DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ce fac dupa ce pornesc motorul (iarna)?

Valentine
post 28 Jan 2006, 09:36
Post #31


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




QUOTE(marius80_eugen @ 27 Jan 2006, 20:38)
Offtopic : 1. Stiam ca este recomandat sa mai pornesti instalatia A/C si pe timp rece ... a mai pornit-o cineva sau sunt singurul ? ( ca nu prea am vazut astfel de sfaturi pe aici )
*


Logic ca s-a pornit smile.gif Daca nu sunt -20 de grade celsius, se poate folosi la dezaburire cu success wink.gif


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zax
post 28 Jan 2006, 13:19
Post #32


Membru autentic


Group: Members
Posts: 724
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




QUOTE(marius80_eugen @ 27 Jan 2006, 22:38)
4. mersul motorului la relanti nu este recomandat in principiu vara si nu iarna . Singurul inconvenient fiind depunerea de calamina pe bujii si pe evacuare . Nu exista o ardere incompleta sau mancare de ulei sau segmenti uzati prematur .Din contra , daca pleci imediat , fara sa-l lasi putin sa se incalzeasca , atunci exista pericolul mai mare sa se intample ceva , pentru ca trece de la temperatura foarte scazuta la o temperatura ridicata foarte brusc . Eu nu plec de pe loc pana nu ajunge motorul la relantiul normal al lui . Nu ma intereseaza temperatura antigelului , ci turatia motorului ! Cat timp mergi cu turatia mai mare decat relantiul , inseamna ca mergi cu "socul tras" , ceea ce duce la un consum mare , fortarea motorului si alte inconveniente .
*



Cred ca am ajuns un fel de Gica Contra in topicul asta; contrazic pe toata lumea; asta e, n-o sa mor! tongue.gif
Calamina se depune din arderi incomplete, si mai ales din cauza uleiului (segmenti sau simeringuri supape uzate). Arderea incompleta nu are nici o legatura cu turatia motorului. Nu inteleg cum e cu incalzirea brusca din care apar probleme, personal nu cred dar nici nu te contrazic. Insa consumul este mai mare daca stai pe loc si astepti sa se incalzeasca motorul decat daca pleci pentru ca stai iar benzina se arde pe loc => raport consum/km = x/zero = infinit! Mai citeste odata ce am scris mai sus referitor la arderi si timpul de incalzire. Presupunand ca stai pe loc si ti motorul accelerat la 2000 de ture temp va ajunge sa zicem de la 0grC la 80grC in 10min si 20.000 de arderi; daca il lasi la ralanti (pp 1000 de ture) acelasi interval de temperatura il va acoperi in 20min dar tot 20.000 de arderi. Asa ca tu vei sta cu shocul tras 20min pe loc sau 10min in mers dar cu acelasi numar de arderi si aceeasi cantitate de benzina. Presupunand chiar ca uzura este mai mare in mers desi nu cred pentru ca producatorul infirma iar eu am mai zis ca debitul de ulei pe peretii cilindrului este mai mare, chiar crezi ca poate fi atat de grav incat sa merite sa tremuri 20 min pe loc in fiecare dimineata decat 10min in mers spre munca?

QUOTE(marius80_eugen @ 27 Jan 2006, 22:38)
vascozitatea la rece ->  10w40 , 10 este vascozitatea la rece
*



Habar n-am ce inseamna 10W40 dar cum adica, la rece vascozitatea este mai mica??? Si la care rece ca rece este si la 10gr, si la 0gr si la -20gr.

QUOTE(marius80_eugen @ 27 Jan 2006, 22:38)
Oricum e bine sa o porniti si apoi sa curatati geamurile si alte suprafete , astfel nu pierdeti timpul si chiar castigati si putine grade in interior .
*



Cu asta sunt de acord, asta daca nu te gandesti la fiecare gram de benzina consumat

QUOTE(marius80_eugen @ 27 Jan 2006, 22:38)
La mine , ajunge la 1/4 , mai creste putin si apoi scade putin sub 1/4 si abia atunci eu dau drumul la ventilator pentru ca stiu ca se incalzeste antigelul din radiatorul de la aeroterma mult mai repede .
Poate ca mai exista si confuzia dintre incalzirea motorului ( pana la turatia de relanti ) si incalzirea antigelului ( pana pe la 60 - 80' C  .
*



Cand scade temperatura inseamna ca a deschis termostatul deci lichidul de racire a ajuns la 65grC sau cat e temp de deschidere a termostatului dar motorul ajunge la temperatura optima de lucru dupa incalzirea uleiului, ceea ce se intampla dupa cateva cicluri de inchis-deschis ale termostatului

QUOTE(marius80_eugen @ 27 Jan 2006, 22:38)
Offtopic : la Dacia pe carburatie ( ca am trecut si eu prin experienta asta ) , eu trageam socul la maxim si dupa ce pornea si statea constant la turatie peste 1.200 incepeam incet sa-l bag in interior . Nu are cum sa-ti stea motorul la prima cheie la 2000 rpm nu stiu cat timp . De obicei el porneste pe la 1.500 si apoi , pe masura ce isi face ungerea si se incalzesc pistoanele si interiorul , turatia incepe sa creasca . Daca sare direct la 2000 , atunci nu-l trage pe tot pentru ca nu e sanatoasa turatia asta mare la inceput . Imediat ce porneste incet il bagi si te joci cu el cum vrei tu , astfel incat sa stea numai din soc la o turatie cat mai mica , constanta .
*



La mine nu sare din soc la 2000 de ture o accelerez eu pentru ca altfel moare cand imping socul; o accelerez in sprituri nu o tin constant. Socul nu se tine tras la maxim pentru ca atunci clapeta este inchisa aproape total iar amestecul este foarte sarac in aer, neavand aer trage multa benzina, nu o arde si merge innecat. Stiu ca teoretic nu trebuie accelerata pana nu se amorseaza pompa si umple canalele dar daca altfel nu porneste ce pot sa fac? Si la tine motorul se accelereaza la pornire dar il accelereaza calculatorul!

QUOTE(marius80_eugen @ 27 Jan 2006, 22:38)
Ontopic : Datorita temperaturilor foarte scazute , ultima saptamana eu am mers cu un carton pus pe jumatate din radiator . Concluzie , nu se intampla nimic negativ si motorul ajunge mult mai repede la temperatura normala de lucru . Nu mi-a pornit niciodata ventilatorul , pentru ca nu am sarit de jumatatea scalei la temperatura .
*



daca termostatul functioneaza bine si inchide perfect pui degeaba cartonul. Vezi ca am mai scris pe undeva cum functioneaza circuitul de racire. Evident ca nu a pornit ventilatorul pentru ca apa din radiator nu s-a incalzit atat de tare incat sa activeze termocupla.

QUOTE(marius80_eugen @ 27 Jan 2006, 22:38)
Temperatura din habitaclu creste mai repede , mai ales daca se foloseste si recircularea !
*



Evident ca se incalzeste habitaclul mai repede dar n-ai observat ca daca umiditatea relativa e mare ti se aburesc geamurile?

QUOTE(marius80_eugen @ 27 Jan 2006, 22:38)
Offtopic : 1. Stiam ca este recomandat sa mai pornesti instalatia A/C si pe timp rece ... a mai pornit-o cineva sau sunt singurul ? ( ca nu prea am vazut astfel de sfaturi pe aici )
*



Nu cred ca e rau! in general cauciucaraia (garnituri, furtune) imbatraneste mai repede daca nu e folosita, iar angrenajele se blocheaza. De-aia prefer o masina de 1 an cu 30k km decat una de 3ani cu 10k.

