a venit vara, temp motor
![]() ![]() ![]() |
a venit vara, temp motor
mike2madalin |
![]()
Post
#1
|
||
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 17 September 05 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia 1310
Lada 1200
1989 1989
- BH 05 CHS
|
|||
GR 10 WIN |
![]()
Post
#2
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 23 May 06 ![]() |
da ii faci un bine motorului daca mergi cu capota deschisa dar ai grija cu ce viteza circuli in acel moment (ce masina ai)
|
--------------------
Dacia
Logan
- GR 10 WIN
|
|
argon |
![]()
Post
#3
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
spala instalatia de racire cu furtun cu jet calumea, cu presiune si debit mare.
Eu asa am facut, a iesit o tona de namol ruginiu, si acum nu mai am nici un fel de problema, nu trece de jumate acul niciodata, si nu am ELV. Binenteles trebuie radiator mare, cel mic nu-si face treaba. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
mike2madalin |
![]()
Post
#4
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 17 September 05 ![]() |
ce masina pot avea ;D dacia 1310 tlx am mai auzit ca multi scoate vara termostatul voi il scoateti ?
|
--------------------
Dacia 1310
Lada 1200
1989 1989
- BH 05 CHS
|
|
argon |
![]()
Post
#5
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
eu nu il scot, am acelasi termostat de mult timp, sincer nustiu de cat e, conteaza ca isi face treba.
Ia zi cum e apa in borcan? mai ales are depuneri pe fund? Dupa aia iti dai seama cum e motorul inauntru..binenteles sa nu fi spalat doar borcanul in prealabil. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
coruxco_ccr |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 29 Joined: 28 June 04 From: Bucuresti ![]() |
Eu am montat un difuzor din olastic pe radiator , fulia la pompa de apa de nova si nu am probleme. Cu 150.000 s-a rezolvat problema . Poti monta si un termostat la 82 grade daca vrei.
|
--------------------
DACIA
1400
- B-29-CCR Nashu - pungashu
|
|
mike2madalin |
![]()
Post
#7
|
Membru Group: Members Posts: 103 Joined: 17 September 05 ![]() |
deci borcanul e varza
![]() ![]() |
--------------------
Dacia 1310
Lada 1200
1989 1989
- BH 05 CHS
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Incercati urmatoarea chestie:
1. Goliti instalatia de racire cu caloriferul deschis. 2. Curatati instalatia de racire de depunerile de calcar preparand o solutie de Calgon (atentie sa nu faca spume) 100g la 5 litri de apa distilata. Puteti circula cu chestia asta cam 100km fara probleme. Atentie sa nu fie un calgon cu staosuri de detergent ca face spume si s-a dus motorul! 3. Goliti instalatia si umpleti cu apa distilata, lasati motorul la relantin cam 10 min. 4. Goliti din nou si preparati un antigel mai de vara 1 litru antigel la 4 de apa, o solutie mai apoasa faciliteaza schimbul de caldura. Nu uitati sa inchideti caloriferul. Am testat chestia si merge brici. Atentie ce tip de calgon puneti sa nu faca spume! Pentru iarna reveniti la concentratia normala a antigelului. |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
tatabobu |
![]()
Post
#9
|
![]() membru Group: Members Posts: 4.674 Joined: 14 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Amice, nu mai da sfaturi proaste.
1. Unde ai vazut tu depuneri de calcar de la apa distilata si antigel? 2. Unde ai auzit tu de "antigel de vara" ![]() LE: auzi, da' pe Mister Proper nu-l chemi cand ti de infunda un jiclor? This post has been edited by tatabobu: 25 May 2006, 13:16 |
--------------------
DACIA
1300
1995 Scurgere de ulei? Care scurgere de ulei??? Balta aia de sub masina e sudoarea hergheliei de cai putere...
|
|
vaally |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 182 Joined: 4 August 05 From: Ploiesti ![]() |
QUOTE(argon @ 23 May 2006, 20:02) spala instalatia de racire cu furtun cu jet calumea, cu presiune si debit mare. Eu asa am facut, a iesit o tona de namol ruginiu, si acum nu mai am nici un fel de problema, nu trece de jumate acul niciodata, si nu am ELV. Binenteles trebuie radiator mare, cel mic nu-si face treaba. cum se spala instalatia de mil??? Am constatat ca am si eu mil in borcan iar antigelul este pus in octombrie anul trecut. |
--------------------
Dacia berlina
1310 L
- PH 11 SYH
|
|
Muttley |
![]()
Post
#11
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#12
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Deci, in primul rand la busonul stanga jos a radiatorului , spre motor, NU SE UMBLA, sunt foarte mari sanse sa se rupa si trebuie lipit dupaia.
