Cel mai potrivit combustibil
![]() ![]() ![]() |
Cel mai potrivit combustibil
Alt3rEgo |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 15 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1300
- BV-03-TTX
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
eco premium 95 de la MOL..parerea mea.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#3
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.376 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Orice benzina cu cifra octanica 95. Merge si "fara plumb". Fereste-te de Luk Oil.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
numai eco-premium de la omv sau mol..intradevar..lukoil au cea mai proasta gama de carburanti..si uleiuri
|
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#5
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Petrom 99, daca iti permiti.
|
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
argon |
![]()
Post
#6
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
la motorul Daciei top premium 99 e inutila, tre sa fi nebun sa dai in plus pentru nimic..mai ales ca e destinata pentru injectie, euro 3 si euro 4.
Petrom mai zice ca protejeaza catalizatorul...pe care nu il are o dacie din 72 ![]() This post has been edited by argon: 15 May 2006, 18:05 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#7
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 15 May 2006, 18:27) La masina lui, fiind 1300 (rap de comprimare ceva mai mic), merge sa puna CO95. Benzina fara plumb merge bine dar conduce la o uzura mai rapida a supapelor. QUOTE(tatabobu @ 15 May 2006, 18:48) Am facut comparatie intre Petrom 99 si MOL 98. E mult mai buna cea de la MOL dar din pacate nu mai exista sortimentul ala. Stie cineva daca noul tip introdus in locul vechiului 98 are tot CO98? Cum a spus si argon, cea mai potrivita benzina ar fi aia cu plumb si CO95 de la MOL. Are o eticheta albastra la pompa. Personal, cu aia merg acum, dar am fost nevoit sa reduc avansul pt a evita detonatiile si masina e ceva mai lenesa... In vremea in care se vindea Tempo Plus 98 (parc-asa-i zicea), la fiecare alimentare faceam un cocktail: 500 de mii din sortul asta si 500 de mii din cel cu plumb CO95. Inainte de asta, mergeam cu SuperPlus de la Petrom. CO98 cu Pb. Nu se mai produce de 2 ani. Si, ca sa trag linie, pt cei carora le pasa ce toarna in rezervoare, Eco Premiul 95 de la MOL e ok. Pt rezultate mai bune, exista in magazine aditivi de tip "octane booster" care merg de la 5 unitati pana la 10. QUOTE(argon @ 15 May 2006, 19:02) De curiozitate, uita-te-n cartea tehnica a masinii tale si vei vedea ca benzina recomandata este cea cu Pb CO98 ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
descrie acele detonatii.
Eu am avansul fix la 0(reglat cu beculetul), si nu am observat asa ceva, trage perfect, consuma putin. Si benzina de la Petrom eco premium e buna, dar avand break, miroase in masina, lucru ce nu se intampla niciodata cu benzina de la MOL, prin urmare nu pun de la Petrom. Am mai pus de la OMV, dar dupa ce am gasit filtrul plin cu pamant m-am lasat. This post has been edited by argon: 15 May 2006, 18:18 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#9
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(argon @ 15 May 2006, 19:15) Argon, sa nu-mi spui ca nu stii ce-i aia o detonatie... ![]() E o ardere necontrolata, petrecuta mai devreme decat normal si cu varfuri de presiune in interiorul cilindrului f mari. Distruge pistonul, segmentii si chiar bujiile. Se aude ca un tzacanit in mers. Se manifesta preponderent la turatii ridicate si in sarcina. In popor se foloseste des si formularea improprie "bate avansul". Detonatia apare ca urmare a folosirii unei benzine necorespunzatoare (CO insuficienta). Este favorizata de rapoartele de comprimare ridicate si avansurile la aprindere mari. Detonatiile-s vinovate de limitarea constructiva a rapoartelor de comprimare a motoarelor cu aprindere prin scanteie in jurul valorii maxime de aprox 12-13 (la diesel depaseste des 20). Tot practic e bine de stiut ca un amestec prea sarac favorizeaza aparitia acestor detonatii. Amestecurile bogate "racesc" pistonul, detonatiile apar mai greu. Evident, detonatiile apar mai usor daca motorul este supraincalzit. Cred ca e de ajuns... Nelamuriri? ![]() This post has been edited by Muttley: 15 May 2006, 18:36 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#10
