DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

7 Pages < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Temperatura lichid racire SLZ

AL
post 26 Feb 2004, 15:00
Post #31


Member


Group: Members
Posts: 2.495
Joined: 8 July 02
From: Bucuresti




QUOTE
am avut ocazia sa imortalizez momentul in care acesta declanseaza:...


aia e probabil pozitia cand trece pe treapta a doua....!!!...ca tu ai clima (AC) si ai doua trepte!... cand este pe prima treapta nu prea se aude.... poti sesiza pornirea doar vizual daca esti cu capota ridicata


--------------------
Skoda KAROQ 2019 - B-21-NEW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 2 Mar 2004, 09:33
Post #32


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Am mincat chiftele! Aseara, ajuns unde aveam de ajuns, dupa o forja sustinuta cu un P 406 (de la Urgenta pina la Pasajul Muncii), ajunsese acul pe a doua linie groasa. In momentul acela am oprit motorul si am auzit GMV-ul pornind. De mentionat ca de la Pasajul Muncii si pina in Titan unde aveam treaba, am mers super linistit, maxim 60 km/h. Acolo am frecat un pic masina din cauza parcarii destul de ciudate.


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 2 Mar 2004, 11:49
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Eu tot nu pricep unde vedeti voi problema. La masinile vechi ventilatorul ala din fata merge tot timpul (fiind legat "fizic" la distributia motorului). La astea "noi" e controlat electric (motorul se incalzeste mai repede catre punctul optim - avantaj). De notat faptul ca radiatorul nu poate disipa suficenta caldura singur decit daca masina este in miscare pe directia inainte icon_mrgreen.gif Altfel absenta fluxului de aer rece este suplinita de electroventilatorul ala. In momentul in care mergi vara in trafic, sau foarte incet in spatele blocului si eventual o mai si freci un pic sa parchezi intre doi boi, este foarte probabil ca motorul de va supraincalzi si va comanda pornirea electroventilatorului. Acesta din urma e pe circuitul electric care nu necesita contact (faruri, claxon, inchidere centralizata) motiv pentru care mai merge o vreme si dupa ce tu ai plecat de linga masina. Toate bune si frumoase.


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Liviumac
post 16 Mar 2004, 12:36
Post #34


Membru


Group: Members
Posts: 148
Joined: 4 May 03
From: Bucuresti




la mine acul nu a trecut decat rareori de 1/3 din scala (jumatatea celui de-al doilea sfert)
asta pana aseara, cand acul a ajuns la jumatate, ba chiar voia sa treaca de jumatate;
cand am ajuns acasa am oprit motorul si am ascultat sa vad daca se aude termocupla, sau cum se cheama (GMV). nu se auzea nimic, in schimb mi s-a parut ca detectez un usor miros de ars.
e posibil sa se fi intamplat ceva? mentionez ca pana ieri auzeam uneori termocupla dupa ce opream masina, in conditiile in care acul nu era asa de sus ca aseara.

ce parere aveti? service?


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 16 Mar 2004, 22:54
Post #35


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Daca acul nu trece de prima linie subtire de dupa a doua linie groasa GMV-ul nu porneste.

Pe de alta parte, e normal sa porneasca cand ai oprit motorul pentru ca atunci antigelul nu mai este recirculat prin radiator si se incalzeste mai mult de la motor care este inca fierbinte. E o chestie desteapta, dar si mai destept ar fi fost sa-i puna o baterie mai teapana.

Ca e pe circuit electric iar e o probleme fata de cele clasice antrenate cu curea, pentru ca se poate defecta mai usor. la alea nu avea ce sa se strice decat cureaua sau sa zboare vreo paleta a elicei in capota (caz real).


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 16 Mar 2004, 23:02
Post #36


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE

E o chestie desteapta

Desteapta?? mi se pare absurd sa merrga electroventilaorul cand e motorul oprit. In afara de faptul ca iti f..e bateria degeaba, ce realizeaza? ...ca receste cu cateva grade apa din radiator, asta nu cred ca ajuta la ceva cand e motorul oprit.
Eu la masina mea mi-am facut ca electroventilatorul sa merga numai cu motorul pornit, asa cum e cam la toate masinile straine.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 16 Mar 2004, 23:05
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




La care masini straine? Eu am vazut tspe masini straine (BMW, Renault, Mert) la care mergea cu motorul oprit!


