DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

10 Pages « < 2 3 4 5 6 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Solutii practice pentru incalzire oglinzilor

MoneyTalks
post 1 Feb 2004, 17:31
Post #91


-


Group: Members
Posts: 2.712
Joined: 18 April 03
From: Ireland




Pai unii spuneau ca au faruri xenon pe dacie... icon_mrgreen.gif Deci, Paul, exista un spil :wink: Cind iti pui faruri care valoreaza 30-40% din valoarea masinii... Te-ai prins amu? icon_mrgreen.gif


--------------------
Lexus ES300H 2020
Religia a aparut cind primul ticalos s-a intilnit cu primul prost

Never underestimate the power of stupidity in large groups
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 2 Feb 2004, 02:39
Post #92


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Nu cred sa aiba cineva xenoane pe Dacie. Poate becuri cu lumina mai alba (daca exista termen de comparatie pentru alb...). Instalatia de xenoane presupune mai multe decat un simplu bec luat din targ sau de pe la vreun magazin auto si costa cat nu face masina. Sorry pt. offtopic.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 2 Feb 2004, 12:28
Post #93


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




QUOTE

Pai unii spuneau ca au faruri xenon pe dacie... 

Acele asa zise xenoane de pe dacia sunt de fapt halogene vopsite albastru.
Apropo de aceste becuri, in Germania s-a facut un studiu si s-a ajuns la concluzia ca aceste halogene albastre lumineaza de 2 ori mai slab decat un halogen normal. Probabil cei care isi pun la dacia au impresia ca lumineaza mai bine pt ca folosesc becuri de 90/100W; si toti cu halogene albastre cu care am vb au zis ca pe ploaie, ceata,... nu mai vad apropape nimic


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius-gabriel
post 2 Feb 2004, 12:51
Post #94


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.006
Joined: 14 November 03
From: CALARASI




in spatele oglinzii se poate pune si un simplu rezistor de putere mai mare.
sau daca nu...luati si voi nichelina din piata care merge la 220 si face-ti un calcul simplu ce lungime ar trebui pt 12V.Eventual se izoleaza cu un varnis siliconic sa nu ia foc oglinda si gata...


--------------------
HONDA CIVIC EX HONDA ACCORD -
MARIUS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 3 Feb 2004, 01:28
Post #95


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Bai, dar noi ne tot scarpinam cu stanga in dreapta fratilor. Uitandu-ma acum peste un topic de la CLT mi-a venit o idee nemaipomenita. Exista prin magazine sau in targ la Vitan (eu am asa ceva pe acasa) niste chestii de tabla prin care trec doua sarme de nichelina care se lipesc cu niste ventuze pe luneta pentru a o dezaburi. Nu fac ele multi purici pe luneta dar pentru niste oglinzi cred ca sunt ideale. Nu au in ele nici un fel de rezistori sau alte chestii. Doar doua sarme spiralate din nichelina. Sarmele sunt destul de groase asa ca se pot lipi cabluri de ele cu letconul (se rasuceste in jurul cablului si se da cu putin flodor). Ma gandeam sa pun cate o sarma pe fiecare oglinda si sa le leg in serie. Asa nu mai trebuie sa fac nici un calcul si merg brici.

Respectiva dracovenie costa cateva sute de mii si cand am luat-o eu (acum vreo 3 ani) mi-a dat si garantie la ea. Nu mai gasesc prospectul ei dar am impresia ca este facuta de Electoaparataj.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
btutuianu
post 3 Feb 2004, 09:43
Post #96


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 3 February 04
From: Constanta




Ma bag si eu in discutia despre folii cu alta problema. Mi-am cumparat de curand o dacie SN si are pe luneta aplicat ceva (probabil folie) care o face mata. Se vede ca nu este culoarea lunetei mai inchisa ci este ceva aplicat deoarece de-a lungul firelor de dezaburire e curatat.
Acum vreau sa o curat in totalitate dar nu stiu cum.
Nu gasesc nici un colt de care sa trag ca sa se dezlipeasca. Am incercat sa vad daca se dizolva cu acetona dar nici un rezultat.
Daca stiti cumva ce este si cum pot scapa de ea va multumesc.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 3 Feb 2004, 10:28
Post #97