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
baiaia de avans o cunosc, detonatii cam stiam ce sunt, dar nu am imtampinat niciodata asa ceva..sau era muzica prea tare si nu le-am auzit
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
madcos |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 333 Joined: 17 October 05 From: CONSTANTA ![]() |
Am facut comparatie intre Petrom 99 si MOL 98. E mult mai buna cea de la MOL dar din pacate nu mai exista sortimentul ala. Stie cineva daca noul tip introdus in locul vechiului 98 are tot CO98? ba da,exista si de 98,dar f pb.aia evo este tot un 98,dar euro 4.vezi cea de 98 f pb o gasesti pe la statiile ex-shell,sau la alte pompe.stiu ca a ramas si aia. |
--------------------
NOVA GT
NOVA GT
- CT 06 UDH
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#12
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Eu folosesc benzina fara plumb 95 de la Petrom ( chiar daca mai are si apa in ea ).
Muttley chiar se ard supapele cu astfel de benzina la turatii mari??? ![]() ![]() E poate prima data cand aud asa ceva... ( sau am mai auzit dar nu am fost atent ). Exista posibilitatea asta ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
argon |
![]()
Post
#13
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu se ard, e mit, Dacia pe injectie credeti ca are altfel de supape? si mere bine mersi cu FP.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#14
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(madcos @ 15 May 2006, 21:32) Am facut comparatie intre Petrom 99 si MOL 98. E mult mai buna cea de la MOL dar din pacate nu mai exista sortimentul ala. Stie cineva daca noul tip introdus in locul vechiului 98 are tot CO98? ba da,exista si de 98,dar f pb.aia evo este tot un 98,dar euro 4.vezi cea de 98 f pb o gasesti pe la statiile ex-shell,sau la alte pompe.stiu ca a ramas si aia. Sa inteleg ca statiile MOL amplasate pe vechile locatii Shell au in continuare Tempo Plus, iar statiile MOL ridicate de la zero au Euro 4 Evo shit d-ala? In Iasi eu alimentez de la 2 benzinarii MOL, ambele foste Shell si ambele au inlocuit Tempo Plus-ul cu Euro 4. Si esti sigur ca asta din urma are tot CO98? Mersi QUOTE(EUROPE_ @ 15 May 2006, 21:47) Ai tu o boala cu turatiile alea mari.... ![]() QUOTE(argon @ 15 May 2006, 21:49) NU e mit, e adevar. Se ard supapele de evacuare. Si da, dacia pe injectie chiar are altfel de supape! Sau alte scaune de supapa cel putin. Explicatia stiintifica sa nu mi-o cereti ca n-o stiu. This post has been edited by Muttley: 15 May 2006, 21:25 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#15
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE Nu se ard, e mit, Dacia pe injectie credeti ca are altfel de supape? si mere bine mersi cu FP. Pai numai cu benzina fara plumb merg... Ma miram si eu sa stiu ca BENZINA face rau motorului ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
Muttley |
![]()
Post
#16
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(EUROPE_ @ 15 May 2006, 22:09) Plumbul favorizeaza depunerile de calamina din motor. Pe de alta parte, protejeaza supapele. Benzina fara Pb nu face depuneri dar dauneaza supapelor. Daciile cu carburatie trebuie alimentate cu benzina cu Pb. Punct. Astept si eu cu interes explicatia acestui aspect, sper s-o aiba cineva. Dar daca ac explicatie nu va aparea, parerea nu mi-o schimb! ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vis-a-vis |
![]()
Post
#17
|
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu astept poze cu supape topite de benzina fara plumb de 95
![]() |
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|
argon |
![]()
Post
#18
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
nu mai exista benzina cu plumb de mult...inlocuitorul pb din Eco premium nu are efecte negative ca si plumbul.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#19
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE Ai tu o boala cu turatiile alea mari.... Nu... dar ii mai dau din cand in cand ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
argon |
![]()
Post
#20
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Tetraethylul de plumb, adica plumbul din benzina pe intelesul tuturor s-a introdus in benzina ca o modalitate ieftina de a creste cifra octanica.
