DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Amortizor fata DSN, ????

router
post 21 May 2006, 21:38
Post #1


Recalcitrant


Group: Members
Posts: 790
Joined: 13 January 06




Am o supernova din 2000 ( decembrie) si are foarte multe piese de pe Nova printre care si amortizoarele pe gaz-ulei Bilstein cate am auzit (incepand din 2002 s-au pus doar pe ulei).

Acest amortizor pe fata dreapta a inceput sa curga, iar daca apas pe botul masini pe partea lui se observa ca este foarte moale fata de partea opusa.

Deasemenea de cand a inceput sa curga, scutul motorului atige foarte usor orice denivelare mai mare pe care cu alta masina nu as atinge-o.

Un alt sintom este ca la amortizorul stricat se aude o bataie la fiecare groapa in partea lui ( buscele,pivotul, bieleta si rulmentul pe partea aceea sunt ok) asta insemnand ca e din cauza amortizorului bataia.

Acum vin intrebarile:

1. Ce tip de amortizor sa pun ? Sunt pe standarde?
2. Conteaza daca pun pe ulei tinand cont ca eu am pe gaz?
3. Unde gasesc acelasi tip de amorizor ?
4. Conteaza daca pun doar pe partea stricata ?
5. Sfaturi unde pot pune amortizor si unde mi se asigura si manopera direct?


--------------------
Fost Supernovist Actualmente fan Gillette Mach 3 2007 - B-81-XXX
Mi-am luat Dacie = Mi-am luat masina la noroc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 21 May 2006, 22:12
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




E la alegerea ta ce pui - pe ulei sunt mai confortabile, cu gaz sunt mai sportive.

Trebuie schimbate ambele. De schimbat se schimba oriunde - inclusiv in curte. Cumpara si un set de rulmenti daca tot schimbi amortizoarele.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
catin_maus
post 21 May 2006, 22:53
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 91
Joined: 17 October 05
From: Bucuresti




QUOTE(Stefan @ 21 May 2006, 21:12)
E la alegerea ta ce pui - pe ulei sunt mai confortabile, cu gaz sunt mai sportive.

Trebuie schimbate ambele.  De schimbat se schimba oriunde - inclusiv in curte. Cumpara si un set de rulmenti daca tot schimbi amortizoarele.
*



e vorba de rulmenti de sub arcuri, care fac directia mai usoara, sa nu cumperi rulmentii de la roata.


--------------------
BMW / SKODA X 5 / OCTAVIA RS 2008 / 2007
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 22 May 2006, 08:15
Post #4


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Am si eu o intrebare: amortizoarele pe gaz curg???? Eu credeam ca decat alea pe ulei...
Sfatul meu e sa iti pui doua amortizoare pe ulei (si eu am tot pe gaz) pentru ca sunt mai confortabile.
De gasit gasesti la magazinele de piese sau in service autorizat. Montarea la service sau la un mecanic "de cartier", nu e o operatiune dificila
Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
router
post 22 May 2006, 08:22
Post #5


Recalcitrant


Group: Members
Posts: 790
Joined: 13 January 06




1. conteaza foarte mult daca montez doar unul? ( cred ca doar pentru unul am bani)

2. conteaza daca unul este pe gaz-ulei si cel nou va fi doar pe ulei?


--------------------
Fost Supernovist Actualmente fan Gillette Mach 3 2007 - B-81-XXX
Mi-am luat Dacie = Mi-am luat masina la noroc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 22 May 2006, 14:26
Post #6


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Conteaza ! Amortizoarele trebuie sa fie de acelasi fel pe ambele parti (dr si stg), si de asemenea e bine sa se schimbe amandoua odata, adica nu sa ai unul nou pe o parte si altul uzat pe cealata parte.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
router
post 22 May 2006, 21:43
Post #7


Recalcitrant


Group: Members
Posts: 790
Joined: 13 January 06




cred ca le voi schimba pe ambele cu unele cu ulei

recomandari? (adica undeva unde sa mi-le si monteze moca daca le cumpar sau macar la niste preturi rezonabile)


