se arde faza lunga
![]() ![]() ![]() |
se arde faza lunga
AlexV |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Admin? Group: Admin Posts: 2.553 Joined: 4 December 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Toyota
RAV4
2.0 "Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
|
|||
ciobanu petre |
![]()
Post
#2
|
Membru Group: Members Posts: 52 Joined: 8 November 02 From: Ploiesti ![]() |
Ai un scurt-circuit pe la fire.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureat1,4
- -
|
|
ciobanu petre |
![]()
Post
#3
|
Membru Group: Members Posts: 52 Joined: 8 November 02 From: Ploiesti ![]() |
Ai un scurt-circuit la firele de pe acea parte. Trebuiesc controlate.
|
--------------------
Dacia
Logan Laureat1,4
- -
|
|
nelu |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Scurtcircuit inseamna lipsa curent.
Becul se arde din cauza supravoltarii. Verifica releul regulator de incarcare a bateriei. Mai mult ca sigur ca ai mai mult de 15 V. Supravoltarea are efecte negative si asupra acumulatorului care se va distruge rapid. |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
Marty |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
scurt in mufa in care intra becul
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Mihai_E |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 687 Joined: 21 October 02 From: Bucuresti ![]() |
pt. nelu
orice conductor electric "se arde" din cauza unui curent f. mare (mult mai mare decit a fost el dimensionat). un scurtcircuit apare cind rezistenta (electrica) scade foarte mult (tinde spre 0) si implicit curentul creste foarte mult (tinde spre infinit). alex, verifica si blocu' de lumini si firele intre el si far, ma interesez si-ti mai spun (am mai auzit chestia asta la cineva da' nu mai stiu cum a rezolvat-o). |
--------------------
Renault
Megane Sedan
2006 1.5dCi 100 CP Shit happens!
|
|
nelu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Pt. Mihai
Cand am scris "scurtcircuit inseamna lipsa curent" m-am referit la faptul ca daca are un scurt la fire, becul nu s-ar mai alimenta, nicidecum sa se arda filamentul. Cum si tu ai scris - orice conductor electric "se arde" din cauza unui curent f. mare (mult mai mare decit a fost el dimensionat)- ca sa ai un curent mai mare prin filamentul becului trebuie sa-l alimentezi la o tensiune mai mare. Deci verifica tensiunea. |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
snak3 |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 2 November 03 From: Bucharest ![]() |
nelu : ba chiar asa este . daca "are scurt la fire" atunci SE ARDE filamentu pt ca e supraalimentat. daca e intrerupt firu atunci NU SE ALIMENTEAZA.
bibliografie : Manual FIZICA cls X . ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2007 Ambition 1.5 Dci
- B ---- A GOOD friend will come and bail you out of jail but a TRUE friwnd will be next to you in the cell saying: " GOD it was good "
|
|
DSops |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Fratilor, eu am ramas corigent la fizica de-a X-a, asa ca nu pricep: un bec e un consumator. Cu cat ii dai tensiune mai mare, cu atat se infierbanta filamentul mai mult. Becul se arde daca tensiunea este prea mare. De unde tensiune mai mare daca este un scurt-circuit? Avem un transformator pe undeva cu primarul in scurt? Bioenergie? Deci:
1. Supratensiune baterie (nasol, se sulfateaza si o arunci). 2. Alternator / releu de incarcare busite - da supratensiuni scurte si mari. 3. Cumperi becuri dintr-o serie proasta, cu filament neomogen sau nerezistent la socuri - incearca niste becuri mai straine. |
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
nelu |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
snak3 mai ai de invatat. Reciteste legea lui Ohm pt curent continuu.
|
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
klaus |
![]()
Post
#11
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Eu cred ca are un fir "usor" intrerupt. Si cand fac contact capetele, se creeaza un arc electric (trece curentul inainte de a se atinge fizic capetele) care duce la curenti tranzitorii mari (cred ca asa se numesc) -> parlire bec.
Exact ca atunci cand e un contact imperfect la lustrele de acasa (cele la 220V), cand un astfel de contact duce la arderea becului. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
iarba fiarelor |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 24 Joined: 17 March 04 From: focsani ![]() |
E GREU TARE MAI BAIETI VERIFICA INTII INCARCAREA SA NU DEPASESTI 14.5V APOI BAGA MUFELE DE LA VOLTMETRU IN SOCLU SI VERIFICA TENS SI MASA DUPA CARE CUMPARA BEC H4 SOCLU P43T SI FLANSA DE PLASTIC ADAPTOARE E VRE-O 7000 LEI SI FOLOSESTE BECURI DE LA URMAT FIRME PHILIPS OSRAM HELLA BOSCH SAU SYLVANIA PUTEREA FAZA LUNGA MAX 65W. VREI LUMIONA CU STIFTURI NU SE POATE IEFTIN SI DE LUX
|
-------------------- |
|
northwood |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 236 Joined: 26 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Si ca sa pun si eu gaz pe foc: daca e supratensiune, de ce se arde numai un bec, de ce nu se ard amandoua?