QUOTE(marius80_eugen @ 27 Jan 2006, 22:38)
2. Cred ca este bine ca seara , inainte sa opriti motorul , sa opriti toti consumatorii si sa mai lasati 30 sec motorul la relanti sa apuce sa mai incarce ceva macar pe ultima suta de metri ( pentru ca de obicei seara se folosesc si mai multi consumatori : faruri , incalzire ... ) . Astfel mai ajutati putin bateria pentru testul de frig de peste noapte si pornirea inghetata de dimineata . Tot ce am scris aici este opinia mea si eu asa fac pana voi ajunge la concluzia ca nu este este corect . 
*



Daca bateria si incarcarea sunt bune iar motorul reglat bine asa incat sa porneasca repede n-ar trebui sa ai probleme dupa o noapte de frig. Daca insa bateria e proasta cat crezi tu ca apuca sa se incarce in 30 de sec? Oricum nu vad ce poate sa dauneze ca stingi farurile inainte sa opresti motorul! Asa ca poate ca nu e un sfat rau. Dar daca stai 5 min cu motorul pornit dupa ce parchezi... mai bine iti cumperi alta baterie!

QUOTE(Valentine @ 28 Jan 2006, 11:36)
Logic ca s-a pornit smile.gif Daca nu sunt -20 de grade celsius, se poate folosi la dezaburire cu success wink.gif
*



Am mai auzit pe cineva spunand asta! In primul rand ca e de ajuns sa dai drumul la ventilator (chiar cu aer rece) spre parbriz si se dezabureste destul de repede. In al 2-lea rand, ca aerul conditionat sa faca ceva mai mult decat ventilatorul ar trebui sa aiba filtre de dezumidificare, ceea ce ma cam indioesc avand in vedere ca vb. de SLZ. Dar daca voi aveti impresia ca se dezaburesc mai repede... nu va contrazic. Dezavantajul este ca iti creste consumul!


LATER EDIT: moama cat am scris! multumesc tuturor care au avut rabdare sa citeasca atat!

This post has been edited by zax: 28 Jan 2006, 13:30


--------------------
Hyundai/ex Renault I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp aprilie 2022/iunie 2006
"Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 28 Jan 2006, 16:45
Post #33


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




QUOTE(zax @ 28 Jan 2006, 13:19)
Am mai auzit pe cineva spunand asta! In primul rand ca e de ajuns sa dai drumul la ventilator (chiar cu aer rece) spre parbriz si se dezabureste destul de repede. In al 2-lea rand, ca aerul conditionat sa faca ceva mai mult decat ventilatorul ar trebui sa aiba filtre de dezumidificare, ceea ce ma cam indioesc avand in vedere ca vb. de SLZ. Dar daca voi aveti impresia ca se dezaburesc mai repede... nu va contrazic. Dezavantajul este ca iti creste consumul!
LATER EDIT: moama cat am scris! multumesc tuturor care au avut rabdare sa citeasca atat!
*


Nu cred ca ti se dezabureste nimic la 1-2 grade celsius + ploaie, + 2 oameni in masina (minim) doar cu aer rece. Cel mult racesti la cap daca nu ai caciula smile.gif

AC rezolva situatia in maxim 1 minut, si evident ca are condensor (nu cred ca exista AC fara condensor!).

In plus este recomandat sa pornesti instalatia de AC ca sa mai pui in circulatie freonul ala.


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 29 Jan 2006, 01:27
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




1.In legatura cu A/C-ul la freon ma refeream ... pentru ca eu am inteles ca scade foarte mult presiunea si apoi te trezesti ca nu se mai reface cand se incalzeste vremea .
zax - chiar trebuia sa citezi atata ? Mai ales ca in principiu esti si tu de acord cu mine . Parerea mea este ca la relanti nu exista ardere incompleta . Poate nu este prea binefacatoare pentru motor , dar incompleta nu este in nici un caz .
2."raport consum/km = x/zero = infinit!" zici tu , iar eu te contazic . Consumul la relanti este de aproximativ 0,8 - 1.2 % , depinzand de consumatorii electrici . Nu este vorba de 20 de minute de stat pe loc la relanti , ci de aproximativ 4-6 minute , timp in care curat parbrizul , ascult horoscopul la radio si ... altele .
3.Acea temperatura considerata "rece" este un standard si nu am de gand sa dau un numar si apoi sa-mi sara in cap inca vre-o 10 . "X" W "Y" -> X coeficient vascozitate Winter , Y coeficient vascozitate vara .
4. Daca la tine in momentul in care tragi socul la maxim ( motor rece ) se ineaca , atunci nu ai aprinderea pusa la punct sau insuri carburatorul are probleme . NU are voie sa se inece indiferent la ce punct tragi socul , motorul fiind rece . La cald se intampla intr-adevar ce spui tu cu inecatul , dar asta-i alta treaba .
5."daca termostatul functioneaza bine si inchide perfect pui degeaba cartonul" -> adica ??? Vrei sa-mi spui ca nu conteaza ca sufla din fata un uragan la 40 km/h cu temp de -15 ' C sau nu sufla nici un fel de curent , are acelasi efect nu ??? Cartonul este pus pentru ca radiatorul sa nu mai primeasca (,) curent rece in el pentur a se incalzi mai repede . Nu ma intereseaza termostatele si termocuplele , ci pur si simplu sa se incalzeasca mai repede antigelul din radiator !
6."Evident ca se incalzeste habitaclul mai repede dar n-ai observat ca daca umiditatea relativa e mare ti se aburesc geamurile? " Ce are a face coada vacii cu stampila ??? Caldura generata de radiator nu contine umiditate daca afara nu ploua sau ninge sau nu am spalat masina ( pe canceru' asta ???!!??? )
7."Daca insa bateria e proasta cat crezi tu ca apuca sa se incarce in 30 de sec? Oricum nu vad ce poate sa dauneze ca stingi farurile inainte sa opresti motorul! Asa ca poate ca nu e un sfat rau. Dar daca stai 5 min cu motorul pornit dupa ce parchezi... mai bine iti cumperi alta baterie!" Nu am spus ca bateria e proasta ! Nici eu nu am spus ca dauneaza oprirea consumatorilor inainte de oprirea motorului , ba chiar asta sfatuiam si eu ! Nu am spus sa mai stea 5 minute !!!! ci 30 de secunde !!! Omule' tu stii sa citesti ce scriu altii ?
8."Am mai auzit pe cineva spunand asta! In primul rand ca e de ajuns sa dai drumul la ventilator (chiar cu aer rece) spre parbriz si se dezabureste destul de repede. In al 2-lea rand, ca aerul conditionat sa faca ceva mai mult decat ventilatorul ar trebui sa aiba filtre de dezumidificare, ceea ce ma cam indioesc avand in vedere ca vb. de SLZ" Altceva , ce ai "mai auzit " ??? Solenza Clima si Scala au sigur filtru de polen (eu l-am schimbat)(iar aerul recirculat trece prin acel filtru), in afara faptului ca A/C-ul are condensor ! ( adica transforma umiditatea in picaturi de apa care sunt canalizate pe un furtunas si apoi eliminate ) ! Dezaburirea nu este o impresie , ci un fapt !
9. Concluzia ta ! "LATER EDIT: moama cat am scris! multumesc tuturor care au avut rabdare sa citeasca atat!"
Concluzia mea : cu ce ne-ai ajutat ? Cand "mai auzi " cate ceva , aplica zicala : daca taceai , filozof ramaneai ! Felicitari pentru cat ai scris ( nu si pentru ce .. ) , ghinion pentru cei care chiar au avut rabdare sa si citeasca !
Imi cer scuze moderatorilor , dar am incercat pe cat posibil sa fiu pe subiect .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 29 Jan 2006, 10:29
Post #35


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




2 observatii:
QUOTE(marius80_eugen @ 29 Jan 2006, 01:27)
2."raport consum/km = x/zero = infinit!" zici tu , iar eu te contazic . Consumul la relanti este de aproximativ 0,8 - 1.2 % , depinzand de consumatorii electrici .


Banuiesc ca totusi la relanti consumul e ceva gen litri/ora

QUOTE(marius80_eugen @ 29 Jan 2006, 01:27)
5."daca termostatul functioneaza bine si inchide perfect pui degeaba cartonul" -> adica ??? Vrei sa-mi spui ca nu conteaza ca sufla din fata un uragan la 40 km/h cu temp de -15 ' C sau nu sufla nici un fel de curent , are acelasi efect nu ??? Cartonul este pus pentru ca radiatorul sa nu mai primeasca (,) curent rece in el pentur a se incalzi mai repede .