--------------------
Fost Supernovist Actualmente fan Gillette Mach 3 2007 - B-81-XXX
Mi-am luat Dacie = Mi-am luat masina la noroc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ZaiR
post 23 May 2006, 04:41
Post #8


Against the System


Group: Members
Posts: 345
Joined: 7 January 04
From: Bucuresti




eu am avut si pe gaz si pe ulei ,personal sunt FUN acelea pe gaz... iti dau o stabilitate mult mai buna in curbe cat si la franare...alegerea este a ta...nu stiu preturi dar lideri sunt KONI,SACHS,MONROE + stiu KONI pt europa de vest koni au garantie pe viata ,la noi acum 3 ani cel putin aveau 3 ani garantie....


--------------------
DUCATI 900 SuperSport 2003 - este!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
router
post 31 May 2006, 19:40
Post #9


Recalcitrant


Group: Members
Posts: 790
Joined: 13 January 06




Daca un amortizor curge inseamna ca e uzat CAM CAT LA SUTA?


--------------------
Fost Supernovist Actualmente fan Gillette Mach 3 2007 - B-81-XXX
Mi-am luat Dacie = Mi-am luat masina la noroc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
horiajam
post 31 May 2006, 23:03
Post #10


Viitor fost posesor de Dacie


Group: Members
Posts: 190
Joined: 16 January 05
From: Iasi




QUOTE(router @ 22 May 2006, 08:22)
1. conteaza foarte mult daca montez doar unul?  ( cred ca doar pentru unul am bani)

2. conteaza daca unul este pe gaz-ulei si cel nou va fi doar pe ulei?
*



1. tu cum te simti cand ai un picior lovit ? poti merge bine ?
Acum serios, daca nu ai bani .. mai asteapta putin si schimba-le pe amandoua. La masina nimic ce e pereche nu e indicat a se schimba separat.

2.asa cum ai aflat, cele pe gaz sunt mai "tari" decat cele pe ulei. Asa ca in cazul in care ai unul pe gaz si unul pe ulei, partea masinii "cu gaz" va fii mai rigida, iar cea "cu ulei" mai moale .. deci huh.gif ???

Recomandare: pune amortizoare pe gaz .. nu iti va parea rau rolleyes.gif


--------------------
Dacia SuperNova Fosta Europa - 3 - IS - 4817
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 1 Jun 2006, 09:48
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Pe ulei nu cred ca mai gasesti. Eu nu am gasit.
Ai de ales intre bilstein si monroe.
Initial am avut pe masina amortizoare fara gaz. Au tinut 45.000KM
Am pus Bilstein pe gaz. Unul a picat subit dupa 80.000 Km, dupa ce am luat o groapa. A inceput sa curga si intr-o saptamana era dus. Celalalt e in stare buna, in garaj.
Acum am monroe (tot pe gaz) de aproximativ 14 000 Km.
Dintre toate iti recomand monroe(pe gaz evident). Cele Bilstein sunt prea tari si iti ridica masina de bot 3-4cm. Asta nu mi-a placut la ele.
E bine sa le schimbi perechi. Nu se comporta bine cu un amortizor mai tare si unul mai moale.
Pe spate am inca amortizoarele originale, in stare buna.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ruxi
post 1 Jun 2006, 15:43
Post #12


Ruxi


Group: Members
Posts: 85
Joined: 17 March 06
From: bv




am si eu o intrebare> ce amortizoare sunt pe logan? eu am impresia ca merg cu o "masina" fata de Supernova din punctul asta de vedere - asta ce cazul meu... nu generalizez


--------------------
Dacia Logan 2007 - bv 99-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
router
post 1 Jun 2006, 17:13
Post #13


