Ce se intampla daca folosesc roata de rezerva, Doar pentru SLZ Scala
![]() ![]() ![]() |
Ce se intampla daca folosesc roata de rezerva, Doar pentru SLZ Scala
i96nds |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|||
johnsws |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
daca cea de 165/70 e pe spate nu cred ca e vreo problema daca nu trage in vreo parte directia si eu cred ca n-ar trebui sa se intample asta. diferenta intre ele este destul de mica., dar vibratia de care spui s-ar putea sa se traga de la cauciucul de pe spate care l-ai pus pe fata si cred ca trebuie echilibrat. daca ai galma pe suprafata de rulare, clar mai bine pui rezerva ca de acolo se trag vibratiile.
oricum drum bun si fara alte peripetii! This post has been edited by johnsws: 2 Jun 2005, 12:53 |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
b64chr |
![]()
Post
#3
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Diferenta de diametru intre 165/65/R14 si 165/70/R13 e mica. Pune rezerva pe spate si nu ai nici o problema. Poti sa mergi si cu mai mult de 120.
This post has been edited by b64chr: 2 Jun 2005, 13:12 |
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
Marius |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Deci, ai luat roata bulita de pe fata si ai pus-o pe spate, in locul acesteia punand roata de pe spate, ok. Cel mai probabil aceasta nu este echilibrata corespunzator. Schimb-o cu cealalta roata de pe spate. Daca tot ai trepidatii la viteza mai mare mergi si echilibreaza rotile. Rezerva pune-o pe spate si mergi fara griji.
|
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
i96nds |
![]()
Post
#5
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Pe scurt (ca nu pot sta mult pe net)
Am luat o groapa in minunata noastra patrie. Evident eram pe drumul european pe la Deva, cred. Eram intr-o curba si nu am mai putut sa o evit ca veneau din contrasens. Aveam cam 110 Km/h, cred.... De fapt nici nu m-am chinuit sa o evit, ca sa nu zbor de pe sosea. Insa nu am crezut ca era asa mare... Cred ca avea cam 10-12 cm adancime. Diametrul gropii - cam 30-35 cm. Asa ca am mers la inceput chiar nasol. parca mergeam pe o sosea facuta din busteni taiati si pusi unul langa altul. Deja am crezut ca am bulit amortizorul. Oricum, cauciucul are o bolfa, dar nu foarte mare. Pana la urma la Unguri am oprit si am schimbat roata de pe fata pe care am bulit-o cu una de pe spate. Inainte de aventura asta toate rotile erau echilibrate OK, inclusiv cele de pe spate. Cand am schimbat rotile am vazut ca de fapt s-a indoit si janta de aliaj !!! Asa ca a fost ceva forta la acest impact. Deci... Mi-a fost frica sa pun roata de rezerva ca nu puteam sa merg cu mai mult de 120 km/h. Culmea e ca vibratia e doar la 110. La 120-130-140 e OK !!! Bine, se aude si un zgomot surd si gros... Are legatura cu asta? Deci... sa pun rezerva pe spate chiar daca e mai mica? |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
dizzy |
![]()
Post
#6
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
Nu-i mai mica,
E aproximativ la fel. Dar cel mai bine e sa pui roata de rezerva pe spate ca sa nu uzezi diferentialul. Drum bun! |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
i96nds |
![]()
Post
#7
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Deci... nu inteleg totusi de unde acel uruit gros.... Mi se pare ciudat....
Cu vibratia... probabil peste 120 deja numarul de rotatii pe secunda e foarte mare si atunci e ca si cum masina ar incepe sa "zboare". Contactul cu solul nu mai e asa bun la aceasta masina mai usoara, de aceea probabil nu mai face urat la asa o viteza. Deci e bine ca am mutat roata cu probleme pe spate. Mentionez ca nu tragea stanga/dreapta nici inainte de a muta roata si nici dupa. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Marius |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca zici ca ai un uruit continu si nu-i vorba de vre un zgomot doar in cazul trecerii peste denivelari, si daca zici ca inainte de incidentul mentionat nu facea asa, eu unul nu ma gandesc decat la rulmenti. Cam greu sa fi patit ceva, dar daca zici ca socul a fost asa de puternic incat sa se buleasca si janta, orice e posibil.
