Pornire ventilator cu motorul oprit
![]() ![]() ![]() |
Pornire ventilator cu motorul oprit
Fluc |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 65 Joined: 11 November 04 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
- Albastru Egee VL-74-
|
|||
maxx |
![]()
Post
#2
|
![]() Megane Renault Sport 2.0 Turbo 225hp, 6 speed, 0 - 100 6,5s Group: Members Posts: 401 Joined: 26 September 04 From: Bucuresti - Tei ![]() |
nu are nimic...
acel ventilator foloseste un termostat, atunci cand ai oprit tu masina termostatu' era "cuplat" si ramanea asa pana cand scadea temp sub acel "prag", adica mai mergea 15 min maxim... yo asa stiu ![]() |
--------------------
DACIA
Logan Ambition Perla
- B 62 DRB ---- RENAULT -- NISSAN -- DACIA ----
|
|
sorinGo |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 38 Joined: 19 September 04 From: Buzau ![]() |
Asa este..asta nu este o problema....du-te si tu vara prin parcari si urmareste masinile straine care se opresc...concluzia o s-o tragi singur.
|
--------------------
Dacia
Logan Ambition
- BZ # provizoriu Once I had a life now I have a PC.
|
|
Fluc |
![]()
Post
#4
|
Membru incepator Group: Members Posts: 65 Joined: 11 November 04 ![]() |
Asa ma gandeam si eu. Am avut o dacie 1310 si avea acelasi sistem de racire. Am trecut pe direct din cauza ca imi era frica, ca ma lasa fara baterie.
La Logan ce indica bordu cand e supraincalzit? Bipaie ceva, se inroseste vreun led?? |
--------------------
Dacia
Logan Laureate 1.4
- Albastru Egee VL-74-
|
|
naturall |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 23 June 04 From: IIIrd World ![]() |
Banuiesc ca atunci cand ai mai mult de 4 lini inseamna ca e supraincalzit.
|
--------------------
Dacia
Logan
1900 toamna
- B69XXX It's more DACIA than Renault
|
|
klaus |
![]()
Post
#6
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
As dori sa fac niste corectii:
Cu termostat nu mai este de la Nova incoace... De la dsn incoace (motorul renault), activarea ventilatorului este realizata de uce injectie, pe baza temperaturii citite de SENZORUL DE TEMPERATURA (care isi schimba rezistenta odata cu temperatura, si nu este nici pe departe un termostat). Ventilatorul este pornit cand temperatura ajunge la 99 grade/106 pentru treapta a doua (sau ceva pe aproape). |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
maxx |
![]()
Post
#7
|
![]() Megane Renault Sport 2.0 Turbo 225hp, 6 speed, 0 - 100 6,5s Group: Members Posts: 401 Joined: 26 September 04 From: Bucuresti - Tei ![]() |
yo m-am exprimat "mai popular"...
te rog sa ma scuzi Klaus... |
--------------------
DACIA
Logan Ambition Perla
- B 62 DRB ---- RENAULT -- NISSAN -- DACIA ----
|
|
St |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 4.466 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Fluc @ 5 Jan 2005, 10:29) Am mers acum cateva zile pe un drum forestier pentru a ajunge la o pestera. Nu cred ca am incalzit prea tare motoul pt ca aveam doar 4 linii la temperatura ca de obicei. Cand am oprit motorul am auzit ca a ramas ceva pornit. Am ridicat capota si am vazut ca a ramas pornit ventilatorul de pe radiator. M-am cam speriat ca ma gandeam ca ma lasa fara baterie. Am pornit din nou motorul si dupa ce l-am oprit s-a oprit si ventilatorul. Toate lichidele erau OK. A mai patit cineva asa ceva? E normal? Ce se intampala la bord daca supra incalzesti motorul? Se aprinde ceva ? Nu e nici o problema, la berlina mea, din 2003, pe injectie vara mereu ramane ventilatorul deschis dupa ce am oprit motorul, cand mergi pe munte o sa vezi asta, de exemplu dca urci la balea, o sa tin vre-o 10 min. |
--------------------
Ford/ BMW
Mondeo/ 650GS
2018/ 2004 Fericirea este ceva ce nu se atinge niciodata,dar in cautarea ei merita sa alergi toata viata.
