cutie 4 vs cutie 5, avantaje/dezavantaje
![]() ![]() ![]() |
cutie 4 vs cutie 5, avantaje/dezavantaje
ViperRS |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|||
driverx |
![]()
Post
#32
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
...iar va merg prost kilometrajele.....
|
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
ViperRS |
![]()
Post
#33
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 712 Joined: 20 September 04 From: Cluj Napoca ![]() |
fa te rog un calcul ca sa verifici ce zici si zi-mi pls la ce turatie trebuie sa ai in a 2 90km/h. Cutie 5 trepte cu treapta 5 0.76
|
--------------------
Dacia
1310
- cj Renault Laguna 1.9 dci 120 cp Expression 2004
|
|
gattoman |
![]()
Post
#34
|
Membru autentic Group: Members Posts: 511 Joined: 24 December 04 From: --- ![]() |
tre sa ai aprox 7500 ture, ceea ce la berlina e.....
![]() |
--------------------
Tractor
U650 16v
z
- K-MR-589
|
|
argon |
![]()
Post
#35
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Toate motoarele noi pe injectie au limitare la ~6000 rpm, si ganditi-va ca sunt mult mai moderne decat motorul Daciei din 1960.
Dacia nu are limitare, datorita carburatorului, adica teoretic(si de cele mai multe ori si practic) se poate tura pana la distrugere. Limitarea aia la 6000 o fi degeaba la motoarele noi? ![]() Nu mai fiti unii incostienti, ca nu demostrati nimic daca turati motorul aiurea ! Si nici gagicile nu le impresionati, tre sa fie proste rau sa pice in bot dupa o dacie turata la 7000 rpm care sta sa isi de'a duhul. This post has been edited by argon: 1 Jun 2006, 23:42 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#36
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Hai ca pe asta cu Dacia berlina (oricare) atingand 90 km/h in viteza a II-a chiar vreau sa o vad.
E de domeniul SF ![]() Cu 1300-le personal cred ca am atins maxim 65-70 km/h in viteza a doua si crede-ti-ma ca nu ma sperii daca aud motorul turat, numai ca se simtea clar ca motorul se plafona si nu mai avea putere. Am mers in schimb cu un Volvo cu 106 cai care prindea lejer in a II-a 90 km/h. As fi incercat si mai mult, dar deja se apropia de turatia de putere maxima si imi era frica sa nu intre limitarea in functiune. Cine face testul sa nu uite sa ne spuna si la cate accelerari de genul acesta rezista motorul (unica folosinta?, il turezi pana la 7000, crapa, si apoi esti multumit ca a prins XX km/h). |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#37
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(Bujor Stefan @ 2 Jun 2006, 10:52) Cine face testul sa nu uite sa ne spuna si la cate accelerari de genul acesta rezista motorul (unica folosinta?, il turezi pana la 7000, crapa, si apoi esti multumit ca a prins XX km/h). Esti sigur ca, crapa motor daca il accelerezi o singura data la 7000 rpm ![]() Poti ajunge pana la 7000 rpm cu el in gol fara probleme, dar in sarcina nu stiu sigur... poate cu 1... dar cu a 2 nu prea cred. ViperRS astept filmul sau poze ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#38
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(EUROPE_ @ 2 Jun 2006, 11:12) Esti sigur ca, crapa motor daca il accelerezi o singura data la 7000 rpm ![]() Poti ajunge pana la 7000 rpm cu el in gol fara probleme, dar in sarcina nu stiu sigur... poate cu 1... dar cu a 2 nu prea cred. Noi vorbim aici de accelerat in viteza a doua pentru a prinde 90 km/h (12,1 km/h la 1000 rot/min in viteza a doua, rezulta pentru 90 km/h o turatie de 7438 rot/min). La turatia aia, in forta maxima, eu cred ca motorul va crapa in maxim 10 accelerari de genul acesta (cu indulgenta). |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
cosmin_2300 |
![]()
Post
#39
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
cum e cu filmuletu ala ?
