Reglare tacheti pas cu pas
![]() ![]() ![]() |
Reglare tacheti pas cu pas
mad toz |
![]()
Post
#61
|
||
![]() fan dacia-reno Group: Members Posts: 1.334 Joined: 26 January 07 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
1998-Berlina Motor 1,6 8v ,72 HP , 125 Nm 2004 Renault 1.9 8v , 120 HP , 300 Nm
|
|||
rba |
![]()
Post
#62
|
Membru autentic Group: Members Posts: 242 Joined: 19 April 05 ![]() |
salut,
eram si eu adeptul cheii speciale de regalt culbutorii, insa, dupa experiente neplacute cu culbutori neconformi si tije strambe am renuntat. recomand cu caldura o cheie inelara de 10mm de foarte buna calitate si patent mic. cu stima, rba |
--------------------
Dacia
Berlina
2000 1310 Ti
- B ** ***
|
|
emircea |
![]()
Post
#63
|
![]() membru cu Te-FiSI Group: Members Posts: 756 Joined: 14 June 04 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 28 Sep 2007, 14:51) Motorul functioneaza bine intr-o plaje de valori:80-95 grade. Daca GPL are putere calorica mai mica si daca supapele se ard mai repede in conditii normale de functionare pe GPL ar trebui sa existe si o oarecare crestere de temperatura a motorului 9caldura mai multa, randament mai mic). Daca tu spui ca nu se simte nici o crestere, probabil ca acel simptom de "ardere supape" e mit si apare la acele instalatii reglate "taximetric" sau cu adaosuri de capace. Oricum, e bine sa mai vedem si alte pareri. Liviu, GPL distruge scaunele supapelor de evacuare din aceleasi motive din care se distrug scaunele la supape la un motor ce n-a fost proiectat pentru benzina fara plumb si care functioneaza cu benzina fara plumb. Adica, mai pe scurt: daca motorul de dacie ar fi fost proiectat pentru benzina fara plumb si el functioneaza pe GPL, iar restul reglajelor ar fi ok, sa fie in parametri, scaunele de la supapele de evacuare nu s-ar distruge. Restul sunt mituri. Explicatii mai pe larg (cum se manifesta fenomenul) se gasesc aici |
--------------------
Dacia 1300, 1981;
Opel Manta B, 1977;Octy 1.8T, 2009;
1981 / 1977 / 2009
- MH / TM / B Daca nu poti sa-i lamuresti, zapaceste-i! (Murphy)
|
|
renault_18 |
![]()
Post
#64
|
Membru incepator Group: Members Posts: 43 Joined: 10 February 08 ![]() |
in ce masura afecteaza consumul tachetii sau culbutorii dereglati?va rog rasp pe pm.multumesc
|
--------------------
renault
18
1979
- B O3 JCK
|
|
cristi74 |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru Group: Members Posts: 154 Joined: 15 July 05 ![]() |
ce se intampla daca nu lasi joc deloc?
This post has been edited by cristi74: 5 Jul 2008, 21:15 |
--------------------
Dacia
Logan 1.2 16v
2009
|
|
mihail_73 |
![]()
Post
#66
|
Membru Group: Members Posts: 106 Joined: 21 June 07 ![]() |
pana la urma la cat trebuie reglati culbutorii pentru GPL? vad ca parerile sunt impartite. ma gandeam sa pun 0.20 pe admisie si 0.25 pe evacuare. A folosit cineva timp mai indelungat aceste valori? sunt bune? in carte zice 0.15 pe admisie si 0.20 pe evacuare dar alea sunt date pentru mersul pe benzina. nu stiu ce sa fac. si daca desfac capacul de la culbutori tre sa fac rost de vreo garnitura ceva pentru capac?
|
--------------------
DACIA
NOVA GT 1600
1998
|
|
aetius |
![]()
Post
#67
|
Membru incepator Group: Members Posts: 11 Joined: 16 February 08 ![]() |
Pe gpl am reglat,0,15 admisie si 0,20 evacuare prin metoda evacuare deschisa,delcoul reglat pe 0 grade (e mai puturoasa o "idee") cu jocul pe care il am si am alimentat cu gpl.