|
|
Emil |
![]()
Post
#9
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 22 April 04 From: Bucuresti ![]() |
Asa este, e normal ce se intampla. Electroventilatorul poate ramane pornit sau poate porni chiar dupa dupa oprirea motorului. Totusi, dupa opinia mea, toate motoarele sunt echipate cu termostat. Acesta nu are nici o legatura cu electroventilatorul, ci doar pune sau scoate in/din circuitul de racire radiatorul, in functie de temperatura antigelului ( este un fel de robinet ). Fara el, in regim de autostrada, de exemplu, cand temperatura ambianta este mica motorul este "hiperracit" si nu ajunge in regimul termic normal ( in jur de 85 grade ), ceea ce inseamna consum mare, uzura mare etc.
Bafta |
-------------------- |
|
milgn |
![]()
Post
#10
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 24 November 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Fluc @ 5 Jan 2005, 10:29) Am mers acum cateva zile pe un drum forestier pentru a ajunge la o pestera. Nu cred ca am incalzit prea tare motoul pt ca aveam doar 4 linii la temperatura ca de obicei. Cand am oprit motorul am auzit ca a ramas ceva pornit. Am ridicat capota si am vazut ca a ramas pornit ventilatorul de pe radiator. M-am cam speriat ca ma gandeam ca ma lasa fara baterie. Am pornit din nou motorul si dupa ce l-am oprit s-a oprit si ventilatorul. Toate lichidele erau OK. A mai patit cineva asa ceva? E normal? Ce se intampala la bord daca supra incalzesti motorul? Se aprinde ceva ? cred ca scrie pe 20 de pagini din manualul de utilizare intr-un chenar cu atentionare,MAAARRE:cand capota este deschisa ventilatorul poate porni in orice moment (sau ceva in genul) felul in care pui problema arata ca nu ceri o explicatie a principiului de functionare,ci ca nu vrei sa te informezi(de unde trebuie!) ps:nu stiu frate,dar cand am luat masina,cat nu am condus am stat pe buda,dar pe buda am citit manualul!!!! ![]() |
--------------------
ex Dacia
Logan
2004 Laureate 1.4 MPI
- Verde Cam drum bun!!!
|
|
vad |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru Group: Members Posts: 184 Joined: 18 July 04 From: Bucuresti ![]() |
bine mai ca sunteti voi cititi si altii nu, omului i s-a parut ceva anormal la momentul respectiv si a vrut sa stie daca este normal, de pornit ventilatorul imi porneste si mie chair aici in bucuresti dupa ceva mers mai sportiv prin oras!
ps: sau poate a preferat sa citeasca altceva pe buda ![]() |
--------------------
logan
laureate 1.6
- bz xx vad iaca si eu pe aici ma bag in seama ... poate invat si eu cate ceva de la cineva ... sau mai invata si altii de la mine!
|
|
Ake |
![]()
Post
#12
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Totusi, pentru a putea verifica functionarea acestui electroventilator, si avand in vedere ca nu stiu cate grade reprezinta liniutele de la bord....
La cate linute va porneste electroventilatorul? Eu azi am luat masina, nu am mers pe distante mai mari de 5 Km, liniutele marcate sunt maxim 4, dar electroventilatorul ramane mereu pornit dupa ce opresc motorul. |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
Sony |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.862 Joined: 30 August 04 From: Ban Land ![]() |
Ake, temperatura optima e la 4 linii. Cred ca scrie si prin manual chestia asta.
