Schimbare de viteza fara ambreiaj, Cum se face?
![]() ![]() ![]() |
Schimbare de viteza fara ambreiaj, Cum se face?
bucatzel |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|||
Andy_ACS |
![]()
Post
#2
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
"cum/daca poti pleca de pe loc fara ambreiaj" - cu motorul oprit bagi in treapta 1, apoi dai la cheie (demaror) cu masina in viteza - o sa smuceasca, o sa vibreze dar o sa porneasca.
X si Y se simt in momentul in care iese mai usor din viteza si intra mai usor in viteza. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
driverx |
![]()
Post
#3
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Nu mai simplu iei un cablu de ambreiaj si il tii in portbagaj. La fel si un cablu de acceleratie.
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#4
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Daca ar fi sa tii in portbagaj toate piesele ce ar putea sa cada la o dacie 1300 cu cutie in 4 trepte ai avea nevoie de break
![]() O alta solutie ar fi sa legi o sarma/sfoara si cand vrei sa bagi in viteza tragi de ea, faci haturi ca la diligenta ![]() Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Si asa, din piesa in piesa, ajung sa-mi iau o remorca, plina cu inca o dacie, gata demontata.
![]() Plus ca de exemplu in cazul prietenului ala al meu (renault 19) s-a rupt mecanismul de autostrangere al cablului pe pedala. Asa ca o trebuit sa schimbe toata pedala. Ma intereseaza mai mult ca idee de "proof of concept..." si cine stie, poate cuiva, o sa-i prinda bine o data. Soferii de tir stiu ca schimba fara sa tot calce ambreiajul. Eu speram ca-mi spune cineva niste cifre aproxmative pentru X si Y, pentru ca n-as vrea sa-mi testez duritatea pinioanelor experimentand. Din ce simt eu, ar fi cam 3500 si 2000, dar n-as baga mana in foc. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#6
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
Eu tot nu vad unde e tutorialul ...
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
nicu022003 |
![]()
Post
#7
|
![]() membru Group: Members Posts: 537 Joined: 27 February 07 ![]() |
Eu fac scoala pentru C si E si acolo am invatat sa scot fara ambreiaj, am incercat si pe masina mea si imi iese super bine
![]() |
--------------------
Volkswagen
Golf
2010
- B184PAN
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#8
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
ti-a trebuit scoala de C si E ca sa poti scoate din viteza fara ambreiaj ?
![]() |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
eu schimb fara ambreiaj de multe ori, indiferent de masina...trebuie sa simti momentul cand intra, totul se face din acceleratie..nu s-a stricat nimic pana acum.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
OAP |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
Se poate schimba fara ambreiaj la orice masina. Formula matematica nu poate fii aplicata , si doar bunul simt care sa iti indice cand sa o faci....nu mai comparati cu masinile facute pentru asa ceva (camioanele care au cutie hidramata...a nu se confunda cu cutia automata)
|
--------------------
.
.
. Pus astfel în luminã, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludeazã meandrele concretului.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(AR-18-MOS @ 7 Aug 2008, 20:46) My bad. N-am prea stiut unde sa-l pun, si m-am gandit ca daca primesc niste raspunsuri suficient de precise, se poate transforma intr-un tutorial (sau no, mai degraba trick ![]() Ca si principiu, ideea e urmatoarea: treapta a II-a , X rpm , 40 km/h treapta a III-a , Y rpm , 40 km/h Unde X si Y difera de la masina la masina. Tii ochii pe turometru si vitezometru vreo cateva schimbari (normale), si incerci sa-ti formezi niste repere ( turometru, scaun, urechi, ce ai la indemana ![]() Dupa care: In sus: 1. Urci cu cu a II-a pana la X ture 2. Scoti maneta la punctul mort 3. Duci motorul la Y ture 4. Impingi maneta intr-a III-a. Finut, pentru ca daca cumva caraie si nu vrea sa intre, nu impingi mai tare de maneta, ca sa vezi cine cedeaza primul. In jos: 1. Reduci intr-a III-a pana la Y ture 2. Scoti la punctul mort 3. Urci motorul la X ture 4. Impingi maneta intr-a II-a. Acelasi sitem functioneaza intre toate vitezele, cu mica mentiune ca X si Y s-ar putea sa difere la o schimbare II-III de o schimbare IV-V, functie de cum sunt etajate treptele. X si Y nu sunt batute in cuie, dar e bine ca marja de eroare sa nu fie mare. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
BZN |
![]()
Post
#12
|
![]() Itan convins Group: Members Posts: 3.590 Joined: 29 January 08 From: Rucar / Bucuresti ![]() |
Eu am mers de nevoie fara ambreiaj aproape 200km cu Tico ( burduful din capatul cablului s-a spart, apa a patruns si a inghetat ,iarna fiind) "simtind" turatia optima pt fiecare schimbare a vitezei...
