Unghiuri, roade cauciucu...cica e normal..
![]() ![]() ![]() |
Unghiuri, roade cauciucu...cica e normal..
Muttley |
![]()
Post
#121
|
||
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#122
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Da, muttley, la stabilitate in sensul de revenirea volanului, etc.
Caderea modificata chiar cu 1 grad, ar insemna "fuga" modificata cu mult mai mult. Teoretic, caderea este o inclinare a axei cotelor de rulment in portfuzeta (caderea fiind inclinarea NUMAI a axei fuzetei fata de orizontala) dar prin rotirea in urma schimbarii unghiului de fuga nu s-ar modifica prea tare. De ce am spus teoretic? pentru ca se practica acea bascula cu deport. Dar in cazul ei, nu se modifica numai caderea ci si inclinarea transversala a pivotului (in cazul dacia, a axei dintre sferele pivotilor superior/inferior) |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
SiloS |
![]()
Post
#123
|
![]() Gangester Group: Members Posts: 4.297 Joined: 23 February 04 From: Buzau ![]() |
Muttley, un unghi de fuga mare face roata sa se incline pe viraje, asa cum au Merturile
![]() Cu unghi de fuga mic se roteste volanul usor, revine greu. Cu unghi de fuga mare se roteste mai greu de volan, revine singur la iesirea din curba si "sta" mai bine pe sosea . ![]() |
--------------------
1988
BMW
E30 325i 2003 BMW Z4
1996 Mazda MX5 NA 1988 Nissan Patrol Y60 1989 Suzuki Samurai 1975 Dacia 1300 2000 VW LT25 1999 FIAT ARCA AMERICA 403 |
|
Muttley |
![]()
Post
#124
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
lupusor |
![]()
Post
#125
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 8 July 07 ![]() |
Hai ca ma bag si io in discutie ...
Nene Argon alea sunt la tine pneuri roase pe exterior?La mine asa arata dupa 100 de km dupa ce le-am pus noi si in max 2 luni ajung la sarma sau vreo 3000 max de km.....ma disperat mananca cauciucuile pe paine . Am si eu o nelamurire:Masina mea a fost avariata frontal si a cam avut de auferit si lonjeronul.De atunci a inceput sa haleasca pur si simplu caucioacele. Daca ii schimb bucse pivoti bielete ce mai e ...si ma duc sa-mi faca geometria am vreo sansa sa traga si la mine drept si sa nu mai scartie cauciucurile chiar si pe drum drept? This post has been edited by lupusor: 14 Jul 2007, 10:16 |
--------------------
Dacia.Opel
Dacia.Astra
1987 tlx.2002 2.0 dti
- GL-O4-UGZ:GL-07-CDJ
|
|
Muttley |
![]()
Post
#126
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Da. Orice masina se poate aduce in parametri cu directia. Doar c-ar putea fi de amploare operatiunile (tras lonjeroane, etc).
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
hacer |
![]() ![]()
Post
#127
|
Membru incepator Group: Members Posts: 13 Joined: 21 February 07 ![]() |
ma bag si eu in seama.. poate vede vreo careva.. am un break.. si i-am schimbat cauciucurile, i-am facut geometria, echilibru' .. tot ce trebuia, la un service.. a mers ok o zi .. dupa care a inceput iar sa-mi traga dreapta. care ar putea fi problema?
![]() |
--------------------
DACIA
break
2000
|
|
Muttley |
![]()
Post
#128
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Etrierul drept defect.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#129
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
-Asa e daca trage dreapta,e franata dreapta
-Uzura cauciucuriloor e in mare masura (numai) din convergenta. -Daca se schimba o bieleta (sau e montata gresit) nu inseamna ca o roata va merge drept(cea la care nu s-a umblat) si cealalta la...45 de grade. Volanul isi va schimba pozitia pana unghiurile celor doua roti vor fi egale,diferind putin functie de sarcina pe fiecare roata. Rotile fiind inchise in fata - uzura la exterior, si invers. -Unghi de fuga - bicicleta are axa roti de fata inaintea axei ghidonului,ceea ce face sa poti merge fara maini - asa e si la masina, daca axa pivotilor ar fi verticala,unde ai suci volanu' acolo ar sta virata roata, n-ar mai ajuta la revenirea sigura in curbe,n-ar avea stabilitate la mers in linie dreapta,si daca in mers s-ar rupe ceva la directie, masina s-ar duce oriunde. Logic. -La 10 metri in fata masinii, uita-te la roti(cand altcineva misca masina ,usor ,inainte si inapoi) daca se apropie sau se departeaza intre ele la partea de contact cu carosabilul. Daca se apropie cand vine spre tine foma de V = inchis in fata , uzeaza la ext. si invers. -Tija telescopica e sfanta.Pentu unghiuri va dau o tentativa de desen al unui dispozitiv,cu care nu dau gres la schimbatul lonjeroanelor. 20 Jul 2007, 15:03: Am si naturalul: This post has been edited by PH-06-BOA: 20 Jul 2007, 15:03 Attached thumbnail(s) poza.JPG ( Size: 159.42k ) Number of downloads: 393 Attached File(s) |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
Paca |
![]()
Post
#130
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 559 Joined: 1 August 07 ![]() |
cam cat costa facutul unghiului per roata ?