Aici are o oarecare dreptate: daca afara sunt -15 grade poti sa pui tu si mama cartonului ca nu mai ajunge motorul la o temperatura decenta. Ca acel carton da si el o mana de ajutor e alta discutie, dar in nici un caz nu are cum sa suplineasca termostatul.

This post has been edited by clr: 29 Jan 2006, 10:30


--------------------
Ex Renault Megane 2003
Cand ai încercat totul si nimic nu a mers, citeste instructiunile de folosire

User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zax
post 29 Jan 2006, 11:35
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 724
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




QUOTE(marius80_eugen @ 29 Jan 2006, 03:27)
Concluzia mea : cu ce ne-ai ajutat ? Cand "mai auzi " cate ceva , aplica zicala : daca taceai , filozof ramaneai ! Felicitari pentru cat ai scris ( nu si pentru ce .. ) , ghinion pentru cei care chiar au avut rabdare sa si citeasca !
Imi cer scuze moderatorilor , dar am incercat pe cat posibil sa fiu pe subiect .
*



Cred ca si tu ar trebui sa-ti asculti sfaturile! Daca pe tine nu te-a ajutat nimic din ce am scris... probabil ar trebui sa fi un pic mai "open minded". Oricum iti mai dau o sansa: Nu am zis ca nu are filtru dezumidificator ci ca nu cred ca are. Daca voi ziceti ca are, ok, va cred. Eu nu am solenza dar am avut ocazia sa merg cu una pe ploaie, 2 persoane in masina, iar aeroterma (desi motorul era rece) a dezaburit imediat parbrizul.

QUOTE(marius80_eugen @ 29 Jan 2006, 03:27)
1.In legatura cu A/C-ul la freon ma refeream ... pentru ca eu am inteles ca scade foarte mult presiunea si apoi te trezesti ca nu se mai reface cand se incalzeste vremea.
*


Consider ca asta este o completare la ce am zis si nu o contrazicere. Sper ca si tu la fel!

QUOTE(marius80_eugen @ 29 Jan 2006, 03:27)
2."raport consum/km = x/zero = infinit!" zici tu , iar eu te contazic . Consumul la relanti este de aproximativ 0,8 - 1.2 % , depinzand de consumatorii electrici . Nu este vorba de 20 de minute de stat pe loc la relanti , ci de aproximativ 4-6 minute , timp in care curat parbrizul , ascult horoscopul la radio si ... altele.
*



Cum adica 0.8-1.2%?!! Tu ai facut matematica la viata ta? La suta de ce? De km? Pai stai pe loc omule! Asta insemna ca faci 0 km si orice numar impartit la 0 => infinit! Legat de cele 20min mai citeste odata postul... era un exemplu brut!

LATER EDIT: daca cineva nu intelege de ce masina consuma mai mult in a 4-a decat in a 5-a sa scrie si ii explic, fara nici o suparare. Altfel presupun ca toata lumea intelege asta si nu mai ocup spatiul aici!

QUOTE(marius80_eugen @ 29 Jan 2006, 03:27)
4. Daca la tine in momentul in care tragi socul la maxim ( motor rece ) se ineaca , atunci nu ai aprinderea pusa la punct sau insuri carburatorul are probleme . NU are voie sa se inece indiferent la ce punct tragi socul , motorul fiind rece . La cald se intampla intr-adevar ce spui tu cu inecatul , dar asta-i alta treaba .
*



Inca o data: citeste cu atentie, am scris ca nu se tine nu ca nu se trage! Si am mai spus ca merge dar innecata! Asta inseamna ca are mai multa benzina decat este nevoie!

QUOTE(marius80_eugen @ 29 Jan 2006, 03:27)
5."daca termostatul functioneaza bine si inchide perfect pui degeaba cartonul" -> adica ??? Vrei sa-mi spui ca nu conteaza ca sufla din fata un uragan la 40 km/h cu temp de -15 ' C sau nu sufla nici un fel de curent , are acelasi efect nu ??? Cartonul este pus pentru ca radiatorul sa nu mai primeasca (,) curent rece in el pentur a se incalzi mai repede . Nu ma intereseaza termostatele si termocuplele , ci pur si simplu sa se incalzeasca mai repede antigelul din radiator !
*



Pe tine te intereseaza sa se incalzeasca antigelul din radiator?!!! radmasa.gif Citeste aici cum functioneaza circuitul de racire si mai discutam:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=33102
Tine cont ca am spus ca termostatul trebuie sa lucreze perfect!

QUOTE(marius80_eugen @ 29 Jan 2006, 03:27)
6."Evident ca se incalzeste habitaclul mai repede dar n-ai observat ca daca umiditatea relativa e mare ti se aburesc geamurile? " Ce are a face coada vacii cu stampila ??? Caldura generata de radiator nu contine umiditate daca afara nu ploua sau ninge sau nu am spalat masina ( pe canceru' asta ???!!??? )
*



Nu stiu cat ai inteles dar era vb de recirculare. Iar la recirculare aerul este tras din interiorul masinii, aer care are o umiditate ridicata datorita respiaratiei ocupantilor. Urca 4 oameni in masina si porneste recircularea si vai vedea cum se aburesc geamurile instantaneu!
Si inca ceva: te-as ruga sa folosesti cuvantul calorifer pentru radiatorul aerotermei ca sa nu se confunde cu radiatorul de racire!

QUOTE(marius80_eugen @ 29 Jan 2006, 03:27)
7."Daca insa bateria e proasta cat crezi tu ca apuca sa se incarce in 30 de sec? Oricum nu vad ce poate sa dauneze ca stingi farurile inainte sa opresti motorul! Asa ca poate ca nu e un sfat rau. Dar daca stai 5 min cu motorul pornit dupa ce parchezi... mai bine iti cumperi alta baterie!" Nu am spus ca bateria e proasta ! Nici eu nu am spus ca dauneaza oprirea consumatorilor inainte de oprirea motorului , ba chiar asta sfatuiam si eu ! Nu am spus sa mai stea 5 minute !!!! ci 30 de secunde !!! Omule' tu stii sa citesti ce scriu altii ?
*



Eu stiu sa citesc; tu?! Sau poate memoria ta nu reuseste sa retina decat ultima fraza? Uite ce e: desi nu se intampla nimic rau daca stingi farurile inainte sa opresti motorul, sfatul tau este complet inutil! Tu chiar esti convins ca cele 30 de secunde pot pregati bateria pentru o noapte de ger? Crezi ca daca intamplator gresesc si opresc motorul inainte sa sting farurile ar trebui sa-l pornesc si sa-l las sa mearga 30 de secunde pentru a creste semnificativ sansele ca masina sa porneasca dimineata?! 166.gif


Sper ca aici sa se incheie acesta disputa pentru ca deja am deviat de la subiect! Vreti sa va protejati masina? Evitati pe cat posibil gropile si aglomeratia, suprancalzirea motorului sau folosirea lui la parametrii maximi, nu montati subwoofer-re sau alte sisteme audio puternice care dau vibratii ce dauneaza caroseriei, utilizati piese si alte consumabile recomandate de producator, chiar daca sunt mai scumpe, faceti reviziile la timp... In rest impacati-va cu ideea ca masina nu va ramane noua orice ati face. Totul pe lumea asta imbatraneste, dar macar sa n-o faca degeaba!