Cum am procedat eu: se scoate furtunul din borcan, se scoate busonul de sus a radiatorului, se scoate busonul din blocul motor, e undeva intre fulii, e spstiul mic, nu e loc de radiator, dar cu o inelara cotita de 13 parca se poate. Robinetul de climatizare trebuie deschis. In continuare se propteste furtunul in busonul de sus a radiatorului, si bagat apa..da sa fie cu presiune, apa va tasnii pe la furtunul ce merge la borcan si pe la busonul din bloc, la mine 15 minute a iesit maro, cu mal, s-a depus pe ciment sub masina straturi straturi de mal ruginiu/maro. Next, am pornit motorul in timp ce cineva tinea furtunul in contionuare proptit in radiator, si am ambalat, sa se face circulatia cu apa curata peste tot. Odata motorul pornit, desi inanite sa-l pornesc incepea sa iasa apa curata, a iesit iar murdara cu mal..am ambalat pana a iesit curata. Nu are ce sa se intample cu motorul deoarece circula apa prin el-de la furtun. Pe urma am lasat sa se scurga din circuit, am pus busonul la bloc inapoi, si am umplut instalatia. Asta se intampla acum 2 ani, nu am avut de atunci nici o problema cu supraincalzirea, apa in borcan e tot verde de la antigel ca in prima zi. This post has been edited by argon: 25 May 2006, 13:35 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
Depuneri de calcar nu au de unde sa apara din apa distilata dar mil poate aparea, nu!
Puneti o picature din "apa distilata" pe care o cumparati pe o oglida si asteptati sa se evapore. Sa-mi spuneti ce ramane pe oglinda. Cat despre tolomaci, am crezut ca este un forum serios, ca la mistouri suntem buni toti. Cat despre chestia cu antigel mai de vara, cine pricepe bine, cine nu sa cumpere de ala gata preparat si sa nu mai intrebe nimic. |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
argon |
![]()
Post
#14
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Vezi ca, calgonul si alte asemenea ataca cauciucul si in special aluminiul !
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#15
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(vi_escu @ 25 May 2006, 14:42) In caz ca faci aluzie la ce am scris eu, gresesti! Eu m-am referit la personajele penibile din reclamele romanesti, nu la altceva! ![]() Edit: referitor la treaba cu calgonul... Eu stiam de folosirea unei solutii de apa cu 5-10% soda de rufe. Asta-n epoca de aur. Acum exista produse speciale-n magazinele auto. Argon, din spusele tale inteleg ca sursa de apa pe care ai folosit-o a fost una monumentala. Serios acum, ce era? This post has been edited by Muttley: 25 May 2006, 13:53 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
QUOTE(Muttley @ 25 May 2006, 14:50) Edit: referitor la treaba cu calgonul... Eu stiam de folosirea unei solutii de apa cu 5-10% soda de rufe. Asta-n epoca de aur. Acum exista produse speciale-n magazinele auto. Sunt soluti dar sunt scumpe si au cam aceeasi compozitie. Nu pune soda calcinata ca iti umpli motorul de rugina (blocul e de fonta!) |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
argon |
![]()
Post
#17
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
A, sa nu uit, un ulei de calitate face ca motorul sa nu se supraincalzeasca.
