Solutii practice pentru incalzire oglinzilor
Solutii practice pentru incalzire oglinzilor
MoneyTalks |
1 Feb 2004, 17:31
Post
#91
|
||
- Group: Members Posts: 2.712 Joined: 18 April 03 From: Ireland |
|
||
--------------------
Lexus
ES300H
2020 Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost
Never underestimate the power of stupidity in large groups |
|||
bogdan_o |
2 Feb 2004, 02:39
Post
#92
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Nu cred sa aiba cineva xenoane pe Dacie. Poate becuri cu lumina mai alba (daca exista termen de comparatie pentru alb...). Instalatia de xenoane presupune mai multe decat un simplu bec luat din targ sau de pe la vreun magazin auto si costa cat nu face masina. Sorry pt. offtopic.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
SYL |
2 Feb 2004, 12:28
Post
#93
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
QUOTE Pai unii spuneau ca au faruri xenon pe dacie... Acele asa zise xenoane de pe dacia sunt de fapt halogene vopsite albastru. Apropo de aceste becuri, in Germania s-a facut un studiu si s-a ajuns la concluzia ca aceste halogene albastre lumineaza de 2 ori mai slab decat un halogen normal. Probabil cei care isi pun la dacia au impresia ca lumineaza mai bine pt ca folosesc becuri de 90/100W; si toti cu halogene albastre cu care am vb au zis ca pe ploaie, ceata,... nu mai vad apropape nimic |
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
marius-gabriel |
2 Feb 2004, 12:51
Post
#94
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI |
in spatele oglinzii se poate pune si un simplu rezistor de putere mai mare.
sau daca nu...luati si voi nichelina din piata care merge la 220 si face-ti un calcul simplu ce lungime ar trebui pt 12V.Eventual se izoleaza cu un varnis siliconic sa nu ia foc oglinda si gata... |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
bogdan_o |
3 Feb 2004, 01:28
Post
#95
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Bai, dar noi ne tot scarpinam cu stanga in dreapta fratilor. Uitandu-ma acum peste un topic de la CLT mi-a venit o idee nemaipomenita. Exista prin magazine sau in targ la Vitan (eu am asa ceva pe acasa) niste chestii de tabla prin care trec doua sarme de nichelina care se lipesc cu niste ventuze pe luneta pentru a o dezaburi. Nu fac ele multi purici pe luneta dar pentru niste oglinzi cred ca sunt ideale. Nu au in ele nici un fel de rezistori sau alte chestii. Doar doua sarme spiralate din nichelina. Sarmele sunt destul de groase asa ca se pot lipi cabluri de ele cu letconul (se rasuceste in jurul cablului si se da cu putin flodor). Ma gandeam sa pun cate o sarma pe fiecare oglinda si sa le leg in serie. Asa nu mai trebuie sa fac nici un calcul si merg brici.
Respectiva dracovenie costa cateva sute de mii si cand am luat-o eu (acum vreo 3 ani) mi-a dat si garantie la ea. Nu mai gasesc prospectul ei dar am impresia ca este facuta de Electoaparataj. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
btutuianu |
3 Feb 2004, 09:43
Post
#96
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 3 February 04 From: Constanta |
Ma bag si eu in discutia despre folii cu alta problema. Mi-am cumparat de curand o dacie SN si are pe luneta aplicat ceva (probabil folie) care o face mata. Se vede ca nu este culoarea lunetei mai inchisa ci este ceva aplicat deoarece de-a lungul firelor de dezaburire e curatat.
