oare e sarita de la punct?, dacia 1410
![]() ![]() ![]() |
oare e sarita de la punct?, dacia 1410
argon |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
|
||
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#32
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Muttley, cu ce ai scris mai sua ai dreptatte, alkea-s fazele distributiei si avansurile/intirzierile, deci, verificarea la PMI a supapelor e frectie.
Acuma, sincer, pentru initiator, cind ai montat pinionul delco, l-ai pus bine? Daca da, ramine de demontat capacul distributiei. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
Daca ai pus gresit pinionul intermediar cu 180 grade, nu porneste nici sa o bati.Si iti da niste rateuri infernale. Ai grija ca mie mi-a crapat in doua saxofonul de la un astfel de rateu.
Fa rapid o verificare, inverseaza fisele 1 cu 4 si 2 cu 3, daca nu vrei sa dai capaul jos. Daca e sarita de la punct nu iti poti sa seama urmarind supapele si PMS-ul. E prea mica deiferenta de 1 dinte si nu o observi. O sa ti se pare totul ok. Vezi ca se poate da jos capacul de distributie doar demontant scutul (daca ai). Scoti cureaua, fulia de la arbore, si cu un clichet mic desfaci. Ai loc sa il bagi intre radiator si motor. Nu e nevoie sa desfaci altceva. Toata operatia o faci de sub masina. Crede-ma ca se poate destul de usor verifica,eu aveam o perioada cand schimbam saptamanal lanturile de distributie.... din anumite motive,pe care le-am elucidat pana la urma. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(B-34-SGM @ 24 May 2006, 13:19) [...] Vezi ca se poate da jos capacul de distributie doar demontant scutul (daca ai). Scoti cureaua, fulia de la arbore, si cu un clichet mic desfaci. Ai loc sa il bagi intre radiator si motor. Nu e nevoie sa desfaci altceva. Toata operatia o faci de sub masina. [...] Parca trebuia si baia slabita putin in fata? Uneori mai agata si nu se poate remonta capacul distributiei. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
cristidb |
![]()
Post
#35
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Modelele mai noi, dupa 96 cred, au si baia si capacul de la distributie lipite cu silicon. Nu mai au garnitura de pluta la baie si nici garniturile de cauciuc. Nu trebuie slabita baia.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
Pedro |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
merge perfect cu un dinte sarit , doar delcoul e cam ciudat de dat intr-o parte
|
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#37
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Pedro @ 24 May 2006, 14:31) Pai daca cu un dinte sarit merge PERFECT, de ce sa mai schimbam lantul cind se uzeaza? Ca decalajul produs de lant uzat e mai mic decit pasul pinionului. Poate nici intinzator nu mai trebuie. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
cristidb |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Avansul se poate corecta daca e un dinte sarit prin rotirea delcoului, dar distributia va ramane tot dereglata (supapele nu se mai deschid/inchid cand ar trebui). Asa ca tot prost o sa mearga.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
Pedro |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
merg cu masina asa de un an, doar eu.
misto-urile astea ca sunt rasuflate, daca vrei , n-ai decat sa iti pui si elice sa zbori , eu merg cu a mea asa si merge bine , mi-e scarba sa scot ala, nu am nici o problema. Asta iarna la -25 grade pleca la sfert zi dupa zi |
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
argon |
![]()
Post
#40
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Si daca distributia e uzata in asa hal ca nu merge cum trebuie pusa la punct, si va merge mai bine cu un dinte sarit in directia corespunzatoare? a?!