--------------------
Hyundai/ex Renault I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp aprilie 2022/iunie 2006
"Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 29 Jan 2006, 13:46
Post #37


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(zax @ 29 Jan 2006, 11:35)
Nu am zis ca nu are filtru dezumidificator ci ca nu cred ca are. Daca voi ziceti ca are, ok, va cred. Eu nu am solenza dar am avut ocazia sa merg cu una pe ploaie, 2 persoane in masina, iar aeroterma (desi motorul era rece) a dezaburit imediat parbrizul.
*
Credeti ca puteti sa-mi spuneti si mie cum arata aceste filtre "de dezumidificare", principiul de functionare si pe unde ar trebui sa fi amplasate?
Presupunand ca ele ar exista.
Si care ar fi necesitatea lor la masinile cu AC?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 30 Jan 2006, 00:23
Post #38


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Am inteles ca acest rol l-ar avea acel condensor din instalatia de A/C . Parerea mea , dupa ce am schimbat filtrul de polen este ca si in momentul in care dai pe recirculare aerul trece tot prin acel filtru . Adica indiferent daca ia aerul de afara sau din interior , tot il trece prin filtrul de polen . Eu asta am observat ! Acum nu stiu daca filtrul de polen are vre-un fel de rol dezumidificator , dar ... e acolo si parerea mea este ca aerul trece prin el la recirculare .
Offtopic : ZAX - la ce sa fiu mai "open mind" ? Ca eu iti repet ca nu am invatat nimic din ce mi-ai spus tu . Si la mine la fosta Berlina se dezaburesc geamurile daca dau drumul la aeroterma si acolo chiar ca nu exista nici un filtru , pentru ca dezaburirea parbrizului este una din functiile aerotermei !
"Nu am zis ca nu are filtru dezumidificator ci ca nu cred ca are " Pai si care e diferenta ? radmasa.gif
Consumul pe care l-am spus se refera la echivalentul unui consum in timpul mersului -> 0.8-1.2% , ca un consum instantaneu !
"LATER EDIT: daca cineva nu intelege de ce masina consuma mai mult in a 4-a decat in a 5-a sa scrie si ii explic, fara nici o suparare. Altfel presupun ca toata lumea intelege asta si nu mai ocup spatiul aici!" Ce legatura are ??? Oricum buna idee !
Ontopic : Eu opresc consumatorii din obisnuinta si ar fi o idee buna daca si alte persoane ar face la fel si astfel se renunta si la vechiul obicei de a uita farurile aprinse sau alti consumatori ! ( ca apoi dimineata sa aiba surprize-surprize ) Eu am dat exemplu de 30 sec , poate fi mai mult sau mai putin , fiecare cat se rupe la buzunar in beneficiul masinii , dupa parerea mea . Nu pot spune eu cat se semnificative sunt cele 30 de secunde , cert este ca dimineata la pornire , pentru orice masina , orice mA este folositor ! Deci , de ce sa consumi in plus daca tot nu mai ai nevoie de faruri si caldura ( fiind parcat deja ) , si de ce sa nu te gandesti ca mai se incarca catusi de putin bateria pentru pornirea friguroasa de dimineata .
Si acum sa iti mai spun ca daca esti atent se poate auzi chiar si alternatorul cand este in sarcina si cand nu mai incarca atat de tare . Eu am invatat sa-l ascult si noaptea , cand e liniste si ajung in parcare aud cand nu mai incarca in forta bateria si asta se intampla cam dupa 30 sec - 1 min dupa ce am oprit toti consumatorii . Eu nu oblig pe nimeni sa faca la fel ca mine , pur si simplu v-am spus parerea mea .
Alte sfaturi : 1.daca banuiti ca a doua zi va fi polei si gheata pe masina , ar fi o idee buna sa puneti pungi pe parbriz si pe oglinzi ! Dimineata veti fi mandri de voi ...
2. O alta idee ar fi sa bagati putin lichid de dezghetare yale in butucii de la usi si portbagaj , pentru a putea deschide dimineata masina usor .
3. Incercati pe cat posibil sa nu lasati trasa frana de mana iarna . Va puteti trezi cu sabotii inghetati si blocati !
4. In timpul in care se incalzeste masina , puteti sa mai dezghetati amortizoarele , prin apasari laterale repetate . Astfel nu va mai zdruncina si nu mai trozneste din toate incheieturile cand plecati dimineata .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zax
post 30 Jan 2006, 10:03
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 724
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




QUOTE(marius80_eugen @ 30 Jan 2006, 02:23)
Am inteles ca acest rol l-ar avea acel condensor din instalatia de A/C . Parerea mea , dupa ce am schimbat filtrul de polen este ca si in momentul in care dai pe recirculare aerul trece tot prin acel filtru . Adica indiferent daca ia aerul de afara sau din interior , tot il trece prin filtrul de polen . Eu asta am observat ! Acum nu stiu daca filtrul de polen are vre-un fel de rol dezumidificator , dar ... e acolo si parerea mea este ca aerul trece prin el la recirculare .
*



Cine ti-a zis tie ca slz are filtru de polen? Nu zic ca nu are dar cea mai ieftina masina cu aer conditionat are filtru de polen!? Eu zic sa te mai gandesti! Ceea ce ai schimbat tu este intr-adevar un filtru dar nu de polen. Orice instalatie de climatizare are niste filtre care sa opreasca praful si alte impuritati dar pana la filtru de polen e cale lunga! Aerul trece prin schimbatorul de caldura, printre tevile in care este freon si care sunt reci. La contactul cu aceste tevi o parte din vaporii de apa condenseaza dar si asta e departe de un filtru de dezumidificare. Probabil ca totusi asta ajuta un pic daca tot se omoara lumea pe aici ca se simte o diferenta dar in scurta experienta care am avut-o cu slz pe ploaie am fost f multumit de aeroterma chiar cu motorul rece. Iar aerul conditionat consuma benzina!

QUOTE(marius80_eugen @ 30 Jan 2006, 02:23)
Offtopic : ZAX - la ce sa fiu mai "open mind" ? Ca eu iti repet ca nu am invatat nimic din ce mi-ai spus tu .
*



Mda... eu nu ma mai mir!

QUOTE(marius80_eugen @ 30 Jan 2006, 02:23)
Si la mine la fosta Berlina se dezaburesc geamurile daca dau drumul la aeroterma si acolo chiar ca nu exista nici un filtru , pentru ca dezaburirea parbrizului este una din functiile aerotermei !
*



De fapt ti se dezaburea parbrizul! Evident, pentru ca aeroterma produce un curent de aer care trecand pe langa parbriz il usuca, la fel cum rufele se usuca mai repede afara in vant decat intr-un balcon inchis!

QUOTE(marius80_eugen @ 30 Jan 2006, 02:23)
"Nu am zis ca nu are filtru dezumidificator ci ca nu cred ca are " Pai si care e diferenta ?  radmasa.gif
*



Diferenta este ca nu am impus ceva ci doar am exprimat o parere care, spre deosebire de ineptiile tale, este cat de cat argumentata!

QUOTE(marius80_eugen @ 30 Jan 2006, 02:23)
Consumul pe care l-am spus se refera la echivalentul unui consum in timpul mersului  -> 0.8-1.2% , ca un consum instantaneu !
*



Explica-ne si noua te rog cum faci tu echivalenta intre consumul la ora si consumul la suta de km!? Personal sunt foarte curios! Oi fi inventat tu o noua matematica!

QUOTE(marius80_eugen @ 30 Jan 2006, 02:23)
Eu am dat exemplu de 30 sec , poate fi mai mult sau mai putin , fiecare cat se rupe la buzunar in beneficiul masinii , dupa parerea mea .
*



Deci revenim la faptul ca ar trebui sa lasi masina 5 min sau mai mult! Hotaraste-te, spui asta sau nu?

QUOTE(marius80_eugen @ 30 Jan 2006, 02:23)
Deci , de ce sa consumi in plus daca tot nu mai ai nevoie de faruri si caldura ( fiind parcat deja ) , si de ce sa nu te gandesti ca mai se incarca catusi de putin bateria pentru pornirea friguroasa de dimineata .
*



Corect de ce sa consumi in plus cand poti sa te duci in casa, avand o baterie buna!? (pentru eugen ca tu sigur nu ai intles: ma refer la consum de carburant!)

