Solutii practice pentru incalzire oglinzilor
![]() ![]() ![]() |
Solutii practice pentru incalzire oglinzilor
andreic |
![]()
Post
#211
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 415 Joined: 18 January 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
Ambition 1.6 mpi
- B-xx-yyy
|
|||
SYL |
![]()
Post
#212
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
@heaven ti-a raspuns Ov la intrebare..
![]() |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
ddf |
![]()
Post
#213
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 January 06 ![]() |
Preluand ideea din acest forum mi-am facut si eu oglinda incalzita electric (deocamdata pe partea soferului). M-am chinuit sa dau oglinda jos (e tipul acela cu reglaj interior) , demontand tot sistemul de reglaj. Sticla oglindei nu am putut sa o dau jos decat prin spargere!
![]() Am cumparat alta sticla de la magazinul de piese auto si am trecut la treaba. Pe spatele oglindei am lipit alu-folie(folie de aluminiu autoadeziva) in 3 straturi pe toata suprafata interioara a oglindei. Apoi am fixat (initial cu super glue) 5 rezistente de 6 ohmi/16W pe care le-am legat in paralel si in serie (in grupuri de cate 2).Dupa care am aplicat iar cateva straturi de alufolie pentru a intari fixarea rezistentelor pe suprafata oglinzi. Oglinda(sticla) nu am mai vrut sa intre inapoi in lacasul ei decat dupa o fierbere zdravana a rame de plastic, fierbere care a facut sa se inmoaie plasticul ramei permitand in acest mod introducerea oglindei, nu fara un oarecare efort! Legaturile electrice au fost relativ usor de facut, am pus un buton in bord (bordul este de CN) , cu alimentare pe contact pentru a nu uita pornita degivrarea. Marea mea dezamagire a venit insa in momentul in care dupa 2,3 zile de functionare oglinda a crapat cam pe la mijloc, de sus pana jos. ![]() Nu m-am lasat pagubas si am repetat operatiunea (alta sticla , alet rezistente) si ... iar s-a spart cam in acelasi loc. Oglinda se incalzeste destul de bine, dar nu sa friga. Si ce e mai ciudat e faptul ca ambele se sparg dupa ce opresc alimentarea cu curent a rezistentelor. Ce ar putea sa fie ? Sticla proasta? Ca nu se incalzeste chiar atat de tare!Cam 40 de grade dupa parerea mea! E sticla de 3 mm! Sfaturi, sugestii? |
--------------------
Dacia
1310 Break
- ILxxDDF
|
|
george_slz |
![]()
Post
#214
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
racirea brusca si incalzirea rapida....
|
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
ddf |
![]()
Post
#215
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 January 06 ![]() |
QUOTE(george_slz @ 1 Feb 2006, 23:00) Dimineata s-a intamplat evenimentul .Oglinda era rece si avea o pelicula subtire de gheata.Am dat drumul la ,,degivrare" - adica cele 5 rezistente aplicate pe spatele oglindei au inceput sa se incalzeasca si in aprox. 2 minute erau uscate.Apoi am oprit incalzirea, si am plecat.Cand m-am uitat in oglinda , plesnise! ![]() Am fost foarte dezamagit! Ce sticla as putea folosi? Ma gandem sa nu mai cumpar oglinda ci sa o fac la comanda la un geamgiu. Sticla nu era chiar in contact direct cu rezistenta caci , asa cum am precizat aplicasem cam 2 straturi de alufolie peste oglinda inainte de a lipi rezistentele.Rezistenta masurata cu ohmetru era de 6 ohmi, deci nu se inaclzea chiar instantaneu. Si ... de ciuda am lasat pornita degivrarea (incalzirea) dar nu a mai plesnit nimic.Doar ce se vede deranjant acea crapatura de sus pana jos.Nici macar nu e si ea dreapta , ci putin curbata!Sticla nu statea fixa (adica nu era tensionata) inrama de plastic. A mai patit cineva asa ceva? Dintre cei ce si-au montat asa ceva? |
--------------------
Dacia
1310 Break
- ILxxDDF
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#216
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
moshulik |
![]()
Post
#217
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Soc termic nu apare, deoarece incalzirea, cat si racirea sunt suficient de lente.
