Temperatura lichid racire SLZ
![]() ![]() ![]() |
Temperatura lichid racire SLZ
alex_axn |
![]()
Post
#61
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|||
DragosP |
![]()
Post
#62
|
![]() Nu zic nimic...nou Group: Moderatori Posts: 4.929 Joined: 12 August 04 From: Lumea mea ![]() |
Da' lasă-l bre închis că nu degeaba l-au făcut ăia de la Renault sub presiune!
Iar ai probleme existențiale ca alea cu distribuția? ![]() |
--------------------
Ceva de plastic
.
.
- BRRC Scuze celor pe care i-am supărat!
Cu noi este Dumnezeu! |
|
alex_axn |
![]()
Post
#63
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 639 Joined: 30 December 04 From: Bucuresti ![]() |
asa sunt eu mai cu probleme.. si daca tot m-am lovit de ceva imi place sa aflu cat mai multe, ca data viitoare sa nu mai intreb..
oricum, la faza cu distributia sa stii ca m-au ajutat unele chestii pe care le-am intrebat aici.. |
--------------------
vw
passat
2009
- B __ ___ "putine lucruri poti sa le faci cu vorba buna dar cu vorba rea nici atatea"
|
|
Varu |
![]()
Post
#64
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 11 July 03 From: Bucuresti ![]() |
conducind in ultimele zile prin aglomeratia infernala din bucuresti, am observat ca acul indicatorului meu de temperatura are un comportament neobisnuit fata de pina acum. urca destul de repede pina la jumatatea scalei, apoi trece de ea si ajunge in dreptul celei de a treia linii groase. abia dupa ce ajunge la a treia linie groasa incepe sa scada, pina ajunge din nou la a doua linie groasa (jumatatea scalei), sub care nu mai scade. deci, ca sa rezum, la mersul prin oras, acul oscileaza intre a doua si a treia linie groasa.
mi se pare ciudat. am masina (solenza clima) de un an si jumatate si niciodata pina acum acul nu a urcat pina la a treia linie groasa. in plus, tocmai m-am intors din concediu, unde, timp de zece zile, am fortat masina destul de tare, pe autostrazi si pe sosele de munte, abrupte si cu serpentine. nu-mi aduc aminte ca acul sa fi urcat vreodata atit de sus (pina la atreia linie groasa). sa-mi fac probleme ? o fi defect termostatul ? astept idei. |
--------------------
Renault
Megane 2
2005, 1,5 dci 82 cp
|
|
i96nds |
![]()
Post
#65
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca a trecut peste mijlocul scalei atunci nu e bine.
Cel mai probabil nu iti mai merge GMV pe treapta I. Cand ajunge acul spre 3/4 (a treia linie groasa, cum zici tu) deja probabil porneste GMV pe treapta a II-a. Poti face un test: cand vezi ca trece de 1/2 , opreste masina (nu si motorul) si deschizi capota. Vezi daca ventilatorul ala din spatele radiatorului (numit GMV) se invarte sau nu. Apoi dai drumul la A/C si vezi daca acum se invarte. Daca da, probabil va scadea temperatura. Spune-ne ce ai gasit si mai vorbim. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Varu |
![]()
Post
#66
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 11 July 03 From: Bucuresti ![]() |
mda, nici eu nu cred ca e semn bun daca trece de jumatea scalei. am observat ca, daca pornesc A/C, scade si se stabilizeaza aprox. la jumate. o sa mai fac o proba asa cum m-ai sfatuit si va tin la curent. multumesc pt. ajutor.
|
--------------------
Renault
Megane 2
2005, 1,5 dci 82 cp
|
|
i96nds |
![]()
Post
#67
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca cu A/C ramane la jumatate, inseama ca e porneste GMV asa cum trebuie pe treapta I si e bine.
