Solutii practice pentru incalzire oglinzilor
![]() ![]() ![]() |
Solutii practice pentru incalzire oglinzilor
AC |
![]()
Post
#121
|
||||||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 569 Joined: 11 March 04 From: Iasi ![]() |
|
||||||
--------------------
Dacia
1310 TX
|
|||||||
bogdan_o |
![]()
Post
#122
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Fara sa va complicati, mai exista o solutie. Se gasesc niste dispozitive metalice pentru dezaburirele lunetelor facute de Electroaparataj si care se prind cu 2 ventuze de geam. Functioneaza perfect la cei 13V ai masinii, fara rezistente suplimentare. Acest dispozitiv are in interior doua rezistente. Se scot, se pune una pe o oglina si una pe cealalata, se leaga in serie, se comanda cu un rele si cam asta ar fi. Eu am asa ceva prin casa, pentru ca l-am cumparat pentru a dezaburi luneta pe break. Nu merge, e suprafata prea mare, dezabureste un pic pe centru, dar pentru oglinzi cred ca e perfect. Rezistentele alea se inrosec putin, deci eu zic ca se incing destul si cred ca ar face treaba buna pentru suprafata unei oglinzi. Nici nu costa foarte mult asa ceva.
Insa, mi s-a atras atentia, si asta a fost motivul pentru care am renuntat, ca sarmele respective sunt expuse umezelii. Oricat de izolati ar fi conectorii, sarma aia nu mai are cum sa fie izolata, ca altfel nu si-ar mai face treaba. Si cum in oglinda de SLZ intra suficienta apa si stiind o regula e baza, aceea ca apa si electricitatea nu se impaca bine, am renuntat, isa temporar. Asta pana cand gasesc o metoda de a izola sarma de intemperii. Oglinzile cu degivrare au respectivele sarme bagate in ele, deci apa nu are cum sa ajunga la ele. Pe de alta parte, stau si ma gandesc la faptul ca dezaburirea lunetei este expusa (de vreme ce se poate intrerupe lejer) iar condensul picura de pe luneta pe respectiva nichelina si nu se mai intampla nimic. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Mihai_E |
![]()
Post
#123
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
la 12 V poti sa torni apa cu galeata ca nu se intimpla nimic. gindeste-te la toate mufele care le ai pe la motor si care cind ploua sau speli masina se uda la greu.
|
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
sebip |
![]()
Post
#124
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 9 December 03 From: Baia Mare ![]() |
Solutia cea mai la indemina sint acele rezistente ceramice de putere, au avantajul ca nu se "inrosesc", chiar daca se incing nu ajunge "sirma" in contact direct cu plasticul. Se gasesc rezistente ceramice cu puteri de 10W sau 15 W fara nici un fel de dificultate.
Se pot combina de exemplu doua rezistente de 10 OHMI in serie, astfel acoperind o mai mare suprafata a oglinzii, se pot lipi direct cu epoxi pe spatele oglinzii, consumul fiind de 12V/20 OHMi = 0,6 A adica o putere consumata de 12Vx0,6A=7,2W. La nevoie se pot pune de exemplu 4 astfel de rezistente. Avantajul cel mai mare, dupa parerea mea, este acela ca, conexiunile dintre rezistente se pot face cu fludor .... la nichelina nu prea tine faza. Aceasta solutie a mai fost prezentata dar probabil nu a fost prea tare luata in considerare nefiind argumentata... biggrin.gif Bineinteles ca se pot gasi si alte combinatii de valori de rezistenta ... in functie de ceea ce se gaseste la magazin. |
-------------------- |
|
Marty |
![]()
Post
#125
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Domnilor, tocmai am avut o revelatie!!! Oglinzile de LGN sunt la fel ca cele de pe SLZ, nu ? Daca da, din cite-mi aduc eu aminte, LGN are oglinzi actionate electric si degivrate. O vedeti pe Luminita ? Cum care Luminita? Aia de sta ca tuta la capu' tunelului!
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
klaus |
![]()
Post
#126
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Tarziu, tarziu, da' te-a lovit luminita de te-a iluminat complet.
