Solutii practice pentru incalzire oglinzilor
![]() ![]() ![]() |
Solutii practice pentru incalzire oglinzilor
Valentine |
![]()
Post
#181
|
||
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|||
SYL |
![]()
Post
#182
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Si de preturi nu ne spui nimic?
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Valentine |
![]()
Post
#183
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
|
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
SYL |
![]()
Post
#184
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Si nu poti spune nici cat te-a costat pe tine ? E secret de stat ?
![]() |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Valentine |
![]()
Post
#185
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
|
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
SYL |
![]()
Post
#186
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Ok, Valentine, multumesc pt informatie, am primit PM. Vezi ca ti-am trimsi si eu un PM in care am cerut niste lamuriri suplimentare.
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
elro |
![]()
Post
#187
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct ![]() |
QUOTE(goguf @ 2 Jan 2005, 18:38) Am fost in tirg si am cumparat materiale: - o oglinda retrovizoare pentru usa soferului, model cu reglare din interior, cu mecanismul de prindere defect 20.000 lei (folositi ce model aveti pe masina) - o bucata sticlotextolit (de la aparatura veche) cu cablaj pe o singura parte 10.000 lei - o rezistenta de nichelina de 1000 W 20.000 lei Am scos (cu mare chin) oglinda (plana) si am trasat conturul pe sticlotextolit (oglinda cu fata in sus, sticlotextolitul cu fata fara cablaj in sus) si am decupat bucata respectiva. Verificati sa incapa in carcasa. Am dezlipit traseele de pe placa care ajungeau linga margini, am trasat linii paralele din 5 in 5 mm si am facut mici crestaturi [attachmentid=3970][attachmentid=3971][attachmentid=3972]de 2-3 mm la margini si 2 gauri pentru suruburi cu cap ingropat. Am taiat o bucata de 3 m de nichelina (complet intinsa, recomand o decalire prin incingere la rosu in flacara aragazului), am aranjat-o pe placa dupa cum se vede in imagini si gata cu elementul de incalzire. Am taiat cam 1-2 mm din plasticul ala din carcasa care presa initial oglinda, am dat o gaura prin care sa treaca firele si am montat intii placa cu firele de nichelina in sus, apoi oglinda care sa stea un pic presata pe placa. Test: o ora de tinut ansamblul in congelator, dupa aceea conectat la 14 V ( consuma cam 1,2 A) sticla in 5 minute era uscata. Pentru un efect mai rapid se pot folosi doar 2,8 m nichelina (eventual mai experimentati lungimea optima) Nu stiu cum s-ar comporta in exterior, adica in frig Observatii 1 recomand insistent sa faceti o incercare pe un ansamblu oglinda retrovizoare defect, pe care nu-l mai folositi( se poate sparge sticla oglinzii la demontare, rezultat nesatisfacator estetic, etc.) 2 daca cumparati (sticlo)textolit de la montaje electonice vechi sa aiba trasee pe o singura fata si sa fie fara piese, scosul pieselor poate fi un chin 3 daca va ambitionati sa-l montati pe masina sa luati tensiune dupa contact, fire rezistente si bine izolate, sa includeti in circuit o siguranta de 3 A (5 A pt 2 oglinzi) iar intrerupatorul sa aiba bec martor 4 il folositi pe propria raspundere (contacte aiurea, scurt-circuit, bum !!!) edit nu stiu de ce sint asa aiurea plasat imaginile.. Gata datorita sfaturilor date de colegul nostru am reusit si eu sa execut un exemplar de oglinda dezaburita ![]() ![]() ![]() ![]() Pe o singura oglinda se foloseste 3m de sarma nichelata,ca sa stiti sa nu o taiati aiurea,in caz de rupeti sarma din greseala ![]() ![]() ![]() Placa de textolit am lipit-o cu batoane de plastic se vede int-o poza si pistolul de topit,acest plastic se topeste la 110 grade C ,dar eu nu am pus decat pe margini nu pe sarma de nichelina ,si la distanta de 5mm ,oglinda frige ![]() ![]() Attached thumbnail(s) DSC00469.jpg ( Size: 272.88k ) Number of downloads: 3057 DSC00470.JPG ( Size: 597.8k ) Number of downloads: 3313 DSC00471.JPG ( Size: 594.01k ) Number of downloads: 3202 DSC00472.JPG ( Size: 561.56k ) Number of downloads: 3394 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