Cel mai probabil la tine senzorul de temperatura e cel cu probleme. Acest senzor poate fi localizat deasupra senzorului de turatie. Mai intai sa faci testul cu pricina si abia apoi sa umbli la mufa acestui senzor. Cel mai probabil e un contact imperfect ca de stricat nu prea se strica. Ca sa scoti mufa are un mic pinten inspre sofer. Apoi iese prin tragere. Cureti mufa si o pui la loc. Acum ar trebui sa mearga bine. La mine asa s-a rezolvat. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Varu |
![]()
Post
#68
|
Membru incepator Group: Members Posts: 87 Joined: 11 July 03 From: Bucuresti ![]() |
problema pare sa se fi rezolvat. am fost la un service putin mai devreme. cind am ajuns la ei, acul era sus de tot, la linia a 3a, cum am mai spus. au pus masina pe tester, dar totul era in regula, GMV pornea cum trebuie, la 99 de grade. paranormal !
apoi mecanicul a zis ca am ambreiajul prea slab si ca din cauza asta se incalzeste motorul. l-a mai strins, iar pe drumul inapoi pina la birou, prin mare aglomeratie, acul nu a mai urcat mai sus de jumate plus doua liniute. acuma, nu sint prea sigur de teoria asta cu ambreiajul prea slab care facea sa incalzeasca motorul. dar faptele sint fapte. acum nu se mai incalzeste. am fost atent la ce face mecanicul si nu l-am vazut sa umble si la altceva decit la priza pt tester si la ambreiaj. dar poate ca, intr-un moment de neatentie din partea mea, hotomanul a curatat senzorul ala de temperatura si nu mi-a spus mie (stii tu, ca sa nu le furi meseria). acum ambreiajul tine mai jos, iar motorul nu se mai incalzeste ca inainte. |
--------------------
Renault
Megane 2
2005, 1,5 dci 82 cp
|
|
crintea1949 |
![]()
Post
#69
|
Membru incepator Group: Members Posts: 92 Joined: 24 April 05 ![]() |
Verifica daca ventilatorul de racire se cupleaza la tempertauri mici, ar fi problemea termostatului care il comanda, se verifica reglajul acestuia. La Scala, indicatorul este in jurul de 75 % a treia liniuta si intra in functie ventilatorul, indiferente de circulatie urbana sau extraurbana.
|
--------------------
dacia
solenza
- B33HRZ
|
|
klaus |
![]()
Post
#70
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Domnu' crintea, nu stiu cum o fi la trenuri, dar la masini sigur nu termostatul se ocupa de cuplarea ventilatorului. Daca vorbim de masini pana la Nova pe injectie inclusiv, am putea vorbi de termocupla. Termostatul are alta treaba in propozitie.
Daca vorbim de masini de la DSN incoace, vorbim de senzor de temperatura care informeaza UCE injectie asupra temperaturii lichidului de racire si UCE injectie comanda releul ventilatorului, pe una din trepte, dupa caz. Si in situatia de la DSN incoace, termostatul are alta treaba, prin alta parte. PS: insa ar ramane indatorat daca mi-ati putea descrie procedura de reglaj al termostatului, sau a termocuplei, sau a senzorului de temperatura. Sau a toate trei, ar fi si mai bine... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
dominic |
![]()
Post
#71
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 5 June 04 From: Ramnicu Valcea ![]() |
azi am patit si eu aceeasi problema, a ajuns acul la a treia linie si nu a pornit ventilatorul, am mers la service, au pus-o pe tester si au zis ca e ok insa acum trece te a doua linie si nu se porneste decat aproape de a treia, merge putin si se opreste. Pe unde e senzorul de temperatura care ziceti voi ca e cauza problemei sa il curat?
|
--------------------
renault megane
manager 1.5 dci 85 cp RNA bleu extreme
2007
|
|
i96nds |
![]()
Post
#72
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Nu prea am inteles masuratoarea ta in linii.
Electroventilatorul porneste cand ajunge acul exact la jumatatea scalei, adica la a treia linie groasa. Senzorul de temperatura e exact deasupra celui de turatie. Sunt pe forum poze despre pozitia celui din urma. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
B-53-SDP |
![]()
Post
#73
|
![]() 1.6 16v E5 + GPL Group: Members Posts: 489 Joined: 12 March 06 ![]() |
@i96nds : ma scuzi ca ma bag si eu in seama dar indicatorul temperaturii lichidului de racire are 4 linii groase deci mijlocul ar fi a 2-a liniuta.
De exemplu la mine nu a ajuns niciodata temperatura la jumatate adica la cea de-a doua liniuta graosa in conditii de mers la 40 grade si in aglomeratie. Sub a doua liniuta groasa a indicatorului este o liniuta subtire, in momentul in care acul indicator ajunge la ea porneste si elecroventilatorul. Am Solenza Confort an fabricatie 2003. |
--------------------
Dacia
Logan
Laureat 1.6 16v E5+ GPL On the street, drive safely and reponsibly and wear the seatbelt !
|
|
i96nds |
![]()
Post
#74
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Depinde daca numeri si linia groasa de la baza sau nu. Astfel ar fi 5 linii groase. De aceea ziceam ca trebuie sa fim mai expliciti.
