DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> a venit vara, temp motor

mike2madalin
post 23 May 2006, 17:32
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 17 September 05




asa cum am spus si in titlu a venit vara si se cam incing motoarele, cum reusim sa tinem motorul la temperatura optima chiar daca suntem aglomerati in trafic si petrecem acolo cate 20/30 minute, pe multi batrani i`am auzi spunand ca ar fii ok daca am tine capota deschisa(normal nu la maxim)ce asa sa stea normal numa sa nu fie inchisa cica ar mai circula aer pe acolo.. voi ce parere avetzi ? ! sau alte sfaturi ?


--------------------
Dacia 1310 Lada 1200 1989 1989 - BH 05 CHS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GR 10 WIN
post 23 May 2006, 17:37
Post #2


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 23 May 06




da ii faci un bine motorului daca mergi cu capota deschisa dar ai grija cu ce viteza circuli in acel moment (ce masina ai)


--------------------
Dacia Logan - GR 10 WIN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 May 2006, 19:02
Post #3


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




spala instalatia de racire cu furtun cu jet calumea, cu presiune si debit mare.
Eu asa am facut, a iesit o tona de namol ruginiu, si acum nu mai am nici un fel de problema, nu trece de jumate acul niciodata, si nu am ELV.
Binenteles trebuie radiator mare, cel mic nu-si face treaba.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mike2madalin
post 24 May 2006, 15:15
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 17 September 05




ce masina pot avea ;D dacia 1310 tlx am mai auzit ca multi scoate vara termostatul voi il scoateti ?


--------------------
Dacia 1310 Lada 1200 1989 1989 - BH 05 CHS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 May 2006, 15:21
Post #5


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




eu nu il scot, am acelasi termostat de mult timp, sincer nustiu de cat e, conteaza ca isi face treba.
Ia zi cum e apa in borcan? mai ales are depuneri pe fund?
Dupa aia iti dai seama cum e motorul inauntru..binenteles sa nu fi spalat doar borcanul in prealabil.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coruxco_ccr
post 24 May 2006, 17:31
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 29
Joined: 28 June 04
From: Bucuresti




Eu am montat un difuzor din olastic pe radiator , fulia la pompa de apa de nova si nu am probleme. Cu 150.000 s-a rezolvat problema . Poti monta si un termostat la 82 grade daca vrei.


--------------------
DACIA 1400 - B-29-CCR
Nashu - pungashu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mike2madalin
post 24 May 2006, 21:44
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 103
Joined: 17 September 05




deci borcanul e varza smile.gif adica pe dinauntru plin de mizeri, apropo de spalatul cu jet unde anume sa desfac sistemul de racire si pe unde sa pompez mai multe detali daca te rog wink.gif


--------------------
Dacia 1310 Lada 1200 1989 1989 - BH 05 CHS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 25 May 2006, 13:05
Post #8


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




Incercati urmatoarea chestie:
1. Goliti instalatia de racire cu caloriferul deschis.
2. Curatati instalatia de racire de depunerile de calcar preparand o solutie de Calgon (atentie sa nu faca spume) 100g la 5 litri de apa distilata. Puteti circula cu chestia asta cam 100km fara probleme. Atentie sa nu fie un calgon cu staosuri de detergent ca face spume si s-a dus motorul!
3. Goliti instalatia si umpleti cu apa distilata, lasati motorul la relantin cam 10 min.
4. Goliti din nou si preparati un antigel mai de vara 1 litru antigel la 4 de apa, o solutie mai apoasa faciliteaza schimbul de caldura. Nu uitati sa inchideti caloriferul.

Am testat chestia si merge brici. Atentie ce tip de calgon puneti sa nu faca spume! Pentru iarna reveniti la concentratia normala a antigelului.


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tatabobu
post 25 May 2006, 13:11
Post #9


membru


Group: Members
Posts: 4.674
Joined: 14 September 04
From: Bucuresti




Amice, nu mai da sfaturi proaste.
1. Unde ai vazut tu depuneri de calcar de la apa distilata si antigel?
2. Unde ai auzit tu de "antigel de vara" radmasa.gif

LE: auzi, da' pe Mister Proper nu-l chemi cand ti de infunda un jiclor?

This post has been edited by tatabobu: 25 May 2006, 13:16


--------------------
DACIA 1300 1995
Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vaally
post 25 May 2006, 13:22
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 182
Joined: 4 August 05
From: Ploiesti




QUOTE(argon @ 23 May 2006, 20:02)
spala instalatia de racire cu furtun cu jet calumea, cu presiune si debit mare.
Eu asa am facut, a iesit o tona de namol ruginiu, si acum nu mai am nici un fel de problema, nu trece de jumate acul niciodata, si nu am ELV.
Binenteles trebuie radiator mare, cel mic nu-si face treaba.
*


cum se spala instalatia de mil??? Am constatat ca am si eu mil in borcan iar antigelul este pus in octombrie anul trecut.