Of course ca se vor putea pune, doar ca este o problema: pretul. Ramane de vazut la cat se ridica. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
wo_name |
![]()
Post
#127
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 August 04 From: Timisoara ![]() |
Revin, am facut niste teste cu o sursa care scotea aproape 12V (11,97V).
Testat cu o rezistenta de 12 ohmi (1A), rezistenta calduta (vorba lui AC, lalaie), la 2A (6 ohmi) e putin cam mult, ar fi topit plasticul daca o lasam mai mult, nu puteai sa tii mana pe ea(cred ca avea peste 30 grade). Eu as pune o rezistenta de vreo 9-10 ohmi (ceva intre 1,5 - 2 A). Cel mai bine ar fi taiata dintr-o rezistenta de resou de 2000W, eu am testat cu una dintr-o rezistenta de 700-800 W si a iesit sarma cam mica in jur de 20cm (lungimea). This post has been edited by wo_name: 18 Oct 2004, 10:05 |
--------------------
Dacia
Logan MCV Laureate 1.6 8v
2011
- TM ?? ??? Parerea mea ...
|
|
dex lada |
![]()
Post
#128
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Ce-a mai buna solutie este lipire a 3 rezistente de putere de oglinda, sau pe un cablaj si prins (fixat) cumva in spatele oglinzi daca nu vreti sa le lipiti direct pe oglinda.
Din ce am vazut eu in pdf folia aia avea o putere de 14 W la 12v si un curen de 1 + - 0.4A din calcule a iesit o rezistenta de 10 OHM putere disipata 14.4W si un curent de 1,2A. Ce a mai usoara si mai ieftina solutie, este legarea in seria 3 rezistente de 3.3 OHM de 5W = 9.9 OHM 15W (pt o oglinda) Pretul unei rezistente este de 5000 lei au dimensiuni oarecum mici. Attached thumbnail(s) rez.JPG ( Size: 16.06k ) Number of downloads: 2257 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
shaq_rose |
![]()
Post
#129
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 16 March 04 From: Bucuresti - Drumul Taberei ![]() |
e o solutie destul de ieftina, merita incercata, poate da si rezultate satisfacatoare, cine stie?
|
--------------------
DACIA
1300
- B-12-CVD Nobody is perfect, I'm Nobody !
|
|
bj |
![]()
Post
#130
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bogdan_o @ 1 Feb 2004, 00:36) P.S. Eu mai imi strorc creierii cu nichelina si cu stabilizatorul de tensiune. Poate iese ceva. Daca nu mai degraba m-ar tenta o folie (Foliatec) care sa nu permita formarea stropilor de apa pe oglinzi. (de problema asta ma izbesc cel mai des) Din cate stiu eu incalzirea oglinzilor rezolva si problama formarii picaturilor de ploaie. Am un prieten care pe Opel Astra cand ploua isi incalzea oglinzile si surpriza: nici o picatura de apa! ![]() Din cate am citit eu pana cum incerc sa imi dau si eu o parere pentru realizare cu toate ca nu sunt priceput la partea electrica: Mi se pare buna o solutie cu "putza de sticla" (asa se scrie?) aplicata pe partea interioara a oglinzii. Dat fiind ca va trebui sa incalzeasca astfel incat caldura sa fie transferata prin oglinda cred ca ii va trebui putere putin mai mare decat cea de pe luneta. Si de aici incolo cred ca ar merge montajul care e facut pentru luneta. Din cate am vazut eu pentru dezaburirea lunetei la un momentat becul din bord se stinge singur (deci cred ca pe undeva are un termostat sau o dioda (parca asa se numeste) termosensibila (s-ar putea sa spun o prostie aici ![]() Pentru a elimina atat pierderea de caldura cat si posibilitatea deteriorarii plasticului din spatele oglinzii cred ca peste "cablaj" se poate pune un strat de rasina termoizolanta sau de spuma poliuretanica (folosita pentru termopane, care cred ca e termoizolanta - pt asta am sa ma interesez la taica-miu care se ocupa cu asa ceva) Mai ramane problema scoaterii firelor si cred ca pentru asta va trebui sacrificat unul sau mai multe plasticuri pentru realizarea de spatiu pentru fire (eventual decupare plastic, montare oglinda, aranjare fire, lipit decupaj cu poxipol). Si partea asta va fi destul de dificila avand in vedere ca trebuie introdusa oglinda cu tot cu montaj, repede, la o temperatura destul de ridicata. |
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
Valentine |
![]()
Post
#131
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
Concret a facut cineva asta pana acuma?!