De la Crimbo gaz gaz de 50 lei litru 2,25 mai mult de 90-95 km nu a vrut. De la Butan gaz tot de 50 lei dar litru de 2,50 viteza 100-105 km. De la Lukoil gaz tot de 50 lei,litru 2,25 ,iar viteza aici sa schimbat 120-130km. In concluzie,degeaba ai motorul pus la punct daca ii bagi gaz prost care din cit se vede difera.(cit timp am testat diferenta de gaz de la unul la altu nu am umblat la reglaje). Ce am scris mai sus a nu se lua ca reclama.(preturi si firme distribuitoare de gaz). O zi buna. This post has been edited by aetius: 10 Sep 2008, 09:40 |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
alina169 |
![]()
Post
#68
|
Membru incepator Group: Members Posts: 10 Joined: 12 June 07 ![]() |
QUOTE(mad toz @ 11 Feb 2008, 21:46) Pentru reglajul la culbutori iti trebuie o cheie speciala?Se gaseste la magazinele de piese auto?(un pret daca se poate). Si pentru diaconuliviu daca poti face o schema pentru reglarea aia dupa carte ar fii foarte bine.Am citit explicatia din posturile anterioare dar nu am inteles nimic ![]() uite aici o adresa unde gasesti cum se face o cheie de culbutori 3 Nov 2008, 06:14: http://forum.4tuning.ro/showthread.php?t=93018 This post has been edited by alina169: 3 Nov 2008, 05:14 |
--------------------
renault
berlina
1989
- SB 04SGU
|
|
argon |
![]()
Post
#69
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
da' cu un patent si o inelara de 11 tuseste?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#70
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
ce-a mai buna metoda patentul si inelara de 10 ! E mult mai precisa decat cheia speciala ... Am strans cu cheia deculbutori si tot la patent - inelara am ajuns se pune mai bine la punct fiindca simti mai usor la mina cat strangi.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
Furry-Rasputin |
![]()
Post
#71
|
![]() Membru clasic Group: Members Posts: 558 Joined: 22 January 09 From: Bucuresti,Militari-Politehnica ![]() |
Reglarea jocului termic dintre culbutori si supape se face la rece sau la cald, pentru a permite dilatarea libera a supapei si a evita ramanerea ei libere cand motorul este cald. Jocul se mareste in timpul exploatarii, provocand zgomote anormale, reducand timpul si cursa deschiderii supapelor, inrautatind umplerea cilindrilor cu amestec carburant sau aer si evacuarea gazelor arse.
Acest joc se regleaza periodic (la schimbul de ulei in cazul meu ![]() Valori reglaj tacheti: Rece: 0.15mm admisie, 0.20mm evacuare Cald: 0.18mm admise, 0.25mm evacuare Reglarea se face de obicei la rece, dar se poate face si la cald, dar nu cred ca aveti lera de 0.18 mm. La motoarele cu supape in cap jocul se regleaza intre culbutori si supape, astfel: - se scoate capul chiulasei ( capac chiulasa sau carter superior), se roteste arborele cotit (cu manivela sau prin antrenarea cu un levier de la volant sau chiar prin cureaua ventilatorului), pana ce pistonul cilindrului 1 este adus la PMI (Punctul Mort Inferior), la sfrasitul compresiei (ambele supape sunt inchise), acesta se observa si prin coincidenta marcajelor de pe volant si carterul ambreiajului. - se slabeste apoi piulita de blocare a surubului de reglaj de la culbutori si, in timp ce aceasta se mentine fixa cu cheia, se regleaza surubul cu surubelnita (cheie speciala la Dacia 1310), se controleaza jocul cu un calibru (lera) de interstitii (dimensiunii) corespunzatoare, care va trebui sa alunece cu frecare intre capatul culbutorului si cel al supapei, dupa care se fixeaza pozitia surubului, cu piulita.Aceleasi operatii se executa la toate supapele care nu sunt atacate ce culbutor.Se roteste arborele cotit cu 180 de grade si se repeta procedeul de mai sus pana se regleaza la toate supapele.Reglarea se poate face si in ordinea de functionare a motorului.Dupa ce s-a reglat jocul se invarte tija culbutorului (inpingatoare), ca sa se vada daca e dreapta, daca se invarte si se blocheaza atunci esta stramba:sad: si necesita schimbarea ei. Reglarea se poate face cu cheie speciala sau cu un patent si o cheie inelara de 10. |