![]() ![]() ![]() |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#40
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(Bujor Stefan @ 2 Jun 2006, 11:24) La turatia aia, in forta maxima, eu cred ca motorul va crapa in maxim 10 accelerari de genul acesta (cu indulgenta). Poate... ![]() ![]() ![]() This post has been edited by EUROPE_: 2 Jun 2006, 11:30 |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
StefanT |
![]()
Post
#41
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Bujor Stefan @ 2 Jun 2006, 13:24) La turatia aia, in forta maxima, eu cred ca motorul va crapa in maxim 10 accelerari de genul acesta (cu indulgenta). Hm...de cand am luat carnetul, miercurea trecuta... peste 1000 km facuti, cu schimbari numai peste 4000 rpm, insa fff multe cu 7000...si nu a crapat nimic. M-am uitat si la ulei si la toate, nu au nici pe dracu... si da, ajungi si intr-a II-a la 7000.... cine nu crede sa incerce, dar voua de fapt va e frica de gatul ala de benzina consumat in plus nu? Cei care sustin sus si tare ca nu se poate 7000, de obicei schimba pe la 2200 rpm, 3500 deja li se pare o turatie astronomica. incercati, vedeti ce poate si apoi spuneti-va punctul de vedere. nu zic ca trage pana la 7000, e clar ca dupa 5500 se plafoneaza clar, insa ajunge la 7000!! |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
Smeagol |
![]()
Post
#42
|
![]() Membru ... Group: Members Posts: 238 Joined: 18 November 05 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(argon @ 2 Jun 2006, 00:40) Limitarea de turatie se face folosind informatia de la senzorul de turatie. Asta se cupleaza cu inca un senzor de pe axa cu came - senzor de pozitie - si atfel poti face controlul automat al avansului si/sau controlul injectiei. Pana la urma poti avea avans electronic pe o masina cu aprindere electronica si cu carburator plus limitare de turatie. This post has been edited by Smeagol: 2 Jun 2006, 11:33 |
--------------------
Dacia
Logan Ambition
2006, 1.6 MPI
- TM 10 ??? "Ai grija ce-ti doresti. S-ar putea sa capeti."
|
|
argon |
![]()
Post
#43
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
bre steffyx, macar ai turometru de sti ca ai 7000 rpm?
Nu schimb la 2200 cum zici tu, schimb de obicei la 2500, si rar de tot trec de 3500 rpm, in depasiri la limita abia ajung la 4500, mai mult niciodata. Motorul preconizez ca ma va duce pana la minim 170 000 km, neumblat in el, deja am 125 000. Al tau o sa fie varza la 30 000 daca continui sa-ti bati joc de masina in halu asta. SUbscriu AMC-ului: ![]() This post has been edited by argon: 2 Jun 2006, 12:11 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Muttley |
![]()
Post
#44
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Steffyx, in cateva saptamani, maxim luni, motorul tau va ceda.
Eu pun ce faci tu pe seama teribilismului specific permisului cu cerneala abia uscata pe el. Iti va veni mintea la cap la primul piston sau cuzinet topit, la prima calare a motorului sau, mai rau, asa cum am patit eu, la primul BUF. Nu e nimic tragic, asta e cursul normal al lucrurilor. ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
argon |
![]()
Post
#45
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu e cursul normal, eu nu am facut asa niciodata, tot timpul am menajat masinile, si siguranta personala, asta e, unii e mai terbilisti decat altii, si vor plati odata si odata, one way, or the other
![]() This post has been edited by argon: 2 Jun 2006, 12:24 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
StefanT |
![]()
Post
#46
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Muttley @ 2 Jun 2006, 15:20) Eu pun ce faci tu pe seama teribilismului specific permisului cu cerneala abia uscata pe el. Iti va veni mintea la cap la primul piston sau cuzinet topit, la prima calare a motorului sau, mai rau, asa cum am patit eu, la primul BUF. Nu e nimic tragic, asta e cursul normal al lucrurilor. ![]() Muttley, de acord cu tine. O sa imi treaca ![]() Argonel tata nu ma referisem la tine... te simtisi? Bang... Si da, am turometru... Siemens.. mai tare decat batul ala care ridica pe care il ai tu din fabrica ![]() EDIT: (bre) Argon , chiar dupa ce ti-am explicat cum sta treaba cu i-ii aia, tot nu reusesti sa scrii corect, nu? Asta e, tot o sa te corectezi tu candva, one way, or the other ... This post has been edited by Steffyx: 2 Jun 2006, 12:33 |
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
argon |
![]()
Post
#47
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Moama, ce turometru bengos, vezi ca e contrafacut
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Bujor Stefan |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 717 Joined: 17 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Cumva Dacia Pitesti a colaborat si cu Honda pentru fabricarea motoarelor?
