Temperatura lichid racire SLZ
![]() ![]() ![]() |
Temperatura lichid racire SLZ
AL |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Member Group: Members Posts: 2.495 Joined: 8 July 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Skoda
KAROQ
2019
- B-21-NEW
|
|||
Marty |
![]()
Post
#32
|
![]() Membru cu privire de ansamblu Group: Members Posts: 5.840 Joined: 14 April 03 From: Corbu ![]() |
Am mincat chiftele! Aseara, ajuns unde aveam de ajuns, dupa o forja sustinuta cu un P 406 (de la Urgenta pina la Pasajul Muncii), ajunsese acul pe a doua linie groasa. In momentul acela am oprit motorul si am auzit GMV-ul pornind. De mentionat ca de la Pasajul Muncii si pina in Titan unde aveam treaba, am mers super linistit, maxim 60 km/h. Acolo am frecat un pic masina din cauza parcarii destul de ciudate.
|
--------------------
Gillette
De unica folosinta
2011
- B 999 NAM Mindru absolvent de grup scolar.
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu tot nu pricep unde vedeti voi problema. La masinile vechi ventilatorul ala din fata merge tot timpul (fiind legat "fizic" la distributia motorului). La astea "noi" e controlat electric (motorul se incalzeste mai repede catre punctul optim - avantaj). De notat faptul ca radiatorul nu poate disipa suficenta caldura singur decit daca masina este in miscare pe directia inainte
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
Liviumac |
![]()
Post
#34
|
Membru Group: Members Posts: 148 Joined: 4 May 03 From: Bucuresti ![]() |
la mine acul nu a trecut decat rareori de 1/3 din scala (jumatatea celui de-al doilea sfert)
asta pana aseara, cand acul a ajuns la jumatate, ba chiar voia sa treaca de jumatate; cand am ajuns acasa am oprit motorul si am ascultat sa vad daca se aude termocupla, sau cum se cheama (GMV). nu se auzea nimic, in schimb mi s-a parut ca detectez un usor miros de ars. e posibil sa se fi intamplat ceva? mentionez ca pana ieri auzeam uneori termocupla dupa ce opream masina, in conditiile in care acul nu era asa de sus ca aseara. ce parere aveti? service? |
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#35
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca acul nu trece de prima linie subtire de dupa a doua linie groasa GMV-ul nu porneste.
Pe de alta parte, e normal sa porneasca cand ai oprit motorul pentru ca atunci antigelul nu mai este recirculat prin radiator si se incalzeste mai mult de la motor care este inca fierbinte. E o chestie desteapta, dar si mai destept ar fi fost sa-i puna o baterie mai teapana. Ca e pe circuit electric iar e o probleme fata de cele clasice antrenate cu curea, pentru ca se poate defecta mai usor. la alea nu avea ce sa se strice decat cureaua sau sa zboare vreo paleta a elicei in capota (caz real). |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
SYL |
![]()
Post
#36
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE E o chestie desteapta Desteapta?? mi se pare absurd sa merrga electroventilaorul cand e motorul oprit. In afara de faptul ca iti f..e bateria degeaba, ce realizeaza? ...ca receste cu cateva grade apa din radiator, asta nu cred ca ajuta la ceva cand e motorul oprit. Eu la masina mea mi-am facut ca electroventilatorul sa merga numai cu motorul pornit, asa cum e cam la toate masinile straine. |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
DSops |
![]()
Post
#37
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
La care masini straine? Eu am vazut tspe masini straine (BMW, Renault, Mert) la care mergea cu motorul oprit!
