Referitor la Dura Lube si aditivii pt ulei
![]() ![]() ![]() |
Referitor la Dura Lube si aditivii pt ulei
einstein1984 |
![]()
Post
#91
|
||
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.623 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#92
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
E mai ieftin decât Floriol.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Merced |
![]()
Post
#93
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
E si unu' pe la Petrom foarte ieftin, vreo 20 de lei bidonu' de 4 litri parca, dar nici nu scrie exact daca e sau nu 20W40. 15W40-ul lor e destul de scump. Se gasesc destule uleiuri ok in bani destul de putini. Eu cand am facut schimbul am luat decat trei litri, si normal ca am pus si filtru nou, iar pe joja nu parea sa fie sub maxim. Nici mama uleiului nu se tine doi ani in motor. Daca pui sintetic sa zicem ca ar merge tinut un an, mineral l-as schimba si de doua ori pe an, chiar daca nu fac kilometri(din [ne]fericire, surpinzator, eu chiar ii fac, nici n-am un an de cand merg cu ea si am facut deja vreo 11.000km).
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#94
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
e 5 lei..nu petrom....dar sunt de 5 lei, mineral, lukoil. 20W40. nu am mai gasit petrom.
daca motorul e murdar si imi va murdari uleiul, de ce sa pun unul scump? nu merg mult ca e scumpa benzina. |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Merced |
![]()
Post
#95
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
Ba gandeam si eu ca tine, de fapt eu chiar ar trebui sa gandesc asa, caci masina mea oricat mi-ar placea n-o s-o mai pot folosi prea mult din cauza tablei, si am pus ulei romanesc la sfatu' "meseriasului" ca e cel mai bun si alte abureli. Si intr-o tura de 2700km prin tara mi-a mancat un litru si am mers lejer pot sa spun. Aceeasi cantitate de ulei tot mineral, dar de 12 lei litrul(BP 15W40) mi-o mancase dupa 5000km, si dupa ce am completat am mai mers cu el ceva(am avut kilometrajul picat o perioada, deci nu stiu exact), oricum am ajuns la vreo 7000km cu el si urmeaza sa-l schimb la salariu.
Pe tine te aud ca ai masina tinuta in garaj, cu 30.000km reali, e mai mare pacatu' s-o tii cu ulei de doi bani. Uleiul "murdar" n-are nicio problema, inseamna ca si-au facut aditivii treaba si au curatat o parte din jegul din motor. |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#96
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
am vbit cu mecanicu
a zis "bagi ulei de 5 ron sa nu iti para rau de el, pt experiment". daca consuma putin, pui unu mai bun, ca se merita. daca nu....oricum din 2011 nu o sa ii mai pui deloc....deci astept drumu de 500km in care sa i fac testu |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
PaulT |
![]()
Post
#97
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Nu iesi sub nici o forma mai ieftin.In primul rand,daca intr-adevar mai exista vreun ulei de 5 lei litrul...nici nu vreau sa imi inchipui cam ce calitate are.Daca ai impresia ca un ulei de motor mai ieftin decat un ulei de gatit chiar asigura ungerea..mai gandeste-te.Poti sa il schimbi tu si la 100 km in loc de 1000,si tot degeaba.Bidonul de Elf 10w40 de 4 l costa cam 80ron,si il poti tine peste 6000 km fara probleme.Si chiar asigura ungerea pe toata durata utilizarii...Oricum,sa stii ca testul pe care vrei sa il faci este total irelevant,deoarece,asa cum spunea si Merced,un motor poate consuma ulei chiar daca e in stare buna,daca uleiul este prost.O singura data am folosit ulei de la Lukoil(10w40) si de unde faceam 6-7000km intre schimburi fara sa completez am ajuns sa am "lipsa" peste 1l in 2000km.L-am schimbat imediat cu Elf,(tot 10w40,ca numai asa ceva folosesc),si...din nou am ajuns la 7000km fara completari.Si aveam 15000 km de cand facusem motorul.Acum am 50 k si tot nu completez nimic intre schimburi(am trecut pe Castrol Magnatec).Daca motorul tau are doar 30k,e chiar pacat sa iti bati joc de el.E practic nou.Decat sa bagi porcaria aia si sa faci schimburi la 1000-2000 km,mai bine bagi un semisintetic si il tii 1,5 ani in motor.
L.E. Selenia hpx 20w50 nu e full sintetic,ci e semi. This post has been edited by PaulT: 22 May 2008, 20:13 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#98
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
marturisire: masina a mers numai cu ulei petrom 20W40.
vreau sa gasesc tot 20W40 la un pret rezonabil, nu 10W40, nu 15W 40....ci 20W40 sunt niste stilce de 4 l la carefur de 50 RON(?) cu tot cu filtru, merita? |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#99
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Dacă te referi la Panther, mai bine pui Floriol.