QUOTE(marius80_eugen @ 30 Jan 2006, 02:23)
Si acum sa iti mai spun ca daca esti atent se poate auzi chiar si alternatorul cand este in sarcina si cand nu mai incarca atat de tare . Eu am invatat sa-l ascult si noaptea , cand e liniste si ajung in parcare aud cand nu mai incarca in forta bateria si asta se intampla cam dupa 30 sec - 1 min dupa ce am oprit toti consumatorii .
*



Nu toti au auzul fin ca al tau, sa auda curentul cum trece prin fire. Pentru noi, ceilalti, exista martori de bord care ne arata cand sunt probleme!

QUOTE(marius80_eugen @ 30 Jan 2006, 02:23)
Alte sfaturi : 1.daca banuiti ca a doua zi va fi polei si gheata pe masina , ar fi o idee buna sa puneti pungi pe parbriz si pe oglinzi ! Dimineata veti fi mandri de voi ...
*



radmasa.gif Nu esti sanatos! Tu chiar nu vrei sa te duci seara mai repede in casa?

QUOTE(marius80_eugen @ 30 Jan 2006, 02:23)
2. O alta idee ar fi sa bagati putin lichid de dezghetare yale in butucii de la usi si portbagaj , pentru a putea deschide dimineata masina usor .
*



Sau in cazul in care au inghetat yalele poti sufla un pic in ele si se dezgheata imediat!

Pentru Marius: tot ce am scris aici nu este pentru tine, pentru ca sunt sigur ca nici de data asta nu vei reusi sa intelegi nimic. Daca totusi crezi ca ma poti contrazice astept argumente si nu vorbe ca tu faci asa si pe dincolo, ci de ce faci asta! Aici este un forum tehnic, iar parerile ar trebui sa fie tehnice! Oricum, iti atrag atentia ca deja esti cu totul in afara topicului!

This post has been edited by zax: 30 Jan 2006, 10:06


--------------------
Hyundai/ex Renault I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp aprilie 2022/iunie 2006
"Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Smeagol
post 30 Jan 2006, 10:43
Post #40


Membru ...


Group: Members
Posts: 238
Joined: 18 November 05
From: Timisoara




post-336-1110552475.gif
@Klaus:
Filtrul de umiditate sau controlul umiditatii se face prin condens/evaporare fortata. Cam ca si la instalatiile de aer conditionat mai destepte.

Nu am auzit/vazut pe masina asa ceva. Banuiesc ca ar fi o problema cu spatiul - unde sa inghesui camera in care se face condensul ? Pentru evaporare, este OK, nu ai nevoie de spatiu prea mare pentru "amestec".

This post has been edited by Smeagol: 30 Jan 2006, 10:45


--------------------
Dacia Logan Ambition 2006, 1.6 MPI - TM 10 ???
"Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentine
post 30 Jan 2006, 11:24
Post #41


Old Timer


Group: Members
Posts: 1.074
Joined: 20 September 03
From: California




QUOTE(Smeagol @ 30 Jan 2006, 10:43)
unde sa inghesui camera in care se face condensul
*

Hmm, sa vedem ... poate in condenser?! rolleyes.gif


--------------------
Ford Focus 2009
Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.

Atentie, atentie, si iar atentie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 30 Jan 2006, 11:37
Post #42


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




1. Pt. Zax: crezi, nu crezi, te mai gandesti sau nu, dar te informez ca in domeniul componentelor de pe solenza dai pe langa. Pe langa rau.
Solenza cu AC are filtru de polen, lucru pe care l-au descoperit si cei din fabrica dupa ce marty a facut prima oara aceasta descoperire, si a postat-o aici pe forum (cei din fabrica nu stiau ca are, pentru simplu motiv ca tubulatura de aer venea incapsulata de la turci. Tubulatura de aer este exact cea de pe clio.). Sunt niste topice pe la tutoriale care chiar iti arata cum sa-l schimbi. E adevarat ca sunt greu de gasit, ca au in titlu nume din astea alambicate gen "schimbare filtru polen" si altele asemenea...

Pt. Smeagol: pai e evident ca nu exista filtre de dezumidifcare pe masini... Poate instalatii de dezumidificare, asta e altceva. Insa daca ai AC cu vaporizator in bord, unde condenseaza apa, la ce ar mai fi nevoie de un "filtru" special pentru dezumidifcare? Insa observasem ca lumea vorbea fara sa inteleaga ce vorbeste, si m-am gandit sa le dau o tema DE GANDIRE, nu de cearta. Da' n-ai sa vezi...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zax
post 30 Jan 2006, 12:36
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 724
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




QUOTE(klaus @ 30 Jan 2006, 13:37)
1. Pt. Zax: crezi, nu crezi, te mai gandesti sau nu, dar te informez ca in domeniul componentelor de pe solenza dai pe langa. Pe langa rau.
Solenza cu AC are filtru de polen, lucru pe care l-au descoperit si cei din fabrica dupa ce marty a facut prima oara aceasta descoperire, si a postat-o aici pe forum (cei din fabrica nu stiau ca are, pentru simplu motiv ca tubulatura de aer venea incapsulata de la turci. Tubulatura de aer este  exact cea de pe clio.). Sunt niste topice pe la tutoriale care chiar iti arata cum sa-l schimbi. E adevarat ca sunt greu de gasit, ca au in titlu nume din astea alambicate gen "schimbare filtru polen" si altele asemenea...
*



Poate ca nu ma pricep eu foarte bine la ce are sau nu slz pe ea (am inceput sa ma interesez despre aceasta masina acum o luna cand m-am hotarat sa-mi cumpar) dar inca o data, am spus ca nu cred nu ca stiu ca nu are. Deci completarea ta este complet gratuita. Pe de alta parte, cum adica cei din fabrica nu stiau ca are? Pai ca orice filtru, asta de polen nu se schimba si el din cand in cand? Cum sa fie capsulat? Auzisem ca la masinile cu asa ceva (filtru de polen) este trecut in carnetul de service cand se schimba. Or fi astia de la Dacia cam ignoranti dar chiar sa nu stie ce pun pe masini?!
Daca vrei sa-mi raspunzi la intrebari ok, caci sincer mi-e mai simplu decat sa caut eu topicurile respective, dar totusi am deviat rau de la subiectul topicului asta. Cred ca mai bine deschidem un alt topic pentru instalatia de racire decat sa continuam aici sau cineva poate pune un link catre unul deja deschis si mutam discutia asta acolo.


--------------------
Hyundai/ex Renault I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp aprilie 2022/iunie 2006
"Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
i96nds
post 30 Jan 2006, 12:47
Post #44


Stefan


Group: Moderatori
Posts: 2.708
Joined: 16 May 03
From: Bucuresti




zax, filtrul asta se schimba cand se imbacseste. El insa nu are carbon in el asa ca nu trateaza aerul care intra in masina, asa cum se intampla la masinile mai scumpe. Insa el impiedica particulele mari sa intre in masina. De aia i se mai spune si filtru de praf, considerand ca e cam pretentios sa ii zicem filtru de polen.
Pozitia lui e cam tampita si nu e tocmai evidenta, de aia cei de la service nu prea il gaseau la incepului vietii SLZ. Acum il stiu si ei. Deci nu e tocmai capsulat dar e cam ascuns.

A/C e bun si iarna la dezumidificare. Pur si simplu prin condens pe o suprafata rece se produce scoaterea umiditatii din aer. Asta e principiul la orice masina cu A/C dar si la aparatul de A/C de apartament.
Din pacate A/C nu functioneaza daca sunt temperaturi sub nu stiu exact cate grade. Deci la -10grade Celsius nu va mai ganditi la A/C ca sa plimbati freonul pe acolo.

Cat despre pornire.... eu las motorul sa se incalzeasca pe loc cam 30 secunde dupa care plec usor, fara sa o fortez. Abia dupa 3-5 minute de mers incepe sa fie mai "elastic" motorul. Pana atunci nu accelerez brusc si o iau incet.


