DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

4 Pages < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Optimizare consum (diesel) și vitezele optime, Optimizare consum / viteze optime

DFA
post 27 Jan 2006, 17:36
Post #61


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.515
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(raduborza @ 27 Jan 2006, 17:59)
Unde apare corespondentul creșterii de putere pe diagrama asta ?
*


Este linia mai ștearsă, cu vârful la 4.000 rpm, după care începe să cadă.
Cuplul este linia "maro", care variază în dreptul scalei de cuplu, din dreapta (80-160Nm).

QUOTE(raduborza @ 27 Jan 2006, 17:59)
Din ce înțeleg eu din ea, observ că puterea este aproximativ liniară cam pînă la 2500 rpm , după care începe să gîfîie... Și referitor la cuplu, degeaba bagi peste 2000 rpm că nu mai crește...
*


Ai înțeles bine, după 2.500 rpm, puterea crește mai încet, deci și accelerația la viteze mai mari va fi mai mică.


QUOTE(raduborza @ 27 Jan 2006, 17:59)
Dacă ipoteza că consumul de motorină oarecum proporțional cu turația este adevărată, atunci înseamnă că pentru turații mai mari de 2400 rpm, crescînd turația începe să consume din ce în ce mai multă motorină pentru creșteri egale de putere...
*


Firește că turația mare duce la un consum mai mare, dar funcția nu este liniară, adică la turații mici nu ai cel mai mic consum, pe ăla îl obții pe undeva prin jurul lui 2.000 rpm, plus/minus 500 rpm - depinde de treaptă, încărcare, temperatură, etc.


This post has been edited by DFA: 27 Jan 2006, 17:42


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 27 Jan 2006, 17:39
Post #62


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Well...

E adevarat ca din partea motorului cuplul nu mai creste dupa o anumita turatie. Dar la conducerea sportiva (in care se insista in treptele inferioare ale CV) aceasta scadere a cuplului este "compensata" de CV (prin rapoartele ei de transmisie).

Ceea ce conteaza pina la urma peste efectul: vrei sa accelerezi energic? Condu motorul in regimil puterilor mari. Nu-ti trebuie condus sportiv? Nu folosi aceste regimulri (putere mica -> turatii mici).

Repet: ceea ce conteaza este situatia din trafic (si dorintele personale). Pentru economia de carburant vezi Plattner. In practica probabil ca ai sa vrei sa nu turezi prea tare, dar ai sa-ti gasesti compromisul optim in fiecare moment.

Edit:
@hebron, ref: consumurile la pornire: bunul simt practic ar trebui sa-ti arate ca te inseli cu cei 200 ml. Imagineaza-ti o sticla de coca cola (250 ml) din care ai baut o cincime. Ramin 200 ml. Imagineaza-ti ca rastorni aceasta sticla in asa fel incit sa curga toata in.. hai sa spunem 10 sec (desi o pornire e mult mai scurta). Care e debitul care ar trebui sa circule prin injectoare? Hmm...

Un calcul mai stiintific: ca sa arzi 200 ml de motorina (adica circa 160g, adica 0,16kg) iti trebuiesc de 13-14 ori mai mult aer. Sa spunem de 10 ori - adica 1,6 kg de aer. Asta inseamna 1,6 metri cubi de aer. Sa spunem ca motorul are 1,6 litri. La o rotatie absoarbe 0,8 litri (4 cilindri, motor in 4 timpi). Sunt asadar necesare minim 1600/0,8=3200 rotatii. Pentru arderea (nici aia prea buna, datorita simplificarilor brutale pe care le-am facut) a 200 ml motorina este asadar necesar ca motorul sa execute cu acceleratia mai mult sau mai putin la podea aproape 3500 ture. Acesta este un timp de ordinul 45 secunde... cu pedala la podea? Cu sarcina suficienta ca sa nu intre protectia la supraturare? Hmmm asta e departe de ceea ce inteleg eu printr-o pornire.

Prin urmare, cred ca altcineva trebuie sa se mai documenteze. Posibil "mecanicii" de la "service" care ti-au dat asa-zisa informatie.

