Izolara fonica
![]() ![]() ![]() |
Izolara fonica
SYL |
![]()
Post
#61
|
||||
![]() doc Group: Members Posts: 2.876 Joined: 16 December 03 From: IF, Balotesti ![]() |
|
||||
--------------------
Dacia
Duster
1.33 TCe 4x4 (2024)
|
|||||
bogdan_o |
![]()
Post
#62
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Cum sta treaba cu manerul de viraj. Sistemul de prindere e de tip patrulater deformabil. Cand cumperi manaerul de viraj, are in portiunile care urmeaza sa intre in plafon niste patrulatere prin mijlocul carora trece un surub. Forma se pastreaza datorita unor cleme. In momentul in care ai bagat manerul de viraj si incepi sa strangi de surub, patrulaterul ala devine un romb si astfel extremitatile lui laterale fixeaza manerul de viraj de tabla. Ingenios, nimic de zis, dar odata scos nu il mai poti pune la loc pentru ca plasticul e eja deformat si nu mai intra ca lumea. In plus, cand te apuci sa stangi surubul, plasticul se deformeaza si mai rau si in loc sa intre in plafon, iese. Eu am reusit sa fixez cu chiu cu vai 2 manere din 3, ca unul l-am rupt.
In ce priveste blana de motor, am masurat impreuna su Silviu si in mare se potriveste blana de DSN/Nova cu capota de SLZ. Sunt unele locuri (la nervurile din fata) unde nu prea se potriveste (nervurile la SLZ sunt mai pronuntate decat la DSN). Insa eu am de gand sa fac alta treaba. Iau niste material de izolat pentru constructii (care are pe o fata folie de aluminiu) si fac decupaturi dupa forma nervurilor capotei de SLZ. Le lipesc acolo si pe urma mai pun inca un strat peste toate. Cred ca izoleaza mai bine decat blana aia din targ. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
adi2004 |
![]()
Post
#63
|
Membru incepator Group: Members Posts: 7 Joined: 29 November 04 ![]() |
Ceea ce ma deranjeaza pe mine este zgomotul destul de mare ce se aude in habitaclu si care vine dinspre motor, mai ales la relanti.
Mentionez ca de afara motorul se aude la fel ca si la alte Solenze, deci nu cred ca motorul de la masina mea face mai mult zgomot ca altele. Pe unde ar trebui sa o izolez ca sa scap de acest zgomot? Mersi! |
--------------------
Dacia
Solenza 1,4MPI
|
|
dragosdia |
![]()
Post
#64
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 3 December 04 From: Bucharest ![]() |
QUOTE(adi2004 @ 9 Dec 2004, 15:59) Ceea ce ma deranjeaza pe mine este zgomotul destul de mare ce se aude in habitaclu si care vine dinspre motor, mai ales la relanti. Mentionez ca de afara motorul se aude la fel ca si la alte Solenze, deci nu cred ca motorul de la masina mea face mai mult zgomot ca altele. Pe unde ar trebui sa o izolez ca sa scap de acest zgomot? Mersi! Cand gasiti un magazin de unde se poate cumpara balana spuneti-mi si mie pls! |
--------------------
Fluence
Privilege
2015
|
|
Zippy |
![]()
Post
#65
|
![]() Membru din 2003 Group: Members Posts: 917 Joined: 26 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu am decupat mocheta dupa forma scaunelor, am ocolit frumos consola cu schimbatorul de viteze si da foarte bine.Astfel n-am mai fost nevoit sa scot scaunele si alte cele.Cati decibeli in plus acopera..asta nu mai stiu..
|
--------------------
[ Ex SLZ 2003 |.|
VW JETTA
2014
- B 97 Z I P ] Viteza ucide! Centura de siguranta salveaza vieti!
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#66
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pentru a mai estompa din zgomotul motorului, in afara de blana se mai poate face urmatoarea treaba. In compartimentul stergatoarelor se pune pe tabla care separa acest compartiment de motor niste folie fono-izlanta mai groasa (am vazut in Praktiker si Bricostore asemenea material. Este destul de gros, cam un centimetru, destul de dens si are pe o fata folie de aluminiu. Rezista la temperaturi inalte). Folia se pune pe ambele parti ale tablei. Pe fata dispre mecansimul stargatoarelor este usor pentru cei fara A/C, ca turbina ocupa putin loc si se lucreaza usor. Pt cei cu A/C e mai greu, dar se poate. ei care au sirena alarmei fixata de aceasta tabla vor trebui s-o demonteze. Problema este pe fata dispre motor. Ca ideal ar fi sa se puna folie pe tota tabla aia. Dar asta inseamna decupat cu grija pe langa tevile de frana, furtunele de antigel, corpul servofranei plus tevle instalatii de A/C. Pe langa toata tarasenia asta se da si bordul jos (tot, nu numai partea de sus) si se pune acelasi tip de folie pe tabla aia. La baza este pus un burete, dar nu merge chiar pana sus.