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Eu am avut folii si le-am dat jos: duci luneta la caldura, o lasi bine pe calorifer sau folosesti putin feonul. Incepi de la un colt usor cu ajutorul unei lame si tragi foarte incet. Lipiciul care ramane se curata greu cu benzina (poate si cu acetona?). Daca nu merge bine pe primul cm, tai coltul stresat la 45 grade si o lasi asa. Nu stii ce mizerie a folosit cel dinainte.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 3 Feb 2004, 19:54
Post #98


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Vezi ca s-ar putea sa nu fie folie ci sa fie geamul ionizat daca zici ca s-a dus in dreptul liniilor de la dezaburire.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
btutuianu
post 4 Feb 2004, 08:44
Post #99


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 3 February 04
From: Constanta




Si daca geamul este ionizat ce pot face? Il pot face transparent?
Geamurile laterale din spate sunt si ele mai inchise la culoare dar acolo culoarea este uniforma. Cred ca asa e geamul.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bogdan.spd
post 4 Feb 2004, 21:31
Post #100


Membru incepator


Group: Members
Posts: 91
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Din cate stiu folia se da jos cu apa calda ...


--------------------
Dacă nu caști ochii .... caști gura!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 5 Feb 2004, 01:47
Post #101


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Ionizarea se duce de la sine cu timpul daca se umbla mult cu geamul respectiv. Din pacate nu stiu pe nimeni care sa fi avut geamuri ionizate si sa le faca iar transparente. Eu sincer cred ca se poate dar nu stiu metoda si probabil e destul de greu. Mai bine il reionizezi pe cel din spate sa se vada uniform.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 5 Feb 2004, 19:54
Post #102


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Geamurile ionizate se curata la loc tot la firmele care fac gemuri fumurii. Spre exemplu firma GIP din Bucuresti, de pe Bd.Preciziei..


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zamolxes
post 5 Feb 2004, 23:58
Post #103


Membru incepator


Group: Members
Posts: 72
Joined: 14 January 04
From: Bucuresti




atentie, daca va ionizati geamurile sa cereti hartie cu autorizatie rar de la firma care face procesul...mie un "cap de creta" (belea expresie) a vrut sa imi dea amenda acum ceva timp, dar am scapat facand pe prostul (probabil voia spaga totusi).
Firma GIP de pe Preciziei (unde de altfel au fost facute ale mele) mi-a dat imediat si de atunci nu am mai avut probleme.


--------------------
Ford Mondeo Ghia 2L 2003 Full Options - B-77-BLD
Si uite asa se duc noptile..albe
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 7 Feb 2004, 01:50
Post #104


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Ionizarea geamurilor este o belea pentru ceilalti soferi. Daca iti bate soarele din spate si mergi in spatele unuia cu geamurile ionizate tot soarele e in ochii tai de nu mai vezi nimic. Mai bine folia (bine, lasand la o parte cele metalizate-recte argintii si aurii).


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Raziel
post 8 Feb 2004, 22:56
Post #105


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 8 February 04
From: Bucuresti




apropo de incalzit / dezgivrat oglinzile exterioare la dacia... am vazut pe masina eletricianului cu care imi mai fac treaba o chestie super desteapta si eficienta... in spatele oglinzi a bagat un bec din ala mic.. cum sunt cele pt iluminarea interioara... si este perfect! nu genereaza atat de muta caldura incat sa topeasca plasticul.. dar suficienta incat sa topeasca gheata sau sa usuce apa de pe ea...
iata o metoda super simpla si eficienta...