|
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
RIon |
![]()
Post
#132
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Eu zic ca o solutie destul de ieftina e spalarea oglinzilor cu un detergent de vase bun, sa nu ramana picurii de ploaie pe ele. Cel putin o vreme...
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
bj |
![]()
Post
#133
|
![]() membru de nevoie Group: Members Posts: 321 Joined: 3 December 04 From: Bucuresti ![]() |
aaaa.... nu cred ca merge ca la Pronto antipraf. Mai ales daca e frig afara picurii au tendinta sa ramana pe oglinda...
|
--------------------
Skoda / BMW
Fabia Variant - de munca / F650 - capra
exLeon, exDSN
- B-65-xxx BMW F650ST - tot un fel de capra
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#134
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pana una alta, am vazut ca Lganul are aceleasi oglinzi ca si SLZ. Vorbesc de dimensiunea sticlei. glinzile la Logan sunt incalzite. Deci este posibil sa puna si pe SLZ sticla de oglinzile de LGN. roblema e ca nu stiu daca prinderea de corpul oglinzii e la fel, ca alta problema nu vad care ar putea fi (poate dar pretul, ca daca o glinda de SLZ e 800k, una de LGN e mult mai mult, ca e si reglabila electric).
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
shaq_rose |
![]()
Post
#135
|
![]() Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 16 March 04 From: Bucuresti - Drumul Taberei ![]() |
cum s-a mai spus e mai scump in mod cert solutia de la logout... am vazut la cineva un panou de sarma litzata pe textolit si mergea de minune, nu l-am intrebat insa de specificatiile tehnice, cat si in ce fel... dar o sa dau eu de el
|
--------------------
DACIA
1300
- B-12-CVD Nobody is perfect, I'm Nobody !
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#136
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
oare de ce nu dati pe ele cu un fas din spary-ul de dezghetat ??
|
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
goguf |
![]()
Post
#137
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 1 January 05 ![]() |
Pentru cine mai este interesat de dezaburirea oglinzilor retrovizoare tocmai am experimentat un incalzitor facut din textolit si nichelina (65cm 50 Ohmi dispusa pe o suprafata de 4,5/5 cm)
Portiunea incalzita a unei oglizi auto (in prealabil tinuta in congelator 15 min ) s-a uscat in 2 minute iar cea neincalzita in 10 minute inca nu se uscase, totul la temperatura camerei. Cel putin pentru oglinzile plane se poate realiza foarte usor si ieftin. |
--------------------
dacia 1300 '72
|
|
RIon |
![]()
Post
#138
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
pe mine ma intereseaza, si pe altii, cu certa siguranta! gogule, da o schema, pune poze, estimeaza costuri. danke
|
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
Mika |
![]()
Post
#139
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 30 December 04 ![]() |
quote=RIon,1pe mine ma intereseaza, si pe altii, cu certa siguranta! gogule, da o schema, pune poze, estimeaza costuri. danke
Ptr. tine acolo la Cluj este mai greu sa-ti pot da o solutie, dar cel putin aici in Bucuresti am aflat un loc unde doritorii isi pot rezolva acesta problema si anume la GARA DE NORD la dealerul Daewoo. Acolo exista un super meserias care la un pret de 800 k rezolva problema ptr. orice tip de auto, cu exceptia celor care deja au asa ceva. ![]() |
--------------------
Dacia - Matiz
1410 E/AC FITI DESTEPTI!
|
|
whitesorcerer12 |
![]()
Post
#140
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 667 Joined: 15 February 04 From: Bucuresti ![]() |
nu-i cam scump pt o dacie?