Deci atunci cand ajunge acul la mijlocul scalei, porneste GMV si atunci imediat scade si temperatura sub acest 1/2. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
dominic |
![]()
Post
#75
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 5 June 04 From: Ramnicu Valcea ![]() |
e greseala mea, acuma imi porneste cand ajunge la penultima linie groasa, daca o numarati pe cea de jos la a patra, si mie imi pornea pina acuma la jumatatea scalei. ce ar putea fi?
|
--------------------
renault megane
manager 1.5 dci 85 cp RNA bleu extreme
2007
|
|
i96nds |
![]()
Post
#76
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai iti zic eu. Daca ai SLZ cu A/C atunci sunt doua variante:
1. probabil ca iti porneste GMV abia la treapta a II-a. Eu cred ca treapta I nu merge. Trebuie sa gasesti o metoda de verificare a treptelor GMV. 2. Varianta optimista e ca pe bord arata aiurea - putin probabil. Asta s-ar rezolva cu schimbarea senzorului de temperatura. Ce ti-au zis la test ? La cate grade pornea GMV? Eu zic totusi sa mai faci niste incercari pe cont propriu. Mai precis: cand trece peste 1/2 din scala, dai drumul la A/C si vezi daca scade. Acum insa e cam frig iarna si e greu sa ajungi cu acul la 1/2.... |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
dominic |
![]()
Post
#77
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 5 June 04 From: Ramnicu Valcea ![]() |
Nu aer conditionat dar cand pun contactul se ridica acul peste linia groasa chiar de jos desi motorul e rece. nu mi-au zis la ce tempertura pornea GMV-ul dar au zis ca toti parametrii is ok. O sa verific si senzorul de temperatura. Multumesc mult pentru ajutor, m-ai ajutat mult mai mult decat "inteligentii" aia de la service!
|
--------------------
renault megane
manager 1.5 dci 85 cp RNA bleu extreme
2007
|
|
i96nds |
![]()
Post
#78
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Fii putin mai clar in exprimare. Ce inseamna: "Nu aer conditionat dar ..."
Banuiesc ca nu ai A/C. Asta inseamna ca ai doar o treapta la GMV. Te sfatuiesc sa scoti mufa din senzorul de temperatura. Vezi ca e pozitionata exact deasupra senzorului de turatie. Mai ai grija ca are un mic pin (blocator) acolo ca sa nu iasa singura mufa. Tragi usor, usor - apoi mai tare. Parca are 3 picioare aceasta mufa. Te asiguri ca e curat acolo. Ea are oricum un cauciuc care protejeaza de mizerie. Vezi sa nu indoi piciorusele alea. Apoi pui bine mufa la loc. Daca tot persista problemele astea, schimba acest senzor de temperatura ce e insurubat in chiulasa. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
dominic |
![]()
Post
#79
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 5 June 04 From: Ramnicu Valcea ![]() |
scuze, am scris de pe o tastatura terminata. Asa e, nu am AC, o sa incerc sa desfac senzorul sa-l curat sau sa il schimb!
|
--------------------
renault megane
manager 1.5 dci 85 cp RNA bleu extreme
2007
|
|
alinbum |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 349 Joined: 9 February 08 ![]() |
salut. care ma poate ajuta si pe mine sa-mi zica ce temperatura are lichidul de racire la motor pe gradatiile de pe ceasul (prima, a doua, a treia, a patra si a cincea) de pe bord ca nu am gasit nicaieri aceasta informatie. ms mult
Attached thumbnail(s) apa.JPG ( Size: 138.16k ) Number of downloads: 377 |
--------------------
dacia
solenza 1.4
2003
|
|
bolidu |
![]()
Post
#81
|
![]() Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas ![]() |
Vin si eu cu o intrebare: De curand mi-am montat bord de logan. La martorul de temperatura a apei imi sta mereu 2 liniute aprinse iar in manualul de logan scrie ca in regim normal trebuie sa fie 4 liniute aprinse si doar motorul este acelasi .... si ce e ciudat ca acele doua liniute se amprind amandoua deodata. ...
|
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
cristio_79 |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.335 Joined: 28 September 05 From: CONSTANTA ![]() |
Asa se aprind,amandoua odata,dupa care se aprinde a treia si a patra.Poate nu este problema din bord,ci de la motor.Cauta la sectiunea Logan,ca s-a mai discutat problema.