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
SYL |
![]()
Post
#38
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
...exceptii, care intaresc regula
|
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
DSops |
![]()
Post
#39
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Parerea mea este ca mersul electroventilatorului cu motorul oprit se face nu din intamplare, nu din greseala, nu ca sa ne enervam noi, ci pentru ca asa trebuie. Sq nu uitam ca lichidul de racire este presurizat si circula la temperatura ridicata. In momentul opririi motorului fierbinte, pompa de apa se opreste, dar lichidul continua sa circule prin convectie (pompa este centrifugala), iar riscul unei supraincalziri a lichidului ramane prezent.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
clr |
![]()
Post
#40
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 2.729 Joined: 24 February 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Ca e pe circuit electric iar e o probleme fata de cele clasice antrenate cu curea, pentru ca se poate defecta mai usor. Nu prea ai cum sa aplici solutia clasica cu curea la un motor montat transversal nu? |
--------------------
Ex Renault
Megane
2003
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#41
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Nici nu am zis ca au avut de ales, desi romanul e inventiv si cu ceva scripeti rezolvau ei problema. Nici la Berlinele noi nu mai exista ventilatorul antrenat prin curea din aceleasi motive pe care le-am enumerat in penultimul meu post. Si totusi, eu nu am vazut vreo berlina la care GMV-ul sa merga si dupa luarea contactului.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
SYL |
![]()
Post
#42
|
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
QUOTE Parerea mea este ca mersul electroventilatorului cu motorul oprit se face nu din intamplare, nu din greseala, nu ca sa ne enervam noi, ci pentru ca asa trebuie. Mda, mai exista o situatie de "necesitate": cand e foarte frig exista riscul ca termocupla sa cupleze, si atunci sa vezi bucurie cand merge electroventilatorul toata noaptea pana descarca bateria. Eu raman la convingerea ca e inutila functionarea electroventilatorului cu mototul oprit (sau ma rog avantajelesunt mai mici decat dejavantajele), iar cu riscul unei supraincalziri...hai sa fim seriosi, poate creste cel mult cu cateva grade temp lic de racire in motor. |
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#43
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Convingerea ta este pur si simplu proasta. La Mercedes este exact acelasi comportament, ba chiar are doua electroventilatoare. Singura diferenta notabila este ca intradevar nu fac zgomotul pe care il facea a mea ieri de exemplu. BMW are un ventilator urias, cred ca poti sa-l montezi pe dacia sub forma de motor
![]() |
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
daciaclub-cj666 |
![]()
Post
#44
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 20 May 03 From: Cluj ![]() |
Se intimpla si sa nu cupleze. Am mai scris asta. Am fost la schi si am mers mult in viteza iniia (turismul montan la noi se face in general cu tancul). Acul de la temperatura a ajuns aproape pe penultima linie groasa si ventilatorul nu a pornit. A trebuit sa opresc motorul un pic. Am crezut ca e dusa vreo siguranta, dar totul e OK. A doua zi in trafic normal (in oras) a pornit cind trebuie. Astia de la service au zis ca visez, dar asa s-a intimplat. In mod normal porneste la prima subdiviziune peste linia groasa din mijloc.
|
-------------------- |
|
DSops |
![]()
Post
#45
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 663 Joined: 20 November 02 From: Timisoara ![]() |
Nu e chiar asa. Informatia de la indicatorul de temperatura si termocupla de pornire a electroventilastorului sunt asezate din locuri diferite. Deoarece tu ai mers turat, pompa de apa a mers cu debit crescut si a egalizat mai bine temperaturile, deci regimul de pornire a fost altul. Nu cred insa ca parametri de functionare nu au fost intre limitele proiectate. Acelasi lucru il vei pati vara pe arsita la urcusul pe un drum forestier. Desi acul va fi in regiunea superioara de masura, electroventilatorul se va opri din cand in cand, ceea ce te va convinge ca racirea functioneaza bine.