--------------------
Dacia SLZ Scala 1.4/2003 - B-77-XXX
Stefan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 30 Jan 2006, 13:01
Post #45


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Mai zax draga, daca zici tu ca nu ai sustinut ca solenza nu are filtru de polen, im fac mea culpa, dar cred ca orice om care stie sa citeasca si sa inteleaga ce citeste ar fi perceput asa cum am perceput eu frazele matale (adica ai sustinut ca solenza nu are filtru de polen). Rog a se citi si partea cu "Eu zic sa te mai gandesti" si "pana la filtru de polen e cale lunga!". Poate ar fi cazul sa mai reflecteze si altii la ce zic si la cum se exprima...
Pentru o improspatare a memoriei:
QUOTE(zax @ 30 Jan 2006, 10:03)
Cine ti-a zis tie ca slz are filtru de polen? Nu zic ca nu are dar cea mai ieftina masina cu aer conditionat are filtru de polen!? Eu zic sa te mai gandesti! Ceea ce ai schimbat tu este intr-adevar un filtru dar nu de polen. Orice instalatie de climatizare are niste filtre care sa opreasca praful si alte impuritati dar pana la filtru de polen e cale lunga!
*


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 30 Jan 2006, 14:06
Post #46


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Offtopic : 1.Mai ZAX , chiar nu te potolesti , nu ? Oamenii cu Solenza iti spun ca Solenza are filtru de POLEN , eu iti spun chiar ca l-am si schimbat ( eu am Scala am precizat ) , exista tutoriale pentru schimbat filtrul si multi intreaba despre el , iar tu ii contrazici pe toti . Bravo mai , tine-o tot asa ! Intre a spune ca nu are si a spune ca tu crezi ca nu are nu este nici o diferenta . Concluzia noastra este : Parerea ta este ca nu are ! Dar se pare ca tu "crezi" multe lucruri . Si daca tot crezi ca Solenza e o masina slab dotata si romanii nu sunt in stare sa faca o masina la un anumit standat ( hai sa nu spunem european ca nu prea e ) , atunci de ce mai vrei sa-ti iei Solenza ?
Ontopic : 2.Instalatia de A/C functioneaza si la -10'C , doar ca trebuie sa lasi motorul sa se incalzeasca mai mult . Poti face proba sa-i mai dai drumul din cand in cand la A/C nu neaparat sa dezabureasca ceva , ci doar pentru a se mentine o anumita presiune in circuit , pentru a nu te trezi la vara fara freon in instalatie . Din instalatia de A/C , cu ajutorul acelui condensor , se scoate picaturile de apa prin un furtun care se gaseste lipit de peretele dintre compartimentul motor si cel al aerotermei . Multi au patit chiar sa fie uitat furtunul in habitaclu si a bagat tot condensul ( apa ) in interior sub mocheta . Si , romanii cand s-au apucat sa fabrice Solenza nu si-au bagat nasul prin instalatia de A/C pentru ca habar nu aveau si asa nu au avut de unde sa stie ca exista acest filtru . La mine in cartea tehnica si de intretinere nu este trecut filtrul de polen la concumabile sau in alta parte . Abia dupa 2004 se pare ca au facut legatura si ei si au considerat ca se schimba la 10.000 km . Pot spune ca la mine nu era schimbat dupa 23.000 km si arata jalnic . Acum baga caldura super , nu exista mirosuri neplacute si nici praf .
3."tubulatura de aer venea incapsulata de la turci" , adica erau deja montate toate piesele , fiind un mecanism foarte complex , iar ei nu trebuia decat sa-l monteze cu totul pe masina . La asta se referea colegul si nu la faptul ca era capsulat = turnat si nu se putea umbla la el .
Offtopic : 4."Aerul trece prin schimbatorul de caldura" - radmasa.gif asta este ultima tehnologie patentata de ZAX !!! Fugiti repede ca e promotie si instalare gratuita . Tehnologia provine de la SUPER-BERLINA-ZAX , nu contine consumabile si nici nu creste consumul !
5. A/C poate genera aer rece sau cald , in functie de ce comanda ii dai !!!
6. Am o veste pt tine , domnule ZAX , la Solenza nu ai indicator de incarcare in baterie ! Seara , cand stii ca nu mai ai nevoie de ea pana dimineata , eu nu am spus ca trebuie sa mai stai inca 5 minute !!! Iar zgomotul de incarcare il auzi de la alternator si nu din fire cum spui dumneata !
7." Mda... eu nu ma mai mir! " - Nu te miri ca nu am invatat nimic . Ok , sunt de acord . Pai eu te rog un singur lucru : spune-mi si mie ce lucruri folositoare , sigure si corecte ne-ai spus , demne de "invatat' de la dumneata ! Iar eu promit ca le voi invata pe din afara si le voi repeta de trei ori dimineata , o data la prnaz si de doua ori seara sa nu le uit !
8."Nu esti sanatos! Tu chiar nu vrei sa te duci seara mai repede in casa? " Stii cum arata un warn ??? Spre informatia ta , mie chiar imi place masina pe care o am si in fiecare zi incerc sa o fac mai buna si mai confortabila , deci pentru mine este o placere sa fiu in masina . Daca seara este cald si bine , apai dimineata , nu pot spune ca este la fel , iar daca tie iti place sa fugi repede cand e cald si bine si preferi sa stai dimineata inca vre-o 10-12 minute in plus sa incerci ( pentru ca foarte greu reusesti ) sa cureti toata gheata de pe parbriz si de pe oglinzi ( ca aici chiar este un chin ) , nu am nimic sa-ti spun . Topicul era despre ce faci cand pornesti motorul , iar eu am incerca sa sugestionez faptul ca , daca seara ai grija cum o lasi dimineata este mult mai usor de pornit si de pregatit de drum .
Iar raspunsul meu pentru tine este ca NU , eu NU ma grabesc sa ma duc seara in casa ! Iar dimineata NU am o placere deosebita sa stau o ora din cauza ca nu m-a dus capul seara sa am grija de ea .
9." Sau in cazul in care au inghetat yalele poti sufla un pic in ele si se dezgheata imediat! " - Daca mai continui cu sfaturi din astea iti voi spune eu pe PM unde sa sufli tu si cu siguranta se va dezgheta ! radmasa.gif Daca dai cu lichid pe parbriz si dupa 3 ture el ingheata tu ne spui noua sa suflam in incuietori ? Tu crezi ca mai sunt atat de scurte cheile ca la berlina ta ? La portbagaj este cheia de contact si la cat de lunga e poti sa sufli pana la primavara . Mai repede incerci sa incalzesti altfel intr-o situatie de urgenta absoluta si anume cu un pi patrat si apoi nu mai inchizi portbagajul pana nu bagi solutie de dezghetat , spirt sau cel putin pe moment putin antigel .
Mai , deoarece argumentele prezentate de tine sunt imbatabile , prefer sa nu-ti mai raspund la ineptii . Daca tu crezi ca ai dreptate , CREZI dar nu esti SIGUR , atunci nu putem sa consideram ca este o parere SIGURA . A spune cuiva ceva , cu siguranta este parerea ta , dar trebuie cel putin sa fii SIGUR tu ca este corecta .
Esti cam nehotarat ... sau nu ... sau ... da ?!?
10." Poate ca nu ma pricep eu foarte bine la ce are sau nu slz pe ea (am inceput sa ma interesez despre aceasta masina acum o luna cand m-am hotarat sa-mi cumpar) dar inca o data, am spus ca nu cred nu ca stiu ca nu are. Deci completarea ta este complet gratuita " . Gura pacatosului adevar graieste ... dar daca intr-o luna te iei la contraziceri cu altii care au masina de ani de zile ... si mai ai si atitudinea asta ...
"caci sincer mi-e mai simplu decat sa caut eu topicurile respective " ... si lenea e cucoana mareeee ....
"Cred ca mai bine deschidem un alt topic pentru instalatia de racire decat sa continuam aici sau cineva poate pune un link catre unul deja deschis si mutam discutia asta acolo" - cu ce scop ? majoritatea sunt de acord cu filtrul de polen si cu condensorul si in principiu cu ce se stie despre ele , numai tu esti Gica Contra .
Iar sfatul ala al tau cu gropile ... la topicul "Ce fac dupa ce pornesc motorul (iarna)? " mai bine ai tu grija la ele , ca vad ca le cam iei la rand .
Ontopic : Acum cativa ani mi-a spus un taximetrist ( pe Nova ) ca el punea un fel de plapuma peste motor ( cand era viscol mare ) si cica proteja motorul si bateria ( nu ca ar fi inghetat ) de inghet si ii pornea mai repede dimineata .
Ce parere aveti despre pornirea de la distanta ? Adica sa se incalzeasca putin motorul pana cobori la masina . Ca tot erau unii contra consumului de benzina ... Ati folosi asa ceva ? Dar o husa pentru masca fata a masinii cu o aerisire mai limitata ? ( gen piele sau ceva asemanator ) Am vazut la cateva masini straine .