Asta va spun sigur, am 10w40, semisintetic, aceeasi masina cu 20w50 are probleme cu supraincalzirea. Pun o poza dupa 30 de minute de mers bara la bara, ieri, cand afara erau 38 de grade. E la relanti, observati temperatura si presiunea uleiului(10w40) si nu am elv picture137kn.jpg This post has been edited by argon: 25 May 2006, 18:27 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#18
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Cu riscul de a-mi sterge Liviu postul, ca nu e la subiect, declar si eu ca uleiul 20W50 mi se pare cel mai de kko. Desi e vara, urmatorul schimb, adica in max 2 sapt, o sa-l fac cu 10W40 semisint. Elful am auzit ca e laudat. Alte marci de care sa ma feresc? (Nu am mai bagat asa ceva)
This post has been edited by Zaheiu: 25 May 2006, 19:22 |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
argon |
![]()
Post
#19
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu o sa-ti stearga Liviu postu(doar e la subiect..uleiul influenteaza regimul termic al motoarelor), pentru ca e de aceeasi parere cu noi, si foloseste vara tot 10w40
![]() PS tocmai s-a facut schimbu la o raba si 2 Roman-uri la mine la firma cu 20w50 ![]() This post has been edited by argon: 25 May 2006, 19:27 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#20
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
marius,oricum motoru nu e incins.e bine,deci presiunea mai poate sa scada pana la 2 bar poate si sub peste daca apa ajunge pe la 95-100 gr C
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
argon |
![]()
Post
#21
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Mai, explicatia e urmatoarea:
Uleiul semisintetic, gen 10w40, isi pastreaza mult mai bine caracteristicile la temperaturi extreme, si el chiar isi va pastra specificatia de 40 la cald, in cea mai torida zi din august, pe cand cel 20w50 e mineral, si la temperaturi mari , mai ales daca nu e schimbu proaspat facut, el isi va pierde vascozitatea, se "floscaie" tot, si ungerea va fi deficitara, motorul se va supraincalzii. Asta e diferenta intre mineral si semisintetic. Sintetic ar fi ideal, dar...costa... Sper ca ati inteles unde bat. This post has been edited by argon: 25 May 2006, 19:36 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sieger |
![]()
Post
#22
|
![]() animalu' Group: Members Posts: 8 Joined: 22 May 06 From: suceava ![]() |
Desi nu cred ca asta e solutia pe care ar folosi-o cineva, eu la fosta mea Dacie din 1979 deschideam caldura la maxim si temperatura motorului revenea aproape de normal.
![]() Nu ma intrebati cum ma simteam eu cu caldura la maxim cand afara erau peste 30 de grade ![]() |
--------------------
dacia
1410
1997 berlina
- SV 07 REM deutsch kraftwagen liebhaber
|
|
trotil_trist |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 20 October 05 From: Braila ![]() |
QUOTE(sieger @ 25 May 2006, 21:11) Desi nu cred ca asta e solutia pe care ar folosi-o cineva, eu la fosta mea Dacie din 1979 deschideam caldura la maxim si temperatura motorului revenea aproape de normal. Nu ma intrebati cum ma simteam eu cu caldura la maxim cand afara erau peste 30 de grade ![]() ...si mai zici ca vrei sa faci Dacia sa se comporte ca un Mercedes.... asta nu e solutie ce tine de domeniul tehnic...ci mai mult de fitness.....ca-mi inchipui ce sauna era la tine in masina... Cum s-a mai zis....toata treaba e din ulei. Maine o sa trebuiasca sa-i fac schimbul la a mea masina... 10w40 scrie pe ea ![]() |
--------------------
Dacia
1300
- BR-07-JUN Give a jackass an education and you get a smartass
|
|
Pedro |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 551 Joined: 16 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Argon spuneai ca isi pastreaza uleiul caracteristica de W40, pai asta nu e indicele de inghet, eu asa stiam, daca ma insel imi cer scuze da nu sunt chimist.
|
--------------------
Dacia 1300 OFF ROAD
Berlina O zi trista pentru tara, mare victorie comunista, traiasca.......