Si eu cand opresc motorul aud ventilatorul un pic, dar nu m-a deranjat pana acum. |
--------------------
Caruta
cu doi cai frumosi
1945
|
|
milu |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 99 Joined: 23 April 04 From: Timisoara ![]() |
O intrebare:
Cum se aprind la voi liniutele de la temp. motorului? La mine se aprind asa: 0 liniute apoi sare direct la 2 liniute si apoi la 4 liniute. Nu am vazut niciodata 1 liniuta aprinsa sau 3 liniute aprinse. Stiu ca nu reprezinta o problema dar sunt doar curios! |
--------------------
Duster 1.5 dCi
&
Logan 0.9 TCe
|
|
crisstian |
![]()
Post
#15
|
Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 25 January 05 From: Bistrita ![]() |
Asa e si la mine
0 LINII, 2 LINII SI 4 LINII Iar faptul ca ventilatorul fuctioneaza si dupa oprirea motorului este precizat in manual si ATENTIE poate porni si dupa ce s-a oprit motorul chiar daca inainte de oprirea motorului ventilatorul nu functiona. Asta pentu cei care nu va-ti dat seama, AVETI GRIJA la manute cand umblati pe langa ventilator acesta poate porni in orice moment si riscati sa va accidentati! |
--------------------
Logan
Ambition 1.6l
noiembrie 2004
|
|
klaus |
![]()
Post
#16
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Nu chiar in orice moment. Dupa 10 minute de la oprirea motorului nu mai porneste nici ventilatorul...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
skoda |
![]()
Post
#17
|
Membru incepator Group: Members Posts: 89 Joined: 10 October 04 ![]() |
Si la mine tot 0 2 si 4 liniute. 1 si 3 nu am vazut niciodata, dar 5 se poate sau sare direct la 6 (in cazul asta de ce au facut atata de multe, doar pentru simetrie cu cel de la benzina ?)
|
--------------------
Dacia Logan
Laureate 1.4
- Toreador
|
|
GABI_ |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 4 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(skoda @ 22 Feb 2005, 16:20) Si la mine tot 0 2 si 4 liniute. 1 si 3 nu am vazut niciodata, dar 5 se poate sau sare direct la 6 (in cazul asta de ce au facut atata de multe, doar pentru simetrie cu cel de la benzina ?) am un prieten cu logan si imi povestea ca alerga cu masina prin bucuresti si de la 4 liniute a sarit la 6. |
--------------------
Renault Megane
1,5 dci 100 CP
2006 CE
- B 71
|
|
FotoGabi |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 5 January 05 ![]() |
QUOTE(GABI_ @ 22 Feb 2005, 16:32) am un prieten cu logan si imi povestea ca alerga cu masina prin bucuresti si de la 4 liniute a sarit la 6. Iara "imi povestea"!Eu am alergat Loganu cu 170 Km/Ora pe autobanda 15 minute si nu a sarit de cele 4 liniute!Totul a fost filmat! ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6
- HD 06 KGA Toti care au un aparat foto se cred fotografi!!!
|
|
klaus |
![]()
Post
#20
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Am si eu un prieten caruia nu-i pornea ventilatorul si i se incingea motorul. Si ce crezi ca a facut? a dat drumul la ventilatorul interior pe cald ca sa raceasca antigelul din instalatie si a mers cu 100 km/h viteza in treapta a 5-a ca sa i se raceasca motorul prin racire cu aerul care intra pe la radiator fara a fi necesar supliment de debit de aer pentru racire (care ar fi trebuit furnizat de ventilator... Ca asta e rolul ventilatorului, nu raceste antigelul din instalatie prin alte metode...).
Situatie absolut autentica. Ce demonstreaza acest lucru? Ca la viteza mare e f. important fluxul de aer care intra prin masca radiatorului... deci, ceea ce zice FotoGabi este un sofism. printr-un rationament aparent corect, dar care contine o eroare mai greu sesizabila se poate demonstra o concluzie gresita pornind de la o ipoteza corecta... Din acest punct de vedere ai dreptate draga fotogabi, insa povestile le zice altcineva decat crezi tu... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ake |
![]()
Post
#21
|
![]() Morderator Group: Moderatori Posts: 1.040 Joined: 6 July 04 From: Bucuresti ![]() |
Gabi, cred ca faci o confuzie. De obicei, radiatorul se incalzeste mai repede cand mergi incet. La viteza mare, curentul de aer ce vine din fata e uneori suficient de puternic incat sa asigure racirea fara ajutorul ventilatorului.