Precizare: am introdus pentru simplificarea calculelor diverse aproximari. Acestea sunt TOATE in sensul reducerii timpului necesar: de fapt motorul nu are 1,6 l ci 1,5; nu sunt necesari de 10 ori mai mult aer ci de 13 (sau 14) ori; de fapt cilindrii nu se umplu perfect (cu alte cuvinte: intra ceva mai putin aer decit cantitatea teoretica). E adevarat ca turbina pompeaza aer la o presiune ceva mai mare (necunoscuta mie, cred ca la o suprapresiune de poate 0,6 bar - stie cineva datele exacte?). Probabil ca aproximarile mele se compenseaza cu efectul turbinei. Altfel, poate nu ies 45 sec ci 30 - ceea ce e tot aia, asta numai pornire nu-i.

This post has been edited by os: 27 Jan 2006, 18:03


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 27 Jan 2006, 18:07
Post #63


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.515
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(os @ 27 Jan 2006, 18:39)
..........E adevarat ca turbina pompeaza aer la o presiune ceva mai mare (necunoscuta mie, cred ca la o suprapresiune de poate 0,6 bar - stie cineva datele exacte?). .........
*


Turbina Garrett de pe 1.5dCi 65cp zice că face 1.05 bar, iar turbina KKK sau KP35 de la BorgWarner Turbo Systems instalată pe 1.5dCi 80cp (cu intercooler) zice că face 1.2 bar.


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 27 Jan 2006, 18:17
Post #64


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Se poate - asta inseamna ca Garrett baga de doua ori mai mult (si inca un pic) aer (ca volum), lucrind la maxim. Ceea ce ne intereseaza este insa masa aerului si nu volumul.

Ia in calcul incalzrea aerului in urma comprimarii (daca dCi nu are intercooler), coeficientul de umplere al cilindrilor, raportul stoichiometric corect (de circa 13 la benzina, posibil la motorina sa fie mai mare), reglajele turbinei (wastegate sau asemanatoare), eventual excesul de aer si ai sa iesi cum spun pe la 30 sec - desi mie mi se pare si asta excesiv.

Socoteala sta in picioare.

This post has been edited by os: 27 Jan 2006, 18:20


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 27 Jan 2006, 18:38
Post #65


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.515
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(diesel_power @ 26 Jan 2006, 23:30)
<<majoritatea automobilelor diesel pot ajunge până la 50 de km/h cu motorul doar la relanti>>
Probabil cam in timpul unei reprize de fotbal se intampla asta.
*


Probabil că se referea la faptul că poți atinge o viteză considerabilă pornind de pe loc acționând doar ambreiajul și cutia de viteze, fără să atingi vreodată pedala de accelerație!
Pornind de pe loc bagi în treapta a 1-a, eliberezi ușor ambreiajul, mașina începe să ruleze, schimbi a doua, o lași să prindă iarăși viteză, a 3-a, ș.a.m.d., fără nici un fel de accelerare!

Încercați!

Dacă aveți diesel... smile.gif


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hebron
post 27 Jan 2006, 20:23
Post #66


Membru autentic


Group: Members
Posts: 548
Joined: 22 March 05




Os, calculele tale sunt impresionante...sa zicem ca am gresit dar revenind la subiect:
- tu ai opri masina la semafor?
- tu ai merge sub 1500 turatii
- am comentat bine curbele puterii si cuplului? (avand in vedere ca cel care le-a postat a incurcat borcanele?)
- ai sta pe ganduri prea multi cand iti faci bagajul?
- in bucuresti ai avea timp si loc sa valsezi cum zice mosu?

Cu respect, C


--------------------
clio symbol 2004 1.5 dci
Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006
ocazional Megane II
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raduborza
post 27 Jan 2006, 20:45
Post #67


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 24 January 06
From: București




QUOTE(hebron @ 27 Jan 2006, 17:31)
Raduborza: ceea ce vrea sa zica diagrama aia este :Puterea maxima(48 kW) si cuplul maxim(160 Nm) se ating la 4000 rot/min, respectiv 2000 rot/min.Consumul nu-l vad.
Iar daca tot vi tu cu scheme sa ne arati tu noua macar roaga pe cineva sa ti le explice inainte, vezi ca ai incurcat curbele:
Din ce înțeleg eu din ea, observ că puterea este aproximativ liniară cam pînă la 2500 rpm , după care începe să gîfîie-  VEZI CA ALA E CUPLUL TATI mad.gif
*



Te poți uita la titlul topicului (Optimizare consum / viteze optime) ca să nu răspunzi pe lîngă, apoi citești cu atenție ce am întrebat și dacă ai ceva de spus - ca să fie clar, nu aștept să îmi spună cineva: "băieții zice (sic!) să o calci, tată", ci ceva de genul "informația se găsește în cartea tehnică (link către ea sau editura și anul apariției) la pagina cutare chestia asta." - transmiți informația.

