Unghiuri, roade cauciucu...cica e normal..
![]() ![]() ![]() |
Unghiuri, roade cauciucu...cica e normal..
diaconuliviu |
![]()
Post
#91
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
||
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|||
OAP |
![]()
Post
#92
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 808 Joined: 7 November 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 25 Jun 2007, 07:50) Niciodata. E vorba de ORIZONTALITATEA casetei de directie. Adica de "atacul" asupra bieletelor de directie cu acelasi unghi, egalitatea unghiurilor de bracare stinga/dreapta, etc. Unghiul de cadere e nereglabil constructiv. Manualul spune altceva. Daca nu ma crezi o sa iti pun si poze. Acolo spune clar "unghiul de cadere". |
--------------------
.
.
. Pus astfel în lumină, ancorat în sinergia faptelor, recursul la universalitate nu eludează meandrele concretului.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#93
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Caderea nu are cum sa se regleze din caseta. Este unghiul dintre axa fuzetei si orizontala. Adica da, chiar daca ai pune "axa pivotilor" verticala, roata tot ar fi "/" sau "\".
In "Mondiru" e explicat (corect de data asta) reglajul din excentrice al orizontalitatii casetei, partea aia cu "spotul intre 6 si 7,5", e si sector innegrit pe scala. De ce se face asta? pentru ca ansamblul "caseta-bielete-orizontala din articulatia sferica" sa formeze un trapez isoscel, pentru simetria virarii. Asta pentru ca se presupune ca levierele portfuzetei sint la acelasi nivel din constructie si anvelopele identice (daca nu-s, se inlocuiesc). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ydaniel |
![]()
Post
#94
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu dupa ce am schimbat o bieleta de directie si bucsa de teflon din caseta a inceput sa-mi traga dreapta.am fost la geometrie si a iesit unghiu de cadere stanga+ 30minute si pe dreapta +1 grad si 42 de minute.nu am dat in gropi sau urcat borduri.asta acu vreo 1000km.nu s-au uzat vizibil anvelopele pe fata.ce sa fac?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#95
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Si vrei sa spui ca NUMAI alea doua unghiuri s-au modificat fata de inainte? Convergenta nu? Fuga nu? Ma indoiesc. Pentru problema cu inegalitatea, vezi cele doua solutii de mai sus: indreptat lonjeron sau bascula cu deport (din fabricatie sau creat).
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Minel |
![]()
Post
#96
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Parerea mea este sa foloseasca "creatie proprie" adica modificarea actualei bascule si d.p.d.v. financiar o sa iesi si mai bine si daca lucrarea facuta este buna nu o sa aiba probleme eu asa am facut si dupa 2 luni nu am probleme nu trage ,si mai ales manca cauciucurile uniform
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
apline5 |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.037 Joined: 6 June 07 ![]() |
si io am avut problema asta .dar am rezolvat-o . am fost ;a un service si a tras de lanjeroane cat a fost nevoie .4mm stanga exterior .7mm dreapta exterior
|
--------------------
bmw
318ci
1990
- ct 11 - - -
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#98
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
liviu,da si alte unghiuri,dar tot nu inteleg de ce s-a modificat caderea!
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#99
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Ai luat ceva? o bordura, un bolovan..
Uzuri pe la rulmenti? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
ydaniel |
![]()
Post
#100
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
nimica din cele 3.deci dupa ce am schi8mbat bieleta si bucsa a inceput sa traga./
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#101
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Dupa cum ati vazut mai sus poate, toate unghiurile la dacie sunt reglabile(n-are importanta cum).Convergenta este raspunzatoare in mare parte de uzura neuniforma interior-exterior,si nu va trage in nicio parte. Unghiurile de fuga daca nu sunt egale ,va trage intr-o parte(doua forte egale de sensuri opuse, rezultanta e zero).Cu putina documentatie,le puteti face singuri acasa, construind cateva aparate simple dar utile si mai ales ca nu veti mai plati la service pentru ceva care de fapt nici nu s-a facut.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#102
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 1 Jul 2007, 17:29) nimica din cele 3.deci dupa ce am schi8mbat bieleta si bucsa a inceput sa traga./ Ca trage, e normal, o bieleta nu seamana cu alta decit rar, caz in care odata cu schimbarea ei, convergenta se modifica. Deci, a inceput sa traga. Desi PH... spune ca o convergenta proasta nu face sa traga, o sa vezi ca de fapt trage. De fapt, schimbind o bieleta schimbi convergenta numai pe o parte. De aia se recomanda refacerea / verificarea unghiurilor dupa interventii la directie. De ce s-a modificat acea cadere la tine..nu stiu. Oricum, nu din caseta. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mirceas |
![]()
Post
#103
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
Muttley |
![]()
Post
#104
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Pentru unghiul de fuga am scris eu ceva mai demult...
