DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Closed TopicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Consum benzina

post 30 Dec 2002, 15:17
Post #1





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Am urmarit discutiile de pe acest forum legate de consumurile de benzina si am ramas putin uimit. Majoritatea anuntau consumuri de la 6.0 pina la 9 (pe timp de iarna). Momentan nu am masina, dar aveam o Dacie 1310 cu motor de 1400 si iarna, in conditii de frig (-10) si mers mixt in oras si afara (in proportie de 50%) consumul era de 6.8. Vara consumul era tot timpul 5.6-6 depinde de viteza de mers. De obicei mai mult de 100 nu mergeam afara (cam 90).
Cum motorul de pe DSN este mult mai modern decit cel "clasic" nu imi pot explica consumurile destul de mari pe care le-am vazut. Chiar si un vecin mi-a spus ca ii consuma 7 DSN-ul vara si circula mult afara din oras si nu merge cu peste 100.
Ce parere aveti ?
Mentionez ca Dacia era putin modificata : aprindere electronica si bobina Bosch care dadea o schinteie mult mai puternica decit cea clasica...


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 31 Dec 2002, 08:43
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Mie mi-a papat si in jur de 10 in cele mai mizerabile zile din iarna asta! Puteam deja sa imi fac griji! Ideea de baza aici e ca sistemul de comanda al injectiei, functie de diversi parametri, comanda imbogatirea/saracirea amestecului. Asa ca daca la Dacia veche mai trageai de un soc si ii dadeai tu cam cum stiai, aici stai si te uiti cum se tureaza mai tare la relanti si papa benzina.

Am fost la munte in preajma Craciunului. A consumat cumsecade cand am chinuit-o pe zapada. Era normal. Insa pentru a nu se mai speria nimeni, la dus si la intors, pe drum aproape uscat si tinuta la 90-110 km/h, estimarea mea e cert sub 6 l/100, adica regim de vara (imi lua la 90km/h cu AC pornit 5.5).

Eu cred ca sunt consumuri normale in conditiile date. Si mai normal ar fi sa nu stai cu orele in cate un ambuteiaj si nici sa te lupti cu troienele pe unele drumuri destul de circulate. Atunci probabil ar interveni doar incalzirea motorului si temperatura aerului. Asa intervine turarea motorului ce tine de cum ne pricepem fiecare sa tinem de covrig si sa apasam pe pedale.


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 31 Dec 2002, 10:46
Post #3





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Nu cred ca, consumul mai mare de benzina este datorat perioadei destul de scurte cind DSN-ul se incalzeste si motorul este turat la relanti. Normal ca depinde de stilul de condus.
Cert este ca eu am obtinut consumuri mult mai bune cu o Dacie clasica. Iarna, cu "demonstratii" pe zapada si mers si pe munte (dar nu f. mult) si condus putin mai "agresiv" consuma 7. Cel mai mare consum a fost de 7.9 pe frig cumplit (-20) si f. multe iesiri scurte.

Eu as zice ca ar fi normal la DSN sa obtii un consum de 5.5 daca mergi 80% afara si pina in 110.

Doua lucruri ciudate am mai observat :
- In Arad exista mai multi dealeri Dacia care aduc masini din Pitesti pe roti. Trimit 2-3 oameni si duc 2-3 masini la comanda. Ii cunosc personal pe cei mai multi dintre ei. Pe drum ce crezi ca fac ? Concurs. Uzual vin
cu peste 140, reprize cit poate masina. Cu toate acestea ei zic ca nu prea exista diferente intre masini (DSN). Asta e un lucru bun. La celelalate modele (pick-up,berlina) exista diferente majore de la model la model.
- Cu unii posesori de DSN cu care am mai vorbit anunta consumuri de benzina mult diferite pe trasee asemanatoare. Cam toti conduc destul de calm si nu peste 120. Unii avansau cifre de 9. Cel mai mic era 5.5

Nu stiu de unde este explicatia... O explicatie testata de mine este benzina, dar nu justifica diferentele asa de mari. Cel mai mare consum (+0.7) l-am avut cu benzina Mol. Cel mai mic cu Shell fara plumb.
Intre ele este Petrom Premium (referinta).

Totusi motorul si cutia de pe DSN sunt destul de moderne..ar trebui sa obtii consumuri mai bune, mai ales in regim tranzitoriu.

Apropos..citi km faceti de la un plin la altul ?