Apare insa "oboseala termica", adica faptul ca sticla nu e incalzita uniform, are zone calde si zone reci. Sticla este un material foarte prost conducator de caldura, folia de aluminiu pusa in 3 straturi de asemenea are capacitate calorica mult prea mica - transfera caldura perpendicular, dar nu si in plan paralel cu oglinda. Deci unele zone de pe oglinda se incalzesc mai repede, altele mai lent. Pe parcursul aceste tranzitii (la un moment dat se vor egaliza temperaturile) insa, in sticla iau nastere forte foarte mari de dilatatie neuniforma, care prin "lucru repetat" produc ruperea materialului, la al 5-lea, al 6-lea ciclu de incalzire. Solutii - cred ca cea mai la indemana este folosirea unui bec de 21 de watti . Caldura radiata prin aer sigur nu va produce diferente de temperatura intre diverse puncte ale oglinzii. Daca vrei insa incalzire foarte rapida, iti sugerez sa pui cat mai multa folie de-aia de aluminiu, autoadeziva, pana se formeaza un strat cel putin la fel de gros cat geamul oglinzii. |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
2003
- b-etc-etc Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
ddf |
![]()
Post
#218
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 January 06 ![]() |
QUOTE(moshulik @ 2 Feb 2006, 12:50) Soc termic nu apare, deoarece incalzirea, cat si racirea sunt suficient de lente. Apare insa "oboseala termica", adica faptul ca sticla nu e incalzita uniform, are zone calde si zone reci. Sticla este un material foarte prost conducator de caldura, folia de aluminiu pusa in 3 straturi de asemenea are capacitate calorica mult prea mica - transfera caldura perpendicular, dar nu si in plan paralel cu oglinda. Deci unele zone de pe oglinda se incalzesc mai repede, altele mai lent. Pe parcursul aceste tranzitii (la un moment dat se vor egaliza temperaturile) insa, in sticla iau nastere forte foarte mari de dilatatie neuniforma, care prin "lucru repetat" produc ruperea materialului, la al 5-lea, al 6-lea ciclu de incalzire. Solutii - cred ca cea mai la indemana este folosirea unui bec de 21 de watti . Caldura radiata prin aer sigur nu va produce diferente de temperatura intre diverse puncte ale oglinzii. Daca vrei insa incalzire foarte rapida, iti sugerez sa pui cat mai multa folie de-aia de aluminiu, autoadeziva, pana se formeaza un strat cel putin la fel de gros cat geamul oglinzii. Cred ca ai mare dreptate ! Oglinda nu a plesnit imediat ci dupa 2,3 zile de folosinta.azi am fost avut un drum de la Slobozia la Buzau. I -am dat drumul si la dus si la intors.Si ... surpriza : la intoarcere a plesnit din nou, cu incalzirea mergand. Cu becul nu stiu cum sa procedez caci sticla oglindei nu intra decat prin fierbere, deci nu prea cred ca pot fierbe becul. O sa incerc sa distantez rezistentele mai mult de oglinda facandu-i un suport de metal la 5 mm distanta de oglinda ca oglinda sa se incalzeasca prin convectie de la rezistenta calda. Intradevar unele zone sunt calde - marniea exterioara-spre fierbinti, altele sunt reci marginea interioara cea dinspre masina. Am vrut sa pun si 4 leduri portocalii de mare intensitate luminoasa pentru semnalizare dar am renuntat tocmai datorita faptului ca trebuie sa incalzesc rama de plastic ca sa intre oglinda |
--------------------
Dacia
1310 Break
- ILxxDDF
|
|
b06fcn |
![]()
Post
#219
|
![]() DOCTOR Group: Members Posts: 5.855 Joined: 27 February 05 From: Bucuresti/Galati ![]() |
Eu mi-am facut la R21 si de aproape o luna nu am probleme.