|
-------------------- Melg cu tutu la plimbale
Pe unde-i gloapa mai male. |
|
daciaclub-cj666 |
![]()
Post
#46
|
Membru Group: Members Posts: 124 Joined: 20 May 03 From: Cluj ![]() |
QUOTE Nu e chiar asa. Informatia de la indicatorul de temperatura si termocupla de pornire a electroventilastorului sunt asezate din locuri diferite. Deoarece tu ai mers turat, pompa de apa a mers cu debit crescut si a egalizat mai bine temperaturile, deci regimul de pornire a fost altul. Nu cred insa ca parametri de functionare nu au fost intre limitele proiectate. Acelasi lucru il vei pati vara pe arsita la urcusul pe un drum forestier. Desi acul va fi in regiunea superioara de masura, electroventilatorul se va opri din cand in cand, ceea ce te va convinge ca racirea functioneaza bine. Asta inseamna ca indicatorul e cam decorativ. Nu cred ca ar fi fost greu sa puna termocupla si senzorul de temperatura apropiate. Nu sint eu mare specialist in chestii mecanice, dar la vechea ma Nova cred ca asa erau, ca arata corect! De fapt cind am patit asta, nu am mers prea turat. Am mers, e drept in a-ntiia, dar cam intre 2000 si 2500 rotatii. Si ce e intersant, la radiator, pe partea exterioara era rece, iar pe partea interioara era fierbinte. Poate e normal, cind pun mina pun mina pe lamele, nu pe conducte. |
-------------------- |
|
nelu |
![]()
Post
#47
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 300 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Pentru ca s-a vorbit si despre celelalte dacii, in speranta ca va fi util si pt. cei cu Solenta macar dpdv al principiului va pot impartasi din experienta proprie (break 2003).
Senzorul de temperatura este pe motor (cred ca este normal pt. ca temperatura lui dorim sa o monitorizam), termocontactul pt. GMV (grup motoventilator) este montat pe radiator, la cca 2cm deasupra furtunului de retur (turul pleaca din termostat). Pana cand termostatul nu deschide circuitul de racire spre radiator (in jur de +83grC-functie de model) lichidul din acesta este la temperatura mediului, chiar daca la bord se indica o temperatura ridicata. Dupa deschiderea circuitului, daca temperatura lichidului pe retur creste pana la temperatura de cuplare a termocontactului (racirea prin ventilarea naturala a radiatorului devine insuficienta) porneste electroventilatorul. Si la mine s-a intamplat sa porneasca dupa oprirea motorului chiar daca inainte era oprit. Lichidul de racire continua sa circule gravitational si dupa oprirea motorului (a pompei de apa) datorita diferentelor de densitate intre lichidul care este in partea superioara a motorului (mai cald) si cel din partea inferioara a radiatorului-motorului continuandu-se astfel transferul de caldura. |
--------------------
Dacia
Break CLI 2003
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#48
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE Mda, mai exista o situatie de \"necesitate\": cand e foarte frig exista riscul ca termocupla sa cupleze, si atunci sa vezi bucurie cand merge electroventilatorul toata noaptea pana descarca bateria. Electroventilatorul chiar daca porneste dupa oprirea motorului nu functineaza decat o perioada maxima, prestabilita, de timp. Asa ca slabe sanse sa iti mearga toata nopatea. In cel mai rau caz merge in jur de cateva minute. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
excellence |
![]()
Post
#49
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 16 February 05 ![]() |
Va salut cu respect,imi permit sa reincep o discutie aici pentru ca am avut si eu o patanie pe care as vrea sa v-o relatez:
Acum vreo 2 saptamani am lovit foarte rau un caine destul de mare.N-aveam viteza asa mare in jur de 55-60km/h iar acesta s-a bagat exact sub spoilar neavand ce sa ii mai fac l-am lovit din plin ,cauze datorate acestei experiente spoilarul distrus in partea de jos si culmea tocmai a 2-a zi am observat radiatorul un pic indoit tot jos,nespart doar ca a iesit dintr-unul din tampoanele acelea cu care este prins.Imediat dupa incident m-am uitat la bara din fata ,mi-am pus mainile-n cap si-am zis asta e:) fara sa-mi dau seama ca mi-a afectat si ce-am precizat eu mai sus.A doua zi observ fara nestiinta ca termocupla era aproape de radiator neputand sa se mai miste,sau se misca foarte greu,din cauza aceasta am indreptat-o eu un pic si am vazut ca se misca in voie cand miscam eu de ea.Ce-am observat ,am mers in oras cu masina ,apa mi s-a ridicat la nivelul in care electroventilatorul incepe sa-si faca treaba ,dar nici vorba sa porneasca acesta...asta stand la semafoare dupa ce ii dadeam putina viteza isi revenea la normal indicatorul de bord,asta foarte des ,sa se fi afectat ceva si pe la sistemul de racire ma gandesc,daca ventilatorul numai merge pe de alta parte ma gandesc ca temp de afara nu este asa demare ,iar cu racirea n-ar trebui sa fie o problema. Ma gandesc se poate sa se fi ars motorasul acela de la ventilator,ce cauze ar mai putea fi,se poate cumva indrepta radiatorul desi nu prea cred pentru ca se va sparge,deocamdata nu e spart sau cea mai buna solutie este inlocuirea,tin sa anunt ca masina va iesi din garantie in 2 luni, iar cat de curand o sa ajung la revizia de 50.000km,oricum trebuie sa ajung cat de curand la service pentru ca ceva nu este in regula. Scuzati eventualele greseli de exprimare,nu-s din domeniu,dar incerc a invata:) Va multumesc frumos. This post has been edited by excellence: 15 Oct 2005, 15:06 |
--------------------
Solenza
Rapsodie
- DJ-06-SUL De la Craiova multe salutari.....
|
|
johnsws |
![]()
Post
#50
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
nu prea stiu despre ce "termocupla" vorbesti, ca eu cred ca ventilatorul este comandat de calculator...sper sa nu gresesc eu. daca acel ventilator nu porneste verifica siguranta sa nu cumva sa se fi ars mai demult, dar tu nu ai bagat de seama pana la patania cu radiatorul. daca nu de la siguranta, verifica daca atunci cand s-a strambat radiatorul, daca nu cumva s-a desprins si vreun fir de la ventilator, sau daca nu cumva radiatorul atinge vreo pala de la ventilator si acesta nu se mai poate misca. apoi mai poate fi motorul ars...treaba care iar se poate verifica.
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
excellence |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 69 Joined: 16 February 05 ![]() |
de ventilator este vorba..am aflat si eu ca nu se zice termocupla ,scuze
|
--------------------
Solenza
Rapsodie
- DJ-06-SUL De la Craiova multe salutari.....
|
|
wolf_florin |
![]()
Post
#52
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 12 October 05 From: Bacau ![]() |
surpriza
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() la motoarele de dsn,solentzasi logan ventilatorul pleaca la 104 grade , asa mi-au zis maimutoii de la service . |
--------------------
Dacia
Logan 1.4MPI
2005
- BC 77WLF http://www.ledsmd.ro
http://www.telecomandata.ro |
|
klaus |
![]()
Post
#53
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Ia intreaba-i daca nu e cumva vorba de 100 C pentru viteza mica si 102C pentru viteza mare.
Si la 96C sa se opreasca... Sau 95C in cazul Solenzei. Doar intreaba-i.... In paralel cu intrebarea care este plaja de temperaturi de avertizare la DSN/SLZ/LGN, deci la care deja ventilatorul ar trebui sa purceada la munca. Poate o sa reuseasca baietii din service sa faca si conexiuni intre informatiile pe care le au... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
valioglu |
![]()
Post
#54
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
![]() Attached File(s) ![]() |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
wwilly |
![]()
Post
#55
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 14 September 03 From: Arad ![]() |
Nu demult am observat ca acul indicator de la temperatura apei nu vrea sa mai urce mai mult de prima linie groasa in timpul deplasarii masinii. Daca stau pe loc incepe usor sa urce dar daca ma pun in miscare coboara inapoi la prima linie groasa. Comportamentul ar fii normal, doar ca treaba asta o facea pana nudemult aproape de cea de a doua linie groasa! Oare dece si-a schimbat "plaja de lucru" ?