|
--------------------
Tico 0,796 6v, 1998
/Logan 1,598 16v, 2009
.
- AGXXMAV / AGXXVAB
|
|
Victoras2001 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.840 Joined: 15 February 08 ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 7 Aug 2008, 16:46) Mai practic ar fi sa cari dupa tine o dacie gata de drum, nu demontata. ![]() QUOTE(argon @ 8 Aug 2008, 07:42) Te inteleg perfect ![]() QUOTE(argon @ 8 Aug 2008, 07:42) trebuie sa simti momentul cand intra, totul se face din acceleratie..nu s-a stricat nimic pana acum. Si reciproca e valabila! ![]() |
--------------------
ZAZ
Zaporojeþ
1969 Femeia nebatuta e precum o casa nematurata.
|
|
Fygaro |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 214 Joined: 11 July 05 ![]() |
Unii inca au impresia ca o cutie de viteze la masina e ceva asemanator cu un schimbator de viteze de bicicleta
![]() |
--------------------
Fiat
Punto
2003 1,2 16V 80Bhp
- RMS
|
|
baranga |
![]()
Post
#15
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
ca sa pleci de pe loc fara cablu de ambreiaj,bagi a 1a cu motorul oprit,dai la automat;masina va balbai,va tremura,etc dar in cele din urma va pleca de pe loc;ca sa schimbi,ca regula universla,pe la 2600 rpm nu mai accelerezi,o scoti pe liber usor,maneta o tii ca si cum ai scoate din viteza,dar nu tragi tare;o tii acolo in buze si la un moment dat iasa;o tii la fel maneta cand vrei sa bagi treapta;acuma mai depinde si de noroc
![]() |
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#16
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Nea bucatzel, puna mataluta mana pe creion si calculeaza diferenta intre trepte in functie de turatie.
Uite aici materiale ajutatoare:
http://www.miata.net/garage/tirecalc.html http://www.apexgarage.com//tech/gear_ratios.shtml ![]() This post has been edited by vis-a-vis: 12 Aug 2008, 20:05 |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Daca o sa insist sa schimb doar asa, clar o sa schimb dupa ureche... dar eu vreau sa am un punct dupa care sa-mi "calibrez" urechea. Si eu prefer sa-mi tin ochii pe drum, ca doar acolo se petrece "actiunea"
Merci de link-uri, m-am jucat un pic cu ele, si au reusit sa-mi confirme ce mi-a aflat deja urechea wk asta ![]() X si Y sunt ~3000 respectiv ~2000 pentru dacie cu cutie in 4. ![]() ![]() Schimbatul in sus e relativ simplu, daca nu stai sa pierzi timpul. Pana ai dus maneta din punctul mort la intrarea in urmatoarea viteza, deja ar trebui sa fii aprox. la turatia necesara. Schimbarile in jos sunt mai tricky. Trebuie sa fii atent cat sui turatia motorului , pentru ca daca o sui mai mult decat trebuie, nu intra. si tre' sa reincerci... timp in care, cum zicea vis-a-vis, pierzi viteza, ceea ce inseamna ca turatia care iti trebuie e mai mica decat cateva secunde mai inainte. (ce puteti sa cititi de aici: mi-au iesit mult mai multe schimbari in sus, decat in jos ![]() Si mai am o observatie la ce am scris inainte. Inainte de a scoate din viteza, luati un pic piciorul de pe acceleratie, astfel incat masina sa fie intr-un mers constant, si nu in sarcina... pentru ca daca motorul trage de cutie, care trage de roti, care trag de drum in spate, s-ar putea ca cineva sa nu fie exagerat de fericit. La fel si la frana de motor... piscati un pic acceleratia fix inainte de a scoate maneta. la fel... foarte putin, cat sa nu mai fie cutia in sarcina. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
RIon |
![]()
Post
#18
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
urmatorul topic va fi despre adaptarea unui schimbator Shimano?