Pe un motor nou ma indoiesc ca va merge bine sarita, dar pe unul mai varza va zic eu ca merge perfect...oftica-s-ar Muttley.. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#41
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(Pedro @ 24 May 2006, 14:50) merg cu masina asa de un an, doar eu. misto-urile astea ca sunt rasuflate, daca vrei , n-ai decat sa iti pui si elice sa zbori , eu merg cu a mea asa si merge bine , mi-e scarba sa scot ala, nu am nici o problema. Asta iarna la -25 grade pleca la sfert zi dupa zi Pedro... poate nu e sarita...... verifica. Daca zici ca merge perfect cu un dinte sarit, eu zic ca nu. Poate ti s-a parut ca e sarita ![]() ![]() Motorul asta de dacie are si el niste parametrii functionali. Crezi ca motorul de dacia merge oricum. Doar mai aveai sa spui ca nu conteaza daca motorul este reglat... ca tot asa merge! ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
sieger |
![]()
Post
#42
|
![]() animalu' Group: Members Posts: 8 Joined: 22 May 06 From: suceava ![]() |
QUOTE(einstein1984 @ 24 May 2006, 09:20) La 120 de grade dereglaj, nici mama motorului cu scanteie nu mai merge , nici rotund nici altfel. Aici zice ca metabondul se pune in ULEI, nu in benzina! Ia curata matale rezervorul ala, spala-l nitel, bune niste benzina ca lumea de la Rompetrol si sa vezi ce frumos merge motorul dupa aia. Si nu mai pune metabond, pe nicaieri! eu am pus metabond pt carburanti http://www.metabond.ro/modules.php?name=Pr...e&op=terms&id=9 nu pt ulei, sunt de mai multe feluri dar nu era cazul la mine |
--------------------
dacia
1410
1997 berlina
- SV 07 REM deutsch kraftwagen liebhaber
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(argon @ 24 May 2006, 14:55) Si daca distributia e uzata in asa hal ca nu merge cum trebuie pusa la punct, si va merge mai bine cu un dinte sarit in directia corespunzatoare? a?! Pe un motor nou ma indoiesc ca va merge bine sarita, dar pe unul mai varza va zic eu ca merge perfect...oftica-s-ar Muttley.. Da, spui bine "in directia corespunzatoare" pentru ca o uzura FOARTE MARE ar fi oarecum compensata cu un "salt" INAPOI al pinionului "mic"-de pe arborele cotit. Ori, in cazurile rare in care distributia "sare de la punct" ea face "salt inainte"-n-am gasit alta rima. Ceea ce nu compenseaza uzurile.Deci motorul nu va merge perfect. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#44
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu ma refeream ca sare singura, intradeavar..mai rar, ma refeream la nea Mitica mecanicosu care de lene si nestinta o pune aiurea. Cel putin asta a fost in cazul meu.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
B-34-SGM |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru de partid Group: Members Posts: 1.397 Joined: 16 February 04 From: Drumul Taberei Customs ![]() |
QUOTE(Pedro @ 24 May 2006, 16:31) Daca perfect inseamna lipsa de putere si incapacitatea motorului de a se tura cursiv peste 3500 ture, avem o idee total diferita despre perfectiune. Daca mergeai cu alta dacie identica cu a ta,apoi cu a ta, ai fi simtit lipsa EVIDENTA de demaraj. Motorul de dacie trebuie sa urce cursiv in turatie pana la 5500. Pariu ca al tau la 4000 maxim deja e plafonat? Da, corect, la modelele cu garnituri de pluta si cauciuc trebuie slabita baia. La cele pe silicon nu e cazul. |
--------------------
Dacia
1310 RACING
1991 full fara piele
- B 34 SGM www.prelucrariSIRA2000.ro
|
|
Pedro |
![]()
Post
#46
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
In primul rand tin sa imi cer scuze
![]() Am vorbit cu fostul proprietar sa il intreb de chestiunea in cauza si ma asigurat ca nu e sarit un dinte si ca s-ar putea sa fie de la platoul ruptorului ![]() This post has been edited by Pedro: 25 May 2006, 13:59 |
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#47
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Pedro @ 25 May 2006, 14:39) Ups, nu cumva pinionul delco e pus cumva deplasat cu un dinte ? Sau, a schimbat cineva axul delco? Acele axuri is fara gaura de bolt de la capat, poate cel ce a practicat-o a practicat-o deviat, incit antrenorul nu mai e "paralel" cu crestatura pentru "lulea". |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Pedro |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai eu de delco vorbeam pana acum ca e pus gresit cu un dinte nu de lant ca ar fi sarit cu un dinte
![]() |
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#49
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Pai intelegi distributie prin "pinion delco"? ![]() |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Pedro |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
mda, sorry!