Recalcitrant


Group: Members
Posts: 790
Joined: 13 January 06




QUOTE(cristidb @ 1 Jun 2006, 10:48)
Pe ulei nu cred ca mai gasesti. Eu nu am gasit.
Ai de ales intre bilstein si monroe.
Initial am avut pe masina amortizoare fara gaz. Au tinut 45.000KM
Am pus Bilstein pe gaz. Unul a picat subit dupa 80.000 Km, dupa ce am luat o groapa. A inceput sa curga si intr-o saptamana era dus. Celalalt e in stare buna, in garaj.
Acum am monroe (tot pe gaz) de aproximativ 14 000 Km.
Dintre toate iti recomand monroe(pe gaz evident). Cele Bilstein sunt prea tari si iti ridica masina de bot 3-4cm. Asta nu mi-a placut la ele.
E bine sa le schimbi perechi. Nu se comporta bine cu un amortizor mai tare si unul mai moale.
Pe spate am inca amortizoarele originale, in stare buna.
*



Am gasit Bilsetin pe gaz la COM NICO SERV (iesirea de pe militari pe Bucuresti-Pitesti).Ei sunt printre cei ce cumpara direct de la Bilstein (apropo astia au fabrica undeva in Ardeal) si ma voi duce acolo sa le inlocuiesc.

Tot acolo pot face si testul pentru amortizoare.

Dupa ce le montez va voi spune cat costa amortizoarele,manopera si testarea.

This post has been edited by router: 1 Jun 2006, 17:14


--------------------
Fost Supernovist Actualmente fan Gillette Mach 3 2007 - B-81-XXX
Mi-am luat Dacie = Mi-am luat masina la noroc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
router
post 1 Jul 2006, 15:32
Post #14


Recalcitrant


Group: Members
Posts: 790
Joined: 13 January 06




QUOTE(router @ 1 Jun 2006, 18:13)
Am gasit Bilsetin pe gaz la COM NICO SERV (iesirea de pe militari pe Bucuresti-Pitesti).Ei sunt printre cei ce cumpara direct de la Bilstein (apropo astia au fabrica undeva in Ardeal) si ma voi duce acolo sa le inlocuiesc.

Tot acolo pot face si testul pentru amortizoare.

Dupa ce le montez va voi spune cat costa amortizoarele,manopera si testarea.
*




Gata, am rezolvat problema azi am inlocuit amortizorul pe fata cu unul bilstein pe gaz de la COM NICO SERV.
A costat 1.5 mil (manopera+AMORTIZOR) si a durat 30 de minute.
ACUM MASINA MERGE SUPER, SE CUNOASTE DIFERENTA.

tot la ei puteti face si testul de amortizoare dar nu stiu cat costa, oricum s-au purtat super si ii recomand + nu au preturi mari (asta suna a reclama) biggrin.gif


--------------------
Fost Supernovist Actualmente fan Gillette Mach 3 2007 - B-81-XXX
Mi-am luat Dacie = Mi-am luat masina la noroc.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alfons_sava
post 18 Jul 2006, 05:57
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 34
Joined: 9 May 06




ba fratilor lamuriti-ma o data care e bre pe gaz si care pe ulei ca m-at ametit rau de tot monroe e pe ulei si bilstein pe gaz sau invers??///// ph34r.gif


--------------------
DACIA SUPER NOVA CONFORT 2001 si vreau s-o vand! - GL-58-LUC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costinel_sandu
post 18 Jul 2006, 08:57
Post #16


Aliaj mecanic+sofer


Group: Members
Posts: 185
Joined: 25 March 04
From: Alexandria / Bucuresti




Cum ai spus - monroe pe ulei, iar bilstein pe gaz.


--------------------
dracia DSN-ul lui tata:) 2001 Rapsodie - TR-03-???
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 18 Jul 2006, 09:12
Post #17


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




Din cate stiu eu Blistein sunt pe gaz, dar Nonroe sunt si pe ulei si pe gaz...