This post has been edited by cristio_79: 13 May 2008, 20:10 |
--------------------
Citroen / Peugeot
C3 / 308
SX 1.4 HDI 2005 / Allure 1.5 BlueHDI 2020 Mai traiti? Bine...
|
|
DoubleG |
![]()
Post
#83
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
Am citit si am asteptat dar pana la urma tot simt nevoia sa spun ca ma numar printre curiosii care vor sa stie in grade celsius, ce temperatura reprezinta 1/4, 1/2 si 3/4 din gradatiile indicatorului de temperatura. Daca are cineva scris concret, il rugam sa ne lumineze si pe noi.
Si inca ceva... scrie undeva in manual ca acul nu trebuie sa ajunga in partea superioara a indicatorului. "Partea superioara" eu o interpretez ca fiind jumatatea superioara. Cu alte cuvinte acul nu trebuie sa treaca de jumate? Pai asa ceva nu exista decat in orasele mici. In orase aglomerate, unde se circula bara la bara acul variaza in jurul temperaturii de pornire GMV, adica pe la jumatatea scalei dar adesea o depaseste cu una sau doua gradatii. In rest nu sunt de acord cu cartonul in fata radiatorului si nici cu faptul ca ar consuma mai mult daca merge la 1/4 mereu. Mai degraba as recomanda un termostat care deschide mai tarziu. Numai bine si sper sa nu ma certati pentru postul kilometric. |
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#84
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
care kilometric
![]() Si eu am tot ceasuri de logan si eu sunt putin deranjat de faptul ca se aprind doar cate doua . La mine nu a sarit niciodata de 4 liniute si eu nu-i dau in turatii pana nu ajunge la cele 4 linute . |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
benkenobi |
![]()
Post
#85
|
![]() benkenobi Group: Members Posts: 842 Joined: 13 April 06 From: bucuresti ![]() |
QUOTE(DoubleG @ 14 May 2008, 01:34) Am citit si am asteptat dar pana la urma tot simt nevoia sa spun ca ma numar printre curiosii care vor sa stie in grade celsius, ce temperatura reprezinta 1/4, 1/2 si 3/4 din gradatiile indicatorului de temperatura. Daca are cineva scris concret, il rugam sa ne lumineze si pe noi. Si inca ceva... scrie undeva in manual ca acul nu trebuie sa ajunga in partea superioara a indicatorului. "Partea superioara" eu o interpretez ca fiind jumatatea superioara. Cu alte cuvinte acul nu trebuie sa treaca de jumate? Pai asa ceva nu exista decat in orasele mici. In orase aglomerate, unde se circula bara la bara acul variaza in jurul temperaturii de pornire GMV, adica pe la jumatatea scalei dar adesea o depaseste cu una sau doua gradatii. In rest nu sunt de acord cu cartonul in fata radiatorului si nici cu faptul ca ar consuma mai mult daca merge la 1/4 mereu. Mai degraba as recomanda un termostat care deschide mai tarziu. Numai bine si sper sa nu ma certati pentru postul kilometric. partea superioara este cea peste limita de pornire a gmv. in mod normal motorul trebuie sa functioneze la temperaturi cat mai mari pentru a avea randament maxim. nu uita ca formula randamentului este miu=1-T1/T2. cred ca stii cine sunt cele doua temperaturi T1 si T2. aceasta este si ratiunea pentru care masinile au gmv si nu racire permanenta data de elicea montata pe pompa de apa de ex. ca la fosta berlina. ( de aceea puneam carton in bot- sa anulam efectul eliei care racea fortat motorul si nu permitea atingerea rapida a unei temperaturi de functionare T2 cat mai mari in scopul cresterii randamentului mecanic al motorului).. |
--------------------
solenza
solenza rapsodie
rapsodie 2003-august
|
|
DoubleG |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 6 August 07 From: Rosiori De Vede (TR) ![]() |
Solenza are temperatura normala de functionare undeva la 100 de grade +/- cateva grade, ceea ce mi se pare mult pentru ca este temperatura la care apa fierbe. Avand in vedere ca instalatia este sub presiune, temperatura de fierbere se ridica undeva la 115-120 de grade, dar tot nu mi se pare foarte in regula. Temperaturile ridicate distrug garnitura de chiulasa, deformeaza chiulasa si favorizeaza uzura. In plus, uleiul ajuta destul de mult la racire, iar asta ii distruge proprietatile de ungere. Am vazut ca multe manuale recomanda celor care circula in conditii grele sa schimbe uleiul de motor la jumatate din kilometrii (5.000 in cazul solenzei). Se poate sa fie o conceptie gresita si in plus nu sunt in masura sa contrazic inginerii de la Renault. Se poate comenta mult pe marginea acestui subiect...