Dacă mai citești o dată cu atenție postul meu, poate înțelegi exact ce vreu să spun... (Hint: nu am încurcat de loc curbele). Dacă nu ești în stare să răspunzi la obiect, te rog nu te băga. Am înțeles care este opinia ta, dar nu văd unde se încadrează în topic... Ca să fiu mai clar, pe mine mă interesează care ar fi modalitățile de a face economie de combustibil, nu faptul că unora li se pare că mașina lor consumă puțin...

În plus tonul mi se pare un pic deplasat, încălcînd cel puțin punctele 2. a,c,e din regulament.



--------------------
Logan Diesel Laureate 2005 - ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 27 Jan 2006, 20:56
Post #68


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Nici mie nu imi place ca de la un topic atat de simplu si de interes general se ajunge sa se vorbeasca despre cai verzi pe pereti... Nu stiu ce ii freaca pe unii despre curbele alea de putere si cuplu. E suficient sa stii ca ai cuplu maxim la 2000rpm si un cuplu suficient de mare intre 1500 si 3000. Cand e vorba de consum cu cat stai mai mult in zona de cuplu mare cu atat consuma mai putin; fiindca acolo se forteaza cel mai putin motorul si de asemenea va avea cel mai puternic zvac atunci cand o calci sanatos.

Daca vreti sa discutam despre putere, atunci ea creste oarecum uniform pana la 4000rpm, si daca vreti sa obtineti 0-100km/h cum scrie in hartii, apoi calcati acceleratia la podea si schimbati fix la 4000rpm... Dar topicum este despre Consum Mic nu?!


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raduborza
post 27 Jan 2006, 20:57
Post #69


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 24 January 06
From: București




QUOTE(DFA @ 27 Jan 2006, 10:26)
Să nu exagerăm totuși, la dCi-urile de 65cp și 80cp compresorul turbinei începe să ajute motorul în jurul turației de 1.500rpm. Și o poți "auzi" dacă ești atent pe la 1.200-1.300rpm, dar abia pe la 1.400-1.500rpm viteza gazelor de evacuare este suficient de mare ca compresorul să poată mări cantitatea de aer admisă și să înceapă să mărească puterea motorului. Până atunci motorul se comportă din punct de vedere al puterii ca un diesel atmosferic (fără turbo).
*



Scuze pentru re-citare, dar se pare că nu am fost înțeles.

Am priceput care e curba puterii și care a cuplului (măcar după culoare și valori dacă nu dupa altceva), eu întrebam unde este corespondentul puterii de care spuneai mai sus. Dacă compresorul turbinei începe să ajute motorul la 1200 de turații mă aștept ca panta puterii să crească pe la numărul respectiv de turații, ceea ce nu se vede în diagramă.

De aici, pot infera că acest efect nu este brusc, ci destul de liniar, de unde pot ajunge la concluzia că nu este așa important să ajung la un numar mare de turații...


--------------------
Logan Diesel Laureate 2005 - ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hebron
post 27 Jan 2006, 21:10
Post #70


Membru autentic


Group: Members
Posts: 548
Joined: 22 March 05




Eu ma retrag, o sa ma mai uit mai incolo cand o sa descoperiti solutia.
Succes...



--------------------
clio symbol 2004 1.5 dci
Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006
ocazional Megane II
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 27 Jan 2006, 21:13
Post #71


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




Asa e, turbina incepe sa ajute motorul incepand cu aprox 1500rpm. Nu trebuie sa te astepti la o explozie a puterii in momentul ala. Pur si simplu creste aproape liniar. Daca nu ar fi turbina nu ar mai fi crescut la fel, ci mult mai incet. Motorul este optimizat pt turbina sa, nu se produc salturi bruste de cuplu si putere.

