Reglat avans, prin cele 2 metode
![]() ![]() ![]() |
Reglat avans, prin cele 2 metode
decrvl |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
|
||
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|||
Zaheiu |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Daca a scazut puterea inseamna ca ai dat avansu prea mare. Nu ai catalizator, asa ca teava trebuie sa fie gri, spre negru la mers in oras. Eficienta (putere, consum) e maxima cand ai avansul exact cat trebuie.
Fa probe la turatie mare in a III-a sau a IV-a. Daca motorul face urat (se simt ca niste lovituri si in schimbator) atunci avansul e prea mare. In concluzie, cred ca e mai bine cum a fost reglata cu strobo |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
danny_b |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 29 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(decrvl @ 19 Mar 2006, 12:47) Salut! As avea o rugaminte.Va rog sa-mi spune-ti ce este mai bine. Am fost la cineva si am reglat avansul cu stroboscopul.Are putere dar teava de esapament ramine putin afumata.Am pus si semn. Dupa am reglat avansul cu metoda scinteie.Am pus semnul de pe volanta in dreptul semnului de pe carcasa si am pus fisa care intra in delco la masa si am invirtit de acesta pina a dat scinteie.Am costatat ca pozitia avansului este undeva spre plus(insens invers acelor de ceas)fata de cea cu sroboscopul.Am observat urmatoarele:parca a scazut un pic puterea in schimb motorul merge mai rotund iar teava de esapament a devenit rosiatica ca la cele cu catalizator. Rugamintea mea este:unde sa pozitionez avansul la semnul de la strobo sau de la scinteie.Oricum nu ma deranjeaza ca demareaza mai slabut la pozitia cu scinteie. Metoda reglarii avansului cu scinteie s-a folosit cu succes in toate service-urile pina la aparitia stroboscopului.Foarte mult influenteaza calitatea carburantului.Asa ca amindoua sunt bune,iar avansul il reglezi dupa cum cere motorul, in functie de benzina ce o folosesti.Asta daca folosesti acelasi carburant de aceeasi calitate tot timpul.De obicei, daca alimentezi de la o alta pompa,se schimba si calitatea.Eu folosesc in sezonul rece aditiv de benzina, care ajuta mult, prin faptul ca dizolva apa si curata tot circuitul de alimentare, pe linga ca creste CO a benzinei.Mai vorbim. |
--------------------
DACIA
dacia 1310 break
1990 GPL
- CJ-01-XAN Ascunse sunt caile DOMNULUI
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Reglarea cu metoda semnului de pe volanta e metoda statica de reglaj a avansului initial, cea cu stroboscopul e metoda dinamica.
Niciodata nu am inteles diferenta intre ele, cert e ca difera pozitia delcoului ca sa zic asa. Din experienta spun ca avansul reglat cu prima metoda e mai bun, merge si o toleranta de plus/minus 2 grade. Am reglat o singura data cu metoda strobo, si nu am fost multumit deloc, cum am ajuns acasa l-am reglat la 0 cu lampa de control...asa imi merge mie cel mai bine. This post has been edited by argon: 19 Mar 2006, 15:27 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#5
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.397 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
La avansul static nu lucreaza avansul vacuumatic (nu ai vacuum, nu ai modificare) si nici cel centrifugal. Avansul reglat fara stroboscop e unul de baza, valabil in ralanti fara sarcina. Cand motorul urca in ture, intervine cel centrifugal. Cand motorul e in sarcina , lucreaza si cel vacuumatic.
Diaconuliviu cred ca poate explica mai bine decat mine. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 19 Mar 2006, 17:26) La avansul static nu lucreaza avansul vacuumatic (nu ai vacuum, nu ai modificare) si nici cel centrifugal. Avansul reglat fara stroboscop e unul de baza, valabil in ralanti fara sarcina. Cand motorul urca in ture, intervine cel centrifugal. Cand motorul e in sarcina , lucreaza si cel vacuumatic. Diaconuliviu cred ca poate explica mai bine decat mine. da da...sunt sigur ca Liviu explica mai bine tine..de fapt nu am inteles nimic din ce ai explicat tu... Zile domnu Liviu.. ![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Ba a explicat foarte bine.