|
--------------------
MEGANE
BICORP 115 CP RENAULT MEGANE BICORP, 1,6, 16V, 115 CP,192KMH
FULL OPTIONS |
|
SYL |
![]()
Post
#141
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE(Mika @ 2 Jan 2005, 01:01) aici in Bucuresti am aflat un loc unde doritorii isi pot rezolva acesta problema si anume la GARA DE NORD la dealerul Daewoo. Acolo exista un super meserias care la un pret de 800 k rezolva problema ptr. orice tip de auto, cu exceptia celor care deja au asa ceva. ![]() Doar 800k e pretul pt Dacie ? Vorbisem cu cienva de pe Daewooclub care si-a pus ep Cielo si a zis ca l-a costat 1,2 mil; cred ca e vb de acelasi service. |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Valentine |
![]()
Post
#142
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
800k per oglida sau pentru amandoua? Ce implica aceasta operatie? (montarea presupun a unui alt buton pe bord - sau se leaga la releul de incalzire a lunetei - adica cand bag incalzirea pe luneta sa imi bage si pe oglinzi)
|
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
goguf |
![]()
Post
#143
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 1 January 05 ![]() |
Image.jpg ( Size: 33.12k )
Number of downloads: 2327
QUOTE(RIon @ 1 Jan 2005, 21:55) pe mine ma intereseaza, si pe altii, cu certa siguranta! gogule, da o schema, pune poze, estimeaza costuri. danke Am luat o placa de textolit, i-am facut crestaturi cu un fierastrau cam din 5 in 5 mm, doua gauri pentru suruburi (cu cap ingropat), am pus nichelina ca in figura (linie plina-fata, linie punctata-dos) si am fixat-o cu fata cu trasee lungi pe spatele oglinzii. Nichelina nu se inroseste, este doar un pic fierbinte. Daca aveti rabdare luni cumpar o rezistenta de 800-1000 W de nichelina si am sa fac experimente ca sa dau dimensiuni exacte pentru o oglinda. Costurile am sa le estimmez tot luni dar nu cred sa fie prea mult: nichelina, textolit, 2 suruburi cu piulite, papuci, fire, siguranta, intrerupator. |
--------------------
dacia 1300 '72
|
|
Mika |
![]()
Post
#144
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 30 December 04 ![]() |
800 k ptr. amandoua oglinzile si in mom. cand apesi butonul de incalzire pentru luneta atunci intra in functiune si incalzirea oglinilor. Personal am vazut efectul si in maximum 1,5 minute oglinzile sunt ,,efectiv'' uscate si se observa cel mai bine pe timp de ploaie si este extrem de eficient mai ales atunci cand in spate ruleaza un autoturism (pe timp de noapte) cu farurile puternice. Este posibil pentru Cielo 1.200 k, insa pentru Matiz 800 k foarte sigur. Consumul pentru incalzirea lor este echivalentul cu acela al unui bec. |
--------------------
Dacia - Matiz
1410 E/AC FITI DESTEPTI!
|
|
RIon |
![]()
Post
#145
|
![]() pasionat Group: Members Posts: 2.835 Joined: 22 May 04 From: CJ ![]() |
Foarte utila si interesanta solutie, insa e foarte greu sa iti desfaci oglinda, asta de DN, zic... a incercat/reusit cineva???
Nu e mare lucru sa faci montajul textolit/nichelina, mai trebuie sa iei doua fire + si - plus o siguranta... cred ca legate direct la dezaburire spate se arde siguranta aia... nichelina de unde ai luat-o? De cat e si cate spire trebuie sa fie? Siguranta? |
--------------------
Skoda
Octavia 2
2005, TDI 160CP 2008, Ford Focus 115 CP
- de CJ www.raresion.ro
|
|
SYL |
![]()
Post
#146
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE(RIon @ 2 Jan 2005, 13:38) e foarte greu sa iti desfaci oglinda, asta de DN, zic... a incercat/reusit cineva??? Persoana de pe daewooclub cu care am vb spunea ca acolo la service au un aparat care sufla aer fierbinte si astfel dilata plasticul carcasei si scot geamul (sticla). |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
dex lada |
![]()
Post
#147
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
adica merge si cu un uscator de par .