Tu vrei să faci o FALSĂ ECONOMIE... Mai gândește-te... Nu e apocalipsa în 2011... |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#100
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
boon, atunci sa o luam altfel. voi va referiti strict la marfa? nu la tip(X W Y)?
ce recomandati? chit ca am participat si eu la topicul cu uleiuri.....acum intreb de recomadari, ca in manualu de dacie nu scrie nimic privitor la firma. cel mai ieftin... ![]() |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
Merced |
![]()
Post
#101
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
Tu ne omori cu 20w40-ul. 15w40 nu e cu nimic mai prejos decat unul d-asta, nu stiu de ce te feresti de el.
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#102
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Cât dai, atât face! Iar vorba aia "am Dacie, nu merită" e o mare prostie. Ai o mașină îngrijită, pe care bănuiesc că intenționezi să o mai folosești ceva timp. Defapt nici nu prea contează asta. Nu cred că merită, și nu cred că vrei să îți bați joc de ea.
Să faci economie la ulei mi se pare mai periculos decât să pui benzină din surse dubioase. E bine să cumperi un ulei bun, la un preț accesibil bugetului, chiar dacă sacrifici o boxă din portbagaj, sau benzina pe o săptămână. Doar nu schimbi uleiul în fiecare lună. (eu am pățit să îmi arunce pe asfalt ulei de 100 RON, schimbat de 1 zi, din cauza unui filtru cu filet aiurea, am descris pe forum, și tot acel tip de ulei am pus a 2-a zi...) Recomandări despre diferitele tipuri de ulei sunt o grămadă în topicul sau topicurile dedicate. Aruncă un ochi pe acolo. |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
PaulT |
![]()
Post
#103
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Oricat ma chinui nu inteleg ce legatura are faptul ca pana acum masina a mers cu 20w40 .Poti schimba tipul uleiului cand doresti si de cate ori doresti...Motorul nu "se invata" cu un ulei sau altul.Ii bagi ulei bun,are ungere buna.Ii bagi ulei prost,ai ungere proasta.Masina ta,alegerea ta.Dar e pacat sa ai un motor cu 30k si sa iti bati joc de el,avand convingerea eronata ca de fapt faci economie.Si...vorba lui Catalin,in 2011 nu vine Apocalipsa...Parerea mea e ca vom circula linistiti si dupa aceea.Si avand in vedere pretul unui ulei semisintetic,chiar nu ii pot intelege pe cei care au un motor in stare buna si folosesc uleiuri minerale.
This post has been edited by PaulT: 22 May 2008, 21:25 |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#104
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
sa vad ce imi permite bugetul...acum m-ati pus pe ganduri.
daca pot, o sa iau un semisintetic, daca nu....raman la asta si la urmatorul schimb bag altul..... ms de atentionare ![]() |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
PaulT |
![]()
Post
#105
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Cel mai bun raport pret/calitate l-ar avea Elf 10w40.La Metro l-am vazut in jur de 80 ron 4l.Poate chiar putin sub 80.Ma bucur ca te-ai mai razgandit putin.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
Minel |
![]()
Post
#106
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Daca intr-adevar doresti sa bagi un 20W poti sa bagi Aral , ii vreo 50 ron 4 litri si ii foarte bun , il schimbi la maxim 5000 km si gata , ai scapat destul de ieftin si bagi in motor ulei 20W
![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#107
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
am gasit la mine,aici la depozit 4lei litru de ulei facut la ploiesti
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
neajiji |
![]()
Post
#108
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
QUOTE(PaulT @ 22 May 2008, 21:23) Si avand in vedere pretul unui ulei semisintetic,chiar nu ii pot intelege pe cei care au un motor in stare buna si folosesc uleiuri minerale. QUOTE(PaulT @ 22 May 2008, 21:38) Cel mai bun raport pret/calitate l-ar avea Elf 10w40.La Metro l-am vazut in jur de 80 ron 4l.Poate chiar putin sub 80.Ma bucur ca te-ai mai razgandit putin. Poate ma luminezi si pe mine de ce sa bagam ulei semisintetic? Or fi aia prosti care au recomandat in manualul de dacie uleiul mineral? Eu am motor in stare buna (120K neumblat in el) si de 2 ani m-am profilat pe 20W40 mai "de firma" (nu zic marca/nu fac publicitate). Totusi mare grija cu uleiurile, 50% din ele sunt contrafacute. Eu m-am fript o data cu un elf care se subtia de il luau dracii. |
--------------------
X
Y
Z
|
|
argon |
![]()
Post
#109
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(neajiji @ 23 May 2008, 11:17) nu stiu ce manual ai tu, dar in manualul meu din anul 1996 scrie ca se poate folosi de la ulei 5w30(iarna) pana la 20w50, prin urmare folosesc 10w40 tot timpul anului. Ai mai vazut ulei 10w mineral? ![]() Despre manualele vechi stiu doar ca nu puteai recomanda ceva ce nu exista. Crezi ca s-a auzit de ulei semisintetic in Romania inainte de 1989? |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
neajiji |
![]()
Post
#110
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
Am un manual vechi, nu am timp sa-l caut acum, dar 99% sigur ca zicea 20w40 sau 20w50. Oricum prefer sa fie mai vascos, ca nu are ce sa strice.
|
--------------------
X
Y
Z
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#111
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
aral asta pe unde se gaseste?
|
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
einstein1984 |
![]()
Post
#112
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.623 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
Merced |
![]()
Post
#113
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.281 Joined: 24 June 07 ![]() |
Dar 20W50 sintetic exista? ca era mai devreme vorba de asa ceva...