--------------------
Dacia berlina 1310 L - PH 11 SYH
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 25 May 2006, 13:26
Post #11


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(tatabobu @ 25 May 2006, 14:11)
LE: auzi, da' pe Mister Proper nu-l chemi cand ti de infunda un jiclor?
*



Mi se pare ca tolomacu' ala-i Mr. Musculo sau asa ceva... tongue.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 May 2006, 13:34
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Deci, in primul rand la busonul stanga jos a radiatorului , spre motor, NU SE UMBLA, sunt foarte mari sanse sa se rupa si trebuie lipit dupaia.

Cum am procedat eu: se scoate furtunul din borcan, se scoate busonul de sus a radiatorului, se scoate busonul din blocul motor, e undeva intre fulii, e spstiul mic, nu e loc de radiator, dar cu o inelara cotita de 13 parca se poate.
Robinetul de climatizare trebuie deschis.
In continuare se propteste furtunul in busonul de sus a radiatorului, si bagat apa..da sa fie cu presiune, apa va tasnii pe la furtunul ce merge la borcan si pe la busonul din bloc, la mine 15 minute a iesit maro, cu mal, s-a depus pe ciment sub masina straturi straturi de mal ruginiu/maro.
Next, am pornit motorul in timp ce cineva tinea furtunul in contionuare proptit in radiator, si am ambalat, sa se face circulatia cu apa curata peste tot. Odata motorul pornit, desi inanite sa-l pornesc incepea sa iasa apa curata, a iesit iar murdara cu mal..am ambalat pana a iesit curata. Nu are ce sa se intample cu motorul deoarece circula apa prin el-de la furtun.
Pe urma am lasat sa se scurga din circuit, am pus busonul la bloc inapoi, si am umplut instalatia. Asta se intampla acum 2 ani, nu am avut de atunci nici o problema cu supraincalzirea, apa in borcan e tot verde de la antigel ca in prima zi.

This post has been edited by argon: 25 May 2006, 13:35


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 25 May 2006, 13:42
Post #13


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




Depuneri de calcar nu au de unde sa apara din apa distilata dar mil poate aparea, nu!
Puneti o picature din "apa distilata" pe care o cumparati pe o oglida si asteptati sa se evapore. Sa-mi spuneti ce ramane pe oglinda. Cat despre tolomaci, am crezut ca este un forum serios, ca la mistouri suntem buni toti. Cat despre chestia cu antigel mai de vara, cine pricepe bine, cine nu sa cumpere de ala gata preparat si sa nu mai intrebe nimic.


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 May 2006, 13:47
Post #14


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Vezi ca, calgonul si alte asemenea ataca cauciucul si in special aluminiul !


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Muttley
post 25 May 2006, 13:50
Post #15


__________________


Group: Members
Posts: 13.019
Joined: 4 September 04
From: -




QUOTE(vi_escu @ 25 May 2006, 14:42)
Cat despre tolomaci, am crezut ca este un forum serios, ca la mistouri suntem buni toti.
*


In caz ca faci aluzie la ce am scris eu, gresesti!
Eu m-am referit la personajele penibile din reclamele romanesti, nu la altceva! smile.gif

Edit: referitor la treaba cu calgonul... Eu stiam de folosirea unei solutii de apa cu 5-10% soda de rufe. Asta-n epoca de aur. Acum exista produse speciale-n magazinele auto.

Argon, din spusele tale inteleg ca sursa de apa pe care ai folosit-o a fost una monumentala. Serios acum, ce era?

This post has been edited by Muttley: 25 May 2006, 13:53


--------------------
Dacia 1310 TLX 1988
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vi_escu
post 25 May 2006, 13:59
Post #16


Membru somnambul


Group: Members
Posts: 1.996
Joined: 13 November 04
From: republica procurorilor




QUOTE(Muttley @ 25 May 2006, 14:50)

Edit: referitor la treaba cu calgonul... Eu stiam de folosirea unei solutii de apa cu 5-10% soda de rufe. Asta-n epoca de aur. Acum exista produse speciale-n magazinele auto.

*



Sunt soluti dar sunt scumpe si au cam aceeasi compozitie. Nu pune soda calcinata ca iti umpli motorul de rugina (blocul e de fonta!)


--------------------
Logan ABS plus 1,6MPi . 2007
Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 May 2006, 18:23
Post #17


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




A, sa nu uit, un ulei de calitate face ca motorul sa nu se supraincalzeasca.
Asta va spun sigur, am 10w40, semisintetic, aceeasi masina cu 20w50 are probleme cu supraincalzirea.