Am luat textolit subtire din targ (1mm grosime), am taiat doua bucati ceva mai mici deca suprafata oglinzii si am tras un circuit de nikelina de 800 w, pusa in doua, de 85 cm lungime totala (5 linii). Si merg de nu au treaba, daca oglinzile sunt doar aburite in max 5 minute sunt uscate. Apa se usuca dupa vreo 15 minute. |
--------------------
Renault
21
1.9dT, 1989
- B 06 FCN MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200 Renault 21 Turbo Renault Megane 1.9 dCi Opel Corsa 1.3 CDTI Toyota Avensis 2.0 D4D Lada 1200 Aro 10.4 4x4 |
|
rudolf |
![]() ![]()
Post
#220
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 4 February 06 From: Timisoara ![]() |
exista astfel de folii dar sunt mari si se folosesc la luneta spate pt. dezaburire[COLOR=blue][FONT=Impact]
|
--------------------
dacia
1300
- tm 03 xcc iubiti-va masina
|
|
Liviu |
![]()
Post
#221
|
![]() expat naiv Group: Banned Posts: 3.526 Joined: 5 July 02 From: Peste gard ![]() |
ddf,
Am vazut ce solutie ai aplicat pentru incalzire, e buna dar e aplicata gresit. Nu m-am bagat pana acum in discutie ca nu am avut cu ce dar, m-am uitat special la masina mea sa vad cam cat se incalzesc oglinzile (sunt cu incalzire din fabrica). Ei bine .. nu se simte nimic cum ca s-ar incalzi (cu mana cel putin) dar apa de pe ea se evapora. Mai mult, cand oglinda e aburita, se vad rezistentele (adica se usuca mai intai in dreptul traseului rezistiv) si se vede ca e o forma serpuita cu 4 linii orizontale pe suprafata oglinzii. O degivrare completa se face cam in 5 minute de la pornire (deci nu se incalzesc nici pe departe cu viteza cu care se incalzesc la tine .. si nici nu ajung la aceeasi temperatura) iar timpul lor maxim de functionare e de 15 minute (este un temporizator). De pornit se pornesc simultan cu degivrarea lunetei ... deci practic si tu ai putea sa folosesti acelasi buton ca la luneta. In concluzie eu zic ca cele 30-40 de grade la care ajung oglinzile tale sunt muuuuult prea multe. Parerea mea este ca e suficient sa ridici temperaura oglizilor putin peste 0 grade pentru a scapa de probleme. Altfel spus, oglizile alea trebuie incalzite numai putin de tot .. nu trebuie sa poti face ceai pe ele. Ia exemplu de la luneta ... da drumu la degivrare si testeaza cam la ce temperatura ajunge .. la fel trebuie sa fie si oglinzile .. Ai sa vezi ca in felul asta nu o sa se mai sparga . Bafta ! |
--------------------
.
.
. -= age is just a number =-
|
|
Adi_Mircea |
![]()
Post
#222
|
![]() Vizitator Group: Members Posts: 137 Joined: 2 December 05 From: Timisoara ![]() |
Nu sar putea lega oglinda in serie cu luneta???
|
--------------------
Dacia Logan
Preference 1.6
Martie 2005
- TM 10 01 Sa mearga bine!
|
|
Danielle |
![]()
Post
#223
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 166 Joined: 9 December 05 From: Pe alt forum. ![]() |
Nu e mai simplu sa apelati la niste specialisti?Oglinzi cu degivrare after-market pun cei de la Radacini de la Gara de Nord,va dau o adresa si nr. de tel.
RADACINI Calea Grivitei Nr.106, sect. 1 Telefon: 021/211.10.46 Fax: 021/2108027 Oglinzile incalzite (parca asta era pretul) 90ron/buc si nu dureaza mai mult de 2h montajul si monteaza pe orice tip de masina.Contactul lor se face pe dezaburire luneta. L.E.-Scuze,acum am vazut ca unii dintre voi ati si fost acolo,poate ajuta pe cineva totusi adresa si nr. lor de tel. This post has been edited by Danielle: 4 Feb 2006, 09:27 |
--------------------
Bad User
Bad Example
- Be Aware Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos." |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#224
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
900.000 pentru o rezistenta si conectarea la un circuit ... o , tu nici visezi batrane ... Daca ar vopsi si oglinzile si ar pune si semnalizatoare si un fel de cozorac in banii astia paote ca m-ar interesa , dar asa ... too much for me !