E adevarat ca incepand cu 1500rpm motorul "trage" mai bine fiindca incepand cu acea turatie motorul incepe sa aibe putere si cuplu mai mari.
Daca tie ti se pare ca motorul trage bine si de la 1000rpm, atunci poti zice ca nu e important sa ajungi la turatii mai mari... Dar din punctul de vedere al condusului sanatos e bine sa schimbi vitezele astfel incat sa ai macar 1800rpm in treapta noua de viteza.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 27 Jan 2006, 21:15
Post #72


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




QUOTE(hebron @ 27 Jan 2006, 21:23)
Os, calculele tale sunt impresionante...sa zicem ca am gresit dar revenind la subiect:
- tu ai opri masina la semafor?
- tu ai merge sub 1500 turatii
- am comentat bine curbele puterii si cuplului? (avand in vedere ca cel care le-a postat a incurcat borcanele?)
- ai sta pe ganduri prea multi cand iti faci bagajul?
- in bucuresti ai avea timp si loc sa valsezi cum zice mosu?

Cu respect, C
*


He he...
Nu, la semofor eu nu opresc motorul;
Merg sub 1500 RPM;
Nu stau pe ginduri cind fac bagajul dar am grija sa nu car inutil lucruri in masina;
Nu stiu cum e cu valsatul - eu cind circul in Bucuresti (ceea ce se intimpla destul de rar) circul dupa cum zice traficul.





--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 27 Jan 2006, 21:19
Post #73


fan Dacia


Group: Members
Posts: 20.007
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Ma doare capul. Oare pentru consumul minim ar fi suficient sa schimbe omul vitezele la 2000 rpm (ca taximetristii), si cand e posibil sa mearga la turatia asta (cat o fi viteza cu a 3-a la 2000 rpm?)?
O fi raspunsul asa de simplu? Restul modalitatilor sunt in linkul de pe pagina 1 care a aprins discutia aceasta.
Pentru a arde 200 mg de motorina ai nevoie de minim 40 de kg de aer!
Motoarele diesel nu merg niciodata cu amestec stoechiometric ci cu exces de aer. Dar e oarecum logic ca nu cum sa arzi 200 ml de motorina in 10 secunde cu un motor de 1.5l .
Oricum un motor care sta consuma mai putin decat unul care merge la ralanti. Sper ca nu ma contraziceti si aici!!!!!!!!!!

This post has been edited by einstein1984: 27 Jan 2006, 21:19


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hebron
post 28 Jan 2006, 21:19
Post #74


Membru autentic


Group: Members
Posts: 548
Joined: 22 March 05




Nu te contrazic, am zis mai sus ca am exagerat si ca am plecat urechea la un "maistru" de service, puteam sa fac si eu un calcul ca am o diploma de inginer pe aici pe undeva dar nu cred ca e bine sa oprim si sa pornim motorul de zeci de ori la semafoare...voi ce ziceti


--------------------
clio symbol 2004 1.5 dci
Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006
ocazional Megane II
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Harry_Potter
post 30 Jan 2006, 01:37
Post #75


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 29 January 06




[quote=hebron,27 Jan 2006, 17:31]
Einstein1984 fara suparare, cat ti-au dat astia sa-i faci reclama mosului??? Il prezinti ca pe un ZEU, ti-am vazut postul si pe alt topic.
Ne lasi? Tu conduci ca el? El e unicat poate, asta e cu ce se ocupa, noi n-avem timp si bani de stilul lui de condus.Mie imi consuma suficient de putin masina asa ca nu am nevoie de sfaturile lui...asta-i reclama, e o imagine...Cat despre pornire-consum mai informeaza-te.

Raduborza: ceea ce vrea sa zica diagrama aia este :Puterea maxima(48 kW) si cuplul maxim(160 Nm) se ating la 4000 rot/min, respectiv 2000 rot/min.Consumul nu-l vad.
Iar daca tot vi tu cu scheme sa ne arati tu noua macar roaga pe cineva sa ti le explice inainte, vezi ca ai incurcat curbele:
[QUOTE]Din ce înțeleg eu din ea, observ că puterea este aproximativ liniară cam pînă la 2500 rpm , după care începe să gîfîie- VEZI CA ALA E CUPLUL TATI mad.gif
*

[/quote]

5.4 litri/100 km, consum real si mixt: 50% oras, 50% sosea, turatie de croaziera 2000 rpm, schimbat viteze la 2200-2800 in functie de starea de spirit. Ascult motorul. Restul e poezie


--------------------
renault megan - b38roa
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
raduborza
post 10 Feb 2006, 13:07
Post #76


