roti incinse, Se incalzesc rotile din fata
![]() ![]() ![]() |
roti incinse, Se incalzesc rotile din fata
imin |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 18 May 06 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Nova GTi
2000
- B35JIW
|
|||
argon |
![]()
Post
#2
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Au ruginit "nustiu ce chestii" de la sistemul de franare, si trebuie curatate/schimbate.
Este vorba despre cilindrii receptori(pistonase) din etrier. Ai nevoie de lichid de frana, un prieten, o presa de etrier, un set de garnituri de etrier, si daca e cazul 2 pistonase noi. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#3
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.359 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ia pune-o pe elevator si porneste si motorul, vezi daca atunci se infraneaza rotile. Ca daca da, e de vina membrana servofranei care e perforata. S-ar putea sa se fi dus naibii si unsoarea rulementilor rotilor fata, de la atata caldura.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
argon |
![]()
Post
#4
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Daca e dusa mabrana, nu mai sta motorul la relanti cand pui frana, si nu s-a plans initiatorul de asa ceva.
This post has been edited by argon: 6 Jun 2006, 17:30 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
Dreamer |
![]()
Post
#5
|
![]() Un visator hoinar ... Group: Members Posts: 1.750 Joined: 23 September 05 From: Brasov ![]() |
E ceea ce a spus argon, rezolva repede inainte sa se toceasca placutele de frana de tot.
|
--------------------
Ex Renault
Megane 1, 2 si 4
2002 diesel, 2004 si 2017 benzina Libertatea ta se termina acolo unde incep drepturile altora!
|
|
Dyda |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Daca se incing ambele roti defectul este la pompa
-piston atacat ( garda insuficienta) -garnitura gomflata si nu permite retragerea completa a pistonului. Dar este dubios ptr ca asa din senin incep sa se incinga rotile, cred ca a umblat careva pe la sistem ! |
-------------------- Kox
|
|
biz |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 8 June 06 ![]() |
QUOTE(Dyda @ 7 Jun 2006, 07:31) Daca se incing ambele roti defectul este la pompa -piston atacat ( garda insuficienta) -garnitura gomflata si nu permite retragerea completa a pistonului. Dar este dubios ptr ca asa din senin incep sa se incinga rotile, cred ca a umblat careva pe la sistem ! am avut si eu problema similara, strangeau franele pe rotile din fata, usor, nu blocau de tot, dar suficient cat sa se incinga rotile, dar nu chiar atat cat sa iasa si fum. solutii in ordinea aplicata: - schimbat set pistonase + garnituri pompa de frana - degeaba - schimbat garnituri etrier + curatat pistoane - degeaba - spalat instalatia de franare cu alcool tehnic (de 4 ori) + schimbat lichidul de frana de fiecare data - pus DOT4 - degeaba - schimbat placutele de frana - pus noi (de 2 ori) - degeaba - schimbat pompa de frana cu totul - pus una noua - degeaba - schimbat etrieri cu totul - pus noi - degeaba - schimbat repartitor frana - cel vechi era blocat pe deschis - numai ca sa fiu eu impacat ca le-am schimbat pe toate din instalatia veche de frana nu au ramas decat conductele, care dupa curatarea cu alcool mi-a fost clar ca sunt ok. si cu toate astea, tot aveam probleme. in final am zis ca imi bag picioarele ca nu mai am nervi de frane de dacie. cand o sa crape ceva o sa mai schimb si mi-am fixat in minte termenul in care voi vinde dacia si voi cumpara o masina. si ca sa vezi ca de atunci problemele au inceput sa dispara treptat, pe masura ce se uzau placutele. acuma am ajuns la faza in care placutele s-au uzat, mai au un pic de ferodou ramas si nu mai strang. in concluzie habar nu am cu ce am avut eu probleme, dar mi-e frica sa schimb placutele de frana cu altele noi, poate o iau de la capat. ![]() This post has been edited by biz: 8 Jun 2006, 12:05 |
--------------------
Dacia
1310 CLi
2000
- MM cogito ergo sum
|
|
argon |
![]()
Post
#8
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Hai ca-ti vand eu placute uzate pe jumate , la jumate de pret
![]() |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(biz @ 8 Jun 2006, 13:01) [...] - schimbat etrieri cu totul - pus noi - degeaba [...] Adica ai schimbat etrierii cu pistonase asamblate? Sau doar etrierii si ai pus pistonasele vechi? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
biz |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 8 June 06 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Jun 2006, 14:12) am pus etrieri completi, cu tot cu pistonase noi, gata asamblati. de aia am zis ca din vechea instalatie au ramas doar conductele. This post has been edited by biz: 8 Jun 2006, 15:11 |
--------------------
Dacia
1310 CLi
2000
- MM cogito ergo sum
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Franale incing si de la discuri stricate, adica tocite mai mult la margine sau cu santuri.