--------------------
*** Angels Fall First ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Taz
post 26 Feb 2004, 07:03
Post #106


Membru incepator


Group: Members
Posts: 51
Joined: 27 September 02
From: Tulcea




A incercat cineva sa demonteze oglinzile de la DSN?
Nu de pe masina ci pe ele ca sa bage becuri sau alt sistem de incalzire?
Sistemul cu becuri e sigur eficient pentru ca stopurile sunt uscate cind mergi cu pozitiile aprinse.
Daca le-a dasfacut cineva ar fi bun un tutorial


--------------------
DACIA DSN EUROPA - TL-20-YNA
Some things just can't be improved...
but they can be individualized
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Valentin
post 8 Mar 2004, 16:13
Post #107


Membru


Group: Members
Posts: 100
Joined: 29 January 03
From: Bucuresti




Nu cred ca pot fi desfacute. Eu tocmai mi-am spart o olinda, laterala stanga. M-am chinuit din rasputeri sa inlocuiesc numai sticla, da' n-am reusit! Daca gasiti voi vreo metoda, dati de stire sa stie toata lumea!


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 8 Mar 2004, 20:41
Post #108


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Un vecin si-a spart gemul la oglinda pe berlina ( cred ca e cam aceeai cala DSN) si si-a cumparat gemul si ca sa il bage in carcasa a bagat carcasa in apa fiarta ca sa se dilate si a introdus geamul


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 8 Mar 2004, 22:27
Post #109


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Pai reciproca mai e valabila? Probabil crapa geamul.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 9 Mar 2004, 09:30
Post #110


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Oglinda de la berlina, cea fara reglaj din interior, se schimba usor, pt. ca rama are un ochelar care se scoate, se pune oglinda, si se LIPESTE la loc ochelarul. Vorbesc din experienta.
La DSN (oglinda cu reglaj din interior) rama este turnata dintr-o bucata (sau cel putin ochelarul este lipit la cald, drept pentru care nu poate poate fi scos).
Din aceasta cauza, pentru a baga oglinda trebuie dilatata rama (de unde introducerea ei in apa calda - intr-un vas pe foc, nu in apa calda de la chiuveta).
In urma montarii si a unei astfel de oglinzi, as da urmatoarele sfaturi:
- se dau marginile geamului oglinzii cu putina vaselina
- se introduce oglinda intai partea ei mare in rama (deci intai partea de sus a oglinzii), si apoi din aproape in aproape se baga si restul. Daca pana la introducerea geamului oglinzii s-a racit rama, se scoate geamul si se baga din nou rama in apa fierbinte si se reia operatia.


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 10 Mar 2004, 19:46
Post #111


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Fie apa calda fie incercati un pistol cu aer cald. E mult mai rapid si se poate concentra directia aerului cald intr-o anumita zona.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian_v
post 16 Mar 2004, 19:55
Post #112


Membru autentic


Group: Members
Posts: 543
Joined: 13 December 03
From: Bucuresti




Bun. Am inteles cum desfac oglinda. Dar ce pun ea? Nu a facut nimeni nici un prototip?


--------------------
--- --- --- - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 17 Mar 2004, 09:40
Post #113


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




lucian_vlaicu,????
poate un pic mai explicita fraza sa intelegem si noi...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
lucian_v
post 17 Mar 2004, 19:18
Post #114


Membru autentic


Group: Members
Posts: 543
Joined: 13 December 03
From: Bucuresti




Nu am vrut sa ofensez pe nimeni cu fraza asta. Daca cineva de aici s-a simtit ofensat de ceea ce am spus eu, imi cer scuze. Ideea era ca s-au postat multe mesaje, dar nici unul nu rezolva problema incalzirii oglinzii. Imi cer scuze inca o data daca am suparat pe cineva.


--------------------
--- --- --- - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
shaq_rose
post 18 Mar 2004, 16:51
Post #115


Membru


Group: Members
Posts: 143
Joined: 16 March 04
From: Bucuresti - Drumul Taberei




a zis cineva de GIP service de ionizat geamuri, cat costa sa le ionizezi cu aviz RAR lateralele spate si luneta?


--------------------
DACIA 1300 - B-12-CVD
Nobody is perfect, I'm Nobody !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 18 Mar 2004, 23:06
Post #116


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Nu stiu doar laterale spate si luneta (pt berlina). Stiu doar ca la nova/slz toate geamurile (evident in afara de parbriz), deci7 la numar, costa 1 750 000.