--------------------
Fan
Dacia
1300
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#72
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
E cineva din Bucuresti care poate sa-mi arate si mie pe viu cum se regleaza ? Am citit topicuri intregi am si vazut asa rapid dar tot nu am inteles .Ce inseamna supapa atacata ? Cum arata cele opt supape in fiecare stadiu de reglare ? Toti spun ca e foarte usor ( poate asa e ) dar e foarte dificil de inteles . Trebuie pus un filmulet ceva sau poze foarte detaliate de cine stie . Multumesc . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
26-Kbe |
![]()
Post
#73
|
![]() Membru Dacia Club Group: Members Posts: 510 Joined: 17 October 08 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
@B31AYZ te ajut eu sambata daca vrei ![]() ![]() |
--------------------
Hyundai
Accent
2003 Skoda Octavia RS1 / 2009
|
|
bullet |
![]()
Post
#74
|
Membru incepator Group: Members Posts: 33 Joined: 15 March 08 ![]() |
Salut mie temporar mi ia reglat cineva vechi in meserie cu o surubelnita si o inelara de 10 cu mana fara calibru bn mia recomandat sa merg la service am mai avut si 3 tije strambe dar lea indreptat cu ciocanu pe o menghina sincer fata de cum zornaia maneta de viteze in masina din cauza tremuratului aluia ciudat de la culbutori..rezultat relanti rotund fara tremurici zornaieli .....
|
--------------------
dacia
1310 cli
2002 cn4 ford mondeo 1.6 16v
- CT 83 DEV CT 91 HCT
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#75
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut
@26-KBE : Multumesc . Daca nu te superi si poti saptamana urmatoare e ok . Nu sunt in Bucuresti in w/e asta .Masina o am in parcare la firma unde mi-a permis sa o tin pe timp de iarna .Nu am in fata blocului 2 locuri de parcare . Masina e ok dar se pare ca are o problema la tacheti .Are motorul facut si relantii variabil .Dupa ce se incalzeste merge aiurea si se opreste . Multi mi-au spus ca e de la tacheti .Imi afuma si bujiile uneori .Daca mergi cu ea nu e sigura .Poti sa mergi la dus si la intors sa te lase in drum . Are o ciudatetie si ma deranjeaza .Am aparat de masura cu turometru si unghi dwell . Poate e si ceva de avans dar trebuie reglata .Sunt dezamagit ca dupa atata munca imi face fite cand vrea ea . Da-mi te rog pe PM nr. tau de telefon si vorbim daca vrei sa ma ajuti . Multumesc . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
26-Kbe |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru Dacia Club Group: Members Posts: 510 Joined: 17 October 08 From: Bucuresti ![]() |
Salut,
@B31AYZ ai PM ![]() |
--------------------
Hyundai
Accent
2003 Skoda Octavia RS1 / 2009
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#77
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut
@26-Kbe : Multumesc . |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
panter1 |
![]()
Post
#78
|
Membru autentic Group: Members Posts: 792 Joined: 26 February 09 From: Bucuresti ![]() |
am o intrebare pentru cei care sunt mai "vechi" in ale meseriei, am reglat culbutori si imi trepideaza motorul, eu i-am reglat bine, ca si alte dati 0,20 admisie cu 0.25 evacuare. Imediat dupa reglaj am observat ca motorul vibreaza la ralanti ca si cum ar merge in 3 bujii, am verificat fise, bujii tot, si in plus de asta si apa am vazut ca se ridica mai sus, deci ceva se intampla.