Am stat pe loc cu motorul pornit sa vad daca si punctul de pornire al GMV-ului a coborat si el pe scala, dar nu! GMV-ul cupleaza la aproape prima linie subtire dupa cea groasa de pe mijlocul scalei. De aici am tras concluzia ca indicatorul nu s-a decalibrat. Sa am probleme cu termostatul? Cum as putea masura temperatura adevarata licidului de racire? |
--------------------
SLZ
Comfort
- AR-XX-PTP
|
|
B-53-SDP |
![]()
Post
#56
|
![]() 1.6 16v E5 + GPL Group: Members Posts: 489 Joined: 12 March 06 ![]() |
Si mie imi sta la fel temperatura lichidului de racire. Acum nu stiu dc e o problema la termostat pentru ca mie mi se intampla chestia asta decand am taiat emblema de la masca si am fpus plasa metalica in loc.Daca si tu ai facut acelasi lucru inseamna ca aerul rece trece mai usor prin radiator si e normal sa nu mai creasca temperatura cum crestea inainte.
This post has been edited by B-56-SDP: 16 Mar 2006, 02:32 |
--------------------
Dacia
Logan
Laureat 1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
|
|
wwilly |
![]()
Post
#57
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 14 September 03 From: Arad ![]() |
Nu am facut nici o modificare la masca, radiator, nimic. As fii precizat acest lucru...
Ideea este ca atunci cand acul ajunge la prima linie groasa, termostatul incepe sa deschida pt ca radiatorul incepe sa se incalzeasca.Verificat cu mana. Problema e ca inainte nu am verificat sa vat la ce gradatie a indicatorului incepea sa se deschida circuitul. Revin Azi dupamasa am schimbat termostatul, totul a revenit la normal, deci afurisitul acela de termostat era de vina... This post has been edited by wwilly: 16 Mar 2006, 18:43 |
--------------------
SLZ
Comfort
- AR-XX-PTP
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#58
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
In urma schimbarii antigelului si a garniturii de la termostat am observat urmatoarele :
- la prima linie de declanseaza termostatul - la a doua linie porneste pe prima treapta GMV-ul si se observa antigelul cum se misca si prin borcan Am facut aerisirea de vre-o doua ori si abia dupa vre-o 3 completari nivelul s-a stabilizat si nu am mai detectat presiune mare de aer in borcan . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
alex_axn |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
avand nivelul de lichid de racire cam scazut, astazi dupa ce am ajuns acasa, cu motorul cald dupa drum, ma gandesc ca ar fi cazul sa completez cu ceva apa distilata.
nivelul era cu vre -un (1) cm deasupra liniei de min. incep sa desfac busonul si la un moment dat observ ca incepe sa traga aer si nivelul lichidului sa creasca in vas. mai tin putin asa si vad ca aproape ajunge de max si inchid bine busonul. dupa ceva timp (10- 15 min cred) umblu iar la buson, insa de data asta nu a mai tras aer deloc, ba chiar a mai scazut cativa mm nivelul. per total, cred ca nivelul a crescut cu vreo 2 cm dupa ce am umblat la buson.. e normal ce mi s-a intamplat? care e explicatia? |
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
wwilly |
![]()
Post
#60
|
Membru Group: Members Posts: 113 Joined: 14 September 03 From: Arad ![]() |
comportamentul e oarecum normal cu precizarea ca atunci cand ai desfacut capacul borcanului nu tragea aer ci sufla, instalatia fiind sub presiune. Depresurizand sistemul, volumul elementelor elastice ale sistemului de racire (conducte de cauciuc), a scazut, apa in plus a fost trimisa in vasul de expansiune, unde a crescut nivelul! Este dealtfel total contraindicata deschiderea sistemului de racire atunci cand acesta este fierbinte... te poate oparii! Apa in sistem poate avea temperaturi peste 100 de grade , fara ca aceasta sa fiarba, din cauza presiunii din sistem, dar odata eliberata presiunea, apa da instantaneu in clocot si sare din borcan...
Inchiderea busonului de la vasul de expansiune se face incalzind motorul,fara busonul pus, pana cand cupleaza GMV-ul si doar dupa aceea se strange busonul. |
--------------------
SLZ
Comfort
- AR-XX-PTP
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 01:11 |