Membru incepator


Group: Members
Posts: 19
Joined: 24 January 06
From: București




Am întrebat la Vocea clientului despre problemele discutate aici. Răspunsul de la Vocea clientului (telefonic) este:
- 1500 NU este considerat a fi subturare a motorului, orice turație mai mare de 500 rpm fiind OK
- nu se recomandă nici o anumită turație pentru schimbarea vitezelor (implicit nici pentru economie de combustibil)
- valorile consumului - care sînt făcute după normele europene - trebuie verificate numai după perioada de rodaj, pînă atunci negarantîndu-se intrarea în parametri

Mie îmi sună răspunsul ăsta cam o eludare a meandrelor concretului, singura chestie palpabilă fiind cea cu subturarea (care pînă la urmă nici măcar nu este subiecutl topicului)...


--------------------
Logan Diesel Laureate 2005 - ?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hebron
post 10 Feb 2006, 13:32
Post #77


Membru autentic


Group: Members
Posts: 548
Joined: 22 March 05




Da-mi voie sa ma indoiesc de cunostiintele si experienta celor de la Dacia, Vocea Clientului...


--------------------
clio symbol 2004 1.5 dci
Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006
ocazional Megane II
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
IRONICK
post 10 Feb 2006, 13:36
Post #78


-


Group: Members
Posts: 21.909
Joined: 19 April 05
From: Romania




QUOTE(hebron @ 10 Feb 2006, 13:32)
Da-mi voie sa ma indoiesc de cunostiintele si experienta celor de la Dacia, Vocea Clientului...
*


Este si normal domnu' specialist.


--------------------
CUGIR Albalux 11 1982 - B-11-LUX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 10 Feb 2006, 15:06
Post #79


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




QUOTE(raduborza @ 10 Feb 2006, 13:07)
- 1500 NU este considerat a fi subturare a motorului, orice turație mai mare de 500 rpm fiind OK
- nu se recomandă nici o anumită turație pentru schimbarea vitezelor (implicit nici pentru economie de combustibil)
*



Orice turatie mai mare de 500rpm? cum vine asta? relantiul e la 900... huh.gif
Si eu ma indoiesc de raspunsul celor de la Vocea Clientului.
Nu au dat nici un raspuns ca sa nu isi asume nici o responsabilitate. Daca ar fi zis ca trebuie schimbate vitezele la turatii mai mari apoi le-ar fi sarit lumea in cap ca au consum mai mare decat cel declarat. Si de asemenea nu au recomandat turatii mici ca apoi tot sa nu le sara alta lume in cap, care stie ca e fortata turbina si ca e nesanatos pt motor.

Cred ca ma alatur si eu celor de la Dacia, si nu mai zic nimic legat de turatii ca apoi tot de mine se iau altii, iar pana la urma fiecare isi are masina asa cum o conduce si asa cum si-o ingrijeste.



--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 10 Feb 2006, 15:59
Post #80


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.515
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(raduborza @ 10 Feb 2006, 14:07)
Am întrebat la Vocea clientului despre problemele discutate aici.
*


Din scurta experiență cu tractorașul meu, pot trage următoarele concluzii:
1. Turația unde se obține cel mai mic consum se află imediat sub turația de cuplu maxim, adică undeva între 1.500 și 2.000rpm
2. Consumul în acea plajă de turație variază destul de puțin cu treapta de viteză
3. Accelerațiile duc la cel mai mare consum - consumul crește foarte ușor la variația pozitivă a turației
- 3.1 - o accelerație rapidă mărește consumul cu 100%, adică îl dublează și dacă se insistă pe schimbarea sportivă a treptelor se ajunge ușor la 150-200%
- 3.2 - o accelerare mai lentă mărește consumul cu aproximativ 50%
- 3.3 - trecerea rapidă prin treptele de viteză necesare pentru atingerea vitezei dorite duce la cel mai mic consum
- 3.4 - menținerea constantă a vitezei este cel mai important factor care influențează consumul și dacă se cuplează cu 3.3 se obțin economii vizibile
- 3.5 - utilizarea minimală a frânei de serviciu scade nevoia de accelerare și implicit consumul
- 3.6 - se pot parcurge distanțe destul de mari utilizînd doar frâna de motor, cu consum minim sau zero de combustibil

Este destul de greu de pus în practică punctul 3 și subpunctele sale în oraș, în condiții de trafic aglomerat, ambuteiaje, zeci de semafoare, etc.
Dificultatea de a menține turația (viteza) constantă pe o distanță mare în oraș face foarte grea misiunea de a scade consumul urban.