E ceva de munca dar s-ar putea sa merite. Zic s-ar putea pentru ca nu am incercat inca. Prin primvara o sa fac toata tarasenia asta. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
klaus |
![]()
Post
#67
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
As dori sa mentionez ca acei bureti cu folie de al pe o parte nu sunt cu scop antifonic (au si o astfel de capacitate, dar mai mica) ci cu scop izolant termic.
Din pacate, acei bureti sunt cu celule cam pline si sunt cam rigizi, lucru ce nu realizeaza nici o f. buna absorbtie a sunetului, si nici nu le respinge. Nu zic ca nu au efect, dar mai bun afect au buretii mai moi, care au o caracteristica ce absorbtie a sunetului mai buna. PS: Am incercat eu cu burete din ala cu al pe o parte la tablierul motor (peretele dintre habitaclu si motor). Rezultatul nu a fost pe masura asteptarilor... |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#68
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ai dreptate Klaus. Tocmai de-aia ziceam sa pun trei straturi (cate unul pe fiecare parte a tablei aleia si inca unul pe interior, in spatele bordului). Hai ca la interior ar merge pus un burete ceva, dar in compartimentul ala al stergatoarelor nu merge ca se uda si se imbiba de apa. Trebuie ceva impermeabil. Oricum, mai ma plimb prin magazine si nu se poate sa nu gasesc ceva.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
klaus |
![]()
Post
#69
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Arunca un ochi si pe aici, poate te ajuta
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=11288 |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#70
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Merci mult Klaus.
Orcum, eu ma gandeam ca daca tot fac treaba sa inlocuiesc si flia din usi/plafn/podea cu ceva mai bun. Prin ceva mai bun eu inteleg buretele folosit la umplerea canapelelor. Are cam 2 cm grosime, dar presat nu masoara mai mult de 5-6 mm. Asta ar insemna ca se poate destinde si umple toate spatiile, fiind totusi suficient de subtire incat sa mai perminta montarea la loc a plafonului si a fetelor de usi. This post has been edited by bogdan_o: 29 Dec 2004, 02:36 |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
paulp |
![]()
Post
#71
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=5768&st=30
vezi si aici, ca sint puse imagini, poate te ajuta ![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#72
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Iti multumesc si tie Paul. Cu blana o voi lasa pe mai incolo. Ca de vreme ce nu se gaseste trebuie sa-mi fac eu singur una. Insa as vrea sa scot capota cu totul si sa o duc in casa. Asa lucrez mai bine si in eventualitatea in care o lipesc are timp si adezivul sa se intareasca ca lumea. Dar din pacate nu am garaj si trebuie sa vad la cine las masina fara capota. O folie oi pune eu in caz ca ploua sa nu intre apa la electronica. Dar in fata blocului ma trezesc ca ma lasa astia fara baterie/fise si mai stiu eu ce. Si nici de dormit cu bata in mana in masina nu prea sunt incantat.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#73
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Update: azi am cuparat niste vatelina din Obor (140.000/ml) si am de gand sa imbrac tot ce inseamna tubulatura/cabluri etc din bord. Grosimea vatelinei e de cam 5cm dar presata nu cred ca trece de 7-8 mm. Sper ca asta sa rezolve DEFINITIV tot ce inseamna troncanit prin bord. In rest e liniste in masina dar bordul mai are din cand in cand mici abateri, mai ales pe piatra cubica.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#74
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Gata. Mi-am captusit tot ce inseamna interior la bord cu vatelina. In plus, am luat niste soricei (cei mai lungi ep care i-am gasit) si am strans cablurile perechi si apoi le-am fixat cu soricei de traversa aia sau de partile de plastic ale bordului. In plus, ce v-as sfatui si pe voi sa faceti este sa imbracti tubulatura de aerisire cu vetalina si apoi sa o fixati prin unirea a doi soricei din aia de travesa bordului. Este nevoie sa faceti treaba asta numai pentru tuburile care duc la aeratoarele din extremitati. Alea din centru sunt foarte bine fixate si nu au nevoi. dar celelalte doua au un mic joc si pe piatra cubica troncane. Prima data am legat toate cablurile intre ele si apoi de traversa sau de bord. Pe urma am scos tabloul de bord si am invelit in vatelina teava care duce la aeratorul din stanga si apoi l-am prins te traversa centra prin unirea a doi soricei (ca unul e prea scurt). E suficient un singur punct de sustinere. Pentru teava ce duce la aeratorul din dreapta, dupa ce o inveliti in vatelina trebuie sa o fixati de traversa dar sunt necesare doua puncte da e mai lunga. Dupa treaba asta am umplut fiecare coltisor cu vatelina. Atentie mare la partea centrala a bordului, ca acolo sunt si cablurile de reglare a directiei aerului si temperaturii sa nu le smulgeti sau sa nu se incurce cablurile in vatelina. De asemenea, am mai pus vatelina si in spatele tabloului de bord, in spatele torpedoului,practic oriunde am vazut un spatiu cat de mic. Rezultatul e pe masura eforturilor. Nu ami troncane/scartaie nimic. Am facut proba pe un drum maiprost si chiar nu se mai aude nimic din bord. Sper sa tina.