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 16 Mar 2004, 23:09
Post #38


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




...exceptii, care intaresc regula


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 17 Mar 2004, 09:14
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Parerea mea este ca mersul electroventilatorului cu motorul oprit se face nu din intamplare, nu din greseala, nu ca sa ne enervam noi, ci pentru ca asa trebuie. Sq nu uitam ca lichidul de racire este presurizat si circula la temperatura ridicata. In momentul opririi motorului fierbinte, pompa de apa se opreste, dar lichidul continua sa circule prin convectie (pompa este centrifugala), iar riscul unei supraincalziri a lichidului ramane prezent.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clr
post 17 Mar 2004, 10:01
Post #40


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.729
Joined: 24 February 03
From: Bucuresti




QUOTE
Ca e pe circuit electric iar e o probleme fata de cele clasice antrenate cu curea, pentru ca se poate defecta mai usor.

Nu prea ai cum sa aplici solutia clasica cu curea la un motor montat transversal nu?


--------------------
Ex Renault Megane 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 17 Mar 2004, 22:54
Post #41


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




Nici nu am zis ca au avut de ales, desi romanul e inventiv si cu ceva scripeti rezolvau ei problema. Nici la Berlinele noi nu mai exista ventilatorul antrenat prin curea din aceleasi motive pe care le-am enumerat in penultimul meu post. Si totusi, eu nu am vazut vreo berlina la care GMV-ul sa merga si dupa luarea contactului.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 17 Mar 2004, 23:07
Post #42


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: IF, Balotesti




QUOTE

Parerea mea este ca mersul electroventilatorului cu motorul oprit se face nu din intamplare, nu din greseala, nu ca sa ne enervam noi, ci pentru ca asa trebuie.

Mda, mai exista o situatie de "necesitate": cand e foarte frig exista riscul ca termocupla sa cupleze, si atunci sa vezi bucurie cand merge electroventilatorul toata noaptea pana descarca bateria.
Eu raman la convingerea ca e inutila functionarea electroventilatorului cu mototul oprit (sau ma rog avantajelesunt mai mici decat dejavantajele), iar cu riscul unei supraincalziri...hai sa fim seriosi, poate creste cel mult cu cateva grade temp lic de racire in motor.


--------------------
Dacia Duster 1.33 TCe 4x4 (2024)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Bihomoldoveanul
post 18 Mar 2004, 07:39
Post #43


Membru autentic


Group: Members
Posts: 515
Joined: 31 December 03
From: Bucuresti




Convingerea ta este pur si simplu proasta. La Mercedes este exact acelasi comportament, ba chiar are doua electroventilatoare. Singura diferenta notabila este ca intradevar nu fac zgomotul pe care il facea a mea ieri de exemplu. BMW are un ventilator urias, cred ca poti sa-l montezi pe dacia sub forma de motor tongue.gif


--------------------
Dacia Solenza Scala 1.4 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-cj666
post 18 Mar 2004, 08:28
Post #44


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 20 May 03
From: Cluj




Se intimpla si sa nu cupleze. Am mai scris asta. Am fost la schi si am mers mult in viteza iniia (turismul montan la noi se face in general cu tancul). Acul de la temperatura a ajuns aproape pe penultima linie groasa si ventilatorul nu a pornit. A trebuit sa opresc motorul un pic. Am crezut ca e dusa vreo siguranta, dar totul e OK. A doua zi in trafic normal (in oras) a pornit cind trebuie. Astia de la service au zis ca visez, dar asa s-a intimplat. In mod normal porneste la prima subdiviziune peste linia groasa din mijloc.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
DSops
post 18 Mar 2004, 09:14
Post #45


Membru autentic


Group: Members
Posts: 663
Joined: 20 November 02
From: Timisoara




Nu e chiar asa. Informatia de la indicatorul de temperatura si termocupla de pornire a electroventilastorului sunt asezate din locuri diferite. Deoarece tu ai mers turat, pompa de apa a mers cu debit crescut si a egalizat mai bine temperaturile, deci regimul de pornire a fost altul. Nu cred insa ca parametri de functionare nu au fost intre limitele proiectate. Acelasi lucru il vei pati vara pe arsita la urcusul pe un drum forestier. Desi acul va fi in regiunea superioara de masura, electroventilatorul se va opri din cand in cand, ceea ce te va convinge ca racirea functioneaza bine.