This post has been edited by DFA: 10 Feb 2006, 19:48


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hebron
post 10 Feb 2006, 16:15
Post #81


Membru autentic


Group: Members
Posts: 548
Joined: 22 March 05




QUOTE(IRONICK @ 10 Feb 2006, 13:36)
Este si normal domnu' specialist.
*



Ironik, vad ca o dai in "personale" dupa discutia de pe reno. Eu zic sa zici ceva on topic daca ai ceva de zis...nu mai face afirmatii gratuite despre persoane care nu le cunosti.Pe forum se discuta despre masini, nu despre MINE sau TINE, so lay low...

DFA, ai dreptate, am probat stilul asta si pe fosta, un VW 1.9 TDI si cel mai bun consum se obtinea evitand acceleratiile bruste urmate de franare puternica. Cu cat stilul de condus este mai uniform, cu atat consumul este mai mic.
Oricum, raman si la parerea ca trebuie totusi evitat mersul sub 1500 rot/min.


--------------------
clio symbol 2004 1.5 dci
Renault Clio Symbol 1.5 dci, Expression, iunie 2004
Opel Astra Classic II Caravan, 1.7 dtci, ianuarie 2006
ocazional Megane II
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diesel_power
post 10 Feb 2006, 19:38
Post #82


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.964
Joined: 18 February 05
From: diaspora




QUOTE(DFA @ 10 Feb 2006, 15:59)
Din scurta experiență cu tractorașul meu, pot trage următoarele concluzii:
1. Turația unde se obține cel mai mic consum se află imediat sub turația de cuplu maxim, adică undeva între 1.500 și 2.000rpm
2. Consumul în acea plajă de turație variază destul de puțin cu treapta de viteză
3. Accelerațiile duc la cel mai mare consum - consumul crește foarte ușor la variația pozitivă a turației
- 3.1 - o accelerație rapidă mărește consumul cu 100%, adică îl dublează și dacă se insistă pe schimbarea sportivă a treptelor se ajunge ușor la 150-200%
- 3.2 - o accelerare mai lentă mărește consumul cu aproximativ 50%
- 3.4 - trecerea rapidă prin treptele de viteză necesare pentru atingerea vitezei dorite duce la cel mai mic consum
- 3.5 - menținerea constantă a vitezei este cel mai important factor care influențează consumul și dacă se cuplează cu 3.4 se obțin economii vizibile
- 3.6 - utilizarea minimală a frânei de serviciu scade nevoia de accelerare și implicit consumul
- 3.7 - se pot parcurge distanțe destul de mari utilizînd doar frâna de motor, cu consum minim sau zero de combustibil

Este destul de greu de pus în practică punctul 3 și subpunctele sale în oraș, în condiții de trafic aglomerat, ambuteiaje, zeci de semafoare, etc.
Dificultatea de a menține turația (viteza) constantă pe o distanță mare în oraș face foarte grea misiunea de a scade consumul urban.
*



Domle ai zis bine ce-ai zis, dar am niste intrebari:
-punctul 3.3 unde e? ti-a fost foame? tongue.gif
-te contrazici la un moment dat, si anume 3.1 cu 3.4 se bat cap in cap. Adica o accelerare puternica creste cu mult consumul, si aici sunt de acord. Dar apoi zici ca trebuie sa trecem cat mai repde prin treptele de viteza pana la atingerea vitezei dorite. Pai cum asa? Asta ar insemna sa accelerez cat mai puternic, fara insa a ajunge la turatii mari precum in condusul sportiv. E adevarat ca daca accelerezi asa de usor incat uiti sa mai bagi a4a si a5a iti va creste consumul tot mergand distante mari in trepte mici de viteza.
Eu zic ca cel mai economic este in a accelera moderat/normal cu schimbari pe la 2500, daca se poate ajungand cat mai repede la viteza a4a si a5a, in acelasi timp evitand subturarea.