QUOTE(Muttley @ 26 Mar 2007, 11:35) Da, teoretic e posibil. Practic e dificil din cauza ca nu se poate asigura o precizie suficienta a masuratorii. Ca sa intelegi, iata o idee de masurare din mai multe posibilitati: se monteaza in centrul jantei o sarma dreapta, perpendiculara pe centrul rotii. Consideram roata stanga fata de exemplu. Se bracheaza roata maxim stanga. Varful sarmei se afla la o distanta d1 de sol. Se noteaza distanta. Se bracheaza maxim dreapta. In mod similar rezulta un d2 (mai mare ca d1 avand in vedere inclinarea axei pivotilor spre inapoi). Se face diferenta care reprezinta cateta mica a unui triunghi dreptunghic. Cateta mare are dimensiunea determinata de distanta dintre pozitiile extreme ale varfului sarmei pe directie orizontala. Se aplica tangenta sau cotangenta de unghiul mic. Asta avand in vedere ca se cunosc catetele. Daca exista o afinitate pt sinus / cosinus tb aplicata inainte pitagora pt aflarea lungimii ipotenuzei. Avand sin / cos / tg / ctg de unghiul respectiv, s-aplica apoi functia opusa pt determinarea unghiului. Unghiul rezultat = valoarea unghiului de fuga (inclinarea longitudinala a pivotului). Evident, cu un raportor la indemana se poate imediat face o schema si masura unghiul direct. In loc de sarma se poate monta un laser d-ala rosu de ti-l pun in ochi copii nereusiti si se masoara parametrii pe un perete de proiectie paralel cu masina. Problema preciziei intervine din cauza lipsei unui platan care sa asigure o pivotare libera si fara frecari a rotii. Si cum mai sunt si alte aspecte ce induc erori, cel mai bine scapi daca te duci la un service cu dotari adecvate si gata. Pentru cadere e de preferat folosirea acelui laser. Iata cum se procedeaza: se ataseaza laserul in centrul jantei, paralel cu aceasta. Trebuie sa fie posibila rotirea laserului in jurul axei centrale a rotii. Dispozitivul de prindere si pivotare depinde de ingeniozitatea fiecaruia. Pentru masurare este necesar un perete de proiectie in fata masinii. Cu rotile in pozitie de mers inainte, se aprinde laserul astfel incat spotul de pe perete sa se afle jos. Se marcheaza punctul. Se roteste laserul astfel incat spotul sa se mute sus si se marcheaza si acest punct. Se unesc cele doua, rezultand o dreapta. Se masoara unghiul format de aceasta dreapta cu verticala. Acest unghi reprezinta unghiul de cadere. Pentru convergenta e putin mai complicat. Se aseaza masina intre doi pereti paraleli. Axa longitudinala a masinii trebuie sa fie perfect perpendiculara pe acestia. Perpendicularitatea se verifica usor. Daca trebuie detaliez. Tot cu ajutorul laserului, de aceasta data perfect orizontal se marcheaza punctul de proiectie pe peretele din fata. Se roteste laserul cu 180 de grade obtinandu-se astfel si punctul de pe peretele din spate. Se repeta operatiunea pentru cealalta roata. Rezulta 4 puncte. Se masoara distanta dintre fiecare doua puncte apartinand aceluiasi perete. Se masoara distanta dintre pereti. Aceste 3 masuratori reprezinta bazele si inaltimea unui trapez. In continuare, pe o foaie (mai mare de preferinta, pentru o precizie mai buna) se deseneaza trapezul. Anterior, se adopta un "coeficient de asemanare" la care se imparte fiecare distanta. Asta pt ca cele 3 distante care sunt destul de mari sa poata fi transpuse pe foaie. Pe trapezul astfel obtinut se determina unghiurile de convergenta partiale, fie prin masurare cu raportorul, fie trigonometric. Sunt unghiurile formate de laturile trapezului cu inaltimea. Unghiul total se determina adunand aceste doua valori. Evident, peretii de proiectie pot fi foarte bine si bucati de carton verticale asezate convenabil si stabil. Unul pentru cadere si 4 pentru convergenta. Procedura o intuiti. Asta a fost metoda eleganta. Se poate si mai simplu insa, dar nu foarte precis... Masina trebuie sa se afle pe un teren perfect drept si perfect orizontal (se verifica cu nivela). Pentru cadere se foloseste un fir cu plumb la capat. Se "ancoreaza" firul pe flancul superior al rotii fata. Cum Dacia are cadere pozitiva, plumbul de jos se va afla in balans (exista distanta intre el si pneu). Se masoara distantele dintre fir si marginea jantei sus si jos. Daca ati inteles explicatiile de mai sus, de aici e simplu, e geometrie de gimnaziu. Pentru convergenta nu mai insist, cred ca precizia e jalnica. Mai degraba verificati la ochi. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#105
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
oricum, eu recomand un atelier dotat cu scule moderne, unde orice mecanic cat de prost poate regla.