elro |
![]()
Post
#188
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct ![]() |
Pima data cand am alimentat toata inventia la 13v se incalzea dar nu foarte tare ,si atunci am despatrit-o in doua.......am taiat sarma de nichelina de la jumate si am alimentat mijlocul cu (-) si capetele cu (+) si acu frige
![]() Si de aici mi-a venit si o idee ![]() ![]() Attached thumbnail(s) DSC00478.JPG ( Size: 493.94k ) Number of downloads: 3174 DSC00479.JPG ( Size: 553.48k ) Number of downloads: 1292 DSC00481.JPG ( Size: 562k ) Number of downloads: 1436 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
elro |
![]()
Post
#189
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct ![]() |
QUOTE(rcosmin @ 9 Feb 2005, 21:02) Pima data cand am alimentat toata inventia la 13v se incalzea dar nu foarte tare ,si atunci am despatrit-o in doua.......am taiat sarma de nichelina de la jumate si am alimentat mijlocul cu (-) si capetele cu (+) si acu frige ![]() Si de aici mi-a venit si o idee ![]() ![]() Attached thumbnail(s) DSC00484.JPG ( Size: 564.08k ) Number of downloads: 1637 DSC00485.JPG ( Size: 530.96k ) Number of downloads: 1692 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
RIon |
![]()
Post
#190
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Frumos si bine... daca ai fi din CJ te-as plati sa imi faci si mie, desi cu oglinzile de Nova nu e asa usor...
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
elro |
![]()
Post
#191
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct ![]() |
gata am terminat de montat dezaburirea pe oglinzi
![]() Dar ce teapa am luat,eu nu stiam ca exista o mare diferenta intre oglinzile vechi si cele cu reglaj din interior(tipul meu) si am cumparat tipul veci,dar putea si vanzatorul sa ma intrebe macar ce tip de oglinzi am ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Si ce au alea de Nova in plus de astea de Berlina cu reglaj pe interior??? sunt lafel ![]() ![]() ![]() ![]() Pe interiorul suportului oglinzii(in spatele placii de textolit am lipit o folie de aluminiu,deaia de invelit puii cand ii bagi la cuptor ![]() ![]() Acum pozele Attached thumbnail(s) DSC00486.JPG ( Size: 528.25k ) Number of downloads: 1696 DSC00487.JPG ( Size: 500.54k ) Number of downloads: 1397 DSC00488.JPG ( Size: 468.16k ) Number of downloads: 1261 DSC00489.JPG ( Size: 480.15k ) Number of downloads: 1358 |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
speedbuster |
![]()
Post
#192
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 17 February 05 ![]() |
Ieri am facut umatorul experiment:
Am cumparat o rezistenta de nichelina de 1500W (nu aveau de 1000W). Am masuratat-o si avea ceva in jur de 7-8 ohmi. Ma asteptam oarecum la o rezistenta mai mica data fiind puterea ceva mai mare (1500W nu 1000W). Am indreptat-o cat am putut si am infasurat-o pe o placa de textolit. Dupa vreo 5min de alimentare la baterie (12.5V) era doar calaie. Am repetat expemimentul taind nichelina pana am vazut pe aparatul de masura 4 ohmi. Dupa alte 5min tot doar calduta era. Am masurat rezistenta de la dezaburire luneta si mi-a aratat 2 ohmi. Am refacut testul cu nichelina de rezistenta 2 ohmi. Intr-adevar de data asta in cateva min. nu mai putea tine mana pe ea. Acum sunt in ceata..... 1. E stricat aparatul meu de masura... la voi cat are o rezistenta din asta intreaga de 1000W sau de cat ati avut voi? 2. Am gresit ceva? La voi s-a incalzit suficient cu rezistenta de 10 ohmi? Astept recomandari. Va multumesc in avans. PS: Ati gasit vreo metoda speciala de a indrepta nichelia ca e al dracului de greu? M-am gandit la o varianta de a dribla un pic chestia cu indreptatul nichelinei. Ce ziceti are ceva dc o pun mai "creata" si pun niste despartiloare veriticale de textolit lipite cu poxipol intre serpentine pt a nu face contact una cu alta. Si astfel si departezi "instalatia" de oglinda cat vrei. |
-------------------- |
|
goguf |
![]()
Post
#193
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 1 January 05 ![]() |
3,1 m nichelina de 1000 W, 11,5 ohmi, usor presata de spatele oglinzii face treaba in 5-7 min.