--------------------
Renault Symbol faza 3, 1.5dCi 60kW, 2005, Fidji
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DFA
post 10 Feb 2006, 20:01
Post #83


moderator://DC/Logan


Group: Moderatori
Posts: 3.515
Joined: 30 September 05
From: Buzău, RO




QUOTE(diesel_power @ 10 Feb 2006, 20:38)
-punctul 3.3 unde e? ti-a fost foame?
*


blush.gif Corectat!

QUOTE(diesel_power @ 10 Feb 2006, 20:38)
Eu zic ca cel mai economic este in a accelera moderat/normal cu schimbari pe la 2500, daca se poate ajungand cat mai repede la viteza a4a si a5a, in acelasi timp evitand subturarea.
*


La asta asta m-am referit și eu la 3.3 (fost 3.4), adică să schimbi repede treptele, dar firește evitând supra și subturarea, că nici una nu e sănătoasă...

Chinu' naibii cu economia asta...


--------------------
Logan III Comfort ECO-G 100cp 2021 sedan - 27 Iul 2021
Logan III Comfort ECO-G 100, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălz.+Climă, P. Comfort, P. Park. 2, volan piele, geam. el. sp.
ex Logan I 1.5
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
curbat_laurentiu
post 7 Dec 2006, 12:41
Post #84


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 17 June 05
From: Bucuresti




Sincer raman uimit.... NU va mai luati dupa tot ce zboara, filtrati informatiile, dar cele la care se merita, nu puneti in balanta toate aberatiile. Va dau 2 surse de informare:
1. http://auto.howstuffworks.com/
2. il atasez

Mosul respectiv... sufera de multi bani si plictiseala. Totusi nu mentioneaza ca este corect sau benefic pentru trafic si masina. Probabil ca ce zice acolo vrea sa puna in practica de acum in colo. Oricum e absurd sa punem in practica ce zice.
Din documentatia atasata se spune clar ca intre 1500 si 3500 RPM cuplul e de 85% din cel maximal, iar maximul la 1700.
Totusi e motor diesel...

As mai adauga, mersul subturat sau normal tot provoaca depuneri pe palele de la evacuare, dar nu numai, ci si depunerile in catalizator, de aceea se recomanda c-am o data pe luna sa se faca un drum innafara la viteza constanta de cca. 100 km/h - 105 km/h. Cel mai mult dauneaza turbinei mersul in sarcina mare, la turatii mari, de exemplu dupa ce iesiti de pe autostrada si trageti imediat pe dreapta, atunci se lasa motorul la relanti pentru a se raci sistemul de ungere al turbinei prin intermediul uleiului.
Sper ca v-am fost de folos, si sa auzim numai de bine

Attached File(s)
Attached File  diesel_1_5_dCI.doc ( 1.91mb ) Number of downloads: 105


--------------------
Dacia Logan 1.5 dCI 23 oct. 2006 - Preference - B ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bj
post 7 Dec 2006, 15:46
Post #85


membru de nevoie


Group: Members
Posts: 321
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti




Ar trebui sa dau prea multe quote-uri asa ca raspund direct, cei vizati se vor simti:
- nu ca as recomanda mersul subturat, dar nu am vazut nici un motor cazut dupa ce a fost condus ca Plattner.
- mersul subturat are dezavantajul ca in cazul in care vrei sa accelerezi repede trebuie neaparat sa schimbi treapta de viteza. Daca dai multa talpa de sub 2000 de ture poti sa pupi turbina si sa o dai la fier vechi. In consecinta vei consuma mai putina motorina, dar va trebui sa fii mai atent la condus => confort scazut la condus. Pe distate si timpi de condus lungi asta poate dauna soferului, chiar daca portofelul lui exalteaza
- motorina euro 3 contine maxim 350 ppm sulf. Ce inseamna asta? Maxim 350 parti pe milion sulf
- sulful din motorina nu provoaca depuneri, ba chiar, folclorul mecanicilor, si nu numai spune ca ajuta la lubrifierea motorului. Din aceasta cauza, acelasi folclor, sustine ca motorinele noi cu SI mai putin sulf ar fi "uscate". Eu cred ca producatorii de carburant suplinesc aceste lipsuri prin o aditivare corespunzatoare
- motorul diesel nu are ungere suficienta la relanti. Datorita turatiei mici ungerea este deficitara la relanti. Recomandarea producatorilor este sa porniti masina si sa plecati la drum fara a forta motorul (fara talpa si fara turatii peste 2500 pana se incalzeste motorul). Motivele sunt 2: ungere mai buna si motorul care se incalzeste mult mai repede in sarcina.