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 4 Sep 2006, 13:34
Post #18


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Salut!
Am nevoie de parerea voastra (cei care au avut probleme cu amortizoarele):
Vreau sa le schimb pe ambele pe fata. Am cautat (in Craiova) pe la vreo 10 magazine - concluzia:
la 4 magazine aveau "de origine" - in jur de 950.000 pe gaz
la 3 magazine aveau Bilstein - in jur de 950.000 pe gaz (cica sunt facutute la Sibiu)
la 1 magazin aveau Monroe pe gaz - 800.000

Pare tentanta oferta asta cu monroe pe gaz la 800.000, dar oare nu e vreo teapa? adica sa fie piese contrafacute, sau mai stiu eu...

Mentionez ca pe ulei nu am gasit absolut deloc.

Ce ma sfatuiti?

Multumesc


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 5 Sep 2006, 08:22
Post #19


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




haideti, va rog frumos, daca a mai fost cineva in situatia mea....


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 5 Sep 2006, 09:50
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Si cele de origine sunt tot monroe/bilstein, doar ca sunt in cutie albastra. Scrie pe ele de cine sunt facute. Ia-le pe cele monroe cu 800.000.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nova
post 5 Sep 2006, 11:02
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 88
Joined: 6 February 04
From: CT




Ia Bilstein, daca vrei sa fie mai "teapana" masina.
Inainte de montare plimba amortizorul pana se blocheaza ... se plimba uleiul in el (cele Bilstein au ulei + gaz in ele blush.gif ).


--------------------
Dacia SuperNova Clima 2001 - CT
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 5 Sep 2006, 11:19
Post #22


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Eu as vrea sa fie un pic mai moale, pe ulei nu am gasit nicaieri, iar maine trebuie neaparat sa cumpar. Cred ca bilstein aveam pana acum pe masina, ma tenteaza alea monroe!
Daca mai aveti sfaturi... pareri... pana maine astept cu draga inima smile.gif
Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Stefan_B
post 5 Sep 2006, 13:47
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 390
Joined: 16 July 02




Uite cam cum merge treaba Andy - sunt cam 2 feluri de sfaturi pe forum - de la cei care "au auzit" si de la cei care au facut cu mana lor.

CristiDB face parte din a doua categorie. Eu unul am mare respect pt ce zice omul asta.

Si eu tot Monroe as pune in locul tau. Presupun ca ambele au garantie.

Apropos - unde ai gasit la 800K? Ca la banii astia ma bate si pe mine gandul - m-am saturat sa ma tot zdruncine la fiecare groapa - mai ales iarna.

This post has been edited by Stefan_B: 5 Sep 2006, 13:52


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 5 Sep 2006, 14:51
Post #24


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Eu am gasit in Craiova, la unul din (multele) magazine de piese auto de pe strada dezrobirii. Sunt tot pe gaz cum am avut si pana acum, cred ca sunt un pic mai rigide decat cele pe ulei. Maine am in plan sa le cumpar.
Multumesc pentru sfaturi!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaib32nfs
post 5 Sep 2006, 17:15
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 102
Joined: 20 January 05




mai gasiti si la reprezentanta autosolution,situata la pasajul munci


--------------------
dsn/hyundai elantra clima/exclusiv 2001/2012 - b86rzv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spiridon
post 5 Sep 2006, 17:34
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 786
Joined: 5 May 05
From: Iasi




Va recomand sa schimbati si arcurile odata cu amortizoarele !
Daca aveti bani schimbati arcurile de DSN cu cele de Solenta, veti avea masina !

Eu mi-am schimbat arcurile si amortizoarele pe spate cu arcuri si amortizoare Monroe pe ulei de Solentza si e o diferenta serioasa !

Schimbind cu mina mea arcurile pe spate am tras concluzia ca arcurile de DSN nu sunt bine gindite: 1. stau prea tensionate -fiind prea inalte , ajung foarte repede spira in spira fiind aglomerate spirele in special la capete - de aici multitudinea de zgomote pe spate !

Intentionez sa cumpar si sa schimb arcurile si pe fata (am deja amortizoare Monroe).

P.S. Daca cineva doreste sa cumpere arcuri de Solentza sa nu se impacienteze ca sunt cu 3-4 cm mai mici decit cele de DSN. Vin perfect !