Sau sa nu cumva sa se fi slabit ceva pe la scut - catalizator. Stii tu, zgomotul solenzei de la 2000 rt/min sa fie acum prezent pe o plaja mai mare de turatii. |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
i96nds |
![]()
Post
#9
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Eu ma gandeam la amortizor cand venea vibratia din fata. Apoi am facut schimb de roti si vibratia s-a mutat pe spate. Deci amortizorul e OK. Am bagat mana si pe la pivot si parea in regula. Nici bucsele de la bara stabilizatoare nu mi s-au parut miscate sau ciupite.
Oricum, aici in Olanda si Germania nu am unde sa gasesc gropi sau drum cu denivelaturi ca sa vad daca are vreo ceva la bucsele astea... Totusi uruitul nu e ca zgomotul de rulment ci e un uruit/vajait ca de vant ce bate tare afara si astfel nu mai esti asa aerodinamic. Tot nu reusesc sa inteleg de ce dupa 120 Km/h nu mai e asa puternic.... P.S. As mesteri eu la masina dar sigur s-ar uita olandezii la mine ca la urs !!! Ei nu cred ca au vazut vreodata asa ceva. This post has been edited by i96nds: 2 Jun 2005, 15:30 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
kaspersky |
![]()
Post
#10
|
![]() maistru Zen Group: Members Posts: 1.063 Joined: 23 April 03 From: Cluj-Napoca ![]() |
E nasol ce ti s-a intimplat! Eu am patit-o mai grav, 2 jante si 2 cauciucuri bulite tot pe drum european
![]() P.S.: Daca ai CASCO te despagubeste, eu am schimbat si jantele si cauciucurile! This post has been edited by kaspersky: 2 Jun 2005, 15:43 |
--------------------
KIA
Cee'd SW 1.6 GSL
Base 2008 "Să fii patriot în România înseamnă să puți a iesle în timp ce constați că toate celelalte popoare ne sunt inferioare."
|
|
i96nds |
![]()
Post
#11
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Ambele tipuri de cauciuc sunt 79T, adica merg pana la 190 Km/h. Asa ca nu imi fac griji de asta....
Partea nasoala e ca mai am de mers inca aproape 3000 Km pana ajung la Bucuresti.. Altfel rezolvam eu mai simplu. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
AIX |
![]()
Post
#12
|
![]() quite a regular Group: Members Posts: 604 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti ![]() |
De ce nu mergi la o vulcanizare acolo? Roluiesti janta si schimbi si anvelopa.
|
--------------------
.
.
.
|
|
i96nds |
![]()
Post
#13
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
Problema principala e ca janta e de aliaj. Daca era janta de tabla se rezolva mai repede. Asa e mai complicat....
Oricum, aici abia gasesti benzinarie pe autostrada din 50 in 50 sau chiar 70-80 Km !!!! Asa ca nu e ca la noi unde e puzderie de vulcanizari si de benzinarii.... Oricum, astia de la Dacia sunt niste idioti pentru ca au pus janta de alta dimensiune.... Nu mi se pare normal. Mie nu mi-e teama de circumferinta cauciucului, ca e aprox la fel. Mi-e teama mai mult de greutatea diferita a rotilor pe stanga/dreapta. This post has been edited by i96nds: 2 Jun 2005, 16:02 |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
AIX |
![]()
Post
#14
|
![]() quite a regular Group: Members Posts: 604 Joined: 21 October 04 From: Bucuresti ![]() |
Hmm, parca si la alea straine "janta de rezerva" este mai mica; eventual ai putea sa cauti sa cumperi o janta noua, exact ca a ta, la vreun dealer Renault; modelul l-am mai vazut si pe Clio. Iar Matador Prima (daca asta ai) cred ca gasesti si acolo.
|
--------------------
.
.
.
|
|
johnsws |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
nu are nimic ca greutatea difera, si oricum diferenta e mica. diferente de greutate tot sunt la o masina, are si aceasta niste tolerante.