Numai bine. |
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI
2004
|
|
bolidu |
![]()
Post
#87
|
![]() Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas ![]() |
Doar ce am bagat masina in garaj. Mers aprox. 8 km prin oras fara aglomeratie. Cand am aoprit masina aveam 4 liniute aprinse la apa si mi-a pornit GMV. E normal ?
|
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
bogdan_dsn |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 730 Joined: 14 September 07 From: Cluj-Napoca ![]() |
Daca e aglomeratie e normal sa fie asa.
|
--------------------
Kia
Ceed SW 1.4 TGDI
2020
|
|
marius80_eugen |
![]() ![]()
Post
#89
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 7.978 Joined: 9 December 05 From: Bucuresti ![]() |
bolidu - daca opresti motorul imediat ce ai venit din trafic e normal sa-ti poerneasca , pt ca nu mai are racire de la aer si caldura incepe sa se disipe in tot compartimentul motor pana ce incepe sa se raceasca . Eu mai stau cam 20 - 30 sec dupa ce vin de pe drum cu ea sau daca am timp si loc chiar las putin capota deschisa .
QUOTE(DoubleG @ 15 May 2008, 10:33) Solenza are temperatura normala de functionare undeva la 100 de grade +/- cateva grade, ceea ce mi se pare mult pentru ca este temperatura la care apa fierbe. Avand in vedere ca instalatia este sub presiune, temperatura de fierbere se ridica undeva la 115-120 de grade, dar tot nu mi se pare foarte in regula. Temperaturile ridicate distrug garnitura de chiulasa, deformeaza chiulasa si favorizeaza uzura. In plus, uleiul ajuta destul de mult la racire, iar asta ii distruge proprietatile de ungere. Am vazut ca multe manuale recomanda celor care circula in conditii grele sa schimbe uleiul de motor la jumatate din kilometrii (5.000 in cazul solenzei). Se poate sa fie o conceptie gresita si in plus nu sunt in masura sa contrazic inginerii de la Renault. Se poate comenta mult pe marginea acestui subiect... Numai bine. Esti tu sigur ca Temp de lucru ar fi peste 100 'C ? Eu stiam ca pe la 95 deja incepe GMV-ul pe prima treapta si pe la 105 intr-a doua . Eu consider temp de lucru pe la 85 - 95 ' C , dar nu vreau sa "induc lumea in eroare" . Stiu ca prin manualul de reparatii scria temperaturile si s-au mai discutat ... |
--------------------
Reno / de toate
Reno
2003 - 2017
|
|
bolidu |
![]()
Post
#90
|
![]() Pai daca n-am ?! Group: Members Posts: 2.068 Joined: 1 July 06 From: Medgidalas ![]() |
Pai da, dar in cazul meu nu era aglumeratie deloc si era si noapte deci era racoare ... In manualul de logan scrie ca tre` sa stea aprinse 4 liniute ca sa fie in parametrii iar la mine la 4 liniute a pornit GMV... Iar la drum intans nu creste mai mult de 2 liniute nici sa il bati... tind sa cred ca termostatul e copt ... Eu stiam ca punctul de fierbere al lichidului de racire este undeva pe la 180 de grade, deci daca el sta la 100 grade nu ar fi asa mare problema numai ca si chiuloasa tre` sa suporte temperatura asta. Nu sunt deplin sigur de ceea ce am spus asa ca nu dati cu bolovani daca nu e asa
![]() This post has been edited by bolidu: 16 May 2008, 12:54 |
--------------------
Solenza Confort
2005
Opel Astra Coupe
- CT-XX-CMF Daca te lasi de fumat, de baut si de femei, nu traiesti mai mult, doar ti se pare ca timpul trece prea incet.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 01:25 |