|
|
argon |
![]()
Post
#25
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
prima cifra e la pornire, cu cat e mai mica e mai bine iarna, ca e nu e vascos, dar si vara merge perfect cu prima cifra mica.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
sddragos |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 532 Joined: 18 October 05 ![]() |
QUOTE(argon @ 24 May 2006, 16:21) eu nu il scot, am acelasi termostat de mult timp, sincer nustiu de cat e, conteaza ca isi face treba. Ia zi cum e apa in borcan? mai ales are depuneri pe fund? Dupa aia iti dai seama cum e motorul inauntru..binenteles sa nu fi spalat doar borcanul in prealabil. Nu stiu ce e pe instalatie, dar in borcan lichidul e albastru si destul de limpede (asa cum l-am bagat). Problema e ca scade nivelul (de la max la min in cca 2 luni). Pierde putin si pe la robinetul de golire (e din plastic, tip fluture). Temperatura urca doar daca afara e foarte cald si merg mult timp cu viteza mica (in oras). |
--------------------
Dacia
1310 L
1997, berlina
|
|
wolfin |
![]()
Post
#27
|
![]() Haha Group: Members Posts: 8.803 Joined: 2 December 05 From: Bucuresti ![]() |
la mine este indeajuns sa deschid capota. oricum, cea mai buna solutie este sa evitam aglomaratia
![]() |
--------------------
pegas
3120
... din 1980 si ceva. Urmeaza si 2020
- Curand de provincie Scuze Mucix, am gasit altul"În fata unei boli esti precaut sau prost", o stai ..Bici zice ca o gasit a buna...mis un cane rau dar cu suflet mare
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#28
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
ar fi bine sa remediezi piederile.la mine nu curge deloc.,am mers cu un schimb de antigel vreo 40.000km
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
gti98 |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 26 May 2006, 19:42) ar fi bine sa remediezi piederile.la mine nu curge deloc.,am mers cu un schimb de antigel vreo 40.000km Asa e Ydaniel! Nu ar trebui sa piarda decat ff putin, prin evaporare (scadere in ani, ca exista supape de suprapresiune) Practica insa.... Apropo de incalzire: Am avut ocazia sa merg cu o "antichitate" de DAcie fabricata in 1972 (acu' vreo 5 ani) Nu era masina mea, nu o cunosteam si fiind asa de veche eram cam cu emotii ca-i crapa vreun furtun din ala rascopt de atatia ani. EROARE!! Desi avea asa o varsta si am prins si niste calduri de te coceai la soare si desi avea radiatoru ala mic, original, si antigelu malit ca dracu' si am urcat vreo 5 km in munte pe vremea aia de canicula, nici vorba sa faca mofturi cu racirea. Deci: a) e bine sa-i spalati circuitul de racire; testul pe care il aplic eu e urmatorul: cu motorul rece, desurubati dopul de golire al radiatorului (cheie de 14, la baza, sub dopul de umplere) daca lichidul curge abia dupa ce scobiti malul cu o sarma, se merita curatat; daca imediat ce desurubati dopul va curge prin filet, nu are sens sa va bateti capul cu curatarea, chiar daca lichidul e tulbure. ![]() La o masina moderna cred ca riscul de a deteriora chiulasa e mult mai mare decat problemele care le-ar produce ipotetice depozite calcaroase. (Cam off-topic: la o masina de spalat automata, romaneasca, demontata pentru schimbat rulmentii dupa vreo 12 ani de folosire la greu, fara fir de Calgon, in Moldova, unde apa e destul de dura, depunerea de calcar nu avea mai mult de 0,2-0,3mm. Ca sa fim cinstiti 100% e adevarat ca multi detergenti au agenti de dedurizare, dar nu se poate compara tranzitul a mii sau zeci de mii de litri de apa prin masina de spalat cu cel dintr-un motor...) Deci, parerea mea e ca nu e cazul de detartrat motorul pentru racire CORESPUNZATOARE; -ulei corespunzator (include asigurarea unei presiuni de ungere in limite) -circulatie agent de racire (pompa in stare buna si termostatul bun) -reglaje corespunzatoare de avans si distributie (mie mi se supraincalzea de la avans de aprindere prea mic!!!) Motorul este calculat pentru functionarea in regimul climatic al Romaniei si daca apar probleme inseamna ca aveti un defect. Bafta!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
george_slz |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.162 Joined: 17 July 05 From: BUCURESTI S6 ![]() |
Schimbati fulia de berlina cu una de nova, nu stiu cat de ieftina e dar merita pt ca e de diametru mai mic si invarte mai repede elicea ventilatorului, fara sa ia din puterea motorului. Eu cu asa ceva nu am avut pb-me vara. Surplusul de curea se elimina din reglajul alternatorului sau luati o curea de nova si ati rezolvat pm-a si mai bine.
This post has been edited by george_slz: 27 May 2006, 01:13 |
--------------------
dacia
Astra H Cosmo
2008
- b xx sef
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 14:59 |