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
dizzy |
![]()
Post
#225
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.074 Joined: 11 February 04 ![]() |
Studiind teoria formarii condensului am ajuns la concluzia ca oglinda nu trebuie sa ajunga mai sus de 10-14 grade. Iar incalzirea la Logan se face in cam 5-6 minute, cum zice si Liviu. Asa ca puneti o rezistenta electrica dubla si cred ca va tine mai mult!
|
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
batrinu |
![]()
Post
#226
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 26 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Salutare,
Duminica, am achizitionat din tirg oglinzi(doar geamul) incalzite de Logan, care teoretic se potrivesc si la SLZ, ca forma , nu stiu inca la modalitatea de prindere (sper sa fie aceeasi) Va intreb pe voi, poate aveti ceva idei, sugestii... sa le leg direct pe comutatorul de la dezaburirea lunetei? imi mai trebuie ceva relee? rezistente si alte kestii electrice? geamul de oglinda incaliza LGN=30 ron/bucata This post has been edited by batrinu: 14 Feb 2006, 21:02 Attached thumbnail(s) oglinda.JPG ( Size: 48.32k ) Number of downloads: 119 |
--------------------
Dacia
Solenza MPI & Logan MCV
2003-Confort / 2007-Laureate
- B-76......... Solenza v1.4 MPiu`l rosu
|
|
RALLYMAN |
![]()
Post
#227
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 57 Joined: 23 November 03 From: CONSTANTA ![]() |
Prinderea nu e la fel ... la LGN se prind cu ghearele din jurul cercului aluia ca sant reglabile electric ... la SLZ cred ca se prinde rama in margini ...
|
--------------------
Volkswagen
Passat Var. GT 16V
- CT-97-NFL Volkswagen Passat Variant GT 16V 1992 CT-97-NFL
Dacia 1310 1995 CT-02-YAL Dacia 1300 1983 CT-97-FNL |
|
Asi |
![]()
Post
#228
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
pentru problema lui ddf.. ei bine cea mai simpla solutie este sa maresti rezistenta electrica.. sa nu mai fiarba... dar ai putea sa comanzi la geamgiu oglinda facuta din sticla pyrex .. aia nu se sparge nici s-o incazesti cu flacara si sa o racesti in zapada.
sticla pyrex este peste tot.. la toate eprubetetele, pahare berzelius, erlemayer, retorte..etc.. dar din pacate sunt sticle curbe astea.. asadar nu e bun ce gasim la indemana si sticla pyrex de asa grosime si plana e o provocare de gasit.. (oglinda in sine nu e o problema ca se arginteaza sa se depune aluminiu pe ea si e gata oglinda perfect.. |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
B30KDT |
![]()
Post
#229
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 491 Joined: 10 May 05 From: bucuresti ![]() |
de unde ati luat nichelina?
|
--------------------
DACIA
DACIA
2012
|
|
Danielle |
![]() ![]()
Post
#230
|
![]() Membru Group: Banned Posts: 166 Joined: 9 December 05 From: Pe alt forum. ![]() |
QUOTE(marius80_eugen @ 14 Feb 2006, 15:24) 900.000 pentru o rezistenta si conectarea la un circuit ... o , tu nici visezi batrane ... Daca ar vopsi si oglinzile si ar pune si semnalizatoare si un fel de cozorac in banii astia paote ca m-ar interesa , dar asa ... too much for me ! Hmm vad ca altii (tot de pe acest topic) s-au dus si si-au montat (cu exorbitanta suma de 90ron) si vad ca sunt mult mai linistiti (ca au lasat un profesionist sa se ocupe de treaba) decat altii care au incercat (in fel si chip) sa improvizeze (cat mai dureaza pana vine un coleg forumist sa ne spuna ca i-a luat foc masina de la oglinzile mesterite de domnia sa,pana acum doar s-au spart da' poti sa stii? ![]() Dar cum romanasul s-a nascut un mic inventator ce si-a zis el "hai ca merge sa pun si eu ce a pus UAP si cu bani mai putini". Spor la treaba... This post has been edited by Danielle: 15 Feb 2006, 17:13 |
--------------------
Bad User
Bad Example
- Be Aware Moderating Team, remember?
"Excesul de severitate produce ura. Excesul de ingaduinta produce haos." |
|
fklco |
![]()
Post
#231
|
![]() Domnu' Group: Members Posts: 84 Joined: 27 September 05 From: Bucuresti ![]() |
Baieti baga-ti un bec de 24V si vro 15-21 W in spatele oglinzi, datii curent si gata.