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 3 Jan 2003, 10:42
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Eu sunt din (ne)fericire ferm convins ca sunt diverse calitati. Fabrica nu produce chestii diferite, ci se produce mai apoi o sortare. Din informatiile mele, exista dealerii 1st-tier ce au acces in parcul auto si isi aleg masinile pe care le vor oferi spre vanzare. Nu dau nume de astfel de dealeri. Ganditi-va la cei ce au relatii mai stranse cu fabrica si care pot "unge" mecansimele de piata (cine naiba vrea sa ramana cu niste junghiuri de masini pe care le iau doar niste fraieri, atunci cand apar?).

Eu am vorbit cu cineva care s-a dus in parc cand s-a facut aprovizionarea si mi-a luat o masina de care el a zis ca e cat se poate de in regula. Bineinteles ca a picat radiatorul si o sa ma duc sa schimb si caloriferul, insa (noroc sau nu) alte probleme nasoale nu am avut (macar am toate becurile si stiu ca am avut amortizoare noi - cunoscatorii stiu despre ce vorbesc!)


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Sergiu
post 3 Jan 2003, 10:52
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 494
Joined: 23 May 02
From: Timisoara




Am facut acum Timisoara - Herculane - Timisoara cu 2 pers. in masina. Drumul sa zicem ca are cam 20% prin munti, ceva serpentine, in rest in afara am mers 90 - 110 in 80% din drum (adica din ce nu era in munti), in rest chiar mai mult (pana in 140). Depasiri: a III-a, push it to the metal and go! Cum era drumul super-lejer, nu o scoteam dintr-a V-a sate intregi. Adica in sate - 70, afara cum am spus. Consum: 5.6 l/100 km. Verificat intre doua plinuri. Eroare estimata: 0.1 l/100 km. Pe un traseu asemanator cu patru pers. in masina, dar cu mers mult mai cuminte si vara - 5.5. TM-Garana-TM, cu 4 pers. si forje (160 - adica cat putea ea) - 6.2.

Nu e ok asa un consum?

P.S. Asta cu parcul auto si cu "nu o sa aiba probleme" nu prea o cred. Ce pot aia sa verifice? Doar nu desfac motorul, poate vad daca zdrangane sau nu, detalii de finisaj, mai mult nu vad ce.


--------------------
Dacia SupeRNova
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 3 Jan 2003, 12:03
Post #6





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Asa un consum este normal pentru DSN. Asa ar trebui sa fie de fapt. Culmea e ca nu multi se pot lauda cu asemenea cifre.

Parerea mea ca la alegerea unei masini poti verifica daca ai toate componentele la locul lor si ca functioneaza (becuri, tapiterie, inchidere usi, climatizare etc.).
Chestii legate de fiabilitate nu ai cum sa le testezi si nimeni nu stie asa ceva. Cei care dau bani in plus pentru o masina "buna" cred ca au aruncat banii in vint.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 3 Jan 2003, 13:51
Post #7


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




Ioan, nu te supara dar cum sa aduci o masina pe roti de la Pitesti la Arad si sa te numesti dealer. Masina aceea este deja rulata si nu se numeste noua. In bucuresti daca masina este adusa de exemplu de la Latin EFE la Adras pentru a fi vanduta, este adusa singura pe platforma. Masina mea cand am luat-o avea doar 1,4 km la bord, cat a fost plimbata prin parcul auto.

Imi cer scuze pentru ca acest mesaj nu are legatura cu subiectul dar sunt destul de intrigat de modul in care pana si marii dealeri isi trateaza clientii. (nu e vorba numai de dacia)

La Multi Ani!!!


--------------------
Toyota RAV4 2.0
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sstanescu
post 3 Jan 2003, 13:53
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 681
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




Nu se pune problema de a face teste de fiabilitate ca nu are sens. Dupa cum stiti, lipsesc destul de multe chestii dintr-un produs ce s-ar chema finit. In primul rand oamenii se uita la echipare (exact, becurile, trusa, pentru a avea si ei ce sa ia mai apoi biggrin.gif ). In al doilea rand la finisaje (pete de culoare, inchidere usi, macarale functionale, etc) - unele ar insemna un efort (reglaje) din partea lor pentru a face masina vandabila. Trei, nu uitati ca atunci cand ai relatii in fabrica poti afla ca e un lot prost pe care il eviti si ii lasi pe altii sa-l ia.