Ideea e ca nici un fel de reglare nu are valoare fara o "proba de drum". |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
amc |
![]()
Post
#8
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 19 Mar 2006, 17:26) Cand motorul e in sarcina , lucreaza si cel vacuumatic. yo nu cred ca stie prea bine! ![]() This post has been edited by amc: 19 Mar 2006, 21:02 |
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
incubus |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 March 05 From: Medgidia-Constanta ![]() |
einstein a explicat genial de bine ! cu metoda statica, reglezi doar avansul initial, ceea ce in majoritatea cazurilor e suficient, dar departe de perfectiune. daca avansul centrifugal este cat de cat reglat din insasi constructia mecanismului (arcurile sunt-sau ar trebui sa fie- tarate), avansul vacuumatic are acea saiba zimtata al carui reglaj precis poate fi facut numai cu stroboscopul. merge si prin incercari, dar e destul de chinuitor...
|
--------------------
Dacia
Logan
1,4 mpi
- CT-07-NYO
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Intr-adevar, la avansul vacumatic e invers.
Mai mult de 3-4 ajustari nu sunt necesare, pe autostrada o rezolvi in 10 min. |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Daca miscind stinga dreapta pipa este joc( in mecanism si nu in boltul delco sau delco-pinion), arcurile nu-s calibrate bine.
Daca reglezi avansul la relanti, chiar cu vacuumul scos, delcoul da un mic avans pe care esti tentat sa-l reduci, pentru a potrivi semnele. De aici sau si de la arcuri slabe, apare decalaj intre avans static prin metoda scinteie si avans initial la relanti metoda strobo. DIn pozitiile pe care le spui pentru cele doua situatii esti sigur in situatia "arcuri decalibrate" Tu cu strobo ai verificat doar avansul la relanti? sau intreaga curba? Daca nu verifici toata curba, nu ai de ce folosi stroboscopul, vezi cazul tau cind mai mult te incurca. Si asa cum am mai spus, capsula vacuumatica ar trebui decuplata in timpul verificarii stroboscopice. Mai da-mi detalii la ce am postat. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
decrvl |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
Cel care mi-a stabilit avansul cu strobo a scos furtunul de la capsula vaccum.
Si daca e dezechilibrat din arcuri ce fac pina la urma,las avansul static acolo unde l-am depistat cu scinteia? Sau il pun acolo unde era cu strobo? |
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Daca spui ca trage si merge mai bine in punctul "cu scinteia", lasa acolo. Problema e ca va trebui reglat sau inlocuit axul, care ar trebui sa fie reglat din fabrica(daca o mai fi) sau, mergi la ala, daca are stroboscop cu "timing" si cere-i sa-ti regleze curba/arcurile. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
decrvl |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
Eu am zis ca am observat o oarecare scadere dar ffff mica la demaraj.In schimb motorul parca merge mai rotund iar ce m-a surprins a fost faptul ca teava de esapament s-a curatat.Daca zici sa-l las asa,ok si multumesc pentru sfat.
Inca ceva daca ii dau un demaraj mai puternic am oservat ca nu mai da in nas(inainte facea asa timp cca 1 sec). |
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Am spus, sau asa am vrut a se intelege, ca intre cele doua pozitii aia e cea mai buna, dar ti-am scris si de retararea arcurilor sau inlocuirea axului.
In pozitia noua, in care se infige, nu ai detonatii mici in toba? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#16
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.397 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
La tutoriale nu exista si unul de reglat avansul la Berlina? Daca nu ar fi cazul!
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
bucsa |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 31 January 06 From: Husi ![]() |
Sa-l faci tu ca te "pricepi"
|
--------------------
nissan
1300
- 1-B-78769 username:bucsa
password:password |
|
decrvl |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
Tocmai ca acum nu mai am mici detonatii in toba,merge rotund.Inainte avea mici detonatii(ceva gen trabant dar fffff subtire nu ca la masina germana).
|
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#19
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.397 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Bucsa, eu pentru sistemul cu ruptor-distribuitor nu am decat dispret. Daca pot sa nu ma ating de un astfel de sistem e bine. Nu sunt pasionat de vechituri. Oricum procedura se gaseste in orice manual de reparatii auto, pentru orice marca. Trebuie doar sa cauti.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
decrvl |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
Mai adaug ceva.Am mai observat ca in mers se aude cei drept foarte slab un tacanit ca de culbutori nereglati care inainte nu se auzea.
|
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
bucsa |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 31 January 06 From: Husi ![]() |
Sa nu fie cumva... paranoia!