Al meu stiu sigur ca e dupa un Renault 12, poate altii au pe masini motoare Honda. ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2006 Ambition 1,6
- B
|
|
vyper |
![]()
Post
#49
|
![]() speed_man Group: Members Posts: 257 Joined: 14 October 05 ![]() |
cum pot sa vad si io daca am pe o dacie din 86 am cutie de fuga sau de tras ca nu am turometru? si inca ceva...vreau sa va dau un exemplu: am mers cu un coleg la volan , avea kilometraj electronic, la un opel kadett gsi, 150 cp, turbo si in treapta a 2 a luat 104 km/h........... asa ca lasati=va de textele astea cu 90-100 in treapta a 2! Dacia tot dacie ramane......este buna doar pentru deplasari pana in 100km/h (ma refer la cele de dinainte de 1990:)))
![]() ![]() |
--------------------
dacia
1310 TX
1986 berlina
- DJ-05-SGR nu da inapoi atunci cand ai dreptate...da nici n-o arde aiurea frate...
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#50
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
QUOTE(vyper @ 5 Jun 2006, 22:08) la un opel kadett gsi, 150 cp, turbo si in treapta a 2 a luat 104 km/h........... asa ca lasati=va de textele astea cu 90-100 in treapta a 2! Dacia tot dacie ramane......este buna doar pentru deplasari pana in 100km/h (ma refer la cele de dinainte de 1990:))) ![]() ![]() Esti sigur? Ti se pare IMPOSIBIL ca Dacia 1300 sa ia 90 ( sau aproape ) cu treapta a 2 ??? |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
StefanT |
![]()
Post
#51
|
![]() STF - Special Tactical Force Group: Members Posts: 3.413 Joined: 19 April 04 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Suzuki
GSX-1300-R
2008
- B'100'HAY Fan Reno 53379
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#52
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
cutia in 4 e mult mai fiabila(chiar fie ea si romaneasca), cutia in 5 asigura confort si economie.
depinde de cutie, dar multe dacii prind in apropiere de 90km/h in treapta a 2-a. eu unul am testat asta de vreo 3 ori pana acum. daca faci asta zilnic, motorul nu cred ca tine 10.000km! |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#53
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
|
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
argon |
![]()
Post
#54
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Cum poti spune ca o cutie in 4 romaneasca e mai fiabila ca una in 5 romaneasca?
E totuna, numai ca una are o treapta in plus, fiabilitatea e fix la fel, chiar cele cu 5 sunt mai fiabile deoarece sunt produse mai recent, si nu apar factori cum ar fi imbatranirea materialului, etc. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
marius-gabriel |
![]()
Post
#55
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.006 Joined: 14 November 03 From: CALARASI ![]() |
argon chiar iti pot spune ca o cutie in 4 de 1300 e mai fiabila decat una in 4 de 1310.