PS. Mi-a fost putina frica cu vatelina ca in general bordul se mai incalzeste (de la cass, de la tubulatura, etc) si sa nu ia foc. Am incercat sa dau foc unei bucati de vatelina si nu arde. Se topeste dar nu arde. Deci puneti fara grija. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
laurh |
![]()
Post
#75
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bogdan_o @ 28 Dec 2004, 18:09) In compartimentul stergatoarelor se pune pe tabla care separa acest compartiment de motor niste folie fono-izlanta mai groasa (am vazut in Praktiker si Bricostore asemenea material. Este destul de gros, cam un centimetru, destul de dens si are pe o fata folie de aluminiu. Rezista la temperaturi inalte). Folia se pune pe ambele parti ale tablei. ..E ceva de munca dar s-ar putea sa merite. Zic s-ar putea pentru ca nu am incercat inca. Prin primvara o sa fac toata tarasenia asta. Bogdan, daca nu ai facut inca chestia asta cu izolarea dinspre compartimentul motor catre habitaclu as vrea si eu foarte mult sa fiu prezent cand o sa o faci, ca sa invat si eu "meserie". Eu nu mi-am izolat inca nimic pana acum, nici macar usi, dar sunt hotarat sa o fac vara asta ca nu se mai poate. Asadar, daca te hotarasti sa faci insonorizarea dinspre motor anunta-ma si pe mine pls. |
-------------------- |
|
florinc |
![]()
Post
#76
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 16 January 04 From: Bucuresti ![]() |
Si pe mine sa ma anunti Bogdanele.
![]() |
--------------------
Opel/Dacia
Vectra B/Solenza
- . Opel Vectra B
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#77
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
OK. S-a notat. Cand o sa ma apuc de treaba va dau de stire.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
laurh |
![]()
Post
#78
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Vad ca au Praktiker vata minerala bazaltica care am inteles ca e f buna pentru izolare fonica si termica. In plus este si rezistenta la temperatura.
Aici am gasit detalii : http://www.izolatii.ro/vata_minerala_bazaltica_1.html Ideea este ca se vinde la rola de 10 mp, ori eu nu cred ca e nevoie de mai mult de 5 mp pentru o masina. Asadar ... se baga cineva sa luam doi oameni o rola de 450.000 ? Atasez si poza din oferta lor (e facuta cu camera foto, scuze pt calitate). This post has been edited by laurh: 22 Apr 2005, 09:11 Attached thumbnail(s) IMG_0584.JPG ( Size: 216.1k ) Number of downloads: 733 |
-------------------- |
|
bassfreak |
![]()
Post
#79
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 897 Joined: 29 August 04 From: Bucuresti ![]() |
cred ca s-a mai spus pe forum, in autoturisme nu este recomandata folosirea de vata minerala, deoarece se desprind din ea particule f. mici datorita curentilor de aer ce se pot forma, si nu fac bine la sanatate...