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Nicu
post 22 Mar 2004, 09:26
Post #117


Membru incepator


Group: Members
Posts: 70
Joined: 10 July 03
From: Bucuresti




danke klaus ca in final stim si noi cum sa montam si sa demontam oglinda.
oricum insa, dupa montare s-ar putea sa trebuiasca sa puneti ceva mastic sau chestie de aia pt geamuri termopan (tot un fel de mastic dar mi se pare ca-i mai bun insa se usuca mai greu) ca sa nu mai joace oglinda.

solutia cu becu' mi se pare cea mai convenabila. pt cei care nu vor sa desfaca din nou oglinda cind se arde becu' pot pune 2 biggrin.gif .


--------------------
:) Cool messing the settings!:)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 22 Mar 2004, 10:56
Post #118


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




QUOTE
Dar ce pun ea? Nu a facut nimeni nici un prototip?

Nu era vorba ca ne-ai adus vre-o ofensă. Departe de mine acest gând. Dar nu am reușit să înțeleg ce ai vru să zici cu "Dar ce pun ea?" Ce pui în ea, pe ea, în locul ei etc?


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wo_name
post 16 Aug 2004, 16:13
Post #119


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 10 August 04
From: Timisoara




terminati cu chestii de genul folosirii foliei de la tastaturi pt a incalzii oglinda, sunt doua impedimente:
1) rezistenta traseelor este foarte mica, aproape nula. Oglinda nu se va incalzii si in schimb va alegeti cu sigurante sarite sau in cel mai bun caz se topesc traseele.
2) chiar daca s-ar incalzii suportul izolator nu face fata unor temperaturi prea ridicate (mult mai sensibil decat plasticul oglinzii)

Pentru incalzirea oglinzii ar trebui folosit o spirala de nichelina (sau ce forma geometrica doriti) cum spunea cineva mai sus.
Rezistenta de nichelina nu conteaza de ce fel este (teoretic) poate fi de foen sau de resou.
Ex: o rezistenta de reseu de 2000W are aproximativ 24 ohmi (la 220V).

Pt. incalzirea oglinzii avem 12V, si putem alege un curent maxim prin rezistenta de aprox. 6A (sigurantele pe Dacia 13xx sunt de 8A sau 15A).
In urma calcului ar rezulta R=U/I => R=2 ohmi.
Deci se masoara (cu un aparat de masura) pe o rezistenta de nichelina aceasta rezistenta avand in vedere daca este loc sa-o "intoarcem" pe spatele oglinzii.
Pentru a limita incalzirea se foloseste un termostat cu temperatura de decuplare in jur de 35 grade C si cea de cuplare la 30 grade C.

Pentru protectie:
- adaugarea de sigurante in serie pt. fiecare rezistenta.
- conditionarea "pornirii" rezistentei doar daca tensiunea de la baterie este intre 13V si 15V (indicator tensiune auto cu U1010 - daca se mai gaseste pe undeva)

Ce am scris este o idee si poate si inbunatatita (eventual o schema de termostat ar fi binevenita).

Attached thumbnail(s)
indicator-auto-BU1010.jpg ( Size: 145.57k ) Number of downloads: 814


--------------------
Dacia Logan MCV Laureate 1.6 8v 2011 - TM ?? ???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wo_name
post 17 Aug 2004, 09:04
Post #120


Membru


Group: Members
Posts: 150
Joined: 10 August 04
From: Timisoara




Revin,

uitandu-ma peste fisa tehnica a celor de la ICPE (pdf postat mai sus) am vazut ca dansii cansiderau ca si tensiune de alimentare a foliei 13,5V (ceea ce este real) iar curentul de "doar" 1A (am cam exagerat in mesajul de mai sus, 6A !!!).

Deci ar rezulta o rezistenta a firului de nichelina de 13,5 ohmi ("foliei").
Avand acest consum se pot pune ambele rezistente (in paralel) pe aceeasi siguranta (8A).

Daca se doreste comanda incalzirii cu un temporizator (eventual folosind montajul cu U1010), comanda se va face prin intermediul unui releu.


--------------------
Dacia Logan MCV Laureate 1.6 8v 2011 - TM ?? ???
Parerea mea ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
10 Pages « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 1st June 2024 - 18:44
Forum Renault