oops ! delete post. Klaus a spus mai frumos si a butonat mai repede. This post has been edited by Ake: 22 Feb 2005, 21:07 |
--------------------
(si) Dacia
Logan
Laur.1.4 "Desteapta-te Romane! Traiasca capra vecinului! "
(citat dintr-un sticker auto) |
|
osirus |
![]()
Post
#22
|
![]() Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan ![]() |
QUOTE(Ake @ 22 Feb 2005, 21:06) Gabi, cred ca faci o confuzie. De obicei, radiatorul se incalzeste mai repede cand mergi incet. La viteza mare, curentul de aer ce vine din fata e uneori suficient de puternic incat sa asigure racirea fara ajutorul ventilatorului. oops ! delete post. Klaus a spus mai frumos si a butonat mai repede. Bai logic asa ar fi,dar si eu am mers 70% din autostrada buc.-pit.cu viteza maxima si nu a sarit de 4 liniute,dar cind mergeam cu dsn si chiar cu slz in aceleasi conditii,acul de la temperatura urca mai sus decit sta el de obicei,nu ajungea in zina "rosie"ca sa porneasca ventilatorul dar era sesizabil mai sus,adica temparatura era mai mare! |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
osirus |
![]()
Post
#23
|
![]() Milionar de week-end Group: Banned Posts: 501 Joined: 17 November 04 From: Salajan ![]() |
Si nu am vazut la mine niciodata aprinse 6 liniute sau sa porneasca ventilatorul ca sa incins prea tare motorul pina acum decit daca pornesc AC si masina este din septembrie,dar la vara cred ca o sa se intimple!
This post has been edited by osirus: 22 Feb 2005, 22:46 |
--------------------
Dacia/Skoda
Logan ambition
- Octavia L&K vreau o rabla de masina ca sa-i rup kilometraju s-o petarda buna rau sa-i dau jos ambalaju
................"Fac sport extrem cu dacia/Cu ochii inchisi o calc/I-mi place senzatia!"............... |
|
milgn |
![]()
Post
#24
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 24 November 04 From: Bucuresti ![]() |
am mers si eu aprox toata autostrada buc-pit cu MIN. 155/h si chiar asta m-a mirat:temp a ramas la 4 liniute!!!ma indoiesc ca la alergat prin buc sare la 6!
@FotoGabi:acum chiar tre' sa-ti spun:ce inseamna la tine autobanda???suna atat de ...sa zicem nashpa!!in drumul care l-am facut in directia indicata de catre tine am intalnit urmatorii termeni pt ceea ce se noteaza de regula cu A1,A2,...etc si anume:I-autostrada;A,D-autobahn;F-autoroute. 1.probabil la autobahn te referi! 2.o fi cumva vreun argou si eu nu stiu?! 3.zii frate "pe autostrada" ca da mai bine!! |
--------------------
ex Dacia
Logan
2004 Laureate 1.4 MPI
- Verde Cam drum bun!!!
|
|
FotoGabi |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 5 January 05 ![]() |
QUOTE(milgn @ 22 Feb 2005, 22:43) am mers si eu aprox toata autostrada buc-pit cu MIN. 155/h si chiar asta m-a mirat:temp a ramas la 4 liniute!!!ma indoiesc ca la alergat prin buc sare la 6! @FotoGabi:acum chiar tre' sa-ti spun:ce inseamna la tine autobanda???suna atat de ...sa zicem nashpa!!in drumul care l-am facut in directia indicata de catre tine am intalnit urmatorii termeni pt ceea ce se noteaza de regula cu A1,A2,...etc si anume:I-autostrada;A,D-autobahn;F-autoroute. 1.probabil la autobahn te referi! 2.o fi cumva vreun argou si eu nu stiu?! 3.zii frate "pe autostrada" ca da mai bine!! Eu mis de la tara ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6
- HD 06 KGA Toti care au un aparat foto se cred fotografi!!!