|
--------------------
Dacia
Logan
2004 Ambiance Renault Clio Bicorp 2002 Authentique
|
|
laurh |
![]()
Post
#80
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
|
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#81
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Vata de sticla nu e recomandata ca iti face praf mainile si, daca se mai desprind si bucati din ea ai rupt-o in fericire. Ce trebuie vazut la vata minerala bazaltica e grosimea ei. Adica (,) cat de mult se poate presa ca sa incapa in usi. Eu estimez spatiul maxim la 1 cm. Mai mult de atat nu se mai pot pune panourile la loc si or sa stea departate de tabla.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
laurh |
![]()
Post
#82
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Ea vad ca are 50 mm. Sa nu se preseze pana la 10 mm ? Chiar asa putin e in usi ? Doar 1 cm spatiu ? Mie mi s-a parut un hau acolo
![]() This post has been edited by laurh: 22 Apr 2005, 09:16 |
-------------------- |
|
lar |
![]()
Post
#83
|
![]() Agent Smith Group: Members Posts: 456 Joined: 27 September 04 From: Bucuresti ![]() |
Baieti, in nici un caz nu incercati cu asa ceva. Ati lucrat vreodata cu vata minerala bazaltica? Este similara cu vata de sticla, si din asta se desprind particule, e iritanta, deci periculoasa pentru utilizare in masina, zic eu.Vata asta este fabricata pentru a fi utilizata in lucrarile de izolatii (termice in special) din constructii, nu pentru auto. Mai bine mai strangeti bani si luati un material special ceva, pentru ca s-ar putea sa va para rau si dupa munca si dupa bani. Ganditi-va bine.
|
--------------------
Seat
Leon
1P 2009 Sport Pack
- B xx xxx Curiozitatea omoara pisica !
|
|
laurh |
![]()
Post
#84
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Ma pui pe ganduri
![]() |
-------------------- |
|
dragosdia |
![]()
Post
#85
|
Membru Group: Members Posts: 114 Joined: 3 December 04 From: Bucharest ![]() |
|
--------------------
Fluence
Privilege
2015
|
|
laurh |
![]()
Post
#86
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu sincer nu cred ca sunt atat de toxice, dar oricum, cred ca trec iar la PEE
|
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#87
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Laur nu e chiar asa hau in usi. Depinde unde vrei sa o pui. Daca vrei in usa (unde e si macaraua geamului) atunci da, e hau. Daca vrei intre panoul de plastic si fata interioara a usii atunci nu te poti juca decat in limita a maxim 1 cm. Insa trebuie tinut cont de faptul ca in usa (unde e macaraua) intra apa. Acolo eu vreau sa pun antifon plasticfiat.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
laurh |
![]()
Post
#88
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 408 Joined: 8 December 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bogdan_o @ 25 Apr 2005, 11:13) Laur nu e chiar asa hau in usi. Depinde unde vrei sa o pui. Daca vrei in usa (unde e si macaraua geamului) atunci da, e hau. Daca vrei intre panoul de plastic si fata interioara a usii atunci nu te poti juca decat in limita a maxim 1 cm. Insa trebuie tinut cont de faptul ca in usa (unde e macaraua) intra apa. Acolo eu vreau sa pun antifon plasticfiat. Da, acolo vroiam sa pun ... pe fata interioara a panoului de usa. Dar oricum, cred ca tot PEE pun pana la urma. Cu ce pot lipi PEE pe fata interioara a panoului de la usa ?Merge cu perlandez ? Aa, si inca o intrebare. Nu prea am inteles eu problema cu manerele de la usi. Am inteles ca ceva e de unica folosinta acolo dar nu am priceput ce. In vitan nu stia lumea, sau nu am stiut eu sa explic, vroiau sa imi dea toti manere de usi care e 150 de mii bucata. La pretul asta renunt la tavan. Poti sa imi explici ce imi trebuie exact ca sa pot da plafonul jos si mai ales ca sa il pot pune la loc fara porbleme ? |
-------------------- |
|
bogdan_o |
![]()
Post
#89
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pai pentru panourile de usi nu trebuie sa lipesti cu nimic pee-ul. Sta folia singura. Eu nu am lipit-o.
Cu manerele de la macaralele geamurilor e distractie mare, ca ies foarte oarte greu. Dar le poti scoate intregi. Daca te referi la manerele alea de care te tii (manere de viraj parca le zice) alea da, sunt cam de uncica folosinta din cauza sistemului mai bizar de fixare. Adica odata scoase cu mare greutate le mai poti pune la loc si eu sincer nu am reusit niciodata sa pun mai mult de 2 din 3. Asta inseamna o paguba de 150k. In rest, nu iti trebuie nimic, ca nu se mai strica nimic. Nu ar fi insa rau sa mai cumperi niste clipsuri din alea cu care se prin panourile de la usi, ca asa ceva se foloseste si pentru prinderea plasticelor alora de pe montanti. Si daca tot le dai jos sa pui unele mai bune ca sa nu mai zdrangane. |
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
costi |
![]()
Post
#90
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
laurh poti sa lasi PEE-ul asa cum spunea Bogdan sau o poti lipi cu Power Tape (o gasesti prin toate supermarket-urile)
Oricum "prenadez"-ul o topeste. |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 13:46 |