Acum vreau sa o curat in totalitate dar nu stiu cum. Nu gasesc nici un colt de care sa trag ca sa se dezlipeasca. Am incercat sa vad daca se dizolva cu acetona dar nici un rezultat. Daca stiti cumva ce este si cum pot scapa de ea va multumesc. |
-------------------- |
|
DSops |
3 Feb 2004, 10:28
Post
#97
|
Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara |
Eu am avut folii si le-am dat jos: duci luneta la caldura, o lasi bine pe calorifer sau folosesti putin feonul. Incepi de la un colt usor cu ajutorul unei lame si tragi foarte incet. Lipiciul care ramane se curata greu cu benzina (poate si cu acetona?). Daca nu merge bine pe primul cm, tai coltul stresat la 45 grade si o lasi asa. Nu stii ce mizerie a folosit cel dinainte.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
bogdan_o |
3 Feb 2004, 19:54
Post
#98
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Vezi ca s-ar putea sa nu fie folie ci sa fie geamul ionizat daca zici ca s-a dus in dreptul liniilor de la dezaburire.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
btutuianu |
4 Feb 2004, 08:44
Post
#99
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 3 February 04 From: Constanta |
Si daca geamul este ionizat ce pot face? Il pot face transparent?
Geamurile laterale din spate sunt si ele mai inchise la culoare dar acolo culoarea este uniforma. Cred ca asa e geamul. |
-------------------- |
|
Bogdan.spd |
4 Feb 2004, 21:31
Post
#100
|
Membru incepator Group: Members Posts: 91 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti |
Din cate stiu folia se da jos cu apa calda ...
|
-------------------- Dacă nu caști ochii .... caști gura!
|
|
bogdan_o |
5 Feb 2004, 01:47
Post
#101
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Ionizarea se duce de la sine cu timpul daca se umbla mult cu geamul respectiv. Din pacate nu stiu pe nimeni care sa fi avut geamuri ionizate si sa le faca iar transparente. Eu sincer cred ca se poate dar nu stiu metoda si probabil e destul de greu. Mai bine il reionizezi pe cel din spate sa se vada uniform.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
SYL |
5 Feb 2004, 19:54
Post
#102
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Geamurile ionizate se curata la loc tot la firmele care fac gemuri fumurii. Spre exemplu firma GIP din Bucuresti, de pe Bd.Preciziei..
|
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
zamolxes |
5 Feb 2004, 23:58
Post
#103
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 14 January 04 From: Bucuresti |
atentie, daca va ionizati geamurile sa cereti hartie cu autorizatie rar de la firma care face procesul...mie un "cap de creta" (belea expresie) a vrut sa imi dea amenda acum ceva timp, dar am scapat facand pe prostul (probabil voia spaga totusi).
Firma GIP de pe Preciziei (unde de altfel au fost facute ale mele) mi-a dat imediat si de atunci nu am mai avut probleme. |
--------------------
Ford
Mondeo Ghia 2L
2003 Full Options
- B-77-BLD Si uite asa se duc noptile..albe
|
|
bogdan_o |
7 Feb 2004, 01:50
Post
#104
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Ionizarea geamurilor este o belea pentru ceilalti soferi. Daca iti bate soarele din spate si mergi in spatele unuia cu geamurile ionizate tot soarele e in ochii tai de nu mai vezi nimic. Mai bine folia (bine, lasand la o parte cele metalizate-recte argintii si aurii).
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Raziel |
8 Feb 2004, 22:56
Post
#105
|
Membru incepator Group: Members Posts: 37 Joined: 8 February 04 From: Bucuresti |
apropo de incalzit / dezgivrat oglinzile exterioare la dacia... am vazut pe masina eletricianului cu care imi mai fac treaba o chestie super desteapta si eficienta... in spatele oglinzi a bagat un bec din ala mic.. cum sunt cele pt iluminarea interioara... si este perfect! nu genereaza atat de muta caldura incat sa topeasca plasticul.. dar suficienta incat sa topeasca gheata sau sa usuce apa de pe ea...
iata o metoda super simpla si eficienta... |
-------------------- *** Angels Fall First ***
|
|
Taz |
26 Feb 2004, 07:03
Post
#106
|
Membru incepator Group: Members Posts: 51 Joined: 27 September 02 From: Tulcea |
A incercat cineva sa demonteze oglinzile de la DSN?