Alt lucru care trebuie sa fie clar (un mare rahat!) e ca masina noua nu e intotdeauna noua pe de-a-ntregul! Nu sunt singurul care a auzit de masini noi cu amortizoarele duse (las' ca vine el la garantie!), cu consumabile indoite (da, Glaceol la greu cu apa) si chiar cu scaune schimbate (asta mi s-a parut cea mai tare, sa livrezi o masina la un fraier cu scaunele gata tocite si patate!).

Eu am dat spaga obisnuita pentru micile ajustari (aparatori, antifurturi) si pentru faptul ca omul m-a ajutat super-repede cu hartiile. Ii dau spaga de fiecare data pentru ca isi da silinta si ma rezolva, si nu face porcarii cu mine. N-as fi dat un ban pentru o masina "speciala" ca in definitiv e produsa de aceeasi uzina si care are aceleasi vicii de conceptie si de realizare.

Daca informatiile mele sunt corecte, CNCD-ul ramane cu cele mai proaste masini (dupa alegerea facuta de dealeri) pe care le mai aranjeaza si le livreaza prin centrul propriu.

Asa ca eu zic ca achizitionarea unei Dacii noi este in parte noroc si in parte abilitatea de a gasi un dealer bun/mecanic serios/prieten priceput care sa mai vada/elimine din bubele evidente.

Succese!


--------------------
Dacia SupeRNova Clima - B-92-SLC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 3 Jan 2003, 14:08
Post #9





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Alex, ceea ce spuneam este real. E drept ca "dealerul" respectiv care le aduce pe roti nu mai aduce acum decit la comanda, dar si inainte cind aveau pe stoc le aduceau tot pe roti. Vindeau maxim 100 de masini pe luna.

Mai este un dealer, cel mai mare, la care masinile vin pe tren si apoi le duc tot pe roti de la gara (1,5 km). Cind le aduceau..adevarate concursuri. Negru raminea asfaltul la gara (zona e mai retrasa). Si apoi lumea isi cumpara masina zice-se "noua". Cam astia sunt "dealeri" de Dacia din Arad...Cineva cind a vrut sa isi cumpere o DSN a mers normal la dealerul local care l-a tratat ca pe ultimul om. Intrigat omul a mers la Cluj unde zicea ca au umblat vinzatorii dupa el ca dupa unu ce cumpara un Mercedes nu Dacie !


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 4 Jan 2003, 15:42
Post #10


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




Cand mi-am luat eu masina de la Adras Drumul Taberei, era aproape ultima in rand si cand le-a scos pe celelalte patru din fata, le-a intors cu frana de mana pe pietris. Masina "sa zicem" ca nu patea mare lucru, dar pietrele care zburau loveau celelalte masini din parc. Si stateau caini nestingheriti pe capotele masinilor. Toti sunt niste nenorociti.

Dar ce sa mai vorbim ca la Porsche Romania fura piese bune din masina si le inlocuiesc cu piese uzate bine sau refacute.


--------------
Romania este tara unde de 2000 de ani se fura si tot mai avem ce fura.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 6 Jan 2003, 11:16
Post #11





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


masina consuma destul de mult.Eu dimineata ,pe frigul atsa stau cam 5 minute ,las motorul sa se incalzeasca dupa care plec de pe loc.In conditiile astea imi consuma 9-10 l in oras.Daca va zic k se poate sa consume si 14-15 l in oras?Ma crede cineva?Schimbat 1,2,3 la 5000 rpm /..smile.gif))))>oricum consumul in general e cam mare!Atat poate Renault!Un cenzurat de masina dacia supernova........


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
ashu
post 6 Jan 2003, 17:19
Post #12


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




In luna Decembrie, mers numai in Bucuresti dus-intors la munca, mi-a consumat 10,7. Io zic ca e cam mult in conditiile in care nu o turez, de obicei schimb pana in 3500 rot/min. Insa fiind vorba de temperaturi foarte scazute si de mers o gramada prin ambuteiajele din centru ma gandesc ca poate nu e asa mult. Voi ce ziceti, ar putea avea vreo buba, sa ma duc in service pentru asta?
Ca raspuns la primul mesaj, am avut inainte o Dacia 1310 care imi consuma iarna in aceleasi conditii peste 14. Am auzit si de consumuri de 18 iarna la berlina, pana acum n-am prea auzit oameni care sa se laude cu consum mic la berlina pe carburatie.