|
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
goguf |
![]()
Post
#148
|
Membru incepator Group: Members Posts: 45 Joined: 1 January 05 ![]() |
Am fost in tirg si am cumparat materiale:
- o oglinda retrovizoare pentru usa soferului, model cu reglare din interior, cu mecanismul de prindere defect 20.000 lei (folositi ce model aveti pe masina) - o bucata sticlotextolit (de la aparatura veche) cu cablaj pe o singura parte 10.000 lei - o rezistenta de nichelina de 1000 W 20.000 lei Am scos (cu mare chin) oglinda (plana) si am trasat conturul pe sticlotextolit (oglinda cu fata in sus, sticlotextolitul cu fata fara cablaj in sus) si am decupat bucata respectiva. Verificati sa incapa in carcasa. Am dezlipit traseele de pe placa care ajungeau linga margini, am trasat linii paralele din 5 in 5 mm si am facut mici crestaturi Image.jpg ( Size: 33.12k ) Number of downloads: 2061 Fata.jpg ( Size: 30.19k ) Number of downloads: 2391 Dos.jpg ( Size: 43.5k ) Number of downloads: 2491 de 2-3 mm la margini si 2 gauri pentru suruburi cu cap ingropat. Am taiat o bucata de 3 m de nichelina (complet intinsa, recomand o decalire prin incingere la rosu in flacara aragazului), am aranjat-o pe placa dupa cum se vede in imagini si gata cu elementul de incalzire. Am taiat cam 1-2 mm din plasticul ala din carcasa care presa initial oglinda, am dat o gaura prin care sa treaca firele si am montat intii placa cu firele de nichelina in sus, apoi oglinda care sa stea un pic presata pe placa. Test: o ora de tinut ansamblul in congelator, dupa aceea conectat la 14 V ( consuma cam 1,2 A) sticla in 5 minute era uscata. Pentru un efect mai rapid se pot folosi doar 2,8 m nichelina (eventual mai experimentati lungimea optima) Nu stiu cum s-ar comporta in exterior, adica in frig Observatii 1 recomand insistent sa faceti o incercare pe un ansamblu oglinda retrovizoare defect, pe care nu-l mai folositi( se poate sparge sticla oglinzii la demontare, rezultat nesatisfacator estetic, etc.) 2 daca cumparati (sticlo)textolit de la montaje electonice vechi sa aiba trasee pe o singura fata si sa fie fara piese, scosul pieselor poate fi un chin 3 daca va ambitionati sa-l montati pe masina sa luati tensiune dupa contact, fire rezistente si bine izolate, sa includeti in circuit o siguranta de 3 A (5 A pt 2 oglinzi) iar intrerupatorul sa aiba bec martor 4 il folositi pe propria raspundere (contacte aiurea, scurt-circuit, bum !!!) edit nu stiu de ce sint asa aiurea plasat imaginile.. This post has been edited by goguf: 2 Jan 2005, 18:41 |
--------------------
dacia 1300 '72
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#149
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Goguf, felicitari. O sa incerc si eu dispozitivul pe SLZ, mai ales ca cum in perioada rece chiar se simte nevoia de asa ceva.
In ce priveste incalzitul oglinzilor, nu prea merge cu un foehn. Se gasesc de vanzare prin magazine gen Metro, Bricostore, Praktiker etc niste aparate similare cu foehn-urile dar care sufla aer cald la 500 grd C. Cred ca alea sunt cele mai bune. Ca pret, o asemenea jucarie se invarte in jurul sumei de 1.5 milioane. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Valentine |
![]()
Post
#150
|
![]() Old Timer Group: Members Posts: 1.074 Joined: 20 September 03 From: California ![]() |
Daca merge cineva la Gara de Nord la service-ul Daewoo si testeaza pe pielea, pardon, oglinda lui, sa ne scrie si noua aici
![]() This post has been edited by Valentine: 3 Jan 2005, 07:15 |
--------------------
Ford
Focus
2009 Hi, I'm a signature virus. Please replace your old signature with this signature and help me take over the world of signatures.
Atentie, atentie, si iar atentie! |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:52 |