roata de rezerva poate avea alte caracteristici, de fapt e chiar o practica si la case mai mari. poate ai vazut ca rotile de rezerva de la golf, ford si alte case mai mari au roata de rezerva lata cam cat aia de scooter si viteza maxima de rulare este 80, asa ca tu stai chiar bine ![]() viteza 120 data in carte e maximul in conditii de siguranta 100% comparativ cu celelalte roti. n-ai spus unde e galma la cauciucul busit..dar nici nu conteaza(totusi daca e pe partea de rulare atunci ea poate produce vibatiile de care spuneai) , decat sa mergi ci cauciuc cu galma mai bine cu roata de rezerva, e mult mai safe. This post has been edited by johnsws: 2 Jun 2005, 16:17 |
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
Bihomoldoveanul |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 515 Joined: 31 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Politica asta cu roata de rezerva mica si urita e destinata tot protectiei consumatorului. Rezerva este destinata exclusiv deplasarii pina la vulcanizare, nu sa uiti de ea pe masina sa mai dai in alte belele.
|
--------------------
Dacia Solenza
Scala 1.4 MPI
|
|
nairam |
![]()
Post
#17
|
![]() Posesor de bebelus... Group: Members Posts: 570 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
Ca sa nu mai deschid alt topic.... Intreb aici..
Am observat la roata mea de rezerva ca toata greutatea rotii este sustinuta de cauciuc care este in contact direct cu sarmele alea, care sarme freaca si tocesc cauciucul .... sa ma explic mai bine: (sunt cam atehnic) ![]() |
--------------------
Toyota
Avensis
2009 Executive
- 1.8 129 horses Benzina, Culoare Light Olive, antijeg ....
Daca vrei sa fii fericit o clipa, razbuna-te, daca vrei sa fii fericit o viata, iarta ! |
|
costi |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.230 Joined: 15 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Daca te referi la frecarea cu sirmele "cosului" in care sta sub portbagaj, ai cam luat-o;
Pt linistea ta poti pune ceva la fundul cosului pt a evita frecarea ! |
--------------------
DSN/SLZ
|
|
b64chr |
![]()
Post
#19
|
![]() Moderator incepator Group: Moderatori Posts: 1.004 Joined: 17 December 04 From: Buzias, Timis ![]() |
Strange surubul mai tare si nu o sa mai frece.
|
--------------------
Dacia Solenza 2003
/ Skoda Octavia
2009
|
|
nairam |
![]()
Post
#20
|
![]() Posesor de bebelus... Group: Members Posts: 570 Joined: 16 December 04 From: Bucuresti ![]() |
pai da asa am facut si nu mai freaca .... dar strangand mai tare, sarma aia intra in cauciuc si-l tine presat .... asa am si observat observat ... sarma era intrata in cauciuc .... Cred ca o sa pun ceva in cosul ala (o tabla cat cosul .... macar sa "stea" toata roata pe el), roata este umflata bine si tot..... intra...
This post has been edited by nairam: 14 Jun 2005, 09:18 |
--------------------
Toyota
Avensis
2009 Executive
- 1.8 129 horses Benzina, Culoare Light Olive, antijeg ....
Daca vrei sa fii fericit o clipa, razbuna-te, daca vrei sa fii fericit o viata, iarta ! |
|
bomicabomic |
![]()
Post
#21
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Decit sa pui una alta acolo, mai bine o bagi in portbagaj, nu de altceva, dar poate te trezesti fara ea, cum m-am trezit eu.
La 200 km de Bucuresti, am observat ca roata mea nu mai este la locul ei. Habar n-am cit am mers, fara ea. ![]() |
--------------------
x
x
- x
|
|
johnsws |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 31 March 04 From: Bucuresti ![]() |
dar la tine au fost asa amabili incat ti-au si inchis cosul inapoi? sau lipsea si el ? mie mil-au taiat si cand am plecat de pe loc zdranganea de ziceai ca am cutii de bere agatate.
|
--------------------
opel
astra
2006 classic astra la vista baby!
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#23
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Super amabili si finuti. Daca nu parcam masina, cu botul in jos, intr-o panta, nici ca imi dadeam seama de lipsa rotii.
|
--------------------
x
x
- x
|
|
i96nds |
![]()
Post
#24
|
![]() Stefan Group: Moderatori Posts: 2.708 Joined: 16 May 03 From: Bucuresti ![]() |
nairam, stai linistit ca de aia e cauciuc, ca sa se deformeze elastic... Eu zic sa nu iti faci probleme de pomana.