|
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
biz |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 8 June 06 ![]() |
QUOTE(Zaheiu @ 8 Jun 2006, 21:17) ale mele nu sunt uzate. masina e din 2000 si nu a mers pe camp... bine nici pe drum nu e mare diferenta. dar oricum, placutele le-am schimbat la timp, iar discurile nu au urme de uzura. iar prin stilul meu de condus ma straduiesc sa menajez masina, pentru ca stiu ca inevitabil daca o chinui se va strica si tot eu ajung sa ma chinui. |
--------------------
Dacia
1310 CLi
2000
- MM cogito ergo sum
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#13
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Din tot ce spui aici nu amintesti de verificarea "garzii". Daca pompa e putin atacata e posibil ce spui. Sau daca ai ales placute cu grosime mai mare sau cu acele excrescente de capat mai late, care blocheaza in canalele etrierului.
Asta ca sa nu ma gindesc la conducte. Ai testat sa nu fie partial infundate? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
biz |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 41 Joined: 8 June 06 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 9 Jun 2006, 06:36) Din tot ce spui aici nu amintesti de verificarea "garzii". Daca pompa e putin atacata e posibil ce spui. Sau daca ai ales placute cu grosime mai mare sau cu acele excrescente de capat mai late, care blocheaza in canalele etrierului. Asta ca sa nu ma gindesc la conducte. Ai testat sa nu fie partial infundate? inainte de solutia extrema cu schimbarea pompei (la care nu am stiut de regimul de avarie - multumesc inca o data liviu), conductele nu erau de loc infundate. le-am curatat de 4 ori cu alcool tehnic si cand se calca frana alcoolul venea cu presiune. la placute, inainte sa le schimb ultima data aveam tot placute noi pe care le-am polizat pe margini pentru ca mi se parea ca nu culiseaza suficient de usor. dupa aia antrenate cu mana se miscau usor. problema a fost ca am plecat la buc si dupa 20 de km mi s-au blocat din nou franele de a iesit fum din ele. de aia le-am schimbat ulterior din nou cand am schimbat si pompa. si in 600 de km cat ramasesera pana la buc (aveam a doua zi o intalnire importanta la care nu puteam lipsi) am calcat frana o singura data, in rest numai cu frana de motor/frana de mana. ce drum stresant....uitasem. am fost asa de suparat pe franele alea ca ma gandeam sa-mi cumpar un kit Bosch. la un moment dat cica se vindea asa ceva, n-am gasit. in final am ignorat problema care a devenit din ce in ce mai mica, intre timp am probleme cu catalizatorul pe care nu vreau sa-l sacrific pe altarul (ne)stiintei (daca aveti idei / a incercat cineva cum se poate reconditiona - este un alt topic cu subiectul catalizator multumesc). This post has been edited by biz: 9 Jun 2006, 11:17 |
--------------------
Dacia
1310 CLi
2000
- MM cogito ergo sum
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#15
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
vezi ca nu e neaparat din pompa .verifica arcurile lamelare din etrier !
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Zaheiu |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 371 Joined: 3 November 05 ![]() |
Cum se verifica/regleaza garda pistonului pompei?
Offtopic. Chestia cu "s-a mai discutat.." Ai dreptate, dar unele topicuri sunt vechi, stufoase si mai mult te zapacesc. Plus ca se mai si plictiseste lumea, pana la urma e un forum de discutii. This post has been edited by Zaheiu: 9 Jun 2006, 11:46 |
--------------------
Dacia
Nova chioara
- vl02jcr
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Zaheiu @ 9 Jun 2006, 12:43) Cum se verifica/regleaza garda pistonului pompei? [...] Are servo? Ai doua locuri de reglat: 1. Furca care se fixeaza pe pedala. Acolo parca 125 mm intre servo si centrul gaurii de bolt. 2. Tija servo care actioneaza pistonasele pompei. Acel "timburus" sa fie la 9 mm de partea frontala a servo. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Dyda |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 9 Jun 2006, 11:59) Are servo? Ai doua locuri de reglat: 1. Furca care se fixeaza pe pedala. Acolo parca 125 mm intre servo si centrul gaurii de bolt. 2. Tija servo care actioneaza pistonasele pompei. Acel "timburus" sa fie la 9 mm de partea frontala a servo. Pai coane te stiam baiat bine informat, cota intre centrul gaura furca si servo este de 131 mm nu de 125 mm. |
-------------------- Kox
|
|
clauditza |
![]()
Post
#19
|
![]() Soferitza... mica si rea Group: Members Posts: 73 Joined: 21 April 06 From: Bucuresti ![]() |
Daca ai pompa dubla schimba garniturile(sau pistonasul cu totul) de la rotile din fata. Nu au cum sa fie de vina rulmentii,daca amandoua rotile se incing de-odata!