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bzip2
post 6 Jan 2003, 20:18
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 151
Joined: 5 September 02
From: Bucuresti




Faptul ca stai 5min nu te ajuta cu nimic, cand e rece motorul, ba din contra, iti mai creste consumu'. Doar daca ai geamurile inghetzate, si nu vezi nimik. Ideea e ca nu tre sa astepti mai mult de cateva secunde (sa ajunga uleiul la presiunea normala de ungere) si dupa aia sa pleci. Mergand in sarcina (nu turata peste 3000 rpm, si nici relanti pe loc) motorul se incalzeste mult mai repede. La daciile mai vechi pe carburatie, ajuta chestia asta, dar la astea cu injectie (implicit soc automat) n-are nici un rost.


--------------------
loose bits sink chips
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 6 Jan 2003, 23:36
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Problema consumului este falsa. Conteaza foarte mult calitatea benzinei si stilul de condus. Daca o comparam cu o berlina trebuie sa tinem seama ca la aceleasi performante berlina trebuia turata binisor si consumul devine mai mare. Eu faceam in oras 14..15 si in afara 8. Daca mergi ca melcul scoti 11 cu 7. Eu cu DSN consum cam 12 in oras si 7 in afara, dar o cam calc si acesta este un consum normal. Daca stie cineva o masina noua pe benzina la sub 15000 EURO din aceeasi clasa si cu consum mult mai mic, sa-mi spuna si mie. Pina atunci sa stiti ca un Golf / Astra / Fabia consuma mai mult. Cine se lauda cu consum mai mic acela merge incetisor ca sa nu o strice prin gropi. Eu nu menajez DSN-ul de loc, ceea ce nu mi-as permite cu o masina straina.
Pentru cei care considera ca DNS este un kkt, probabil ca lor este. A mea nu este si va pot confirma mai multi prieteni din strainatate care nu pot merge de nici o culoare pe multe din "soselele" noastre cu masinile lor si fac stop cardiac cand ii duc pe drumuri de munte. Un Austriac proprietar de Crysler mi-a spus "Cand mai vin in Ro, trebuie sa am sau un jeep serios sau o DSN". Ce vreti sa faca mai mult Renault decat atat si la pretul asta? Sa ne astupe gropile ? Uitati-va ce grijuliu circula smecherii cu jeepurile prin oras...


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Florin Constantinescu
post 7 Jan 2003, 11:22
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 40
Joined: 25 December 02
From: Bucuresti




Frumos spus! Imi face o deosebita placere sa trec prin gropi mai ales cand vad cate un smecher cu ceva masina straina ca incetineste icon_evil.gif

Cat despre consum... sunt multumit, am avut un Oltcit care "papa" 9 vara cand era in toane bune si 12-13 iarna pe zapada.

Oricum raportul calitate / pret la DSN mi se pare EXCELENT, eu zic ca "afara" DSN este masina de unica folosinta dpdv pret (si nu numai smile.gif ). Nu putem avea PORSCHE la 4400 EURO :shock:


--------------------
Renault Megane Grandtour 2003 Autentique - B 02 BZM
Megane Grandtour 1,9 dTI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 8 Jan 2003, 00:11
Post #16


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




cel mai mic consum cu o masina din aceeasi clasa l-am scos cu un vw golf iv 1.4 75cp, 7% in oras cu a/c , dar tineti cont mers economic , a fost o incantare, dar daca o calci creste consumul pana la 12%.
la injectie e foarte important sa folosesti combustibil de care zice la carte
zice euro 3 baga euro 3, daca bagi eruo 2 consuma mai mult...
dahhhh !
nu lasati motorul sa mearga la rece "sa se incalzeasca" , nici un producator sau service nu va recomanda acest lucru, ganditiva ca nu e carburatie , adica cat ii da carburatorul atat inghite, NU cat ii da calculatorul ATAT inghite, si la frigurile de pana la -20 de acum cateva saptamani poate sa fi consumat saracu de mototr si mai bine de 12 %, nu e vina lui...
consum scos de mine cu motorul de golf, o sa-l comunic si pe asta de pe dsn, atentie cu a/c : nu merita nici iarna sa-l opriti, 7% in oras minim, si 12 chiar 13% ....


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 8 Jan 2003, 00:13
Post #17


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




Deoarece mi-a facut placere sa citesc ultimele doua mesaje (DSops, respectiv Florin Constantinescu), mentionez si eu ca DNS-ul "ia gropile mult mult mai ieftin decat alte masini cu care cred ca uni proprietari (care s-au intins mai mult decat ii tine punga) fac stop cardiac.