Pun o poza dupa 30 de minute de mers bara la bara, ieri, cand afara erau 38 de grade. E la relanti, observati temperatura si presiunea uleiului(10w40) si nu am elv

picture137kn.jpg

This post has been edited by argon: 25 May 2006, 18:27


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Zaheiu
post 25 May 2006, 19:20
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 371
Joined: 3 November 05




Cu riscul de a-mi sterge Liviu postul, ca nu e la subiect, declar si eu ca uleiul 20W50 mi se pare cel mai de kko. Desi e vara, urmatorul schimb, adica in max 2 sapt, o sa-l fac cu 10W40 semisint. Elful am auzit ca e laudat. Alte marci de care sa ma feresc? (Nu am mai bagat asa ceva)

This post has been edited by Zaheiu: 25 May 2006, 19:22


--------------------
Dacia Nova chioara - vl02jcr
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 May 2006, 19:24
Post #19


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu o sa-ti stearga Liviu postu(doar e la subiect..uleiul influenteaza regimul termic al motoarelor), pentru ca e de aceeasi parere cu noi, si foloseste vara tot 10w40 rolleyes.gif

PS tocmai s-a facut schimbu la o raba si 2 Roman-uri la mine la firma cu 20w50 wink.gif

This post has been edited by argon: 25 May 2006, 19:27


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 25 May 2006, 19:31
Post #20


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




marius,oricum motoru nu e incins.e bine,deci presiunea mai poate sa scada pana la 2 bar poate si sub peste daca apa ajunge pe la 95-100 gr C


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 25 May 2006, 19:35
Post #21


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Mai, explicatia e urmatoarea:
Uleiul semisintetic, gen 10w40, isi pastreaza mult mai bine caracteristicile la temperaturi extreme, si el chiar isi va pastra specificatia de 40 la cald, in cea mai torida zi din august, pe cand cel 20w50 e mineral, si la temperaturi mari , mai ales daca nu e schimbu proaspat facut, el isi va pierde vascozitatea, se "floscaie" tot, si ungerea va fi deficitara, motorul se va supraincalzii. Asta e diferenta intre mineral si semisintetic. Sintetic ar fi ideal, dar...costa...

Sper ca ati inteles unde bat.

This post has been edited by argon: 25 May 2006, 19:36


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sieger
post 25 May 2006, 20:11
Post #22


animalu'


Group: Members
Posts: 8
Joined: 22 May 06
From: suceava




Desi nu cred ca asta e solutia pe care ar folosi-o cineva, eu la fosta mea Dacie din 1979 deschideam caldura la maxim si temperatura motorului revenea aproape de normal. blush.gif
Nu ma intrebati cum ma simteam eu cu caldura la maxim cand afara erau peste 30 de grade cool.gif


--------------------
dacia 1410 1997 berlina - SV 07 REM
deutsch kraftwagen liebhaber
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
trotil_trist
post 25 May 2006, 21:58
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 17
Joined: 20 October 05
From: Braila




QUOTE(sieger @ 25 May 2006, 21:11)
Desi nu cred ca asta e solutia pe care ar folosi-o cineva, eu la fosta mea Dacie din 1979 deschideam caldura la maxim si temperatura motorului revenea aproape de normal. Nu ma intrebati cum ma simteam eu cu caldura la maxim cand afara erau peste 30 de grade cool.gif


...si mai zici ca vrei sa faci Dacia sa se comporte ca un Mercedes.... asta nu e solutie ce tine de domeniul tehnic...ci mai mult de fitness.....ca-mi inchipui ce sauna era la tine in masina...
Cum s-a mai zis....toata treaba e din ulei.
Maine o sa trebuiasca sa-i fac schimbul la a mea masina... 10w40 scrie pe ea icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1300 - BR-07-JUN
Give a jackass an education and you get a smartass
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Pedro
post 26 May 2006, 07:05
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 551
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Argon spuneai ca isi pastreaza uleiul caracteristica de W40, pai asta nu e indicele de inghet, eu asa stiam, daca ma insel imi cer scuze da nu sunt chimist.


--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD Berlina
O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 26 May 2006, 07:07
Post #25


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




prima cifra e la pornire, cu cat e mai mica e mai bine iarna, ca e nu e vascos, dar si vara merge perfect cu prima cifra mica.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 26 May 2006, 07:52
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




QUOTE(argon @ 24 May 2006, 16:21)
eu nu il scot, am acelasi termostat de mult timp, sincer nustiu de cat e, conteaza ca isi face treba.
Ia zi cum e apa in borcan? mai ales are depuneri pe fund?
Dupa aia iti dai seama cum e motorul inauntru..binenteles sa nu fi spalat doar borcanul in prealabil.
*



Nu stiu ce e pe instalatie, dar in borcan lichidul e albastru si destul de limpede (asa cum l-am bagat). Problema e ca scade nivelul (de la max la min in cca 2 luni). Pierde putin si pe la robinetul de golire (e din plastic, tip fluture). Temperatura urca doar daca afara e foarte cald si merg mult timp cu viteza mica (in oras).