ce e greu de crezut?e vorba de material, de lucratura, de tot! cutia mea are 26 de ani si a fost forjata.inca merge bine. as fi absurd sa nu-mi doresc una in 5, dar fiabilitatea celei cu 4 imi pare rau s-o spun..n-o are! |
--------------------
HONDA CIVIC EX
HONDA ACCORD
- MARIUS
|
|
Shosetu |
![]()
Post
#56
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 24 March 06 From: Bucuresti ![]() |
Am facut un calcul comparativ intre c.v.4 si c.v.5
Se stie ca o diferenta de turatii intre treapta4 si treapta5(lunga/de viteza / 0.76) la aceiasi viteza este de aprox 650rpm O viteza de 100km/h treapta in 5 ~2600rpm iar treapta 4 ~3300rpm 2600+30%=3300 mentinand proportia treapta4 are un consum cu 30% mai mare fata de treapta 5 daca se merge constant cu 100km/h si daca socotim ca 2600rpm are consum de 6.5L% ar rezulta ca treapta4 are un consum cu 2L in plus daca merge cu aceiasi viteza (100km/h) 2L%=6.8ron%=680RoN/10.000km (facuti in afara orasului) Cam asta ar fi economia ;) |
--------------------
Harb
Berlina
86
- ADA
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#57
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Shosetu @ 6 Jun 2006, 03:28) [...] 1. Raportul turatiilor este i5/i4, nicidecum 650 rpm. Acea diferenta de 650 rpm se intimpla la o singura turatie-asta ca fapt divers. 2. Turatia de consum minim este pe undeva pe la turatia de moment maxim, in practica am vazut ca e mai jos putin. Diferenta de consum nu e insa liniara, curba consumului fiind parabolica cu punct de minim. La Dacia viteza economica este data 90 km/h-asta prin Mondiru. Ei, in treapta a 4-a asta ar fi pe la 3000 rpm. Corespondent, in treapta a 5-a ar fi in jurul a 120 km/h, ceea ce Mondiru nu corecteaza. Am spus, in practica asta se intimpla insa pe la 100-110 km/h, asta din mai multe motive. 3. Economia de care vorbesti se refera NUMAI la carburant; ea nu tine cont de uzura amplificata a motorului, cutiei, schimb de ulei necesar mai des, etc. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
dacis |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 380 Joined: 24 March 04 From: dealurile oable ale Mioritei ![]() |
QUOTE(Shosetu @ 6 Jun 2006, 05:28) Am facut un calcul comparativ intre c.v.4 si c.v.5.............................. O viteza de 100km/h treapta in 5 ~2600rpm iar treapta 4 ~3300rpm 2600+30%=3300 mentinand proportia treapta a 4-a are un consum cu 30% mai mare fata de treapta 5 daca se merge constant cu 100km/h si daca socotim ca 2600rpm are consum de 6.5L% ar rezulta ca treapta4 are un consum cu 2L in plus daca merge cu aceiasi viteza (100km/h) 2L%=6.8ron%=680RoN/10.000km (facuti in afara orasului) Cam asta ar fi economia ![]() N-ar fi rau sa fie asa, dar nu-i. E cam SF calculul de mai sus ori poate nitel cam rudimentar... Inclusiv in raport cu teoria fizico-matematica... Crede-ma ca fortele de frecare (cu calea de rulare, cu aerul -- ca nu ne deplasam in vid !) determina ca acea celebra "gas pedal" sa fie apasata aproape la fel de mult ca sa obtii in viteza a 5-a 2600 de ture ca atunci cand obtii 3300 de ture in viteza a 4-a. Daca ar fi adevarat ce sustii tu, atunci ar insemna ca o Dacia cu patru viteze care scoate la drum lung (atentie, mixt, urban-extraurban !) 7l/100km (si unele scot chiar mai putin !) daca ar avea cutie cu 5 viteze ar consuma 4,9l/100km, ceea ce este SF. Ca sa te convingi de justetea a ceea ce spun eu fa o proba. Anume fa urmatoarele operatii: 1. strange la maxim surubul de relanti; vei obtine sa zicem 2500 rot/min; 2. pleaca de pe loc (vit.1) si apoi las-o la relantiul astfel reglat; vei fi surprins sa constati ca nu vei mai avea aceeasi turatie; 3. schimba in viteze superioare; vei fi surprins sa constati ca pe masura ce schimbi in trepte de viteza superioare turatia respectiva "de relanti" va tot scadea... CONCLUZIA: Pana la un punct trebuie apasata pedala de acceleratie ca sa obtii 2600 de ture in viteza a treia, ceva mai mult ca sa obtii aceeasi turatie in viteza a 4-a si sigur mai