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
xcss |
![]()
Post
#19
|
![]() Born to Be Epic Group: Members Posts: 1.669 Joined: 24 August 07 ![]() |
Sa ma trazneasca daca pricep de ce ar vrea cineva sa schimbe vitezele fara ambreiaj... si de mai multe ori...
This post has been edited by xcss: 12 Aug 2008, 22:39 |
--------------------
-
-
- Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
|
|
RIon |
![]()
Post
#20
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Mai erau unii care intrebau de la ce buton se poate deconecta ABS-ul... mushurendabadubadaba....
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(xcss @ 12 Aug 2008, 23:33) Sa ma trazneasca daca pricep de ce ar vrea cineva sa schimbe vitezele fara ambreiaj... si de mai multe ori... Daca ai fi citit post-ul de inceput, si post-ul lui bzn: QUOTE(BZN @ 8 Aug 2008, 23:26) Eu am mers de nevoie fara ambreiaj aproape 200km cu Tico ( burduful din capatul cablului s-a spart, apa a patruns si a inghetat ,iarna fiind) "simtind" turatia optima pt fiecare schimbare a vitezei... ai fi vazut ca o consider mai degraba o chestie de nevoie. Sper sa nu am nevoie, dar nu strica sa stiu. recunosc, mai am eu un pitic, numit "pentru ca se poate" ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
roland |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Admitem ca se poate schimba fara ambreiaj. E clar.
Admitem ca se strica ambreiajul. E foarte clar ca, pana la destinatie, trebuie sa te opresti de cateva ori (mai ales in oras). Mai ales ca vei cala motorul de multe ori (in oras) din cauza situatilor neprevazute in care trebuie sa apesi repede frana (si tare) si reflexul tau de sofer e la piciorul stang de ambreiaj, nu la mana dreapta pentru schimbator. Ma refer la reflex, nu la "stat si rumegat". Deci, plecarea de pe loc ar fi cu oprirea motorului, cuplarea vitezei si pornirea in viteza, cu smucituri. In manuale scrie a nu se porni masina impinsa. Pornirea la cheie in viteza fiind nu e chiar asa daunatoare ca impingerea (socuri mai mici), dar nici bine nu va face la cureaua de distributie. Si daca ai lant... nici ala nu e chiar sfant. Concluzia: se strica ambreiajul? Mai bine tractezi si repari. Altfel, risti sa mai repari in plus si cutie de viteze, distributie, etc... |
--------------------
.
.
.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#23
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
De aia s-a inventat Dacia asistenta!
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
xcss |
![]()
Post
#24
|
![]() Born to Be Epic Group: Members Posts: 1.669 Joined: 24 August 07 ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 13 Aug 2008, 12:38) Daca ai fi citit post-ul de inceput, si post-ul lui bzn: ai fi vazut ca o consider mai degraba o chestie de nevoie. Sper sa nu am nevoie, dar nu strica sa stiu. recunosc, mai am eu un pitic, numit "pentru ca se poate" ![]() Pai si eu as fi avut nevoie, in conditiile unui furtun spart la ambreiaj (era cu comanda hidraulica), dar am pornit la automat intr-a doua si-am mers catinel pana la destinatie... |
--------------------
-
-
- Mit der Dummheit kämpfen Götter selbst vergebens.