This post has been edited by marius80_eugen: 30 Jan 2006, 14:08


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zax
post 30 Jan 2006, 18:15
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 724
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




QUOTE(klaus @ 30 Jan 2006, 15:01)
Mai zax draga, daca zici tu ca nu ai sustinut ca solenza nu are filtru de polen, im fac mea culpa, dar cred ca orice om care stie sa citeasca si sa inteleaga ce citeste ar fi perceput asa cum am perceput eu frazele matale (adica ai sustinut ca solenza nu are filtru de polen).  Rog a se citi si partea cu "Eu zic sa te mai gandesti" si "pana la filtru de polen e cale lunga!". Poate ar fi cazul sa mai reflecteze si altii la ce zic si la cum se exprima...
Pentru o improspatare a memoriei:

"Cine ti-a zis tie ca slz are filtru de polen? Nu zic ca nu are dar cea mai ieftina masina cu aer conditionat are filtru de polen!? Eu zic sa te mai gandesti! Ceea ce ai schimbat tu este intr-adevar un filtru dar nu de polen. Orice instalatie de climatizare are niste filtre care sa opreasca praful si alte impuritati dar pana la filtru de polen e cale lunga!"
*



Ce mama dracu' sunteti toti porniti impotriva mea?! De marius eugen asta m-am lamurit dar despre tine parca aveam o parere buna! Pai fix in citatul pe care l-ai dat tu am spus: "nu zic ca nu are dar..." eu nu cred pentru ca este o varianta ieftina, ca si clio de altfel iar pentru asta se scot cat mai multe "delicatesuri" de pe ele. Filtrul de polen nu este filtru de praf ci un filtru mai special care ii protejaza pe cei cu sistemul respirator mai sensibil!

Pentru marius: deja m-am plictisit sa citesc posturile tale, si mai ales sa stau sa-ti explic puct cu punct unde gresesti. Nu vrei sa gandesti, e problema ta, n-ai decat sa dormi in masina din partea mea daca tu crezi ca asta o face mai fiabila si mai confortabila.
In legatura cu ceea ce afirm: unele lucruri le stiu sigur, altele le banuiesc dar spre deosebire de tine am curajul sa admit ca nu stiu unele lucruri si sa accept o alta opinie daca e bine argumentata. Tu in schimb esti absolut sigur de tot ceea ce spui, nu gresesti cu nimic si te pricepi la tot. De fapt tu chiar poti trage concluzii pentru toata lumea.
SLZ e o masina mai ieftina decat alte masini "de nivel european" si in consecinta mai proasta. Asta nu o face insa o masina proasta, mai ales ca eu (si nu cred ca sunt singurul) o compar cu berlina. Cu asta am incheiat aceasta polemica cu tine. E clar ca ai mintea prea odihnita pentru ca eu sa am vreo sansa in fata ta!



--------------------
Hyundai/ex Renault I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp aprilie 2022/iunie 2006
"Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lucian BLK
post 30 Jan 2006, 18:49
Post #48


membru blue extreme


Group: Members
Posts: 621
Joined: 20 April 04
From: Pitesti - Bucuresti




QUOTE(zax)
Pai fix in citatul pe care l-ai dat tu am spus: "nu zic ca nu are dar..." eu nu cred pentru ca este o varianta ieftina

SLZ  e o masina mai ieftina decat alte masini "de nivel european" si in consecinta mai proasta.


zax fratioare, daca nu te pricepi la ceva mai bine-ai face sa taci nu sa-ti dai cu parerea. Cu parerea poti sa-ti dai pe la cafenea! Oricum, logica ta ma uimeste! Succes la bula!


--------------------
Renault Megane Bicorp 1.6 16V 2007
Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 30 Jan 2006, 19:19
Post #49


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(marius80_eugen @ 30 Jan 2006, 14:06)
Ontopic : 2.Instalatia de A/C functioneaza si la -10'C , doar ca trebuie sa lasi motorul sa se incalzeasca mai mult.

blink.gif Da' di și bre? Să nu-l răcească A/C-ul?

QUOTE
Offtopic : 4."Aerul trece prin schimbatorul de caldura" - radmasa.gif  asta este ultima tehnologie patentata de ZAX !!! Fugiti repede ca e promotie si instalare gratuita . Tehnologia provine de la SUPER-BERLINA-ZAX , nu contine consumabile si nici nu creste consumul !
*


Hai că aici mi-ai spulberat ultima brumă a cunoștințelor în legătură cu subiectul. Cum se numește chestia aia prin care trece aerul și se încălzește/răcește? blink.gif

QUOTE
5. A/C poate genera aer rece sau cald , in functie de ce comanda ii dai !!!

Poate la răposata mașină a lu' Berbecali, da' nu cred că la SLZ. A, instalația de climatizare a mașinii! La aia te referi? De acord cu tine!


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
crocky
post 30 Jan 2006, 19:44
Post #50


daciot/renaultist


Group: Members
Posts: 214
Joined: 4 October 04
From: Bucuresti




post-336-1110552475.gif
Acum are ceva dreptate si zax . In sensul in care filtrul acela de la a/c la solenza nu este chiar recunoscut a fi filtru de polen ci "de particule" (scrie si in cartea de revizii de el), adica nu e asa de fin incat sa opreasca si polenul. Din fericire nu avem alergie la asa ceva.

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4425&hl= despre filtre de polen/praf/particule...... smile.gif


Oricum topicul asta vad ca naste pasiuni si in plus a luat-o complet pe aratura. Ca sa nu mai zic ca aceasta chestiune (a pornirii masinii iarna) e valabila la orice masina pe injectie.

@zax: ia-ti solenza si dupa aia mai vorbim smile.gif


--------------------
Dacia/Renault Sandero Stepway II/Laguna II 0.9TCe/1.9dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zax
post 30 Jan 2006, 20:34
Post #51


Membru autentic


Group: Members
Posts: 724
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




QUOTE(crocky @ 30 Jan 2006, 21:44)
@zax: ia-ti solenza si dupa aia mai vorbim  smile.gif
*



Mda... eu as cam spera sa nu mai fie nevoie! popa.gif

QUOTE(crocky @ 30 Jan 2006, 21:44)
Oricum topicul asta vad ca ... a luat-o complet pe aratura.
*



Pai le-am zis si eu de vreo cateva ori dar vad ca baietii tin neaparat sa ma convinga ca are filtrul ala. Totusi imi doresc tare mult sa nu ma insel, pentru ca inca un filtru inseamna o cheltuiala de intretinere in plus pe care chiar nu mi-o doresc. Pana acum n-am murit fara filtru de polen... e adevarat ca berlina se si aeriseste mai repede...
Inca o vorba si au am incheiat cu filtrul asta... inainte de a ma hotari pe SLZ am facut o comparatie intre Peugeot 206 si clio. Astia de la Peugeot zic ca are filtru de polen... oare Renault-ul e atat de idiot incat sa nu se laude cu asta?
Ma rog, o fi plezneala, cum zicea cineva pe aici dar oricum nu filtrul ala m-a atras la SLZ.