This post has been edited by spiridon: 5 Sep 2006, 17:38


--------------------
Dacia Supernova - prima iubire, a inceput in... 2001 - IS-
inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 5 Sep 2006, 18:31
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Nu ne mai recomanda sa schimbam arcurile. Arcurile se schimba daca se rup sau daca s-au inmuiat dupa multi ani sau multe tone carate cu masina. Arcurile de DSN nu sunt prost gandite, si nici zgomot nu fac arcurile. Multe masini au arcuri cu spirele de la capete mai apropiate si cele din mijloc mai departate.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
spiridon
post 5 Sep 2006, 19:03
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 786
Joined: 5 May 05
From: Iasi




Eu m-am luptat mult cu zgomotele acestei masini - de care una peste alta sunt multumit ! Asa ca pina o sa reusesc sa-mi iau alta masina o imbunatatesc pe asta care o am !

Asa ca ma repet - daca schimbi arcurile de pe spate cu unele de Solentza vei avea o senzatie foarte placuta de masina (rulare fara zdruncinaturi pe spate) !
Si nici macar nu sunt foarte scumpe (730k de uzina, 650k-import)...

Ramin la parerea ca arcurile DSN nu au fost bine calculate si masina zdruncina prea tare, deoarece arcurile stau prea tensionate, spirele apropiate (cum au si alte masini de import) sunt aprope lipite si nu mai reusesc sa-si faca treaba, doar mijlocul arcului lucreaza !

Apropo arcurile de Solentza sunt cu 3-4 cm mai scunde, sunt mult mai tari la apasare si spirele sunt mult mai rare !



--------------------
Dacia Supernova - prima iubire, a inceput in... 2001 - IS-
inginer - frezez si programez chei, repar telecomenzi, immo off 0741024494
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dic
post 5 Sep 2006, 20:24
Post #29


Membru


Group: Members
Posts: 185
Joined: 4 January 04
From: Bucuresti




Andy_ACS, am inlocuit toate cele 4 amortizoare si este mult mai bine, nu mai troncane la nici o denivelare. Daca pe fata aveam varza capetele de bara, bieleta dreapta si coloana de directie, in spate troncanitul era sigur de la amortizoare. Am inlocuit cele cu care a fost fabricata cu unele Monroe pe ulei pe spate. Pe fata (tot Monroe) am inteles ca au si ulei si aer. Piesele sunt negre, scrie stantat pe ele Monroe si sunt fabricate in alta tara decat Romania (Cehia sau Slovacia, nu mai retin biggrin.gif).

LE: Cat despre arcuri, hmmm, cred ca sunt singurele care au ramas neschimbate. Dar nu cred ca e cazul desi, dupa montarea amortizoarelor spate, aud un clonc cand se ridica mai mult spatele masinii (la frane mai violente sau la denivelari mai mari luate in forta). Imediat dupa inlocuire facea mai des acel clonc (si la denivelari mai mici), acum il face mai rar (la denivelari mai mari). Sa fie de la arcurile din spate?

This post has been edited by Dic: 5 Sep 2006, 20:28


--------------------
Dacia DSN Rapsodie x 2 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Andy_ACS
post 6 Sep 2006, 08:40
Post #30


Yes, I'm not!


Group: Members
Posts: 6.304
Joined: 19 July 04
From: Craiova




Si cutiile amortizoarelor sunt cumva cu niste desene pe ele, cu distantele de franare a doua masini una cu amortizoarele astea si alta nu? La amortizoarele astea pe care le-am vazut eu nu am observat sa aiba scris stantat pe ele (poate nu am fost atent), aveau lipit o eticheta pe care scria "original monroe".
Eu schimb si amortizoarele si arcurile pe fata (deoarece s-a rupt un arc). Si pun arcuri tot de DSN.
Bafta!


--------------------
- - -
"Be the change you want to see in the world"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 15th May 2025 - 20:07
Forum Renault