Nu de pe masina ci pe ele ca sa bage becuri sau alt sistem de incalzire? Sistemul cu becuri e sigur eficient pentru ca stopurile sunt uscate cind mergi cu pozitiile aprinse. Daca le-a dasfacut cineva ar fi bun un tutorial |
--------------------
DACIA
DSN EUROPA
- TL-20-YNA Some things just can't be improved...
but they can be individualized |
|
Valentin |
8 Mar 2004, 16:13
Post
#107
|
Membru Group: Members Posts: 100 Joined: 29 January 03 From: Bucuresti |
Nu cred ca pot fi desfacute. Eu tocmai mi-am spart o olinda, laterala stanga. M-am chinuit din rasputeri sa inlocuiesc numai sticla, da' n-am reusit! Daca gasiti voi vreo metoda, dati de stire sa stie toata lumea!
|
-------------------- |
|
SYL |
8 Mar 2004, 20:41
Post
#108
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Un vecin si-a spart gemul la oglinda pe berlina ( cred ca e cam aceeai cala DSN) si si-a cumparat gemul si ca sa il bage in carcasa a bagat carcasa in apa fiarta ca sa se dilate si a introdus geamul
|
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
bogdan_o |
8 Mar 2004, 22:27
Post
#109
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Pai reciproca mai e valabila? Probabil crapa geamul.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
klaus |
9 Mar 2004, 09:30
Post
#110
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
Oglinda de la berlina, cea fara reglaj din interior, se schimba usor, pt. ca rama are un ochelar care se scoate, se pune oglinda, si se LIPESTE la loc ochelarul. Vorbesc din experienta.
La DSN (oglinda cu reglaj din interior) rama este turnata dintr-o bucata (sau cel putin ochelarul este lipit la cald, drept pentru care nu poate poate fi scos). Din aceasta cauza, pentru a baga oglinda trebuie dilatata rama (de unde introducerea ei in apa calda - intr-un vas pe foc, nu in apa calda de la chiuveta). In urma montarii si a unei astfel de oglinzi, as da urmatoarele sfaturi: - se dau marginile geamului oglinzii cu putina vaselina - se introduce oglinda intai partea ei mare in rama (deci intai partea de sus a oglinzii), si apoi din aproape in aproape se baga si restul. Daca pana la introducerea geamului oglinzii s-a racit rama, se scoate geamul si se baga din nou rama in apa fierbinte si se reia operatia. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bogdan_o |
10 Mar 2004, 19:46
Post
#111
|
om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti |
Fie apa calda fie incercati un pistol cu aer cald. E mult mai rapid si se poate concentra directia aerului cald intr-o anumita zona.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
lucian_v |
16 Mar 2004, 19:55
Post
#112
|
Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti |
Bun. Am inteles cum desfac oglinda. Dar ce pun ea? Nu a facut nimeni nici un prototip?
|
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
klaus |
17 Mar 2004, 09:40
Post
#113
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
lucian_vlaicu,????
poate un pic mai explicita fraza sa intelegem si noi... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
lucian_v |
17 Mar 2004, 19:18
Post
#114
|
Membru autentic Group: Members Posts: 543 Joined: 13 December 03 From: Bucuresti |
Nu am vrut sa ofensez pe nimeni cu fraza asta. Daca cineva de aici s-a simtit ofensat de ceea ce am spus eu, imi cer scuze. Ideea era ca s-au postat multe mesaje, dar nici unul nu rezolva problema incalzirii oglinzii. Imi cer scuze inca o data daca am suparat pe cineva.
|
--------------------
---
---
---
- ---
|
|
shaq_rose |
18 Mar 2004, 16:51
Post
#115
|
Membru Group: Members Posts: 143 Joined: 16 March 04 From: Bucuresti - Drumul Taberei |
a zis cineva de GIP service de ionizat geamuri, cat costa sa le ionizezi cu aviz RAR lateralele spate si luneta?
|
--------------------
DACIA
1300
- B-12-CVD Nobody is perfect, I'm Nobody !
|
|
SYL |
18 Mar 2004, 23:06
Post
#116
|
doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti |
Nu stiu doar laterale spate si luneta (pt berlina). Stiu doar ca la nova/slz toate geamurile (evident in afara de parbriz), deci7 la numar, costa 1 750 000.