--------------------
Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-cj666
post 18 Mar 2004, 09:45
Post #46


Membru


Group: Members
Posts: 124
Joined: 20 May 03
From: Cluj




QUOTE
Nu e chiar asa. Informatia de la indicatorul de temperatura si termocupla de pornire a electroventilastorului sunt asezate din locuri diferite. Deoarece tu ai mers turat, pompa de apa a mers cu debit crescut si a egalizat mai bine temperaturile, deci regimul de pornire a fost altul. Nu cred insa ca parametri de functionare nu au fost intre limitele proiectate. Acelasi lucru il vei pati vara pe arsita la urcusul pe un drum forestier. Desi acul va fi in regiunea superioara de masura, electroventilatorul se va opri din cand in cand, ceea ce te va convinge ca racirea functioneaza bine.



Asta inseamna ca indicatorul e cam decorativ. Nu cred ca ar fi fost greu sa puna termocupla si senzorul de temperatura apropiate. Nu sint eu mare specialist in chestii mecanice, dar la vechea ma Nova cred ca asa erau, ca arata corect! De fapt cind am patit asta, nu am mers prea turat. Am mers, e drept in a-ntiia, dar cam intre 2000 si 2500 rotatii. Si ce e intersant, la radiator, pe partea exterioara era rece, iar pe partea interioara era fierbinte. Poate e normal, cind pun mina pun mina pe lamele, nu pe conducte.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu
post 18 Mar 2004, 10:27
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




Pentru ca s-a vorbit si despre celelalte dacii, in speranta ca va fi util si pt. cei cu Solenta macar dpdv al principiului va pot impartasi din experienta proprie (break 2003).
Senzorul de temperatura este pe motor (cred ca este normal pt. ca temperatura lui dorim sa o monitorizam), termocontactul pt. GMV (grup motoventilator) este montat pe radiator, la cca 2cm deasupra furtunului de retur (turul pleaca din termostat). Pana cand termostatul nu deschide circuitul de racire spre radiator (in jur de +83grC-functie de model) lichidul din acesta este la temperatura mediului, chiar daca la bord se indica o temperatura ridicata. Dupa deschiderea circuitului, daca temperatura lichidului pe retur creste pana la temperatura de cuplare a termocontactului (racirea prin ventilarea naturala a radiatorului devine insuficienta) porneste electroventilatorul.
Si la mine s-a intamplat sa porneasca dupa oprirea motorului chiar daca inainte era oprit. Lichidul de racire continua sa circule gravitational si dupa oprirea motorului (a pompei de apa) datorita diferentelor de densitate intre lichidul care este in partea superioara a motorului (mai cald) si cel din partea inferioara a radiatorului-motorului continuandu-se astfel transferul de caldura.


--------------------
Dacia Break CLI 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdan_o
post 18 Mar 2004, 20:17
Post #48


om ca, din pacate, din ce in ce mai putini


Group: Members
Posts: 3.940
Joined: 23 May 03
From: Bucuresti




QUOTE
Mda, mai exista o situatie de \"necesitate\": cand e foarte frig exista riscul ca termocupla sa cupleze, si atunci sa vezi bucurie cand merge electroventilatorul toata noaptea pana descarca bateria.  


Electroventilatorul chiar daca porneste dupa oprirea motorului nu functineaza decat o perioada maxima, prestabilita, de timp. Asa ca slabe sanse sa iti mearga toata nopatea. In cel mai rau caz merge in jur de cateva minute.


--------------------
Dacia SLZ 1.4 / Break CL
E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
excellence
post 15 Oct 2005, 15:00
Post #49


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 16 February 05




Va salut cu respect,imi permit sa reincep o discutie aici pentru ca am avut si eu o patanie pe care as vrea sa v-o relatez:

Acum vreo 2 saptamani am lovit foarte rau un caine destul de mare.N-aveam viteza asa mare in jur de 55-60km/h iar acesta s-a bagat exact sub spoilar neavand ce sa ii mai fac l-am lovit din plin ,cauze datorate acestei experiente spoilarul distrus in partea de jos si culmea tocmai a 2-a zi am observat radiatorul un pic indoit tot jos,nespart doar ca a iesit dintr-unul din tampoanele acelea cu care este prins.Imediat dupa incident m-am uitat la bara din fata ,mi-am pus mainile-n cap si-am zis asta e:) fara sa-mi dau seama ca mi-a afectat si ce-am precizat eu mai sus.A doua zi observ fara nestiinta ca termocupla era aproape de radiator neputand sa se mai miste,sau se misca foarte greu,din cauza aceasta am indreptat-o eu un pic si am vazut ca se misca in voie cand miscam eu de ea.Ce-am observat ,am mers in oras cu masina ,apa mi s-a ridicat la nivelul in care electroventilatorul incepe sa-si faca treaba ,dar nici vorba sa porneasca acesta...asta stand la semafoare dupa ce ii dadeam putina viteza isi revenea la normal indicatorul de bord,asta foarte des ,sa se fi afectat ceva si pe la sistemul de racire ma gandesc,daca ventilatorul numai merge pe de alta parte ma gandesc ca temp de afara nu este asa demare ,iar cu racirea n-ar trebui sa fie o problema.
Ma gandesc se poate sa se fi ars motorasul acela de la ventilator,ce cauze ar mai putea fi,se poate cumva indrepta radiatorul desi nu prea cred pentru ca se va sparge,deocamdata nu e spart sau cea mai buna solutie este inlocuirea,tin sa anunt ca masina va iesi din garantie in 2 luni, iar cat de curand o sa ajung la revizia de 50.000km,oricum trebuie sa ajung cat de curand la service pentru ca ceva nu este in regula.
Scuzati eventualele greseli de exprimare,nu-s din domeniu,dar incerc a invata:)
Va multumesc frumos.

This post has been edited by excellence: 15 Oct 2005, 15:06


--------------------
Solenza Rapsodie - DJ-06-SUL
De la Craiova multe salutari.....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
johnsws
post 16 Oct 2005, 11:02
Post #50


Membru autentic


Group: Members
Posts: 593
Joined: 31 March 04
From: Bucuresti




nu prea stiu despre ce "termocupla" vorbesti, ca eu cred ca ventilatorul este comandat de calculator...sper sa nu gresesc eu. daca acel ventilator nu porneste verifica siguranta sa nu cumva sa se fi ars mai demult, dar tu nu ai bagat de seama pana la patania cu radiatorul. daca nu de la siguranta, verifica daca atunci cand s-a strambat radiatorul, daca nu cumva s-a desprins si vreun fir de la ventilator, sau daca nu cumva radiatorul atinge vreo pala de la ventilator si acesta nu se mai poate misca. apoi mai poate fi motorul ars...treaba care iar se poate verifica.


--------------------
opel astra 2006 classic
astra la vista baby!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
excellence
post 16 Oct 2005, 14:38
Post #51


Membru incepator


Group: Members
Posts: 69
Joined: 16 February 05




de ventilator este vorba..am aflat si eu ca nu se zice termocupla ,scuze


--------------------
Solenza Rapsodie - DJ-06-SUL
De la Craiova multe salutari.....
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wolf_florin
post 24 Oct 2005, 22:09
Post #52


Membru incepator


Group: Members
Posts: 15
Joined: 12 October 05
From: Bacau




surpriza 10412898.gif 10412898.gif 10412898.gif 10412898.gif 10412898.gif
la motoarele de dsn,solentzasi logan ventilatorul pleaca la 104 grade , asa mi-au zis maimutoii de la service .


--------------------
Dacia Logan 1.4MPI 2005 - BC 77WLF
http://www.ledsmd.ro
http://www.telecomandata.ro
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 24 Oct 2005, 23:26
Post #53


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Ia intreaba-i daca nu e cumva vorba de 100 C pentru viteza mica si 102C pentru viteza mare.
Si la 96C sa se opreasca... Sau 95C in cazul Solenzei.
Doar intreaba-i....
In paralel cu intrebarea care este plaja de temperaturi de avertizare la DSN/SLZ/LGN, deci la care deja ventilatorul ar trebui sa purceada la munca.
Poate o sa reuseasca baietii din service sa faca si conexiuni intre informatiile pe care le au...


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 25 Oct 2005, 17:50
Post #54


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




wink.gif

Attached File(s)
Attached File  Temperatura_motor_si_declansare_GMV_la_solenza.rtf ( 1.26k ) Number of downloads: 341


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wwilly
post 15 Mar 2006, 22:38
Post #55


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 14 September 03
From: Arad




Nu demult am observat ca acul indicator de la temperatura apei nu vrea sa mai urce mai mult de prima linie groasa in timpul deplasarii masinii. Daca stau pe loc incepe usor sa urce dar daca ma pun in miscare coboara inapoi la prima linie groasa. Comportamentul ar fii normal, doar ca treaba asta o facea pana nudemult aproape de cea de a doua linie groasa! Oare dece si-a schimbat "plaja de lucru" ?
Am stat pe loc cu motorul pornit sa vad daca si punctul de pornire al GMV-ului a coborat si el pe scala, dar nu! GMV-ul cupleaza la aproape prima linie subtire dupa cea groasa de pe mijlocul scalei. De aici am tras concluzia ca indicatorul nu s-a decalibrat. Sa am probleme cu termostatul? Cum as putea masura temperatura adevarata licidului de racire?