Hai pa. |
--------------------
Sachs MaddAss125
MaddAss125
2008
- B-ELEA
|
|
ddf |
![]()
Post
#232
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 January 06 ![]() |
QUOTE(Asi @ 15 Feb 2006, 00:46) pentru problema lui ddf.. ei bine cea mai simpla solutie este sa maresti rezistenta electrica.. sa nu mai fiarba... dar ai putea sa comanzi la geamgiu oglinda facuta din sticla pyrex .. aia nu se sparge nici s-o incazesti cu flacara si sa o racesti in zapada. sticla pyrex este peste tot.. la toate eprubetetele, pahare berzelius, erlemayer, retorte..etc.. dar din pacate sunt sticle curbe astea.. asadar nu e bun ce gasim la indemana si sticla pyrex de asa grosime si plana e o provocare de gasit.. (oglinda in sine nu e o problema ca se arginteaza sa se depune aluminiu pe ea si e gata oglinda perfect.. Exista oglinda din sticla pyrex? Stii tu asta sigur? La Skoda Octavia oglinda se incalzeste destul de tare, se simte la mana ca este calda! Un bec nu cred ca ar merge bagat in rama , ptr ca am tipul cu reglaj pe interior care nu are margine demontabila!Oglinda se baga prin fierberea ramei de plastic(cel putin eu nu am gasit alta solutie - poate stie cineva alta) |
--------------------
Dacia
1310 Break
- ILxxDDF
|
|
Asi |
![]()
Post
#233
|
![]() Camaro SS Group: Members Posts: 930 Joined: 24 July 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ddf @ 15 Feb 2006, 21:30) Exista oglinda din sticla pyrex? Stii tu asta sigur? La Skoda Octavia oglinda se incalzeste destul de tare, se simte la mana ca este calda! Un bec nu cred ca ar merge bagat in rama , ptr ca am tipul cu reglaj pe interior care nu are margine demontabila!Oglinda se baga prin fierberea ramei de plastic(cel putin eu nu am gasit alta solutie - poate stie cineva alta) daca faci rost de sticla pyrex plana si destul de groasa ti-o fac eu oglinda.. faci o rectie tollens si ti-a iesit oglinda cu nitrat de argint.. sau solutia profesionista e in mediu inert.. si fara aer se da un strat de aluminiu topit pe una din fete si e o oglinda exceptionala (za best! dar cam greu de facut.. ) ceea ce e mai complicat este sa fie plana oglinda si de aceeasi grosime.. adica oglinda rezultata va refleta in functie de cat de dreapta e .. adica sa se vada clar bine si sa nu creeze distorsiuni.. la fel cum nu cred ca se poate face usor efectu ala sa micsoreze un pic.. (ar trebui sa fie un pic concava cu un punct de focalizare bine definit.) |
--------------------
Mitsubishi/Mercedes
Carisma/B-class
2003 1.9 DI-D/2007 200CDI
- B 79 ASI/Bxxx "Cei care au puterea de a constrange n-au nevoie sa recurga la judeacata" (Thucydides, 1, 77, 2)
|
|
B30KDT |
![]()
Post
#234
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 491 Joined: 10 May 05 From: bucuresti ![]() |
mai intreb inca o data
imi poate spune cineva de unde cumpar nichelina?un magazin in bucuresti? |
--------------------
DACIA
DACIA
2012
|
|
dex lada |
![]()
Post
#235
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(B30KDT @ 19 Feb 2006, 00:56) Magazin bucur obor Dar trebuie sa cauti la toate magazinele de electrice din bucur ,si nu stiu daca gasesti de 800 da de 500w, 1000w,2000w au sigur. This post has been edited by dex lada: 19 Feb 2006, 23:11 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
Iris |
![]()
Post
#236
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 17 March 04 From: Focsani ![]() |
Ai reusit sa le montezi? Daca da cum?
QUOTE(batrinu @ 14 Feb 2006, 22:21) Salutare, Duminica, am achizitionat din tirg oglinzi(doar geamul) incalzite de Logan, care teoretic se potrivesc si la SLZ, ca forma , nu stiu inca la modalitatea de prindere (sper sa fie aceeasi) Va intreb pe voi, poate aveti ceva idei, sugestii... sa le leg direct pe comutatorul de la dezaburirea lunetei? imi mai trebuie ceva relee? rezistente si alte kestii electrice? geamul de oglinda incaliza LGN=30 ron/bucata |
-------------------- |
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#237
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
Sa stii ca mai am putin si imi pun si eu ! Ca in timpul asta mi-am pus si paravanturi si cozoroc la oglinda si vreau sa termin cu subiectul asta . Dar eu fiind mai exigent , vreau buton separat de rezistenta spate si daca tot sunt acolo am sa ma interesez de mai multe probleme . In cateva zile le voi da un telefon ... ca acum sunt ocupat ... Daca tot umblu la oglinda mi-as pune si o mica semnalizare ... si un senzor de temperatura exterioara ... ca la Clio . Dar ma mai gandesc , pentru ca banii sunt bani si se muncesc .