![]() |
--------------------
SKARPEA MTB
Galben_Gri
2009 Maxon CM 10 - Midland ML 145
|
|
Ov |
![]()
Post
#14
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
sa ma bag si io, ca vad ca nimeni nu a zis asta pana acum... daca becul e cu halogeni si este montat cu mana (adica tine un nene cu dejtele jegoase de bec) o sa se arda 1.000.000 de becuri de care vreti voi (philips osram si altele ....). Pe becurile cu halogen NU SE PUNE MANA, ca raman grasimi pe sticla (de quartz parca) si bubuie !!!!
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
satori |
![]()
Post
#15
|
![]() "wherever i may roam"-er Group: Members Posts: 214 Joined: 11 February 04 From: Bucuresti ![]() |
asta este corect. becul cu halogen este recomandat sa fie ferit de orice fel de contact, cel mai daunator fiind insa cu grasimile de pe mana.
oricum, cel mai probabil este un scurt circuit. |
--------------------
Chevrolet
Kalos SXPP 04, Spark 06
2004, 2006
- BxxBUH
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
dar de ce pune mana numai pe unul?
ca banuiesc ca l-a schimbat si pe celalalt. intradevar din cauza curentului se arde. un curent mai mare nu poate fi dat decat printr-o crestere a tensiunii( a mai zis cineva) sau printr-o scadere a rezistentei(asta presupune o ingrosare a firelor sau o scurtare a lor,sau a filamentului becului,deci exclus). raman la ideea ca e din releu. |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
curentul de scurtcircuit este cel mai mare(aproximativ de 10 ori cel nominal), dar la bornele becului e diferenta de potential 0,deci lipsa tensiune si becul nu are de ce se arde.
ca iti arde siguranta de pe faza lunga asta e altceva,dar becul in cazul unui scurtcircuit nici nu se va alimenta |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Ov |
![]()
Post
#18
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
eu sunt de parere ca este imposibil sa ardeti un bec datorita unei tensiuni prea mari (cat despre curent, sa nu vorbim CA NU ARE NICI O LEGATURA, puteti voi sa puneti un bec de 12V la o sursa de 12V si 100000000000000000000000000000 de Amperi, ca becul se va aprinde super linistit si super frumos si super la fel, fara sa pateasca absolut nimic); la o masina, pt ca din ce da alternatorul, cred ca pe direct, cat ar da el maxim, nu trece de 16V. Si sansele ca un bec de 12V sa se arda IMEDIAT la 16V, sunt MINIME.... cat despre grosimea firelor si alte abureli d'astea, n-are nici o legatura cu nimic. Aaaaa, daca se arde firul cand pui un bec de putere mai mare, asta e alta poveste si intr-adevar are legatura cu curentul (I) care trece prin acel conductor. Dar aici se vorbea de BEC !!! asa ca: daca era bec cu halogeni, si a pus laba pe sticla la montare, pa pa :wink:
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
Ov, un bec nu poate sa absoarba cat ii dai tu.
gandeste-te ca are o putere P=UxI [W] sau P=RI^2,unde R=rezistenta lui,si puterea lui e sa zicem 100W. umbla la orice parametru din ecuatie si atunci il vei arde... |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
Si apropos ...alternatorul scoate 35 de Amperi
|
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
am citit si ma bag si eu in vorba:
1. Treaba cu scurtul e exclusa; nu s-a inventat pana acum nici un fel scurt care sa aiba consecinta ardrea becului; 2. Treaba cu un contact imperfect si analogia cu becul de 220V de acasa e fortata ptr. ca acasa, prin instalatia electrica circula curent alternativ care are tensiunea maxima de vreo 300V (nu stau sa fac calcule ci enunt niste teorii); daca la punerea sub tensiune a becului de acasa se nimereste un varf,-> 90%sanse sa se arda becul; 3. pentru o sursa de alimentare de mare capacitate (de genul acumulatorului auto), curentul absorbit de un consumator nu depinde decat de tensiunea sursei si rezistenta electrica a consumatorului; pentru surse de capacitate mica (ceea ce nu e cazul aici) mai intervine in ecuatie caderea de tensiune pe sursa datorata rezistentei interna a acesteia care e sensibil mai mare ca zero; altfel spus, pentru o tensiune data,consumatorul determina curentul prin circuit (U=RxI); de aici ar aparea ca la o supravoltare, creste proportional si curentul absorbit; afirmatia este pe jumatate adevarata in sensul ca odata cu cresterea tensiunii creste si curentul dar nu in acelasi "ritm" intrucat se modifica si rezistenta becului; in aceste conditii, chiar daca sursa de tensiune ar livra 15-16v, nu poate determina arderea becului; in plus, banui ca in momentul in care isi schimba becul motorul este oprit deci supratensiunea este exclusa; 4. curentii "tranzitorii" apar in cazul unor bobine si se numesc curenti de inductie (de unde si bobina de inductie) 5. tinand cont pe pct. 1,2,3si 4 rezulta ca "vinovat e mortul"(adica becul) in sensul ca ori este de slaba calitate ori este prost manuit pe parcursul montarii |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
OCEBE, ai dreptate.