|
--------------------
nissan
1300
- 1-B-78769 username:bucsa
password:password |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#22
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 23 Mar 2006, 19:22) Bucsa, eu pentru sistemul cu ruptor-distribuitor nu am decat dispret. Daca pot sa nu ma ating de un astfel de sistem e bine. Nu sunt pasionat de vechituri. Oricum procedura se gaseste in orice manual de reparatii auto, pentru orice marca. Trebuie doar sa cauti. Atunci pentru ce ceri tutorial? bucsa, lasa omul in pace. decrvl: e tacanit de culbutori sau "bataie de avans" aka "zbor" sau "plutire de platini"? In ce conditii apare zgomotul? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#23
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.397 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu cer tutorial pentru aia care au asa ceva si deschid fiecare cate un topic pe tema asta.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
decrvl |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
Diaconuliviu apare zgomotul atunci cind incepe sa creasca viteza(sau ma rog turatia).In ce priveste pe bucsa ce da aia primeste si vorba aia "dumnezeu nu da cu paru' ".Multumesc pentru intelegere.
Referitor la raspunsul care l-am dat apare atunci cind demarez si normal creste si turatia nestiind daca e de la culbutori sau din alta parte. |
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(decrvl @ 24 Mar 2006, 20:17) Tocmai, ca intreb, e la turatii mari? si sa zicem, la accelerare brusca in treapta a 4-a dar pe la 40-50 km/h? Adica atunci cind motorul cam "intra in sarcina grea"? Ia pe cineva cu tine sa asculte daca e zbor de platine. Ala tine de avans mare/benzina proasta. Sau, ia da tu delcoul inapoi, sa scazi avansul putin. Daca tace, e de la avans. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
decrvl |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
Se aude cam atunci cind ajung la 2500-3000 pe la 40-50 km/h cind tocmai ii dau a 4-a.Chestia e ca n-am auzit pina acum de zbor de platini si ce zgomot se produce atunci.Daca il dau inapoi(avansul)ajung unde era fixat cu strobo.Am facut acest lucru de dimineata si tot ticaie(dar mai slab-se aude mai incet) si mai ales a inceput sa dea in nas la accelerare brusca si incepe motorul sa tremure la relanti.
Daca ar fi de la avans crezi ca ar fi prea mare si ce s-ar putea intimpla?S-ar arde supapele de admisie sau cele de evacuare? Benzina pina acum am bagat de la mol cu care a mers fff bine dar de la o vreme a inceput motorul sa tremure.Am schimbat-o cu cea de la luk si merge mult mai bine (cea de 98).Iar dupa ce am stabilit avansul cu scinteia merge si mai bine numai ca acel tacanit este mai pronuntat. This post has been edited by decrvl: 25 Mar 2006, 20:38 |
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
decrvl |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
A si inca ceva.Am citit parerile voastre despre acel economizor elice si nu m-am dumirit:e bun sau nu?(am dat cautare la piese clt si am cautat economizor benzina)
|
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
decrvl |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
QUOTE(decrvl @ 25 Mar 2006, 12:17) Se aude cam atunci cind ajung la 2500-3000 pe la 40-50 km/h cind tocmai ii dau a 4-a.Chestia e ca n-am auzit pina acum de zbor de platini si ce zgomot se produce atunci.Daca il dau inapoi(avansul)ajung unde era fixat cu strobo.Am facut acest lucru de dimineata si tot ticaie(dar mai slab-se aude mai incet) si mai ales a inceput sa dea in nas la accelerare brusca si incepe motorul sa tremure la relanti. Daca ar fi de la avans crezi ca ar fi prea mare si ce s-ar putea intimpla?S-ar arde supapele de admisie sau cele de evacuare? Benzina pina acum am bagat de la mol cu care a mers fff bine dar de la o vreme a inceput motorul sa tremure.Am schimbat-o cu cea de la luk si merge mult mai bine (cea de 98).Iar dupa ce am stabilit avansul cu scinteia merge si mai bine numai ca acel tacanit este mai pronuntat. |
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
decrvl |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 207 Joined: 24 February 05 ![]() |
Diaconuliviu sper ca nu m-ai lasat cu ochii in ceata?
|
--------------------
logan
1,5 dci
2006/dci
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Datul in nas la acceleratie brusca e semn de avans mic. Vezi daca ajunge la peste 3500 rpm si daca incepe sa se auda un duduit puternic la motor. Ala nu mai e zbor de platini, ci explozii in cilindrii mai devreme de pmi. Pistonul inca urca si explozia il impinge in jos, o chestie foarte distructiva pt motor. In momentul ala parca nu vrea sa se mai tureze. Cauza e avansul prea mare.
Verifica stroboscopic curbele de avans (centrifugal si vacumatic) pt ca apar semne si de avans mic si de avans mare. Cred ca trebuie umblat in delcou. |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 19th May 2025 - 16:22 |