|
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
moshulik |
![]()
Post
#238
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 12 February 04 From: Bucuresti ![]() |
Nu este nevoie sa iei oglinda in casa si sa o fierbi ca sa poti baga geamul oglinzii. Eu am aplicat cu succes de doua ori alta metoda, care nu necesita nici demontarea oglinzii de pe masina. Fierbi apa in casa, o pui intr-o sticla de plastic cat mai fierbinte (nici chiar sa strice sticla - ii scade volumul), cobori repede la masina - torni pe rama incet, incet, ca apa sa aiba timp sa-si transfere temperatura catre rama, dupa care geamul oglinzii, preparat cu fire pe el va intra in rama - nu chiar lejer, dar intra, din aproape in aproape, de-a lungul laturilor lungi.
Solutia cu sticla aceea pyrex ar fi foarte buna, ti-ar permite pastrarea unor rezistente puternice, care degivreaza oglinda intr-un minut si poate chiar mai putin, insa mi se pare destul de complicat de procurat asa ceva si de tratat apoi sa devina oglinda. Daca vei gasi, probabil se va vinde doar la cantitati mari si la preturi mult prea mari incat sa nu se justifice. In loc de schelet metalic, incearca intai cum am zis eu - pui multe multe straturi de aluminiu autoadeziv, pentru uniformizarea transferului de temperatura. Cel mai sigur, ca sa nu se mai sparga sticla ramane totusi sa folosesti spatiu de aer (fie folosind un bec, fie folosind rezistente). Pentru transfer termic si sa sigilezi cat mai bine "incinta" din spatele oglinzii pentru ca aerul cald sa ramana acolo si sa incalzeasca oglinda. Avantajul unui bec fata de rezistente este faptul ca filamentul sigur nu se va supraincalzi, distanta dintre filament si geam fiind calculata optim din fabricatie. Ti-ar mai trebui asadar un burete de sarma de spalat vase sa-l pui intre bec si sticla oglinzii si gata, ai o realizare corecta, eficienta si ieftina. Eventual la sfarsit, dupa ce pui oglinda, tragi un traseu finutz de silicon transparent intre oglinda si rama, pentru o a face o incinta cat de cat etansa in spatele geamului. M-as apuca si eu de operatiunea asta la supernova, dar mi-e sila rau sa trag fire prin usa, pana in bord, la buton etc. etc.... Recomanda cineva mai sus bec de 24V de frana, de 15-20 Watti - asta va da mai putina caldura decat becul de 12V de acelasi wattaj, deci cred ca asta este cel mai potrivit - poti sa alimentezi linistit in paralel ambele filamente, atat cel de pozitie cat si cel de frana, becul este gandit si pentru modul asta de functionare, in felul asta puterea disipata este maxima. |
--------------------
skoda
octavia, am avut DSN, oltcit.
2003
- b-etc-etc Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
|
|
ddf |
![]()
Post
#239
|
Membru incepator Group: Members Posts: 67 Joined: 10 January 06 ![]() |
Ce spuneti daca as prelucra un vas de Zena ?
Unde l-as putea taia, apoi arginta ? |
--------------------
Dacia
1310 Break
- ILxxDDF
|
|
stuiberv |
![]()
Post
#240
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Daca stie cineva un magazin/service in Iasi unde pot gasi (cumpara) si apoi monta oglinzi electrice pentru Solenza, va rog sa scrieti aici.
E o optiune care imi lipseste. Sper ca la urmatoarea masina sa am bani pentru abs, plus alte chestii legate de controlul tractiunii, oglinzi incalzite si senzor de ploaie. |
--------------------
Papuci
marimea 43
3 ani bocanci
- is xx undoitrei “All parts should go together without forcing. You must remember that the parts you
are reassembling were disassembled by you. Therefore, if you can’t get them together again, there must be a reason. By all means, do not use a hammer.” — IBM maintenance manual, 1925 |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:54 |