trebuia sa ne fi gandit ca nu-si schimba becul cu motorul pornit si in condecinta de unde atatea supratensiuni si supracurenti.. ![]() deci "vinovat e mortul" ![]() |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
klaus |
![]()
Post
#23
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Intr-adevar, pertinente observatiile, mai ales daca "mortul" e la singular.
Probleme se ivesc daca mortul e la plural. Chiar toti cenzurat sa fie slabi de "inima", slabe sanse. Iar arcul electric care apare la contacte imperfecte intre capete de fire cu diferenta de potential induce curenti cam maricei (def. DEX): "Arc electric (sau voltaic) = descărcare electrică foarte luminoasă care are loc între doi electrozi prin care circulă un curent de mare intensitate." Deci si prin bec va apare un curent tranzitoriu de mare intensitate. Asta este parerea mea. De economist. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
OCEBE |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.324 Joined: 30 January 04 From: galati ![]() |
QUOTE Deci si prin bec va apare un curent tranzitoriu de mare intensitate. da, dar nu mai mare decat curentul absorbit de bec la aprindere; d.p.d.v. fizic este imposibil sa fie mai mare! |
--------------------
dacia
1300 Am avut o DACIA 1300
|
|
Bunicutzu |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 22 Joined: 30 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Asa cum spunea cineva aici, nu are nici o legatura arderea becurilor cu puterea pe care o poate da generatorul de curent.
Orice consumator isi "trage" atat curent cat are nevoie. Puterea maxima pe care o da generatorul exprima de fapt ca doar atat este curentul maxim pe care consumatorii il pot absorbi din generator. Daca pui un consumator mai puternic decat generatorul, acesta din urma ori ia foc ori nu mai da nimic afara. |
-------------------- ...poza reprezinta masina ideala pentru Bucuresti/Romania
|
|
Ov |
![]()
Post
#26
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
marius-gabriel, a raspunsOCEBE pt mine la intrebarea ta legata de curent (asta ca nu am fost eu pe faza sa-ti raspund) :wink:
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
Ov, ai dreptate
|
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
GabiS |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 58 Joined: 15 February 04 From: Ploiesti/Bucuresti ![]() |
Alternatorul baga destul curent sa arda becurile.
De exemplu, saptamana trecuta, in masina surorii mele, careia i s-a stricat releul de incarcare: Am pornit-o si am observat ca becurile din bord erau mult mai luminoase, dar muult... Am aprins farurile si am incercat sa plec... au inceput sa lumineze de parca erau oznuri pe acolo, fara misto, luminau extrem de puternic si se schimbase si nuanta, adica era spre culoarea xenonului(din becurile cu xenon, nu alea de 300k lei). Urmarea? Dupa cateva secunde, nu mai mergeau decat becurile din bord, toate celelalte arzandu-se. O placere, mai ales ca e dacie cu 4 faruri+becuri pozitie+ 2 becuri spate, cu 2 pozitii(frana+pozitii). |
-------------------- |
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
GabiS, e vorba de supratensiune.Probabil din cauza releului ti-a bagat in jur de 16,17V
|
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Ov |
![]()
Post
#30
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.511 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
mai repet odata ptGabiS, si pt ceilalti care nu fac diferenta intre curent si tensiune !!!!!!!
arsul becului nu are nici o legatura cu curentul (Amperi) ci cu tensiunea (Volti). E acelasi lucru daca va ganditi nitel ca si cum ati pune laba pe bornele de 12 V si 55 A de la masina si o sa constatati ca nici macar nu va ciupeste. In schimb puneti voi mana pe fisele de la bujii unde sunt zeci de mii de volti, dar la un amperaj fffffff scazut, si sa vedeti acolo distractie ![]() (... sa nu puneti totusi mana) ![]() |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:13 |