This post has been edited by Merced: 23 May 2008, 14:35 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#114
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.623 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Exista asta, asa cum si 20W60 sintetic exista. Insa cred ca un schimb cu unul din cele 2 costa cat dacia amicului nostru.
This post has been edited by einstein1984: 23 May 2008, 15:17 |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
PaulT |
![]()
Post
#115
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(neajiji @ 23 May 2008, 12:17) Poate ma luminezi si pe mine de ce sa bagam ulei semisintetic? Or fi aia prosti care au recomandat in manualul de dacie uleiul mineral? Eu am motor in stare buna (120K neumblat in el) si de 2 ani m-am profilat pe 20W40 mai "de firma" (nu zic marca/nu fac publicitate). Totusi mare grija cu uleiurile, 50% din ele sunt contrafacute. Eu m-am fript o data cu un elf care se subtia de il luau dracii. Pai hai sa te "luminez"....Aia care au recomandat in manualul de dacie uleiul mineral,au facut-o pentru ca asta exista atunci...Crezi ca prin anii '70 se gaseau uleiuri sintetice sau semisintetice?Cum spunea si Argon,in manualele noi se recomanda uleiuri semi sau chiar full sintetice.Si chiar din fabrica veneau cu 10w40 in ultimii ani de productie.Iar la capitolul calitate nici nu cred ca are rost sa comentam.Un ulei mineral nu se compara sub nici un aspect cu unul semisintetic.Iar la temperatura de lucru a motorului un 0w40 are aceiasi fluiditate cu un 20w40.Diferenta este ca 20w la rece este un fel de marmelada care asigura o ungere decenta la destul timp de la pornirea motorului,spre deosebire de un 10w sau 5w care asigura o ungere optima de la inceput.Cu alte cuvinte faptul ca e mai vascos(la rece,ca doar acolo e mai gros) chiar dauneaza.Dar e masina ta si faci absolut ce doresti cu ea.Un ulei semisintetic isi pastreaza fara probleme calitatile si in cazul rularii in conditii grele(canicula,motor la limita supraincalzirii),conditii in care un mineral nu prea mai face fata si isi pierde mult din calitati,rezultand o uzura mai mare a motorului.Uleiul mineral este singurul ulei care face depuneri.Uleiul sintetic sau semi poate fi tinut mai multi km in motor decat un mineral.Mai vrei argumente?Ma intrebam in postul anterior cum de se mai folosesc uleiuri minerale.Am primit raspunsul se pare...Ai dreptate cu uleiurile contrafacute.Dar daca se cumpara de la o firma mare,sau de la magazine ale importatorilor,nu prea ar putea apare probleme.De obicei alea contrafacute le iei de pe la magazine mai micute de piese auto care nu prea se intereseaza de provenienta produsului,ci de pret... |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#116
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
QUOTE(PaulT @ 23 May 2008, 17:04) ohoho si ce depuneri face....asta pot sa o confirm cand am dat jos capacul de la tacheti, mi se pareau suruburile cam groase(care tin capacul), si sus aveau o parte plata....partea asta si grosimea lor era data de depuneri. cat am scos cu carpa de pe acolo(de pe suruburi si margini) incapea cu greu intr-o cana normal(de baut ceai). capacul de la tacheti avea depuneri pe putin de 0,5cm. |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#117
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Ca sa nu mai ai depuneri se ia o surubelnita plata si se largesc orificiile prin care circula uleiul cu gazele aferente...eu nu am probleme.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
neajiji |
![]()
Post
#118
|
Membru autentic Group: Members Posts: 768 Joined: 1 January 07 ![]() |
"la temperatura de lucru a motorului un 0w40 are aceiasi fluiditate cu un 20w40.Diferenta este ca 20w la rece este un fel de marmelada care asigura o ungere decenta la destul timp de la pornirea motorului,spre deosebire de un 10w sau 5w care asigura o ungere optima de la inceput."
De acord cu temperatura de lucru, dar la rece, sau iarna ungerea de ce e mai buna la semisintec cu un 10w, fata de un 20w? Cu bataia tachetilor la rece cum e? Cu uleiu prezent mineral, la o pornire dupa 3 secunde creste presiunea si ungerea intra in functiune. |
--------------------
X
Y
Z
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#119
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Daca bate culbutori si nu tacheti
![]() |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
dobre |
![]()
Post
#120
|
-classic- Group: Members Posts: 425 Joined: 2 December 07 From: Severin ![]() |
eu consider folosirea uleiurilor scumpe, full-sintetice, etc, o frectie la picior de lemn pt motorul de dacie...daca el a fost gandit pt ulei mineral , 20w-40 de ce sa ne complicam
(chiar credeti ca cu un ulei sintetic tine mai mult pana se duce dracu?...nu, ca fierul e acelasi) |
--------------------
Dacia
1300
1972
- GJxxSPR Dacia 1300 RAT 1972
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th July 2025 - 15:36 |