|
|
FotoGabi |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 5 January 05 ![]() |
QUOTE(klaus @ 22 Feb 2005, 21:02) Am si eu un prieten caruia nu-i pornea ventilatorul si i se incingea motorul. Si ce crezi ca a facut? a dat drumul la ventilatorul interior pe cald ca sa raceasca antigelul din instalatie si a mers cu 100 km/h viteza in treapta a 5-a ca sa i se raceasca motorul prin racire cu aerul care intra pe la radiator fara a fi necesar supliment de debit de aer pentru racire (care ar fi trebuit furnizat de ventilator... Ca asta e rolul ventilatorului, nu raceste antigelul din instalatie prin alte metode...). Situatie absolut autentica. Ce demonstreaza acest lucru? Ca la viteza mare e f. important fluxul de aer care intra prin masca radiatorului... deci, ceea ce zice FotoGabi este un sofism. printr-un rationament aparent corect, dar care contine o eroare mai greu sesizabila se poate demonstra o concluzie gresita pornind de la o ipoteza corecta... Din acest punct de vedere ai dreptate draga fotogabi, insa povestile le zice altcineva decat crezi tu... Tot din auzite?Daca ai curaj testeaza pe masina ta!Adica,scoate mufa de la ventilator(cel de la Radiator)da drumu la caldura la maxim si mergi cu 100 Km/ora 20 min.si o sa ai o surpriza!Pe bune!Varianta asta cu datul caldurii la maxim este valabila numai 10 minute maxim!Am patit-o in Ungaria cu un Opel si abia am ajuns acasa!Sa stricat termocupla ![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6
- HD 06 KGA Toti care au un aparat foto se cred fotografi!!!
|
|
milgn |
![]()
Post
#27
|
Membru Group: Members Posts: 169 Joined: 24 November 04 From: Bucuresti ![]() |
hai ca esti simpatic!
![]() ca sa nu se supere pe noi moderatorii si sa fim on-topic:poate ne spui pe unde "TI-A MAI PORNIT VENTILATORUL"?(prin ce colturi de europa??).ceva reactii cand au vazut aia golanul,impresii la drum lung?.poate deschizi si tu un topic! cu loganul prin europa,ceva in genul Tschus! |
--------------------
ex Dacia
Logan
2004 Laureate 1.4 MPI
- Verde Cam drum bun!!!
|
|
FotoGabi |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 5 January 05 ![]() |
QUOTE(milgn @ 23 Feb 2005, 00:00) hai ca esti simpatic! ![]() ca sa nu se supere pe noi moderatorii si sa fim on-topic:poate ne spui pe unde "TI-A MAI PORNIT VENTILATORUL"?(prin ce colturi de europa??).ceva reactii cand au vazut aia golanul,impresii la drum lung?.poate deschizi si tu un topic! cu loganul prin europa,ceva in genul Tschus! Nu ar fi o idee rea!La cati km fac lunar prin Europa cu apartul foto si camera video va mai pot informa si pe voi ce se mai intampla!Am vazut in Ungaria un parc de vanzare cu Loganuri si promit ca peste cateva saptamani cand ma intorc am sa postez cateva fotografii cu Loganurile prin Europa!Pe 20 decembrie inca nu vazusem prin Franta nici un Logan cu nr.RO!Poate ati vazut voi ![]() |
--------------------
Dacia
Logan Ambition 1.6
- HD 06 KGA Toti care au un aparat foto se cred fotografi!!!
|
|
Kramer |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 367 Joined: 26 May 04 From: Brasov ![]() |
QUOTE(Ake @ 22 Feb 2005, 23:06) Gabi, cred ca faci o confuzie. De obicei, radiatorul se incalzeste mai repede cand mergi incet. La viteza mare, curentul de aer ce vine din fata e uneori suficient de puternic incat sa asigure racirea fara ajutorul ventilatorului. oops ! delete post. Klaus a spus mai frumos si a butonat mai repede. "De obicei" inseamna la viteze rezonabile. La 170 la Logan motorul este suprasolicitat si ar fi normal sa se incalzeasca puternic. This post has been edited by Kramer: 23 Feb 2005, 08:01 |
-------------------- |
|
Sergiu |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 494 Joined: 23 May 02 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(Kramer @ 23 Feb 2005, 10:00) "De obicei" inseamna la viteze rezonabile. La 170 la Logan motorul este suprasolicitat si ar fi normal sa se incalzeasca puternic. Dar si la 170 km/h ai un curent de aer la radiator, o racire fenomenala! Vreti insa sa se supraincalzeasca? Niimc mai simplu! Mergeti tare (aici am zis TARE) si porniti clima... Cel putin la DSN e criminala metoda! |
--------------------
Dacia
SupeRNova
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 14:13 |