Cat despre subiectul acestei discutii: Va multumesc mult pentru sfaturi. Am schimbat roata respectiva cu rezerva. Aceasta am pus-o pe spate. Am mers inca 3000 Km si am ajuns in sfarsit in Romania. Masina a mers foarte bine. Chiar si cu roata asta de alta dimensiune nu am observat nici o schimbare de comportament. Ba chiar am mers prin Germania pe autostrada cu 140-150 si a fost super-ok, nu a tras stanga/dreapta. Cred ca limitarea de 120 Km/h scrisa pe roata e valabila doar daca o puneti pe fata. |
--------------------
Dacia
SLZ Scala 1.4/2003
- B-77-XXX Stefan
|
|
Marius |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(i96nds @ 14 Jun 2005, 20:18) Cred ca limitarea de 120 Km/h scrisa pe roata e valabila doar daca o puneti pe fata. Ce-i aia ? ![]() |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
bogdan_o |
![]()
Post
#26
|
![]() om ca, din pacate, din ce in ce mai putini Group: Members Posts: 3.940 Joined: 23 May 03 From: Bucuresti ![]() |
e un abtipild verde pe roata pe care scrie 120 km/h.
|
--------------------
Dacia
SLZ 1.4 / Break CL E bine sa fii multumit cu ceea ce ai, dar nu si de ceea ce esti (Sir James MacKintosh)
|
|
Marius |
![]() ![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Extraordinar! Nu contenesc sa ma uimeasca astia cu daciile lor. Recunosc ca eu nu am observat un astfel de abtipild desi am folosit o data roata de rezerva.
Care este rationamentul in chestia asta? Eu stiu ca anvelopele au indicativi inscriptionati pentru categoria de viteza maxima la care se poate rula cu acestea. Si tot nu pot sa-mi scot o intrebare din minte: de ce nu au pus pe toate rotile? ![]() |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
bomicabomic |
![]()
Post
#28
|
![]() Ex-membru DaciaClub Group: Members Posts: 1.072 Joined: 7 September 04 ![]() |
Pai limitarea asta, nu cred ca e din cauciuc (e acelasi, da-l dreaq) ci din faptul ca janta-i de tabla si celelalte jante din aliaj.
La mine la Confort, e drept ca nici nu m-am uitat pe ea, dar cred ca n-avea bulina aia. Oricum chiar daca o avea hotii n-au tinut cont de asta... ![]() ![]() |
--------------------
x
x
- x
|
|
Marius |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 595 Joined: 13 October 03 From: Bucuresti ![]() |
Hai ma da-o-n m0rtii mamii ei de oaie!
![]() ![]() |
--------------------
ex Dacia
ex Solenza
ex 2003 Clima
- ex 1.4 MPI
|
|
Lucian BLK |
![]()
Post
#30
|
![]() membru blue extreme Group: Members Posts: 621 Joined: 20 April 04 From: Pitesti - Bucuresti ![]() |
QUOTE(nairam) Am observat la roata mea de rezerva ca toata greutatea rotii este sustinuta de cauciuc care este in contact direct cu sarmele alea, care sarme freaca si tocesc cauciucul .... am observat la cauciucul rotii de rezerva ca exista urme de "tocire" acolo unde intra in contact (se freaca) de sarmele de sustinere... Problema este urmatoarea: A-ti avut probleme cu roata de rezerva, datorate "tocirii" descrise mai sus? Nu de alta dar nu am chef sa (doamne fereste) fac vreo pana si cand pun roata de rezerva sa ma trezesc ca se desssssssssumfla pentru ca este tocita din cauza contactului pe care l-a avut cu sarmele sistemului de prindere .... A avut careva problema asta? sau am luat-o pe aratura ? QUOTE(costi) Pt linistea ta poti pune ceva la fundul cosului pt a evita frecarea ! QUOTE(nairam) Cred ca o sa pun ceva in cosul ala (o tabla cat cosul .... macar sa "stea" toata roata pe el) Asa, pentru linistea ta, poti sa iei un sul de stofa, da d'aia mai groasa, si sa-o desfasori in fata masini. Mergi pe ea pana se termina dupa care aduni sulul si-l desfasori din nou si tot asa. Poate te intrebi de ce. Pai vezi ca rotile astea (fata si spate), spre deosebire de cea de rezerva care-si sustine doar propria greutate, mai sustin si greutatea masinii (care nu e deloc mica) si nu cumva sa se toceasca dragele de cauciucuri! P.S. Hai ca asta merge la categoria "Caldura mare moncher" (bula daciotului). ![]() |
--------------------
Renault
Megane Bicorp 1.6 16V
2007 Renault Megane Bicorp
Daewoo Matiz |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 17:05 |