--------------------
SLZ Comfort - AR-XX-PTP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
B-53-SDP
post 16 Mar 2006, 02:28
Post #56


1.6 16v E5 + GPL


Group: Members
Posts: 489
Joined: 12 March 06




Si mie imi sta la fel temperatura lichidului de racire. Acum nu stiu dc e o problema la termostat pentru ca mie mi se intampla chestia asta decand am taiat emblema de la masca si am fpus plasa metalica in loc.Daca si tu ai facut acelasi lucru inseamna ca aerul rece trece mai usor prin radiator si e normal sa nu mai creasca temperatura cum crestea inainte.

This post has been edited by B-56-SDP: 16 Mar 2006, 02:32


--------------------
Dacia Logan Laureat
1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wwilly
post 16 Mar 2006, 08:13
Post #57


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 14 September 03
From: Arad




Nu am facut nici o modificare la masca, radiator, nimic. As fii precizat acest lucru...
Ideea este ca atunci cand acul ajunge la prima linie groasa, termostatul incepe sa deschida pt ca radiatorul incepe sa se incalzeasca.Verificat cu mana. Problema e ca inainte nu am verificat sa vat la ce gradatie a indicatorului incepea sa se deschida circuitul.


Revin


Azi dupamasa am schimbat termostatul, totul a revenit la normal, deci afurisitul acela de termostat era de vina...

This post has been edited by wwilly: 16 Mar 2006, 18:43


--------------------
SLZ Comfort - AR-XX-PTP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marius80_eugen
post 12 May 2006, 14:00
Post #58


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.978
Joined: 9 December 05
From: Bucuresti




In urma schimbarii antigelului si a garniturii de la termostat am observat urmatoarele :
- la prima linie de declanseaza termostatul
- la a doua linie porneste pe prima treapta GMV-ul si se observa antigelul cum se misca si prin borcan
Am facut aerisirea de vre-o doua ori si abia dupa vre-o 3 completari nivelul s-a stabilizat si nu am mai detectat presiune mare de aer in borcan .


--------------------
Reno / de toate Reno 2003 - 2017
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex_axn
post 19 May 2006, 16:39
Post #59


Membru autentic


Group: Members
Posts: 639
Joined: 30 December 04
From: Bucuresti




avand nivelul de lichid de racire cam scazut, astazi dupa ce am ajuns acasa, cu motorul cald dupa drum, ma gandesc ca ar fi cazul sa completez cu ceva apa distilata.
nivelul era cu vre -un (1) cm deasupra liniei de min. incep sa desfac busonul si la un moment dat observ ca incepe sa traga aer si nivelul lichidului sa creasca in vas. mai tin putin asa si vad ca aproape ajunge de max si inchid bine busonul. dupa ceva timp (10- 15 min cred) umblu iar la buson, insa de data asta nu a mai tras aer deloc, ba chiar a mai scazut cativa mm nivelul.
per total, cred ca nivelul a crescut cu vreo 2 cm dupa ce am umblat la buson..

e normal ce mi s-a intamplat? care e explicatia?


--------------------
vw passat 2009 - B __ ___
"putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
wwilly
post 19 May 2006, 17:29
Post #60


Membru


Group: Members
Posts: 113
Joined: 14 September 03
From: Arad




comportamentul e oarecum normal cu precizarea ca atunci cand ai desfacut capacul borcanului nu tragea aer ci sufla, instalatia fiind sub presiune. Depresurizand sistemul, volumul elementelor elastice ale sistemului de racire (conducte de cauciuc), a scazut, apa in plus a fost trimisa in vasul de expansiune, unde a crescut nivelul! Este dealtfel total contraindicata deschiderea sistemului de racire atunci cand acesta este fierbinte... te poate oparii! Apa in sistem poate avea temperaturi peste 100 de grade , fara ca aceasta sa fiarba, din cauza presiunii din sistem, dar odata eliberata presiunea, apa da instantaneu in clocot si sare din borcan...

Inchiderea busonului de la vasul de expansiune se face incalzind motorul,fara busonul pus, pana cand cupleaza GMV-ul si doar dupa aceea se strange busonul.


--------------------
SLZ Comfort - AR-XX-PTP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
7 Pages < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 01:11
Forum Renault