|
--------------------
Dacia
1310
berlina 1997
- IS 91 VIC
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#131
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
E 50-80 ron per total, nu-ti face nimeni geometria pe o roata pentru ca nici nu se face asa.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ydaniel |
![]()
Post
#132
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
120 la sama service;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#133
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
ma streseaza alta problema, la viteza mica, pana in 60 km/h(de obicei 20-30-40) pe drum drept cateodata oscileaza volanul stanga dreapta asa cam 1 cm, daca tin mana pe el nu face, dar daca tin usor mana sau nu o tin deloc face. La viteza nu face deloc, nu vibreaza nu nimic....idei? unghiuri facute, nu trage, nu bate.
Cu nuca veche nu se simtea nimic , probabil ca era uzata si nu prelua oscilatiile pana in volan, dar cu nuca noua se simte. 7 Sep 2007, 06:56: face si pe liber si in frana si in accelerare..sa fie de la caseta , de la cauciucuri? This post has been edited by argon: 7 Sep 2007, 06:56 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#134
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Unghiuri de fuga prea mici.
Inclinare longitudinala a pivotului mica (ca sa-nteleaga nemultumitu' ![]() This post has been edited by Muttley: 7 Sep 2007, 10:56 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#135
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
zise mat-lee(da' nu aici) ca e posibil sa nu fie de la unghiuri, ci de la roti, una sau amandoua au bataie axiala..adica au "opturi" , o sa ridic pe cric si le invart sa vad ce constat. Eventual pun rotile de pe spate pe fata sa vad daca mai face.
alte pareri? EDIT: desi imi vine greu sa o spun, am rezolvat-o datorita lui Mat-lee. Am ridicat pe rand pe cric, am pornit , bagat in treapta 1 si am studiat roatile, stanga fata, avea bataie axiala+bataie radiala....cu alte cuvinte janta era varza....din fericire, ca putea fi din portfuzeta. La o privire mai atenta cauciucul era ros la exterior dar nu pe toata suprafata ci pe o suprafata de 5-10 cm unde ieseau atele ![]() ![]() This post has been edited by argon: 7 Sep 2007, 14:18 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#136
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
mai bine cumperi jante noi:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#137
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
n-am nevoie de toate, ca doar una e cu probleme(a fost lovita). Am luat-o deja
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dacia_slk |
![]()
Post
#138
|
![]() If I'm not back in five minutes... wait longer! Group: Members Posts: 544 Joined: 13 November 09 From: Milky Way ![]() |
Salut!
![]() Dupa ce acum vreo 2-3 luni am dus masina la un service sa-mi schimbe ceva pivoti si bucse la rotile fata, am observat ca roata dreapta fata sta un pic inclinata spre interior, adica rotile fata apar vazute din fata asa: ![]() / | Si cauciucul e uzat destul de bine la roata in cauza, pe interior (pacat ca mi-am cam stricat perechea de cauciucuri noi cumparate prin noiembrie). Am cautat prin topicuri, am citit cateva pagini despre tot felul de unghiuri, si mi-am facut impresia ca acest unghi ("bolnav") nu se poate regla la dacie, deci problema e "incurabila". Sau numai prin schimbarea basculei inferioare... Am nevoi de niste sfaturi in sensul acesta, va rog... Multumesc. ![]() |
--------------------
Dacia
SLK
55 AMG That's why I told you "touch nothing"... But you're a bunch of cowboys...
"Consilio et animis." |
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#139
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Se ovalizeaza gaurile din bascule prin care trec suruburile de prindere ale pivotilor astfel incat pivotul de sus sa fie scos mai in exterior,iar cel de jos mai in interior.Si poate si gaurile prin care trec capacele pivotilor.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
luci_ss |
![]()
Post
#140
|
Membru incepator Group: Members Posts: 26 Joined: 18 May 10 ![]() |
ar mai fi o varianta , sa intorci cauciucu pe janta , si asfel se mai egalizeaza , da numa daca e putin stramba.
|
--------------------
Dacia
1300
1979
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th July 2025 - 12:16 |