|
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
B31AYZ |
![]()
Post
#51
|
Membru autentic Group: Members Posts: 647 Joined: 1 April 04 ![]() |
Salut ,
Are idee careva cum se scoate fulia de pe arbore ? Ma refer la fulie din 2 bucati . Nu pot sa scot partea cilindrica care vine pe , pana . Multumesc. |
--------------------
DACIA
1300 din 1980
- B31AYZ
|
|
maseax |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 30 September 05 From: Focsani Vrancea ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane2
2005
- VN
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#53
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
QUOTE(B31AYZ @ 19 Jan 2008, 22:22) Salut , Are idee careva cum se scoate fulia de pe arbore ? Ma refer la fulie din 2 bucati . Nu pot sa scot partea cilindrica care vine pe , pana . Multumesc. cu ranga se scoate... daca pare intepenita, poti incerca cu un extractor de rulmenti, bafta in rest... nu am citit tot topicul, dar totusi... mie imi pare ca a mea se plafoneaza cam la 4200 si nu trece de 125 km/h din ce a zis pedro sa inteleg ca ar fi o idee sa revizuiesc distributia?! |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
nelu_1985 |
![]()
Post
#54
|
![]() membru in pauza de masa Group: Members Posts: 1.290 Joined: 2 May 07 From: BLAJ ![]() |
dupa ce am citit tot topicul, cred ca eu sunt omul care a luat teapa secolului si anume: iau azi vara un motor din dezmembrari (lipsa de fonduri sa-l fac pe al meu care era varza, ma rog am luat masina pt tabla), si dupa ce il pun pe masina il pornesc destul de repede; pana aici e bine dupa ce schimb si taragot si imi pun tobe ca lumea sa aud motoru sa il pot regla stas aud un zgomot tare frumos - distributia ziceam eu, toti mecanicii din oras orice altceva sa nu uitam si tata printre ei (30 de ani conducator-mecanic auto).umblu cu motorul cam 1500 km in care ma enervez grozav, motorul nu avea forta doar cu socul miscat 5 mm, in rest mi se punea in cap oricat de cald era; dupa ce il reglez in toate felurile si cu toate tasterele trag domnii mecanici concluzia ca trebuie schimbat carburatorul; din lipsa de fonduri (ca asa-s studentii) aman investitia si mai umblu asa cu masina si mai fac cca 1500 km pana intro zi cand mi se opreste in mijlocul intersectiei unde incepe circul; ma dau jos si desfac delcoul surpriza platina dereglata, o reglez repede si pornesc, dar numai eu stiu cum am ajuns cu harbul acasa. ajuns acasa opresc motorul astept cateva secunde si incerc sa pornesc......nimic in afara de rateuri puternice in carburator, benzina aruncata afara si tot tacamu de dezastre. In momentul ala am constatat ca imi era gata distributia de tot; urma desfacerea motorului care nu a intarzaiat; scot motroul de pe masina ca trebuia sa ma uit si la linie...am uitat sa va spun oricat de turat ar fi fost motorul aveam presiune doar 2; deci motroul luat jos, prima surpriza joc la linie (arbore cotit) simtit in volanta prin miscare in plan vertical de cca 7-8 mm, curios dau repede baia jos, nu va inchipuiti ce era acolo, cred ca era mai mult de un pumn de pamant, nisip si alte reziduri sub forma de calamina; imi fac primul set de cruci, dau jos pompa de ulei cand am aproape cea mai mare surpriza fiecare por infundat (am numarat 8 pori prin care intra ulei in pompa); dupa ce vad toate astea care-s nimic pe lannga ce urmeaza, dau jos capacul distributiei unde era dezastru bineinteles; lantul freca pe capac, joc la pinionul de distributie de pe arbore de un sfert de tura, pana forfecata, uzat arborele in locasul penei de mai intra o pana langa.
Dupa ce am terminat de dezasambat motorul si am vazut in ce hal arata distributia mi-am dat seama de ce era pus delcoul intrun fel tare ciudat.... sa mai discutat mai sus si explicat fazele de distributie cu unul sau doi dinti sariti si completez si eu poate porni motorul cu un dinte sarit nu mai mult, doar ca nu realizeaza performante in sarcina, nu merge intocmai perfect rotund, se confunda mersul defectuos cu un carburator dereglat sau orificii de progresiune infundate, iar mai mult de un dinte sarit sau joc de pinion cum a fost in cazul meu motorul nu porneste nici cu slujbe, doar da rateuri si arunca benzina pe la garniturile carburatorului, si daca ai noroc ati sparge si tobele, noroc ca eu am tobe de inox facute noi de cateva luni. DEZNODAMANT: set motor, vibrochen nou, pompa ulei, pinioane distributie, lant si intinzator si sa nu uitam 2 saptamani de cautat pana de pinion mic de distributie si 3 zile de spalat in motorina, benzina, diluant si frecat cu peria de sarma, de radacina si razuitoare de lemn pentru piesele sensibile. Maine il pornesc................. ![]() This post has been edited by nelu_1985: 22 Jan 2008, 12:25 |
--------------------
DACIA
1410
GTL 1986
- 2-AB-9576 "Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#55
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
denodamant?! in loc sa-ti faci motorul tau, ai luat alt motor pe care l-ai facut... macar stii ca ai un motor facut complet
|
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
msanyix |
![]()
Post
#56
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
Intrebare:
Am motorul destul de zgomotos, nu pot scapa de rateuri la relanti (scap cumva prin reglat supape, delco etc. dau o tura cu el si este iarasi la fel) Luleaua cand cilindrul 1 este la PMS sta perpendicular pe aripa nu stiu daca se observa cu ochiul liber morcovul gresit pus cu 1-2 dinti. Poate sa vina problema de la distributie (lant intins, sarit) si cum se monteaza una noua adica cum tb puse lantul si pinioanele sa fie pe pozitie? |
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
DoubleG |
![]()
Post
#57
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
Fiecare sofer de dacia a auzit de povestea cu "un dinte sarit". E vorba de pinionul de la delcou. Acolo daca e montat incorect si diferenta este de doar un dinte, se poate compensa prin rotirea delcoului atat cat e nevoie pentru a se corecta momentul aprinderii. Deci din pinionul ala se modifica doar momenul aprinderii si atat.