Pentru indreptare se intinde intii cu mina la rece atit cit este posibil, apoi se prinde de capete si se trece lent prin flacara de la aragaz, tragind usor de ea ( daca trageti prea tare se rupe) |
--------------------
dacia 1300 '72
|
|
nelu |
![]()
Post
#194
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Metoda de indreptat sarma (valabila si pt arcuri elicoidale): se ia o surubelnita sau o bara/ teava cilindrica cu diametrul putin mai mic decat al rezistentei bobinate (sau a arcului). Se introduce pe surubelnita rezistenta cu inceputul-capatul spre maner, se prinde cu un patent capatul si se trage usor pe masura ce rezistenta se roteste liber (nu trageti prea tare pt ca se blocheaza).
|
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
Mihai_E |
![]()
Post
#195
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(goguf @ 18 Feb 2005, 05:33) 3,1 m nichelina de 1000 W, 11,5 ohmi, usor presata de spatele oglinzii face treaba in 5-7 min. Pentru indreptare se intinde intii cu mina la rece atit cit este posibil, apoi se prinde de capete si se trece lent prin flacara de la aragaz, tragind usor de ea ( daca trageti prea tare se rupe) si cam ce curent crezi ca o sa consume chestia asta? |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
speedbuster |
![]()
Post
#196
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 17 February 05 ![]() |
Am realizat placa de textolit dand gauri la 5mm si pus nichelina cat a incaput (tot de 1500W am avut si de data asta). La masuratoare arata 4.2 ohmi.
Din cate stiu eu: R=U/I => I=U/R | => P=U*U/R P=I*U La 12V ar fi o putere de 34W. Am pus-o la baterie si in vreo 5min s-a incalzit destul de bine. Acum nu stiu daca nu cumva se incalzeste prea rau si risc sa dau foc la masina. In cazul e prea mult as putea oare sa fac la fel si cealalta oglinda si sa le pun in paralel (sau serie ![]() |
-------------------- |
|
elro |
![]()
Post
#197
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct ![]() |
daca le legi +cu- si +la+si -la-o sa ai surptiza ca pe fiecare oglinda sa ai 7v ceea ce nu o sa iti incalzesaca rezistenta in nici un fel,am incercat eu deci treaba este testata
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
elro |
![]()
Post
#198
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct ![]() |
QUOTE(speedbuster @ 18 Feb 2005, 03:04) Ieri am facut umatorul experiment: Am cumparat o rezistenta de nichelina de 1500W (nu aveau de 1000W). Am masuratat-o si avea ceva in jur de 7-8 ohmi. Ma asteptam oarecum la o rezistenta mai mica data fiind puterea ceva mai mare (1500W nu 1000W). Am indreptat-o cat am putut si am infasurat-o pe o placa de textolit. Dupa vreo 5min de alimentare la baterie (12.5V) era doar calaie. Am repetat expemimentul taind nichelina pana am vazut pe aparatul de masura 4 ohmi. Dupa alte 5min tot doar calduta era. Am masurat rezistenta de la dezaburire luneta si mi-a aratat 2 ohmi. Am refacut testul cu nichelina de rezistenta 2 ohmi. Intr-adevar de data asta in cateva min. nu mai putea tine mana pe ea. Acum sunt in ceata..... 1. E stricat aparatul meu de masura... la voi cat are o rezistenta din asta intreaga de 1000W sau de cat ati avut voi? 2. Am gresit ceva? La voi s-a incalzit suficient cu rezistenta de 10 ohmi? Astept recomandari. Va multumesc in avans. PS: Ati gasit vreo metoda speciala de a indrepta nichelia ca e al dracului de greu? M-am gandit la o varianta de a dribla un pic chestia cu indreptatul nichelinei. Ce ziceti are ceva dc o pun mai "creata" si pun niste despartiloare veriticale de textolit lipite cu poxipol intre serpentine pt a nu face contact una cu alta. Si astfel si departezi "instalatia" de oglinda cat vrei. la mine are 3ohmi rezistenta si am nichelina de 1000w,chestia cu intinsul.....cand o bagi pe gaurile depe placa de textolit ,o intinzi...tragi mai tare de ea cu patentul si se intinde si asa faci la fiecare capat,la mine in poza aia era prima pe care am relizat-o si deea a iesit asa,dar merge fara probleme ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