Eu suspectez a fi culbutorii uzati in capul acela unde bate in coada supapelor si de asta imi da eroare la reglaj. Intrebarea mea este: daca pilesc si smirgheruiesc partea uzata sa o intrept cat de eficient va fi? A mai facut cineva asta si a tinut? din cate stiu eu partea culbutorului care bate in supapa este tratata, si degeaba o indrepti ca tot revine sau nu tine mult deoarece partea tratata s-a dus iar cu pila indrepti partea moale a metalului, voi ce stiti? This post has been edited by panter1: 29 Mar 2009, 23:08 |
--------------------
Dacia
1310
2002
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#79
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Ai amprente in culbutor? Daca da, cit de adinci? Daca depasesc 0,6 mm, uita de pilire, cam atita e adincimea de cementare. Daca-s mai mici, le poti corecta la polizor cu piatra fina.
Dar la tine din ce-mi amintesc creste jocul din cauza axei cu came, nu a amprentei. This post has been edited by diaconuliviu: 8 Apr 2009, 07:34 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Bulldog |
![]()
Post
#80
|
![]() "Nembru" Group: Members Posts: 566 Joined: 6 February 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
Si daca trec de adancimea de cementare si le polizez mai mult, cat am sanse sa ma tina carpeala?
|
--------------------
Bicicleta,
RATUC,
Taxi Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
|
|
adryano |
![]()
Post
#81
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 81 Joined: 4 January 06 ![]() |
sall, am inlocuit motorul de pe 1300 cu un altul toate bune si frumoase pana ce am ajuns la montarea delcoului si surpriza lipsa acel pinion mic unde vine asezat delcoul?? am avut un pinion si zic sa il pun acolo fara sa stiu de reglaje avans aprindere si alte cele .Problema este cum stiu sa pun acel pinion acolo.Ms
|
--------------------
daCIA
Hygan
Preferance 1.4 petrol
- TM 320d
|
|
laur58 |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru Group: Members Posts: 102 Joined: 14 May 08 From: Buzau ![]() |
Pistonul nr 1 sa fie sus si introduci pinionul cu partea mare spre parbriz . Daca nu porneste, mai invarti motorul cu 180 de grade si introduci iar pinionul , partea mai mare spre parbriz . Va porni cu siguranta daca nu are si alte probleme .
This post has been edited by laur58: 7 Nov 2009, 22:14 |
--------------------
RENAULT
Clio II
2004
- bz02daf
|
|
roakru |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 28 June 10 ![]() |
am decis azi sa schimb capacul de la culbutorii, si tot am gasit pe un "mecanic" de umbla la franele lu' un tovaras, m-am gandit sa ma dau la vorba cu el sa il fac sa imi regleze culbutorii fara bani, vrajeala a functionat perfect, noroc ca era si ruda cu tovarasul meu. Ma duc acasa iau capacul, garnuturi, silicon negru si carpe. Motorul cald, incepe si demonteaza capacul, eu deja aveam emotii, si incepe sa regleze si observ ca foloseste lera de 0.15 si la admisie si la evacuare, eu mirat total si incep sa il iau la intrebari, si ca orice meserias imi zice "asa se regleaza, stii tu mai bine?". Am tacut si am zis poate o sa am noroc, se pune capacul, astept vro ora sa se usuce siliconul si dau cheie, relantii foarte prost, mai ca murea, si detonatii pe evacuare, in ture merge perfect, chiar nitel mai bine, dar relantiul chiar si la cald, prost rau de tot. Deci ce pot sa fac, sa ma duc maine la respectivul, sa ii cer frumos lerele si sa reglez eu ca la carte? la rece 0.15 A si 0.20 E.
|
--------------------
dacia
1310 CL
1987 la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
|
|
rodi |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 ![]() |
Ai un subler electronic ? Fa -ti doua ,, lere " ... Sau cumpara lerele (14-15 Ron) si aplica ceea ce scrie in acest topic, mai sus. Trebuie sa rectifici daca este ceva de rectificat... Aceasta cere timp, rabdare si - doi ochi experimentati
![]() |
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#85
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
cauti pe topicurile de la dacia cum se regleaza paca am pus eu mai mutel modele de reglaj schematic acum 3 ani paca.