mult in viteza a 5-a. Asa ca economia nu-i chiar atat de mare... Chiar daca cu siguranta este vorba de o economie, aceasta este probabil de cel mult 1l/100km, dar cel mai adesea (nu putem merge mereu cu viteza a 5-a !) chiar mai putin... PS Eu am pe masina o cutie cu 5 viteze -- e drept, nu de fuga, ca am la o anumita viteza de deplasare in treapta a 5-a cu 200 de ture mai putin decat la aceeasi viteza in treapta a 4-a. Consumul standard in regim mixt nu depaseste 6,5l / 100km iar uneori e si mai putin. Astfel, de pilda, am facut asta-vara un calcul si am obtinut urmatoarele rezultate: cu 76 l benzina am parcurs traseul Piatra Neamt - Bucuresti - mare (2 Mai) - inapoi la Piatra Neamt, plus drumuri 2 Mai - Constanta (tur-retur =120km) si alte cateva drumuri intre diverse statiuni (care cumulate au facut si ele macar 100 km) -- asadar un total de aprox 1250-1300 km. Media care rezulta de aici este de 5,8-6l / 100km. Cu o masina cu cutie lunga / "de viteza"de regula se consuma, paradoxal, ceva mai mult. O exemplificare care poate sa fie considerata si un fel de explicatie ar fi urmatoarea: eu fac un drum Iasi - Piatra Neamt (de la punctul de plecare la cel de destinatie aprox. 140km) mergand cu viteze in preajma celei legale (in localitati 60km/h, in afara 90-110) mergand cel mult 10 km in alta treapta decat a 5-a, ceea ce cu o masina cu cutie de viteze de fuga nu am reusit... |
--------------------
DACIA
Logan KissFM 1,4
2008 dacis
|
|
Shosetu |
![]()
Post
#59
|
Membru Group: Members Posts: 139 Joined: 24 March 06 From: Bucuresti ![]() |
diaconuliviu eu stiam ca daca se conduce in stil sportiv e necesar sa faci investitii in intretinere mai mari decat daca mergi in stil pensionar. Eu asa stiu si asa mi-se pare logic.
dacis vroiam sa scot in evidenta cu acel calcul matematic/logic ca in cel mai bun caz reusesti sa recuperezi cutia de viteza ( parca pretul uneia e cam 5-6mil ) in ~10.000km parcursi in afara orasului. Tu ai ajuns la concluzia ca recuperearea acestei sume se face in mult mai multi km probabil 25-30mii extraurban cu alte cuvinte practic nu se merita sa iti schimbi cutie de 4 cu una in 5 daca nu prea ai banii de benzina. De la 4.9L la 7L este o diferenta de 43% iar eu am specificat ~30% , te rog nu mai imi ataca teoria pe socoteala ta. |
--------------------
Harb
Berlina
86
- ADA
|
|
Muttley |
![]()
Post
#60
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(dacis @ 6 Jun 2006, 09:58) Cu o masina cu cutie lunga / "de viteza"de regula se consuma, paradoxal, ceva mai mult. O exemplificare care poate sa fie considerata si un fel de explicatie ar fi urmatoarea: eu fac un drum Iasi - Piatra Neamt (de la punctul de plecare la cel de destinatie aprox. 140km) mergand cu viteze in preajma celei legale (in localitati 60km/h, in afara 90-110) mergand cel mult 10 km in alta treapta decat a 5-a, ceea ce cu o masina cu cutie de viteze de fuga nu am reusit... Acelasi traseu il fac si eu, si trebuie sa recunosc, ai dreptate... Am avut cutia ca a ta si puteam sa atac aproape toate acele rampe de pe traseu in tr 5. Dupa ce am lungit-o p-a 5-a, treaba asta nu se mai intampla. Sunt nevoit sa urc cu a 4-a. Cam acelasi lucru e valabil si in cazul cursei pedalei de acceleratie... De ex, la 100 la ora, vechiul raport si 3000 de ture, pedala era f putin apasata. Acum, cu 2600 de ture, in mod evident trebuie sa ma dau in ea mai tare. Oricum, treaba e discutabila, si-n lipsa unor teste de consum (pe care din pacate nu m-am obosit niciodata sa le fac) un verdict nu se prea poate da. In schimb, exista alte avantaje de necontestat la "cutiile de fuga": turatia mai redusa si nivelul sonor mai de bun simt. Shosetu, din pacate teoria ta nu sta-n picioare din cauza ca, asa cum a spus-o si diaconuliviu, la o variatie liniara a vitezei corespunde o variatie de tip parabolic a consumului. Deci diferentele procentuale de turatie nu se regasesc si la consum. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st July 2025 - 04:42 |