SYL |
![]()
Post
#199
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE(Valentine @ 25 Jan 2005, 22:24) Tipul a fost de treaba, si va recomand sa dati un email sau un telefon inainte ca sa intrebati de tarife ca se mai schimba. Nu stiu daca am voie sau nu sa ii postez mailul aici, daca n-am, rog moderatorul sa-l stearga: stefanmartin@raxon.ro / stefanmartinro@yahoo.com. Valentine i-am dat mail de miercuri respectivului si inca nu am primit nici un raspuns. Precizez ca am dat mail pe ambele adrese de mail (dar cea de la yahoo se pare nu mai exista). Sa inteleg ca cel mai bine ar fi sa ma duc direct sa vb cu el ?? De cine sa intreb la service-ul respectiv ? PS. Ai adresa exacta a service-ului ? Multumesc ! |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Valentine |
![]()
Post
#200
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
QUOTE(SYL @ 19 Feb 2005, 22:28) Valentine i-am dat mail de miercuri respectivului si inca nu am primit nici un raspuns. Precizez ca am dat mail pe ambele adrese de mail (dar cea de la yahoo se pare nu mai exista). Sa inteleg ca cel mai bine ar fi sa ma duc direct sa vb cu el ?? De cine sa intreb la service-ul respectiv ? PS. Ai adresa exacta a service-ului ? Multumesc ! Este exact vizavi de Hotel Nord (care e fata in fata cu Gara de Nord). Cum vii pe Grivitei si vezi Gara de Nord, pe dreapta e service-ul Radacini. Nu stiu exact adresa, intra la ei pe site (daca eu) pentru adresa exacta. |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
speedbuster |
![]()
Post
#201
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 17 February 05 ![]() |
QUOTE(rcosmin @ 19 Feb 2005, 11:34) la mine are 3ohmi rezistenta si am nichelina de 1000w,chestia cu intinsul.....cand o bagi pe gaurile depe placa de textolit ,o intinzi...tragi mai tare de ea cu patentul si se intinde si asa faci la fiecare capat,la mine in poza aia era prima pe care am relizat-o si deea a iesit asa,dar merge fara probleme ![]() Din cate inteleg eu tu ai 3 ohmi pe placa de textolit. Nu e cam putin? Conform teoriei P=U*U/R, la 12V ar avea 48W fiecare oglinda. Am facut si eu un montaj cu 4.2 ohmi si se incalzeste destul de bine, as zice poate chiar un pic cam rau. Vreau sa fac un test de anduranta sa mearga minim 1-2 ore ca sa vad ce se intampla cu plasticul dar nu stiu cum sa simulez curentul bateriei. Ce imi trebuie? Am un redresor...merge cu el legat direct la montaj sau il leg si la o baterie si de la baterie ma leg la montaj. Tot zic de redresor pt ca imi e teama ca daca las montajul conectat cateva ore se duce naiba bateria. |
-------------------- |
|
elro |
![]()
Post
#202
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct ![]() |
QUOTE(speedbuster @ 20 Feb 2005, 16:17) Din cate inteleg eu tu ai 3 ohmi pe placa de textolit. Nu e cam putin? Conform teoriei P=U*U/R, la 12V ar avea 48W fiecare oglinda. Am facut si eu un montaj cu 4.2 ohmi si se incalzeste destul de bine, as zice poate chiar un pic cam rau. Vreau sa fac un test de anduranta sa mearga minim 1-2 ore ca sa vad ce se intampla cu plasticul dar nu stiu cum sa simulez curentul bateriei. Ce imi trebuie? Am un redresor...merge cu el legat direct la montaj sau il leg si la o baterie si de la baterie ma leg la montaj. Tot zic de redresor pt ca imi e teama ca daca las montajul conectat cateva ore se duce naiba bateria. eu cand am realizat oglinzile pe redresor le-am probat si el scoate cam13,6v |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
elro |
![]()
Post
#203
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct ![]() |
QUOTE(rcosmin @ 20 Feb 2005, 18:58) ce stoc functioneaza ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
speedbuster |
![]()
Post
#204
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 17 February 05 ![]() |
Misto...dar totusi nu sunt un pic cam puternice. Eu fost cam ocupat saptamana asta si nu am avut timp sa finalizez "proiectul" si tocmai acum a plouat...