Mie de exemplu mi-a pus masina pe rampa aia, si la fiecare roata a atasat de buza jantei un dispozitiv wireless, care comunica cu calculatorul, si omul cand regleaza x unghi invarte surubul cutare pana e cu verde pe monitor, dupa ce in prealabil a selectat tipul masinii in baza de date, atunci e OK. Cel mai simplu de reglat acasa, e convergenta(paralelismul fata). Conditia e sa ai gume identice, cu sant, se ia o ruleta si semasoara in fata si in spatele anvelopei,la aceeasi inaltime, pornind din acelasi sant(ideeal ar fi un sant central) , si se regleaza din bielete pana distanta in fata anvelopei este cu 1-2 mm mai mica decat in spate. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#106
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
De acord cu masuratul pe stand. Pentru 5-6 sute de mii merita sa le faci din an in paste in felu' asta.
QUOTE(argon @ 4 Jul 2007, 10:13) Cel mai simplu de reglat acasa, e convergenta(paralelismul fata). Conditia e sa ai gume identice, cu sant, se ia o ruleta si semasoara in fata si in spatele anvelopei,la aceeasi inaltime, pornind din acelasi sant(ideeal ar fi un sant central) , si se regleaza din bielete pana distanta in fata anvelopei este cu 1-2 mm mai mica decat in spate. Aici in schimb gresesti. 1) distanta mai mica trebuie sa fie in spate! Dacia e tractiune fata, iar cand se accelereaza rotile tind sa devina convergente. Din cauza asta reglajul se face astfel incat rotile fata sa fie usor divergente (urmele teoretice sa se intalneasca in spatele masinii) 2) acei 1-2 mm de care zici trebuie sa-i ai daca faci masuratorile la un metru in fata masinii si la un metru in spatele masinii! Distanta masurata fata de axa puntii fata. Nu la 200 mm in fata si 200 in spate cum propui tu pe santul pneului. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#107