--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolfin
post 26 May 2006, 08:41
Post #27


Haha


Group: Members
Posts: 8.803
Joined: 2 December 05
From: Bucuresti




la mine este indeajuns sa deschid capota. oricum, cea mai buna solutie este sa evitam aglomaratia laugh.gif


--------------------
pegas 3120 ... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020 - Curand de provincie
Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 26 May 2006, 08:42
Post #28


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




ar fi bine sa remediezi piederile.la mine nu curge deloc.,am mers cu un schimb de antigel vreo 40.000km


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 26 May 2006, 20:47
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




QUOTE(ydaniel @ 26 May 2006, 19:42)
ar fi bine sa remediezi piederile.la mine nu curge deloc.,am mers cu un schimb de antigel vreo 40.000km
*



Asa e Ydaniel! Nu ar trebui sa piarda decat ff putin, prin evaporare (scadere in ani, ca exista supape de suprapresiune) Practica insa....
Apropo de incalzire:
Am avut ocazia sa merg cu o "antichitate" de DAcie fabricata in 1972 (acu' vreo 5 ani) Nu era masina mea, nu o cunosteam si fiind asa de veche eram cam cu emotii ca-i crapa vreun furtun din ala rascopt de atatia ani. EROARE!! Desi avea asa o varsta si am prins si niste calduri de te coceai la soare si desi avea radiatoru ala mic, original, si antigelu malit ca dracu' si am urcat vreo 5 km in munte pe vremea aia de canicula, nici vorba sa faca mofturi cu racirea. Deci:
a) e bine sa-i spalati circuitul de racire; testul pe care il aplic eu e urmatorul: cu motorul rece, desurubati dopul de golire al radiatorului (cheie de 14, la baza, sub dopul de umplere) daca lichidul curge abia dupa ce scobiti malul cu o sarma, se merita curatat; daca imediat ce desurubati dopul va curge prin filet, nu are sens sa va bateti capul cu curatarea, chiar daca lichidul e tulbure.
cool.gif sunt recomandate o multime de retete de curatare a calcarului (pietrei) din circuit; totusi, din experienta mea (poate putina practic, dar mai avem si arma logicii) depuneri de piatra faceau motoarele de acum 50 de ani, exploatate in regimul: incarcate cu apa dimineata, mers peste zi, golite seara - Iarna, pe vremea cand antigelul era considerat scump (si din cauza fiabilitatii cauciucariei - daca-ti crapa cate un furtun pe saptamana...)
La o masina moderna cred ca riscul de a deteriora chiulasa e mult mai mare decat problemele care le-ar produce ipotetice depozite calcaroase. (Cam off-topic: la o masina de spalat automata, romaneasca, demontata pentru schimbat rulmentii dupa vreo 12 ani de folosire la greu, fara fir de Calgon, in Moldova, unde apa e destul de dura, depunerea de calcar nu avea mai mult de 0,2-0,3mm. Ca sa fim cinstiti 100% e adevarat ca multi detergenti au agenti de dedurizare, dar nu se poate compara tranzitul a mii sau zeci de mii de litri de apa prin masina de spalat cu cel dintr-un motor...)
Deci, parerea mea e ca nu e cazul de detartrat motorul
pentru racire CORESPUNZATOARE;
-ulei corespunzator (include asigurarea unei presiuni de ungere in limite)
-circulatie agent de racire (pompa in stare buna si termostatul bun)
-reglaje corespunzatoare de avans si distributie (mie mi se supraincalzea de la avans de aprindere prea mic!!!)
Motorul este calculat pentru functionarea in regimul climatic al Romaniei si daca apar probleme inseamna ca aveti un defect.
Bafta!!


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
george_slz
post 27 May 2006, 01:09
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.162
Joined: 17 July 05
From: BUCURESTI S6




Schimbati fulia de berlina cu una de nova, nu stiu cat de ieftina e dar merita pt ca e de diametru mai mic si invarte mai repede elicea ventilatorului, fara sa ia din puterea motorului. Eu cu asa ceva nu am avut pb-me vara. Surplusul de curea se elimina din reglajul alternatorului sau luati o curea de nova si ati rezolvat pm-a si mai bine.

This post has been edited by george_slz: 27 May 2006, 01:13


--------------------
dacia Astra H Cosmo 2008 - b xx sef
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th May 2025 - 20:33
Forum Renault