 17:37 |
--------------------
DACIA/DACIA/RENAULT
1410/1310/SYMBOL 1.4 16V
1991 TLX / 1987 XX / 2006 FULL
- 77-KIS/54-YGY/93-SNC
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 09:11 |