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
1. Iezact, Dacia si orice alta cu tractiune fata are "divergenta".
2. Acei 0-3 mm deschidere erau pe nivelul jantei (pe buza exterioara), pe un plan orizontal. Nu mai stiu daca si aici trebuie puntea comprimata. This post has been edited by diaconuliviu: 4 Jul 2007, 10:55 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Muttley |
![]()
Post
#108
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Sorry, nu stiam ca se masoara la nivelul jantei. My bad
![]() Citisem intr-o carte ca pentru masurarea convergentei se aseaza o traversa (rigla) gradata la 1m in fata rotilor anterioare, se proiecteaza pe ea, apoi se muta la un metru in spatele rotilor anterioare, se proiecteaza pe ea, apoi se face diferenta distantelor. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#109
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Pai cam asa se face si la service, dar daca te uiti pe rigla aia vei vedea ca gradatiile sint mai largi de 1 mm, desi "reprezinta" 1 mm.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Muttley |
![]()
Post
#110
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#111
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
si eu ce fac pana la urma:)?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#112
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
mergi cu salupa
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#113
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Stii exact de unde trage? Daca e din caderi, metoda lonjeroanelor sau a basculelor "deportate". Totusi, eu zic sa mergi la aia inca o data sa iti verifice caderile.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#114
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
va propun ptr masurarea unghiului de cadere ,un aparat a carui constructie este la indemana oricui !!! Unghiul de fuga se regleaza pana cand masina nu mai trage stanga sau dreapta
exemplu: daca trage dreapta, unghiul de fuga din stanga este prea mare , ori reduci din tirantul din stanga/maresti din dreapta............. Convergenta se masoara cu o tija telescopica , posibil si gradata,te bagi sub masina si pui tija fata spate la jenti sau la cauciucuri , faci diferenta intre masuratori . sa fie in fata mai deschise cu 1-3 mm.Asta presupune ca atunci cand opresti masina ptr masuratoare sa nu fie oprita cu frana de servici ptr a avea eroare la asezarea rotilor ! se misca masina inainte , se masoara ; se misca masina inapoi , se masoara (numai impinsa) pana rezultatul este cel asteptat!!!!!!poza reprezinta un aparat simplu de masurat unghiul de cadere!N-AM REUSIT SA PUN POZA, NUSH DIN CE CAUZA ....O SA O PUN CAND VA MERGE! |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#115
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
am mers cu zodiacu de mi s-a acrit;)
eu voi lua bascule cu deport dar e oare din cauza bieletei? |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#116
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(PH-06-BOA @ 7 Jul 2007, 15:59) [...] exemplu: daca trage dreapta, unghiul de fuga din stanga este prea mare , ori reduci din tirantul din stanga/maresti din dreapta............. [...] Si daca unghiul de fuga dreapta e mai mic? Tot dreapta va trage. Apoi, daca stinga e mare, nu reglezi decit stinga, nu cum spui tu, "ori reduci din tirantul din stanga/maresti din dreapta". Astea-s metode "dupa ureche", dar daca ureche nu e muzicala... Pune, totusi, schema aparatului, poate permite reglaj corect. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#117
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Asa e,dreapta mic-trage dreapta, dar uita-te la tirantul de pe dreapta, daca iti mai permite sa inpingi(daca mai are filet) bascula superioara catre inapoi, pentru a putea mari unghiul. Daca nu va mai trage in vreo parte, dupa viraj rotile vin singure la mersul inainte, manevrarea este usoara(ca la servo),si nu uzeaza aiurea, care-i durerea ? Teoria?
9 Jul 2007, 14:42: Eu fac manevrele de intoarcere cu podul palmei, revine vioi la "inainte" dupa viraj, nu uzeaza si am 35000 km de cand am schimbat semilonjeroanele(eu le-am schimbat) si nu am fost niciodata in service,decat pentru ITP. M-as bucura sa sa reusesti. Nu stiu de ce nu-mi primeste sa atasez poze. This post has been edited by PH-06-BOA: 9 Jul 2007, 14:42 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#118
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu, durerea e marimea acelor unghiuri; daca-s prea mici nu ai stabilitate si ai revenire greoaie la directie, daca-s mari manevrare greoaie. Chiar crezi ca s-au stabilit la anumite valori ca sa "facem teorie"?
Asa, care e durerea ca bag sub semicuzineti foite de indigo? Teoria? daca se elimina jocul?. Si totusi, nu e asa. Cam cu asta seamana ce spui. De ce nu-ti reglezi convergenta egala dar pe -? adica roti inchise? ca doar sint egale. Poti face la fel si cu caderile, pune-le 5 grade, de ce 1,30? "Teoreticienii" aia de care nu tii tu seama au stiut ei de ce. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Muttley |
![]()
Post
#119
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 10 Jul 2007, 07:30) Nu, durerea e marimea acelor unghiuri; daca-s prea mici nu ai stabilitate si ai revenire greoaie la directie De ce nu am stabilitate cu un unghi de fuga prea mic? Ai vrut sa spui probabil ca devine prea "instabil" volanul, adica nu se mentine pe directia de mers drept? Pt ca dimpotriva, dpdv al stabilitatii masinii, un unghi mic de fuga totodata micsoreaza si caderea => sensibila imbunatatire a tinutei de drum. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#120
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Ma lipsesc de aceasta sensibila imbunatatire a tinutei de drum decat sa-mi roada gumele aiurea.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 12th July 2025 - 08:30 |