--------------------
Hyundai/ex Renault I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp aprilie 2022/iunie 2006
"Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 30 Jan 2006, 22:29
Post #52


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE(zax @ 30 Jan 2006, 20:34)
[...] pentru ca inca un filtru inseamna o cheltuiala de intretinere in plus pe care chiar nu mi-o doresc.[...]
*
S-ar putea renunta si la filtrul de aer de la motor, ba chiar si la cel de ulei. Ar fi reviziile mai ieftine...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 30 Jan 2006, 23:14
Post #53


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Offtopic : Bai dar mai sunteti multi ? Climatizarea impreuna cu A/C-ul poate da si caldura , nu numai aer rece !!! Voi nu mai dati drumul la A/C din cand in cand pentru a se pastra presiunea si calitatile freonului ? Cand dati drumul la caldura si dati drumul si la A/C , ce se intampla ?
Pentru ZAX : dorinta iti va fi indeplinita daca veo lua Scala Prima sau oricare versiune fara A/C . Si daca tot vrei sa nu ai batai de cap mai bine si fara servo-directie ca tot se duce cate un semering ( ca la mine ) sau cate o conducta de presiune ( ca la altii din forum ) . De geamuri electrice nici vorba ca astea daca se strica te costa o gramada . Si apoi de ce Solenza si nu SuperNova , ca are acelasi motor si costa mai putin cu vre-o 1000 - 1200 euro . Si e adevarat ca intre Berlina si DNS este o diferenta de vre-o 1500 de euro ( aproape inca o masina care nu are probleme cu filtrul de polen ca nu are A/C ) Deci daca vrei intr-adevar sa nu ai problemele noastre solutia ideala ar fi sa ramai la Super-Berlina-ZAX si astfel ramai cu o multime de bani , nu vei avea problemele noastre si in nici un caz grija cu pornirea de dimineata pentru ca a ta nu necesita nici un fel de incalzire dimineata si nici o mica menajare de consum la baterie seara .
P.S. Se stie ca Renault Clio are filtru de polen , pentru ca de fapt eu am inteles ca de aici le-a venit si ideea "alor nostrii de pe forum " sa verifice si ei acum cativa ani chiar . Daca eu am fost la reprezentanta Renault si mi-au spus ca au pt Clio si filtru de praf ( 450.000 ) , dar si de polen ( 870.000 ) , va dati seama ca se stia despre Clio ca are .
Ontopic : Pentru cei care au Solenza sau alta masina pe injectie sau care au sfaturi UTILE pentru pornire dimineata sau pentru pregatirea de cu seara a masinii , sunt rugati sa ne mai dea cateva idei pentru a prelungi viata motorului , a nu forta masina in conditiile unor temperaturi scazute si pentru a nu avea surprize neplacute !
Alte cateva sfaturi pe care le-am aflat si eu astazi : daca s-a spalat masina in cursul zilei e bine ca in aceeasi zi sa mai curatati inca o data chederele si sa fie uscate . Inca o idee ar fi sa fie unse cu ulei siliconic pentru a se pastra moi si sa nu inghete , pentru ca uleiul siliconic nu permite apei sa ramana pe aceeasi suprafata cu el .

This post has been edited by marius80_eugen: 30 Jan 2006, 23:24


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zax
post 31 Jan 2006, 08:47
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 724
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




QUOTE(klaus @ 31 Jan 2006, 00:29)
S-ar putea renunta si la filtrul de aer de la motor, ba chiar si la cel de ulei. Ar fi reviziile mai ieftine...
*



Gata, mi-am schimbat parerea si despre tine. Filtrele precizate de tine mai sus sunt necesare, asa cum este si cel de praf pentru A/C. Filtrul de polen ajuta numai la sistemul respirator al ocupantului sensibil iar eu personal nu am asemenea sensibilitati.(marius: asta este un raspuns si pentru tine)
In concluzie, gluma ta e gratuita. Parca nu-mi vine sa cred ca esti si tu un marius caruia ii place sa scrie ceva numai ca sa se vada ca a fost si el pe aici. Uita-te un pic pe posturile lui si ai sa vezi ca f multe sunt off topic. Si nu doar aici. Tu parca nu esti asa. Sau n-am cautat destul?

This post has been edited by zax: 31 Jan 2006, 08:49


--------------------
Hyundai/ex Renault I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp aprilie 2022/iunie 2006
"Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 31 Jan 2006, 10:35
Post #55


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Offtopic : Domnule , nimic nu e gratuit pe lumea asta ! radmasa.gif Filtrul de praf ajuta doar la retinerea prafului , a frunzelor si a mizeriilor mai mari care pot intra prin instalatia de A/C . Filtrul de polen , in afara de ce face cel de praf , mai retine si polenul si uneori chiar si mirosurile . Filtrul de polen sau de praf sunt identice ca marimi , dar difera filtrul .

Ontopic : Haideti mai , nimeni nu mai are nici un sfat pentru frigul de dimineata ?


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DragosP
post 31 Jan 2006, 10:46
Post #56


Nu zic nimic...nou


Group: Moderatori
Posts: 4.929
Joined: 12 August 04
From: Lumea mea




QUOTE(marius80_eugen @ 30 Jan 2006, 23:14)
Climatizarea impreuna cu A/C-ul poate da si caldura , nu numai aer rece !!! Voi nu mai dati drumul la A/C din cand in cand pentru a se pastra presiunea si calitatile freonului ? Cand dati drumul la caldura si dati drumul si la A/C , ce se intampla ?
*


Aha, deci climatizarea pe cald + A/C = căldură. În acest caz, ai perfectă dreptate.

QUOTE
Si daca tot vrei sa nu ai batai de cap mai bine si fara servo-directie ca tot se duce cate un semering ( ca la mine )

O micuță corecție

Acu', pe bune, cel mai bun sfat pe care-l poate primi cineva în legătură cu motorul când sunt frigurile astea este să-l lase oprit! smile.gif


--------------------
Ceva de plastic . . - BRRC
Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviumac
post 31 Jan 2006, 13:47
Post #57


Membru


Group: Members
Posts: 148
Joined: 4 May 03
From: Bucuresti




asa, asa
deci pana dati voi raspunsul vine primavara si problema devine caduca :-8


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 31 Jan 2006, 15:40
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Primavara vine pentru foarte putin timp si se pare ca pana in martie vor fi temperaturi mici . Intr-adevar , cel mai bun sfat e sa nu folosesti masina daca sunt temperaturi f mici ( gen -20' C ) , si eu chiar m-am gandit la asta in prima dimineata cand a dat gerul ala tare si cand am auzit-o pe saracuta troznind din toate colturile . Dar si asa e bine sa fie pornita si miscata ( cel putin o mica tura prin cartier ) cel putin o data pe saptamana . Altfel , primavara te trezesti cu o masina ruginita , care nu mai porneste si care incepe sa aiba probleme din cauza pieselor care incep sa cedeze din cauza nefolosirii lor .
Merci pentru corectie ! smile.gif


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zax
post 31 Jan 2006, 16:20
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 724
Joined: 11 February 04
From: Bucuresti




QUOTE(Liviumac @ 31 Jan 2006, 15:47)
asa, asa
deci pana dati voi raspunsul vine primavara si problema devine caduca :-8
*



Cum sefule n-ai primit raspunsul!? Pai nu ti-a zis Tudor (si inca vreo doi) ca in carte scrie ca se incalzeste in mers?! Eu nu cred ca fabrica ar da un sfat care sa duca la uzarea prematura.


--------------------
Hyundai/ex Renault I30 1.5Tgdi 160cp/Clio Symbol Fidji 1.5dci 80cp aprilie 2022/iunie 2006
"Orice s-ar intampla, important este sa treci peste" (Gica, operator buldozer)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 5 Feb 2006, 15:06
Post #60


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




Stii , ca de fapt si vara la 25-27'C dimineata , la prima pornire , motorul tot "rece" se numeste ! Doar ca acolo poti aplica metoda ZAX si anume incalzire usoara in timpul mersului .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 13th May 2025 - 22:29
Forum Renault