|
--------------------
Dacia
Duster
1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
|
|
Nicu |
22 Mar 2004, 09:26
Post
#117
|
Membru incepator Group: Members Posts: 70 Joined: 10 July 03 From: Bucuresti |
danke klaus ca in final stim si noi cum sa montam si sa demontam oglinda.
oricum insa, dupa montare s-ar putea sa trebuiasca sa puneti ceva mastic sau chestie de aia pt geamuri termopan (tot un fel de mastic dar mi se pare ca-i mai bun insa se usuca mai greu) ca sa nu mai joace oglinda. solutia cu becu' mi se pare cea mai convenabila. pt cei care nu vor sa desfaca din nou oglinda cind se arde becu' pot pune 2 . |
-------------------- :) Cool messing the settings!:)
|
|
klaus |
22 Mar 2004, 10:56
Post
#118
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
QUOTE Dar ce pun ea? Nu a facut nimeni nici un prototip? Nu era vorba ca ne-ai adus vre-o ofensă. Departe de mine acest gând. Dar nu am reușit să înțeleg ce ai vru să zici cu "Dar ce pun ea?" Ce pui în ea, pe ea, în locul ei etc? |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
wo_name |
16 Aug 2004, 16:13
Post
#119
|
Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 August 04 From: Timisoara |
terminati cu chestii de genul folosirii foliei de la tastaturi pt a incalzii oglinda, sunt doua impedimente:
1) rezistenta traseelor este foarte mica, aproape nula. Oglinda nu se va incalzii si in schimb va alegeti cu sigurante sarite sau in cel mai bun caz se topesc traseele. 2) chiar daca s-ar incalzii suportul izolator nu face fata unor temperaturi prea ridicate (mult mai sensibil decat plasticul oglinzii) Pentru incalzirea oglinzii ar trebui folosit o spirala de nichelina (sau ce forma geometrica doriti) cum spunea cineva mai sus. Rezistenta de nichelina nu conteaza de ce fel este (teoretic) poate fi de foen sau de resou. Ex: o rezistenta de reseu de 2000W are aproximativ 24 ohmi (la 220V). Pt. incalzirea oglinzii avem 12V, si putem alege un curent maxim prin rezistenta de aprox. 6A (sigurantele pe Dacia 13xx sunt de 8A sau 15A). In urma calcului ar rezulta R=U/I => R=2 ohmi. Deci se masoara (cu un aparat de masura) pe o rezistenta de nichelina aceasta rezistenta avand in vedere daca este loc sa-o "intoarcem" pe spatele oglinzii. Pentru a limita incalzirea se foloseste un termostat cu temperatura de decuplare in jur de 35 grade C si cea de cuplare la 30 grade C. Pentru protectie: - adaugarea de sigurante in serie pt. fiecare rezistenta. - conditionarea "pornirii" rezistentei doar daca tensiunea de la baterie este intre 13V si 15V (indicator tensiune auto cu U1010 - daca se mai gaseste pe undeva) Ce am scris este o idee si poate si inbunatatita (eventual o schema de termostat ar fi binevenita). Attached thumbnail(s) indicator-auto-BU1010.jpg ( Size: 145.57k ) Number of downloads: 814 |
--------------------
Dacia
Logan MCV Laureate 1.6 8v
2011
- TM ?? ???
|
|
wo_name |
17 Aug 2004, 09:04
Post
#120
|
Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 10 August 04 From: Timisoara |
Revin,
uitandu-ma peste fisa tehnica a celor de la ICPE (pdf postat mai sus) am vazut ca dansii cansiderau ca si tensiune de alimentare a foliei 13,5V (ceea ce este real) iar curentul de "doar" 1A (am cam exagerat in mesajul de mai sus, 6A !!!). Deci ar rezulta o rezistenta a firului de nichelina de 13,5 ohmi ("foliei"). Avand acest consum se pot pune ambele rezistente (in paralel) pe aceeasi siguranta (8A). Daca se doreste comanda incalzirii cu un temporizator (eventual folosind montajul cu U1010), comanda se va face prin intermediul unui releu. |
--------------------
Dacia
Logan MCV Laureate 1.6 8v
2011
- TM ?? ??? Parerea mea ...
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st June 2024 - 18:44 |