Din experienta proprie:
- pornesc cat de repede pot de pe loc fara a forta masina pana se incalzeste.
- schimb la 2500 cat e motorul rece
- schimb intre 3000-3500 cand e motorul cald
Consumul meu mixt este de 6,5%, motor 1,9 TDI 90CP pe o masina de 1350 kg
De ce fac asa? Pai:
- protejez motorul cat e rece
- am mereu rezerva de putere in treapta in care ma aflu
- am (subiectiv) cel mai mare confort de condus la drum lung
Minimul de consum a fost 3,8% pe distanta Ploiesti-Otopeni, croaziera facandu-se intr-a 5a la 1700 rpm.


--------------------
Skoda / BMW Fabia Variant - de munca / F650 - capra exLeon, exDSN - B-65-xxx
BMW F650ST - tot un fel de capra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprian0813
post 7 Dec 2006, 16:43
Post #86


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 14 October 06




Faza cu sulful ca si chimist va spun si din practica folosind si in industria mea o sare de sulf depusa pe material se creeaza o un strat uleios ,uneori chiar prea uleios ,depunind eforturi mari sa scapam de el,cind nu mai e nevoie de el,deci zic eu face ce zic mecanici pt. motor
De aceea eu pt. motorul meu 1,5 dci cu euro 3 folosesc motorina de omv sau petrom unde am vericat pe situl loe exista componenti de sulf necesari acestor motoare.
Pt. motoarele cu euro 4 si mai sus se complica treaba,sulful este daunator sanatatii si ca si in cazul plumbului din benzina s-a inlocui total sau partial din motorina cu alti componenti ce din punct de vedere chimic fac acelasi lucru ,dar nu polueaza ca sulful.


--------------------
VW Golf variant 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bj
post 7 Dec 2006, 18:58
Post #87


membru de nevoie


Group: Members
Posts: 321
Joined: 3 December 04
From: Bucuresti




ciprian, chiar daca lucrezi in domeniu nu uita ca pe site la petrom sunt limitele maxime admise. Ce pot sa iti spun este ca Petromul are calitatea cu (destul de mult) peste limite.

Deci acel 50ppm pentru Euro 4 e mai mic. Ia si asta in considerare.


--------------------
Skoda / BMW Fabia Variant - de munca / F650 - capra exLeon, exDSN - B-65-xxx
BMW F650ST - tot un fel de capra
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 7 Dec 2006, 21:07
Post #88


fan Dacia


Group: Members
Posts: 20.007
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




Ciprian, la un motor euro 4 , sulful in exces otraveste foarte repede catalizatorul. Ca mai si polueaza, asta e partea a doua.
P.S. Sulful din carburant lubrifiaza pompa de injectie. Propietarii de tractoare folosesc 1 l de ulei la 60 l motorina euro 4 ca sa mareasca onctuonzitatea acesteia. Sulful ala nu unge alezajul cilindrilor.


--------------------
daca nu ai o toyota 4X4,ai gresit masina - negru pe alb
"Popa Nan e-o stradă-nspre Hala Traian
De la Foișor până-n Piața Vitan"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
șoferistul
post 8 Dec 2006, 08:01
Post #89


excesul de combustibil dăunează grav sănătății


Group: Members
Posts: 370
Joined: 19 June 06
From: București




Știe cineva diagrama de cuplu de la motorul Renault K9K 792 EURO 4 care echipează Logan începînd din decembrie?

Ce avantaje aduce un intercooler, ținînd cont de faptul că prețul a crescut cu 200 de euro?

Turbina a fost schimbată, dar despre injectoare nu se știe nimic.


--------------------
Dacia Logan Prestige
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ciprian0813
post 8 Dec 2006, 13:15
Post #90


Membru


Group: Members
Posts: 108
Joined: 14 October 06




Multumesc de completarile despre sulf,faza cu lubrefierea pompei e destul de logica precum si faza cu catalizatorul o stiam ,dar nu am vrut sa scriu numai eu pe forum fiindca colaboraea duce la progres.
Oricum cred ca am explicat destul de bine impreuna subiectul.i


--------------------
VW Golf variant 2010
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
4 Pages < 1 2 3 4 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st June 2024 - 04:27
Forum Renault