Daca discutam de pinioanele distributiei (cele doua antrenate de lant). Motorul nu functioneaza sau functioneaza foarte prost daca un pinion e decalat cu un dinte deoarece supapere nu se mai deschid si nu mai inchid la timp. Sa ne imaginam ca in admisie pistoul ajunge la PMI, iar supara de admisie inca nu a deschis, apoi incepe compresia, pistonul incepe sa urce si abia atunci se deschide supapa de admisie. In cilindru exista totusi destula decompresie, suficienta cat sa mai aspire totusi ceva benzina (admisie prosta), dar compresia cum se mai face? caci supapa de admisie e inca deschisa, ea se va inchide in cursa de compresie (compresie prosta), de momentul expansiunii nu discutam pentru ca nu stim daca mai exista din moment ce nici arderea nu se stie daca exista. Pistonul incepe sa urce in evacuare si termina de urcat dar supapa de evacuare inca nu a fost deschisa, ea se va deschide abia in cursa de admise care urmeaza... (evacuare prosta). Raman la afirmatia mea ca motorul nu functioneaza sau functioneaza foarte prost in conditiile astea. Tema de casa: Daca decalam distributia cu 180 de grade, ce se intampla? Multi mecanici nu stiu sa raspunda. Multa bafta! |
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|
msanyix |
![]()
Post
#58
|
Membru Group: Members Posts: 170 Joined: 9 November 07 From: Livezeni, Mures ![]() |
Tema de casa
Daca "inversam" delcoul cu 180 grade o sa avem ordinea aprinderi altfel adica: cilindrul 1 spre motor cilindrul 4 spre aripa, asta inseamna ca trebuie sa schimbam si fisele 1 cu 4 si 2 cu 3. Motorul trebuie sa functioneze in parametri normali. Observatii: Nu se poate intoarce tot corpul delco ci numai se pune morcovul decalat cu 180 grade, cand montam tot ansamblul luleaua o sa steie si el decalat cu 180 grade daca bine stiu. ![]() |
--------------------
VW Passat
B5.5 Variant
1.9 TDI
- MS 08 PNK
|
|
DoubleG |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
@msanyix
Nu delcoul, pinionul axei cu came, probabil ai gresit din neatentie. Dar raspunsul e corect: Cilindrii vin 1,2,3,4 incepand din fata spre spate (adica invers), se corecteaza inversand fisele asa cum ai zis si apoi motorul merge la fel de bine. Daca nu vrei sa inversezi fisele atunci poti muta si pinionul de delco la 180 de grade si fisele raman la fel ![]() |
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|
tgg2k |
![]()
Post
#60
|
fara carnet de membru Group: Members Posts: 677 Joined: 24 July 06 From: Metropola Cluj-Napoca City ![]() |
QUOTE(msanyix @ 22 Jan 2008, 12:51) Intrebare: Am motorul destul de zgomotos, nu pot scapa de rateuri la relanti (scap cumva prin reglat supape, delco etc. dau o tura cu el si este iarasi la fel) Luleaua cand cilindrul 1 este la PMS sta perpendicular pe aripa nu stiu daca se observa cu ochiul liber morcovul gresit pus cu 1-2 dinti. Poate sa vina problema de la distributie (lant intins, sarit) si cum se monteaza una noua adica cum tb puse lantul si pinioanele sa fie pe pozitie? daca te uiti o data la linkurile de mai jos, iti vei da seama ce si cum. demontare: punctele 2 si 4 demontare - continuare: punctele 5, 6, 10, 13 demontare - continuare punctele 19, 20, 21, 22 montare - punere la punct: punctul 20 te va ajuta si asta la pinionul delcoului bafta This post has been edited by tgg2k: 23 Jan 2008, 11:43 |
--------------------
Dacia
1300/SupeRNova
1979 berlina/2003 Confort
- CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX ... la tăți ni greu...
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 16th May 2025 - 02:17 |