|
|
C@talin |
![]()
Post
#25
|
![]() Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef. Group: Members Posts: 5.405 Joined: 5 December 05 From: cucu ![]() |
QUOTE(xcss @ 12 Aug 2008, 23:33) Sa ma trazneasca daca pricep de ce ar vrea cineva sa schimbe vitezele fara ambreiaj... si de mai multe ori... poi argon mai face economii la discu de ambreiaj de exemplu ![]() QUOTE(RIon @ 13 Aug 2008, 07:56) tashi bre ca nu stii nimic,tu nu te uiti la topgear sau fith gear cum decupleaza aia toate sistemele ![]() ![]() |
--------------------
Range Rover
V8 5.0
Vogue SE
- B 666 IAD Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope . |
|
bucatzel |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Am vrut sa scriu un ditamai post-ul in care tineam cu ursu', dar nu simt nevoia sa-mi apar topicul-ul chiar in halul asta.
Eu sunt invatat ca atunci cand incep sa mi se intample rahaturi, apai se intampla in serie. Daca mie mi s-ar rupe nenorocenia aia de cablu, apai ar face-o intre doua sate, preferabil intr-o zona fara semnal. Noaptea ![]() Recunosc ca e un mod de utilizare foarte iesit din manual. Nu cred ca am sustinut pe undeva ca ar fi vreun avantaj in a face asa. Ar fi probabil o uzura mai mica a discului de ambreiaj ![]() No drace, ca tot am ajuns sa tin cu ursu'... This post has been edited by bucatzel: 13 Aug 2008, 12:36 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
florinutzu |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 290 Joined: 6 July 05 From: Piatra Neamt ![]() |
Eu am facut astfel acu 2 saptamnai: am dat a intaia am dat cheie si am ajutat cu acceleratie. Cu usoare smucituri a plecat. Daca nu dadeam putina aceleratie nu o lua sau smucea mai tare.
Dupa ce am parcurs cativa metri unde am acelerat cam cat ar trebui sa dau a doua, am dat de cheie inspre inapoi si am oprit motorul. Am scos din viteza, am dat a doua si am pornit motorul si a mers. Mai fortat ca nu intra asa usor ca atunci cand calci ambreiaj. Mentionez ca in tot acest timp aveam avariile puse si cel mai important este ca aveam cablu de ambreaj rupt. Daca nu era rupt fiti siguri ca nu faceam asta. |
--------------------
DACIA
BERLINA 1310L
- NT 05 XXX Cel ce pune o intrebare e prost pana afla raspunsul.
Cel ce nu intreaba e prost pentru todeauna! |
|
roland |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
Ai riscat blocarea volanului prin miscarea cheii inapoi. Stiu, o sa zici ca nu ai dat asa de mult...
|
--------------------
.
.
.
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(roland @ 14 Aug 2008, 14:50) Ai riscat blocarea volanului prin miscarea cheii inapoi. Stiu, o sa zici ca nu ai dat asa de mult... depinde... eu am demontat porcaria aia de pe contact. si oricum, risti sa blochezi volanul daca mai iei si o curba in timp ce faci asta. desi, daca as avea blocare pe volan, nici eu n-as incerca asa. Oricum, cu motorul oprit sau nu, daca nu schimbi vitezele cand trebuie, tot n-o sa vrea sa-ti intre. Ca rotile oricum antreneaza cutia de viteze. Si daca-i mai dai si un motor de pornit in momentul asta, o sa-i placa si mai putin. Eu zic ca ar fi fost mai simplu sa tii motorul pornit si sa potrivesti turatia motorului cu ce vroiai sa faci... Cu motorul oprit, ai pe o parte un mecanism care se invarte (rotile dintate antrenate de roti) Si pe cealalta parte unul care sta. ( Nu sariti pe mine la explicatia asta, eu abordez problema logic, pentru ca ultima oara am vazut o cutie desfacuta acu' vreo 8 ani ) Cu motorul pornit, cel putin rotile dintate se invart cu viteze similare, daca potrivesti turatia motorului cu viteza cu care se deplaseaza masina si cu treapta in care vrei sa intri. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
PaulT |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu ai nici un motiv sa opresti motorul la schimbarea vitezelor...Decat daca vrei sa distrugi mai repede masina si sa te chinui aiurea...
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 21:03 |