Toate cele bune tuturor.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 8 Jan 2003, 00:15
Post #18


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




Se pare ca berkut a scris mesajul mai repede decat mine asa ca nu mai e valabila faza cu ultimele 2 mesaje.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 10 Jan 2003, 12:11
Post #19





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Concluzia mea este ca totusi DSN-ul consuma mai mult decit ar trebui raportat la greutatea masinii si tipul motorului. Cine subscrie ?

Mi-a spus un prieten care a venit din Franta acum 3 ani cu un Clio cu 4 usi, motor 1.4 benzina (cred ca identic cu cel de pe DSN) ca a obtinut un consum de 6.5, mergind pe autostrada cu 140-150 iar in rest peste 100.
Masina incarcata cu 4 persoane si ceva bagaje.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 10 Jan 2003, 12:39
Post #20


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Scuza-ma .. dar exact cat ii consuma amicului tau cu Clio .... atat imi ia si mie ..
Merg mai tot timpul peste suta ... in mod curent in jur de 130-140 si de obicei suntem 3 oameni in masina + bagaje.
Vara imi consuma cca 6 - 6.4 la drum lung fara A/C .. iar cand cuplez A/C-ul consumul se duce undeva pe la 6.5-6.9 ....
O singura data mi-a luat 7.5% si asta cand m-am intrecut cu un prieten smile.gif .. ii dadeam forja tare de tot .. demaraje puternice si top speed de peste 140 smile.gif ... asa ca verificati-va stilul de condis:).

Hint (masina va consuma cel mai putin in demaraje daca incercati sa tineti motorul pe la 2800rpm (turatia de cuplu maxim) si va consuma mai putin daca la mers constant (indiferent de viteza) motorul va fi mentinut pe la 2500 - 3000 rot/min. In caonditiile descrise mai sus consumul va fi in jur de 5-5.5%. Cand vreti viteze de peste 120-130 motorul va sta pe la 3500-400rpm si atunci va creste si consumul ...


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 10 Jan 2003, 13:35
Post #21


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




Am si eu o intrebare. Stiu pe cineva care are un stil de condus sinistru, respectiv isi tine motorul mai mult sub 2000 de ture, la 2000 schimba in treapta superioara. Motoru se aude ca un cenzurat, masina n-are putere deloc, in schimb el afirma ca ii consuma mult mai putin asa. E adevarata chestia asta? Si e sanatos pentru motor sa mergi asa? Am avut o data o discutie cu persoana respectiva si eu, intuitiv mai mult ca nu ma prea pricep, i-am zis ca e aberant sa conduca asa, insa n-am stiut ce argumente tehnice sa-i dau. Lamuriti-ma si pe mine ca la urmatoarea discutie sa fiu mai bine informat. Sau poate el are dreptate...


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 10 Jan 2003, 13:44
Post #22





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


Liviu, daca mai sunt 9 oameni care pot confirma un consum aproximativ cu cel pe care l-ai anuntat tu, in aceleasi conditii m-as declara multumit de consumul DSN-ului.
Eu ii pot numara pe degete pe cei cu DSN-uri (pe care ii stiu eu) care au aceeasi performanta.


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
GeorgeB
post 10 Jan 2003, 15:11
Post #23


the 7 stars of Pleiades constellation


Group: Members
Posts: 1.870
Joined: 7 January 03
From: Bucuresti




ii va consuma putin doar daca e carburatie... :arrow: injectia , e controlata de calculator, si cat ii da atat mananca , pentru a accelera atunci cand esti sub 2000 rpm inseamna sa consumi f f multa benzina. ideea este sa folosesti cuplul motorului la maxim. puntru a experimenta asta te sfatuiesc sa faci un driver test cu o masina ce are calculator de bord si sa observi consumul instant ... o sa ai un soc


--------------------
SUBARU Legacy 2.5 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviu
post 10 Jan 2003, 15:15
Post #24


expat naiv


Group: Banned
Posts: 3.526
Joined: 5 July 02
From: Peste gard




Pentru Ashu :

Au fost pe forumul celalalt niste discutii pe tema asta acum ceva mai mult timo in urma.
Ideea ar fi cam asa:

Cand mergi cu motorul subturat (in cazul alui aberant de subturat) pelicula de ulei care se formeaza pe arborele cotit (nu stiu exact cum se cheama elementii de contact dintre bratele pistoanelor si arborele cotit) se poate rupe (sau mai bine zis se rupe) si va aparea contact metal pe metal ceea ce va duce la o uzura foarte accentuata a arborelui. Deci se poate spune ca amul ala isi va schimba motorul destul de repede.
E adevarat insa ca daca nu incerci sa ceri de la motor forta cand el este sub 200 de tore .. consumul este extrem de mic .. cred ca poate ajunge si pe la 4.5% ... dar nu e sanatos deloc ....