![]() |
--------------------
FORD
Escort
-
- Suma inteligentei pe planeta este constanta, insa populatia se afla intr-o continua crestere
|
|
gti98 |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
QUOTE(biz @ 9 Jun 2006, 02:09) am pus etrieri completi, cu tot cu pistonase noi, gata asamblati. de aia am zis ca din vechea instalatie au ramas doar conductele. Eu am patit o chestie similara cand am schimbat pompa simplu circuit (la berlina din 1980) cu pompa dublu circuit: trebuia reglata pozitia tijei de actionare a pompei de frana, cu pompa noua era "atacata", nu reveneau pistonasele "la zero" si nu se descarca presiunea din circuit; rezultat, franele pe fata nu se mai slabeau complet dupa actionare si se incingeau... Asta-i cu Dacia, tre' sa te faci mecanic nene, altfel cu "specialistii" de la servisurile astea cheltuiesti ca Onassis... Nu fiti tristi, Dacia merge inainte! Oricum, BAFTA!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(Dyda @ 9 Jun 2006, 13:59) Pai coane te stiam baiat bine informat, cota intre centrul gaura furca si servo este de 131 mm nu de 125 mm. Ai mare dreptate; am ramas "cuplat" pe acel 125 (pe care oricum l-am scris cu "parca") si stii de ce, am mai vorbit cindva de asta: la mine intre furca servo si gaura furcii mai mult de 125 nu pot stabili, se defileteaza furca de tot. Si asa am cumparat servo, in februarie-martie 2000. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
imin |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 2 Joined: 18 May 06 ![]() |
Salut,
De cand am scris prima data problema mea cu rotile incinse am mai facut urmatoarele: -am curatat pistonasele si le-am schimbat garniturile -am schimbat placutele de frana. Problema persista. Am vazut ca intre timp a mai scris cineva de furca ce se fixeaza pe pedala si tija servo care actioneaza pistonasele pompei si mai dadea niste distante 125 mm la prima respectiv 9 mm la a doua. Va rog sa-mi spuneti la ce tip de dacie sunt aceste distante si daca se poate sa fiti mai expliciti. Nu stiu daca ajuta cu ceva, dar am ridicat-o pe cric si am invartit de oata si nu pare blocata. Va Multumesc |
--------------------
Dacia
Nova GTi
2000
- B35JIW
|
|
sobolan |
![]() ![]()
Post
#23
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(imin @ 6 Jun 2006, 15:30) Salut, Am o Dacia Nova GTi si de ceva vreme se incalzesc rotile din fata si mi se pare ca trage mai greu. Ciudat e ca ridicand-o pe cric nu mi se par infranate. Un mecanic mi-a zis pompa de frana iar altul ca au ruginit nu stiu ce chestii la sistemul de franare si ca ar trebui curatate. Va rog sa-mi dati un sfat. o posibila problema este ca pompa de frana ramane in presiune...ai umblat acolo...de regula se intampla cand dai pompa jos si un nenea mecanic mai desface putin surubu din capatul tijei ce actioneaza primul pistonas din pompa.... |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
Neamtzu_20 |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 4 July 06 ![]() |
Salut, am si eu o Dacie berlina din 98' si nu stiu ce sa ma mai fac cu ea. De vre-o jumate de an ma probleme intruna cu franele. momentan mi se incing rotile pe fata (precizez ca roata din dreapta se incalzeste mai tare ca cea din stanga). si nu stiu ce sa ii fac. Va rog daca cumva stiti sa ma anuntati si pe mine.
![]() |
--------------------
dacia
1310
1998/ berlina
|
|
ct03nut |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 14 March 06 From: Constanta ![]() |
QUOTE(Neamtzu_20 @ 5 Jul 2006, 00:54) Salut, am si eu o Dacie berlina din 98' si nu stiu ce sa ma mai fac cu ea. De vre-o jumate de an ma probleme intruna cu franele. momentan mi se incing rotile pe fata (precizez ca roata din dreapta se incalzeste mai tare ca cea din stanga). si nu stiu ce sa ii fac. Va rog daca cumva stiti sa ma anuntati si pe mine. ![]() la semafor in vale/deal dupa ce se incinge , curge masina ? sau ramane blocata ? vezi etrierele, ia pistonasele si pune un meserias sa ti le monteze impreuna cu garniturile ca multi zgarie aceste pistonase si dupa aia ai probleme cu blocajele. |
--------------------
Honda
CBR 600RR
2005
- CT-16-MSI
|
|
Neamtzu_20 |
![]()
Post
#26
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 4 July 06 ![]() |
QUOTE(ct03nut @ 5 Jul 2006, 01:11) la semafor in vale/deal dupa ce se incinge , curge masina ? sau ramane blocata ? vezi etrierele, ia pistonasele si pune un meserias sa ti le monteze impreuna cu garniturile ca multi zgarie aceste pistonase si dupa aia ai probleme cu blocajele. Am fost cu ea la mai multi mecanici si nu au reusit sa ii dea de cap. Masina curge nu ramane teapana. Se aude cum freaca placutele dar nu foarte tare. |
--------------------
dacia
1310
1998/ berlina
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Verifica placutele; nu doar grosimea lor ci si modul in care se deplaseaza in etrier-eventual curata acele canale.