![]() Le-ai pus pe acelasi buton cu dezaburirea sau buton separat? Le pornesti un pic pana isi fac treaba si dupa le inchizi sau le lasi pornite? Dupa ce s-au incalzit se mai lipeau stropii de apa de geamul oglinzii? ![]() |
-------------------- |
|
jaf |
![]()
Post
#205
|
![]() Membru din mijloc Group: Members Posts: 641 Joined: 25 May 04 From: Cluj-Napoca ![]() |
Daca tot schimbam scaunele la Dacie cu cine stie ce scaune.. oglinzile nu le-am putea schimba ? se potrivesc de pe alte masini ? normal sa fie incalzite
![]() |
--------------------
trotineta
tri roti
2012 ful vidaut chiele "ati facut dacia de rasul lumii cu 'inventiile' voastre"
|
|
elro |
![]()
Post
#206
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct ![]() |
QUOTE(speedbuster @ 25 Feb 2005, 01:44) Misto...dar totusi nu sunt un pic cam puternice. Eu fost cam ocupat saptamana asta si nu am avut timp sa finalizez "proiectul" si tocmai acum a plouat... ![]() Le-ai pus pe acelasi buton cu dezaburirea sau buton separat? Le pornesti un pic pana isi fac treaba si dupa le inchizi sau le lasi pornite? Dupa ce s-au incalzit se mai lipeau stropii de apa de geamul oglinzii? ![]() Oglinzile nu le-am montat pe butonul de dezaburirea lunetei,din doua motive: 1) Luneta poate nu este aburita,in momentul ala 2)Daca le-as porni pe amandaoua in acelasi timp asta inseamna un consum mai mare de curent(oglinzile consuma mai putin decat luneta) Si le-am montat pe un buton separat cu avertizare luminoasa. Dupa ce s-a evaporat apa de pe ele,normal le opresc,dar ele mai raman calde inca 10 min,deci picaturile se evapora. Oglinda pe interior are montat(suportul oglinzii,cel din plastic) staniol (dinala la rola de invelit puii cand ii bagi la cuptor)si mai tine si ala caldura nu o lasa se se risipesca(asa am gandit eu) ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
elro |
![]()
Post
#207
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct ![]() |
Ningeeeeee.......am ocazia sa le testez si pe zapada nu numai pe ploaie
![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
SYL |
![]()
Post
#208
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
Am fost si eu la servicul Daewoo sa imi monteze oglinzile incalzite. Eu am cumparat un buton de dezaburire de bord normal de berlina (din acela portocaliu de 50 mii) si astfel am incalzirea la oglinzi separat de cea de la luneta (dezaburirea la luneta o folosesc f rar).
Sunt excelente. Pe ninsoarea de joi (care a dus la amanarea meciului Stelei) oglinzile erau curate... ![]() |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
heaven |
![]()
Post
#209
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 17 August 04 From: Bucuresti ![]() |
@ SYL : Care mai este pretul ?
PS : Ati putea sterge din numele topicului cuvintele '' FOLII AUTOADEZIVE '' ca acum se vorbeste numai despre Textolit+Nichelina ![]() |
--------------------
EX Dacia 1310 Li
Berlina
- masina furata "A fost o vreme cand automobilul era o raritate.Numai un mare barbat politic sau un latifundiar, adica numai un personagiu cu mare suprafata, recunoscut de toata lumea ca analfabet, avea dreptul sa aiba automobil."
(G. TOPIRCEANU - Balade vesele si triste - "Despre automobil") |
|
Ov |
![]()
Post
#210
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
parca 900.000 amandoua
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 12:55 |