tetraetilul de plumb a fost interzis datorita toxicitatii, in schimb s-a introdus ca inlocuitor aditivul KSS – AVSRA ( pe baza de potasiu), care inlocuieste proprietatile antidetonante si de lubrifiere a tetraetilului de plumb. Sa fie clar pentru toata lumea, benzina FP nu dauneaza IN NICI UN FEL motorului, singurul inconvenient este ca va fi mai lenes, deoarece aditivul inlocuitor al Pb din Eco premium da un plus de "putere". O dacie pe carburator care merge cu eco-premium intotdeauna va bate o alta dacie pe injectie care merge cu FP, in schimb daca amandoua merg cu FP, s-a dus avantajul daciei pe carburator. Daca imi da cineva un motiv intemeiat pentru care as scadea intentionat puterea motorului prin alimentarea cu FP , atunci nu o sa mai pun ECO premium niciodata ! Dacia cu carburator va avea performante optime cu benzina cu plumb, asa a fost conceput acel motor, dar in lipsa plumbului va merge la fel si cu inlocuitorii din eco premium, cu FP nu ve functiona la parametrii normali. This post has been edited by argon: 16 May 2006, 07:43 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#21
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Corect
![]() ![]() Apropo cei de la Petrom baga cum-va apa in benzina??? Nu de una alta... dar motorul mai scoate si abur pe esapament si picaturi de apa... |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
Alt3rEgo |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 48 Joined: 15 May 06 ![]() |
Multumesc pentru toate parerile. Am mers pe Eco Premium 95, cea cu albastru la pompa. Stiu ca inainte exista si varianta "98", de aceea ma intrebam daca benzina "de 95" nu face rau motorului. Mi se tot infunda jiglorul de ralanti cu mizerii, desi filtrul e nou, iar carburatorul curatat de curand. E drept, masina a stat cam 2 ani "pe tusa". Inca o intrebare: este normal sa apara joc in tacheti (sesizez un tzacanit mai accentuat) dupa primii 400 km de rodaj?
![]() |
--------------------
Dacia
1300
- BV-03-TTX
|
|
argon |
![]()
Post
#23
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
baga filtru inainte de pompa de benzina, deala de hartie, evetual decantor si de hartie dupa pompa daca crezi ca e mizerabil rezervorul.
Sita din pompa si din carburator nu sunt suficiente ! |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#24
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(argon @ 16 May 2006, 08:38) Mai argon, pari atat de convingator ca mai-mai te-as crede si eu. Vezi sa n-o ia baietii de buna p-aici sa-si termine motoarele "ca asa a zis unu' pa forum". Auzisem de mult ca benzina fara Pb arde supapele de evacuare ale daciilor cu carburator. Nu aveam argumente, n-aveam o confirmare clara. La un mom dat, cel mai priceput membru al acestui forum dupa parerea mea a scris treaba asta... QUOTE Normal ca a aparut fenomenul reducerii jocului in cazul utilizarii GPL. Ma mir ca n-a atins nimeni problema. Este absolut normal in cazul chiulasei Dacia. Se uzeaza scaunele de supapa si supapele pe portiunea de contact. GPL-ul este uscat. Nu-ti face probleme, apare frecvent problema.Este necesara refacerea jocurilor la intervale mai scurte. O solutie este o chiulasa de motor Dacia pe injectie. Are scaunele facute cat de cat sa reziste la benzina fara plumb. Din pacate explicatia stiintifica nu a fost solicitata astfel incat aceasta n-a fost oferita. Dar mie mi-a confirmat banuielile. Apoi, un specialist in combustibili si lubrefianti (specialist pe bune, profesor universitar) mi-a confirmat a 2-a oara treaba asta. Cum sunt tufa la chimie, nu am inteles decat ceva de genul "gazele de evacuare rezultate-n urma arderii benzinei fara Pb sunt mult mai fierbinti si si cand o calci se pot arde supapele de evacuare". Credeti ce vreti. Eu astept in continuare cu interes o justificare solida a fenomenului. Pana una alta il iau de bun. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#25