Daca scoti placutele si invirti mai freaca? pentru ca acea frecare poate fi si a discului pe suportul etrier, mai ales daca la montarea planetarelor nu s-a pus acea saiba-distantier din cupru. Mai pot fi disc ondulat, pistonas gripat/murdar/ruginit. A, ti-am sters topicul deschis, poti obtine raspunsuri aici. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Neamtzu_20 |
![]()
Post
#28
|
Membru incepator Group: Members Posts: 6 Joined: 4 July 06 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 5 Jul 2006, 09:35) Verifica placutele; nu doar grosimea lor ci si modul in care se deplaseaza in etrier-eventual curata acele canale. Daca scoti placutele si invirti mai freaca? pentru ca acea frecare poate fi si a discului pe suportul etrier, mai ales daca la montarea planetarelor nu s-a pus acea saiba-distantier din cupru. Mai pot fi disc ondulat, pistonas gripat/murdar/ruginit. A, ti-am sters topicul deschis, poti obtine raspunsuri aici. Nu am incercat sa scot placutele si sa invart sa vad daca mai freaca, dar o sa incerc. Nu cred ca ii de la planetare fiindca ininte nu se incalzeau rotile. Problema a inceput de cand am schimbat pompa de frana si placutele. De la etrier nu cred ca are cum sa fie fiindca le-am demontat si am curatat pistonasele desi mizerie nu prea era pe ele. Deocamdata ramane o enigma ![]() |
--------------------
dacia
1310
1998/ berlina
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Citeste si ce am scris mai sus, ori pompa nereglata (acea cota de 125 la mine, la altele e 131mm).
Daca spui ca dreapta incinge mai tare, problema as crede ca e de la etriere/pistonase sau placute care blocheaza in canale. Daca incing ambele, pompa atacata (acea cota de 9mm). |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
danny_b |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 178 Joined: 29 January 06 From: Cluj-Napoca ![]() |
QUOTE(Neamtzu_20 @ 5 Jul 2006, 00:54) Salut, am si eu o Dacie berlina din 98' si nu stiu ce sa ma mai fac cu ea. De vre-o jumate de an ma probleme intruna cu franele. momentan mi se incing rotile pe fata (precizez ca roata din dreapta se incalzeste mai tare ca cea din stanga). si nu stiu ce sa ii fac. Va rog daca cumva stiti sa ma anuntati si pe mine. ![]() Rotile fata se incalzesc : 1 cind se frineaza mult si prinde doar fata 2 cind placutele ramin in contact cu discul din diferite motive 1 sunt situatii cind spatele nu prinde,fie repartitorul defect,fie reglaj incorect al tijei de pe bratul central,cilindru receptor blocat,ferodouri murdare cu vaselina de la rulmenti. 2 placutele de frina noi,au suportul metalic stantat iar acesta intra greu in multe cazuri, in locasurile de ghidare din etrier.Cu ajutorul unei pile, se ajusteaza cele 2 extremitati pina cind placuta culiseaza usor in locasuri,astfel incit lamelele sa o poata distanta usor fata de disc.Despre pompa si distante a scris bine cineva aici,desi adincimea gaurii conice din pistonasul pompei difera de la producator la altul iar despre etriere,inelul de etansare e CONIC sau ar trebui sa fie.Pistonasul trebuie sa intre, uns cu lichid de frina, relativ usor in etrier cu ajutorul unui patent daca inelul e pus corect cu diametrul mare spre exterior .Si despre disc ondulat a scris cineva.Ar mai fi furtunele de frina de vina dar asta se intimpla rar la ambele roti odata. Acuma eu am scris aici poate ajuta pe cineva si nu supara pe nimen iSper! |
--------------------
DACIA
dacia 1310 break
1990 GPL
- CJ-01-XAN Ascunse sunt caile DOMNULUI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 7th May 2025 - 19:43 |