Ca lere de reglaj folosesti 0,1 si 0,2 control admisie iar pentru reglaj pe admisie 0,15 pe evacuare se foloseste lera de 0,15 si 0,25 control evacuare iar pentru reglaj lera de 0,20. Metoda de reglaj evacuare deschisa la maxim si nu da gres. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
roakru |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 84 Joined: 28 June 10 ![]() |
am "imprumutat" lerele aseara din trusa de la mecanic (a lasat trusa la tovaras) si de dimineata la ora 7, am inceput frumos sa curat capacul vechi de culbutori cu "benzolina" si pe urma sa reglez culbutorii. Am stat jumate de ora, am privit, am invartit de motor si iar privit, si tot nu intelesem cum sa fac reglarea prin metoda evacuare deschisa, pur si simplu nu am inteles. Si dupa inca 10 minute de tremurat, injurat si invartit, am observat ca in timp ce misc se ridica A si E la un piston in timp ce altele lucreaza, si am invartit de motor pana cand nu se mai miscau culbutori si atunci am inceput sa ii reglez. o fii bine, nu o fii, asta habar nu am. acum 10 minute am montat bujiile, furtune, etc si am pornit motorul. M-am chinuit nitel sa il pornesc, si dupa pornire se modifica turatia, cand crestea, cand scadea, ma uit la motor si observ ca se misca capacul delcou, opresc motor, desfac capac si observ ca picase carbunele din mijlocul capacului, il pun, pornesc si merge frumos. chiar si la relanti sub 40 grade(dupa ceas) are mersul rotund. la rece de tacanit tot tacane, dar la cald e mai silentios.
deci e buna de ceva si metoda pe care am aplicat-o eu? This post has been edited by roakru: 10 Dec 2010, 13:16 |
--------------------
dacia
1310 CL
1987 la avatar e imortalizata prima mea lectie de reglat avans, de la un mosulica care l-am gasit urcand pe transfagarasan.
|
|
IRONICK |
![]()
Post
#87
|
![]() - Group: Members Posts: 22.542 Joined: 19 April 05 From: Romania ![]() |
QUOTE(roakru @ 9 Dec 2010, 17:56) Pai deja a inceput cu stangul, restul nu mai conteaza.Metodele tin de usurinta si rapiditatea reglarii. Nu conteaza ca reglezi mai multe supape in acelasi timp sau pe rand. This post has been edited by IRONICK: 10 Dec 2010, 14:20 |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
rodi |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 648 Joined: 2 November 10 ![]() |
Se poate face acest reglaj si la cald...
QUOTE(djasu82 @ 9 Dec 2010, 18:11) cauti pe topicurile de la dacia cum se regleaza paca am pus eu mai mutel modele de reglaj schematic acum 3 ani paca. Ca lere de reglaj folosesti 0,1 si 0,2 control admisie iar pentru reglaj pe admisie 0,15 pe evacuare se foloseste lera de 0,15 si 0,25 control evacuare iar pentru reglaj lera de 0,20. Metoda de reglaj evacuare deschisa la maxim si nu da gres. Multumim lui djasu82, si il citam : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1306245 This post has been edited by rodi: 11 Dec 2010, 14:49 |
--------------------
---
---
---
- --- E PUR SI MUOVE (it. - cit.)
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#89
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Aiurea! Asa se regleaza, mai ales ca in primul post nici nu exista supapa de admisie la inceput. Ce sa inteleaga incepatorul? E aberant sa pui supapele unui cilindru in (basculare?), si sa le reglezi p-ale vecinului, ca-i masina mai noua.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.464 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
Pentru binele tuturor, sper ca filmuletul de mai sus, cu reglaj mâno-urechio-ochiometric e un exemplu de "Asa NU".
Nu degeaba s-o inventat lera aia. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 13:18 |