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
AI vazut o chiulasa de Dacie pe injectie desfacuta? eu am vazut si supapele si scaunele de supapa sunt ca la celelalte Dacii.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#26
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(argon @ 16 May 2006, 13:58) AI vazut o chiulasa de Dacie pe injectie desfacuta? eu am vazut si supapele si scaunele de supapa sunt ca la celelalte Dacii. Nu, nu am vazut. Dar alea de le-ai vazut tu ce aveau scris marunt pe ele? "Argonel, de cand te asteptam sa ne vezi... Suntem la fel ca alea de la daciile cu carburator"?!? Pai asta ai vazut mai argon, si d-aia esti tu asa sigur pe tine... Ai vazut ca sunt din acelasi material, fi-ti-ar vederea in infra-rosu'... ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#27
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(argon @ 15 May 2006, 20:02) la motorul Daciei top premium 99 e inutila, tre sa fi nebun sa dai in plus pentru nimic..mai ales ca e destinata pentru injectie, euro 3 si euro 4. Petrom mai zice ca protejeaza catalizatorul...pe care nu il are o dacie din 72 ![]() 1. Motorul daciei e proiectat pentro CO 98 2. As zice ca trebuie sa fii nebun sa nu pui cea mai buna benzina PE CARE TI-O PERMITI in masina. 3. Dar vai! Crezi ca intr-un motor cu injectie se produce in alt mod explozia? 4. Nu are, si ce daca? oricum poti sa-i pui, daca vrei. Da, chiar s-au fabricat masini cu carburator si catalizator. QUOTE(argon @ 16 May 2006, 09:38) De acord, cu conditia sa nu reglezi avansul celei cu carburator dupa schimbarea combustibilului. Ceea ce ar fi o prostie. |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
argon |
![]()
Post
#28
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(tatabobu @ 16 May 2006, 14:07) Da, poti sa-i pui ce vrei, dar nu se imbunatateste nimic in performantele masinii, si in plus, nu l-ai auzit pe matlei? strici motorul ![]() This post has been edited by argon: 16 May 2006, 13:14 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sharp |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru superior Group: Members Posts: 55 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am incercat sa bag fara plumb la recomandarea unui mecanic, dar nu se auzea bine si nu tragea bine. Noroc ca am pus doar de vreo 500.000, ca dupa asta am revenit la premium (avand insa in vedere ca motorul meu era cam dus - am schimbat setul motor de curand - experienta mea de mai sus cu combustibilii nu e prea relevanta).
In fine, eu ramasesem cu impresia ca benzina fara plumb risca sa se aprinda prin comprimare (adica e posibil ca in momentul in care vine si scanteia benzina sa fie deja arsa - se aprinde necontrolat) in lipsa aditivului pe baza de plumb. De asta consideram eu ca se pune plumb in benzina, ca scanteia sa aprinda amestecul la momentul potrivit. La motorina nu se intampla chestia asta - nu se aprinde prin comprimare - deci nu ar fi nevoie de plumb. Oare unde gresesc ? ![]() Pe de alta parte, motoarele pe injectie de ce pot functiona cu benzina fara plumb (daca cele scrise mai sus ar fi adevarate)? ![]() |
--------------------
ex Dacia
berlina / toyota corolla sedan 1.4 VVT-i
1998 / 2006 Stiinta ne-a transformat in zei mai inainte de a merita sa fim considerati oameni.
|
|
argon |
![]()
Post
#30
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Da cum se aprinde motorina?
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:53 |