--------------------
. . .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ashu
post 10 Jan 2003, 17:01
Post #25


Membru erectil


Group: Members
Posts: 674
Joined: 10 December 02
From: Bucuresti




Mersi de lamuriri. Simteam eu ca asa trebuie sa fie, zgomotu motorului numa normal nu este cand accelerezi masina si ai 1200 de ture. (omu tot o DSN conducea, n-am precizat, imi pare rau, am crezut ca se subintelege).


--------------------
Pejo 206 2.0 HDi 2002 - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bcata
post 13 Jan 2003, 13:31
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 68
Joined: 5 July 02
From: Bucuresti




ioan: masina poate consuma si extrem de putin (5-6) si extrem de mult (10), depinde cum o folosesti.

Ca sa-ti dau un exemplu, de revelion am fost la munte (la moeciu, langa Bran). Masina incarcata atat la dus cat si la intors cu 4 persoane + bagaje in absolut tot spatiul disponibil (eram singura persoana care nu mai tinea vreo sacosa intre picioare si vreo geanta in brate -deh, eram soferu smile.gif ). Masina era lasata de spate numai cu bagajele in ea, d'apai cand ne-am suit si noi.. Anyway, la ducere am luat-o pe la Pitesti-Campulung-Bran, mers cu 110-120 pe autostrada si cu a II-a si a III-a pe serpentinele de dupa aia. Si crede-ma ca nu se mai terminau odata nenorocitele alea de serpentine.. La intoarcere pe Predeal-Ploieti-Bucuresti, mers lejer ca era drumul cam naspa, si mai era si aglomerat.
Consumul mediu? 6.4%. In conditii de iarna cumplita, cu masina incarcata cred peste limita autorizata, si cu mai mult de jumatate din drum pe serpentine. Cum ti se pare asta?


--------------------
.: Catalin :.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 13 Jan 2003, 15:55
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




Pe 26.12.2002 am fost la munte (la Predeal). Nici dracu pe drum (dimineata), la intoarcere destul de aglomerat. Consum estimat 6.5% in conditiile in care dimineata la Ploiesti erau -22C, si sub 120 km/h n-am mers.


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
post 13 Jan 2003, 16:42
Post #28





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


bcata...ai dreptate, masina poate consuma si mult si putin. In conditiile enumerate consumul a fost f. bun.
Totusi, parerea mea este ca masina consuma in conditii normale mai mult decit ar trebui. Nu stiu de ce sunt asa putini cei care pot confirma asemenea consumuri..dar e totusi o Dacie..si la Dacia totul e posibil..


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
post 20 Feb 2003, 18:40
Post #29





Group:
Posts: 0
Joined: --


Warn: (0%) -----


mai fratilor cu consum mare .... eu nu stiu de unde scoateti valorile alea. Inainte de DSN am avut un Oltcit si consuma ala ca mertzanu' iarna , lua vreo 12-14 % si mergea ca o caruta ca parca avea limitator de viteza : nu sarea de 100. Da' de cand mi-am facut "upgrade" la DSN...he he ....sa-u schimbat datele problemei. Chiar si pe gerurile cumplite de Constanta nu imi sare consumul de 7,5 in oras. Vara la drum lung imi ia intre 5,8-6,5 in conditiile in care merg cu viteza de regim de 120, si cand prin cale libera 140-150. Deci.... parerea mea este ca exact asta e avantajum major al DSN ---- consum mic. Ah... si inca o chestie : zic "hai sa-i fac un cadou frumos masinii" si i-am pus benzina dintr-aia ultra scumpa de 25mii ...vreau sa va zic ca dintr-odata mergea masinutza de nu-mi venea sa cred : mai putin zgomotoasa si mult mai fashneatza. Plus ca mi-a consumat si mai putin !


--------------------
User is offlinePM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 21 Feb 2003, 01:47
Post #30


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




ai vrut sa spui 35 de mii litrul, nu? aia da ultra scumpa, 25 e doar scumpa fata de 23 standard.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Closed TopicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 16th July 2025 - 01:13
Forum Renault